pi_107327241
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:51 schreef Buitendam het volgende:
Het is gewoon reageren vanuit emotie. Je bent veel sneller geneigd om positief emotioneel naar je eigen club te kijken en negatief emotioneel naar een andere.

Het ontvangst van Wijnaldum en het ontvangst van Reis is identiek. Boze, teleurgestelde supporters die worden geconfronteerd met de Judas. Het brengt emotionele reacties met zich mee. En dan gaan PSV'ers reageren op Feyenoorders met Wijnaldum en andersom net zo goed. Ga d'r nou geen rationeel verklaarbare reden aanhangen, het is allemaal puur emotie omdat je fan bent.
_O_
Using my skills and technique will get you your medals.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:42:40 #152
136333 -_Guitarist_-
Waarheden worden geschreven:
pi_107329789
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat wij het ooit nog eens zouden worden :D
Jij spreekt dan ook vaak waarheden :)
Closing your eyes is nothing but surrender.
pi_107330422
quote:
Het is gewoon reageren vanuit emotie. Je bent veel sneller geneigd om positief emotioneel naar je eigen club te kijken en negatief emotioneel naar een andere.

Het ontvangst van Wijnaldum en het ontvangst van Reis is identiek. Boze, teleurgestelde supporters die worden geconfronteerd met de Judas. Het brengt emotionele reacties met zich mee. En dan gaan PSV'ers reageren op Feyenoorders met Wijnaldum en andersom net zo goed. Ga d'r nou geen rationeel verklaarbare reden aanhangen, het is allemaal puur emotie omdat je fan bent.
Daar ben ik het dan helemaal niet mee eens.

Wijnaldum is meer te vergelijken met Afellay: Tegen het eind van het contract naar een andere club zodat je eigen club nog wat voor je vangt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand Afellay negatief zou ontvangen bij PSV.

Als je echter voortdurend de hand boven het hoofd wordt gehouden bij problemen, alle gedaan wordt om je te helpen en steunen, en ook nog alle kosten worden betaald voor een behandeling van een blessure terwijl je contract is afgelopen en je gaat dan ergens anders heen zodra je weer fit bent, dan ligt dat toch een ietsje anders.

Soms wordt er van bepaalde dingen wel eens gezegd "dat wens je je ergste vijand nog niet toe". Nou ...
I'm sick and tired of people saying that we put out 11 albums that sound exactly the same. In fact, we've put out 12 albums that sound exactly the same. - Angus Young
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330461
Dus als Afellay voor een paar miljoen naar Ajax was gegaan toentertijd had je daar geen enkel probleem mee gehad?
Op zondag 16 december 2012 23:38 schreef GGMM het volgende:
Joden lopen altijd weg.
pi_107330473
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef Caland het volgende:
Dus als Afellay voor een paar miljoen naar Ajax was gegaan toentertijd had je daar geen enkel probleem mee gehad?
Ik had er wel problemen mee gehad.
pi_107330516
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef Caland het volgende:
Jawel, want dat is geen verbetering.
Wijnaldum van Feyenoord naar PSV is dat wel. (Niet negatief bedoeld tov Feyenoord, maar zo reeel moet je toch zijn, zeker vorig seizoen bekeken).
En voor de duidelijkheid: Barcelona vind ik evenals ajax een kutclub, dus daar zit geen verschil.
I'm sick and tired of people saying that we put out 11 albums that sound exactly the same. In fact, we've put out 12 albums that sound exactly the same. - Angus Young
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:05 schreef Zorro het volgende:

[..]

Wijnaldum is meer te vergelijken met Afellay: Tegen het eind van het contract naar een andere club zodat je eigen club nog wat voor je vangt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand Afellay negatief zou ontvangen bij PSV.

Als je echter voortdurend de hand boven het hoofd wordt gehouden bij problemen, alle gedaan wordt om je te helpen en steunen, en ook nog alle kosten worden betaald voor een behandeling van een blessure terwijl je contract is afgelopen en je gaat dan ergens anders heen zodra je weer fit bent, dan ligt dat toch een ietsje anders.

Soms wordt er van bepaalde dingen wel eens gezegd "dat wens je je ergste vijand nog niet toe". Nou ...
Naar Barcelona is toch even heel wat anders, dat weigert niemand. Wijnaldum had ook kunnen bijtekenen, maar dat wilde hij niet.
pi_107330549
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Zorro het volgende:

[..]

