quote:
Op maandag 13 februari 2012 12:56 schreef Jappe90 het volgende:Vorige week zaterdag (4 februari) ben ik met Transavia van Rotterdam Airport naar Friedrichshaven (Duitsland) gevlogen. De vlucht stond gepland om 13.20u, maar uiteindelijke stegen we pas rond 17.20u op. Een medewerker van Transavia verklaarde in eerste instantie dat er een defect aan het vliegtuig was. Later werd door een baliemedewerker verklaard dat het kwam door weersomstandigheden in Italie. En in het vliegtuig verklaarde de piloot dat het aan de weersomstandigheden in Nederland lag (de baan in Rotterdam was echter al 's ochtends helemaal sneeuwvrij gemaakt).
Nu begrijp ik dat ze de vertraging op weersomstandigheden gooien zodat ze geen compensatie aan de reizigers hoeven te betalen. We kregen uiteindelijk na een paar uur een drankje aangeboden en nog een uur later mochten we ook iets te eten halen.
Is het mogelijk om compensatie te krijgen op basis van de eerste verklaring van de Transavia medewerker? Ik heb extra kosten moeten maken voor het omboeken van mijn treinticket en kosten moeten maken aan eten en drinken.
Ik heb zelf het gevoel dat ik een in een erg zwakke positie verkeer, omdat Transavia verklaart dat het aan het weer lag.
Wellicht heeft een van jullie ervaring met dit soort praktijken. Ik hoor graag of het nog mogelijk is om iets te verhalen.
wat je op internet vind is, dat ze verplicht zijn om een schade vergoeding te betalen, maar ik heb er laatst een goede gehad in Johannesburg, acht uur vertraagd, maar toch mooi niet, zelfs eu-claim is er niet achter aan gegaan,
Ik blijf het allemaal erg scheef vinden, 1 minuut te laat bij de incheck bali, en het is jammer dan, maar als ze zelf er een zooitje van maken dan wordt je af gescheept met tegoed bonnen, die dan net genoeg zijn om een zak friet te kopen.