abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:52:29 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107177865
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!


Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!



[ Bericht 98% gewijzigd door Ambrosius op 19-02-2012 21:07:40 ]
pi_107177963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:52 schreef RickoKun het volgende:

[..]

1,75 tegen 68 kilo en je wil cutten?
We zitten hier niet in het bodybuilding-topic, sommige mensen vinden die look gewoon mooi. Wie weet zit hij al op 12% bodyfat ofzo nu, en vindt hij zijn onderlichaam niet belangrijk. Dan word je ook niet zo snel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107178254
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
not sure if srs...
Of toch du vader?
pi_107178282
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

We zitten hier niet in het bodybuilding-topic, sommige mensen vinden die look gewoon mooi. Wie weet zit hij al op 12% bodyfat ofzo nu, en vindt hij zijn onderlichaam niet belangrijk. Dan word je ook niet zo snel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bodybuilders kunnen het topic ook gewoon negeren he :P Mensen die echt serieus aan hun figuur willen werken gaan wel naar het Bodybuild topic. Ik kan me voorstellen dat voor leken zonder enige biologische achtergrondkennis moeilijk door de trollposts heen kunnen prikken.
(hoewel de trollposts juist vaak afkomstig zijn van degenen die er het meeste verstand van hebben)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_107178285
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

We zitten hier niet in het bodybuilding-topic, sommige mensen vinden die look gewoon mooi. Wie weet zit hij al op 12% bodyfat ofzo nu, en vindt hij zijn onderlichaam niet belangrijk. Dan word je ook niet zo snel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou eerst nog wel wat spiergroei willen/ breder worden. Maar ik ga inderdaad gewoon voor de look, dat het er in de zomer gewoon goed uitzit en daarvoor zal ik dan weer wat moeten cutten.

Dus vandaar m'n vraag hoe ik die weken het beste in kan delen. En wat feedback op mn eetschema.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:09:11 #6
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107178529
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

We zitten hier niet in het bodybuilding-topic, sommige mensen vinden die look gewoon mooi. Wie weet zit hij al op 12% bodyfat ofzo nu, en vindt hij zijn onderlichaam niet belangrijk. Dan word je ook niet zo snel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
t zal wel ontwetendheid van mijn kant zijn, bedoel t ook absoluut niet als bodybuildbozz (want dat ben ik zelf niet :') ) . Maar hij lijkt mij al vrij mager? Hoezo zou hij nog meer moeten afvallen?
pi_107178898
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef Seam het volgende:

[..]

Bodybuilders kunnen het topic ook gewoon negeren he :P Mensen die echt serieus aan hun figuur willen werken gaan wel naar het Bodybuild topic. Ik kan me voorstellen dat voor leken zonder enige biologische achtergrondkennis moeilijk door de trollposts heen kunnen prikken.
(hoewel de trollposts juist vaak afkomstig zijn van degenen die er het meeste verstand van hebben)
Daar heb je een punt. Maarja, een heleboel kennis is universeel toepasbaar. En eigenlijk is dat trollen ook een soort van hint dat je ook echt je eigen onderzoek zult moeten doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Ik zou eerst nog wel wat spiergroei willen/ breder worden. Maar ik ga inderdaad gewoon voor de look, dat het er in de zomer gewoon goed uitzit en daarvoor zal ik dan weer wat moeten cutten.

Dus vandaar m'n vraag hoe ik die weken het beste in kan delen. En wat feedback op mn eetschema.
Als je letterlijk 'breder' wilt worden dan moet je focussen op de schouders en (bovenrug), die zorgen daadwerkelijk voor die wijde, bredere vorm. :)

Het is ook een keuze wat je nu wilt doen, wat vind je het belangrijkste? Een lager vetpercentage denk ik? Als je echt gewoon spiermassa wil aanzetten nu dan moet je er goed bij eten. Veel dus. In die laatste paar weken voor de zomer nog spiermassa aanzetten, én tegelijkertijd je vetpercentage naar beneden willen brengen, dat is niet realistisch, maar dat weet je ook wel natuurlijk. :P

Dus gewoon mooi cutten nu, na de zomer weer verder bulken en voor volgende zomer toch wel een stukje groter zijn. Tijdens het bulken goed je energieinname in de gaten houden en niet onnodig veel vet aanzetten. (clean bulk) Dan ben je volgende zomer nog sneller klaar met cutten ook. :)

Voor je cut (nu) maakt het in feite niet echt uit wat je eet, zolang je maar beneden onderhoud gaat eten, begin eens (lekker basic) met een dagelijks tekort van 500 kcal. Je krijgt nu dus minder energie binnen dan je lichaam nodig heeft. Om te voorkomen dat je lichaam nu spiermassa gaat afbreken zul je je eiwitinname ten minste gelijk moeten houden aan wat je nu doet. Je zult dus relatief meer kcals uit eiwit halen. Het zou namelijk zonde zijn dat je helemaal enthousiast de weegschaal naar beneden ziet gaan, maar je ook veel spiermassa verliest terwijl je daar juist voor geknokt hebt. Want dan kun je wel minder wegen, maar eigenlijk is je doel om je vetpercentage naar beneden te brengen. Dus: zoveel mogelijk spiermassa behouden terwijl je vetmassa verbrandt.

Om het cut-proces te versnellen kun je er ook nog cardio bij gaan doen. (HIIT bijvoorbeeld) Voor de rest gewoon het gebruikelijke, vitamine/minerale inname goed houden, voldoende slapen, voldoende water drinken, etc. Je lichaam is geneigd af te breken wat niet nodig is, dus blijf ook vooral krachttraining doen. Speciale 'droogtrainschema's' met veel sets, reps, licht gewicht, etc, hebben geen toegevoegde waarde. Ja, leuk voor de afwisseling. Maar in feite moet je gewoon zorgen dat je lichaam vetmassa gaat verbranden terwijl je zoveel mogelijk spiermassa behoudt. Dat is werkelijk alles. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Panzermaus op 24-01-2012 14:26:28 ]
pi_107179101
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:20 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Als je letterlijk 'breder' wilt worden dan moet je focussen op de schouders en (bovenrug), die zorgen daadwerkelijk voor die wijde, bredere vorm. :)

Het is ook een keuze wat je nu wilt doen, wat vind je het belangrijkste? Een lager vetpercentage denk ik? Als je echt gewoon spiermassa wil aanzetten nu dan moet je er goed bij eten. Veel dus. In die laatste paar weken voor de zomer nog spiermassa aanzetten, én tegelijkertijd je vetpercentage naar beneden willen brengen, dat is niet realistisch, maar dat weet je ook wel natuurlijk. :P

Dus gewoon mooi cutten nu, na de zomer weer verder bulken en voor volgende zomer toch wel een stukje groter zijn. Tijdens het bulken goed je energieinname in de gaten houden en niet onnodig veel vet aanzetten. (clean bulk) Dan ben je volgende zomer nog sneller klaar met cutten ook. :)

Voor je cut (nu) maakt het in feite niet echt uit wat je eet, zolang je maar beneden onderhoud gaat eten, begin eens (lekker basic) met 500 kcal. Je eet nu dus minder. Om te voorkomen dat je lichaam nu spiermassa gaat afbreken zul je je eiwitinname ten minste gelijk moeten houden aan wat je nu doet. Je zult dus relatief meer kcals uit eiwit halen. Om het cut-proces te versnellen kun je er ook nog cardio bij gaan doen. (HIIT bijvoorbeeld) Voor de rest gewoon het gebruikelijke, vitamine/minerale inname goed houden, voldoende slapen, voldoende water drinken, etc.
Bedankt voor je snelle reactie! :)
Oke, het is in deze kort tijd niet meer mogelijk om eerst nog een week of 10 te bulken en dan nog te gaan cutten he?
Magere kwark is heel eiwitrijk toch?
Verder nog tips voor mn voedingschema, of wat ik nu doe is goed om te cutten?
Dus vooral Rear lateral raise, schoulder press en lateral raises om breder te worden?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:30:36 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107179229
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:54 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

We zitten hier niet in het bodybuilding-topic, sommige mensen vinden die look gewoon mooi. Wie weet zit hij al op 12% bodyfat ofzo nu, en vindt hij zijn onderlichaam niet belangrijk. Dan word je ook niet zo snel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar met dat gewicht lijkt t me dat je zijn ribbenkast gewoon kan zien
pi_107179893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:26 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie! :)
Oke, het is in deze kort tijd niet meer mogelijk om eerst nog een week of 10 te bulken en dan nog te gaan cutten he?
Magere kwark is heel eiwitrijk toch?
Verder nog tips voor mn voedingschema, of wat ik nu doe is goed om te cutten?
Dus vooral Rear lateral raise, schoulder press en lateral raises om breder te worden?
Hangt er van af, hoe 'droog' ben je nu en hoe droog wil je worden? Als in, heb je een huidig vetpercentage, en een streefvetpercentage / beeld? Je kunt nog wel even doorgroeien en van het voorjaar pas gaan cutten.

Beste oefening voor schouders is (onder andere) overhead press met een barbell, die heb je vast wel in je sportschool. Zul je meer resultaten en bruikbare kracht aan overhouden dan al die isolatiemachines, en je bent nog sneller klaar ook.


Deze oefening met goede vorm uitvoeren en elke week in gewicht vooruit proberen te gaan, ga met stapjes van 2-5 kg bijvoorbeeld. Daarnaast gewoon een beetje verder zoeken op 'overhead press'.

http://www.exrx.net/Weigh(...)BBMilitaryPress.html

Ook zou je voor jezelf nu structureel optrekken kunnen gaan doen (chinups / pullups). Een erg uitdagende oefening waarbij je vrij weinig fout kunt doen, maar wel goede resultaten boekt op met name je rug en bovenarmen. Nooit verkeerd. :) Ik ga ervan uit dat je in je sportschool zo'n apparaat hebt staan die een stukje met je meeduwt, klap dat naar beneden, dat is niet de bedoeling. Je wilt je hele lichaamsgewicht omhoog kunnen trekken, is meteen een stuk zwaarder. 2-3x per week optrekken, probeer sowieso elke week meer reps te halen. Je bouwt het vrij snel op namelijk. Als je een vaste trainingspartner hebt is het leuk om hiermee een wedstrijd te doen, wie haalt het eerst de 10/15/noemmaarwat. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:30 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar met dat gewicht lijkt t me dat je zijn ribbenkast gewoon kan zien
Valt wel mee. Als je dat voldoende vindt en gewoon een sixpack + meer definitie wil, dan kun je gewoon gaan cutten. Dan moet je je echt niet laten tegenhouden door mensen die zeggen dat je 'nog niet groot genoeg bent'. Behalve als je ineens heel stoer gaat lopen doen natuurlijk, dan kan ik het wel begrijpen. :') Maar uiteindelijk moet je zelf kiezen hoe je eruit wilt zien, ieder zijn eigen doelen. :)

Hier nog een foto van toen ik 68-69 kg was. (begin zomer 2011, 1.77m)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet geen ribben ofzo, zolang je genoeg vet hebt zie je die niet. Vond het zelf wel te iel en ben gewoon door blijven eten, heb in augustus 2011 ook nog een poosje GOMAD (4 liter volle melk per dag) gedaan en was voor het eerst in mijn leven chubby. :D Ben nu wel weer een stukje groter en wil deze zomer wel gewoon mooi droog zijn. :) En daarna gewoon weer verder bulken natuurlijk. Ik streef in principe niet naar een bepaald lichaamsgewicht of vetpercentage. Ik kijk gewoon elke avond in de spiegel en ik weet zelf wel 'hey, zo wil ik er bij lopen!'. Daarnaast blijf ik gewoon doorgaan omdat ik het leuk vind en er voldoening uit haal om sterker te worden.
pi_107180475
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:47 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hangt er van af, hoe 'droog' ben je nu en hoe droog wil je worden? Als in, heb je een huidig vetpercentage, en een streefvetpercentage / beeld? Je kunt nog wel even doorgroeien en van het voorjaar pas gaan cutten.

Beste oefening voor schouders is (onder andere) overhead press met een barbell, die heb je vast wel in je sportschool. Zul je meer resultaten en bruikbare kracht aan overhouden dan al die isolatiemachines, en je bent nog sneller klaar ook.


Deze oefening met goede vorm uitvoeren en elke week in gewicht vooruit proberen te gaan, ga met stapjes van 2-5 kg bijvoorbeeld. Daarnaast gewoon een beetje verder zoeken op 'overhead press'.

http://www.exrx.net/Weigh(...)BBMilitaryPress.html

Ook zou je voor jezelf nu structureel optrekken kunnen gaan doen (chinups / pullups). Een erg uitdagende oefening waarbij je vrij weinig fout kunt doen, maar wel goede resultaten boekt op met name je rug en bovenarmen. Nooit verkeerd. :) Ik ga ervan uit dat je in je sportschool zo'n apparaat hebt staan die een stukje met je meeduwt, klap dat naar beneden, dat is niet de bedoeling. Je wilt je hele lichaamsgewicht omhoog kunnen trekken, is meteen een stuk zwaarder. 2-3x per week optrekken, probeer sowieso elke week meer reps te halen. Je bouwt het vrij snel op namelijk. Als je een vaste trainingspartner hebt is het leuk om hiermee een wedstrijd te doen, wie haalt het eerst de 10/15/noemmaarwat. :)

[..]

Valt wel mee. Als je dat voldoende vindt en gewoon een sixpack + meer definitie wil, dan kun je gewoon gaan cutten. Dan moet je je echt niet laten tegenhouden door mensen die zeggen dat je 'nog niet groot genoeg bent'. Behalve als je ineens heel stoer gaat lopen doen natuurlijk, dan kan ik het wel begrijpen. :') Maar uiteindelijk moet je zelf kiezen hoe je eruit wilt zien, ieder zijn eigen doelen. :)

Hier nog een foto van toen ik 68-69 kg was. (begin zomer 2011, 1.77m)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet geen ribben ofzo, zolang je genoeg vet hebt zie je die niet. Vond het zelf wel te iel en ben gewoon door blijven eten, heb in augustus 2011 ook nog een poosje GOMAD (4 liter volle melk per dag) gedaan en was voor het eerst in mijn leven chubby. :D Ben nu wel weer een stukje groter en wil deze zomer wel gewoon mooi droog zijn. :) En daarna gewoon weer verder bulken natuurlijk. Ik streef in principe niet naar een bepaald lichaamsgewicht of vetpercentage. Ik kijk gewoon elke avond in de spiegel en ik weet zelf wel 'hey, zo wil ik er bij lopen!'. Daarnaast blijf ik gewoon doorgaan omdat ik het leuk vind en er voldoening uit haal om sterker te worden.
Ik denk dat ik nu op een percentage van 15% zit, misschien nog wel wat meer, en vorig jaar ben ik ook rond deze tijd begonnen en toen zat ik bij de 8-10% goed. Is er dan nog tijd om wat te bulken?
Bedankt voor je oefeningen! :)
pi_107183100
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:47 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hangt er van af, hoe 'droog' ben je nu en hoe droog wil je worden? Als in, heb je een huidig vetpercentage, en een streefvetpercentage / beeld? Je kunt nog wel even doorgroeien en van het voorjaar pas gaan cutten.

Beste oefening voor schouders is (onder andere) overhead press met een barbell, die heb je vast wel in je sportschool. Zul je meer resultaten en bruikbare kracht aan overhouden dan al die isolatiemachines, en je bent nog sneller klaar ook.


Deze oefening met goede vorm uitvoeren en elke week in gewicht vooruit proberen te gaan, ga met stapjes van 2-5 kg bijvoorbeeld. Daarnaast gewoon een beetje verder zoeken op 'overhead press'.

http://www.exrx.net/Weigh(...)BBMilitaryPress.html

Ook zou je voor jezelf nu structureel optrekken kunnen gaan doen (chinups / pullups). Een erg uitdagende oefening waarbij je vrij weinig fout kunt doen, maar wel goede resultaten boekt op met name je rug en bovenarmen. Nooit verkeerd. :) Ik ga ervan uit dat je in je sportschool zo'n apparaat hebt staan die een stukje met je meeduwt, klap dat naar beneden, dat is niet de bedoeling. Je wilt je hele lichaamsgewicht omhoog kunnen trekken, is meteen een stuk zwaarder. 2-3x per week optrekken, probeer sowieso elke week meer reps te halen. Je bouwt het vrij snel op namelijk. Als je een vaste trainingspartner hebt is het leuk om hiermee een wedstrijd te doen, wie haalt het eerst de 10/15/noemmaarwat. :)

[..]

Valt wel mee. Als je dat voldoende vindt en gewoon een sixpack + meer definitie wil, dan kun je gewoon gaan cutten. Dan moet je je echt niet laten tegenhouden door mensen die zeggen dat je 'nog niet groot genoeg bent'. Behalve als je ineens heel stoer gaat lopen doen natuurlijk, dan kan ik het wel begrijpen. :') Maar uiteindelijk moet je zelf kiezen hoe je eruit wilt zien, ieder zijn eigen doelen. :)

Hier nog een foto van toen ik 68-69 kg was. (begin zomer 2011, 1.77m)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je ziet geen ribben ofzo, zolang je genoeg vet hebt zie je die niet. Vond het zelf wel te iel en ben gewoon door blijven eten, heb in augustus 2011 ook nog een poosje GOMAD (4 liter volle melk per dag) gedaan en was voor het eerst in mijn leven chubby. :D Ben nu wel weer een stukje groter en wil deze zomer wel gewoon mooi droog zijn. :) En daarna gewoon weer verder bulken natuurlijk. Ik streef in principe niet naar een bepaald lichaamsgewicht of vetpercentage. Ik kijk gewoon elke avond in de spiegel en ik weet zelf wel 'hey, zo wil ik er bij lopen!'. Daarnaast blijf ik gewoon doorgaan omdat ik het leuk vind en er voldoening uit haal om sterker te worden.
beter starting strength aanraden dan zomaar 2 oefeningen, dan heeft die gozer straks huge schouders en grote lats maar voor de rest fucking dun.
pi_107207628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

beter starting strength aanraden dan zomaar 2 oefeningen, dan heeft die gozer straks huge schouders en grote lats maar voor de rest fucking dun.

Nog 2 vraagjes:

Wat is starting strength?
En wat zal ik om 10:00 en 14:00 toevoegen aan m'n eetschema?

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tompsen op 25-01-2012 14:10:17 ]
pi_107210997
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef Seam het volgende:

[..]

Bodybuilders kunnen het topic ook gewoon negeren he :P Mensen die echt serieus aan hun figuur willen werken gaan wel naar het Bodybuild topic. Ik kan me voorstellen dat voor leken zonder enige biologische achtergrondkennis moeilijk door de trollposts heen kunnen prikken.
(hoewel de trollposts juist vaak afkomstig zijn van degenen die er het meeste verstand van hebben)
Nee, man dat zijn niet botjebuilders, die weten van niks!
pi_107211020
quote:
Hey, een Weightgainer, maar dan duur.
pi_107212930
Als je de dag na krachttraining spierpijn hebt heb je dan goed getraind of ben je dan voorbij je grenzen gegaan?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107213140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Als je de dag na krachttraining spierpijn hebt heb je dan goed getraind of ben je dan voorbij je grenzen gegaan?
Dan ben je een paar bruggen te ver, voor onze fitness sport is spierpijn echt uit den boze.
pi_107213188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:07 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dan ben je een paar bruggen te ver, voor onze fitness sport is spierpijn echt uit den boze.
Not sure if troll or serious :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:39:58 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107238315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:08 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Not sure if troll or serious :P
Met zo'n vraag kun je niets anders verwachten dan trolls.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_107239995
Om eventjes terug te komen op mijn vorige post.
Ik weeg 80 kilo, en ben 1.84.
Ben nu 3 weken bezig, 3 keer per week. Ik had een schema maar dat schint dus complete poep te zijn. Ik gebruik voorderest (nog) geen whey of iets anders.

Ik wil voornamelijk spier kweken, maar om spier te zien moet je natuurlijk vet verbranden en daar heb ik wel een laagje van :')

Tevens, ik ben een endo dus.. Is Whey dan aan te raden, of word ik er alleen maar dikker van?
pi_107240078
Whey-gebruik heeft niks, maar dan ook echt niks met je lichaamstype te maken.
pi_107240821
quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:09 schreef Weissman het volgende:
Whey-gebruik heeft niks, maar dan ook echt niks met je lichaamstype te maken.
Maar het heeft wel te maken met eiwitten, van eiwitten zou je dik KUNNEN worden. Toch?
pi_107240905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:22 schreef deman13 het volgende:

[..]

Maar het heeft wel te maken met eiwitten, van eiwitten zou je dik KUNNEN worden. Toch?
Je kan ook dik worden van sla, als je er maar genoeg van eet.

Kijk, eiwit (protein) levert ongeveer 4 kcal per gram. Neem je over de hele dag meer energie (kcal) in dan je verbrandt, dan kom je aan. Dat is alles. :)
pi_107241023
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:24 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Je kan ook dik worden van sla, als je er maar genoeg van eet.

Kijk, eiwit (protein) levert ongeveer 4 kcal per gram. Neem je over de hele dag meer energie (kcal) in dan je verbrandt, dan kom je aan. Dat is alles. :)
Oh, dus na de training, ik als endo'tje kan dus best een shake nemen?
pi_107241096
Met wat voor doel ? Whey is zoals eerder gezegd geen wondermiddel. Het doet niks extra voor je. Zo lang je niet goed eet en traint maakt het niet of je whey drinkt of snuift. Dus focus je eerst daarop. Goed eten, goed trainen en vooral veel geduld hebben. :)
pi_107241156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:27 schreef deman13 het volgende:

[..]

