Kijk naar de foto met de ketting en cassette.. kan niet meer zo veel kwaad, wel?quote:Op zondag 26 februari 2012 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Met een staalborstel maak je krassen in het oppervlak. De roest zal eerder terugkeren tenzij je het spuit met verf of goed vet houdt.
Ontroesten gaat goed met cola.
Ik roep ook alleen maar mijn mening hoor, ik zou ze inspuiten met wd40 en even gaan fietsen. Dan is die aanslag op de ketting en tandwielen zo verdwenen.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:27 schreef Unsub het volgende:
[..]
Kijk naar de foto met de ketting en cassette.. kan niet meer zo veel kwaad, wel?
Als je met beleid schuurt, en het geheel daarna olied, kan het. Bij mij is het vroeger goed gegaan.
Maar je moet doen wat je goed lijkt, ik roep alleen mijn mening!
Ik gebruik altijd cyclon atb wet spray. Maar door die kilo's strooizout gaat het er te snel eraf.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:48 schreef Auti het volgende:
En daarna goede kettingolie gebruiken, geen wd40 ofzo.
Ik gebruik zelf Shimano wet lube, superspul.
Tja als je de fiets nat met pekel en sneeuw wegzet en je kijkt er een week niet naar is alles verroest. Al was je ketting 1 dag oud.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:59 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd cyclon atb wet spray. Maar door die kilo's strooizout gaat het er te snel eraf.
Ik gebruik 'm elke dag.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja als je de fiets nat met pekel en sneeuw wegzet en je kijkt er een week niet naar is alles verroest. Al was je ketting 1 dag oud.
Inderdaad. Het is zeker met pekel erg belangrijk dat je de fiets goed afspoelt, en dan bedoel ik niet hoge druk, maar met lage druk goed spoelen. Ik gebruik daarna Cyclon wet lube, maar er zijn heel veel varianten die vergelijkbaar werken.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik gebruik mijn fiets ook elke dag. Zo ziet 't er alleen uit als je het onderhoud verwaarloosd.
Ik pak het liefste de Kangoo, dat is voor de diepere reiniging.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe het altijd met de slijptol. Kan je ook je cassette mee bijwerken.
Ja, loopt het misschien wat stroever door, maar als je er wat mest overheen smeert en flink hard doortrapt loopt ie vanzelf weer enigzins soepel.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik pak het liefste de Kangoo, dat is voor de diepere reiniging.
Jup. Of liever nog sponsje en emmertje, maar dat is me te veel moeite.. Als je met hoge druk gaat spuiten, spuit je de rotzooi alleen maar ín je lagers, en het vet eruit. Komt de levensduur niet ten goede.quote:Op zondag 26 februari 2012 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon na het fietsen even afspoelen met de tuinslang dus?
Doe ik nu al als mijn mtb onder de modder zit, gewoon op standje rustig de ketting/derailleur afspoelen en op standje stralen de wielen/frame/stuur/zadel enzo.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:30 schreef Unsub het volgende:
[..]
Jup. Of liever nog sponsje en emmertje, maar dat is me te veel moeite.. Als je met hoge druk gaat spuiten, spuit je de rotzooi alleen maar ín je lagers, en het vet eruit. Komt de levensduur niet ten goede.
http://www.bike2build.nl/(...)e-100ml/100ml-bottlequote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
evenals goede kettingolie (welke raden jullie aan?).
Brunox vork deo is echt heerlijk. Houdt de seals van je vork soepel, en dat merk je echt. Mijn vork heeft na gebruik zowat geen losbreekmoment meer, veert superfijn in. Gebruik het tevens niet na elke rit, want een busje kost klauwen met geld.. In de zomer elke 2 à 3 ritten afhankelijk van het weer, in de winter na elke modderrit.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:57 schreef StateOfMind het volgende:
Maar goed, die Brunox vork deo staat genoteerd, evenals goede kettingolie (welke raden jullie aan?).
Dat zijn zaken die ik wel thuis kan doen, dagelijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |