pi_107298242
registreer om deze reclame te verbergen
Als het een 15 mm dunwandige buis is, is dat zo gepiept. Maar de CV moet wel leeg eerst t/m het niveau van die badkamerradiator.

Zitten bij andere radiatoren wel/geen voetventielen?.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_107299092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:41 schreef zikkie het volgende:
er is op dit moment geen voetventiel, is dat moetilijk te bevestigen aan de leiding?
Ik zou de installatie leeg laten lopen, radiator ontkoppelen, de boel afdoppen en de installatie weer vullen zodat je in de rest van het huis wel warmte hebt.
pi_107299150
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zou de installatie leeg laten lopen, radiator ontkoppelen, de boel afdoppen en de installatie weer vullen zodat je in de rest van het huis wel warmte hebt.
Met afdoppen heb je weer hetzelfde probleem bij het terugpplaatsen.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_107299354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Met afdoppen heb je weer hetzelfde probleem bij het terugpplaatsen.
Dat "probleem" heb je toch wel. Je kan wel een voetventiel plaatsen, maar dan moet je wel een radiator hebben waar dat op past. En ook met voetventiel zal de radiator eerst leeg moeten en daarna weer vol, dus aftappen en (bij)vullen van de installatie moet sowieso. En echt veel werk is het niet.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:14:54 #30
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_107300501
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:09 schreef zikkie het volgende:
Ik ben het denken om via online webshop een offerte te maken en daarmee naar de Hornbach te gaan om gebruik te maken van de prijsgarantie (-10%)
Ik ken de regels van de Hornbach niet, maar voor verweg de meeste winkels werkt dit niet! "Normale" winkels kunnen niet concureren met webwinkels, en "prijsgaranties" gaan dan ook niet op (uitzondering in de voorwaarden).
pi_107301227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat "probleem" heb je toch wel. Je kan wel een voetventiel plaatsen, maar dan moet je wel een radiator hebben waar dat op past. En ook met voetventiel zal de radiator eerst leeg moeten en daarna weer vol, dus aftappen en (bij)vullen van de installatie moet sowieso. En echt veel werk is het niet.
Via dat staartstuk in de radiator, kan je ieder radiator weer terug plaatsen en ik denk dat TS dezelfde wil. Mijn bezwaar tegen de hele installatie leeg (ipv alleen de bewuste radiator), is dat je slecht alle lucht kwijt raakt met alle ellende van dien: ketel reset, radiatoren niet meer warm, blurpende lediingen.

Mijn aanpak is altijd radiatoren met voetventiel uitrusten:

1. Makkelijk radiatoren verwisselen terwijl CV in bedrijf blijft
2. Systeem waterzijdig inregelen.
pi_107303213
Wij zijn momenteel ook bezig met de badkamer. Kranen enz hebben we allemaal via internet gekocht. Daarnaast heb je ook veel prijsstunters. Als je er de tijd voor neemt scheelt het je letterlijk honderden euro's.

Onze radiator werd overal voor 795 geoffreerd, via internet 551,- incl BTW en bezorgkosten.
Onze regendouche scheelde ook iets van 400,- en ga zo maar door.
met een koekje
pi_107318304
Bij de normale bouwmarkten hebben ze ook zeer goede badkamerspullen.
Onze vloertegels en radiator (99 euro) komt van de Praxis.

Verder was onze planning (zelf alles gedaan)
- Slopen alvast begonnen terwijl de douche er nog stond.
- 1 dag na de laatste keer thuis douchen.
- 2 dagen leidingen verplaatsen en muur voorstrijken
- Tegelen 2 dagen (en ruimtes laten voor bad, douche etc.)
- Voegen 1 dag
- 1 dag bad en douchebak plaatsen
- Tegelen rond bad en douche 1 dag
- Voegen 1 dag
- Vloertegels 1 dag
- Voegen 1 dag
- Kranen plaatsen + Douche scherm plaatsen en kitten kitten kitten 1 dag
- En weer thuis kunnen douchen....
- Badmeubel plaatsen 1 dag.

(Toilet beneden 3 weken)
(Toilet boven 5 weken) Tja als je geen haast en weinig zin hebt.... :-)
pi_107321522
Ach,ik moet ook alles zelf doen. Ben denk ik al anderhalve maand bezig met de badkamer. Gelukkig hebben we een goede noodoplossing. Een badkamer is erg arbeidsintensief.
met een koekje
pi_107752270
mensen, nog 1 vraagje:
voor het opnieuw tegelen krijg ik allemaal verschillende adviezen. Ik heb nu tegels van 15x15 en is half betegeld. Gewenst is de hele muur betegelen met tegels van 20x30.