Oh, dus na de training, ik als endo'tje kan dus best een shake nemen?
Je kunt beter eerst even op een rijtje zetten wat je zoal eet op een gemiddelde dag, je verbruik uitrekenen en kijken hoeveel (eiwit) je nodig hebt. Shakes zijn ook maar gewoon makkelijk voedsel, je wordt er echt niet gespierder van ofzo.
pi_107241195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:28 schreef Weissman het volgende:
Met wat voor doel ? Whey is zoals eerder gezegd geen wondermiddel. Het doet niks extra voor je. Zo lang je niet goed eet en traint maakt het niet of je whey drinkt of snuift. Dus focus je eerst daarop. Goed eten, goed trainen en vooral veel geduld hebben. :)
Begrijp me niet verkeerd, ik zal vast niet de eerste zijn die het gezegd heeft maar ik ben wel echt gemotiveerd en er ook mee bezig, forums bekijken etcetera en me veel inlezen.
Met als doel het sneller laten herstellen van de spieren, zodat ik eventueel sneller zou kunnen trainen.

Nu las ik toevallig dit: http://www.whey.nl/afvallen-met-whey/

Dat zou eventueel wel goed uitkomen, aangezien ik ook wil afvallen. Ik weet niet of het marketingpraat is maar toch.
pi_107241416
Vergeet die site en alles wat je daar gelezen hebt. Een veelgemaakte beginnersfout is dat ze te veel info op zich nemen waardoor je niet meer ziet wat goed is en wat fout.

Hou het simpel, leer de basics. Op die manier blijft het ook leuk voor jezelf. Het is geen rocketscience.
pi_107241525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:34 schreef Weissman het volgende:
Vergeet die site en alles wat je daar gelezen hebt. Een veelgemaakte beginnersfout is dat ze te veel info op zich nemen waardoor je niet meer ziet wat goed is en wat fout.

Hou het simpel, leer de basics. Op die manier blijft het ook leuk voor jezelf. Het is geen rocketscience.
Het klinkt alsof je er veel verstand van hebt, dus ik neem het van je aan :) Nu, heb je misschien wat tips voor mij om de komende weken te gaan doen? Whey vergeten voor nu? Gewoon rondkutten in de sportschool? Al op een schema gaan?

Tevens, Dinsdag armen (tri-biceps), onderarmen en borst gedaan. Heb nu nog wel redelijk spierpijn. Kan ik morgen denk je nog wat aan deze spiergroep doen? Of vergt hij langer rust?
pi_107241648
www.stronglifts.com, iets beters kun je niet doen als beginner.
pi_107241741
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:38 schreef Panzermaus het volgende:
www.stronglifts.com, iets beters kun je niet doen als beginner.
Geen idee of ik het als sarcasme moet interpreteren, maar zal het eens doorlezen! Thanks iniedergeval!
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 23:41:17 #32
230491 Zith
pls tip
pi_107241786
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:38 schreef Panzermaus het volgende:
iets beters kun je niet doen als beginner.
SS.

Mehdi :r Zijn populistische manier van schrijven vol met fallacies :r "Over 15 million people cant be wrong!" :r
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107241911
quote:
18s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:41 schreef Zith het volgende:

[..]

SS.
Is vrijwel hetzelfde, zelf ben ik ook meer een fan van Mark Rippetoe dan van Mehdi. Maar SL 5x5 heeft het gewoon beter voor elkaar qua makkelijke info voor beginners, bij SS moet je meteen dat boek doorspitten en daar hebben de meeste fitness'ers geen zin in.

Bovendien kun je van 5x5 vanzelf naar 3x5 gaan als het volume te veel wordt.

Ik snap precies wat je bedoelt over Mehdi trouwens, erger me er zelf ook aan. :')
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2012 @ 23:44:49 #34
230491 Zith
pls tip
pi_107241959
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:43 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Is vrijwel hetzelfde, zelf ben ik ook meer een fan van Mark Rippetoe dan van Mehdi. Maar SL 5x5 heeft het gewoon beter voor elkaar qua makkelijke info voor beginners, bij SS moet je meteen dat boek doorspitten en daar hebben de meeste fitness'ers geen zin in.

Bovendien kun je van 5x5 vanzelf naar 3x5 gaan als het volume te veel wordt.

Ik snap precies wat je bedoelt over Mehdi trouwens, erger me er zelf ook aan. :')
Nou vooruit dan maar :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107241986
Rondkutten sowieso niet. Schema kan wel maar dan geen isolatie oefeningen voor kleine spiergroepen.

Zorg dat je de grootste spiergroepen elke week minimaal 1x traint. Benen, rug, borst, schouders. Dat zijn de belangrijkste spiergroepen. Vergeet je biceps en je triceps. En je onderarmen helemaal. Cardio doe je na je krachttraining.

En whey kan je voorlopig beter laten liggen.

Wat hierboven wordt gezegd; beginnen met Starting Strengt of Strong Lifts. (google dit als je het niet weet). Lees je in, hou je aan het schema.

Andere tips;

- Slaap 7-8 uur per nacht (het allerbelangrijkste van alles in je training)

- Eet genoeg groene groentes.

- Eet hoogwaardige eiwitbronnen zoals biefstuk, extra mager gehakt, vis en gevogelte

- Drink veel water.

- Train 45 min tot een uur per keer

- Maak een goed en zo simpel mogelijk schema, 5 verschillende oefeningen per spier heeft echt geen zin. Hou je ook minstens 8 weken aan dit schema.

- Probeer in je schema bij elke oefeningen elke week of meer gewicht op de stang te leggen of meer reps te doen, kan je 12 reps makkelijk dan is het tijd voor meer gewicht

- Gebruik zo min mogelijk machines

- Doe compound oefeningen.

Beter advies kunnen we je niet geven.
pi_107242782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:30 schreef deman13 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik zal vast niet de eerste zijn die het gezegd heeft maar ik ben wel echt gemotiveerd en er ook mee bezig, forums bekijken etcetera en me veel inlezen.
Met als doel het sneller laten herstellen van de spieren, zodat ik eventueel sneller zou kunnen trainen.

Nu las ik toevallig dit: http://www.whey.nl/afvallen-met-whey/

Dat zou eventueel wel goed uitkomen, aangezien ik ook wil afvallen. Ik weet niet of het marketingpraat is maar toch.
Die site staat zo vol met grammaticale (d/t) fouten, dat kan je toch niet serieus nemen (los van of wat erop staat klopt of niet). :')

Verder wordt er heel duidelijk naar één whey product van één leverancier geleverd, en staat de hele site vol met reclame en aanbiedingen. Wederom, ongeacht van of wat erop staat klopt of niet, probeer niet van dat soort sites je info te halen, ze zijn commercieel ingesteld en hun doel is om zo veel mogelijk geld te verdienen, niet om jou goed in te lichten.
Of toch du vader?
pi_107242919
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:58 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Die site staat zo vol met grammaticale (d/t) fouten, dat kan je toch niet serieus nemen? :')
Ik 'wordt' :') nu pas bewust van. Ben nu eens rustig die site van Mehdi aan het doorkijken. Hij is wel heeeeeel arrogant, dat wel! :P
pi_107248133
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:38 schreef Panzermaus het volgende:
www.stronglifts.com, iets beters kun je niet doen als beginner.
Jawel, Starting Strength.
pi_107250387
Trouwens, nog een beetje spierpijn bij de armen en borst. Kan ik vandaag trainen?
pi_107250867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:49 schreef deman13 het volgende:
Trouwens, nog een beetje spierpijn bij de armen en borst. Kan ik vandaag trainen?
Niet weer armen en borst tuurlijk.
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 11:19:53 #41
230491 Zith
pls tip
pi_107251375
gwn biceps en chest jwt
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107263781
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:13 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Nog 2 vraagjes:

Wat is starting strength?
En wat zal ik om 10:00 en 14:00 toevoegen aan m'n eetschema?

:)
Deze 2 vragen heb ik nog steeds.
En er is er na de afgelopen week trainen nog een bij gekomen. Ik merk dat ik tijdens mijn rear lateral dumbell raises heel erg m'n trouwens aan span. Hoort dat of voer ik de oefening dan niet helemaal goed uit?
pi_107263897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:07 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Deze 2 vragen heb ik nog steeds.
En er is er na de afgelopen week trainen nog een bij gekomen. Ik merk dat ik tijdens mijn rear lateral dumbell raises heel erg m'n trouwens aan span. Hoort dat of voer ik de oefening dan niet helemaal goed uit?
Ss is een trainschema, 3keer per week squatten. Gebruik google voor meer info. Je zou gewoon volkorenbrood met kipfilet pindakaas ofzo kunnen eten.
pi_107266244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:07 schreef Tompsen het volgende:
Deze 2 vragen heb ik nog steeds.
En er is er na de afgelopen week trainen nog een bij gekomen. Ik merk dat ik tijdens mijn rear lateral dumbell raises heel erg m'n trouwens aan span. Hoort dat of voer ik de oefening dan niet helemaal goed uit?
http://lmgtfy.com/?q=what+is+starting+strength+%3F
pi_107313486
Wil iemand tijd steken in een nieuwe uitgebreide OP ?
pi_107314605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:07 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Deze 2 vragen heb ik nog steeds.
En er is er na de afgelopen week trainen nog een bij gekomen. Ik merk dat ik tijdens mijn rear lateral dumbell raises heel erg m'n trouwens aan span. Hoort dat of voer ik de oefening dan niet helemaal goed uit?
je spant je trouwens aan? wat
  zaterdag 28 januari 2012 @ 19:09:10 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107335561
;( Ik had vandaag eem snel een buikoefening gedaan op t apparaat (ik wissel af, soms doe ik ook situps etc ) en ik ging telkens heel schokkerig weer 'terug'. ;(
pi_107336475
Gister lekker anderhalf uur intensieve cardio gedaan. Geen kracht, want ik had nog behoorlijke spierpijn van de training daarvoor. Morgenochtend weer wat kracht en cardio samen :)

Hoelang fitnessen jullie al? Ik heb het een aantal keer gedaan door de jaren heen, maar meestal haak ik af na enkele maanden. Bekend verschijnsel bij jullie?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 29 januari 2012 @ 22:55:46 #49
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107383379
Joah is wel een bekend verschijnsel. Maar ik wil toch echt gewoon door blijven gaan wanneer ik weer een fit en strak lichaam heb. Vorig jaar ben ik tot mei gaan fitnessen, toen was mijn bodehhh hendig sjiek.

:') Dus wat deed ik, dan kapte ik er mee 'want het is toch zomer' terwijl ik dan ook nog es elke dag op t terras bier ging zuipen, ja dan is al 't werk voor niets geweest.

Deze week 5x heen gegaan trouwens :@ (2x cardio van 50 minuuutjes waarin ik om de 7-10 minuten keihard d'r tegenaan ga voor anderhalf minuutje)
pi_107383558
Ik denk dat het het grootste verschil tussen fitness en bodybuilding niet de oefeningen, voeding of de doelen zijn. Het is juist de mentaliteit die het verschil maakt.

Veel fitnessboi's die wat progressie boeken met aspecten uit het bodybuilden noemen zichzelf hierdoor ten onrechte bodybuilders of aanhangers ervan.
  zondag 29 januari 2012 @ 23:13:43 #51
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107384279
:@ Ik gelukkig niet, ik vind mijzelf een noobie en dat zal het komende jaar niet veranderen :')

Maar inderdaad, gewoon mijzelf erheen slepen, ook al heb ik geen zin. Ik wil in ieder geval om de dag gefitnessed hebben, gewoon om mijn metabolisme op gang te houden.
Ik let wel op kleine dingetjes, zoals dat ik niet te weinig eet en let op de complexe koolhydraten (dus niet teveel aardappelen enzo, volkoren ipv wit brood met tonijn erop ipv boterhamworst met een drupje mayo :') )

Ik merk nu -na een maand, ben januari begonnen- al wel verschil. Ik ben 3 kilo kwijt, hoeft ook niet meer te wezen, zolang ik maar vet blijf verliezen en als het kan ook wat spierweefsel erbij kweek :@
pi_107384406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:11 schreef 16meter het volgende:

[..]

je spant je trouwens aan? wat
Fuck, vergeet ik te zeggen wat :')
Maar m'n triceps. Tijdens de oefening lijkt het soms of het voor m'n triceps zwaarder is dan voor m'n schouders.
pi_107387191
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:16 schreef Tompsen het volgende:

[..]

Fuck, vergeet ik te zeggen wat :')
Maar m'n triceps. Tijdens de oefening lijkt het soms of het voor m'n triceps zwaarder is dan voor m'n schouders.
Minder gewicht dan maar, het gaat er inderdaad om dat je schouders het meeste werk doen. Raises zijn nu eenmaal geen oefeningen waarbij je de grote dumbbells kan pakken, of je ze nu voor/naast/achter/whatever doet. Je zit altijd met een (gestrekte) arm die het gewicht moet dragen terwijl je schouders het gewicht tillen/laten zakken.

Je kan ze trouwens ook met ingevouwen armen doen, 'chicken style'. Vermindert de druk op je armen. Beste voorbeeld wat ik op dit moment kan geven, je snapt het wel: skip naar 2:55.


En nog wat meer Zyzz-meuk voor de motivatie hier, werkte voor mij altijd erg goed.



O+

[ Bericht 23% gewijzigd door Panzermaus op 30-01-2012 00:22:08 ]
pi_107412439
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 19:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gister lekker anderhalf uur intensieve cardio gedaan. Geen kracht, want ik had nog behoorlijke spierpijn van de training daarvoor. Morgenochtend weer wat kracht en cardio samen :)

Hoelang fitnessen jullie al? Ik heb het een aantal keer gedaan door de jaren heen, maar meestal haak ik af na enkele maanden. Bekend verschijnsel bij jullie?
Ik zie veel mensen afhaken. Heel vroeger ook een tweetal keren afgehaakt. Reden: gewoon maar wat aanklooien. Er zit geen idee achter, geen programma, etc... Dan bereik je weinig en ben je zo klaar.

Nu train ik serieuzer met een programma en let ik op mijn voeding. Ik heb er veel meer lol in, ga met plezier naar de sportschool en heb best wel aardige vorderingen geboekt.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:50:42 #55
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107425746
Ik ben nu een maand bezig maar ik moet echt ff met een meetlint aan de gang om te checken of ik wel afval.
Vrijdag was ik 80,2 kilo.
Vrij en zaterdag het eea gezopen en nu doodleuk weer 83 kilo :') terwijl ik 5 x in de week heen ga en intensief bezig ben.
(toen ik 2 januari begon woog ik 84,4 kilo)

Qua eten eet ik normaal, volkorenbrood met tonijn of 20+kaas met tomaatje erbij etc etc. Let op genoeg eiwitten en ga elke 2 uur iets te eten. Avondeten is meestal een bult groente met stukje vleisch zoals kip
Ik zou gestoord worden als ik nog geen kilo vet eraf heb. Dan zou ik meteen kappen (aangezien ik zonder t sporten rond de 84 blijf terwijl ik dan pizza en andere zaken vreet).

Daarom moet ik zien te checken of ik nu spier erbij krijg en vet eraf haal.

Zo niet, dan ga ik t over een andere boeg gooien en alleen nog maar high intensity cardio doen (doe ik nu 2x in de week naast krachttrainingprogramma)
pi_107425993
Waarom verwacht je zo snel resultaat ?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:00:57 #57
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107426250
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:55 schreef Weissman het volgende:
Waarom verwacht je zo snel resultaat ?
Ik heb geen haast brah! Je hebt wel gelijk, ik blijf natuurlijk door gaan maar ik mot gewoon effe weten of ik de goeie kant op ga! Vrijdag maar weer wegen, aangezien t wel net weekend is geweest :@

Is gewoon wat apart om te zien dat ik na 3 dagen er 3 kilo bij heb
pi_107426318
Je eet te veel Ricko, de beste cutresultaten haal je door gestructureerd minder te eten en cardio als aanvulling te gebruiken. Minder eten verbrandt gewoon veel meer vet dan cardio.

Houd een doorsnee dag nauwkeurig (!) bij wat je allemaal eet, hoeveelheden, en ook dingen als boter enzo. Reken dan uit hoeveel energie (kcal) + eiwit/koolhydraten/vet dat allemaal levert, en maak dan aanpassingen om structureler en sneller gewicht te kunnen verliezen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:07:14 #59
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107426563
Damnz braddah, dat mot tog echt meevallen! Maar ik zal wel kijken.

Vandaag 12 uur wakker, kon uitslapen

2 volkoren plakken tonijn

Krachttraining

Sinaasappel
Yoghurt (magere perzik)
2 eieren zachtgekookt

2 stuks kipfilet
2 koppen tomatensoep (was nog over)

(alleen water gedronken vandaag)

En dat was t. Zo eet ik gemiddeld nu.
Ik kan me niet voorstellen dat ik nog minder moet eten, panzerbaas, dan zou ik denk ik wel te weinig binnen krijgen ;(
Of ik moet kappen met krachttraining en dan nog minder eten en elke dag cardio
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:14:33 #60
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_107426820
Minder eten? Gast je eet echt fakking weinig.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:16:21 #61
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107426880
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:07 schreef RickoKun het volgende:
Damnz braddah, dat mot tog echt meevallen! Maar ik zal wel kijken.

Vandaag 12 uur wakker, kon uitslapen

2 volkoren plakken tonijn

Krachttraining

Sinaasappel
Yoghurt (magere perzik)
2 eieren zachtgekookt

2 stuks kipfilet
2 koppen tomatensoep (was nog over)

(alleen water gedronken vandaag)

En dat was t. Zo eet ik gemiddeld nu.
Ik kan me niet voorstellen dat ik nog minder moet eten, panzerbaas, dan zou ik denk ik wel te weinig binnen krijgen ;(
Of ik moet kappen met krachttraining en dan nog minder eten en elke dag cardio
Nog minder en dan cardio is niet goed voor je spieren.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:18:03 #62
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107426941
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:14 schreef Tinos85 het volgende:
Minder eten? Gast je eet echt fakking weinig.
Ik kan misschien nog als laatste defense excuus ( :') ) eruit slingeren dat ik anders wel meer brood eet.

Maar panzer heeft gelijk. Ik zal maar eens moeten checken hoeveel mijn benodigde vreten is en rap iets samenstellen voor mijzelf!

(volgens mij was dat 2300 ofzo)
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2012 @ 00:22:04 #63
230491 Zith
pls tip
pi_107427064
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik kan misschien nog als laatste defense excuus ( :') ) eruit slingeren dat ik anders wel meer brood eet.

Maar panzer heeft gelijk. Ik zal maar eens moeten checken hoeveel mijn benodigde vreten is en rap iets samenstellen voor mijzelf!

(volgens mij was dat 2300 ofzo)
Ik zie je alleen wel vaak bier-zuip-posts maken , drink je ook niet te veel? ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:25:00 #64
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107427159
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik zie je alleen wel vaak bier-zuip-posts maken , drink je ook niet te veel? ;)
Ik drink een liter vodka per weekend, ik denk dat dat redelijk veel is :')
Exclusief t bier wat ik nog bestel in de kroeg op vrijdag (6 amsterdammers)
pi_107427294
Vodka, gemiddeld 40% alcohol. 40% van 1000 ml is 400 ml alcohol.

Alcohol levert ~ 7 kcal per gr/ml. Alleen al uit de alcohol uit die wekelijkse liter vodka krijg je 400*7 = 2800 kcal per week. :') :') Jongen toch. :P

Als je dat schrapt eet je 2800 kcal per week minder.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:42:36 #66
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107427644
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:29 schreef Panzermaus het volgende:
Vodka, gemiddeld 40% alcohol. 40% van 1000 ml is 400 ml alcohol.

Alcohol levert ~ 7 kcal per gr/ml. Alleen al uit de alcohol uit die wekelijkse liter vodka krijg je 400*7 = 2800 kcal per week. :') :') Jongen toch. :P

Als je dat schrapt eet je 2800 kcal per week minder.
Damn man, en dan ook nog die zes pilsjes, zit ik vast wel op 3500 ofzo :P

Zit ik bijna voor niets te sporten :')
(nouja, voor de drank dus)

Geen alcohol dus! Of minderen! Maar dat is best moeilijk voor me, maar so be it :)
pi_107428103
Wtf zelfs ik eet meer dan dat :')
pi_107429386
Zielig man, hij heeft een Drank probleem...
pi_107429786
Ik hoorde van een bekende dat iemand negen eieren op een dag at en sterk gewicht verloor? Zal toch niet aan alleen de eieren liggen? :')
pi_107429795
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:24 schreef rumiii het volgende:
Ik hoorde van een bekende dat iemand negen eieren op een dag at en sterk gewicht verloor? Zal toch niet aan alleen de eieren liggen? :')
Heeft natuurlijk met zijn totale eetschema te maken.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 07:57:28 #71
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_107430014
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:25 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik drink een liter vodka per weekend, ik denk dat dat redelijk veel is :')
Exclusief t bier wat ik nog bestel in de kroeg op vrijdag (6 amsterdammers)
Wauw elk weekend een liter? :')
Deathlift or Die.
pi_107430305
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:24 schreef rumiii het volgende:
Ik hoorde van een bekende dat iemand negen eieren op een dag at en sterk gewicht verloor? Zal toch niet aan alleen de eieren liggen? :')
Echt? Ik hoorde dat als je 7 citroenen per dag eet je in een week heel wat pondjes kwijt kan raken.
Dat zei mijn Tante Gerda, en die kan het weten!
pi_107431029
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Echt? Ik hoorde dat als je 7 citroenen per dag eet je in een week heel wat pondjes kwijt kan raken.
Dat zei mijn Tante Gerda, en die kan het weten!
Wat ben jij voor vreemde vogel man, ik zie je niets anders dan mensen sarcastisch benaderen of denigrerend doen over een stukje gebrek aan kennis.

Kan ook anders denk ik?

