abonnement Unibet Coolblue
pi_107143390
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 26-01-2012 11:27:14 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_107143412
In 2008 was ik samen met vriendin in het Hard Rock Café op Times Square. We zaten aan de bar te wachten tot dat er een tafel vrij kwam en had wel zin in een Mojito of een Long Island Ice Tea. Hierop vroegen ze naar onze legitimatie met als resultaat dat ik geen drank kreeg omdat mijn vriendin 20 jaar was en "The Dutch" het niet zo nauw namen qua alcohol regels. Ik kon mijn drankje wel 'ns aan een minderjarige geven. Wat een faal cultuur is 't eigenlijk.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_107151038
Ik kwam in 2007 (toen 19 jaar) zelfs niet eens een bowlingcentrum in omdat er een grote uitsmijter voor de deur stond en we allemaal onze ID moesten laten zien.. :')

Overigens lijkt me het nummer van het topic verkeerd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 23 januari 2012 @ 23:39:58 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107163187
Hoe is het met de bedbugs in NYC? Schijnt daar een enorm probleem te zijn.
Zijn er Fok!kers deze fuckers tegengekomen in hun bedden of misschien koffers?

Als ik in Amerika ben, check ik altijd de bedden op die beesten de eerste dag dat ik een hotelkamer in stap.
pi_107163416
Als je gewoon een goed hotel uitkiest heb je daar uiteraard geen last van.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107169548
Ook geen last van gehad nee :)
Zat in Hotel 31
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:04:57 #7
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107170403
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Als je gewoon een goed hotel uitkiest heb je daar uiteraard geen last van.
Bedbugs kijken niet naar de prijzen van hotels, dus dure hotels hebben er ook last van.
www.bedbugregistry.com , al zullen er ook wel wat concurrenten hier wat neerzetten om een hotel zwart te maken.
pi_107171074
Er is ook zo'n site waar je kan kijken waar bedbugs zijn gesignaleerd. Maar wel het risico dat je je gek laat maken want iedereen die ook maar de illusie heeft van zo'n beestje (of kwaad wil doen bij de concurrent) kan een hotel opgeven. Daardoor lijkt het overal misschien wel erger dan het is.

Overigens krijg ik sinds dit deel van de topicreeks elke keer een waarschuwing van AVG dat de site niet veilig is:


Nog nooit eerder gehad bij een topic van FOK, dit NYC-topic is nu ook de enige waarbij ik die melding krijg. Iemand een idee waarom?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:45:55 #9
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107171494
Ja dat is dus bovenstaande link en zoals ik al zei kan de concurrent ook wat zeggen.
Maar dat het een probleem is in NYC is wel duidelijk.
Hotel 31 heeft ze trouwens ook, maar niet elke kamer natuurlijk. Tripadvisor lees ik ook wel, maar ook dat moet je met een korrel zout nemen.

Het probleem vind ik dat als je die beesten mee naar huis neemt in je koffer, ze gewoon héél erg moeilijk te doden zijn en je echt alles uit elkaar moet trekken of je huis moet verhitten tot een graadje of 80 ofzo willen ze echt dood gaan. Daarnaast natuurlijk de jeuk die het op dat moment mee brengt, maar ze mee naar huis nemen wil je echt niet.

Maargoed, zoals ik al zei check ik in elke hotelkamer het beddengoed op aanwijzingen dat ze er zijn. Noem me paranoide of niet, maar mensen nemen ze mee, ook van huis uit, of als ze een 2e hands matras bijv kopen, nemen ze ook die beesten mee. Gelukkig isoleert het probleem zich vaak op bepaalde kamers en niet het hele hotel.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:00:49 #10
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107171966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:45 schreef JK het volgende:
Ja dat is dus bovenstaande link en zoals ik al zei kan de concurrent ook wat zeggen.
Maar dat het een probleem is in NYC is wel duidelijk.
Hotel 31 heeft ze trouwens ook, maar niet elke kamer natuurlijk. Tripadvisor lees ik ook wel, maar ook dat moet je met een korrel zout nemen.

Het probleem vind ik dat als je die beesten mee naar huis neemt in je koffer, ze gewoon héél erg moeilijk te doden zijn en je echt alles uit elkaar moet trekken of je huis moet verhitten tot een graadje of 80 ofzo willen ze echt dood gaan. Daarnaast natuurlijk de jeuk die het op dat moment mee brengt, maar ze mee naar huis nemen wil je echt niet.

Maargoed, zoals ik al zei check ik in elke hotelkamer het beddengoed op aanwijzingen dat ze er zijn. Noem me paranoide of niet, maar mensen nemen ze mee, ook van huis uit, of als ze een 2e hands matras bijv kopen, nemen ze ook die beesten mee. Gelukkig isoleert het probleem zich vaak op bepaalde kamers en niet het hele hotel.
Oh sorry, ik had over jouw post heen gelezen.
pi_107172285
Daar heb je in een goed hotel echt geen last van, simpels
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107172328
Als je bed/kamer gewoon elke dag schoon gemaakt wordt is dat ook gewoon niet mogeljik toch?
pi_107173611
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:14 schreef Jor_Dii het volgende:

Overigens lijkt me het nummer van het topic verkeerd..
De nummering van deze reeks is volgens mij hier New York City Part XLVI mis gegaan. Dat topic heeft als nummer XLVI (46) maar had LVII (57) moeten zijn. Lastig ook die Romeinse nummers. ;)
Heb even geteld en volgens mij is dit inmiddels deel 64, dus LXIV. Heb een topicreport gemaakt.

  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 11:54:32 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107173658
LXIV it is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_107174423
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:09 schreef Bajskorv het volgende:
Daar heb je in een goed hotel echt geen last van, simpels
Ik heb die dingen nog nooit gezien. Geen idee of dat geluk is of omdat ik overnacht in de wat duurdere hotels.
Get it and Bet it
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:25:28 #16
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107174779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:10 schreef Stansfield het volgende:
Als je bed/kamer gewoon elke dag schoon gemaakt wordt is dat ook gewoon niet mogeljik toch?
Jawel, want ze kruipen in de kieren van meubilair overdags. Ze komen alleen 's nachts naar buiten als ze honger naar bloed krijgen. Een brandschoon huis kan bedbugs hebben, tenzij de dienstdoende schoonmaker elk stuk meubilair plank voor plank uit elkaar haalt en op zoek gaat naar die beestjes. Onbegonnen werk.

Laat ik het eens anders vragen, omdat niet iedereen weet wat bedbugs zijn;
Wel eens in NYC wakker geworden met jeuk en rode bultjes? :+

Zie ook hier wat nieuwsartikelen, zelfs winkels moesten sluiten om te laten behandelen;

http://www.welingelichtek(...)door-bedwantsen.html

http://manhattan.about.com/od/citylife1/a/bedbugsbites.htm

Google maar eens op 'New York Bedwants' of 'New York Bedbugs'.
De meeste mensen zien de beesten ook niet, maar alleen wat ze hebben achtergelaten, als 1 op de 15 New Yorkers er last van heeft, is het daar best ernstig.

Waar ik dus naar kijk zijn bloedpuntjes op het matras of de lakens (al hoewel lakens weinig zeggen), en verder naar pantsertjes die ze achter laten (vervellen), als ik dat soort spul zie vraag ik meteen een andere kamer. Zoals ik al zei kijken ze niet naar dure hotels, ook in het Hilton zijn ze bijv. gespot.. en mensen nemen ze van buiten bijv. mee hun koffer in en dan laten ze ze zonder te weten los op die hotelkamer.

Het probleem is in heel Amerika bekend hoor, maar NYC heeft echt een plaag.
Overigens hoeven de hotels die niet op bovengenoemde site staan niet gevrijwaard te zijn van deze beestjes, daarom let ik dus altijd op.

Nu even een andere vraag, omdat ik nog wel een keer naar NYC wil;
Hoeveel dagen heb ik minimaal nodig om een beetje de globale dingen te kunnen zien?
Dag of 5 a 6 voldoende?
pi_107175545
Wij zaten in La Quinta Inn, in Brooklyn. Een gloednieuw hotel, 5 minuutjes lopen naar de Subway. Binnen een half uur op Times Square. Ik geloof niet dat daar al bedbugs zijn. :) We betaalden ongeveer 300 euro voor 4 nachten inclusief ontbijt.

Wij hebben in 3 dagen de meeste highlights wel gezien geloof ik.. wel met een superstrakke planning. Je raakt nooit op NYC uitgekeken. Ik denk dat je zelfs in een jaar niet eens alles kunt zien, je zult dus prioriteiten moeten stellen en een planning maken. Je vantevoren goed verdiepen in wat je allemaal echt wilt zien.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107175637
Over bedbugs gesproken... :P

Ik weet van de slechte reputatie van Hotel Carter, maar her en der lees ik dat het de laatste jaren toch wel verbeterd is en ben nu - vooral vanwege de uitstekende locatie - toch weer gaan twijfelen. Heeft er iemand hier ervaring met de gerenoveerde kamers? Voor mijn tripje van 6 nachten zou een "renovated single room" uitkomen op ¤528 incl. taxes wat zelfs 20 euro goedkoper is dan mijn huidige reservering (Ramada Long Island City, kan ik nog kosteloos cancelen).
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:58:29 #19
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107175834
Ik zal dan eerst idd een plan maken wat ik allemaal wil zien om vervolgens te zien hoeveel dagen me dat dan kost. 3 dagen is wel heel strak volgens mij. ;) Wel nette prijs, 300 euro voor 4 nachten, liefste zit ik natuurlijk in Manhattan, maar dan betaal je per nacht de hoofdprijs.
pi_107176609
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:58 schreef JK het volgende:
Ik zal dan eerst idd een plan maken wat ik allemaal wil zien om vervolgens te zien hoeveel dagen me dat dan kost. 3 dagen is wel heel strak volgens mij. ;) Wel nette prijs, 300 euro voor 4 nachten, liefste zit ik natuurlijk in Manhattan, maar dan betaal je per nacht de hoofdprijs.
Ja maar moet wel gezegd worden dat we dit hotel via priceline.com gewonnen hebben.
Ken je het principe van Priceline? Je mag bieden op hotels, je kunt alleen bieden op sterren en in welk gedeelte van de stad, dus Manhattan, Brooklyn, Queens etc etc. Het kan je veel geld schelen alleen weet je nooit precies in welk hotel je komt.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107181662
ik post mijn vraag nog maar een keer; iemand tips voor NY in juni met een puberzoon van 16?
Zoals ik al eerder schreef heb ik al het volgende in de planning:
- wedstrijd Yankees / Mets
- avond Comedy Theatre (ga de kaartjes van tevoren boeken, n.a.v. tip van een fokker)
- misschien een musical (hij staat hiervoor niet te trappelen)
- wandeltocht via gratis rondleidingen (moet hiervoor nog reserveren, n.a.v. tip van een fokker)
- rondleiding bij de Federal Reserve Bank (ook dankzij tip van een fokker)
- misschien is het ook leuk om 's avond een filmpje te pakken (vond ik in Londen ook leuk om te doen)

Ik heb er zin in!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:44:19 #22
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107181766
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:19 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Ja maar moet wel gezegd worden dat we dit hotel via priceline.com gewonnen hebben.
Ken je het principe van Priceline? Je mag bieden op hotels, je kunt alleen bieden op sterren en in welk gedeelte van de stad, dus Manhattan, Brooklyn, Queens etc etc. Het kan je veel geld schelen alleen weet je nooit precies in welk hotel je komt.
Yep, ben ik wel bekend mee (als in: wel een paar keer wat mee opgezocht). Volgens mij zie je soms wel de hotelnamen, maar dan zal je wel geen extra korting hebben.

