abonnement Unibet Coolblue
pi_107508853
M'n huidige mountainbike is helemaal op aangezien de vering, ketting en banden kapot zijn dus moet op zoek naar een nieuwe. Heb geen groot budget (300-400 euro) dus daarom lijkt het me verstandig om voor een tweedehands te gaan.

http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1
(wat een belachelijk lange link :s )

Is iemand bekend met dit type? En klinkt 350 als een redelijke prijs?
pi_107516814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Dikbuik het volgende:
M'n huidige mountainbike is helemaal op aangezien de vering, ketting en banden kapot zijn dus moet op zoek naar een nieuwe. Heb geen groot budget (300-400 euro) dus daarom lijkt het me verstandig om voor een tweedehands te gaan.

http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1
(wat een belachelijk lange link :s )

Is iemand bekend met dit type? En klinkt 350 als een redelijke prijs?
Merida is een goed merk. Matts is het instapmodel. Een gloednieuwe Matts krijg je al voor rond de 400-500 euro. Ik zou dus niet voor deze tweedehandse gaan.

Dit is een Matts 20-V, een klasse lager dan de TFS 100, maar wel gloednieuw.
http://www.merida-bikes.c(...)+Hardtail/Matts+20-V
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:49:41 #28
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_107516825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Dikbuik het volgende:
M'n huidige mountainbike is helemaal op aangezien de vering, ketting en banden kapot zijn dus moet op zoek naar een nieuwe. Heb geen groot budget (300-400 euro) dus daarom lijkt het me verstandig om voor een tweedehands te gaan.

http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1
(wat een belachelijk lange link :s )

Is iemand bekend met dit type? En klinkt 350 als een redelijke prijs?
Merida is een welbekend en over het algemeen goed merk. Dit type heb ik echter geen weet van. Het frame zal gewoon goed zijn, en de shimanogroep zal ook wel werken (al zou ik wel even de precieze afmontage vragen; het kan zijn dat niet alles Deore is afgemonteerd). Over de vork heb ik echter mijn twijfels, het lijkt me een sr suntour vork met Merida stickers o.i.d.?

Het belangrijkste: hoe lang ben je? want 22" is een betrekkelijk grote maat!
26"
Fading slowly.
pi_107547996
Schwalbe Smart Sam bandjes in de sneeuw _O_ Dat gaat goed zeg!
Misschien straks even een klein rustig bosritje maken, kijken of ik een mooi filmpje kan maken van de sneeuw.
-weg-
pi_107552303
Ik ben zelf 1.90 lang, is het nu wijs om dan een 29" mtb aan te schaffen? Heb ook al een 26"en die bevalt me eigenlijk ook gewoon perfect. Wat zijn de grootste voor en nadelen van een 29"?

Ik fiets overigens niet thuis in Amsterdam, maar vooral bij mijn ouders, omgeving Enkhuizen, door de polder/lokale bos en af en toe het parcours in Schoorl.
pi_107554113
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:30 schreef thettes het volgende:
Ik ben zelf 1.90 lang, is het nu wijs om dan een 29" mtb aan te schaffen? Heb ook al een 26"en die bevalt me eigenlijk ook gewoon perfect. Wat zijn de grootste voor en nadelen van een 29"?

Ik fiets overigens niet thuis in Amsterdam, maar vooral bij mijn ouders, omgeving Enkhuizen, door de polder/lokale bos en af en toe het parcours in Schoorl.
Ligt er aan wat je lekker vind rijden. Ik ben zelf 1.94m lang en rijd op een 29 inch cube 2011 Ltd Team met Hs33 setje voor en achter. Het voordeel is dat ik een redelijk goede maat heb om voor afstanden goed te kunnen fietsen.

Het nadeel is dat ik gewend ben om met hardtails redelijk "bouncy" te rijden, veel van zadel af en boven het achterwiel hangen. Dat is heel anders op een groter frame (grotere banden = groter frame). Waar ik eerst echt volledige controle had is dat nu wat minder omdat ik minder compact kan fietsen.