- de 1 geeft aan dat er gewoon overheen betegeld moet worden
- de ander geeft aan: eerst slopen, stuken en dan tegelen.
- en de ander geeft aan dat de bovenkant van de muur gestuukt moet worden en dan gewoon tegelen.

Welke optie raden jullie me aan? Ik neem aan dat optie 2 de beste is, maar ook meteen de duurste. Hiermee rekening houdend, zou het sowieso af te raden om het bovenstuk te stuken en dan te tegelen?
  woensdag 8 februari 2012 @ 19:29:13 #36
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_107761533
Ligt aan de kwaliteit van het huidige tegelwerk, het dikteverschil tussen voorkant tegel en voorkant stucwerk en hoeveel tijd/geld je wilt besteden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_107774509
Ik zou de oude tegels eraf bikken, met een klezoorbeitel tik je de tegels er waarschijnlijk zo af.
pi_107776663
Oude tegels er eerst af!
Dat is even wat meer werk maar dat geeft wel het mooiste en beste resultaat.
pi_107777135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 23:41 schreef HarryP het volgende:
Oude tegels er eerst af!
Dat is even wat meer werk maar dat geeft wel het mooiste en beste resultaat.
Daar heb ik een wat mee genuanceerde mening (gebaseerd op ervaring) over.
Als de bestaande tegels gelijmd zijn op een kwalitatief goede ondergrond (stevig stucwerk) tik je ze er inderdaad zo af. Lijmrestanten globaal verwijderen en tegelen maar.

Maar als je tegels hebt die in cement gezet zijn wordt het een heel ander verhaal. Je loopt het risico dat je de tegels niet loskrijgt uit hun cementbed en dat je cementlaag inclusief tegels van de muur moet bikken. Een hels karwei met als resultaat een kale muur die er uitziet als een wasbord omdat er af en toe zelfs stukken muur mee komen. Er zal dan eerst ook nog een stucadoor aan te pas moeten komen voordat je opnieuw kunt tegelen.

Ik zou eerst proberen op de bovenste rij tegels met welke situatie je te maken hebt. Als je ze zo los hebt gewoon alles weghalen.
Wordt het hak en breekwerk tot op de kale stenen dan direct stoppen.
Het dikte verschil waar je tegen aanloopt omdat je nu tot aan het plafond wilt betegelen kun je heel makkelijk wegwerken. Koop de goedkoopste tegel die je kunt vinden en lijm tussen plafond en de bovenste rij van de bestaande tegels. Het is daarbij alleen maar van belang dat het vlak is. Maakt geen bal uit of ze er wat scheef in zitten en voegen is ook niet nodig, dat smeer je wel dicht met lijm op het moment dat je de echte tegels plaatst.
"Veel sneuvelt tussen later als ik groot ben en vroeger toen ik jong was."
  donderdag 9 februari 2012 @ 02:49:20 #40
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_107779392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:34 schreef blomke het volgende:

[..]

Via dat staartstuk in de radiator, kan je ieder radiator weer terug plaatsen en ik denk dat TS dezelfde wil. Mijn bezwaar tegen de hele installatie leeg (ipv alleen de bewuste radiator), is dat je slecht alle lucht kwijt raakt met alle ellende van dien: ketel reset, radiatoren niet meer warm, blurpende lediingen.

Mijn aanpak is altijd radiatoren met voetventiel uitrusten:

1. Makkelijk radiatoren verwisselen terwijl CV in bedrijf blijft
2. Systeem waterzijdig inregelen.
Kun je hier iets specifieker in zijn, jip en janneke en zo :).

Ik dacht namelijk ook dat je voor een dergelijke aansluiting een speciale radiatr nodig had.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_107781112
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 02:49 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Kun je hier iets specifieker in zijn, jip en janneke en zo :).

Ik dacht namelijk ook dat je voor een dergelijke aansluiting een speciale radiatr nodig had.
Een voetventiel zit in de retour. Samen met de radiatorknop, kan je de radiator geheel afsluiten van de CV-installatie, leeg laten lopen en dan verwijderen.

Iedere radiator kan je met een voetventiel uitrusten, die zit met een knelkoppeling aan de CV-buis en met een wartel aan het staartstuk (of is het: puntstuk) in de radiator.