OT: ben goed op weg, de eerste uiterlijke kenmerken dat ik ben afgevallen zijn volgens meeredere mensen zichtbaar (zonder dat ik ernaar vroeg). Alleen snapt de weegschaal het nog niet :') maar misschien komt dat door de spieropbouw.
Anyway, tis een goede motivatie om door te gaan met hoe ik nu leef, en dat bevalt prima!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107431353
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat ben jij voor vreemde vogel man, ik zie je niets anders dan mensen sarcastisch benaderen of denigrerend doen over een stukje gebrek aan kennis.

Kan ook anders denk ik?

OT: ben goed op weg, de eerste uiterlijke kenmerken dat ik ben afgevallen zijn volgens meeredere mensen zichtbaar (zonder dat ik ernaar vroeg). Alleen snapt de weegschaal het nog niet :') maar misschien komt dat door de spieropbouw.
Anyway, tis een goede motivatie om door te gaan met hoe ik nu leef, en dat bevalt prima!
Zegt de man die deze topic als zijn privé blog gebruikt.
Gezeik over je spierpijntjes, hou toch op man.

Anyway, ik ga gewoon voor de citronella kuur, geen risico nemen zei Gerda nog...
Dus ga ik voor een consentraat!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 09:37:55 ]
pi_107431547
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Echt? Ik hoorde dat als je 7 citroenen per dag eet je in een week heel wat pondjes kwijt kan raken.
Dat zei mijn Tante Gerda, en die kan het weten!
Sowieso Tante Gerda _O_, topwijffie.

Tevens haten op Zeta :')
Of toch du vader?
pi_107431584
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:00 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb geen haast brah! Je hebt wel gelijk, ik blijf natuurlijk door gaan maar ik mot gewoon effe weten of ik de goeie kant op ga! Vrijdag maar weer wegen, aangezien t wel net weekend is geweest :@

Is gewoon wat apart om te zien dat ik na 3 dagen er 3 kilo bij heb
De weegschaal is sowieso een slechte indicatie voor wat dan ook.

Als je wilt afvallen of vet verliezen zal je de eerste kleine resultaten pas na 8-9 weken zien, ook dan pas kunnen we oordelen of je de goeie kant op gaat.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:25 schreef RickoKun het volgende:
Ik drink een liter vodka per weekend, ik denk dat dat redelijk veel is :')
Exclusief t bier wat ik nog bestel in de kroeg op vrijdag (6 amsterdammers)
nuff said.
pi_107432809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Zegt de man die deze topic als zijn privé blog gebruikt.
Gezeik over je spierpijntjes, hou toch op man.
Doe normaal mafkees :') je bent nogal gauw op je pikkie getrapt zo te zien.
Iedereen heeft het hier over zijn persoonlijke fitnesservaringen en doelen. En ik mag dat niet?
En echt zeiken over spierpijn heb ik nooit gedaan.

Je lijkt wel een autist dat je alle mensen moet afzeiken die anders reageren zoals jij wenst :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107432819
Doe eens aardig tegen elkaar kinders !
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:00:42 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107433531


[ Bericht 63% gewijzigd door Ambrosius op 31-01-2012 20:46:22 (weet je best) ]
pi_107442143
Ze hebben trouwens wel gelijk, als je echt wat wilt bereiken zal je stukken minder moeten gaan drinken.
pi_107443339
Alcohol heb je helemaal niks aan. Beperken tot een minimum als je echt ergens wilt komen.

Een liter vodka elk weekend is sowieso ontzettend slecht voor je lichaam. Ook zonder je fitness doelen zou ik daar snel mee kappen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:02:51 #82
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107446293
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:08 schreef Weissman het volgende:
Ze hebben trouwens wel gelijk, als je echt wat wilt bereiken zal je stukken minder moeten gaan drinken.
Panzermaus had gelijk :p niet die andere bezems met hun ongefundeerde gezeur als wij ontwetende dingen zeggen.

Ik zal idd flink gaan minderen, al is dat een behoorlijke opgave omdat ik al lang niet een weekend heb meegemaakt zonder een drankje erbij (doordeweeks drink ik niet) thx
pi_107446377
“If you do what you’ve always done, you’ll get what you always got.”
pi_107446528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:00 schreef RickoKun het volgende:
:') Beetje triest dat zulke mensen (Zetatumeros, ethakankerhomo, luchtcocksucker) altijd maar weer in dit topic komen om niets nuttigs te zeggen. Ondanks Weissman, Panzermaus en een paar anderen waar ik en andere 'beginners' wél veel aan hebben.
Is dit het echte leven? Ik heb jou hier nog uitgebreid lopen helpen. Verder zijn m'n posts in dit topic veelal contribuerend, lees bijv de eerste pagina's van het vorige deel maar eens terug. Stank voor dank blijkt maar weer :')

Succes met je ecto goals van 2012.
Of toch du vader?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:14:06 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107446753
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:08 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Is dit het echte leven? Ik heb jou hier nog uitgebreid lopen helpen. Verder zijn m'n posts in dit topic veelal contribuerend, lees bijv de eerste pagina's van het vorige deel maar eens terug. Stank voor dank blijkt maar weer :')

Succes met je ecto goals van 2012.
Ja je hebt gelijk, excuses daarvoor. Ik was geergerd en keek alleen naar de laatste 100 posts. Sorry brah

"ecto goals" :D

Ik ben endo van mezelf :') (*gelukkig)
pi_107447286
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, excuses daarvoor. Ik was geergerd en keek alleen naar de laatste 100 posts. Sorry brah

"ecto goals" :D

Ik ben endo van mezelf :') (*gelukkig)
Je bent de eerste endo die zegt daarmee blij te zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:56:00 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107448120
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:30 schreef Seam het volgende:

[..]

Je bent de eerste endo die zegt daarmee blij te zijn.
Ik lees het nu terug en bedoel Meso :')

-edit-
Ik ben echt zo spijtig bezig vandaag :')
pi_107449327
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:08 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Is dit het echte leven? Ik heb jou hier nog uitgebreid lopen helpen. Verder zijn m'n posts in dit topic veelal contribuerend, lees bijv de eerste pagina's van het vorige deel maar eens terug. Stank voor dank blijkt maar weer :')

Succes met je ecto goals van 2012.
Inderdaad, en dan scheld hij ook nog eens met kanker en zo...wat een figuur.
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:07:16 #89
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107470287
Gisteravond een bak Franse volle kwark ( 500 mL ) naar binnen gewerkt. Ik heb wel heerlijk kunnen slapen, zelfs geen last gehad van de kou. Ik ga denk vaker voor het slapen een bak met 650 kcal eten :P
pi_107470558
Waarom volle kwark?
  woensdag 1 februari 2012 @ 10:22:55 #91
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107470655
Omdat ik de magere kwark voor een keer zat was en ik zin had in een andere soort kwark.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:27:26 #92
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107472420
Wil je toevallig vet kwijtraken? (dan zou ik niet volle eten :@ )

[ Bericht 80% gewijzigd door Rickocum op 01-02-2012 11:39:40 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:43:33 #93
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_107478917
Nee ben juist bezig met wat massa aan te komen. Maar dat wil tot nu toe nog niet echt lukken, dus dacht ik, dat zo af en toe een volle kwark geen kwaad kan :)
pi_107485740
Beetje extra kcal kunnen dan geen kwaad. Als je serieus wat massa wil pakken, dan kun je beter naar het BB topic. Hier gaat het meer over cardio en wat klooien met apparaten.
pi_107488364
Sorry dat ik hier zomaar binnenval, maar weet iemand waar ik nieuwe dumbells voor een redelijke prijs kan kopen. Het liefst rond de 50kg, of goedkope sets van 15kg.

Bedankt :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:03:29 #97
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107491690
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:50 schreef 16meter het volgende:
Beetje extra kcal kunnen dan geen kwaad. Als je serieus wat massa wil pakken, dan kun je beter naar het BB topic. Hier gaat het meer over cardio en wat klooien met apparaten.
Wat deze boi zegt idd!

Hoewel, die toon! Die verdomde toon :'( ;(
pi_107491734
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:03 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wat deze boi zegt idd!

Hoewel, die toon! Die verdomde toon :'( ;(
Valt mee toch?
pi_107492121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:59 schreef Darksiders440 het volgende:
Sorry dat ik hier zomaar binnenval, maar weet iemand waar ik nieuwe dumbells voor een redelijke prijs kan kopen. Het liefst rond de 50kg, of goedkope sets van 15kg.

Bedankt :)
Ik heb de mijnes gehaald bij de scapino. Geen flauw idee of ze die nog hebben, maar het zijn wel ok dingen op zich. 15 kilo kan erop, en je kan gewicht erbij kopen (ik dacht bij de perrysport, maar vast ook wel bij andere winkels).
Oh, beetje overbodige post zie ik nu... Nouja :')
pi_107492947
Vandaag ging weer lekker :) een goeie 800kcal verbrand!

Welke oefeningen kun je trouwens het beste doen om je triceps bij te werken? De meeste krachttrainapparaten voor de armen trainen je biceps/borst/schouders.
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:30:29 #101
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107493053
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Valt mee toch?
Klopt brah!
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:34:36 #102
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_107493294
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:30 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Klopt brah!
Nog gecurled vandaag Ricko?
Deathlift or Die.
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:41:05 #103
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107493661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:34 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Nog gecurled vandaag Ricko?
Heb benchpress gedaan 160kg hb nu 8%bf gr gr
pi_107499857
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag ging weer lekker :) een goeie 800kcal verbrand!

Welke oefeningen kun je trouwens het beste doen om je triceps bij te werken? De meeste krachttrainapparaten voor de armen trainen je biceps/borst/schouders.
Dippen. Anders thuis benchdippen.
pi_107500050
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:30 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dippen. Anders thuis benchdippen.
Dippen sowieso. Monsteroefening, ik krijg er ook altijd zo'n lekkere pomp in upper chest van. :D
pi_107500502
Dippen, heerlijke oefening indedaad, in het begin wel doorbijten maar meer dan waard
pi_107502225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:59 schreef Darksiders440 het volgende:
Sorry dat ik hier zomaar binnenval, maar weet iemand waar ik nieuwe dumbells voor een redelijke prijs kan kopen. Het liefst rond de 50kg, of goedkope sets van 15kg.

Bedankt :)
Online of `bij de decathlon
pi_107502397
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag ging weer lekker :) een goeie 800kcal verbrand!

Welke oefeningen kun je trouwens het beste doen om je triceps bij te werken? De meeste krachttrainapparaten voor de armen trainen je biceps/borst/schouders.
Diamant push-ups, dippen dat soort dingen.
Vermijd alle isolatie oefeningen of het de pest is.
pi_107502564
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:30 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dippen. Anders thuis benchdippen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:25 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Diamant push-ups, dippen dat soort dingen.
Vermijd alle isolatie oefeningen of het de pest is.
Gegoogled :) Ga er de volgende keer gelijk mee aan de slag.

Hoezo isolatie oefeningen achterwege laten?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107502659
Onnodig, in deze fase dan. Ben je een BB-pro, heb je een bf% onder de 10, dan kan je het overwegen. Tot die tijd kan je het houden bij deze oefeningen ;)
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 23:37:14 #111
230491 Zith
pls tip
pi_107502913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

[..]

Gegoogled :) Ga er de volgende keer gelijk mee aan de slag.

Hoezo isolatie oefeningen achterwege laten?
Omdat:

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:12 schreef Zith het volgende:
Biceps zijn kleine nutteloze spieren. Als je dezelfde tijd steeks in je de echte sterke spieren maak je veel meer spiermassa aan. Verder train je met bicep-isolate alleen je biceps. Met iets als de bent over row oflateral pulldown train je naast je armen/biceps ook nog eens je gehele rug.

Er is geen tilbeweging die je beter met je biceps kan doen dan met je rug: iets van de grond optillen, iets tegen je schouders/chest/buik klemmen? -> beter gebruik je je rug met biceps alleen ter ondersteuning.

Terwijl jij 15 minuten alleen je 2 biceps traint kan ik mijn hele rug trainen terwijl mijn biceps ook moe worden. Vooruit, jouw biceps groeien misschien 10% meer dan die van mij, maar daartegenover staat dat mn rug 100% meer groeit.

Verder scooby natuurlijk
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107503302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:30 schreef Weissman het volgende:
Onnodig, in deze fase dan. Ben je een BB-pro, heb je een bf% onder de 10, dan kan je het overwegen. Tot die tijd kan je het houden bij deze oefeningen ;)
Ok :)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat:

[..]

Dat filmpje :D! Wel heel duidelijk, thanks both!
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:57:55 #113
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107503645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat:

[..]

DIe hammer curl van die gast, die lijkt me ook een isolatieoefening anders?
pi_107504462
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:57 schreef RickoKun het volgende:

[..]

DIe hammer curl van die gast, die lijkt me ook een isolatieoefening anders?
Is het ook.
Of toch du vader?
  donderdag 2 februari 2012 @ 00:40:37 #115
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107504549
Dan lijkt t me beter als je naast je heup begint en dan een kwartslag draaien naar je schouders toe?

Maarja is aldoor zo zwaar. Wanneer gaan jullie een tandje hoger in gewichten? Ik bedoel hiermee; qua dumbells (qua apparaten gooi ik elke week wel 2,5 - 5 kilo erbij zolang ik ze ieg 3x 15 kan doen )
pi_107504747
3x15 is lichtelijk overkill. Aim voor de 8-12 rep range.

Verder gewoon in gewicht omhoog gaan als je omhoog kán gaan en in die 3x8-12 rep range kan blijven zitten (voor grotere compounds zoals squatten hanteer ik zelf 3x5).

Wat voor apparaten doe je eigenlijk?
Of toch du vader?
  donderdag 2 februari 2012 @ 01:11:51 #117
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107505001
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 00:53 schreef Luchtkoker het volgende:
3x15 is lichtelijk overkill. Aim voor de 8-12 rep range.

Verder gewoon in gewicht omhoog gaan als je omhoog kán gaan en in die 3x8-12 rep range kan blijven zitten (voor grotere compounds zoals squatten hanteer ik zelf 3x5).

Wat voor apparaten doe je eigenlijk?
Ik ga eerst 8 weken apparaten doen, ben ook bezig met die hammer curls en met van die zijwaartse bewegingen met dumbells voor schouderspieren (nog 3 weken) ff een beetje kracht opbouwen. Daarna zal ik mij pas wagen aan de barbells :@

maar goed: shoulder press, bicep curl, (deltoid row? Voor de rug), overhead press, tricep dip, leg press, ab crunch, back
Alles 3 sets max 15 en als ik daarboven kom gooi ik er +2,5 of 5 kilo bij.

Op dit moment zit ik bij de bicep curl wel ietwat aan de max (32 kg) en heb ik veel moeite om 3x 15 te halen want verzuring :r

Die laatste 2 oefen ik ook 'manueel' met een gewicht (rug)
Buik doe ik ook aan zoenne 'hang' ding waarin ik mijn benen op trek en lang probeer te houden recht voor mij :@

Ohja en ik pak ook 24 kilo dumbells en dan met mijn schouderspieren rondjes maken als t ware :')

Ik wil ook beginnen aan pull up / chin ups, maar dit doe ik neem ik aan voordat ik aan de aapparaten ga?


Zonder apparaten wil ik mijzelf over 3 weken een programma laten aanmeten zodat ik idd volledige torso mee pak :@

Echter, main target is om vet kwijt te raken; spieren zijn 2de prioriteit. Maar dat veranderd als ik mijn buikje heb weggewerkt

[ Bericht 1% gewijzigd door Rickocum op 02-02-2012 01:29:13 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 08:53:02 #118
230491 Zith
pls tip
pi_107507044
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:57 schreef RickoKun het volgende:

[..]

DIe hammer curl van die gast, die lijkt me ook een isolatieoefening anders?
Ja, en hij zegt in het begin dat beginners het niet moeten doen (doe maar pullups/compounds) en dat zelfs advanced bodybuilders maar 10% isolatieoefeningen doen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 09:01:33 #119
230491 Zith
pls tip
pi_107507178
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 01:11 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik ga eerst 8 weken apparaten doen, ben ook bezig met die hammer curls en met van die zijwaartse bewegingen met dumbells voor schouderspieren (nog 3 weken) ff een beetje kracht opbouwen. Daarna zal ik mij pas wagen aan de barbells :@
Met biceps en deltoid oefeningen ga je geen kracht opbouwen, zijn beide erg slappe, kleine spieren.
quote:
maar goed: shoulder press, bicep curl, (deltoid row? Voor de rug), overhead press, tricep dip, leg press, ab crunch, back
Alles 3 sets max 15 en als ik daarboven kom gooi ik er +2,5 of 5 kilo bij.
Vind ik een slechte combinatie en zeer slechte volgorde. Als je het al zo gaat doen, doe dan eerst je grote spieren (back/leg press) en werk dan van meest compound naar isolatie, dus eerst dips, rows, overhead press, biceps, abs.
quote:
Die laatste 2 oefen ik ook 'manueel' met een gewicht (rug)
Buik doe ik ook aan zoenne 'hang' ding waarin ik mijn benen op trek en lang probeer te houden recht voor mij :@
Da's dan weer prima :)
quote:
Ohja en ik pak ook 24 kilo dumbells en dan met mijn schouderspieren rondjes maken als t ware :')
Dat is nutteloos.
quote:
Ik wil ook beginnen aan pull up / chin ups, maar dit doe ik neem ik aan voordat ik aan de aapparaten ga?
Jep, als eerste en zo hard mogelijk. No way dat je dan nog met 32kg biceps kan doen. :P
quote:
Zonder apparaten wil ik mijzelf over 3 weken een programma laten aanmeten zodat ik idd volledige torso mee pak :@

Echter, main target is om vet kwijt te raken; spieren zijn 2de prioriteit. Maar dat veranderd als ik mijn buikje heb weggewerkt
Wat je prioriteit ook is, stop met de kleine spieren oefeningen, is weggegooidde tijd.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:11:39 #120
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107508581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Met biceps en deltoid oefeningen ga je geen kracht opbouwen, zijn beide erg slappe, kleine spieren.

[..]

Vind ik een slechte combinatie en zeer slechte volgorde. Als je het al zo gaat doen, doe dan eerst je grote spieren (back/leg press) en werk dan van meest compound naar isolatie, dus eerst dips, rows, overhead press, biceps, abs.

[..]

Da's dan weer prima :)

[..]

Dat is nutteloos.

[..]

Jep, als eerste en zo hard mogelijk. No way dat je dan nog met 32kg biceps kan doen. :P

[..]

Wat je prioriteit ook is, stop met de kleine spieren oefeningen, is weggegooidde tijd.
Okay! Bedoel je met kleine spier oefeningen oa alle apparaat oefeningen mee? :P

En moet ik de reps verkleinen naar 8- 12 ipv 15? (en dus hoger gewicht pakken)
pi_107508656
Idd, als je 12 herhalingen makkelijk kan met een bepaald gewicht is het tijd om te verhogen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:29:18 #122
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107509038
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:14 schreef Weissman het volgende:
Idd, als je 12 herhalingen makkelijk kan met een bepaald gewicht is het tijd om te verhogen.
Okidoki! Dan ga ik morgen 'hardcore' beginnen zonder die apparaten :@ En mij een weg banen naar het andere hokje met daarin alle 'compound compatible' apparaten

*1 Apparaat met een ketting, 2 voetsteunen waar je dan met je reet op moet zitten en dan eraan trekt*
*1 apparaat met die verlengde 'stok' die je van boven naar beneden naar je toe trekt om je rug + triceps mee te trainen.

*1 apparaat die je kan combineren: waar er een handgreep per gewichten zit, dus je dan met 2 handgrepen omstebeurt je schouder en arm mee traint.
datzelfde apparaat zitten handvaten op aangesloten waar ik chin ups / pull ups mee kan doen, maar ik haal nog niet 1 chin up ;( Dus pak ik een verhoginkje (ik ben niet zo lang :') :') ) om vervolgens zo lang mogelijk zo hoog mogelijk te blijven

Hoe train ik dat ik de barbells beter kan balanceren. Ik merk dat ik nogal heen en weer balanceer, en daar ook wel 20% concentratie voor moet gebruiken, ik zie dat de gespierdere mensen hier minder tot geen last van hebben
pi_107509125
Waarom ga je niet Starting Strength doen, RickoKun? Minder oefeningen, meer resultaat. Ik word al duizelig als ik zie hoeveel oefeningen jij wil doen hahaha.
pi_107509131
Barbell balanceren; gew oefeningen blijven doen. Niet te veel bij stilstaan. Je zal met de tijd sterker worden en dat zal het al een stuk makkelijker gaan.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:37:09 #125
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107509258
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:32 schreef Panzermaus het volgende:
Waarom ga je niet Starting Strength doen, RickoKun? Minder oefeningen, meer resultaat. Ik word al duizelig als ik zie hoeveel oefeningen jij wil doen hahaha.
Ik merk het zelf ook inderdaad :P

Waarom al die shit doen als ik korter dit kan doen:

1- Bench Press
2- Military Press
3- Deadlift
4- Squat
5- Pull-ups

Ik wil wel aan die barbells beginnen, maar ik ben ietwat angstig op de verkeerde benadering, vooral met de squat, lijkt me wel een ruggebreker.
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:38:08 #126
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107509287
Ik ga ev0n het e.e.a. opschrijv0n voor een OP-tj0n
pi_107509294
Lijkt alleen maar zo, lees je goed in en vraag desnoods iemand die er verstand van heeft (die zijn er weinig) of hij je de vorm kan leren of corrigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 10:38:49 ]
pi_107509372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik merk het zelf ook inderdaad :P

Waarom al die shit doen als ik korter dit kan doen:

1- Bench Press
2- Military Press
3- Deadlift
4- Squat
5- Pull-ups

Ik wil wel aan die barbells beginnen, maar ik ben ietwat angstig op de verkeerde benadering, vooral met de squat, lijkt me wel een ruggebreker.
Doooo iitt. Met die oefeningen zul je veel sterker worden, meer functionele kracht ook. En omdat je een beginner bent zul je ook flink in massa groeien door die dingen.