Musicals op broadway.. dan moet ik meteen denken aan South Park. :')
pi_107184741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:44 schreef JK het volgende:

[..]

Yep, ben ik wel bekend mee (als in: wel een paar keer wat mee opgezocht). Volgens mij zie je soms wel de hotelnamen, maar dan zal je wel geen extra korting hebben.

Musicals op broadway.. dan moet ik meteen denken aan South Park. :')
Priceline werkt erg goed voor New York. Vergeet ook Hotwire niet, dat werk net wat anders: je ziet een hotel en de prijs maar niet de hotelnaam. (www.hotwire.com) Bij Priceline kan je zowel een hotel met naam boeken (duurder) als zelf een prijs noemen en wachten of een hotel akkoord gaat.

Betterbidding.com helpt je vervolgens met een erg goede indicatie van welk hotel het zal zijn.

Wij hebben in 2010 Roosevelt geboekt via Priceline voor 110 dollar. Het wil voor juli 2012 nog niet echt lukken. Maar we hebben de tijd, een duurder hotel kan altijd nog.

Heeft iemand hier al wel eens een tour via Big Apple Greeter gedaan? Wij wilden het in 2010 maar toen hadden ze geen gidsen beschikbaar.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:15:29 #24
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_107184956
Hi all,

Even een kort vraagje. Ik wil eind augustus met een collega naar NY en een aantal reisbureau's hebben aangegeven dat het erg lastig is om een kamer met twee aparte bedden te regelen. Iets waarvan ik niet helemaal snap waarom. Ik vind het geen probleem om samen op 1 kamer te verblijven, maar aparte bedden is toch wel een must.

Hebben jullie nog tips?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_107185118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:15 schreef Merlijn het volgende:
Hi all,

Even een kort vraagje. Ik wil eind augustus met een collega naar NY en een aantal reisbureau's hebben aangegeven dat het erg lastig is om een kamer met twee aparte bedden te regelen. Iets waarvan ik niet helemaal snap waarom. Ik vind het geen probleem om samen op 1 kamer te verblijven, maar aparte bedden is toch wel een must.

Hebben jullie nog tips?
Volgens mij beetje onzin. Hier staan zat hotels met losse bedden tussen. En naar mijn ervaring één van de goedkoopste sites. Ben 2 keer met ze naar NY geweest.

www.expedia.nl/vlucht+hotel
pi_107187914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:40 schreef Missmatch2012 het volgende:
ik post mijn vraag nog maar een keer; iemand tips voor NY in juni met een puberzoon van 16?
Zoals ik al eerder schreef heb ik al het volgende in de planning:
- wedstrijd Yankees / Mets
- avond Comedy Theatre (ga de kaartjes van tevoren boeken, n.a.v. tip van een fokker)
- misschien een musical (hij staat hiervoor niet te trappelen)
- wandeltocht via gratis rondleidingen (moet hiervoor nog reserveren, n.a.v. tip van een fokker)
- rondleiding bij de Federal Reserve Bank (ook dankzij tip van een fokker)
- misschien is het ook leuk om 's avond een filmpje te pakken (vond ik in Londen ook leuk om te doen)

Ik heb er zin in!
Als je zoon van grote oorlogsschepen houdt: http://www.intrepidmuseum.org/
Uurtje of 2 ben je er ook wel weer uitgekeken, maar leuk om een keer te zien! De Concorde is er ook, maar daar kan je alleen nog in d.m.v. een tour.

Apple Store op the 5th ave misschien ook iets? Vond het prachtig om daar de eerste keer binnen te wandelen, compleet andere sfeer dan welke Nederlandse elektronica winkel dan ook! Maar volgens mij is dit aardig standaard als je in NYC bent. :P

Tja... verder, wat vind je zoon leuk? Er is ook een Harry-potter museum op Times-square tegenwoordig, ook wel leuk om een keer te zien als jongere maar je moet er natuurlijk van houden. (http://harrypotterexhibition.com/)

Misschien dat je hier wat tips uit kan halen: http://www.newyorkpass.com/attractions/
pi_107188679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:52 schreef Tourniquet het volgende:
Over bedbugs gesproken... :P

Ik weet van de slechte reputatie van Hotel Carter, maar her en der lees ik dat het de laatste jaren toch wel verbeterd is en ben nu - vooral vanwege de uitstekende locatie - toch weer gaan twijfelen. Heeft er iemand hier ervaring met de gerenoveerde kamers? Voor mijn tripje van 6 nachten zou een "renovated single room" uitkomen op ¤528 incl. taxes wat zelfs 20 euro goedkoper is dan mijn huidige reservering (Ramada Long Island City, kan ik nog kosteloos cancelen).
In 2008 heb ik in dit hotel geslapen en toen was echt het beduidend minder. Het was meer een soort guesthouse voor daklozen en andere zwervers. S'nachts had je Jerry Springer achtige taferelen qua scheldpartijen.

Maar... ondanks de dubieuze reputatie heb ik in augustus/september 2011 weer in Hotel Carter geslapen en deze keer echt nergens last van gehad. Kamers worden netjes schoon gemaakt en voorzien van nieuw bedlinnen en handdoeken. Ook de lobby is aangepakt en ze zijn druk bezig om het hele hotel te renoveren. Personeel is vriendelijk en bereid direct te helpen met eventuele problemen als je hun de kans geeft.

Het is een betaalbaar hotel op een prima locatie.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:26:32 #28
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107210054
Ik zit te kijken om in mei naar New York te gaan en heb nu een vlucht gevonden voor 364 euro! Heen via Montreal en terug rechtstreeks (wel vanaf Brussel overigens). Ik heb nog nooit een vlucht gehad met een overstap maar mag ik er vanuit gaan dat dat allemaal prima gaat in 1,25 uur aangezien het zo verkocht wordt?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:56:50 #29
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107210848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:26 schreef Lips het volgende:
Ik zit te kijken om in mei naar New York te gaan en heb nu een vlucht gevonden voor 364 euro! Heen via Montreal en terug rechtstreeks (wel vanaf Brussel overigens). Ik heb nog nooit een vlucht gehad met een overstap maar mag ik er vanuit gaan dat dat allemaal prima gaat in 1,25 uur aangezien het zo verkocht wordt?
'aangezien het zo verkocht wordt' daar zou ik niet vanuit gaan. Wij hebben ook wel eens een tussenvlucht gehad met ruim anderhalf uur en dit hebben we bij lange na niet gehaald. Tijdens de vlucht moesten we omvliegen voor slecht weer, en eenmaal in de VS stond er een rij van 1000 mensen voor de douane waarbij constant een tolk moest worden geroepen. Hierdoor misten wij de aansluiting en stonden we op een reservelijst. Ook bij onze laatste vlucht was de rij bij de douane enorm, alleen hoefden we geen aansluitende vlucht meer te halen.

Het kan ook enorm meevallen en dan haal je het wel met gemak. Is gewoon moeilijk te zeggen. Daarnaast weet ik niet of de douane/customs net zo druk is in Montreal als in de VS-steden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 10:58:29 #30
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107210895
Ok, geen aannames doen dus ;)
Wanneer je het niet haalt door overmacht (zoals vertraging) voor wie zijn dan de eventuele kosten als je je aansluiting mist?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:14:15 #31
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107213393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:58 schreef Lips het volgende:
Ok, geen aannames doen dus ;)
Wanneer je het niet haalt door overmacht (zoals vertraging) voor wie zijn dan de eventuele kosten als je je aansluiting mist?
Misschien afhankelijk van de maatschappij en voorwaarden waarmee je vliegt, maar wij vlogen destijds met Delta economy class, en wij konden kostenloos mee met de volgende vlucht.
pi_107213612
Ik heb een keer een overstap gehad van maar 45 minuten (op Helsinki), maar toen kregen we een speciale pas dat je voorrang had bij alle controles en dergelijke. Ik weet niet hoe groot het vliegveld op Montreal is (en of je airline zo'n regeling heeft), maar de kans dat het lukt lijkt me groter dan dat het niet lukt. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:21:54 #33
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107213650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien afhankelijk van de maatschappij en voorwaarden waarmee je vliegt, maar wij vlogen destijds met Delta economy class, en wij konden kostenloos mee met de volgende vlucht.
Ik zou nu heen vliegen met Air Canada. Kan nog kiezen tussen de duur van overstap in Montreal varierend van iets meer dan een uur tot meer dan 7 uur.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_107215053
Finland is Europa, naar de VS/Canada moet je door immigration (die uitermate langzaam kunnen werken).

1u 25 min is echt te kort, om nog maar te zwijgen over eventuele vertragingen.

Niet doen dus!
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:16:23 #35
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107215281
Ik heb geboekt *O*
Ik ga er toch op gokken dat alles goed komt! Had echt geen zin in 4 uur overstap dus heb nu een overstap van 1 uur 40 min. Het is krap maar ik hou wel van een uitdaging ;) En anders los ik dat daar wel weer op, komt vast goed.

Ik vind het zo cool!!! Ben nog nooit in New York geweest en ga nu een volle week *O*
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_107215291
Mja, daar is geen peil op te trekken, ik kwam bv op de vooravond van het 9/11 10 jarig jubileum in NYC aan en was met 20 minuten door de douane. :')

Toen ik van Duitsland naar Engeland vloog afgelopen december duurde het wel ruim een uur. Het blijft een gok dus, maar zeker als je maatschappij zo'n voorrangsregeling heeft bij korte overstap (dat kun je navragen) lijkt het me wel te doen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107215720
Riskant hoor, had tijdje terug een overstap in Atlanta en daar 2u bij Immigrations moeten wachten. Ik doe het in ieder geval niet meer, totaal a-relax reizen plus het risico dat je gewoon een volle dag mist als je op een vlucht een dag later gezet wordt. Dan wacht ik liever een uur of 2 op een vliegveld met een koffie en een krantje.

Desondanks: veel plezier! :)
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:30:03 #38
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107215779
Ik heb op de site van Air Canada gekeken en daar adviseren ze een minimale overstap van 1 uur en 10 minuten. Ik heb dus een half uur meer dan het minimum. Blijft krap maar er is nu toch niks meer aan te doen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_107217375
Hoppa, in juni wederom naar NY.