Dus de vraag is, wat ga je er het meeste mee doen? En natuurlijk gewoon testen, want wie weet vind je het geweldig zitten.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107554126
29er zegt alleen wat over de banden maat. Met 1,90 moet je denk ik iets van een 22 inch frame hebben (afhankelijk van je binnenbeenlengte) bij een standaard MTB. Als je alleen op de weg rijdt is 29er in het voordeel, maar offroad is een 29er juist minder goed. Door die grotere wielen ben je wat minder wendbaar.
pi_107554791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:18 schreef the85mc het volgende:
29er zegt alleen wat over de banden maat. Met 1,90 moet je denk ik iets van een 22 inch frame hebben (afhankelijk van je binnenbeenlengte) bij een standaard MTB. Als je alleen op de weg rijdt is 29er in het voordeel, maar offroad is een 29er juist minder goed. Door die grotere wielen ben je wat minder wendbaar.
Ja weet ik, ik las alleen dat het vooral voor langere mensen ook lekkerder fietste. Maar als ik het zo lees zijn er vooral nadelen aan verbonden voor de manier waarop ik fiets. Misschien ook gewoon maar even testen ja.
pi_107560169
Sneeuw!

-weg-
pi_107567667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:18 schreef SythAdmin het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je lekker vind rijden. Ik ben zelf 1.94m lang en rijd op een 29 inch cube 2011 Ltd Team met Hs33 setje voor en achter. Het voordeel is dat ik een redelijk goede maat heb om voor afstanden goed te kunnen fietsen.

Het nadeel is dat ik gewend ben om met hardtails redelijk "bouncy" te rijden, veel van zadel af en boven het achterwiel hangen. Dat is heel anders op een groter frame (grotere banden = groter frame). Waar ik eerst echt volledige controle had is dat nu wat minder omdat ik minder compact kan fietsen.

Dus de vraag is, wat ga je er het meeste mee doen? En natuurlijk gewoon testen, want wie weet vind je het geweldig zitten.
29" is onmogelijk. 29" banden, bedoel je, maar je moet 4 meter lang zijn wil je op een frame van 29" rijden. :D
pi_107574354
Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Cross country?
pi_107674896
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:42 schreef Moffol het volgende:

[..]

29" is onmogelijk. 29" banden, bedoel je, maar je moet 4 meter lang zijn wil je op een frame van 29" rijden. :D
Ja Ja zeikerd, je weet wat ik bedoel. ;)

Ben er niet vreselijk thuis in, het is ook gewoon een kwestie van wat je lekker vind rijden.
Ik probeer zo veel mogelijk cross-country en een klein beetje trials te rijden, technische stukjes met veel hoogte verschil maakt het lekker.

Maar de beste ervaring heb ik nog met downhill-MTB, helaas niet echt mogelijk in nederland, maar in de ardennen heb je al vrij aardige uitdagingen (omgeving francourchamps).
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107675623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:47 schreef Auti het volgende:
Sneeuw!

^O^ vet man!
Ik wilde eigenlijk naar mn werk fietsen, alleen ik heb geen spatborden en ga mij ook niet omkleden als ik op werk aankom.

iemand trouwens ervaring met opklim spatborden?
pi_107676524
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:33 schreef DSS24 het volgende:

[..]

^O^ vet man!
Ik wilde eigenlijk naar mn werk fietsen, alleen ik heb geen spatborden en ga mij ook niet omkleden als ik op werk aankom.

iemand trouwens ervaring met opklim spatborden?
Je bedoelt die klem-dingen?

Heb er een aantal gehad, maar ze zijn vaak zo zwak dat je ze tijdens het rijden weer bij moet stellen...

Je hebt wel 1 soort (kan even niet meer bedenken welke) die klemt enorm goed en is NIET verstelbaar. Dat ding heb ik een tijdje gehad en was erg goed totdat ie gejat werd...
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107677381
Ja klemspatborden bedoel ik. Maar elk frame is natuurlijk anders in dikte, dus je moet wel spatborden hebben die je er stevig op kan bevestigen.
pi_107678131
Ik heb zon xtra3 achterspatbord. Werkt wel aardig, maar als ik echt ga ploegen houdt ie niet alles tegen.. Voor heb ik geen spatbord. Maar ik gebruik em ook niet voor woon-werk verkeer.

Edit: Zo'n apparaat dus: http://shop.topbikes.nl/o(...)-tra-3-spatbord.html
  maandag 6 februari 2012 @ 16:41:35 #42
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107678449
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:33 schreef DSS24 het volgende:

[..]