Squat: http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

Meer info op de low bar squat: http://stronglifts.com/squat-bar-position/

En als je pijn in onderrug krijgt: http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:04:42 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107510013
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Doooo iitt. Met die oefeningen zul je veel sterker worden, meer functionele kracht ook. En omdat je een beginner bent zul je ook flink in massa groeien door die dingen.

Squat: http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

Meer info op de low bar squat: http://stronglifts.com/squat-bar-position/

En als je pijn in onderrug krijgt: http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
Nice man, thanks! Handig om te lezen (al leer ik natuurlijk meer om het 'te doen' )! Vandaag maar effe cardio, en monster beginnen met die waanzin
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:36:41 #130
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107510984
Hey bozzies, wat is een goede site om te checken wat je 'verbruik' is qua kilocalorieën? Dat zet ik namelijk even in de nieuwe OP!
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:12:17 #131
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107512108
Onderstaand wat ik nu heb aan OP. (want misschien staat er wel incorrecte info in :P )

Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!


Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!



[ Bericht 0% gewijzigd door Rickocum op 02-02-2012 14:27:35 ]
pi_107514996
Ik ben zelf een hockeyer en fitnessen doe ik om enigzins wat kracht op te bouwen en om tijdens de winterstop actief te blijven. Zijn er bepaalde oefeningen waar je met het hockeyen wat aan hebt? Denk aan flexibiliteit, snelheid en dergelijke..

Uiteraard is cardio belangrijk, en dan intervaltrainingen, maar daarnaast?
pi_107515472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:12 schreef RickoKun het volgende:
Onderstaand wat ik nu heb aan OP. (want misschien staat er wel incorrecte info in :P )

Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!

[ afbeelding ]

Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging!

Goeien OP _O_
Laatste filmpje is baas. Over een peptalk gesproken :o
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:45 schreef Bommeke het volgende:
Ik ben zelf een hockeyer en fitnessen doe ik om enigzins wat kracht op te bouwen en om tijdens de winterstop actief te blijven. Zijn er bepaalde oefeningen waar je met het hockeyen wat aan hebt? Denk aan flexibiliteit, snelheid en dergelijke..

Uiteraard is cardio belangrijk, en dan intervaltrainingen, maar daarnaast?
Persoonlijk denk ik dat je moet trainen op een grasveld. Wendbaarheid en snelheid zijn, zoals je zelf aangeeft, essentieel binnen de sport. Bij fitness is het over het algemeen cardio voor conditie en krachttraining voor (vaak) korte, sterke spieren. Je leert daar niet mee wendbaar of snel te zijn.

Misschien zit ik er naast, maar dan hoor je dat vast wel van de andere users in dit topic :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107515559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:45 schreef Bommeke het volgende:
Ik ben zelf een hockeyer en fitnessen doe ik om enigzins wat kracht op te bouwen en om tijdens de winterstop actief te blijven. Zijn er bepaalde oefeningen waar je met het hockeyen wat aan hebt? Denk aan flexibiliteit, snelheid en dergelijke..

Uiteraard is cardio belangrijk, en dan intervaltrainingen, maar daarnaast?
Squats, yeah buddy.
Of toch du vader?
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 14:31:16 #135
230491 Zith
pls tip
pi_107516286
squats voor explosiviteit op het veld idd.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:31:57 #136
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107516306
Ik mis alleen zo'n site waarin men kan zien wat er nu in bepaalde merken voeding zit.

De site die er al in staat heeft algemene richtlijnen, maar ik had ook eens een caloriechecker gezien met daadwerkelijke producten die in de NL-se winkel te verkrijgen waren. Daarvoor hoefde je je niet in te loggen of andere flauwekul
pi_107516322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:45 schreef Bommeke het volgende:
Ik ben zelf een hockeyer en fitnessen doe ik om enigzins wat kracht op te bouwen en om tijdens de winterstop actief te blijven. Zijn er bepaalde oefeningen waar je met het hockeyen wat aan hebt? Denk aan flexibiliteit, snelheid en dergelijke..

Uiteraard is cardio belangrijk, en dan intervaltrainingen, maar daarnaast?
Google: Plyometrics!
pi_107516778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:02 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Goeien OP _O_
Laatste filmpje is baas. Over een peptalk gesproken :o

[..]

Bij fitness is het over het algemeen cardio voor conditie en krachttraining voor (vaak) korte, sterke spieren.

korte en lange spieren is grote bullshit
pi_107516818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:48 schreef 16meter het volgende:

[..]

korte en lange spieren is grote bullshit
Bron?
Korte spieren zijn sterk ik korte intense krachtuitvoeringen en zijn massief.
Lange spieren zijn voor duurprestaties en zijn slanker en leniger.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107516904
bron? beetje de omgekeerde wereld he

ik hoop dat mijn spieren ook lekker lang worden, m'n bicepzz zijn al 1 meter, lekker lenig ook
pi_107517161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef 16meter het volgende:
bron? beetje de omgekeerde wereld he

ik hoop dat mijn spieren ook lekker lang worden, m'n bicepzz zijn al 1 meter, lekker lenig ook
:D _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_107517203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:52 schreef 16meter het volgende:
bron? beetje de omgekeerde wereld he

ik hoop dat mijn spieren ook lekker lang worden, m'n bicepzz zijn al 1 meter, lekker lenig ook
De draak steken met een onderwerp om de ander belachelijk te laten klinken en jezelf daarmee het gelijk in je voeten proberen te spelen is je specialiteit geloof ik. Heb het al vaker gezien bij jou.

edit: ik weet dat het waar is. Dat het bullshit is in jouw ogen kan ik niets aan doen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107517914
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

edit: ik weet dat het waar is. Dat het bullshit is in jouw ogen kan ik niets aan doen.
Zekers. Zet al dat vet maar om naar spieren op de curlmachine.
pi_107518030
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:18 schreef 16meter het volgende:

[..]

Zekers. Zet al dat vet maar om naar spieren op de curlmachine.
Zal ik doen, alwetende.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107518149
Ik zeg nergens dat ik alwetend ben, doe ook niet alsof. Maar blijkbaar mag je hier geen fabeltjes ontkrachten en al helemaal niet met een beetje humor.
pi_107518281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:24 schreef 16meter het volgende:
Ik zeg nergens dat ik alwetend ben, doe ook niet alsof. Maar blijkbaar mag je hier geen fabeltjes ontkrachten en al helemaal niet met een beetje humor.
De manier waarop je het doet is gewoon niet chill, je kunt spieren op 2 manieren trainen en dat is alles wat ik zeg. Waarom moet je het gelijk op zo'n manier verkondigen dan het bullshit is enz. Daarmee insinueer je in mijn ogen gelijk dat ik in geen enkele mogelijkheid gelijk kan hebben.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107518467
Heb je in dit geval ook niet, er bestaat niet zoiets als lange en korte spieren. Waar je dat vandaan haalt is me ook een raadsel. Weet wel dat het een hardnekkige mythe is die al jaren van bro op bro wordt verteld > broscience.
pi_107518631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:33 schreef 16meter het volgende:
Heb je in dit geval ook niet, er bestaat niet zoiets als lange en korte spieren. Waar je dat vandaan haalt is me ook een raadsel. Weet wel dat het een hardnekkige mythe is die al jaren van bro op bro wordt verteld > broscience.
Waarom zijn duurlopers, wielrenners en andere atleten dan zoveel slanker met (vaak in verhouding) langere ledematen dan de mensen die voor een bodybuilder look hebben gekozen?
Lijkt mij geen andere verklaring mogelijk dan dat de spieren anders zijn getraind; de een voor korte krachtige prestaties die vaak groot/log en massief zijn, of de duurprestatiespieren die gemaakt zijn om een bepaalde handeling enorm lang vol te houden, gekenmerkt door minder massa etc.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107518754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Waarom zijn duurlopers, wielrenners en andere atleten dan zoveel slanker met (vaak in verhouding) langere ledematen dan de mensen die voor een bodybuilder look hebben gekozen?
Lijkt mij geen andere verklaring mogelijk dan dat de spieren anders zijn getraind; de een voor korte krachtige prestaties die vaak groot/log en massief zijn, of de duurprestatiespieren die gemaakt zijn om een bepaalde handeling enorm lang vol te houden, gekenmerkt door minder massa etc.
Ga eens kijken bij schaatsers, sprinters. Die hebben inderdaad allemaal slanke benen ja :?
Verder was zijn opmerking toch gewoon grappig, je hoeft je ook niet zo snel aangevallen voelen. Als je hierna een serieuze vraag gesteld had als : Hoe zit het dan in elkaar?, dan had er waarschijnlijk een goede uitleg gevolgd.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_107518926
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:44 schreef Seam het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij schaatsers, sprinters. Die hebben inderdaad allemaal slanke benen ja :?
Verder was zijn opmerking toch gewoon grappig, je hoeft je ook niet zo snel aangevallen voelen. Als je hierna een serieuze vraag gesteld had als : Hoe zit het dan in elkaar?, dan had er waarschijnlijk een goede uitleg gevolgd.
Schaatsers en sprinters zitten qua sport een beetje tussen beide in. Ze zijn geen beesten van kerels (of vrouwen), maar ook niet heel atletisch. Schaatsen en sprinten doe je dan ook geen uren achter elkaar, maar ook niet enkele minuten.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:50:59 #151
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107518956
IK HEB NET EEN LEKKERBEKJE GEHAD HIHIHIHIHHHIHI
pi_107519367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:49 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Bron?
Korte spieren zijn sterk ik korte intense krachtuitvoeringen en zijn massief.
Lange spieren zijn voor duurprestaties en zijn slanker en leniger.
Nee, je hebt het over fast twitch en slow twitch spiervezels, waarbij fast twitch fibers inderdaad dienen voor explosieve kracht, en slow twitch fibers voor duurprestaties zorgen. 16meter heeft dus wel degelijk gelijk.

Spieren zelf zijn niet lang of kort afhankelijk van het doeleinde, en je kan ook niks doen aan de lengte van je spieren. Ze kunnen niet langer of korter worden.
Of toch du vader?
pi_107519503
Wat een discussie :') anders lees je je even in over spiercontractie ^O^
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 16:50:21 #154
230491 Zith
pls tip
pi_107521197
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Waarom zijn duurlopers, wielrenners en andere atleten dan zoveel slanker met (vaak in verhouding) langere ledematen dan de mensen die voor een bodybuilder look hebben gekozen?
Lijkt mij geen andere verklaring mogelijk dan dat de spieren anders zijn getraind; de een voor korte krachtige prestaties die vaak groot/log en massief zijn, of de duurprestatiespieren die gemaakt zijn om een bepaalde handeling enorm lang vol te houden, gekenmerkt door minder massa etc.
Hebben die langere spieren, of dunnere? ;)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107574653
Bij deze mn excuses dan aan 16meter. Ik was overtuigd van m'n info en deels klopt t dan ook. Aan de andere kant had ik niet zo moeten reageren, waarvoor de excuses.

Bah, ik kan zondag pas weer gaan. Het schiet er allemaal een beetje bij in.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_107583320
Even een vraag aan de experts; op dit gebied ben ik namelijk echt een leek. Ik moet m'n vetpercentage toch echt omlaag gaan brengen, maar wat is nu het beste? Ik dacht zelf aan het volgende: anderhalve minuut redelijk tempo fietsen en dan een halve minuut op een iets hoger level en dan tegen m'n maximale snelheid aan. Dit een uur lang. Of is het beter om gewoon een uur lang normaal of wat sneller tempo te fietsen?
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2012 @ 01:08:43 #157
230491 Zith
pls tip
pi_107584233
gewoon op normaal tempo (60% heart rate) (half) uur fietsen.

HITT is overratted, het verschil in cals is een suikerklontje ofzo.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107585846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:39 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Waarom zijn duurlopers, wielrenners en andere atleten dan zoveel slanker met (vaak in verhouding) langere ledematen dan de mensen die voor een bodybuilder look hebben gekozen?
Lijkt mij geen andere verklaring mogelijk dan dat de spieren anders zijn getraind; de een voor korte krachtige prestaties die vaak groot/log en massief zijn, of de duurprestatiespieren die gemaakt zijn om een bepaalde handeling enorm lang vol te houden, gekenmerkt door minder massa etc.
Is gewoon het verschil in lichaamsmassa. Een duurloper heeft niets aan de soms wel 30 kg meer aan spiermassa die de bodybuilder wel wil voor op het podium. Heeft niets te maken met de 'manier waarop de spieren getraind zijn', en al helemaal niet met 'korte' / 'lange' spieren.
Dat hoor ik ook regelmatig bij mij in de sportschool. Dan vragen ze of je voor de zomer ook lekker gaat 'droogtrainen' met licht gewicht en veel herhalingen, om van die 'lange mooie spieren te krijgen die je heel goed ziet'. Dat is niets anders dan vetpercentage naar beneden brengen, maar goed. :P

Verder: http://www.treeoffitness.(...)tual_distinction.htm. Spieren kunnen wel langer/korter ogen door je bouw (zoek maar eens op de term 'muscle bellies'), dus de punten waar de spieren aan je skelet enzo vastzitten. (insertions) Daar kun je niets aan veranderen met je manier van trainen.

Sommige mensen worden gewoon geboren met gunstigere insertions dan anderen, waardoor de spieren groter ogen. Zie je ook goed terug bij mensen die echt zo'n piek op hun biceps hebben, terwijl anderen misschien wel 5 jaar langer en zwaarder getraind hebben, en die piek gewoon niet hebben.

Franco Columbu had bijvoorbeeld hele gunstige insertions voor zijn rug.



Trouwens, lekker schaatsen morgen. :D Zal vast wel een stuk harder gaan nu.

[ Bericht 5% gewijzigd door Panzermaus op 04-02-2012 02:45:55 ]
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:06:39 #159
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107597648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 01:08 schreef Zith het volgende:
gewoon op normaal tempo (60% heart rate) (half) uur fietsen.

HITT is overratted, het verschil in cals is een suikerklontje ofzo.
Serieus? :') Gvd zeg :(
pi_107600820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:06 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Serieus? :') Gvd zeg :(
Is niet zo man. 30 minuten HIIT is gewoon een stuk effectiever als 30 minuten cardio. Daarnaast is HIIT leuker en is het beter voor je conditie.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:40:02 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107686028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:49 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Is niet zo man. 30 minuten HIIT is gewoon een stuk effectiever als 30 minuten cardio. Daarnaast is HIIT leuker en is het beter voor je conditie.
Thanks, wilde net al die vraag stellen, leek me al frapant dat ik ong. net zo veel vet zou verbranden met 'gewoon bewegen' dan als met hard er tegenaan gaan. :)

Immers, je hebt die 'vetverbranding' zone. Als ik die bullshit moet geloven dan zou mijn hart rond de 130 moeten zitten. Dan sta ik praktisch stil, heb ik het gevoel. Waarom zou ik het zo makkelijk mogelijk doen als ik veel efficiënter aan de gang kan?

Ik denk niet dat ik pure HIIT doe. Ik zit 45 minuten (ok nog 5 minuten cooling down) op de cardiotrainer. Daar doe ik zo'n 6x anderhalve minuut voluit rammen ertussen door, dan fluctueert mijn hartslag tussen de 141 tot aan 180 in die anderhalve minuut voluit rammen. Bij de 6de keer ben ik dan ook helemaal kapot, en ben ik blij als die anderhalve minuut voorbij is :P . Dan zit ik meestal rond de 40 minuten, waarna ik dus nog 10 minuutjes heb om af te koelen :)

-edit-
Ik deed vanmiddag naast pull ups en chin ups (mijn goden, mijn poten trillen nog steeds na)ook squats trouwens. Heb het niet doorgezet want ik wist niet zeker of ik het goed deed. Ik voelde het namelijk vooral in mijn benen, en niet zozeer in mijn rug. (mijn benen waren eerder verzuurd)

-edit2-
Ik wil naast het vet verliezen (wat overigens prima gaat, zolang ik minder tot niets zuip) ook leniger worden. Ik wil bijvoorbeeld hoger kunnen trappen, en eventueel de split kunnen. Nu weet ik niet of het dan goed is als ik mijn benen zou gaan trainen met gewichten (dat ik sowieso eigenlijk niet veel doe, heb alleen de leg press en dus die squat beweging)

[ Bericht 8% gewijzigd door Rickocum op 06-02-2012 19:47:10 ]
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 20:47:53 #162
230491 Zith
pls tip
pi_107689943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:49 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Is niet zo man. 30 minuten HIIT is gewoon een stuk effectiever als 30 minuten cardio.

Nee, dat is broscience. Het is effectiever, als in: een suikerklontje meer cals. De fitness-bro's hebben dit omhoog gehyped naar 'HITT is het beste ooit! Die afterburn is immens!!' Dat is gewoon niet zo.
quote:
Daarnaast is HIIT leuker en is het beter voor je conditie.
Dat wel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 21:00:22 #163
230491 Zith
pls tip
pi_107690703
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:40 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Thanks, wilde net al die vraag stellen, leek me al frapant dat ik ong. net zo veel vet zou verbranden met 'gewoon bewegen' dan als met hard er tegenaan gaan. :)

Immers, je hebt die 'vetverbranding' zone. Als ik die bullshit moet geloven dan zou mijn hart rond de 130 moeten zitten. Dan sta ik praktisch stil, heb ik het gevoel. Waarom zou ik het zo makkelijk mogelijk doen als ik veel efficiënter aan de gang kan?
In de vetverbrandingszone die rond de 50-60% van je max zit verbruikt je lichaam meer vetreserves naast wat je hebt gegeten om aan de energie te komen, ga je erboven dan sluit je lichaam dit een beetje af en gaat het deels over naar de suikers in je spieren (simpel gezegd).
quote:
-edit-
Ik deed vanmiddag naast pull ups en chin ups (mijn goden, mijn poten trillen nog steeds na)ook squats trouwens. Heb het niet doorgezet want ik wist niet zeker of ik het goed deed. Ik voelde het namelijk vooral in mijn benen, en niet zozeer in mijn rug. (mijn benen waren eerder verzuurd)
Dat is het effect van compound oefeningen: De eerste paar keer dat je een compound doet ga je de dagen erna dood aan spierpijn. Nu mag je je moeder bellen dat je een man bent geworden.

Squats is vooral billen en bovenbenen, dat je het daar voelt is prima en natuurlijk als je daarvoor alleen leg presst. Of je de juiste vorm hebt zul je je moeten inlezen of youtube kijken. Richt je op de 'low bar squat' in tegenstelling tot de high bar squat die veel mensen automatisch doen.

Lees bijv hier en richt je op de bullet-points die hij maakt, bij je volgende squats moet je je bewust zijn van elke punt (bovenrug gespannen, billen naar achteren, etc).

http://stronglifts.com/ho(...)fix-common-problems/

Elke bullet-point is iets dat je moet blijven herhalen voor jezelf. Elke rep. 'Schouders aanspannen'. check. 'Knieen uit elkaar als ik naar beneden ga'. check. etc . etc .

De beweging die je maar is puur: Billen naar ACHTEREN alsof je gaat zitten op een stoel de ver achter je zit, en knieen NAAR DE ZIJKANTEN. Deze moeten je voeten volgen en je voeten moeten in een positie van 30 grade staan. Veel mensen gaat met de billen direct naar beneden en met de knieen naar voren. Nee. Nee. Heup naar achteren brengen, benen spreiden.



Bij dat laatste filmpje (wat een baas die dude) zie je goed hoe de coach (Rippetoe) ervoor zorgt dat hij aan al die bullet-points denkt (tenminste, degene die hij moet verbeteren): 'Knees out', 'Reach deep'.

quote:
-edit2-
Ik wil naast het vet verliezen (wat overigens prima gaat, zolang ik minder tot niets zuip) ook leniger worden. Ik wil bijvoorbeeld hoger kunnen trappen, en eventueel de split kunnen. Nu weet ik niet of het dan goed is als ik mijn benen zou gaan trainen met gewichten (dat ik sowieso eigenlijk niet veel doe, heb alleen de leg press en dus die squat beweging)
Als je gaat squatten met goede vorm en diepte (DIEPTE, niet van die pussy-squats waar je halvewege weer omhoog gaat, je billen moeten onder je knieen komen) dan zul je flexibeler worden. Zeker als je je richt op de hip drive en je goed je benen uit elkaar haalt bij het naar beneden gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zith op 06-02-2012 21:07:55 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 21:02:15 #164
230491 Zith
pls tip
pi_107690822
Wil je betere squats en flexibiliteit?

Neem een 20kg dumbel/kettlebell en ga Goblet squats doen voor een paar minuten voor je gaat squatten.

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 6 februari 2012 @ 22:20:10 #165
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107695470
Wow! THanks voor de tips, Zith :) :D

Ik dacht namelijk eerst dat squatten ook voor je rug was, maar dat is dus niet zo! Al met al moet ik zeggen dat ik het redelijk goed deed zoals in het filmpje. Ik probeer sowieso met mijn reet onder mijn knieën te komen. Ook heb ik gelet (want heb het eerder gezien, met Rippetoe bij starting strength) dat ik mijn voeten ietwat naar buiten richt.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het vandaag eerst op de assisted deed, zodat ik de 'stance' beter door krijg. Ik zal die goblet squat overmorgen ook weer doen.

Morgen eerst weer cardio :) Ik zal kijken of ik in die vetverbrandingszone kan blijven, maar dan moet ik best lichtjes aan doen. Maar als dat meer vet zou verbranden dan buffelen, dan heb ik daar de voorkeur aan. Ik vind mijn conditie namelijk aardig in orde.