Wijnaldum van Feyenoord naar PSV is dat wel. (Niet negatief bedoeld tov Feyenoord, maar zo reeel moet je toch zijn, zeker vorig seizoen bekeken).
En voor de duidelijkheid: Barcelona vind ik evenals ajax een kutclub, dus daar zit geen verschil.
:')

Zoveel verschil zit er echt niet tussen PSV, Feyenoord en Ajax. Nog steeds is Feyenoord een van de grootste clubs van Nederland, onzin dus.
pi_107330556
quote:

[..]

Van Feyenoord naar PSV is net zo'n verbetering als van PSV naar Ajax.
pi_107330563
quote:

[..]

Recent succes, historie en zeker clubgrootte zeggen toch andere dingen, zo reeel moet je dan ook zijn.
Joden lopen altijd weg.
pi_107330624
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Recent succes, historie en zeker clubgrootte zeggen toch andere dingen, zo reeel moet je dan ook zijn.
Daar hebben de spelers van nu geen boodschap aan, het gaat erom wat nu het beste voor ze is.
En ja, kwa naam is Feyenoord minstens net zo groot, maar sportief is zeker met het idee van vorig seizoen PSV veel interessanter voor een speler.
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:13 schreef Zorro het volgende:

[..]

Daar hebben de spelers van nu geen boodschap aan, het gaat erom wat nu het beste voor ze is.
En ja, kwa naam is Feyenoord minstens net zo groot, maar sportief is zeker met het idee van vorig seizoen PSV veel interessanter voor een speler.
Ik maakte de vergelijking tussen Ajax en PSV.
Joden lopen altijd weg.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:14:48 #163
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_107330676
quote:

Ik denk dat Theo, als hij met Ajax langs komt, gewoon een net applaus krijgt van de Twente-fans. Maar misschien ben ik te optimistisch...
Look behind you! It's your ass!
pi_107330693
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik maakte de vergelijking tussen Ajax en PSV.
Dat bedoel ik met mijn eerste opmerking, dat is voor de spelers nu niet interessant, het gaat om de huidige situatie en dan is ajax niks beter of slechter.
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Ik denk dat Theo, als hij met Ajax langs komt, gewoon een net applaus krijgt van de Twente-fans. Maar misschien ben ik te optimistisch...
Dat bedoel ik dus.

Overigens wordt er nu gereageerd op mijn vergelijking Wijnaldum vs Afellay, maar het lijkt me toch voor iederen duidelijk dat, of je het daar nu mee eens bent of niet, dat Wijnaldum in elk geval VEEL meer te vergelijken is met de situatie Afellay dan met de situatie Reis? Of is iedereen op dat gebied echt zo ... zo naief?
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:17 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.

Overigens wordt er nu gereageerd op mijn vergelijking Wijnaldum vs Afellay, maar het lijkt me toch voor iederen duidelijk dat, of je het daar nu mee eens bent of niet, dat Wijnaldum in elk geval VEEL meer te vergelijken is met de situatie Afellay dan met de situatie Reis? Of is iedereen op dat gebied echt zo ... zo naief?
Valt wel mee, eigenlijk ben jij de enige.
Joden lopen altijd weg.
pi_107330768
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Theo heb ik ooit nooit het clublogo van Twente zien kussen ook heeft hij zichzelf nooit een echte Twentenaar genoemd.
pi_107330783
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Valt wel mee, eigenlijk ben jij de enige.
Sommige mensen willen ook gewoon niet he ...
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Sommige mensen willen ook gewoon niet he ...
Precies, sommige mensen willen het verschil tussen een buitenlandse en binnenlandse transfer niet begrijpen. Bijzonder naïef, maar ach.
Joden lopen altijd weg.
pi_107330879
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies, sommige mensen willen het verschil tussen een buitenlandse en binnenlandse transfer niet begrijpen. Bijzonder naïef, maar ach.
Dus een binnenlandse transfer is net zo erg als wat Reis deed? Dus Fer wordt met Twente even hard uitgejouwd als Wijnaldum?

