abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_107187631
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107187690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hoorde vanochtend dat het volgende week misschien serieus gaat vriezen! :o
ik hoop het niet, maar het lijkt me ook wel onwaarschijnlijk eigenlijk. :P

even eten. :Y)
pi_107187726
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:54 schreef Pheno het volgende:
Om te gamen pak ik toch liever een console :@ Nu ook: FFXIII-2 aan het spelen, dat kan op de pc niet :N
Final fantasy O+.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_107187783
rhu, hier is die fietsmeneer waar je het over had.

pi_107187905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:33 schreef dawg het volgende:

[..]

ik hoop het niet, maar het lijkt me ook wel onwaarschijnlijk eigenlijk. :P

even eten. :Y)
De 14-daagse voorspelling geeft iig duidelijk een afkoelende trend aan. Of het dan ook echt gaat vriezen of net boven 0 blijft (overdag) zullen we moeten afwachten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107188133
Horrorwinter FTW! *O* Heb ik eindelijk eens wat aan dat dubbeldikke winterdekbed. 8-)
For great justice!
pi_107188545
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:45 schreef Q. het volgende:
Horrorwinter FTW! *O* Heb ik eindelijk eens wat aan dat dubbeldikke winterdekbed. 8-)
De horrorwinter zou in november al beginnen en maanden duren, dat gaat niet meer lukken Q. :+

Maar een paar weken vorst behoort altijd nog tot de mogelijkheden. Al verwacht ik gewoon ouderwets NL kwakkelwinterweer. Beetje nachtvorst, hier en daar een vorstdag en that's it. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107191152
Ik heb eindelijk meer info over die tijdelijke baan. Het is echt iets met dat de bedoeling is dat je daar blijft en doorstroomt als dit werk af is zeg maar, terwijl het hele appeal voor mij was dat het even een half jaartje extra verdienen en ervaring op doen (kijken of ik zoiets echt wil (werken) of weer wil gaan studeren enzo). Maar het is dus helemaal niet zo tijdelijk. Nu twijfel ik of ik moet gaan solliciteren.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:00:21 #9
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_107191328
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:56 schreef Tegan het volgende:
Ik heb eindelijk meer info over die tijdelijke baan. Het is echt iets met dat de bedoeling is dat je daar blijft en doorstroomt als dit werk af is zeg maar, terwijl het hele appeal voor mij was dat het even een half jaartje extra verdienen en ervaring op doen (kijken of ik zoiets echt wil (werken) of weer wil gaan studeren enzo). Maar het is dus helemaal niet zo tijdelijk. Nu twijfel ik of ik moet gaan solliciteren.
Twee redenen waarom je wél zou kunnen solliciteren:

1) Opdoen van sollicitatie-ervaring. Eerst maar es kijken of je überhaupt gevraagd wordt om te komen werken. Daarna kun je altijd nog 'nee' zeggen.
2) Het aannemen van het werk betekent niet dat je tot in de eeuwigheid en zaligheid aan die toko bent verbonden. Daar geldt een vergelijkbaar principe als bij 1), eerst maar es zien of ze je na een half jaar nog wel willen hebben. Als daar het antwoord 'ja' is, en jij denkt er anders over, ben jij ook vrij om te bedanken voor de eer.

Oftewel, klim in die spreekwoordelijke pen. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_107191446
Ja true. Ik wist zelf ook wel dat ik gewoon kan zeggen van he ik kom echt alleen voor dit half jaar zeg maar. Maar de hele insteek is nu anders. Plus de functie is ook lekker vaag nog voor me. En ik vond het al eng :P. Ik ga even kijken of ik de echte vacature kan vinden, want dit is via via doorgemailde zooi...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:04:10 #11
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_107191500
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:02 schreef Tegan het volgende:
Ja true. Ik wist zelf ook wel dat ik gewoon kan zeggen van he ik kom echt alleen voor dit half jaar zeg maar. Maar de hele insteek is nu anders. Plus de functie is ook lekker vaag nog voor me. En ik vond het al eng :P. Ik ga even kijken of ik de echte vacature kan vinden, want dit is via via doorgemailde zooi...
Ik adviseer je om dat eerste niet te zeggen. Het zou voor hen een reden kunnen zijn om je alsnog af te wijzen, terwijl jij wellicht dolenthousiast bent. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. ;)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_107191784
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:04 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik adviseer je om dat eerste niet te zeggen. Het zou voor hen een reden kunnen zijn om je alsnog af te wijzen, terwijl jij wellicht dolenthousiast bent. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. ;)
Mee eens, daarmee gooi je wellicht je eigen glazen in. Je kunt altijd vertrekken na dat half jaar en misschien wil je op dat moment wel doorstromen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_107191839
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:36 schreef Tegan het volgende:
rhu, hier is die fietsmeneer waar je het over had.

Automobilist masturbeert in file
Tap tap tap
pi_107191923
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:04 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik adviseer je om dat eerste niet te zeggen. Het zou voor hen een reden kunnen zijn om je alsnog af te wijzen, terwijl jij wellicht dolenthousiast bent. Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt. ;)
Mja, ik ga mijn oude baan gewoon ook aanhouden als ik het doe.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:14:56 #15
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_107192112
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:11 schreef Tegan het volgende:
Mja, ik ga mijn oude baan gewoon ook aanhouden als ik het doe.
Niet je tweede oude paar schoenen weggooien dan als de kans bestaat dat ze over een half jaar nog heerlijk zitten dan. :P

Zeikerd. :6
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_107192206
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:14 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Niet je tweede oude paar schoenen weggooien dan als de kans bestaat dat ze over een half jaar nog heerlijk zitten dan. :P