-edit-
Ik moet trouwens echt effe op mijn voeding letten. Blijft wel lastig aangezien ik nooit de precieze meuk kan schatten wat er in zit. Zoals bijv. verse makreel. En hoe weet ik hoeveel ik verbruik als ik met krachttraining bezig ben?
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 23:38:54 #166
230491 Zith
pls tip
pi_107699107
Makreel is erg vet en dus hoog in calorien, izjn wel gezonde vetten maar cals = cals. Of je het wilt eten hangt ervan af wat je al hebt gegeten of in de avond gaat eten. Makreel voor lunch = minder opscheppen savonds als je wilt dieeten.

Veel geluk met cardio na je first-time squats van vandaag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_107699234
Mijn sportschool heeft geen power rack. Zijn front squats dan redelijke vervangers, aangezien me dat wat veiliger lijkt?
pi_107699353
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:42 schreef Banaanensuiker het volgende:
Mijn sportschool heeft geen power rack. Zijn front squats dan redelijke vervangers, aangezien me dat wat veiliger lijkt?
Same here. Ik gebruik het rack dat je ook bij bankdrukken gebruikt. Gewicht op je rug laden en naast het bankje stappen. Hij is wel een tikkeltje te laag voor mij dus goed uitkijken met terugracken, maar heb er probleemloos 100+ kg mee kunnen squatten. :)
  maandag 6 februari 2012 @ 23:56:17 #169
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107699748
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:38 schreef Zith het volgende:
Makreel is erg vet en dus hoog in calorien, izjn wel gezonde vetten maar cals = cals. Of je het wilt eten hangt ervan af wat je al hebt gegeten of in de avond gaat eten. Makreel voor lunch = minder opscheppen savonds als je wilt dieeten.

Veel geluk met cardio na je first-time squats van vandaag.
Crap, :') dacht juist dat ik gezond bezig was met die makreel, besef niet dat die zo vettig is... Ik moet me echt ff meer verdiepen in de voeding!
pi_107703983
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:45 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Same here. Ik gebruik het rack dat je ook bij bankdrukken gebruikt. Gewicht op je rug laden en naast het bankje stappen. Hij is wel een tikkeltje te laag voor mij dus goed uitkijken met terugracken, maar heb er probleemloos 100+ kg mee kunnen squatten. :)
Ok thx. Er is naast de bench wel nog een ander rekje waar de barbells op liggen, maar dat is inderdaad niet de juiste hoogte. Maar ga het morgen even proberen!

Ben overigens compleet nieuw tot het fitnessen, maar ga me vanaf volgende week aan SL 5x5 wagen. Ben benieuwd hoeveel spierpijn ik ga krijgen na de eerste workout :P

[ Bericht 12% gewijzigd door Banaanensuiker op 07-02-2012 09:16:08 ]
pi_107706531
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:10 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Ok thx. Er is naast de bench wel nog een ander rekje waar de barbells op liggen, maar dat is inderdaad niet de juiste hoogte. Maar ga het morgen even proberen!

Ben overigens compleet nieuw tot het fitnessen, maar ga me vanaf volgende week aan SL 5x5 wagen. Ben benieuwd hoeveel spierpijn ik ga krijgen na de eerste workout :P
Ik bedoel echt het rack BOVEN de bench waar je dus normaal onder gaat liggen en de stang uitneemt. :P

Nu ga je er onder zitten met je ogen richting het lange gedeelte van de bench. Stang goed op je rug laden (belangrijk) en opstaan. Ik moet dan een stapje vooruit doen, dan een stapje opzij (dus met 1 voet over de bench heenstappen) en naar een vrij stukje lopen. Daar je reps doen en dan teruglopen. De stang terugleggen terwijl je naar het rack kijkt. (niet met je rug er naar toe :P)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:43:36 #172
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_107707790
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:01 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik bedoel echt het rack BOVEN de bench waar je dus normaal onder gaat liggen en de stang uitneemt. :P

Nu ga je er onder zitten met je ogen richting het lange gedeelte van de bench. Stang goed op je rug laden (belangrijk) en opstaan. Ik moet dan een stapje vooruit doen, dan een stapje opzij (dus met 1 voet over de bench heenstappen) en naar een vrij stukje lopen. Daar je reps doen en dan teruglopen. De stang terugleggen terwijl je naar het rack kijkt. (niet met je rug er naar toe :P)
wtf, hoe doe jij dat als je 140 kg op je rug hebt :') (of weet ik veel hoeveel je squat) , dan ga je toch niet doodleuk na je reps effe over een bankje heen laufen olle beer?
pi_107707942
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:01 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik bedoel echt het rack BOVEN de bench waar je dus normaal onder gaat liggen en de stang uitneemt. :P

Nu ga je er onder zitten met je ogen richting het lange gedeelte van de bench. Stang goed op je rug laden (belangrijk) en opstaan. Ik moet dan een stapje vooruit doen, dan een stapje opzij (dus met 1 voet over de bench heenstappen) en naar een vrij stukje lopen. Daar je reps doen en dan teruglopen. De stang terugleggen terwijl je naar het rack kijkt. (niet met je rug er naar toe :P)
Ja, dat begreep ik wel hoor. Bedankt voor de tips.
pi_107742406
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:01 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik bedoel echt het rack BOVEN de bench waar je dus normaal onder gaat liggen en de stang uitneemt. :P

Nu ga je er onder zitten met je ogen richting het lange gedeelte van de bench. Stang goed op je rug laden (belangrijk) en opstaan. Ik moet dan een stapje vooruit doen, dan een stapje opzij (dus met 1 voet over de bench heenstappen) en naar een vrij stukje lopen. Daar je reps doen en dan teruglopen. De stang terugleggen terwijl je naar het rack kijkt. (niet met je rug er naar toe :P)
Dit moet wel een keer foutgaan :')
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:34:40 #175
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_107752744
Hey mense ik ben ook beginnen met chin ups enzo, heb nu een 7/10 op de schaal van spierpijn (maandag bezig gegaan). Zou ik ook vandaag weer hetzelfde doen? Of eerst maar rustig aan doen en morgen weer hard er tegen aan?
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_107752902
Ik lees hier het één en ander over vetverbrandingszone enzo, laat ik daar nou laatst een heel mooi artikel over hebben gelezen. Het kwam erop neer dat vetverbrandingszone inderdaad wel meer 'direct vet' verbrandde, maar minder kcals. En uiteindelijk gaat het erom dat je lekker veel cals verbruikt.

Het kwam erop neer dat je in de vetverbrandingszone een x aantal cals pakte, wat inderdaad zo veel mogelijk uit je vetopslag werd gehaald, maar als je in de anaerobic(?) zone ging zitten, pakte je in een bepaalde tijd een stuk meer cals. In the end wil je gewoon zoveel mogelijk cals pakken, dus eigenlijk was dat beter voor vetverbranding.

-edit- Ik kan het exacte artikel niet meer vinden, maar hier is een ander artikel op :') about.com :') die ongeveer hetzelfde zegt: http://exercise.about.com(...)Fat-Burning-Zone.htm

About.com vind ik zelf nou niet echt een hele credibele bron, maar in dit geval hebben ze het idee bij het juiste eind.

[ Bericht 16% gewijzigd door Luchtkoker op 08-02-2012 15:44:24 ]
Of toch du vader?
pi_107753128
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:34 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Hey mense ik ben ook beginnen met chin ups enzo, heb nu een 7/10 op de schaal van spierpijn (maandag bezig gegaan). Zou ik ook vandaag weer hetzelfde doen? Of eerst maar rustig aan doen en morgen weer hard er tegen aan?
Niet alleen maar rug en biceps trainen. Volg je een schema/programma? Als je maandag biceps/rug hebt gedaan, of in ieder geval nu behoorlijk spierpijn in die groepen hebt, zou ik gewoon lekker andere groepen gaan trainen.

In principe zóu je wel weer kunnen trainen. Spierpijn heeft geen causaal verband met spierherstel, en 48 uur zou genoeg moeten zijn om grotendeels hersteld te zijn wat je rug betreft, je biceps kan je wel weer laten knallen.

Maar goed, zoals ik zei, ik zou andere groepen gaan pakken.
Of toch du vader?
pi_107753200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:43 schreef RickoKun het volgende:

[..]

wtf, hoe doe jij dat als je 140 kg op je rug hebt :') (of weet ik veel hoeveel je squat) , dan ga je toch niet doodleuk na je reps effe over een bankje heen laufen olle beer?
Nee, het is dan ook geen optimale techniek. Ik geloof dat Panzer 100, 110 oid squat.

Ikzelf doe het met een shoulder press bankje, een beetje zoiets dus:

En dan kan ik hem gewoon staand unracken, maar ik moet ook langs dat stoeltje stappen, paar stappen zetten naar een vrije ruimte, etc. Het is allemaal niet optimaal :')

-edit- Oeps, lekker triple posten :@ Ik wilde dit in mijn vorige post editen maar ik drukte uit automatisme weer op Invoeren. :')
Of toch du vader?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 15:48:32 #179
230491 Zith
pls tip
pi_107753300
Ik heb een keer bij zo'n soortgelijke studie die de percentages liet zien de berekeningen erop los gelaten puur op het vetverbrandingszone * percentage vetverbranding vs. cardiozone * percentage vetverbranding. Daar kwam de vetverbrandingszone uit als meer effectieve - puur gelet op hoeveel cals vet er wordt verbrand.

Had niet het totale aantal cals meegenomen zoals jij beargumenteert. Vraag me af of dit zo is, maar daarvoor zou ik eerst moeten weten waar deze cals vandaan komen als niet uit vetreserves. Voedsel natuurlijk, spierglycogeen? En wat voor effecten het heeft om daar veel van te verbranden. Spierglycogeen wil/moet je sowieso weer bijvullen wil je er geen negatieve effecten van ondervinden, dus zou zeggen dat elke cal die je daarvan verbruikt nutteloos is?

[ Bericht 6% gewijzigd door Zith op 08-02-2012 15:54:37 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:33:44 #180
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_107759304
GOdverdegodver, ben ik dus lekker bezig maken mien ouders me toch een koolhydraten / kcalorieënbom klaar :')

pasta met ham en kaas. Veel kaas, Parmezaanse kaas etc.

GVD :( Ik maak de komende weken m'n eigen eten wel weer :')
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_107760737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:48 schreef Zith het volgende:
Ik heb een keer bij zo'n soortgelijke studie die de percentages liet zien de berekeningen erop los gelaten puur op het vetverbrandingszone * percentage vetverbranding vs. cardiozone * percentage vetverbranding. Daar kwam de vetverbrandingszone uit als meer effectieve - puur gelet op hoeveel cals vet er wordt verbrand.

Had niet het totale aantal cals meegenomen zoals jij beargumenteert. Vraag me af of dit zo is, maar daarvoor zou ik eerst moeten weten waar deze cals vandaan komen als niet uit vetreserves. Voedsel natuurlijk, spierglycogeen? En wat voor effecten het heeft om daar veel van te verbranden. Spierglycogeen wil/moet je sowieso weer bijvullen wil je er geen negatieve effecten van ondervinden, dus zou zeggen dat elke cal die je daarvan verbruikt nutteloos is?
Daar heb je ook zeker een punt, helaas kan ik hier niet dieper op ingaan omdat ik de antwoorden simpelweg niet heb ;(
Of toch du vader?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 19:46:41 #182
230491 Zith
pls tip
pi_107762454
ik ook niet ;(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:04:03 #183
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_107763773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:33 schreef Broodje_Zaad het volgende:
GOdverdegodver, ben ik dus lekker bezig maken mien ouders me toch een koolhydraten / kcalorieënbom klaar :')

pasta met ham en kaas. Veel kaas, Parmezaanse kaas etc.

GVD :( Ik maak de komende weken m'n eigen eten wel weer :')
Als je niet aan het cutten bent, gewoon lekker eten :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Deathlift or Die.
pi_107794339
Hoe slecht is het eigenlijk om (vrijwel) iedere dag te fitnessen? Ik ben een echte amateur, sport ongeveer 60-75 minuten per keer, waarvan ongeveer 30-40 minuten cardio.

Ik lees overal dat je een rustdag tussen trainingen moet houden maar ik ben echt een n00b :') ik heb nooit spierpijn (rek&strek erg goed achteraf) maar zit nu wel op mijn max qua gewichten.

Ik zat zelf te denken aan splitbody te gaan doen (nu doe ik nog alles) met elke dag wel cardio. Dit zo'n 5x per week. Is dit iets? Zal ook eens overleggen met de instructeurs hier.
pi_107795426
Als je je lichaam nooit laat rusten zal je ook minder groeien. Je kan rustig 5x per week gaan trainen, maar ga dan aan een split, en zorg dat voordat je dezelfde spiergroep weer traint je deze in ieder geval 2-3 dagen hebt laten rusten.
Of toch du vader?
pi_107795535
Wat Luchtkoker dus zegt.

Verder; hoe lang ben je , hoeveel weg je en wat wil je bereiken ? Doe je nog een andere sport naast fitness ?
pi_107797282
1.80, 78kg. Wil het vetpercentage omlaag, en meer spieren (gewoon wat afgetrainder). Ik doe hiernaast geen andere sport. Dat splitsen ga zeker doen, al lijkt het mij wel iets saaier.

Bedankt voor jullie advies heren :) Ik ga in overleg met de sportschool een nieuw schema maken. Heb er zin in. Nu heb ik soms zin maar ga ik niet omdat het mijn 'rustdag' is.
pi_107798842
Ik zou geen schema samen met je sportschoolinstructeurs op stellen. Verdiep je er in en stel zelf een schema op.

Als je ff de tijd neemt en terugleest zal je zien dat er genoeg bruikbare tips zijn langs gekomen. Zo vallen we niet in herhaling ;)
pi_107800084
Ik moet Weissman hierin steunen. Afhankelijk van je sportschool zal hier een goed schema uit komen (heel weinig kans) of een schema die bestaat uit een hoop onzin oefeningen, bodyweight oefeningen met een medicine ball, en machines.

Beter verdiep je je inderdaad zelf in de materie en stel je een schema op die voornamelijk bestaat uit freeweight oefeningen. En uiteraard de grote compounds erin verwerken: deadlift, squat, bench press, en het liefst ook nog overhead press en (evt. een variatie van) barbell bent over rows.
Of toch du vader?
pi_108076116
Zo, kan nu eindelijk goed squatten. Gister dus ook maar gedaan. Hello spierpijn vandaag!
pi_108076412
Mijn quads zijn gisteren ook goed belast ja. Werkt wel prima om te squatten vanuit een shoulderpress bench.

Ik ben pas begonnen met SS. En aangezien de powerclean nogal lastig te leren is, kan ik die in de tussentijd vervangen door een barbell row/pendlay row? Of zijn die equally moeilijk te leren qua form?
pi_108079211
Je kunt ook gewoon een cable row pakken, als ze die hebben in de sportschool.
  † In Memoriam † vrijdag 17 februari 2012 @ 15:13:21 #193
230491 Zith
pls tip
pi_108080421
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:38 schreef CorwinofAmber het volgende:
Je kunt ook gewoon een cable row pakken, als ze die hebben in de sportschool.


Ik zou bij barbell rows blijven (en dan pendlays), maar het maar eigenlijk niet al te veel uit, cable stations zjin erg effectief itt stationary machines.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108127567
Zit ik in de goeie richting als ik zeg dat de ''kern'' van afvallen minder calorieën innemen dan je verbruikt is? En te weinig innemen zorgt ervoor dat als je normaal eet je het zogeheten jojo-effect krijgt?

Dit lijkt natuurlijk zeer vanzelfsprekend maar een bevestiging is altijd leuk.
Natuurlijk speelt er veel meer een rol dus ik ga maar mn homie google raadplegen :D

In de niet-geplaatste OP in dit topic, pagina 3 als het goed is, staan ook veel links
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 22:28:54 #195
230491 Zith
pls tip
pi_108131413
Wat is 'normaal' eten. Als normaal eten meer is dan je verbrandt op een dag dan kom je aan ja. Maar dat zou ik niet 'normaal' noemen maar 'te veel'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108169193
Ik merk dat m'n borst goed vooruit gaat: Zowel qua uiterlijk als qua kracht, maar ik vraag me af of het mogelijk is om specifiek de binnenkant (Het gedeelte boven het borstbeen) van m'n borst te trainen?
pi_108169917
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:40 schreef Philip10 het volgende:
Ik merk dat m'n borst goed vooruit gaat: Zowel qua uiterlijk als qua kracht, maar ik vraag me af of het mogelijk is om specifiek de binnenkant (Het gedeelte boven het borstbeen) van m'n borst te trainen?
Boven je borstbeen? Je borstspieren zitten aan je borstbeen vast, niet erboven.

Hopelijk beantwoord dit je plaatje je vraag duidelijk genoeg of je de binnenkant van je borst kan trainen. Anders kun je hier nog even kijken als je een ander deel wilt benadrukken bij je borstoefeningen, maar in de praktijk valt dat toch nog wel tegen: http://suppversity.blogsp(...)series-musculus.html
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_108172647
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:40 schreef Philip10 het volgende:
Ik merk dat m'n borst goed vooruit gaat: Zowel qua uiterlijk als qua kracht, maar ik vraag me af of het mogelijk is om specifiek de binnenkant (Het gedeelte boven het borstbeen) van m'n borst te trainen?
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:53 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Columbu _O_

[..]

Pectoralis major is inderdaad één spier, maar wel met twee koppen.

http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html

http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisSternal.html

Prachtig zichtbaar op die Columbu foto ook. Het onzinverhaal is die 'inner chest', 'binnenkant borst'. Dat kun je niet trainen ofzo, is gewoon genetisch bepaald. Iemand vroeg mij vorige week of ik wist hoe je dat kon 'opvullen', met welke oefening enzo. :D
Er is geen 'binnenkant borst', gewoon meer massa krijgen en dan zal dat gat vanzelf minder worden, maar blijft genetisch bepaald en 'binnenkant borst' kun je niet specifiek trainen.

Hier die foto van Franco Columbu, waarop je goed de 'upper chest' en 'lower chest' ziet. :)

pi_108198934
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:55 schreef Seam het volgende:

[..]

Boven je borstbeen? Je borstspieren zitten aan je borstbeen vast, niet erboven.
[ afbeelding ]
Hopelijk beantwoord dit je plaatje je vraag duidelijk genoeg of je de binnenkant van je borst kan trainen. Anders kun je hier nog even kijken als je een ander deel wilt benadrukken bij je borstoefeningen, maar in de praktijk valt dat toch nog wel tegen: http://suppversity.blogsp(...)series-musculus.html
Ja, 'boven' als in 'voor m'n borstbeen'. Zoals je zegt, de aanhechtingsplek. Denk dat ik komende periode vooral bovenkant zal gaan trainen, om te kijken of er misschien daardoor meer definitie naar voren komt.

Ga 't fitnessen weer oppakken na een mindere periode van een half jaar. Afgelopen weken weer beetje begonnen en merk dat de kracht weer wat terug komt. Met dumbell press train ik nu 24 kilo en vorige week voor 't eerst sinds maanden weer wezen bankdrukken. Benieuwd hoe snel ik weer vooruitgang ga boeken.
pi_108226215
Even hier melden. Ben sinds een paar weken weer aan het fitnessen geslagen (na jááren niks te hebben gedaan behalve zo nu en dan wat hardlopen en vooral veel zuipen).

Ik wil over 5 maanden 10 kilo kwijt zijn. Doe nu op maandag een cardioprogramma van 90 minuten (hardlopen, steps, crosstrainer, roeien, langlaufding etc). Op donderdag ook een deel cardio en een deel kracht. Daarnaast in het weekend bankdrukken thuis. Dit in combinatie met meer water drinken (ik dronk altijd maar een halve liter per dag) en geen alcohol meer door de week.

Iemand nog verdere tips hier omtrent? Ik weeg nu 94 kilo met 1,83 meter en heb een gemiddelde tot brede bouw.
Ik eet zoveel mogelijk van die Dr. Frankrommel ( :') ) en twee stuks fruit en vier boterhammen per dag.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108229157
Ja, stoppen met die dr Frank meuk, clean eten, elke 3 uur.
Totaal 300-500 onder je onderhoud gaan zitten.
3 x / wk fullbody gevolgd door 30 min cardio.
Facet!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:43:30 #202
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_108229280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:39 schreef JanKort het volgende:
Ja, stoppen met die dr Frank meuk, clean eten, elke 3 uur.
Totaal 300-500 onder je onderhoud gaan zitten.
3 x / wk fullbody gevolgd door 30 min cardio.
Om de 2 uur lijkt me beter. Dr. Frank heeft in principe wel gelijk. Volgens mij zegt ie dat je geen koolhydraten moet kanen, toch? Dat kan namelijk wel, alleen niet te veel. Je moet zowel koolhydraten alsook vetten als eiwitten binnen krijgen. (check anders de OP van dit topic of lees je in in de OP van het bodybuildtopic)
pi_108229405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:43 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Om de 2 uur lijkt me beter. Dr. Frank heeft in principe wel gelijk. Volgens mij zegt ie dat je geen koolhydraten moet kanen, toch? Dat kan namelijk wel, alleen niet te veel. Je moet zowel koolhydraten alsook vetten als eiwitten binnen krijgen. (check anders de OP van dit topic of lees je in in de OP van het bodybuildtopic)
Weinig koolhydraten inderdaad. Maar Dr Frank doe ik alleen als avondeten (dus veel vis en groente, geen pasta/aardappelen). Mijn benodigde koolhydraten krijg ik echter wel binnen dmv brood en zemelen die ik in mijn yoghurt gooi. Vetten krijg ik ook wel binnen bij het avondeten. En om de twee uur eten zeg je? Is dat dan om de twee uur een boterham, of iets substantiëlers?

