pi_107391675
registreer om deze reclame te verbergen
Dit keer iets totaal anders: de titel zegt het al: de Avro gaat op zoek naar de nieuwe Rembrandt. Een wedstrijd voor kunstenaars, gepresenteerd door Marc-Marie Huijbregts.

Elke dinsdag op Nederland 2 van 20:25 - 21:05 uur
tcm17264124_Medium.jpg

De Nieuwe Rembrandt
Vanaf 24 april 2012 zoekt de AVRO in een hagelnieuw tv-programma naar ‘De Nieuwe Rembrandt’. Ben jij dat aanstormend talent in de beeldende kunst dat net zo vernieuwend durft te zijn en vakbekwaam is als Rembrandt dat in zijn tijd was?

Verdient jouw werk een plek in een museum? Ben jij toe aan een doorbraak in de nationale kunstwereld? En durf jij je werk te laten beoordelen door een kritische vakjury? Beantwoord je al deze vragen met JA? Meld je dan nu aan via deze website. Kunstenaars uit alle disciplines zijn welkom!

Je maakt kans op de titel ‘De Nieuwe Rembrandt’ en je werk zal te zien zijn in een bekend Nederlands museum!

Na een voorselectie gaat het programma van start met een groep van ongeveer 100 mensen die in een museum hun werk tonen aan de vakjury. Deze zal bestaan uit een museumdirecteur, een kunstcriticus en een gerenommeerd kunstenaar.

De jury selecteert uit deze grote groep maar liefst 20 kunstenaars. Van deze 20 kunstenaars zullen er na een tweede jurering 10 overblijven. Met deze gelukkige 10 gaan we een volgend traject in.

Iedere week krijgen de kandidaten van een bekende Nederlandse kunstenaar een workshop en een opdracht. Aan het einde van de week beslist de jury in samenspraak met de gastkunstenaar wie er door mag en wie er zal afvallen.

Tegelijkertijd krijgen deze 10 kunstenaars de opdracht om in 8 weken een meesterstuk te produceren. Aan het eind van de programmareeks zullen er 3 kunstenaars over blijven. In de finale-uitzending wordt een van hen uitgeroepen tot de DE NIEUWE REMBRANDT 2012 . Het meesterwerk van deze NIEUWE REMBRANDT zal geëxposeerd worden in een bekend hedendaags museum.

De sluitingsdatum is 23 januari. Ergens eind januari 2012 zal de eerste opnamedag in de vorm van een innamedag plaatsvinden.
Bron

De titel Op zoek naar Rembrandt doet vermoeden dat het alleen voor schilders is, maar in de aankondiging wordt gesproken over kunstenaars, dus ik ga ervan uit dat er door zowel schilders als bijvoorbeeld beeldhouwers "gestreden" gaat worden.
Tja, het is weer eens iets anders, ik ben wel benieuwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karina op 26-04-2012 14:16:05 ]
Alas, I am a woman friendless, hopeless!
  maandag 30 januari 2012 @ 09:02:39 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107392181
Hm. Interessant wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 30 januari 2012 @ 09:37:44 #3
320653 Vaseline_
Polly wants a cracker.
pi_107392812
Het is wel een klacht opzich dat het gepresenteerd word door Marc-Marcie Huijbregts, vreselijke stem :r
  maandag 30 januari 2012 @ 10:48:04 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107394355
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:37 schreef Vaseline_ het volgende:
Het is wel een klacht opzich dat het gepresenteerd word door Marc-Marcie Huijbregts, vreselijke stem :r
Oh die vind ik juist leuk O+ Die gaat écht niet interessant staan doen bij een volstrekt onbegrijpelijk schilderij, die zegt gewoon: "eh ja, nou het lijkt op een omgekeerde kinderwagen".

Ik ga wel kijken.
Lieve mensen, laat hier je stem horen met één muisklik tegen o.a. dierenleed:
https://www.change.org/topics/animals#most-recent
pi_110724588
Vanavond toch? Ben errug benieuwd!
pi_110734190
Yep vanavond, bijna vergeten maar ik hoor het net bij DWDD.
pi_110813825
Ik moet nog steeds kijken ...is er iets dat programma?
pi_110813940
Ik heb jammer genoeg nog geen tijd gehad om te kijken (vanwege al het voetbal op tv).

Wel heb ik een heel klein stukje gezien, het zag er wel leuk uit, maar misschien dat het een beetje saai wordt als je het ruim een half uur lang ziet.

Het waren overigens inderdaad zowel schilders als beeldhouwers als andere kunstenaars.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')