Tegen vooringenomenheid valt niet op te redeneren.
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107330895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:23 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dus een binnenlandse transfer is net zo erg als wat Reis deed? Dus Fer wordt met Twente even hard uitgejouwd als Wijnaldum?
Jep. Feyenoord - Twente niet gekeken?
Joden lopen altijd weg.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:25:09 #172
302138 HuffTheTalbot
pi_107330911
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Theo heb ik ooit nooit het clublogo van Twente zien kussen ook heeft hij zichzelf nooit een echte Twentenaar genoemd.
Dat is niet erg. Dan kun je nog wel voor hem klappen. ;)
pi_107330930
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:25 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Dat is niet erg. Dan kun je nog wel voor hem klappen. ;)
:D
pi_107330952
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:05 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dit dus. Het is toch een ontzettende onzin om de situatie Reis met Wijnaldum te vergelijken, met een soortgelijk oordeel over de door supporters geuite emoties?

En dan ben ik nog een van de mensen die Reis het minst kwalijk neemt, en vind dat hij geen echte verplichting naar PSV had.
pi_107330953
Bij de supercup hoorde ik toch wel degelijk gefluit jegens Janssen trouwens hoor vanuit Twente-kant, al gaan we nu wel heel offtopic.
Joden lopen altijd weg.
pi_107330961
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Jep. Feyenoord - Twente niet gekeken?
Die heb ik inderdaad niet gezien, dus wat dat betreft laat ik me graag corrigeren :)
Band:
Bon Scotch Website
Bon Scotch Facebook
pi_107331012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Je bent sowieso naïef wanneer je denkt dat die ras-Arnhemmer een echte Twentenaar zou worden. Net als dat Wijnaldum geen PSV-er wordt.
pi_107331037
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:29 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Je bent sowieso naïef wanneer je denkt dat die ras-Arnhemmer een echte Twentenaar zou worden. Net als dat Wijnaldum geen PSV-er wordt.
Ginokkio zegt vandaag in een interview zelfs zenuwachtig te zijn voor morgen :')
Joden lopen altijd weg.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:33:11 #179
302138 HuffTheTalbot
pi_107331091
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:26 schreef Caland het volgende:
Bij de supercup hoorde ik toch wel degelijk gefluit jegens Janssen trouwens hoor vanuit Twente-kant, al gaan we nu wel heel offtopic.
Das was omdat hij slecht speelde... O-)

Er komt nog een Twente-Ajax aan, als ik me niet vergis, dus we gaan het zien.
pi_107331315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Das was omdat hij slecht speelde... O-)

Er komt nog een Twente-Ajax aan, als ik me niet vergis, dus we gaan het zien.
We zullen zien inderdaad. Verwacht in ieder geval geen applaus.

Feyenoord A1 - PSV A1 3-1 trouwens, om toch nog een beetje ontopic te gaan.
Joden lopen altijd weg.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:46:35 #181
309126 Doublepain
Strootgod O+, #TEAMJOHANNES
pi_107331398
Kom op roda *O*
Respecteer deze bazen:
De beste verdediger ooit!
Godsong
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:48:46 #182
302138 HuffTheTalbot
pi_107331448
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:42 schreef Caland het volgende:

[..]

We zullen zien inderdaad. Verwacht in ieder geval geen applaus.

Bij nader inzien is dat misschien teveel gevraagd. Zolang ze hem maar niet de hele wedstrijd uitfluiten.

En on-topic: PSV heeft alles nog in eigen hand. :s)
pi_107334094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit dus. Het is toch een ontzettende onzin om de situatie Reis met Wijnaldum te vergelijken, met een soortgelijk oordeel over de door supporters geuite emoties?

En dan ben ik nog een van de mensen die Reis het minst kwalijk neemt, en vind dat hij geen echte verplichting naar PSV had.
Je hoeft de situaties ook niet te vergelijken, wat ik duidelijk wil maken is dat het geen unicum is dat een voormalig speler die nu voor een concurrent speelt geen hartelijk ontvangst krijgt. Sterker nog; dat is wel vaker zo.