In mei 2010 8 dagen geweest, nu ga ik eerst een week naar LA, met de auto naar Vegas (3 dagen) en dan nog 8 dagen NYC :)

Heerlijk.
pi_107217387
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:09 schreef Gauner het volgende:
Finland is Europa, naar de VS/Canada moet je door immigration (die uitermate langzaam kunnen werken).

1u 25 min is echt te kort, om nog maar te zwijgen over eventuele vertragingen.

Niet doen dus!
Jabberwocky had een overstap in Helsinki, Lips heeft een overstap in Montreal (Canada). Ze gaat dus in Brussel al door de paspoortcontrole en kan volgens mij in Montreal gewoon als internationale transferpassagier direct naar de gate voor de volgende vlucht, met hooguit nog een handbagagescan. 1u40min overstaptijd zou dan ruim voldoende moeten zijn. Via customs is alleen als je een overstap in de VS zelf hebt.

Wanneer ga je Lips?
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:37:01 #41
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107217947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:18 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Jabberwocky had een overstap in Helsinki, Lips heeft een overstap in Montreal (Canada). Ze gaat dus in Brussel al door de paspoortcontrole en kan volgens mij in Montreal gewoon als internationale transferpassagier direct naar de gate voor de volgende vlucht, met hooguit nog een handbagagescan. 1u40min overstaptijd zou dan ruim voldoende moeten zijn. Via customs is alleen als je een overstap in de VS zelf hebt.

Wanneer ga je Lips?
Tnx voor de geruststelling ;)
Ik ga 16 t/m 23 mei
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:24:36 #42
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107234225
Mijn vriendin gaat a.s. zaterdag voor haar naar New York voor een aantal dagen.

Ze heeft credit card van de zaak meegekregen voor borg in het hotel en voor het betalen van de taxi.
Alleen de CC staat op een andere naam dan die van haar (sterker nog die van een man).

Kan dit problemen opleveren of doen ze in het algemeen niet zo moeilijk?
pi_107235132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:25 schreef JK het volgende:

[..]

Google maar eens op 'New York Bedwants' of 'New York Bedbugs'.
De meeste mensen zien de beesten ook niet, maar alleen wat ze hebben achtergelaten, als 1 op de 15 New Yorkers er last van heeft, is het daar best ernstig.

Waar ik dus naar kijk zijn bloedpuntjes op het matras of de lakens (al hoewel lakens weinig zeggen), en verder naar pantsertjes die ze achter laten (vervellen), als ik dat soort spul zie vraag ik meteen een andere kamer. Zoals ik al zei kijken ze niet naar dure hotels, ook in het Hilton zijn ze bijv. gespot.. en mensen nemen ze van buiten bijv. mee hun koffer in en dan laten ze ze zonder te weten los op die hotelkamer.

Het probleem is in heel Amerika bekend hoor, maar NYC heeft echt een plaag.
Overigens hoeven de hotels die niet op bovengenoemde site staan niet gevrijwaard te zijn van deze beestjes, daarom let ik dus altijd op.

Nu even een andere vraag, omdat ik nog wel een keer naar NYC wil;
Hoeveel dagen heb ik minimaal nodig om een beetje de globale dingen te kunnen zien?
Dag of 5 a 6 voldoende?
Ik ben echt benieuwd waar jij dan logeert. Ik heb echt nooit in de VS ergens last van gehad, en ik weet helaas wel wat bedbugs zijn. Nogmaals, in goeie hotels heb je echt niet snel last, dan zou ik ook echt woest worden. En ik heb in NYC inmiddels iets van 10-15 hotels gehad, en er een maand of 3-4 bij elkaar doorgebracht. Maar goed, zal wel geluk zijn :?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:13:26 #44
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107240303
@Blinker, bij grotere bedragen willen ze nog wel eens je ID vragen,
dus dat kan lastig worden. Maar misschien hebben anderen hier ervaring met andermans cc's, ik gebruik alleen m'n eigen. :+

@Bajskorv, Zelf logeer ik altijd in middenklasse hotels/motels. Ik ben ze ook nog nooit tegengekomen door Amerika heen (al heb ik alleen ervaringen met California, Nevada en Florida), maar het schijnt dus dat NYC echt vol zit met die beestjes en dat dus ook zelfs kledingwinkels tijdelijk moeten sluiten voor een grote schoonmaak.

Niet elke kamer hoeft ze te hebben natuurlijk, hoeveel hotelkamers zou je in NYC hebben? Richting de 100.000?

Wanneer heb je eigenlijk die 3-4 maanden in NYC gezeten? Sinds 2010 zijn pas de problemen een stuk groter geworden daar. En zelfs als een kamer wordt vrijgegeven als 'niet besmet', kunnen ze zoals ik al zei nog steeds tussen meubilair zitten, je moet dus echt alles uit elkaar trekken wil je er zeker van zijn dat ze er niet zijn. Onbegonnen werk.
Daarnaast zul je ze nooit aantreffen als je zo maar gaat inspecteren, alleen wat ze achterlaten.. eigenlijk zou je bijv. om 2u of 3u 's nachts ineens de lamp aan moeten doen en direct goed kijken als je vermoed dat die beestjes er zijn.

Maar zoals gezegd, ik ben ze ook nog nooit tegengekomen op m'n reizen in Amerika, maar voor NYC ben ik dus een beetje huiverig. :+ Ik boek gewoon een middenklasse hotel en het zal allemaal wel loslopen. Dat ik gebeten kan worden maakt me niet zoveel uit, maar ze moeten écht uit m'n koffer blijven want thuis wil ik ze niet hebben. :) Overigens check ik natuurlijk voor ik in dat bed ga liggen en zie ik wat verdachts wat ze hebben achtergelaten, dan vraag ik een andere kamer.

Ook lekker hoe een mannelijke bed bug een vrouwelijke bed bug zwanger maakt. Die ramt gewoon z'n snikkel in haar buik, waardoor hij een open wond creert en daar z'n zaad in haar buik spuit. Charming. :Y)


Genoeg over bed bugs nu. Eerst maar eens een plan opstellen wat ik er allemaal wil zien in NYC. En eerst nog naar Florida over niet al te lange tijd.

[ Bericht 6% gewijzigd door JK op 25-01-2012 23:27:36 ]
pi_107241990
Die 3-4 maanden is een optelsom van een stuk of 10 trips ofzo, inclusief een periode van 6 weken voor werk ooit. Maar goed, dat is alweer even geleden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:03:11 #46
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107243021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:13 schreef JK het volgende:
@Blinker, bij grotere bedragen willen ze nog wel eens je ID vragen,
dus dat kan lastig worden. Maar misschien hebben anderen hier ervaring met andermans cc's, ik gebruik alleen m'n eigen. :+
....
Hotel is al betaald, cc is puur voor borg. Kan me niet voorstellen dat taxi-chaffeurs moeilijk gaan doen, of wel? Puur om van Newark naar hotel op 5th avenue te komen. Geen idee wat dat zou moeten kosten
  donderdag 26 januari 2012 @ 00:08:14 #47
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107243279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:03 schreef Blinker het volgende:

[..]

Hotel is al betaald, cc is puur voor borg. Kan me niet voorstellen dat taxi-chaffeurs moeilijk gaan doen, of wel? Puur om van Newark naar hotel op 5th avenue te komen. Geen idee wat dat zou moeten kosten
Volgens mij 'n flatrate van $60. Airtrain + trein is goedkoper maar wellicht onpraktischer met bagage.
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 01:29:19 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107245642
Iemand enig idee waar je het goedkoopst een enkeltje naar NY kunt boeken? Wij willen er in augustus heen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 26 januari 2012 @ 07:38:30 #49
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107246760
Enkeltjes zijn over het algemeen duurder dan retourtjes.

Van die cc op andere naam, stel die vraag eens op het AllesAmerika forum om het echt zeker te weten. Bij een hotel check-in vragen ze zowel id als cc.
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 09:51:04 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107248774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 07:38 schreef JK het volgende:
Enkeltjes zijn over het algemeen duurder dan retourtjes.

Van die cc op andere naam, stel die vraag eens op het AllesAmerika forum om het echt zeker te weten. Bij een hotel check-in vragen ze zowel id als cc.
Ik zag het ja :D Ik denk dat het sowieso een retourtje wordt dan ;) Tips waar je dat goedkoop kan boeken?

Wat de cc betreft: brief laten schrijven en ondertekenen door de cchouder en die meenemen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 11:26:03 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_107251633
Hmmm, de plaatjes van Wytze uit de OP geven kennelijk bij sommigen een foutmelding.

Voor de zekerheid heb ik ze verwijderd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_107251800
quote:
2s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Hmmm, de plaatjes van Wytze uit de OP geven kennelijk bij sommigen een foutmelding.

Voor de zekerheid heb ik ze verwijderd.
*O*
Ik krijg nu ook niet meer die veiligheidswaarschuwing voor ik in dit topic kan
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:33:38 #53
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107251937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zag het ja :D Ik denk dat het sowieso een retourtje wordt dan ;) Tips waar je dat goedkoop kan boeken?

Wat de cc betreft: brief laten schrijven en ondertekenen door de cchouder en die meenemen :)
Je zou eens kunnen kijken bij www.connections.be , maar dan moet je wel via Brussel vliegen en vaak met tussenstop in de UK. Wel vrij lage prijzen vaak. Zelf vlieg ik meestal met United en boek ik gewoon bij vaste reisbureaus of er moet ergens een goede aanbieding zijn.

Brief ondertekenen is misschien een aardige optie ja, maar dan wel met een fotokopie van het ID van de kaarthouder er bij.
pi_107252079
Airberlin heeft ook vaak goedkope tickets naar NYC, zonder tussenstops. Prijsvechter, maar prima service. Niet te vergelijken met Ryanair.
pi_107254448
Ik irriteer me aan al die luie mensen die vragen waar je het goedkoopste een ticket kan boeken. Ga zelf even moeite doen ofzo?
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:28:11 #56
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107255756
Iemand trouwens ervaringen met het HI Hostel?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_107256042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Airberlin heeft ook vaak goedkope tickets naar NYC, zonder tussenstops. Prijsvechter, maar prima service. Niet te vergelijken met Ryanair.
En vanaf waar vlieg je dan? Want die vliegen niet vanaf nederland als ik hun site zo zie.
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 13:42:37 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107256284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:50 schreef lighted het volgende:
Ik irriteer me aan al die luie mensen die vragen waar je het goedkoopste een ticket kan boeken. Ga zelf even moeite doen ofzo?
Ik heb al op diverse sites gekeken en daar zie ik allemaal retourtickets voor rond de 1000 euro. Omdat ik hier steeds lees over tickets van rond de 500 euro ben ik dus benieuwd waar ze die dan geboekt hebben.