Verder werd er hierboven gemeld dat ik drie keer per week zou moeten sporten met 30 min cardio. Wellicht is het een goed plan om mijn bankdrukken thuis te combineren met een halfuur hardlopen. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:54:35 #204
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_108229647
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Weinig koolhydraten inderdaad. Maar Dr Frank doe ik alleen als avondeten (dus veel vis en groente, geen pasta/aardappelen). Mijn benodigde koolhydraten krijg ik echter wel binnen dmv brood en zemelen die ik in mijn yoghurt gooi. Vetten krijg ik ook wel binnen bij het avondeten. En om de twee uur eten zeg je? Is dat dan om de twee uur een boterham, of iets substantiëlers?

Verder werd er hierboven gemeld dat ik drie keer per week zou moeten sporten met 30 min cardio. Wellicht is het een goed plan om mijn bankdrukken thuis te combineren met een halfuur hardlopen. :)
Of je die 30 min cardio daarna zou moeten doen betwijfel ik enigszins. Ik heb de waarheid niet in pacht maar het lijkt me beter als je die 30 minuten op een andere dag zou doen.
Na 20 min per dag licht intensief bewegen zal je sneller voedsel gaan verbranden. Dan pleur je dat halve uurtje cardio op een andere dag.

(Zelf doe ik ook rond de 20 minuten, maar dat is 10 minuten warming up en 10 minuten cooling down na de krachttraining. Ik doe zelf ook 3 x krachttraining in de week, en als het kan sta ik 50 minuten cardio te doen op de andere dagen. Vandaag zou ik cardio doen, alleen kreeg ik net te horen dat ik moet werken van 1800 tot 0200 ;( )
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:57:25 #205
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_108229733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Weinig koolhydraten inderdaad. Maar Dr Frank doe ik alleen als avondeten (dus veel vis en groente, geen pasta/aardappelen). Mijn benodigde koolhydraten krijg ik echter wel binnen dmv brood en zemelen die ik in mijn yoghurt gooi. Vetten krijg ik ook wel binnen bij het avondeten. En om de twee uur eten zeg je? Is dat dan om de twee uur een boterham, of iets substantiëlers?

Verder werd er hierboven gemeld dat ik drie keer per week zou moeten sporten met 30 min cardio. Wellicht is het een goed plan om mijn bankdrukken thuis te combineren met een halfuur hardlopen. :)
Als je wilt afvallen 30 min cardio na kracht.
Deathlift or Die.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:58:37 #206
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_108229776
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:57 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Als je wilt afvallen 30 min cardio na kracht.
Is het heus? Gvd nooit geweten en dat vertel je me nu!?>!?!?!?!?!??! :(@RLOEFHYsilpqrufbh;rlifwugoiubgy

:') :@ :@ Weer wat geleerd, bedankt boi
pi_108242000
Is het slim om na een krachttraining een blikje caffeinehoudend energiedrank te nuttigen? Dat doe ik nu namelijk :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:48:52 #208
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108242232
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:44 schreef KabulCuisine het volgende:
Is het slim om na een krachttraining een blikje caffeinehoudend energiedrank te nuttigen? Dat doe ik nu namelijk :')
Als je een eiwitshake met wat koolhydraten nuttigt is het beter dan je energiedrankje. Zitten geen eiwitten in (of niet genoeg).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_108243130
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:48 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Als je een eiwitshake met wat koolhydraten nuttigt is het beter dan je energiedrankje. Zitten geen eiwitten in (of niet genoeg).
Mijn eiwitshake is op :@ Dus dacht ik maar dit te drinken.
Nou goed, zolang het maar niet slecht voor me is, die Euroshoppper :')
pi_108302706
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:44 schreef KabulCuisine het volgende:
Is het slim om na een krachttraining een blikje caffeinehoudend energiedrank te nuttigen? Dat doe ik nu namelijk :')
Doen het dan vóór je training.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_108658348
Hallo :)

Ik ben vandaag voor het eerst naar een sportschool geweest en een fitheidstest gedaan.
Als het goed is ligt er de volgende keer dat ik kom een schema voor me klaar.
Voorlopig heb ik er de ballen verstand van, ik weet niet hoe de apparaten en oefeningen heten en ik ben ook niet van plan er heel veel studie van te maken, mijn voornemen is meer om het gewoon te doen.
Doel: wat vet inruilen voor spier (en dus ook iets sterker worden).

Nou weet ik wel wat ik in de fitheidstest gedaan heb, en ik zou wel willen weten wat dat zegt over mijn fitheid. Kan iemand me daar wat over toelichten? bvd!

Bloeddruk 120 over 81
Rusthartslag 67

Lengte 172
kilo 65
vet% 28,6 (weegschaal)

fietsen 6 minuten 110 watt hartslag 130
crunch 1 minuut, 40 keer

startniveau steeds 15 keer:
• dumbell curl 7kg
• seated leg press 80kg
• back extension 27kg
• seated chest 26kg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:26:43 #212
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_108661595
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:22 schreef sigme het volgende:
Hallo :)

Ik ben vandaag voor het eerst naar een sportschool geweest en een fitheidstest gedaan.
Als het goed is ligt er de volgende keer dat ik kom een schema voor me klaar.
Voorlopig heb ik er de ballen verstand van, ik weet niet hoe de apparaten en oefeningen heten en ik ben ook niet van plan er heel veel studie van te maken, mijn voornemen is meer om het gewoon te doen.
Doel: wat vet inruilen voor spier (en dus ook iets sterker worden).

Nou weet ik wel wat ik in de fitheidstest gedaan heb, en ik zou wel willen weten wat dat zegt over mijn fitheid. Kan iemand me daar wat over toelichten? bvd!

Bloeddruk 120 over 81
Rusthartslag 67

Lengte 172
kilo 65
vet% 28,6 (weegschaal)

fietsen 6 minuten 110 watt hartslag 130
crunch 1 minuut, 40 keer

startniveau steeds 15 keer:
• dumbell curl 7kg
• seated leg press 80kg
• back extension 27kg
• seated chest 26kg
Leeftijd vermelden is ook tamelijk handig zodatmen een inschatting kan maken.
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_108670596
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:26 schreef Broodje_Zaad het volgende:

[..]

Leeftijd vermelden is ook tamelijk handig zodatmen een inschatting kan maken.
Ja? Maakt dat uit?
Ik ben 39 :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:21:35 #214
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_108671260
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja? Maakt dat uit?
Ik ben 39 :)
Maakt uit aangezien iemand van 15 een andere hartslag heeft dan iemand die ouder is.

Maar kijkende naar je bloeddruk zit je precies in het gemiddelde.
Je rusthartslag ook. (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartslag )
Je begrijpt dat het vetpercentage te hoog is (logisch, anders ga je niet sporten met dat doel :P ), dit is gemiddeld namelijk rond de 17% voor mannen van 30 t/m 40 jaar. Voor een vrouw zit je ietsje boven het gemiddelde (27,5% is het vetgemiddelde van vrouwen op jouw leeftijd).

Ik wil je alvast zeggen dat je niet persé als een dolle tekeer wil gaan bij het doen van cardio oefeningen (ik neem aan dat je ook cardio er bij doet). Gewoon rustig aan de gang gaan zodat je je vet verbrand ipv je spieren. Volgens mij moet je hartslag op jouw leeftijd rond de 120 zitten (check ook die wiki pagina over hartslag).

Heb je die 4 apparaten 1x gedaan?
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_108671438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:21 schreef Broodje_Zaad het volgende:

[..]

Maakt uit aangezien iemand van 15 een andere hartslag heeft dan iemand die ouder is.

Maar kijkende naar je bloeddruk zit je precies in het gemiddelde.
Je rusthartslag ook. (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartslag )
Je begrijpt dat het vetpercentage te hoog is (logisch, anders ga je niet sporten met dat doel :P ), dit is gemiddeld namelijk rond de 17% voor mannen van 30 t/m 40 jaar. Voor een vrouw zit je ietsje boven het gemiddelde (27,5% is het vetgemiddelde van vrouwen op jouw leeftijd).

Ik wil je alvast zeggen dat je niet persé als een dolle tekeer wil gaan bij het doen van cardio oefeningen (ik neem aan dat je ook cardio er bij doet). Gewoon rustig aan de gang gaan zodat je je vet verbrand ipv je spieren. Volgens mij moet je hartslag op jouw leeftijd rond de 120 zitten (check ook die wiki pagina over hartslag).

Heb je die 4 apparaten 1x gedaan?
Ik heb die apparaten 1 x gedaan, bij wijze van fitheidstest zoals die sportschool die afneemt. En dan bij die apparaten kijken wel gewicht ik vrij makkelijk, maar niet heel makkelijk, 15 x kan doen.

Cardio doe ik zelf, thuis, ik ren 3 x per week 5 km (en het voornemen is daar 1 per week een 15km aan toe te voegen).
Ik weet nog niet voor voor trainschema ze voor me gaan maken en heb ook geen idee hoe zo'n schema eruit gaat zien. Ik kan maar 2 x per week naar de sportschool, en dan ook nog vrij ongelukkig verdeeld ( over 2 week verdeeld als volgt: ........za.......vrij, za,..,ma,...... ).
Maar ja, dat is gewoon niet anders. Als ik heel veel inspiratie krijg kan ik thuis wel mezelf of mijn knieeen optrekken aan een rekstok.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:36:00 #216
330565 Broodje_Zaad
Hmmm slijmerig broodje!
pi_108671639
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb die apparaten 1 x gedaan, bij wijze van fitheidstest zoals die sportschool die afneemt. En dan bij die apparaten kijken wel gewicht ik vrij makkelijk, maar niet heel makkelijk, 15 x kan doen.

Cardio doe ik zelf, thuis, ik ren 3 x per week 5 km (en het voornemen is daar 1 per week een 15km aan toe te voegen).
Ik weet nog niet voor voor trainschema ze voor me gaan maken en heb ook geen idee hoe zo'n schema eruit gaat zien. Ik kan maar 2 x per week naar de sportschool, en dan ook nog vrij ongelukkig verdeeld ( over 2 week verdeeld als volgt: ........za.......vrij, za,..,ma,...... ).
Maar ja, dat is gewoon niet anders. Als ik heel veel inspiratie krijg kan ik thuis wel mezelf of mijn knieeen optrekken aan een rekstok.
Om optimale spiergroei te krijgen zou je drie keer in de week naar de fitness moeten gaan, meer hoeft niet. Is inderdaad erg vervelend dat je ook nog eens zo een indeling hebt. Bijvoorbeeld vrijdag en daarna zaterdag gaan is juist weer ietwat teveel van het goede, aangezien je spieren een dagje rust nodig hebben :P
Desnoods las je 1 dagje ertussenin voor wat krachtoefeningen thuis. Aangezien je (naar ik mag aannemen) een beginner bent, kan je natuurlijk ook oefeningen als opdrukken, burpee's (dat is met springen erbij, zoek maar op youtube), en andere zaken doen om spieren te kweken. Dan heb je alsnog 3 dagen besteed aan je spieren.

En natuurlijk moet je ook letten op wat je eet.
Slijmerig als je vrouw en manslijm.
pi_108672353
Opdrukken heb ik een tijdje geprobeerd, daar ben ik verrassend slecht in. Dus vind ik het ook niet leuk.
Ik bouw (denk ik) vrij snel spier op, ik heb mijn icoontje even aangepast: dat is mijn arm afgelopen zomer. Niet van sportschool dus, maar van slepen met puin en dergelijke.
Op mijn eten let ik altijd, maar een van de redenen om extra te gaan sporten is om niet minder te hoeven eten.

Volgende week ga ik mijn schema eens ophalen (en dan ook beginnen met echt trainen), ik zal het dan hier eens komen voorleggen om te vragen wat anderen ervan vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108835622
Wat is de bedoeling van Brinta in de ochtend? Zie het wel vaak langskomen, vandaar mijn vraag :P
pi_108836369
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:07 schreef rumiii het volgende:
Wat is de bedoeling van Brinta in de ochtend? Zie het wel vaak langskomen, vandaar mijn vraag :P
Wordt snel opgenomen, dus helpt de stofwisseling op gang te komen.
pi_108836983
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:07 schreef rumiii het volgende:
Wat is de bedoeling van Brinta in de ochtend? Zie het wel vaak langskomen, vandaar mijn vraag :P
In leven blijven?
pi_108837575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef 16meter het volgende:

[..]

In leven blijven?
Nouja, dat is niet het antwoord waarnaar ik zocht. Deeltjesversneller komt in de buurt. Toch bedankt.

:')
pi_108838259
Havermout is wel iets beter had ik gelezen, lijkt me ook lekkerder (brinta nooit gehad).
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:55:11 #223
206322 Seam
Pillz-E
pi_108838426
Ik pak zelf ook altijd havermout. Zit iets meer vet in in, maar ik pak het met name omdat Brinta me te korrelig is. Ik krijg dat spul niet fatsoenlijk door mijn keel.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:20:37 #224
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_108839939
Brinta met whey en magere melk. Wat een kickstart :)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_109004133
Het schema dat ik van de sportschool heb, ik hoop dat de benamingen universeel genoeg zijn voor jullie om te herkennen.
Allemaal setjes van 3 x 15:
• Rotary torso cable : 10kg
• Pulldown : 27 kg
• Leg extension : 18 kg
• Abdominal machine : 25 kg
• Shoulder press machine : 10 kg
• Machine hip extension : 26,5 kg
• Lower back : 40 kg
• Seated chest press : 26 kg
• Seated leg press : 85 kg
• Total hip abductie : 15 kg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109005251
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:14 schreef sigme het volgende:
Het schema dat ik van de sportschool heb, ik hoop dat de benamingen universeel genoeg zijn voor jullie om te herkennen.
Allemaal setjes van 3 x 15:
• Rotary torso cable : 10kg
• Pulldown : 27 kg
• Leg extension : 18 kg
• Abdominal machine : 25 kg
• Shoulder press machine : 10 kg
• Machine hip extension : 26,5 kg
• Lower back : 40 kg
• Seated chest press : 26 kg
• Seated leg press : 85 kg
• Total hip abductie : 15 kg
Legpress naar squat
Chest press naar benchpress
lower back naar deadlift
Shoulder press naar overhead press

Dan ziet het er wat beter uit
pi_109005371
Ik ga ook fit worden, droogtrainen alles.
pi_109005992
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:56 schreef 16meter het volgende:
Ik ga ook fit worden, droogtrainen alles.
lekker strak voor de zomer ofnie

dikke 40+ huishoudbeursbezoekende vrouw met kort kapsel modus:
wat zijn kcalloze tussendoortjes die toch vullen? :@ heb 's ochtends altijd zoveel honger waardoor ik al het eten er al doorheen jas, om vervolgens de rest van de dag honger te hebben. ik eet nu dan een broccoli maar dat vult niet, heb ik na een half uur weer honger.

zit op dit moment ook maar aan 1900 kcal per dag, 300 onder onderhoud volgens formules.
pi_109006024
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:52 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Legpress naar squat
Chest press naar benchpress
lower back naar deadlift
Shoulder press naar overhead press

Dan ziet het er wat beter uit
Ik denk eigenlijk niet dat deze sportschool daar geschikt voor is, het is geen gewichthefsportschool. Maar ik kom er vast nog wel een keer op terug, want het lijkt me uiteindelijk wel beter.

Wat vind je van mijn startniveau?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109006106
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat vind je van mijn startniveau?
ik ben zelf ook nog een beginner dus ik ben niet bekend met al die oefeningen, maar volgens mij doe je het al best aardig met die gewichten.
pi_109016981
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat deze sportschool daar geschikt voor is, het is geen gewichthefsportschool. Maar ik kom er vast nog wel een keer op terug, want het lijkt me uiteindelijk wel beter.

Wat vind je van mijn startniveau?
Leg press vind ik niet zo erg, de seated chest press zou ik echt mijden, ik heb hem ook gebruikt en uiteindelijk niks aan gehad. Dumbells if barbell

Voor fitnessdoeleinden misschien een leuke kennis making maar verwacht er niet veel van
pi_109017781
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

lekker strak voor de zomer ofnie

dikke 40+ huishoudbeursbezoekende vrouw met kort kapsel modus:
wat zijn kcalloze tussendoortjes die toch vullen? :@ heb 's ochtends altijd zoveel honger waardoor ik al het eten er al doorheen jas, om vervolgens de rest van de dag honger te hebben. ik eet nu dan een broccoli maar dat vult niet, heb ik na een half uur weer honger.

zit op dit moment ook maar aan 1900 kcal per dag, 300 onder onderhoud volgens formules.
hoort dat laatste ook bij je grap? :P
pi_109025491
Wat is nou de ideale hartslag/ berekening om zo veel mogelijk vet te verliezen en zo min mogelijk spier?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 12 maart 2012 @ 20:42:56 #234
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_109025586
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is nou de ideale hartslag/ berekening om zo veel mogelijk vet te verliezen en zo min mogelijk spier?
Ah jung gewoon tussen de 130 - 120 zitten als je tussen de 20-30 bent gr gr Simpele ontheoretisch onderlegde boi
pi_109105034
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is nou de ideale hartslag/ berekening om zo veel mogelijk vet te verliezen en zo min mogelijk spier?
Ligt denk ik meer aan je voeding dan hartslag, veel eiwitten!

De ideale hartslag bij langdurige cardio (30 min) is geloof ik rond de 120-140

Hiit maakt geen drol uit, gewoon knallen
pi_109105374
Even een vraagje. Misschien een domme vraag, maar het houdt me soms wel bezig tijdens het trainen..
Het is namelijk zo dat sommige spiergroepen bij krachttraining moe worden en op een gegeven moment krijg je het gewicht niet meer getild, maar andere spiergroepen worden niet moe maar krijgen kramp waardoor je niet verder kan.

Spieren en spiergroepen die moe worden: triceps, schouders, bovenbeen
Spieren en spiergroepen die kramp krijgen: onderbenen, biceps

Waar heeft dat mee te maken? Waarom geven de spieren op verschillende manieren aan dat ze niet meer kunnen?
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:04:20 #237
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_109105813
Wat voor oefeningen doe je, brah?

Met kramp KAN het zijn dat je niet even een goede warming up hebt gedaan?

Mogelijkerwijs bijde vermoeide spieren toch maar minder gewicht?

Hoe zien je reps x sets eruit? 8-12 reps? 10 - 15?

Groetjes,

De tuinman
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:05:07 #238
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_109105854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Even een vraagje. Misschien een domme vraag, maar het houdt me soms wel bezig tijdens het trainen..
Het is namelijk zo dat sommige spiergroepen bij krachttraining moe worden en op een gegeven moment krijg je het gewicht niet meer getild, maar andere spiergroepen worden niet moe maar krijgen kramp waardoor je niet verder kan.

Spieren en spiergroepen die moe worden: triceps, schouders, bovenbeen
Spieren en spiergroepen die kramp krijgen: onderbenen, biceps

Waar heeft dat mee te maken? Waarom geven de spieren op verschillende manieren aan dat ze niet meer kunnen?
Moe = niet sterk genoeg?
Kramp = verzuring of niet goede uitvoering? Heb zelf iig nog nooit kramp gehad tijdens KT.
Deathlift or Die.
pi_109106342
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:04 schreef RickoKun het volgende:
Wat voor oefeningen doe je, brah?

Met kramp KAN het zijn dat je niet even een goede warming up hebt gedaan?

Mogelijkerwijs bijde vermoeide spieren toch maar minder gewicht?

Hoe zien je reps x sets eruit? 8-12 reps? 10 - 15?

Groetjes,

De tuinman
Ik heb geen idee wat de namen zijn van de oefeningen die ik doe. Maar je hebt bijvoorbeeld meerdere oefeningen voor je biceps, maar bij alle oefeningen krijg ik op een gegeven moment kramp.
Bij de triceps houdt de kracht er na een tijdje gewoon mee op. Geen kramp verder...
Ik doe bij de benen meestal 3*15 reps
Bij armen (zowel biceps als triceps als schouders) meestal 3*10
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:05 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Moe = niet sterk genoeg?
Kramp = verzuring of niet goede uitvoering? Heb zelf iig nog nooit kramp gehad tijdens KT.
Dat ik op een gegeven moment geen kracht meer heb lijkt me inderdaad een gebrek aan sterkte. Maar ik vind het vreemd dat bepaalde spieren verzuren en andere 'normaal' moe worden.

Wat is de beste warming up die je kan doen voor de bovengenoemde spieren die last hebben van kramp?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_109108147
Dat gevoel als je biceps niet meer kunnen, vooral op de preacher heeerlijk :D
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:09:14 #241
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_109109705
T zegt: (22:07:25)
Wil ook trainen

Ethanolic zegt: (22:07:34)
moet je doen;)

T zegt: (22:07:42)
Hmm hoewel..ben al opbde fiets naar me werk gegaan

:')
Deathlift or Die.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:10:30 #242
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_109109790
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]

Dat ik op een gegeven moment geen kracht meer heb lijkt me inderdaad een gebrek aan sterkte. Maar ik vind het vreemd dat bepaalde spieren verzuren en andere 'normaal' moe worden.