Zeikerd. :6
:* . Maar goed, ik snap wel wat je bedoelt. Terwijl ik in eerste instantie wel van plan was gewoon heel eerlijk te zijn :).
pi_107197410
Poeh. Ik keek net Uit De Kast. Christelijke homo. Hij mag van iedereen wel homo zijn/gevoelens hebben maar het niet praktiseren en nu twijfelt hij zelf of hij ooit een relatie aangaat... Wat een lieve kerel. Dat verdient hij helemaal niet, zo'n omgeving -O- .

http://twitter.com/#!/search?q=%23uitdekast
pi_107197785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:51 schreef Tegan het volgende:
Poeh. Ik keek net Uit De Kast. Christelijke homo. Hij mag van iedereen wel homo zijn/gevoelens hebben maar het niet praktiseren en nu twijfelt hij zelf of hij ooit een relatie aangaat... Wat een lieve kerel. Dat verdient hij helemaal niet, zo'n omgeving -O- .

http://twitter.com/#!/search?q=%23uitdekast
Hoog tijd om het geloof vaarwel te zeggen voor die beste kerel. :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107197832
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoog tijd om het geloof vaarwel te zeggen voor die beste kerel. :)
Nee, juist zijn omgeving moet hij vaarwel zeggen. Je kan prima homo en Christen zijn :).

Hij laat zich teveel beinvloeden. Dat zij Arie ook. Wanneer ga je eens doen wat je zelf wil ipv wat de rest van je wil.
pi_107197957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:58 schreef Tegan het volgende:

[..]

Nee, juist zijn omgeving moet hij vaarwel zeggen. Je kan prima homo en Christen zijn :).
Dat kan, als je accepteert dat je dan steeds in een omgeving zit waar heel wat mensen vinden dat je geen homo mag zijn. :) Maar het is zijn feestje natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107198471
Evolutionair voordeel voor monogame samenlevingen! :o
quote:
Monogamie zorgt voor stabiele samenleving
Laatste update: 24 januari 2012 22:00
AMSTERDAM – Samenlevingen die polygamie toestaan hebben meer last van criminaliteit, geweld, armoede en sekse-ongelijkheid.

Dat schrijven wetenschappers van de Universiteit van British Colombia dinsdag in Philosophical Transactions of the Royal Society.

De wetenschappers waren geïnteresseerd in waarom monogamie vaker de norm is in een ontwikkeld land dan in een minder ontwikkeld land. In het verleden was polygamie veel vaker de normale samenlevingsvorm.

Door landen met mono- en polygamie naast elkaar te leggen, ontdekten de onderzoekers dat er in de laatste veel meer verkrachting, ontvoering, moord en diefstal voorkomt.

Overschot

Al die misdaden worden vooral gepleegd door ongetrouwde mannen, die in overschot zijn doordat andere mannen meerdere vrouwen hebben. De grotere competitie om vrouwen in polygame samenleving maakt dat mannen vaker hun toevlucht nemen tot criminaliteit.

Door als samenleving je toe te leggen op monogamie, creëer je een meer egalitaire samenleving, zo stellen de onderzoekers. Mannen hoeven zich niet meer op het vrouwen zoeken toe te leggen, maar kunnen investeren in het vaderschap.

Economische productiviteit

Monogame samenlevingen hebben daardoor minder kinderverwaarlozing, misbruik en huiselijke conflicten. Dit alles leidt tot een hogere economische productiviteit, betere lange termijnplanning en meer veiligheid.

De institutionalisering van het monogame huwelijk gaat daarom in veel landen vooraf aan hun spurt naar welvaart en democratie.

Groepsvoordeel

Volgens de onderzoekers is er dus een evolutionair groepsvoordeel om als samenleving te transformeren naar een monogame samenleving. Dat verklaart volgens hen de toename van de monogame samenlevingen door de afgelopen eeuwen heen.
http://www.nu.nl/wetensch(...)ele-samenleving.html
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_107199145
never mind, slecht humeur

[ Bericht 91% gewijzigd door rhubarbje op 24-01-2012 22:26:54 ]
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107199707
Owja, de vacature bestaat dus niet meer. Omdat ik er later via via achter kwam. Dus ik weet niet waar ik exact op solliciteer. Plus de gesprekken enzo zijn blijkbaar al bezig. Ik kan wel name droppen en heb dus een voordeel. Hm, hm. Ik kan er niet zo goed tegen dat het zo chaotisch is. Terwijl het misschien wel iets heel goeds is voor me (dat dacht ik iig toen ik er nog minder van wist.)

En hoe doe je een referentie in een sollicitatiebrief?!
pi_107199729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Evolutionair voordeel voor monogame samenlevingen! :o

[..]

http://www.nu.nl/wetensch(...)ele-samenleving.html
Ze vergeten totaal de vrouwen met veel mannen polygamie.
pi_107199835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:31 schreef Tegan het volgende:
Owja, de vacature bestaat dus niet meer. Omdat ik er later via via achter kwam. Dus ik weet niet waar ik exact op solliciteer. Plus de gesprekken enzo zijn blijkbaar al bezig. Ik kan wel name droppen en heb dus een voordeel. Hm, hm. Ik kan er niet zo goed tegen dat het zo chaotisch is. Terwijl het misschien wel iets heel goeds is voor me (dat dacht ik iig toen ik er nog minder van wist.)

En hoe doe je een referentie in een sollicitatiebrief?!
Bel morgen even
Leg uit dat je via via er over gehoord hebt en heel geïnteresseert bent en dat je graag de kans zou krijgen specifiek te solliciteren en of ze je wat uit kunnen leggen over wat de functie precies is

maakt meteen een goede indruk omdat je ff belt

referenties staan op je cv geloof ik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')