En je kan best iets minder zuur doen. Overigens erger je je ergens aan, je kan je niet ergens aan irriteren :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_107256912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En vanaf waar vlieg je dan? Want die vliegen niet vanaf nederland als ik hun site zo zie.
Düsseldorf, ben er 2 jaar geleden ook mee naar JFK gevlogen. Inderdaad wat goedkoper maar was prima voor mij als student.
pi_107256986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En vanaf waar vlieg je dan? Want die vliegen niet vanaf nederland als ik hun site zo zie.
Nee, dusseldorf, is met name handig als je in oost- of zuidoost nederland woont. Vanuit eindhoven een uurtje rijden.
pi_107258897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:29 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee waar je het goedkoopst een enkeltje naar NY kunt boeken? Wij willen er in augustus heen :)
Aangezien je in het andere topic postte dat je eerst naar new york wil vliegen en dan vanuit de westkust terug. Je hoeft dan niet 2 enkeltjes te boeken (want superduur) maar je boekt gewoon een vlucht met Heen AMS-NYC en terug LAX-AMS bijvoorbeeld. Op alle sites kun je dit gewoon aangeven (soms onder 'meer opties of 'terugvlucht vanaf ander vliegveld).
pi_107259524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb al op diverse sites gekeken en daar zie ik allemaal retourtickets voor rond de 1000 euro. Omdat ik hier steeds lees over tickets van rond de 500 euro ben ik dus benieuwd waar ze die dan geboekt hebben.

En je kan best iets minder zuur doen. Overigens erger je je ergens aan, je kan je niet ergens aan irriteren :*
Heb je geen tv/radio/krant/internet?
Je wordt doodgegooid met dergelijke reclames. Of je denkt gewoon even na, want doe niet alsof je geen idee hebt waar je het moet zoeken. OF, je loopt dit topic of het aanbiedingen topic even door.
pi_107259663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:12 schreef lighted het volgende:

[..]

Heb je geen tv/radio/krant/internet?
Je wordt doodgegooid met dergelijke reclames. Of je denkt gewoon even na, want doe niet alsof je geen idee hebt waar je het moet zoeken. OF, je loopt dit topic of het aanbiedingen topic even door.
Of je rot zelf gewoon op uit dit topic als je niet bereidt bent mensen te helpen met een vraag, zuurpruimpje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107259802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:12 schreef lighted het volgende:

[..]

Heb je geen tv/radio/krant/internet?
Je wordt doodgegooid met dergelijke reclames. Of je denkt gewoon even na, want doe niet alsof je geen idee hebt waar je het moet zoeken. OF, je loopt dit topic of het aanbiedingen topic even door.
Ik vind er eerlijk gezegd niets mis mee als mensen dat soort vragen stellen. Daar is dit topic toch voor bedoeld? Tenzij het antwoord in ditzelfde topic al staat, maar dat is met vliegtickets toch anders omdat die aanbiedingen steeds wisselen.

MaJo, ik zou ook deze en deze linkjes even doorlezen als ik jou was.
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 15:53:21 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107261020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 14:57 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Aangezien je in het andere topic postte dat je eerst naar new york wil vliegen en dan vanuit de westkust terug. Je hoeft dan niet 2 enkeltjes te boeken (want superduur) maar je boekt gewoon een vlucht met Heen AMS-NYC en terug LAX-AMS bijvoorbeeld. Op alle sites kun je dit gewoon aangeven (soms onder 'meer opties of 'terugvlucht vanaf ander vliegveld).
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt ja :) ik dacht dat een enkeltje goedkoper zou zijn maar niet dus :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 15:55:50 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107261132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:12 schreef lighted het volgende:

[..]

Heb je geen tv/radio/krant/internet?
Je wordt doodgegooid met dergelijke reclames. Of je denkt gewoon even na, want doe niet alsof je geen idee hebt waar je het moet zoeken. OF, je loopt dit topic of het aanbiedingen topic even door.
Ik ben zelf uiteraard ook aan het zoeken maar wellicht heeft iemand hier een tip die ik over het hoofd zie. En ik heb het topic gewoon doorgelezen hoor :D maar aangezien de aanbiedingen telkens veranderen meld ik het even. Zoé je probleem echt niet :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 16:08:09 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107261650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:21 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik vind er eerlijk gezegd niets mis mee als mensen dat soort vragen stellen. Daar is dit topic toch voor bedoeld? Tenzij het antwoord in ditzelfde topic al staat, maar dat is met vliegtickets toch anders omdat die aanbiedingen steeds wisselen.

MaJo, ik zou ook deze en deze linkjes even doorlezen als ik jou was.
Thanks, ik ga het checken ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_107262097
Meer mensen problemen met hun Nederlandse creditcard bij het boeken van tickets op StubHub?
pi_107262129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:19 schreef Grunner het volgende:
Meer mensen problemen met hun Nederlandse creditcard bij het boeken van tickets op StubHub?
Bij mij ging het probleemloos een maand geleden.
pi_107262256
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:20 schreef Gauner het volgende:

[..]

Bij mij ging het probleemloos een maand geleden.
Je hebt daarbij ook gewoon je Nederlandse adres, telefoonnummer, etc opgegeven? Ik lees op internet wel meer verhalen met dit probleem, maar een oplossing kan ik niet vinden. Dus ik vraag het eerst nog maar even hier voor ik StubHub ga bellen :P
pi_107262588
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef Grunner het volgende:

[..]

Je hebt daarbij ook gewoon je Nederlandse adres, telefoonnummer, etc opgegeven? Ik lees op internet wel meer verhalen met dit probleem, maar een oplossing kan ik niet vinden. Dus ik vraag het eerst nog maar even hier voor ik StubHub ga bellen :P
Nee, je moet een Amerikaans adres opgeven (dat van je hotel is het beste).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107262630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef Grunner het volgende:

[..]

Je hebt daarbij ook gewoon je Nederlandse adres, telefoonnummer, etc opgegeven? Ik lees op internet wel meer verhalen met dit probleem, maar een oplossing kan ik niet vinden. Dus ik vraag het eerst nog maar even hier voor ik StubHub ga bellen :P
Je kunt toch gewoon 'Country' veranderen naar Netherlands?

Dat heb ik ook gedaan.
pi_107263182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:35 schreef Gauner het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon 'Country' veranderen naar Netherlands?

Dat heb ik ook gedaan.
Ja, dat heb ik uiteraard ook allemaal gedaan. Maar als ik dan alles juist heb ingevuld geeft ie een fout aan. Ben bang dat ik een telefoontje naar de VS moet plegen |:(


quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, je moet een Amerikaans adres opgeven (dat van je hotel is het beste).
Dat zal ik straks ook nog maar eens proberen dan.
pi_107266572
Ik heb er bewust bij stubhub voor gekozen om een e-ticket te kopen, hoefde dat niet ingevuld te worden. Anders het adres van je hotel.
pi_107266774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:48 schreef staticdata het volgende:
Ik heb er bewust bij stubhub voor gekozen om een e-ticket te kopen, hoefde dat niet ingevuld te worden. Anders het adres van je hotel.
Same here.
pi_107270386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb al op diverse sites gekeken en daar zie ik allemaal retourtickets voor rond de 1000 euro. Omdat ik hier steeds lees over tickets van rond de 500 euro ben ik dus benieuwd waar ze die dan geboekt hebben.

En je kan best iets minder zuur doen. Overigens erger je je ergens aan, je kan je niet ergens aan irriteren :*
Joker.be
Brussel Airlines (moet je even hun site opzoeken)
Connections.be
Cheaptickets.com

En zoeken, klikken, zoeken, klikken. Als je nu geen goede prijs ziet, kan dat morgen anders zijn. Overigens zijn bij de KLM de werelddealweken boeken tot 31 januari, www.klm.nl

EN:
klm.be trein Antwerpen - Schiphol en dan vliegen vanaf Schiphol en nee die trein kan je niet overslaan. Je kiest op die site dus voor Antwerpen als vertrek. Ik heb het nog niet geprobeerd maar heel wat mensen op het Alles Amerika forum wel.
pi_107270851
NY is 500 retour bij KLM in de werelddeal weken.
pi_107271200
Kijk eens op www.skyscanner.nl, vlieg je half februari voor 330 euro (vanaf Brussel).
pi_107278289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:48 schreef staticdata het volgende:
Ik heb er bewust bij stubhub voor gekozen om een e-ticket te kopen, hoefde dat niet ingevuld te worden. Anders het adres van je hotel.
Je kunt tegenwoordig ook niet anders meer.

Het is me niet gelukt met mijn Nederlandse creditcard. Volgens StubHub was dat ook niet mogelijk, erg vreemd. Dus heb ik mijn buitenlandse contacten moeten raadplegen. Een Zwitserse cc was wel goed, dus de kaarten zijn gekocht :)
  maandag 30 januari 2012 @ 08:15:35 #80
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107391720
Als je met z'n tweeën naar New York wilt heeft boekvandaag.nl vandaag een aanbieding: http://www.boekvandaag.nl(...)campaign=nieuwsbrief
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:12:15 #81
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107393575
Mooie aanbieding, maar je moet dan wel via Brussel vliegen.
pi_107410974
Hotel-tip: schrijf je in voor de mailinglijst van booking.com. Die hebben "Flash Deals" voor het last-minute (zelfde dag tot zo'n 2 weken verder) boeken van hotelkamers. Vandaag bijvoorbeeld Yotel:



Is toch een leuke prijs (voor 6 nachten!!!), op een willekeurige dag in april kost zo'n zelfde kamer ¤ 348,92 per nacht... is dan wel gelijk een definitieve boeking, want annuleren is er dan niet meer bij. ;)
pi_107411739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:48 schreef staticdata het volgende:
Ik heb er bewust bij stubhub voor gekozen om een e-ticket te kopen, hoefde dat niet ingevuld te worden. Anders het adres van je hotel.
Ik ook idd.. Bij e-tickets hoeft dat niet... En bij e-tickets weet je zeker dat je de tickets hebt!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107412293
Gisteren 5 dagen Hotel 31 geboekt... voor 580 euro. Vond ik een mooie aanbieding. (Voor 2 personen trouwens).

Vanmorgen kreeg ik al meteen berichten via facebook dat ik misschien maar een ander hotel moet boeken ivm bedbugs. Dat doen we dus niet.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:52:44 #85
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107412839
Elk hotel in NYC heeft wel een kamer met bed bugs. Er zal geen hotel zijn die vrij is van die dingen.
pi_107414536
Daarom ga ik geen ander hotel zoeken :)
  maandag 30 januari 2012 @ 20:48:08 #87
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107415565
Door het bericht van Lips toch gaan twijfelen over die zeer scherpe aanbieding, maar uiteindelijk voor een KLM ticket gegaan (werelddeal weken, 498 euro per ticket) en The Edison Hotel voor 4 nachten a 498 (zelfde prijs als een ticket) geboekt. We gaan met z'n tweeen, dus 745 euro p.p. voor dit tripje.