Andy vd Meijden kwam een aantal seizoenen terug in de ArenA met PSV. 0 rendement; zo dik als een pad en zo traag als een slak. Maar er werden vlak voor het eerste fluitsignaal toch eventjes wat spandoekjes uitgerold, want hij zei zelf altijd Ajacied te zijn en te blijven (ik hoorde het hem zelfs in VI gister nog zeggen), en dat streek tegen de haren van de Ajacieden en daarom kreeg hij zo'n ontvangst. Dat is dus wat ik bedoel; het is nagenoeg altijd vanuit emotie. Zelfs een dikke, totaal uit vorm geraakte Ajacied van 8 jaar terug kan een negatief ontvangst verwachten, omdat hij op proef het shirt van de concurrent droeg.
Dit, dus.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:24:04 #184
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_107334196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:55 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

wat is dit nou voor vergelijk man, domme kut kneus *)
Nou nou, gelijk schelden.. :')

Waarheid, hard? _O-
pi_107334693
quote:

[..]

Daar doelde ik ook helemaal niet op.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:43:02 #186
136333 -_Guitarist_-
pi_107334729
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:46 schreef Doublepain het volgende:
Kom op roda *O*
pi_107334918
quote:

[..]

Maar wat bedoel je daar dan precies mee? Hoe zou Jansen een rasechte Twentenaar moeten worden of Wijnaldum een rasechte PSV-er?
Dit, dus.
pi_107334940
Wijnaldum hoeft dat W-tje na het scoren iig niet te veranderen. Van Rotterdam West naar Woensel.
Joden lopen altijd weg.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 18:52:09 #189
136333 -_Guitarist_-
pi_107335010
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je daar dan precies mee? Hoe zou Jansen een rasechte Twentenaar moeten worden of Wijnaldum een rasechte PSV-er?
Waarom zou iemand überhaupt een 'echte PSV'er' moeten zijn? Die clubliefde is niet meer...
pi_107335386
Toch grappig dat Utrecht nu wel kut is en ruimte geeft :)
pi_107335411
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Toch grappig dat Utrecht nu wel kut is en ruimte geeft :)
Of wij waren gewoon slechter vorige week dan Heerenveen nu... Al ben ik wel met je eens dat Utrecht ook minder is natuurlijk.
pi_107335424
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 18:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Waarom zou iemand überhaupt een 'echte PSV'er' moeten zijn? Die clubliefde is niet meer...
Ik denk dat dat inderdaad iets uit het verleden is. Vruuuuger toen je nog een Protestantse jongen uit Strijp moest zijn om bij PSV te kunnen ballen, was clubliefde nog wel echt een ding. En supporters houden graag krampachtig aan de nostalgie vast, maar ik heb zo'n flauwe vermoeden dat clublogokussende spelers het allemaal 1 pot nat vinden, als het niveau maar zo hoog mogelijk is. Inclusief salaris, auto etc.
Dit, dus.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:09 #193
324445 Ajacied422
Plakbandpremier
pi_107335789
Manolev is geschorst voor Heracles uit
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:26:48 #194
136333 -_Guitarist_-
pi_107336060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad iets uit het verleden is. Vruuuuger toen je nog een Protestantse jongen uit Strijp moest zijn om bij PSV te kunnen ballen, was clubliefde nog wel echt een ding. En supporters houden graag krampachtig aan de nostalgie vast, maar ik heb zo'n flauwe vermoeden dat clublogokussende spelers het allemaal 1 pot nat vinden, als het niveau maar zo hoog mogelijk is. Inclusief salaris, auto etc.
Exact :s)
pi_107336387
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Hutchinson terug ^O^
pi_107336722
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Hij staat op 6 kaarten na gisteren. Bij 7 is hij pas weer geschorst toch?
pi_107336791
Klopt. Trouwens, vorig jaar had Manolev vijf gele kaarten over het hele seizoen, nu zit hij al op zes terwijl we net na de winterstop zitten. Gaat lekker.
pi_107336853
Manolev is idd geschorst voor de volgende wedstrijd.
pi_107336942
Foutje
pi_107337275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:53 schreef HetBrabandertje het volgende:
Klopt. Trouwens, vorig jaar had Manolev vijf gele kaarten over het hele seizoen, nu zit hij al op zes terwijl we net na de winterstop zitten. Gaat lekker.
En toch speelt hij dit seizoen een heeel stuk beter dan vorig seizoen, dus ik neem die kaarten maar op de koop toe.
I can't do this all on my own, no I know, I'm no superman.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')