quote:
Stalker. Maar ik ben inderdaad vrij jong, en die dingen die ik omschreef zijn niet echt in hun volle bij mij voorgekomen. Een paar maanden terug was mijn eerste keer tikken, op een zaterdagnacht. Die maandag had ik een ander feest waar ik (achteraf gezien) veel te dronken ben geworden, en daarna heb ik nog eens dik twee uur doelloos door de koude stad gefietst omdat er een rave zou zijn maar die was afgelast. De dinsdagavond daarop lag ik doodverkouden in bed en toen kreeg ik een hele bizarre, rare droom. Ik kon echter niet het verschil tussen de droom en de realiteit onderscheiden; ik werd steeds wakker omdat ik m'n neus moest snuiten, maar zag dan van alles in m'n kamer wat er niet was. Bovendien voelde ik me gewoon rot en de droomwas erg naar en deprimerend. Pas halverwege de nacht bedacht ik dat ik aan het dromen was en dat het door de MDMA kwam en toen ging het weer.
De tweede keer tikken gebeurde het iets lichter; ik tikte op zaterdag en zondagavond lag ik in bed en hoorde constant muziek in m'n oren en hoofd, maar enorm luid en duidelijk, niet zoals als een lied normaal in je hoofd zit. Ook zag ik wel eens groene flitsen ("schokjes") voor m'n ogen. Na een tijdje begon ik ook allerlei echoende stemmen in m'n hoofd te horen. Die zeiden gewoon allerlei allerdaagse dingen( "Heeey, Mascini!", "Nee, m'n tas ligt daar", "Het is leuk", "Wat eten we"). Na een tijdje begon ik ook gezichten te zien als ik m'n ogen sloot en die gezichten vervormden enzo. Niet heel fijn maar ik had meteen door dat het door de MDMA kwam dus ik kon er wel van genieten. Heb de nachten erna alleen levendig en veel gedroomd, maar gelukkig niets engs meer.
Heb er veel over opgezocht en waar het op neerkomt is dat serotonine een belangrijke stof is die ook dingen in je slaapritme, slaaptoestand en dromen regelt. Natuurlijk is MDMA een aardige aanslag op je serotonine, wat het helemaal precies doet weet ik ook niet maar dat het ermee interactie vertoont weet ik wel. Dit uit zich voor sommigen in rare en nare dromen. Als je er geen last van hebt heb je niets te klagen, als je er wel last van hebt kun je 5-HTP gebruiken of gewoon accepteren en ervan genieten, want interessant blijft het. Als je wel eens paddo's of lsd hebt gedaan stelt dit weinig voor en het is ook vrijwel altijd na een aantal dagen weer weg.