De aanbieding via Jet Airways en Pan American hotel kan volgens mij écht niet scherper, maar dan moetje wel 10 min. lopen naar de metro, dan nog 30 min. in de metro zitten voor je uberhaupt in Manhattan bent en dan moet je nog eens gaan lopen of hoe je dat ook wilt naar je bestemming. Bij The Edison stap je de deur uit en sta je al bijna op Times Square.

Op een maandag komen we rond 14u lokale tijd aan op JFK, en op vrijdag vertrekken we tegen middernacht terug, dus hebben we die vrijdag nog als volle dag.

En dan binnen een maand na die NYC-trip gaan we weer terug, maar dan bijna 2 weken naar Florida.... :')

Hopelijk is het niet al te koud tegen het einde van maart aan in NYC. :+
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:09:26 #88
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_107426632
Ik ga woensdagochtend richting NY
pi_107429621
Iemand die weet waar je ticketten voor een thuiswedstrijd van de NY Yankees kunt kopen? Niet op ticketmaster.com en ook niet op hun officiele site (enkel voor de uit wedstrijden)?
pi_107431606
Ik heb kaartjes voor een thuiswedstrijd van de NY Yankees tegen de Mets gekocht via ticketnetwork.com
Ik kreeg een mail van de aanbieder van de kaartjes dat ik half maart de e-tickets krijg (de wedstrijd is in juni).
Volgens reviews is het bedrijf betrouwbaar (125% money back guarantee), maar ik heb de kaartjes dus nog niet daadwerkelijk gekregen.
Als je wil, kan ik het via hier laten weten wanneer ik ze binnen heb.
pi_107434191
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 06:36 schreef Kielse het volgende:
Iemand die weet waar je ticketten voor een thuiswedstrijd van de NY Yankees kunt kopen? Niet op ticketmaster.com en ook niet op hun officiele site (enkel voor de uit wedstrijden)?
Het lijkt erop dat losse tickets voor thuiswedstrijden nog niet te koop zijn, alleen seizoentickets en tickets voor de spring training. Normaal zou het wel via ticketmaster.com of mlb.com moeten gaan.
pi_107434323
Regular season begint ook pas over 2 maanden.
Get it and Bet it
pi_107437512
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:43 schreef Missmatch2012 het volgende:
Ik heb kaartjes voor een thuiswedstrijd van de NY Yankees tegen de Mets gekocht via ticketnetwork.com
Ik kreeg een mail van de aanbieder van de kaartjes dat ik half maart de e-tickets krijg (de wedstrijd is in juni).
Volgens reviews is het bedrijf betrouwbaar (125% money back guarantee), maar ik heb de kaartjes dus nog niet daadwerkelijk gekregen.
Als je wil, kan ik het via hier laten weten wanneer ik ze binnen heb.
Volgens mij maken zij gebruik van de site www.stubhub.com. En dus ben je nu duurder uit dan als je het zelf had geregeld.
pi_107439887
Dit is de link:

http://www.ticketnetwork.(...)-tickets.aspx?ref=cj

misschien heb ik wel teveel betaald, zou kunnen, maar zit wel op vrijdagavond in Yankee stadium bij de wedstrijd Yankees - Mets!
pi_107449917
Ja, ik vind het een beetje 'tricky' om op één van die twee sites ticketten te kopen... Gewoon wachten tot ze verschijnen op de officiele site/ticketmaster.com ?

Iemand die al geweest is en 'goede plaatsen' in het Yankee stadium kan aanraden?
pi_107452850
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:52 schreef Kielse het volgende:
Ja, ik vind het een beetje 'tricky' om op één van die twee sites ticketten te kopen... Gewoon wachten tot ze verschijnen op de officiele site/ticketmaster.com ?

Iemand die al geweest is en 'goede plaatsen' in het Yankee stadium kan aanraden?
Wanneer ga je? want zoals hierboven gezegd moet het officiële seizoen nog beginnen. Dus wachten tot de start van het seizoen kan handiger zijn. Dan weten ze waarschijnlijk ook wanneer en tegen we ze spelen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:13:59 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107453516
Is de USS Intrepid nog wat? Grappig dat de Concorde daar op naast het dek staat... er komt ook van de zomer een space shuttle te staan, al heb ik al een keer in eentje gestaan bij het Kennedy Space Center, al was dat wellicht enkel een replica die nooit gebruikt is... twijfel ik even over en zou dat moeten opzoeken.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:03:08 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107456186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:52 schreef Kielse het volgende:
Ja, ik vind het een beetje 'tricky' om op één van die twee sites ticketten te kopen... Gewoon wachten tot ze verschijnen op de officiele site/ticketmaster.com ?

Iemand die al geweest is en 'goede plaatsen' in het Yankee stadium kan aanraden?
Je kan de stoelnummers invullen op google afbeeldingen, dan zie je een simulatie van je zicht. Wel handig!
pi_107462717
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef staticdata het volgende:

[..]

Wanneer ga je? want zoals hierboven gezegd moet het officiële seizoen nog beginnen. Dus wachten tot de start van het seizoen kan handiger zijn. Dan weten ze waarschijnlijk ook wanneer en tegen we ze spelen.
Half mei. Het speelschema is al bekend en in die periode spelen ze zowizo thius...
pi_107469928
Valt tegen de hotelprijzen in juli. Priceline lukt maar niet, Hotwire kan ik nu een 4 sterren hotel in Empire area boeken, waarschijnlijk is dat het St Giles Le Court voor ¤ 136 ex taxes.

Ik heb ook nog steeds onze goede deal uit mei 2010 in mijn hoofd: Roosevelt voor ¤ 80, toen via priceline.

Ik blijf proberen :) Als iemand wereldtips heeft, hoor ik ze graag. (minstens 3 sterren, rond Grand Central of Chelsea)
pi_107476817
Linebear : in september heb ik 4 nachten in hotel 31 overnacht, zowel me vriendin, me broer en ik hadden nergens last van.
Vond het zelf (al was het mijn eerste keer) een top locatie, 10 minuutjes wandelen (wat zowiezo niet erg is in New York) en je zit overal :)
pi_107484786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:49 schreef exode het volgende:
Valt tegen de hotelprijzen in juli. Priceline lukt maar niet, Hotwire kan ik nu een 4 sterren hotel in Empire area boeken, waarschijnlijk is dat het St Giles Le Court voor ¤ 136 ex taxes.

Ik heb ook nog steeds onze goede deal uit mei 2010 in mijn hoofd: Roosevelt voor ¤ 80, toen via priceline.

Ik blijf proberen :) Als iemand wereldtips heeft, hoor ik ze graag. (minstens 3 sterren, rond Grand Central of Chelsea)
Ik heb via priceline het Hilton Fashion District (4 sterren) "gescoord" voor 160 dollar per nacht ex tax/fees.. dus misschien heb je dan ongeveer een richtlijn qua prijs. Oh dit is overigens voor 12-18 mei
pi_107485239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:24 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ik heb via priceline het Hilton Fashion District (4 sterren) "gescoord" voor 160 dollar per nacht ex tax/fees.. dus misschien heb je dan ongeveer een richtlijn qua prijs. Oh dit is overigens voor 12-18 mei
Goed hotel :Y. Heb er zelf vorig jaar gezeten.
pi_107495668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:24 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ik heb via priceline het Hilton Fashion District (4 sterren) "gescoord" voor 160 dollar per nacht ex tax/fees.. dus misschien heb je dan ongeveer een richtlijn qua prijs. Oh dit is overigens voor 12-18 mei
Ik wacht nog wel even, nu ook wel erg vroeg. Ik boek een hotel die ik kostenloos kan annuleren en blijf lekker proberen op priceline en hotwire. Juli is nog ver weg voor leuke dealtjes via het leuke bieden.
pi_107519505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:35 schreef staticdata het volgende:

[..]

Goed hotel :Y. Heb er zelf vorig jaar gezeten.
Ah fijn! Geen bedbugs? ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:16 schreef exode het volgende:

[..]

Ik wacht nog wel even, nu ook wel erg vroeg. Ik boek een hotel die ik kostenloos kan annuleren en blijf lekker proberen op priceline en hotwire. Juli is nog ver weg voor leuke dealtjes via het leuke bieden.
Ik wilde ook eerst wachten. Maar op betterbidding.com heb ik alles van vorig jaar uitgepluist en toen werd het eigenlijk alleen maar duurder, zelfs als het kort van tevoren geboekt was etc. Plus, ik heb 6 nachten (en geen zin in tussentijds verhuizen) en dan is priceline sowieso al pittiger...
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:06:24 #106
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107521833
Hebben de taxi's vanaf Manhattan naar JFK ook een flatrate, of is dat alleen de stad in?
pi_107522190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:06 schreef JK het volgende:
Hebben de taxi's vanaf Manhattan naar JFK ook een flatrate, of is dat alleen de stad in?
Beide kanten op. :)
pi_107522847
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:07 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ah fijn! Geen bedbugs? ;)

[..]

Zover ik heb gemerkt niet :')
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:24:02 #109
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_107524712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:06 schreef JK het volgende:
Hebben de taxi's vanaf Manhattan naar JFK ook een flatrate, of is dat alleen de stad in?
Pas je op voor bedbugs in de taxi.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:20:10 #110
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107526961
quote:
12s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:24 schreef PirE het volgende:

[..]

Pas je op voor bedbugs in de taxi.
Heb je nou serieus anderhalve week moeten nadenken wat voor 'leuk' grapje je kon maken over bedbugs?

Mooi dat die flatfee twee kanten op is. Metro duurt me te lang en zo'n airportshuttle trouwens ook.
pi_107527169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:20 schreef JK het volgende:

[..]

Heb je nou serieus anderhalve week moeten nadenken wat voor 'leuk' grapje je kon maken over bedbugs?

Mooi dat die flatfee twee kanten op is. Metro duurt me te lang en zo'n airportshuttle trouwens ook.
Volgens deze site is de metro (i.c.m. A-Train) het snelst en daarnaast het goedkoopst. Wij gaan het over 2 weken zelf in ieder geval proberen.

http://www.nysubway.com/airport/jfk.html#rail
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:34:49 #112
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_107527634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:20 schreef JK het volgende:

[..]

Heb je nou serieus anderhalve week moeten nadenken wat voor 'leuk' grapje je kon maken over bedbugs?

Wow, kijk hem even geen gevoel voor humor hebben :') _O-
pi_107530078
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:20 schreef JK het volgende:

[..]

Heb je nou serieus anderhalve week moeten nadenken wat voor 'leuk' grapje je kon maken over bedbugs?