^O^ vet man!
Ik wilde eigenlijk naar mn werk fietsen, alleen ik heb geen spatborden en ga mij ook niet omkleden als ik op werk aankom.

iemand trouwens ervaring met opklim spatborden?


^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 6 februari 2012 @ 18:21:15 #43
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107682377
Is het trouwens normaal dat de ketting en tandwielen onder de roest zitten door de strooizout en het water enzo? :%
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_107702884
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:46 schreef Moffol het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Cross country?
:Y Ben bezig met bloktrainingen. Conditie weer opbouwen en dergelijke, ik moet rustig aan doen.. bloeddruk en hartslag is te hoog, gebruik ik medicijnen voor en ik moet stoppen met roken en weer gaan sporten. Vroeger veel gebiked, dus dat pak ik nu weer op.
-weg-
pi_107702900
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:21 schreef tomaat52 het volgende:
Is het trouwens normaal dat de ketting en tandwielen onder de roest zitten door de strooizout en het water enzo? :%
Als je het niet goed onderhoud wel ja, en de goedkopere materialen gaan er het eerst aan. Gewoon steeds goed schoonmaken en steeds weer smeren. Boutjes/schroefjes gaan er trouwens ook snel aan.
-weg-
pi_107704254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 07:13 schreef Auti het volgende:

[..]

Als je het niet goed onderhoud wel ja, en de goedkopere materialen gaan er het eerst aan. Gewoon steeds goed schoonmaken en steeds weer smeren. Boutjes/schroefjes gaan er trouwens ook snel aan.
En, als je langere tijd niet fietst kan het geen kwaad om je ketting en tandwielen te demonteren. Ketting in vet laten liggen en tandwielen goed schoon maken en droog opbergen.

Pas ook op met de aansluiting van rem- en versnellingskabels. Vaak komen daar venijnige roestplekjes die in je hulsen gaat zitten, en dat gaat daar dan lekker de boel verzieken. Geen last van met Hydraulische/Pneumatische remmen zoals een HS33, maar wei9nig mensen die dat hebben.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107704282
Ah bedankt jongens! Die X-tra 3 spatborden zien er goed uit. Het is toch voor woon-werk verkeer dus die ga ik kopen.
pi_107705071
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:25 schreef DSS24 het volgende:
Ah bedankt jongens! Die X-tra 3 spatborden zien er goed uit. Het is toch voor woon-werk verkeer dus die ga ik kopen.
Ik heb dat setje ook nog ergens in een kast liggen, dat achterspatbordje is best handig en goed stevig. Ook makkelijk los te halen met een stevige clip.

Je kan die trouwens ook bij je lokale hallfords halen, daar hebben ze die ook.

Zijn er trouwens mensen die het wel eens een idee vinden om gezamelijk wat te regelen? Ik bedoel bijvoorbeeld lekker touren door de Veluwe of iets in die richting.
A wise person knows he or she knows nothing.
pi_107731661
Welke kleding gebruiken jullie allemaal in de winter ?
Lange broek met wat eronder ?..welke shirts ?
Net hersteld van een paar gekneusde ribben en ben er weer klaar voor. Ik wil fietsen !!
pi_107969392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:06 schreef Pupp3t het volgende:
Welke kleding gebruiken jullie allemaal in de winter ?
Lange broek met wat eronder ?..welke shirts ?
Net hersteld van een paar gekneusde ribben en ben er weer klaar voor. Ik wil fietsen !!
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb (nog) niet echt gefietst met temperaturen zoals die van vorige week, dus daar kan ik niet over meepraten. Maar als het koud is, heb ik m'n gewone (korte) fietsbroek aan, met daarover een lange hardlooptight. Qua bovenkleding heb ik een (strak) basislayer shirt, met daarover - afhankelijk van hoe koud het is - m'n gewone korte mouw fietsshirt en een jas, of een lange mouw shirt en een jas :).

Enige wat ik nog mis zijn overschoenen. Merktte de laatste keer dat ik ging fietsen dat het niet heel tof is om door de plassen te rijden met deze kou. Krijg je nogal snel koude tenen van :P. En aangezien ik nogal graag door de plassen rijd, was dat geen pretje ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')