Veelal zit het ventiel ook geïntegreerd in het onderblok (H-blok).

images?q=tbn:ANd9GcSQHY2TL8f-H5vfHVY4oL2Ui3lkAw5jbQ8s_Qi-V-L8s7oRn8g0

[ Bericht 6% gewijzigd door blomke op 09-02-2012 09:22:59 ]
pi_107781225
Ik heb al het spul bij een veiling gekocht ( bva-auctions ) en moet zeggen 30% van de winkelprijs is erg de moeite waard.
pi_107857302
Ik denk dat je een weekje meer uit moet trekken voor alle werkzaamheden. En beter gelijk goed en dus iets langer bezig dan achteraf niet tevreden. Dit geldt ook voor je tegelzetter.
Wij hebben alles zelf getegeld en zijn bij elkaar zo'n 4 maanden bezig geweest incl. zetten dakkapel. Wij hebben mooie grote tegels op de wand (30x60) en grote vloertegels (60x60), dat oogt wel rustig. zie mijn topic: Verbouwing badkamer en plaatsing Dakkapellen

Wij hebben alle materialen bij Brugman besteld, die was uiteindelijk goedkoper dan via internet. Maar dan kregen we ook wel erg veel korting vanwege een afspraak. Andere artikelen heb ik via badkamerconcurrent besteld (accessoires) en tegels bij Intertegel.nl.

Ga in ieder geval zo snel mogelijk ergens kijken wat je wilt hebben want internet kan ook een levertijd hebben van zo'n 4 weken.

TIP: als je kleine kinderen hebt of hoopt ze ooit te krijgen, zorg dan voor een kraan met links warm en rechts koud water en neem geen mengkraan.

[ Bericht 9% gewijzigd door schwalbie op 11-02-2012 13:15:17 ]
pi_107932220
Ik heb een offerte aangevraagd via badkamerconcurrent ( voor mij het voordeligst) en ik ben vrijdag langs de Hornbach geweest om gebruik te maken van de prijsgarantie, er gaat nu dus ook nog eens 10% af van de totaalprijs.

Planning is om 2 april te beginnen, dus deze week ga ik het sanitair bestellen.

Vorige week heeft iemand mij een tip gegeven over Wedi platen voor het badombouw te realiseren. Erg handig spul, weet iemand waar ik deze kan krijgen? Bij de praxis en hornbach hadden ze deze platen niet.
  maandag 13 februari 2012 @ 16:35:59 #45
245087 ueberduitser
ab jetzt ohne Heimat
pi_107934280
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:44 schreef zikkie het volgende:

Vorige week heeft iemand mij een tip gegeven over Wedi platen voor het badombouw te realiseren. Erg handig spul, weet iemand waar ik deze kan krijgen? Bij de praxis en hornbach hadden ze deze platen niet.
De betere bouwmaterialenhandel misschien?
Zorg trouwens dat je een luikje maakt in je badombouw, altijd handig als er wat mis is onder je bad.
(op tegelmaat maken, daarna niet afvoegen maar kitten.)

Oja, mocht je de badombouw gaan maken, maak dan ook een terugliggende plint aan de onderzijde. Dat stapt een stuk makkelijker in en uit het bad. (en je kunt eventueel verlichting in die rand opnemen)
heej hooj..... Hej ok heuj???
http://www.nochucknorris.com/
pi_108178127
Ik heb de Easydrain compact 30 besteld, echter zit ik nog met wat onduidelijkheden over de aansluiting van de drain op mijn huidige afvoer. Moet hier nog een sifon tussen geplaatst worden of is er een stankslot inegbouwd in de douchegoot?
pi_108178524
een easydrain heeft een geurslot ingebouwd.
pi_108179026
ok thx
pi_108206835
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:35 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

De betere bouwmaterialenhandel misschien?

Dat zie ik vaker hier in K&W, de meeste mensen die materiaal, gereedschap en advies zoeken beperken zich tot de bouwmarkten, maar voor fatsoenlijk advies en een veel groter assortiment moet je naar een bouwmaterialenhandel.
Meestal zijn ze net zo duur, en vaak nog goedkoper ook nog, als je wat meer koopt kun je wel wat korting bedingen.
Vaak hebben ze een bordje aan de gevel met de tekst: wij verkopen alleen aan bedrijven, maar de meeste zaken doen daar in de praktijk niet moeilijk over.

Grote ketens op dit gebied zijn:
http://www.pontmeyer.nl
http://www.bouwcenter.nl
http://www.raabkarcher.nl
http://nvbubbens.nl
pi_108215272
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat zie ik vaker hier in K&W, de meeste mensen die materiaal, gereedschap en advies zoeken beperken zich tot de bouwmarkten, maar voor fatsoenlijk advies en een veel groter assortiment moet je naar een bouwmaterialenhandel.
Meestal zijn ze net zo duur, en vaak nog goedkoper ook nog, als je wat meer koopt kun je wel wat korting bedingen.
Vaak hebben ze een bordje aan de gevel met de tekst: wij verkopen alleen aan bedrijven, maar de meeste zaken doen daar in de praktijk niet moeilijk over.

Grote ketens op dit gebied zijn:
http://www.pontmeyer.nl
http://www.bouwcenter.nl
http://www.raabkarcher.nl
http://nvbubbens.nl
Ik heb ze inderdaad bij Raab Karcher gevonden :)

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')