abonnement Unibet Coolblue
pi_107189485
Beste mensen,

Volgende verhaal is voor m'n zusje, ik weet er niet alle details van maar wou het hier toch even vragen of iemand met soortgelijke situatie ervaring heeft.

Verhaal:

Schoonzusje zou volgende week haar diploma krijgen, vorige week een eindpresentatie goed gedaan, alle cijfers op orde, en haar stage succesvol afgerond. Het enige wat ze moest doen was een handtekening lijst inleveren, ik neem aan een presentie lijst, en dan was het oke. Ze is die lijst vergeten te laten tekenen, en had ook de lijst nog niet ingeleverd. Vandaag werd ze gebeld door haar school of ze even langs wou komen. Toen dacht ze ineens aan die lijst, en wou hem op school nog laten tekenen. Toen ze op school kwam waren alle leraren bezig i.v.m. een opendag en wouden dus niet tekenen, op 1 leraar na. Toen hij wou tekenen kwam iemand van de examencomissie, die de leraar apart nam, en vervolgens kwam de leraar terug en mocht hij niet meer tekenen, en wou geen reden opgeven waarom niet. Resultaat: deadline voor die lijst was vanmiddag, nu dus te laat; dus geen diploma volgende week.
Komt er nog een ander ding ter sprake: een toets die school kwijt is. Zusje heeft die toets 2 maal gemaakt, 1 keer gezakt, de herkansing had ze voldoende. School is die toets kwijt, nog een reden dat ze haar diploma niet zou krijgen volgende week maandag op de uitreiking.

Nu heeft ze via haar stage waar ze succesvol stage heeft gelopen een contract aangeboden gekregen per 1 februari, op basis van haar diploma, nu zou dat dus ook niet door kunnen gaan. Kan je hier wat mee doen? Zijn scholen verplicht om hier spoed achter te zetten? Wat zijn de opties om zo snel mogelijk haar diploma in ontvangst te kunnen nemen?
pi_107190103
quote:
Toen hij wou tekenen kwam iemand van de examencomissie, die de leraar apart nam, en vervolgens kwam de leraar terug en mocht hij niet meer tekenen, en wou geen reden opgeven waarom niet. Resultaat: deadline voor die lijst was vanmiddag, nu dus te laat; dus geen diploma volgende week.
Een leraar laat een student echt niet stikken zodat hij de deadline niet haalt. dit stukje zal wel wat verdraait zijn.

quote:
Zusje heeft die toets 2 maal gemaakt, 1 keer gezakt, de herkansing had ze voldoende.
Geen bewijs van cijfer?

quote:
Nu heeft ze via haar stage waar ze succesvol stage heeft gelopen een contract aangeboden gekregen per 1 februari, op basis van haar diploma, nu zou dat dus ook niet door kunnen gaan.
Een bedrijf is wel heel kortzichtig dat ze haar niet aan zullen nemen als ze korte vertraging oploopt, ze kan toch met het bedrijf de situatie bespreken? heeft toch geen fuck met school te maken?

Ik vind het maar een ongeloofwaardig verhaal
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_107192071
Wat een bedrijf zeg :')
Ik vind het ook maar een ongeloofwaardig verhaal. Er zal meer aan de hand geweest zijn lijkt me.
pi_107193245
Heb de school zelf ook niet gesproken, maar dit is hoe ik het verhaal aanhoor. Wat het bedrijf betreft, kan ik me voorstellen dat ze dat zeggen, aangezien hun een contract aanbieden aan iemand met een diploma vanaf een bepaalde datum, met bij behorende uren en salaris. Dit zal behoorlijk verschillen van iemand die een 'lagere' functie heeft. Wat ze mijn inziens wel kan doen, een garantie laten tekenen, dat ze haar diploma *wel* krijgt, door school en op die manier haar contract veilig stellen, maar het is de vraag of het bedrijf daar genoegen mee neemt natuurlijk.

Verder is het verhaal wel zo als het is, vorige week had ze haar eindpresentatie, daarvoor is ze ook geslaagd en haar stage beoordeling was ook uitstekend, en behalve die toets, die 'kwijt' is, zijn al haar cijfers op orde. Niets zou dus haar diploma in de weg moeten staan, behalve die afteken lijst en die toets, waar mijn inziens, de school voor verantwoordelijk is. Ik weet niet of ze ergens op papier heeft staan dat ze wel een goed cijfer had.

Voor zover ik weet heeft ze nu dinsdag weer een gesprek met haar school, een dag ná de diploma uitreiking. Ik ga er vanuit dat dat gesprek positief zal zijn, maar stel dat het niet zo is; kan een school zeggen, op basis van een toets die kwijt is, en op basis van een niet geleverde presentielijst, dat ze haar diploma niet geven? Kan een leerling daartegenin gaan via een bepaalde procedure of iets dergelijks? Iemand met een soortgelijke ervaring?

Ik moet overigens eerlijk bekennen dat ik, omwille van 'privacy' de OP een tikkeltje anders heb gemaakt; het is niet mijn zusje maar het zusje van mijn vriendin. Daardoor heb ik dit verhaal ook niet uit mijn schoonzusje's mond, maar uit de mond van mijn vriendin. Beiden zijn nogal over de toeren door deze situatie, vandaar dat ik het hier maar eens probeer om wat 'adviezen' of positieve hoop te krijgen.
pi_107208649
Ik denk dat het voor dat bedrijf wel los zal lopen. Als het een functie is/ zou zijn waarvoor je uit wettelijke plicht een diploma moet hebben (beveiliging ofzo) dan is het anders, maar als ze er stage heeft gelopen weten ze wat haar kwaliteiten en mogelijkheden zijn.

Met zo'n situatie op school heb ik geen ervaring. Ik bewaar altijd alle uitslagen van mijn tentamens door een screenshot van de uitslag te maken en die op te slaan. Zo heb ik wel al eens een kwijtgeraakt cijfer "teruggekregen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')