Ik heb hier onder een andere naam flink wat lopen spammen, ik denk een jaar geleden mijn laatste bericht geplaatst is, maar ik heb welgeteld twee jaar met alle sores op mijn dak gezeten als het om mijn ex gaat. Twee jaar er gewoon kapot van zijn. En iedereen die ik in die periode heb leren kennen moest aan mijn verhaal geloven.
Wat een kut tijd

En nu in eens komt het besef naar boven dat het pure tijdsverspilling is geweest.
Ik heb een nieuw meisje leren kennen en ik ben verliefd. De nog opbloeiende relatie baart me nu al zorgen omdat alle ervaringen van die twee jaar dat ik met mijn ex in mijn maag zat, nu beginnen op te spelen. Ik ben simpel gezegd enorm bang gekwetst te raken en ik loop de helft van de tijd paranoïde door het leven omdat ik de kans groot acht dat deze nieuwe relatie misschien van korte duur is.
Het enige is dat ik nu met mijn volle bewustzijn mijzelf er ook echt in stort en ik eigenlijk gewoon alles wil meemaken en voelen in de huidige relatie, alleen maar omdat ik me zelf niet meer wil remmen met gedachtes als "Wat als ze een ander tegen komt" of "Wat als ze verhuist" etc etc etc. Ook al ben ik zo paranoide.
En ik probeer die gedachtes een beetje in toom te houden door er nuchter onder te blijven en het niet te laten overheersen en al mijn opgedane kennis van afgelopen jaren te gebruiken om het nu gewoon goed te doen.
En dan nog loop ik het risico dat het straks uitgaat om wat voor reden dan ook. Maar het maakt mij dan niks meer uit want ik kan met het idee rond lopen dat ik het een keer wel goed heb gedaan.
Misschien dat deze reactie als een lul op een drumstel slaat voor vele, maar ik ben me echt gaan beseffen dat het geen zin heeft om heel lang over je ex in te gaan zitten, terwijl zo damn waarheid is als je er midden in zit. Het loont niet, het is de tijd niet waard en wie weet wat je allemaal mis loopt.
Neem alle tijd die je nodig hebt om over je ex heen te komen, maar maak er werk van en probeer voet bij stuk te houden. In het begin is het moeilijk maar het gaat steeds beter, maak niet uit wat je hebt opgebouwd. Je ex is je ex en je hebt een leuke tijd gehad. Contact verbreken, je op andere dingen storten, je zelf in het midden plaatsen en aan alles en iedereen schijt hebben.
Ik herinner die van mij als een dame waar ik zeker oud mee zou kunnen worden, als het allemaal anders was gelopen en het is gewoon een leuke meid, maar die tijd is voorbij. Klaar en over. Niks meer aan doen, niet meer aanhalen. Af en toe aan denken en that's it. Al het nieuwe ligt voor je voeten en ga er voor.
Fuck yeah!