Wat is de beste warming up die je kan doen voor de bovengenoemde spieren die last hebben van kramp?
Geen idee of je nou echt kramp hebt of dat je last hebt van verzuring.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef mtchel112 het volgende:
Dat gevoel als je biceps niet meer kunnen, vooral op de preacher heeerlijk :D
Preacher Curls, ekte beachboi oefening maar je voelt het heerlijk branden :D Doe ze eigenlijk nooit meer.
Deathlift or Die.
pi_109110460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Geen idee of je nou echt kramp hebt of dat je last hebt van verzuring
Wat is het verschil?
Wat gebeurt is dat tijdens de oefening ineens m'n spier samentrekt (bij bicep-oefening) en dat ik m'n arm moet strekken.
Als ik m'n arm dan weer buig, dan trekt de spier weer samen en geeft een erg vervelend gevoel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_109110978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Wat gebeurt is dat tijdens de oefening ineens m'n spier samentrekt (bij bicep-oefening) en dat ik m'n arm moet strekken.
Als ik m'n arm dan weer buig, dan trekt de spier weer samen en geeft een erg vervelend gevoel.
Komop zeg, je voelt toch wel het verschil tussen kramp en verzuring? Of heb je de levenservaring van 'n appeltaart?
pi_109111163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Komop zeg, je voelt toch wel het verschil tussen kramp en verzuring? Of heb je de levenservaring van 'n appeltaart?
Ik geloof niet dat ik om gebash vroeg...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_109113186
Oh zie dat ik in het fitfap topic zit i.p.v. het bb topic, dan moet ik wat zachter doen, excuses.
pi_109113901
Hmm..

Heb ik gelijk als ik zeg dat het verminderen van koolhydraten in je voeding als resultaat moet hebben dat je lichaam 'eerder' (wat dat ook moge zijn) je vetreserves als energiebron aanspreekt?
pi_109114374
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef Diabox het volgende:
Oh zie dat ik in het fitfap topic zit i.p.v. het bb topic, dan moet ik wat zachter doen, excuses.
Maar wat is het verschil nou? En wat kan ik tegen dat vervelende gevoel doen (of het nou kramp of verzuring is).
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_109119219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Maar wat is het verschil nou? En wat kan ik tegen dat vervelende gevoel doen (of het nou kramp of verzuring is).
Gewoon een kuurtje winnybol ;)
pi_109123152
Mogen vrouwen hier ook komen?

22 jaar, 3 jaar fanatiek aan het fitnessen (tijdje er ff uit geweest maar weer helemaal back -and even better-) altijd al sportief geweest though (wakeboarden/paardrijden/mountainbiken/actieve vakanties etc)

[ Bericht 38% gewijzigd door Siral op 15-03-2012 11:11:52 ]
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:12:24 #251
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_109123602
quote:
99s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:12 schreef rumiii het volgende:
Hmm..

Heb ik gelijk als ik zeg dat het verminderen van koolhydraten in je voeding als resultaat moet hebben dat je lichaam 'eerder' (wat dat ook moge zijn) je vetreserves als energiebron aanspreekt?
Als je minder koolhydraten inneemt dan blijft je insuline lager. Daardoor gaat je lichaam op een gegeven moment inderdaad een andere energiebron zoeken. Als je het helemaal goed wil doen dan ga je een ketose dieet volgen. Dan blijf je in ketose.

quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:58 schreef Siral het volgende:
Mogen vrouwen hier ook komen?

22 jaar, 3 jaar fanatiek aan het fitnessen (tijdje er ff uit geweest maar weer helemaal back -and even better-) altijd al sportief geweest though (wakeboarde/paardrijden/actieve vakanties etc)
Zo'n mooie als jij wel :@
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_109123670
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Als je minder koolhydraten inneemt dan blijft je insuline lager. Daardoor gaat je lichaam op een gegeven moment inderdaad een andere energiebron zoeken. Als je het helemaal goed wil doen dan ga je een ketose dieet volgen. Dan blijf je in ketose.

[..]

Zo'n mooie als jij wel :@
Yay!
pi_109123829
Ik heb problemen met een nieuw trainingsschema te maken, aangezien ik tegenwoordig echt veel aan het XCO'en geslagen ben (ook zelf een aangeschaft). Ik heb altijd met een splitschema getraind en sta toch wel 6 dagen per week in de sportschool (als het er geen 8 zijn... :') ;) ). Nu hou ik al een tijd mijn gewone schema aan + de Xco groepslessen. Alleen train je met Xco dus behoorlijk je core en ook wel redelijk armen. Nu ben ik eeeecht niet bulk aan het worden door EN mijn schema aan te houden EN te Xco'en tegelijkertijd. Dus aan de ene kant is mijn vraag, gewoon zo doorgaan? Of is het slim om bijv een bepaalde spiergroep mider te gaan trainen? Doe het meestal zo:

Maandag: xco
Dinsdag: benen
Woensdag: triceps/borst
Donderdag: rug/buik
Vrijdag: rust (of alleen cardio)
Zaterdag: xco
Zondag: schouders/biceps

Naast het trainen van de spiergroepen uiteraard ook de nodige cardio. ;) En benen train ik zo hier en daar nog wat tussendoor, niets bijzonders, vind het gewoon fijn om naast mijn normale schema een paar lichte oefeningen benen erbij te plakken haha. (kabel oefeningen bijv, of op de bosu ball)

[ Bericht 4% gewijzigd door Siral op 15-03-2012 11:30:56 ]
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:35:59 #254
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_109124417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:19 schreef Siral het volgende:
Ik heb problemen met een nieuw trainingsschema te maken, aangezien ik tegenwoordig echt veel aan het XCO'en geslagen ben (ook zelf een aangeschaft). Ik heb altijd met een splitschema getraind en sta toch wel 6 dagen per week in de sportschool (als het er geen 8 zijn... :') ;) ). Nu hou ik al een tijd mijn gewone schema aan + de Xco groepslessen. Alleen train je met Xco dus behoorlijk je core en ook wel redelijk armen. Nu ben ik eeeecht niet bulk aan het worden door EN mijn schema aan te houden EN te Xco'en tegelijkertijd. Dus aan de ene kant is mijn vraag, gewoon zo doorgaan? Of is het slim om bijv een bepaalde spiergroep mider te gaan trainen? Doe het meestal zo:

Maandag: xco
Dinsdag: benen
Woensdag: triceps/borst
Donderdag: rug/buik
Vrijdag: rust (of alleen cardio)
Zaterdag: xco
Zondag: schouders/biceps

Naast het trainen van de spiergroepen uiteraard ook de nodige cardio. ;) En benen train ik zo hier en daar nog wat tussendoor, niets bijzonders, vind het gewoon fijn om naast mijn normale schema een paar lichte oefeningen benen erbij te plakken haha. (kabel oefeningen bijv, of op de bosu ball)
Wat is je doel precies?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_109124587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:35 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wat is je doel precies?
Wil nog wel iets meer spieren opbouwen/toning, ben al redelijk zoals ik wil zijn, ook qua vetpercentage (zit rond de 16/17%), dus verder gewoon fit en strak blijven en mijn lijf onderhouden ;)

Ik denk dat ik dit eens een tijdje ga aankijken:
Maandag --XCO
Dinsdag --Benen
Woensdag --Borst + triceps
Donderdag --Rug + biceps
Vrijdag --Rust of alleen cardio
Zaterdag --XCO
Zondag --Schouders + buik

[ Bericht 1% gewijzigd door Siral op 15-03-2012 14:35:03 ]
pi_109136072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:39 schreef Siral het volgende:

[..]

Wil nog wel iets meer spieren opbouwen/toning, ben al redelijk zoals ik wil zijn, ook qua vetpercentage (zit rond de 16/17%), dus verder gewoon fit en strak blijven en mijn lijf onderhouden ;)

Ik denk dat ik dit eens een tijdje ga aankijken:
Maandag --XCO
Dinsdag --Benen
Woensdag --Borst + triceps
Donderdag --Rug + biceps
Vrijdag --Rust of alleen cardio
Zaterdag --XCO
Zondag --Schouders + buik
Waarom train je alles 1x per week? Dan duurt het (veel) langer voordat je resultaten boekt/merkt.
pi_109136563
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:27 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

Waarom train je alles 1x per week? Dan duurt het (veel) langer voordat je resultaten boekt/merkt.
Geen idee eigenlijk, ben goed bezig zo al vind ik het zelf en heb momenteel meer streven naar onderhouden dan nog veel groeien :) Al is iets meer toning wel gewenst hoor hhehe.
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:58:13 #258
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_109136958
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:27 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

Waarom train je alles 1x per week? Dan duurt het (veel) langer voordat je resultaten boekt/merkt.
Bron?
Deathlift or Die.
pi_109138000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:58 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Bron?
Sowieso moet je je spieren ook rust gunnen, als je alles 1x per week traint geef je wel meer kans om te herstellen.
pi_109138009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 17:42 schreef Siral het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, ben goed bezig zo al vind ik het zelf en heb momenteel meer streven naar onderhouden dan nog veel groeien :) Al is iets meer toning wel gewenst hoor hhehe.
Je zal vast meer getoned (is dit goed?) Worden met dit, fit en gezond helemaal

Ik neem aan dat je geen bodybuildster wil worden :p want je verbrand erg veel, dus zal je niet snel echte spiermassa aanzetten.

Btw alles 1x per week trainen is goed, less is more
pi_109138902
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:37 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Je zal vast meer getoned (is dit goed?) Worden met dit, fit en gezond helemaal

Ik neem aan dat je geen bodybuildster wil worden :p want je verbrand erg veel, dus zal je niet snel echte spiermassa aanzetten.

Btw alles 1x per week trainen is goed, less is more
Neejoh bodybuildster is niet het streven. Ik zit al redelijk waar ik wil zijn, alleen iets meer definitie mag nog wel, niet perse veel groter meer nee, ben al aardig driehoekig, train al behoorlijk lang ;)

En gewoon onderhouden inderdaad! :)
pi_109139038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Neejoh bodybuildster is niet het streven. Ik zit al redelijk waar ik wil zijn, alleen iets meer definitie mag nog wel, niet perse veel groter meer nee, ben al aardig driehoekig, train al behoorlijk lang ;)

En gewoon onderhouden inderdaad! :)
Zozo. Zomaar een vraagje, hoeveel squat je inmiddels? :)
pi_109140288
Ik las in een artikel dat de verhouding 40EW/40KH/20V een 'goede' verhouding zou zijn mocht je willen afvallen. Wat is jullie mening hierover?

En je krachttraining zou je lichaam een 'grote' behoefte aan koolhydraten hebben. Moet ik hierbij aan 50% van je dagelijkse aantal denken? :P
pi_109143571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Als je minder koolhydraten inneemt dan blijft je insuline lager. Daardoor gaat je lichaam op een gegeven moment inderdaad een andere energiebron zoeken. Als je het helemaal goed wil doen dan ga je een ketose dieet volgen. Dan blijf je in ketose.

[..]

Zo'n mooie als jij wel :@
Want als je insuline laag is kunnen er geen koolhydraten aangesproken worden :)? De beredenering klopt niet helemaal.
pi_109145696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 18:37 schreef Siral het volgende:

[..]

Sowieso moet je je spieren ook rust gunnen, als je alles 1x per week traint geef je wel meer kans om te herstellen.
Hangt ook af van je lichaam enzovoort, maar 1 week vind ik wel heel erg lang.

Bron is trouwens Sport Medisch Advies Centrum Noord.
pi_109147753
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:05 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

Hangt ook af van je lichaam enzovoort, maar 1 week vind ik wel heel erg lang.

Bron is trouwens Sport Medisch Advies Centrum Noord.
Hangt ook af van de spiergroep.
pi_109149499
gwn alle groepe 3x per week meepakken

7 dage pomp schema om alles ook goed droog te traine

4x15 reps
pi_109149815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:03 schreef 16meter het volgende:
gwn alle groepe 3x per week meepakken

7 dage pomp schema om alles ook goed droog te traine

4x15 reps
4x15 lijkt me eerder voor mensen die uithoudingsvermogen willen trainen.
pi_109150113
Ik doe dus ook 2x per week xco naast mijn gewone schema en daarmee train ik ook nog eens mijn hele core/armen ;)
pi_109150246
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:07 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zozo. Zomaar een vraagje, hoeveel squat je inmiddels? :)
Bijna eigen lichaams gewicht moet wel aardig lukken. Deadliften ook.
Moet meer gaan squatten eigenlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Siral op 15-03-2012 22:19:25 ]
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:32:03 #271
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_109151451
Ik squat nog maar 60kg, maar ik zak dan ook mega diep door
pi_109152002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:32 schreef RickoKun het volgende:
Ik squat nog maar 60kg, maar ik zak dan ook mega diep door
Je moet ergens beginnen toch, het geen wedstrijd met andere ;)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:28:10 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109170564
Ok, even een vraag hier nav dit topic.

Van rommelkamer naar fitnesskamer met opbergruimte

Wat zijn volgens de experts hier de must haves voor een homegym/fitnessruimte?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_109170606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:28 schreef snakelady het volgende:
Ok, even een vraag hier nav dit topic.

Van rommelkamer naar fitnesskamer met opbergruimte

Wat zijn volgens de experts hier de must haves voor een homegym/fitnessruimte?
Een squat rack met pullup bar of vergelijkbaar, halterstang met gewichten, eventueel bankje als je nog wil bankdrukken etc.

Cardio doe je buiten. Je abz doe je met hanging leg raises etc aan je pullup bar.
pi_109170607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:28 schreef snakelady het volgende:
Ok, even een vraag hier nav dit topic.

Van rommelkamer naar fitnesskamer met opbergruimte

Wat zijn volgens de experts hier de must haves voor een homegym/fitnessruimte?
Squatrek om te curlen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:35:58 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109170827
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:29 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Een squat rack met pullup bar of vergelijkbaar, halterstang met gewichten, eventueel bankje als je nog wil bankdrukken etc.

Cardio doe je buiten. Je abz doe je met hanging leg raises etc aan je pullup bar.
squat rek is geen ruimte voor , dan kan er verders niks meer staan, alleen het lengte stuk gaat namelijk gebruikt worden voor te trainen, dat hoekje niet.
Ik heb altijd free squats of squats met losse gewichten gedaan en dat gaat prima.
Ik wil ook niet perse meer spieren kweken, meer gewoon omdat ik het fijn vind om te fitnessen :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_109170860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

squat rek is geen ruimte voor , dan kan er verders niks meer staan, alleen het lengte stuk gaat namelijk gebruikt worden voor te trainen, dat hoekje niet.
Ik heb altijd free squats of squats met losse gewichten gedaan en dat gaat prima.
Ik wil ook niet perse meer spieren kweken, meer gewoon omdat ik het fijn vind om te fitnessen :P
Juist als je free squats doet heb je zo'n rek nodig, of trek jij hem zo van de grond en leg je hem in je nek? Vind ik zeer knap als je 'n beetje degelijk gewicht squat.
pi_109170958
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

squat rek is geen ruimte voor , dan kan er verders niks meer staan, alleen het lengte stuk gaat namelijk gebruikt worden voor te trainen, dat hoekje niet.
Ik heb altijd free squats of squats met losse gewichten gedaan en dat gaat prima.
Ik wil ook niet perse meer spieren kweken, meer gewoon omdat ik het fijn vind om te fitnessen :P
Hmm, je hebt ook hele kleine hoor. :)

Maarja, sowieso een pullup bar of iets dergelijks, kun je veel mee doen, amper ruimte nodig en kost niet veel. Wat voor losse gewichten (dumbbells?) heb je al thuis liggen dan? :)

En heb je al eens naar een kettlebell gekeken? Kun je ook van alles mee doen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:43:29 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109171062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:37 schreef Diabox het volgende:

[..]

Juist als je free squats doet heb je zo'n rek nodig, of trek jij hem zo van de grond en leg je hem in je nek? Vind ik zeer knap als je 'n beetje degelijk gewicht squat.
Bij mij gaat het niet zozeer om de hoeveelheid gewichten hoger te krijgen, dat boeit me niet, het gaat er mij om dat mijn lichaam blijft zoals het nu is, ik wil geen dikke gespierde bovenbenen krijgen.
Dus ik werk niet met zware gewichten. ;)
Dan kan je die makkelijk zelf in je nek leggen of ik heb mijn man die me helpt.
En ik gebruik ook dumbbells
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:49:02 #280
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_109171227
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:39 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hmm, je hebt ook hele kleine hoor. :)

Maarja, sowieso een pullup bar of iets dergelijks, kun je veel mee doen, amper ruimte nodig en kost niet veel. Wat voor losse gewichten (dumbbells?) heb je al thuis liggen dan? :)

En heb je al eens naar een kettlebell gekeken? Kun je ook van alles mee doen.
kettlebell heb ik idd wel veel mee gewerkt, is een leuk ding, die kunnen we er ook wel bij doen!
Pullupbar stond idd ook al op ons lijstje.
Dumbels een toren tot 10kg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:48:04 #281
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_109177587
Weet iemand een goede sportschool in de stad Groningen? Ik hoef niet een hele moderne met allerlei apparaten, maar het liefst wil ik beginnen met squatten en bankdrukken etc. Groter worden.

Bij voorbaat dank.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:57:08 #282
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_109177915
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:48 schreef KeizerKuzco het volgende:
Weet iemand een goede sportschool in de stad Groningen? Ik hoef niet een hele moderne met allerlei apparaten, maar het liefst wil ik beginnen met squatten en bankdrukken etc. Groter worden.

Bij voorbaat dank.
Als je nog studeert kun je bij de aclo.
pi_109179090
Ik heb een nieuw schema gemaakt, het is een fullbody.

Squat
Deadlift
Bench Press
Dumbell Flys
Dumbell bent over row
T bar rows
Shoulder press
Biceps curl
Rear lateral raise
Upright row
Shrug
Buikspieren

Die laatste twee oefeningen lijken me wat te veel van het goede maar ik hoor graag jullie meningen erover. Als jullie dingen anders zouden doen etc hoor ik het graag! Ik wou deze fullbody 3 keer per week gaan doen!

Thanks!
pi_109270707
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:48 schreef KeizerKuzco het volgende:
Weet iemand een goede sportschool in de stad Groningen? Ik hoef niet een hele moderne met allerlei apparaten, maar het liefst wil ik beginnen met squatten en bankdrukken etc. Groter worden.

Bij voorbaat dank.
Martini Plaza, Groningen. En dan direct bij Jacob klagen dat ze nog geen squatrack hebben :)
pi_109326979
Hey,

Ik wil binnekort weer beginnen met fitnessen, Ik heb dit wel eens een maandje of 3 gedaan maar ben er daarna mee gestopt.
Dus ik ben nog wel nieuw hier :)

Nou gaat er binnekort hier weer een nieuwe Fitness tent open en ik dacht: Ow dan zou ik eigenlijk maar weer eens moeten beginnen :D.

Zijn er bepaalden dingen waar ik op moet letten als ik naar die tent ga kijken?
Kan ik dan ook het beste aan zo'n instructeur vragen wat ik het beste kan gaan doen ofzo?(Want volgensmij hebben ze daar soms de ballen verstand van :') )

Even ter info, Waarom wil ik dit gaan doen?
Omdat ik fitter wil worden en ik wil meer spiermassa gaan kweken.
Ik wil gewoon een gezond en verzorgd uitziend lichaam hebben.

Het eerste wat ik dan moet gaan doen is proberen aan te komen want ik weeg nog maar een kleine 57 kilo.

[ Bericht 4% gewijzigd door MineraalWater op 20-03-2012 21:36:08 ]
pi_109450021
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:30 schreef Tompsen het volgende:
Ik heb een nieuw schema gemaakt, het is een fullbody.

Squat
Deadlift
Bench Press
Dumbell Flys
Dumbell bent over row
T bar rows
Shoulder press
Biceps curl
Rear lateral raise
Upright row
Shrug
Buikspieren

Die laatste twee oefeningen lijken me wat te veel van het goede maar ik hoor graag jullie meningen erover. Als jullie dingen anders zouden doen etc hoor ik het graag! Ik wou deze fullbody 3 keer per week gaan doen!

Thanks!
Klinkt alsof je drie uur bezig bent met zo'n schema. En ik geloof dat je het beste max 5 kwartier/anderhalf uur kan fitnessen, anders gaat je lichaam alles weer verbranden. Van horen zeggen hoor, zit mobiel dus bron zoeken gaat net iets te lastig.

Fullbody ben ik ook geen fan van. Het is beter om je spieren wat rust te geven. Betwijfel ook of je na squats en deadlifts en benchpress de volgende trainingsdag überhaupt nog iets kan. Zou zelf dan 3 day split doen. Twee spiergroepen per dag en een rustig dagje 3 ivm buik.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 03:21:33 #287
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_109454173
Iemand bekend met 5BX (wiki / program als pdf), of de afleiding ervan, Goodbye Couch?

Met slecht weer en kou zit ik vaak binnen (afgelopen paar maanden dus :+ ) en aan sport doe ik haast alleen bij lekker weer buiten (lopen, basketbal, voetbal, badminton etc). Een gym is helaas niks voor mij, want TL-licht, rennen/fietsen en geen cm verder komen, geen wind door je haren/langs je heen, steeds hetzelfde uitzicht: een roodaangelopen zwetende tuthola die zichzelf gehoorbeschadiging aanmeet door luid naar muziek te luisteren. Naakte ouwe mannetjes in de kleedruimtes.

Een thuisprogramma zou wel tof zijn, beetje die fitheid terugkrijgen. Hoef niet veel kilo's kwijt ofzo, 25 jr, weeg 75kg bij 1.79m (1.81 op m'n paspoort :P ) en komt neer op een aardig gezonde BMI van 23. Kilo'tje of 68 woog ik redelijk constant tot een jaar of vier terug, toen ik voor m'n werk naar het buitenland verhuisde, door voornamelijk tijdgebrek en luiheid fout ging eten en minder bewoog. Dacht altijd dat ik een goede spijsvertering had en alles kon hebben, maar langzaam begint de schijn te bedriegen. :D 5 Kilo eraf (rekeninghoudend met spierwinst), wat fitter worden en voelen en misschien wat muscle toning mag best (niet ripped, maar gezond).