Mooi dat die flatfee twee kanten op is. Metro duurt me te lang en zo'n airportshuttle trouwens ook.
Taxi duurt - als je pech hebt - gewoon 1,5 - 2 uur.. dusja ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:09:09 #114
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107536977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wow, kijk hem even geen gevoel voor humor hebben :') _O-
Als je dat humor noemt... ik vind 'm een beetje flauw. Maar ik ben blij dat jij er wel om kan lachen, heeft ie toch nog minimaal één persoon laten lachen. :)

@Gauner; Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Taxi anderhalf tot 2 uur? Dan wil ik niet weten hoe lang zo'n airport shuttle wel niet duurt! :')
Ik zie trouwens dat het sowieso al gemiddeld 70 minuten duurt op een goeie dag. DAmn wat een verkeer.. en ik maar denken dat Los Angeles al verschrikkelijk druk was. Dit doet er niet voor onder. Moet je dus echt wel rekening mee houden voor je terugvlucht, dat je echt op tijd vertrekt.

Met de metro moet je volgens mij nog overstappen en met de koffers en al.. pff geen zin in. :+
Normaal gesproken huur ik altijd een auto, maar in NYC: no way. :)


http://www.nysubway.com/airport/jfk.html#rail

Airtrain is dan idd het snelst, zoals Omnifacer ook zegt.

[ Bericht 13% gewijzigd door JK op 02-02-2012 23:48:42 ]
pi_107537389
Is het van La Gardia een beetje goed in de stad te komen (31st street)
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:47:43 #116
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_107541896
Vanaf JFK altijd de Air Train pakken, aangesloten op ik geloof de A en F-lijn. Een dik uur, en je staat voor 7.50 in hartje Manhattan.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 05:13:01 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_107545517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:47 schreef Omnifacer het volgende:
Vanaf JFK altijd de Air Train pakken, aangesloten op ik geloof de A en F-lijn. Een dik uur, en je staat voor 7.50 in hartje Manhattan.
Dat inderdaad. Ideaal vond ik het. Een beetje mensen kijken om je heen, en verder rijd je zonder problemen Manhattan binnen!

Let wel, de Airtrain betaal je pas als je uitstapt. Dan moet je door een poortje waar je betaalt. Je gaat dus niet zwartrijden als je erin gaat zitten op JFK :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107546116
Heeft iemand hier al eens de Harlem Gospel Tour gedaan? Zit te twijfelen om te gaan boeken voor de zondag dat we er zijn.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_107546210
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:47 schreef Omnifacer het volgende:
Vanaf JFK altijd de Air Train pakken, aangesloten op ik geloof de A en F-lijn. Een dik uur, en je staat voor 7.50 in hartje Manhattan.
Zelf destijd gewoon Taxi gepakt vond ik ook wel lachen om beetje door de wijken heen te crossen :)
pi_107546843
Ik had zelf een supershuttle busje vanaf newark, maar dat duurt wel wat langer ja met meerdere mensen die afgezet moeten bij hun hotel. Maar je ziet dan wel gelijk genoeg van de stad ;)
Maar was vooral omdat we er voor de eerste keer waren, volgende keer wellicht wel metro ofzo :)
pi_107547140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:07 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ah fijn! Geen bedbugs? ;)

[..]

Ik wilde ook eerst wachten. Maar op betterbidding.com heb ik alles van vorig jaar uitgepluist en toen werd het eigenlijk alleen maar duurder, zelfs als het kort van tevoren geboekt was etc. Plus, ik heb 6 nachten (en geen zin in tussentijds verhuizen) en dan is priceline sowieso al pittiger...
Ik heb begrepen dat zo ver vooraf (wij gaan in juli) nog niet alle hotels in de database staan. De keuze is dus beperkter.

Sinds vandaag staat Doubletree Chelsea er ook tussen voor $ 163 per nacht zonder taxes.

Ik denk nog steeds dat ik gewoon een hotel via booking.com boek met gratis annuleren. Dan heb ik rustig de tijd om verder te bieden. Dan hebben we een hotel en wie weet wat ik nog 'win'.
pi_107547324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:20 schreef staticdata het volgende:

[..]

Zelf destijd gewoon Taxi gepakt vond ik ook wel lachen om beetje door de wijken heen te crossen :)
Dat en je bent ook gelijk bij je hotel.
Get it and Bet it
pi_107568665
Wat mag de douane in de VS allemaal wel doen en wat niet?
pi_107569506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:05 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat mag de douane in de VS allemaal wel doen en wat niet?


Bend over _O_
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:30:28 #125
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107573304
Waar ben je bang voor? Je hebt douane en je hebt TSA... en ze mogen best veel.
pi_107632367
Zo, hotel is geboekt, mooie flashdeal van Booking.com. ¤ 105 per nacht voor dit hotel: http://court.stgilesnewyork.com/default.aspx?pg=home Niet slecht, normaal het dubbele en via Hotwire steeds rond de ¤ 150 per nacht.

Ik ben blij! :)
pi_107644718
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:30 schreef JK het volgende:
Waar ben je bang voor? Je hebt douane en je hebt TSA... en ze mogen best veel.
zoals?
  zondag 5 februari 2012 @ 21:26:47 #128
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107648775
De TSA mag in elk geval aan je zaakje voelen of je daar niets verstopt hebt.
Bij de vrouwen uiteraard ook even langs de borsten of daar niets bij geplakt zit.

Daarnaast mag de TSA natuurlijk je koffers doorzoeken en dat doen ze dan ook met steekproeven, soms verkloten ze daarbij de inhoud van je koffer.. wel eens meegemaakt. Wat een puinhoop (met schade). :( Je kan daar weinig tegen doen... ik ga geen rechtzaak tegen ze aanspannen, waar ze zelf wel mee kwamen als advies. :') Daarvoor heb ik wel een reisverzekering.

Maar wat wil je precies gaan doen, waardoor je met deze vraag komt?

Weet je wat ook leuk is? Op Schiphol de bodyscan weigeren, deed ik laatst een keer, werden ze niet vrolijk van. :) Komende keer weiger ik 'm ook. Het lullige van Schiphol is dat ze niet aangeven dat je 'm mag weigeren, terwijl in Amerika bordjes staan dat je 'm mag weigeren. Enige is dat ze je helemaal gaan fouilleren, maar dat doen ze toch ook als ze denken dat je iets bij je hebt.


edit; ohja, bijna vergeten te vermelden;

Bij de gate mogen ze tijdens het boarden ook nog een paar mensen uit de groep trekken bij wie ze vermoeden dat het nog niet helemaal OK is. Zo werd ik er met een paar mannen uit geplukt en moest mijn handbaggage worden doorzocht en werd ik weer gefouilleerd. M'n vriendin mocht niet blijven wachten, die MOEST doorlopen het vliegtuig in. Dit was uiteraard al op een Amerikaans vliegveld, dus niet op Schiphol ofzo.. daar gaat alles heel gemoedelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door JK op 05-02-2012 21:34:27 ]
pi_107649563
Waarom zou je de bodyscan weigeren?
pi_107649940
Lekker boeiend, waarom zou ik die scan weigeren?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 5 februari 2012 @ 21:46:27 #131
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107650288
Omdat ie zinloos is. Als ik wat in m'n reet stop, ziet dat apparaat het niet.
En dus dat je toch gefouilleerd wordt als ze denken dat je wat hebt.
Daarnaast is er ook wel eens een undercover TSA agent meerdere malen door het apparaat gekomen met een vuurwapen op z'n lijf, dus niet in z'n lijf.

Er zijn genoeg truukjes om een vliegtuig neer te halen en daarbij onderdelen gewoon mee te nemen langs beveiliging. Maar waarom zou je als terrorist alleen met vliegtuigen bezighouden.. dat is zo 2001.

En zie ik een backscatter apparaat staan, daar ga ik écht niet doorheen lopen. Maar gelukkig ben ik die op de luchthavens waar ik op vlieg nog niet tegengekomen. ;)

Daarnaast heb je bij de scanner nog een stukje privacy, wat men allemaal graag opgeeft voor niets. Nu wil ik ook best piemelnaakt het vliegtuig in, maar het gaat om het stukje schijnveiligheid opgeven voor een zogenaamd veilige vlucht. Alsof een bodyscanner je 200% garantie geeft dat je op je bestemming aan komt. Bullshit. Ik heb alleen geen zin om hier over door te praten, daar krijg je van die eindeloze discussies van, dus hierbij heb ik meteen alles gezegd wat ik wil zeggen over de beveiliging van vliegvelden en alles er om heen. :)
pi_107650475
Het feit dat het niet werkt boeit me niet, dat is namelijk geen reden om het te weigeren. Dat is gewoon bijdehand doen voor nul reden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107650522
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:46 schreef JK het volgende:
Omdat ie zinloos is. Als ik wat in m'n reet stop, ziet dat apparaat het niet.
En dus dat je toch gefouilleerd wordt als ze denken dat je wat hebt.
Daarnaast is er ook wel eens een undercover TSA agent meerdere malen door het apparaat gekomen met een vuurwapen op z'n lijf, dus niet in z'n lijf.

Er zijn genoeg truukjes om een vliegtuig neer te halen en daarbij onderdelen gewoon mee te nemen langs beveiliging. Maar waarom zou je als terrorist alleen met vliegtuigen bezighouden.. dat is zo 2001.

En zie ik een backscatter apparaat staan, daar ga ik écht niet doorheen lopen. Maar gelukkig ben ik die op de luchthavens waar ik op vlieg nog niet tegengekomen. ;)

Daarnaast heb je bij de scanner nog een stukje privacy, wat men allemaal graag opgeeft voor niets. Nu wil ik ook best piemelnaakt het vliegtuig in, maar het gaat om het stukje schijnveiligheid opgeven voor een zogenaamd veilige vlucht. Alsof een bodyscanner je 200% garantie geeft dat je op je bestemming aan komt. Bullshit. Ik heb alleen geen zin om hier over door te praten, daar krijg je van die eindeloze discussies van, dus hierbij heb ik meteen alles gezegd wat ik wil zeggen over de beveiliging van vliegvelden en alles er om heen. :)
Oh ben het wel met je eens hoor die schijnveiligheid. Dat vind ik ook altijd vrij overdreven in amerika en er naar toe. Echter zou het mijzelf niet verbazen dat als je die scan weigert dat je gelijk een kruisje achter je naam krijgt en je in Amerika langer bezig bent dan gewenst. Dus doe maar aan die schijnveiligheid mee. Als hun dat een veilig gevoel geeft :')
  zondag 5 februari 2012 @ 21:53:46 #134
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107650801
Ik heb geen kruisje achter m'n naam. Ben niet langer bezig bij immigratie en binnen nu en 2 maanden staan er weer 2 trips naar Amerika gepland.

Moet wel altijd lachen wat de mensen toch nog bij zich hebben als ze gescand worden. Zo was er laatst een meisje die durfde haar portomonnee niet in haar tas te doen en door de x-ray te laten gaan, bang dat het er uit gejat zou worden door het personeel. Deed ze 'm maar tussen haar borsten. Toen ze de bodyscanner in stapte detecteerde dat apparaat het natuurlijk. :o :W
Had ze 'm in haar poes verstopt, dan had ik het natuurlijk nooit geweten. _O-
pi_107684573
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:26 schreef JK het volgende:
De TSA mag in elk geval aan je zaakje voelen of je daar niets verstopt hebt.
Bij de vrouwen uiteraard ook even langs de borsten of daar niets bij geplakt zit.

Daarnaast mag de TSA natuurlijk je koffers doorzoeken en dat doen ze dan ook met steekproeven, soms verkloten ze daarbij de inhoud van je koffer.. wel eens meegemaakt. Wat een puinhoop (met schade). :( Je kan daar weinig tegen doen... ik ga geen rechtzaak tegen ze aanspannen, waar ze zelf wel mee kwamen als advies. :') Daarvoor heb ik wel een reisverzekering.

Maar wat wil je precies gaan doen, waardoor je met deze vraag komt?

Weet je wat ook leuk is? Op Schiphol de bodyscan weigeren, deed ik laatst een keer, werden ze niet vrolijk van. :) Komende keer weiger ik 'm ook. Het lullige van Schiphol is dat ze niet aangeven dat je 'm mag weigeren, terwijl in Amerika bordjes staan dat je 'm mag weigeren. Enige is dat ze je helemaal gaan fouilleren, maar dat doen ze toch ook als ze denken dat je iets bij je hebt.

edit; ohja, bijna vergeten te vermelden;

Bij de gate mogen ze tijdens het boarden ook nog een paar mensen uit de groep trekken bij wie ze vermoeden dat het nog niet helemaal OK is. Zo werd ik er met een paar mannen uit geplukt en moest mijn handbaggage worden doorzocht en werd ik weer gefouilleerd. M'n vriendin mocht niet blijven wachten, die MOEST doorlopen het vliegtuig in. Dit was uiteraard al op een Amerikaans vliegveld, dus niet op Schiphol ofzo.. daar gaat alles heel gemoedelijk.
Tja, als je je tegendraads gedraagd, dan pikken ze je er wel uit idd... En dan blijven ze dat ook doen..

Valt het jou niet op dat jij de enige bent die naar de USA is gereisd hier die dergelijke verhalen heeft? Is niet heel toevallig met jouw instelling.

Het is misschien schijnveiligheid, maar als je schijnheiligheid al weigert, gaat er bij de security een waarschuwing af dat je misschien wat te verbergen hebt.. En een TSA slot op je koffer, verder niet op slot doen, en er is niets aan de hand.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:49:25 #136
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107686536
Toen ze me uit de rij plukten, was er geen sprake van bodyscanners.
Dat was gewoon random.. of ouderwets Israelisch profiling. ;)

Wat betreft die koffer die als een puinhoop terug kwam. Er zaten 2 blikken 'Monster energy' in, maar dan de flessen met afsluitbare dop. Gesealed. Maar dat zie je op een scan niet zo snel, misschien dachten ze dat het pijpbommen waren oid. Wat was nou het probleem (voor ons); m'n vriendin had een doosje makeup met bepaald poeder er in zitten en ze flikkerden die zooi terug en dat doosje was dus open en die hele koffer onder de rotzooi.
Dat poeder krijg je dus nergens meer uit. Ook niet uit de koffer zelf. Uiteraard was de koffer gewoon open, ik ben niet anders gewend.

Je kan best tegendraads doen, maar je moet het wel met beleid doen. In NL wordt het als tegendraads gezien, in Amerika mag je kiezen wat je wilt, op Schiphol houden ze de lippen op elkaar en krijg je een diepe zucht als je toont anders te zijn dan een mak schaap, maar dan krijg je ook wel weer wat je wilt. En ook in Amerika heb ik 'm wel eens geweigerd. Eventjes mee met een TSA officer, die geeft aan dat ie je gaat fouilleren, wil je tas inspecteren en vraagt even waarom je niet door de scan wilt en respecteert dat en wenst je een fijne dag. Als iets niet 100% veilig is, waarom zou ik er dan aan mee werken, dat is mezelf en anderen bedonderen. Als je als bejaarde of chronisch zieke een griepprik moet halen, maar uit onderzoek blijkt dat deze prik helemaal niet helpt (en dan ook écht niet helpt), blijf je dan ook die prik halen? Ik niet.

Daarnaast lever je gewoon steeds meer privacy in... TSA mag nu zelfs kinderen betasten om te zien of ze wat bij zich dragen en dat gaat ZEER uitvoerig, uitvoeriger dan bij volwassenen.

Iedereen wordt gewoon gezien/behandeld als een crimineel, dat staat me tegen en daarom geef ik wat tegengas tegen dat achterlijke millimeter wave apparaat op 10 terahertz, waar Schiphol er nog een aantal van in de kelder heeft staan.

De reden dat ik misschien wat meer van dit soort dingen mee maak, is dat ik misschien wat vaker dan de gemiddelde Fok!ker naar Amerika ga.
Maar toegegeven, ik houd er best van om wat tegendraads te zijn en niet meteen mee te geven.
Wil Amerika me op een gegeven moment niet meer zien, their loss.. geef ik m'n geld op een andere plek uit.

Nou heb ik er toch weer meer over gezegd dan ik oorspronkelijk wilde doen. :+
pi_107686726
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef JK het volgende:
Nou heb ik er toch weer meer over gezegd dan ik oorspronkelijk wilde doen. :+
Dat is niet erg, want nu is je verhaal ineens een stuk genuanceerder en logischer... Ja, poedertjes ed. zijn altijd een probleem. Wij doen ze altijd in doorzichtige tasjes (dezelfde als handbagage) en dan in de koffer. Kunnen ze prima zien wat het is en tasje kunnen ze gewoon open doen, of ze ze erin terug doen is natuurlijk de vraag, maar laten we daar vanuit gaan.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 6 februari 2012 @ 19:55:16 #138
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107686883
M'n vriendin was zo 'slim' om 'm in een handdoek te wikkelen. Normaal doen we alle verzorgingsproducten in plastic zakjes. Deze helaas niet, met dit soort gevolgen. Beetje eigen schuld, maar de TSA gaat ook vrij hardhandig met spullen om. Maarja.. risico van het reizen. Met de post krijg je ook wel eens iets kapot binnen.

Aan de andere kant, zou je in die makupdoos natuurlijk ook drugs hebben kunnen doen.. daar heb ik niet eens over nagedacht. Misschien waren het dus niet de blikken Monster Energy, maar de makeupdoos! :o
pi_107687029
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:55 schreef JK het volgende:
M'n vriendin was zo 'slim' om 'm in een handdoek te wikkelen. Normaal doen we alle verzorgingsproducten in plastic zakjes. Deze helaas niet, met dit soort gevolgen. Beetje eigen schuld, maar de TSA gaat ook vrij hardhandig met spullen om. Maarja.. risico van het reizen. Met de post krijg je ook wel eens iets kapot binnen.

Aan de andere kant, zou je in die makupdoos natuurlijk ook drugs hebben kunnen doen.. daar heb ik niet eens over nagedacht. Misschien waren het dus niet de blikken Monster Energy, maar de makeupdoos! :o
Alles kan voor ze een trigger zijn en idd ze zijn niet lichtzinnig ermee.. De echte waardevolle spullen gaan bij ons dan ook in handbagage; camera's en laptops sowieso.. Ik gebruik wel 4 bakjes voor de scanners, geen probleem, maar dat spul gaat niet in de koffer. Zelfs al was de douane/tsa er niet, men gooit hoe dan ook met je koffer!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107688139
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef JK het volgende:
Als je als bejaarde of chronisch zieke een griepprik moet halen, maar uit onderzoek blijkt dat deze prik helemaal niet helpt (en dan ook écht niet helpt), blijf je dan ook die prik halen? Ik niet.

Onzinnige vergelijking. Die griepprik kost mij onnodige tijd en moeite, dus die zou ik nooit meer halen. Een scan weigeren kost mij ook onnodige tijd en moeite, dus accepteer ik hem gewoon. Ik heb geen zin om met die lui te discussieren, en zij hebben geen zin in bijdehande lui die hen belemmeren gewoon hun taak te doen, hoe weinig nut het ook heeft (zij maken het beleid niet).

quote:
De reden dat ik misschien wat meer van dit soort dingen mee maak, is dat ik misschien wat vaker dan de gemiddelde Fok!ker naar Amerika ga.
Maar toegegeven, ik houd er best van om wat tegendraads te zijn en niet meteen mee te geven.
Wil Amerika me op een gegeven moment niet meer zien, their loss.. geef ik m'n geld op een andere plek uit.

Ik vlieg meer dan 100 enkeltjes per jaar, dus zie aardig wat checks (ook die in de VS). Ik wil gewoon efficient zijn en loop dus inmiddels overal vloeiend doorheen. Hoe onzinnig regels ook zijn, ik zorg dat ik alles op orde heb en snel door ben. Waarom zou ik me er altijd aan ergeren en moeilijk doen? Ik zou per jaar 25 uur van mijn leven verliezen aan die onzin...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 februari 2012 @ 22:15:50 #141
64792 Mryc
play me one more song
pi_107695238
Tickets zijn binnen voor New York Rangers tegen Detroit Red Wings :-). Nu nog even kaartjes voor de Village Vanguard regelen.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:26:04 #142
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107695737
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 20:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking. Die griepprik kost mij onnodige tijd en moeite, dus die zou ik nooit meer halen. Een scan weigeren kost mij ook onnodige tijd en moeite, dus accepteer ik hem gewoon. Ik heb geen zin om met die lui te discussieren, en zij hebben geen zin in bijdehande lui die hen belemmeren gewoon hun taak te doen, hoe weinig nut het ook heeft (zij maken het beleid niet).

[..]

Ik vlieg meer dan 100 enkeltjes per jaar, dus zie aardig wat checks (ook die in de VS). Ik wil gewoon efficient zijn en loop dus inmiddels overal vloeiend doorheen. Hoe onzinnig regels ook zijn, ik zorg dat ik alles op orde heb en snel door ben. Waarom zou ik me er altijd aan ergeren en moeilijk doen? Ik zou per jaar 25 uur van mijn leven verliezen aan die onzin...
Het kost je niets extra's want je zegt gewoon 'full patdown', en dan ga je door de metaaldetector, even fouilleren klaar.

Bij de bodyscan ga je door de scan en KAN je klaar zijn, maar je kan ook door de scan en daarna gefouilleerd worden. Kost je dus ongeveer even veel tijd. Daarnaast moet je daarna toch nog wachten tot je kan boarden... tijd die ik zelf niet nuttig invul. Misschien jij wel, ik niet. ;)
pi_107695809
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:26 schreef JK het volgende:

[..]

Het kost je niets extra's want je zegt gewoon 'full patdown', en dan ga je door de metaaldetector, even fouilleren klaar.