Nu las ik in de krant over Kate Middleton, die aan 5BX doet. Een programma uit de Canadese luchtmacht om je fit te drillen in 5 Basic eXercizes (5BX) die per sessie/dag 11 minuten in beslag nemen. Da's meteen mooi te combineren ook. :D Ziet er ook best leuk en eenvoudig uit om te doen...
Ik heb ook een zooi aan P90X-shizzle gekeken. Maar die gebruiken toch vaak materialen (reis veel, dus wil het ook in hotels e.d. kunnen doen) en is me eigenlijk veel te uitgebreid.

Ik heb inmiddels, omdat het immers lekker weer aan het worden is, wat running outfitjes gekocht, dri-fit shirts en driekwartjes. Wilde Nike's Free Run+, maar de verkoper raadde me de Reebok Realflex aan, die ze net een dag binnen hadden en verdomd, die voelde veel beter aan. Na maanden niks gedaan te hebben, nu begonnen te hardlopen. Dag 1 was niet zo'n succes, maar ik was (hier in Wenen, Oostenrijk) meteen uphill aan het rennen en was binnen 15 minuten buiten adem. Eergisteren dan wat vlakker lekker 25 minuutjes gerend. Gisteren een uur buiten geweest, na een half uur moest ik wel wat gas terugnemen, niet zozeer omdat ik buiten adem was, wat ik verwachtte, maar omdat m'n kuiten zo zwaar en moe aanvoelde en de daarna in wat rustigere pas richting huis gegaan. Verder ga ik het basketbalveldje weer eens vaker opzoeken. Maar dat is voornamelijk endurance/cardio en zoek eigenlijk ook nog naar iets wat muscle toning doet. Heb wel een pull-up-bar thuis geïnstalleerd in een deurpost, wat erg tegenvalt om te doen :P . Maar dacht dat ik met de 5BX wat gewicht kon verliezen en de spieren weer wat zichtbaarder kan maken. Er is eigenlijk geen excuus om daar geen 11 minuten op een dag voor over te hebben, het is eenvoudig en je kunt het overal doen en vereist alleen je lichaam en een stuk vloer.

Qua eten probeer ik wat gezonder te doen. Ik haatte bananen, maar heb ze maar weer leren eten omdat het zo'n beetje de enige makkelijke bron van potassium/kalium is. Volkoren knäckebrod. Geen kebab en Burger King meer. Wel nog vaak kant-en-klaar gerechten, want vaak toch geen zin/tijd voor koken. Drink veel water limonade (of water met Isostar) en smoothies zonder toevoegingen of zelf sinaasappels persen. Cola verbannen van de koelkast. Açaí-bessen capsules schijnen een gezonde toevoeging te zijn vanwege de anti-oxidanten en shizzle. Vind het wel lastig geen chocolade en chips/zoutjes te eten. Veel alternatieve snackmethoden zijn er niet echt. Ook omdat ik vrij picky ben met smaken en wat ik eet. Rozijntjes vind ik wel okee (en heb ik het idee dat wel aardig gezond is af en toe een handje van te eten tussendoor) en zelfde voor pelpinda's, maar verder dan dat ben ik niet echt gekomen. Mueslirepen en dingen met nootjes/amandel of kokos-iets e.d. walg ik al gauw van.

Anyhoezers. De vraag is eigenlijk. Is dat 5BX (of het 'veiligere' Goodbye Couch) wat denken jullie? Wat zijn buiten sportschool (en liefste zo min mogelijk gebruik van apparatuur e.d.) goede manieren om spier te kweken (voornamelijk arm/buik-bereik)? Nog gezonde snack-suggesties of voedingstips in het algemeen? B.v.d.!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_109462175
Lekker in de tuin aan het schoffelen, en tussendoor wat pullups aan de ringen (die in de tuin hangen).
pi_109470230
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 03:21 schreef shiznuts het volgende:
Iemand bekend met 5BX (wiki / program als pdf), of de afleiding ervan, Goodbye Couch?

Met slecht weer en kou zit ik vaak binnen (afgelopen paar maanden dus :+ ) en aan sport doe ik haast alleen bij lekker weer buiten (lopen, basketbal, voetbal, badminton etc). Een gym is helaas niks voor mij, want TL-licht, rennen/fietsen en geen cm verder komen, geen wind door je haren/langs je heen, steeds hetzelfde uitzicht: een roodaangelopen zwetende tuthola die zichzelf gehoorbeschadiging aanmeet door luid naar muziek te luisteren. Naakte ouwe mannetjes in de kleedruimtes.

Een thuisprogramma zou wel tof zijn, beetje die fitheid terugkrijgen. Hoef niet veel kilo's kwijt ofzo, 25 jr, weeg 75kg bij 1.79m (1.81 op m'n paspoort :P ) en komt neer op een aardig gezonde BMI van 23. Kilo'tje of 68 woog ik redelijk constant tot een jaar of vier terug, toen ik voor m'n werk naar het buitenland verhuisde, door voornamelijk tijdgebrek en luiheid fout ging eten en minder bewoog. Dacht altijd dat ik een goede spijsvertering had en alles kon hebben, maar langzaam begint de schijn te bedriegen. :D 5 Kilo eraf (rekeninghoudend met spierwinst), wat fitter worden en voelen en misschien wat muscle toning mag best (niet ripped, maar gezond).

Nu las ik in de krant over Kate Middleton, die aan 5BX doet. Een programma uit de Canadese luchtmacht om je fit te drillen in 5 Basic eXercizes (5BX) die per sessie/dag 11 minuten in beslag nemen. Da's meteen mooi te combineren ook. :D Ziet er ook best leuk en eenvoudig uit om te doen...
Ik heb ook een zooi aan P90X-shizzle gekeken. Maar die gebruiken toch vaak materialen (reis veel, dus wil het ook in hotels e.d. kunnen doen) en is me eigenlijk veel te uitgebreid.

Ik heb inmiddels, omdat het immers lekker weer aan het worden is, wat running outfitjes gekocht, dri-fit shirts en driekwartjes. Wilde Nike's Free Run+, maar de verkoper raadde me de Reebok Realflex aan, die ze net een dag binnen hadden en verdomd, die voelde veel beter aan. Na maanden niks gedaan te hebben, nu begonnen te hardlopen. Dag 1 was niet zo'n succes, maar ik was (hier in Wenen, Oostenrijk) meteen uphill aan het rennen en was binnen 15 minuten buiten adem. Eergisteren dan wat vlakker lekker 25 minuutjes gerend. Gisteren een uur buiten geweest, na een half uur moest ik wel wat gas terugnemen, niet zozeer omdat ik buiten adem was, wat ik verwachtte, maar omdat m'n kuiten zo zwaar en moe aanvoelde en de daarna in wat rustigere pas richting huis gegaan. Verder ga ik het basketbalveldje weer eens vaker opzoeken. Maar dat is voornamelijk endurance/cardio en zoek eigenlijk ook nog naar iets wat muscle toning doet. Heb wel een pull-up-bar thuis geïnstalleerd in een deurpost, wat erg tegenvalt om te doen :P . Maar dacht dat ik met de 5BX wat gewicht kon verliezen en de spieren weer wat zichtbaarder kan maken. Er is eigenlijk geen excuus om daar geen 11 minuten op een dag voor over te hebben, het is eenvoudig en je kunt het overal doen en vereist alleen je lichaam en een stuk vloer.

Qua eten probeer ik wat gezonder te doen. Ik haatte bananen, maar heb ze maar weer leren eten omdat het zo'n beetje de enige makkelijke bron van potassium/kalium is. Volkoren knäckebrod. Geen kebab en Burger King meer. Wel nog vaak kant-en-klaar gerechten, want vaak toch geen zin/tijd voor koken. Drink veel water limonade (of water met Isostar) en smoothies zonder toevoegingen of zelf sinaasappels persen. Cola verbannen van de koelkast. Açaí-bessen capsules schijnen een gezonde toevoeging te zijn vanwege de anti-oxidanten en shizzle. Vind het wel lastig geen chocolade en chips/zoutjes te eten. Veel alternatieve snackmethoden zijn er niet echt. Ook omdat ik vrij picky ben met smaken en wat ik eet. Rozijntjes vind ik wel okee (en heb ik het idee dat wel aardig gezond is af en toe een handje van te eten tussendoor) en zelfde voor pelpinda's, maar verder dan dat ben ik niet echt gekomen. Mueslirepen en dingen met nootjes/amandel of kokos-iets e.d. walg ik al gauw van.

Anyhoezers. De vraag is eigenlijk. Is dat 5BX (of het 'veiligere' Goodbye Couch) wat denken jullie? Wat zijn buiten sportschool (en liefste zo min mogelijk gebruik van apparatuur e.d.) goede manieren om spier te kweken (voornamelijk arm/buik-bereik)? Nog gezonde snack-suggesties of voedingstips in het algemeen? B.v.d.!
Als je een beter fysiek wilt, gewoon naar een gym gaan. Dat filmpje word ik een beetje droevig van.

En BMI zegt niks.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:08:31 #290
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_109470522
Become a spartan
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:12:44 #291
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_109470692
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Become a spartan
Spartaanse trainingen zijn mals
pi_109492683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:08 schreef Daywalk3r het volgende:
Become a spartan
Schijnt ook bullshit te zijn, zeker de spullen die ze verkopen
pi_109520592
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 03:21 schreef shiznuts het volgende:
Iemand bekend met 5BX (wiki / program als pdf), of de afleiding ervan, Goodbye Couch?

Met slecht weer en kou zit ik vaak binnen (afgelopen paar maanden dus :+ ) en aan sport doe ik haast alleen bij lekker weer buiten (lopen, basketbal, voetbal, badminton etc). Een gym is helaas niks voor mij, want TL-licht, rennen/fietsen en geen cm verder komen, geen wind door je haren/langs je heen, steeds hetzelfde uitzicht: een roodaangelopen zwetende tuthola die zichzelf gehoorbeschadiging aanmeet door luid naar muziek te luisteren. Naakte ouwe mannetjes in de kleedruimtes.

Een thuisprogramma zou wel tof zijn, beetje die fitheid terugkrijgen. Hoef niet veel kilo's kwijt ofzo, 25 jr, weeg 75kg bij 1.79m (1.81 op m'n paspoort :P ) en komt neer op een aardig gezonde BMI van 23. Kilo'tje of 68 woog ik redelijk constant tot een jaar of vier terug, toen ik voor m'n werk naar het buitenland verhuisde, door voornamelijk tijdgebrek en luiheid fout ging eten en minder bewoog. Dacht altijd dat ik een goede spijsvertering had en alles kon hebben, maar langzaam begint de schijn te bedriegen. :D 5 Kilo eraf (rekeninghoudend met spierwinst), wat fitter worden en voelen en misschien wat muscle toning mag best (niet ripped, maar gezond).

Nu las ik in de krant over Kate Middleton, die aan 5BX doet. Een programma uit de Canadese luchtmacht om je fit te drillen in 5 Basic eXercizes (5BX) die per sessie/dag 11 minuten in beslag nemen. Da's meteen mooi te combineren ook. :D Ziet er ook best leuk en eenvoudig uit om te doen...
Ik heb ook een zooi aan P90X-shizzle gekeken. Maar die gebruiken toch vaak materialen (reis veel, dus wil het ook in hotels e.d. kunnen doen) en is me eigenlijk veel te uitgebreid.

Ik heb inmiddels, omdat het immers lekker weer aan het worden is, wat running outfitjes gekocht, dri-fit shirts en driekwartjes. Wilde Nike's Free Run+, maar de verkoper raadde me de Reebok Realflex aan, die ze net een dag binnen hadden en verdomd, die voelde veel beter aan. Na maanden niks gedaan te hebben, nu begonnen te hardlopen. Dag 1 was niet zo'n succes, maar ik was (hier in Wenen, Oostenrijk) meteen uphill aan het rennen en was binnen 15 minuten buiten adem. Eergisteren dan wat vlakker lekker 25 minuutjes gerend. Gisteren een uur buiten geweest, na een half uur moest ik wel wat gas terugnemen, niet zozeer omdat ik buiten adem was, wat ik verwachtte, maar omdat m'n kuiten zo zwaar en moe aanvoelde en de daarna in wat rustigere pas richting huis gegaan. Verder ga ik het basketbalveldje weer eens vaker opzoeken. Maar dat is voornamelijk endurance/cardio en zoek eigenlijk ook nog naar iets wat muscle toning doet. Heb wel een pull-up-bar thuis geïnstalleerd in een deurpost, wat erg tegenvalt om te doen :P . Maar dacht dat ik met de 5BX wat gewicht kon verliezen en de spieren weer wat zichtbaarder kan maken. Er is eigenlijk geen excuus om daar geen 11 minuten op een dag voor over te hebben, het is eenvoudig en je kunt het overal doen en vereist alleen je lichaam en een stuk vloer.

Qua eten probeer ik wat gezonder te doen. Ik haatte bananen, maar heb ze maar weer leren eten omdat het zo'n beetje de enige makkelijke bron van potassium/kalium is. Volkoren knäckebrod. Geen kebab en Burger King meer. Wel nog vaak kant-en-klaar gerechten, want vaak toch geen zin/tijd voor koken. Drink veel water limonade (of water met Isostar) en smoothies zonder toevoegingen of zelf sinaasappels persen. Cola verbannen van de koelkast. Açaí-bessen capsules schijnen een gezonde toevoeging te zijn vanwege de anti-oxidanten en shizzle. Vind het wel lastig geen chocolade en chips/zoutjes te eten. Veel alternatieve snackmethoden zijn er niet echt. Ook omdat ik vrij picky ben met smaken en wat ik eet. Rozijntjes vind ik wel okee (en heb ik het idee dat wel aardig gezond is af en toe een handje van te eten tussendoor) en zelfde voor pelpinda's, maar verder dan dat ben ik niet echt gekomen. Mueslirepen en dingen met nootjes/amandel of kokos-iets e.d. walg ik al gauw van.

Anyhoezers. De vraag is eigenlijk. Is dat 5BX (of het 'veiligere' Goodbye Couch) wat denken jullie? [b]Wat zijn buiten sportschool (en liefste zo min mogelijk gebruik van apparatuur e.d.) goede manieren om spier te kweken [/b](voornamelijk arm/buik-bereik)? Nog gezonde snack-suggesties of voedingstips in het algemeen? B.v.d.!
Haha als dat de Canadese luchtmacht moet drillen mogen ze hopen dat Hitler niet zijn wederopstanding krijgt.
Gast heb je het filmpje goed bekeken!? Zag jij enig spiermassa!? Ik niet!

Man wat heb ik gelachen om die training! 14 keer slechte vorm opdrukken, als eeen dolle mongool heen en weer bewegen van je armen.
Dit gaat je 0.0% helpen enig spier op te bouwen.

Nog wat anders, noemde je nou P90X zooi!? P90X bevat dingen als opdrukken met 1 arm, dat blijft gewoon zware shit, kortom P90X is een stuk uitdagender de shit die ik gezien heb in het filmpje van 5BX.

BMI zegt niks, en met die ouwe taart van een Kate Middleton hebben wij niks mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2012 09:31:40 ]
  maandag 26 maart 2012 @ 15:12:56 #294
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_109531056
Met Kate Middleton zou ik anders best te maken willen hebben. :9

Maare... dit is toch het juist topic? Mij gaat het om fitness hè, de kunst van het fit blijven, niet bodybuilding (anders was ik daar wel aan gaan kloppen). ;( En dat overal kunnen toepassen (in een hotel bijvoorbeeld). De vraag was in toevoeging daarop (want 5BX is dus alleen 'fitheid', niet bepaald 'spiermassa') wat goede oefeningen zijn om ook een beetje aan je spieren te werken (nogmaals, ik wil niet ripped en packed met muscle worden): zijn dat nog altijd push-ups/pull-ups/crunches? En of iemand nog voedings-/snacktips had.

Anyhoezers, in de OP lees ik:
quote:
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld [..] [X] Check

• Gericht op algehele conditieverbeteringen. [X] Check

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.) [x] Check

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa [x] Check
Dus dan vraag ik voor tips thuis krijg ik te horen dat ik beter naar de 'gym' kan gaan. Dat snap ik. Maar ik kan niet geloven dat je thuis of dus on-the-go (of buiten) ergens je jezelf niet fit kunt houden, iets wat zelfs de OP doet suggereren en dan krijg ik niet de indruk dat ze het dan hebben over een thuisgym. :D

En met een roast van Kate en 5BX (en hoe lullig het er ook uitziet, bewezen is 5BX en zijn 23 miljoen exemplaren van zijn verkocht in z'n tijd, uiteraard is het programma nu sterk gedateerd) kan ik dan weinig mee. :P Moest ik daaruit ophalen dat de suggestie toch P90X was (wat gepaard gaat met een voedingsplan en equipment)? Er stond in de OP in ieder geval dat je vooral niet moest schromen vragen te stellen, dus sooner or later komen er dan mensen langs die die hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:16:10 #295
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_109642932
Weet iemand een leuk schema die te combineren is met vechtsport?
Stronglifts werd mij in een ander topic aangeraden, zijn er naast stronglifts nog andere manieren?
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_109645613
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2012 15:12 schreef shiznuts het volgende:
Met Kate Middleton zou ik anders best te maken willen hebben. :9

Maare... dit is toch het juist topic? Mij gaat het om fitness hè, de kunst van het fit blijven, niet bodybuilding (anders was ik daar wel aan gaan kloppen). ;( En dat overal kunnen toepassen (in een hotel bijvoorbeeld). De vraag was in toevoeging daarop (want 5BX is dus alleen 'fitheid', niet bepaald 'spiermassa') wat goede oefeningen zijn om ook een beetje aan je spieren te werken (nogmaals, ik wil niet ripped en packed met muscle worden): zijn dat nog altijd push-ups/pull-ups/crunches? En of iemand nog voedings-/snacktips had.

Anyhoezers, in de OP lees ik:

[..]

Dus dan vraag ik voor tips thuis krijg ik te horen dat ik beter naar de 'gym' kan gaan. Dat snap ik. Maar ik kan niet geloven dat je thuis of dus on-the-go (of buiten) ergens je jezelf niet fit kunt houden, iets wat zelfs de OP doet suggereren en dan krijg ik niet de indruk dat ze het dan hebben over een thuisgym. :D

En met een roast van Kate en 5BX (en hoe lullig het er ook uitziet, bewezen is 5BX en zijn 23 miljoen exemplaren van zijn verkocht in z'n tijd, uiteraard is het programma nu sterk gedateerd) kan ik dan weinig mee. :P Moest ik daaruit ophalen dat de suggestie toch P90X was (wat gepaard gaat met een voedingsplan en equipment)? Er stond in de OP in ieder geval dat je vooral niet moest schromen vragen te stellen, dus sooner or later komen er dan mensen langs die die hebben.
Ik quote je een stukje van je post "goede manieren om spier te kweken "

Vandaar ik met de opmerking kwam om maar eens in dat youtube filmpje van 5BX te gaan speuren naar spiermassa.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 12:41:38 ]
pi_109647866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:16 schreef leeroy het volgende:
Weet iemand een leuk schema die te combineren is met vechtsport?
Stronglifts werd mij in een ander topic aangeraden, zijn er naast stronglifts nog andere manieren?
rippetoe
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:55:18 #298
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_109648780
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:32 schreef 16meter het volgende:

[..]

rippetoe
Ik zal is even googlen!
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_109875525
3 x 12 reps..
Is dat goed te doen voor spiermassa? Of moet ik dan echt wat minder reps?
pi_109878459
Endomorf persoon

Ben je een endomorf persoon dan heb je ronde volle vormen, met vaak een hoog percentage lichaamsvet. Je spieren zijn niet erg ontwikkeld. Je hebt vaak grove botten, vierkante schouders en een korte nek. Ook zul je waarschijnlijk een trage stofwisseling hebben. Sheldon beschreef dit type ook als; relaxed, sociaal en gek op eten. Dat laatste is vaak de oorzaak dat je aangekomen bent en wat er eenmaal aanzit is bijna niet meer te verwijderen. Het vervelende is dat je zonder regelmatig te bewegen bijna niet kunt afvallen. Veel en regelmatig water drinken is voor dit lichaamstype ook heel belangrijk, het houdt je stofwisseling bezig.

Mesomorf persoon

Als mesomorf persoon heb je een normaal postuur. Dat is van nature slank en atletisch gebouwd met een laag percentage lichaamsvet. Je hebt sterke armen en benen en aardig veel spiermassa en heb je middelmatig tot grove botten. Met je stofwisseling is waarschijnlijk niets mis, die is middelmatig tot hoog. Maar als deze personen niet bewegen kan hun stofwisseling trager worden en komen ze aan. Overtollig vet zal vooral op de buik gaan zitten. Dr. Sheldon omschreef dit type als energiek en moedig.

Ectomorf persoon

Behoor je tot de ectomorf personen dan heb je een tenger en jeugdig uiterlijk. Je bent vaak lang en met dunnen armen en slanke benen. Je zult ook een laag percentage lichaamsvet hebben, weinig spieren en een hoge stofwisseling. Deze personen worden door dr. Sheldon omschreven als artistiek, introvert en mensen die liever over het leven (na)denken dan het te beleven. Een ectomorf persoon kan overdreven gaan piekeren of analyseren. Ze worden ongerust of ze kunnen zelfs een dwangneurose krijgen. Ook zijn ze heel gevoelig voor een lage bloedsuikerspiegel, waardoor ze stemmingswisselingen kunnen krijgen. Eén voordeel, ze hoeven zich meestal geen zorgen te maken over hun gewicht en/of figuur.

De meeste mensen kunnen ook hier niet in één hokje gestopt worden, waarschijnlijk zul jij jezelf in meerdere typen herkennen.

Meer informatie over lichaamsvormen en probleemzones (o.a. abdominaal vet, cellulite, erfelijk vet en obesitas) vind je in:
pi_109878471
Done!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')