Bij de bodyscan ga je door de scan en KAN je klaar zijn, maar je kan ook door de scan en daarna gefouilleerd worden. Kost je dus ongeveer even veel tijd. Daarnaast moet je daarna toch nog wachten tot je kan boarden... tijd die ik zelf niet nuttig invul. Misschien jij wel, ik niet. ;)
Je geeft zelf al aan dat weigeren in Nederland enkel tot discussie leidt, toch? Wie heeft daar nu zin in. En ik vul mijn tijd wel nuttig in inderdaad, hoewel alles al beter is dan discussieren over een scan, lijkt me.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 6 februari 2012 @ 22:38:28 #144
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107696347
Neuh, ze doen wat moeilijk, omdat ze weer even moeten nadenken hoe het ook alweer anders kan.
Heel menselijk. Maar geloof me, ik ga echt niet lang met ze in discussie, als ik het zo wil, wie zijn zij om mij tegen te houden. Je hebt het recht om 'm te weigeren en de andere optie te kiezen, die veel mensen veel vervelender vinden.

Maargoed, jij loopt zo door de scan heen, ik laat me wat minder snel als crimineel bestempelen.. prima toch? We krijgen allebei wat we willen, alleen wel op twee verschillende manieren

Maar nu weten we nog steeds niet wat El Presidente wil gaan doen... wiet meenemen? Bolletjes cocaine? Die bolletjes gaan ze in elk geval niet detecteren middels een scan.
pi_107703106
Zullen we het nu dan weer over de NY zaken hebben :) *O*
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:54:02 #146
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107704816
Goed plan, want dit gaat nergens meer over. :)

Dus nogmaals mijn vraag van vorige week;
Heeft één van jullie ervaring met de USS Entrepid? Is dat wat, of links laten liggen (letterlijk en figuurlijk :+ )
pi_107706991
Om weer eens over New York te beginnen ;)

15 t/m 23 mei naar New York, eerste keer *O*
pi_107709776
Volgende week donderdag weer naar NY!

Hopelijk droog weer, al zijn de voorspellingen voor volgende week een beetje wisselvallig.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:19:15 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_107715097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:20 schreef vanpers het volgende:
Om weer eens over New York te beginnen ;)

15 t/m 23 mei naar New York, eerste keer *O*
Ik ga 1 dag later en kom dezelfde dag terug :D
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_107721052
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:54 schreef JK het volgende:
Goed plan, want dit gaat nergens meer over. :)

Dus nogmaals mijn vraag van vorige week;
Heeft één van jullie ervaring met de USS Entrepid? Is dat wat, of links laten liggen (letterlijk en figuurlijk :+ )
Mwha, ik vind het wel degelijk een waardevolle toevoeging aan het topic. Dit heeft immers ook te maken met een trip naar NY.. Maar het is zo duidelijk genoeg idd... :) Jouw ervaring en idee is duidelijk, wat de rest daarmee doet, moet iedereen zelf bepalen :D.

Wie heeft er nog NIET standaard tips voor in NY? De boekjes-tips qua gebouwen etc.. weten we inmiddels wel... Ik zoek de dingen die er niet in staan!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107721100
In maart gaan we schaatsen in Central Park :o
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:15:22 #152
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_107721120
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:14 schreef Fargo het volgende:
In maart gaan we schaatsen in Central Park :o
:o
pi_107724761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:20 schreef vanpers het volgende:
Om weer eens over New York te beginnen ;)

15 t/m 23 mei naar New York, eerste keer *O*
Leuk, kunnen we meeten ;) Wij zijn er 21 - 26 mei
pi_107743877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:13 schreef existenz het volgende:

[..]

Mwha, ik vind het wel degelijk een waardevolle toevoeging aan het topic. Dit heeft immers ook te maken met een trip naar NY.. Maar het is zo duidelijk genoeg idd... :) Jouw ervaring en idee is duidelijk, wat de rest daarmee doet, moet iedereen zelf bepalen :D.

Wie heeft er nog NIET standaard tips voor in NY? De boekjes-tips qua gebouwen etc.. weten we inmiddels wel... Ik zoek de dingen die er niet in staan!
Misschien dat hier iets bij staat?

http://petitepassport.com(...)of-america/new-york/
  woensdag 8 februari 2012 @ 18:42:20 #156
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_107759603
NY O+ Wat een gave stad :)
pi_107775502
Ben dit jaar voor het eerst geweest, echt wow wat een stad.
Om de hoek een starbucks, overal kan je een taxi nemen of metro natuurlijk,
lopend is alles prima te doen. Ben er c.a 1 week geweest, en had al n beetje n ritueeltje, sochtends starbucks en food emporium (soort AH daar, met bonuskaart, aangevraagd natuurlijk :P )

Kan MoMA, en Top of The Rock zeer aanraden, echt een must!, vond Guggenheim wat minder maar was wrs vanwege de expositie, verder wel heel cool gebouw!
pi_107863077
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef linebear het volgende:

[..]

Leuk, kunnen we meeten ;) Wij zijn er 21 - 26 mei
Haha en ik 12-18 mei
pi_107865209
Is er iemand naar de Bodies tentoonstelling in NY geweest en toevallig dan ook naar die hier in NL (vorig jaar Rotterdam, nu Amsterdam)?

Ik vraag me af of er echt verschil is (behalve in ticketprijs haha).
pi_107867645
Jep, wij zijn naar Bodies geweest, erg indrukwekkend en de moeite waard. Ik had toen via een of andere site veel korting op kaartjes, even goed zoeken en je bent pp slechts een tientje kwijt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_107899650
Wat is volgens jullie de beste (Imax)bioscoop in Manhattan?

Ben zelf in de Regal geweest bij Times Square en zou volgende week graag een andere proberen.. :)
pi_107900104
Ik ben naar een bioscoop geweest bij union square.. weet alleen niet hoe die heet..
Be brave. Be kind.
pi_107901191
AMC Lincoln Square heeft het enige true IMAX scherm in NYC. Heb daar de nieuwe Mission Impossible gezien.
Voordeel is ook dat daar nauwelijks toeristen komen.
pi_107902689
Is dat de AMC Loews? Heb daar namelijk goede dingen over gehoord.
pi_107903339
Yep. ^O^
pi_107962550
Hoe zijn de prijzen van tax-free drank op JFK? Bij de aanbiedingen op Schiphol zitten soms wel interessante dingen die je bij terugkomst op kan halen, maar misschien loont het om het daar te kopen?
TRV
pi_108015621
Morgen voor een week naar NYC, zin in! :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:28:52 #168
19142 tslh
Never at ease.....
pi_108030918
Eind mei weer die kant op voor bruiloft en vakantie :)
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_108035387
Hebben we al last van Lin-Sanity
pi_108035643
In NY wel gok ik. Maar goed ook dat die gast is opgestaan nu zijn de Knicks weer play off waardig.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:41:00 #171
107521 Furia
snoopy weer
pi_108050313
Dit past niet helemaal in het topic, maar weet iemand toevallig een (goedkoper) vliegveld in de buurt van New York, waarvandaan je gemakkelijk daar kunt komen? Ik wil voor een rondreis die in NY begint een auto huren, maar het is daar stervensduur, veel duurder dan aan de westkust. Ik wil alleen het liefst niet 11 uur in het vliegtuig zitten én niet met een auto in NY zitten, dus het zou mooi zijn als ik wel naar NY kan vliegen, daar wat rond kan loeren en vervolgens met het OV naar een ander vliegveld gaan voor de auto.
pi_108050582
Waarom begin je je rondreis dan niet aan de Westkust en eindig je in New York, waar je uberhaupt geen auto nodig hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:54:29 #173
107521 Furia
snoopy weer
pi_108050729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom begin je je rondreis dan niet aan de Westkust en eindig je in New York, waar je uberhaupt geen auto nodig hebt.
Omdat het een RONDreis wordt, een retourtje NY is veel goedkoper dan een enkeltje LA en een enkeltje NY, om maar een voorbeeld te noemen. In NY hoef ik die auto ook nog niet te hebben, het liefst heb ik hem dan nog helemaal niet, dan kan er ook niets mee gebeuren. Maar ik ga liever niet een dag met het OV ergens heen om de auto op te halen, het zou mooi zijn als dat een beetje in de buurt van NY kan.
pi_108061028
Hey allemaal ik zoek een B&B of goedkoop hostel tussen de 40-60 euro per nacht. Het liefst centraal maar als het in de buurt ligt van een subway is het mij prima.

Ik had harlem b&b gezien maar dat was een singleroom voor toch gauw 380 euro, beetje veel.
HI hostel international ook, maar slechte reviews ook van gezien.

Het gaat om de periode: 4 juni - 9 juni

Ik hoop een beetje tips te kunnen krijgen van jullie ervaren new-yorkers-reizigers-enzo

alvast bedankt! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:33:57 #175
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108062811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:54 schreef Furia het volgende:

[..]

Omdat het een RONDreis wordt, een retourtje NY is veel goedkoper dan een enkeltje LA en een enkeltje NY, om maar een voorbeeld te noemen.
Je moet ook geen enkeltjes kopen, je kan best op L.A. landen en via Newark of JFK weer vertrekken (dus gewoon een retourtje met een ander vliegveld als vertrekpunt). Kost je soms ietsje meer, maar dan praat je over tientjes. In Cali vloog ik op SF en vertrok ik via Las Vegas... in Florida vlieg ik altijd op Orlando en altijd via Miami terug.
pi_108070071
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:01 schreef Boterbartje het volgende:
Hey allemaal ik zoek een B&B of goedkoop hostel tussen de 40-60 euro per nacht. Het liefst centraal maar als het in de buurt ligt van een subway is het mij prima.

Ik had harlem b&b gezien maar dat was een singleroom voor toch gauw 380 euro, beetje veel.
HI hostel international ook, maar slechte reviews ook van gezien.

Het gaat om de periode: 4 juni - 9 juni

Ik hoop een beetje tips te kunnen krijgen van jullie ervaren new-yorkers-reizigers-enzo

alvast bedankt! :)
Wil je een singleroom of mag het ook op een slaapzaal?

Bij deze heb je een eigen kamer voor jouw periode ¤ 236, geen idee of het wat is: http://www.booking.com/ho(...)90798f29181da5845bea;dcid=1;checkin=2012-06-04;checkout=2012-06-09;srfid=bd07fade089c5c853e26c7ec1473b148X8

Ook ¤ 236 maar wel in een slaapzaal:
http://www.booking.com/ho(...)90798f29181da5845bea;dcid=1;checkin=2012-06-04;checkout=2012-06-09;srfid=bd07fade089c5c853e26c7ec1473b148X2
pi_108070109
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:41 schreef Furia het volgende:
Dit past niet helemaal in het topic, maar weet iemand toevallig een (goedkoper) vliegveld in de buurt van New York, waarvandaan je gemakkelijk daar kunt komen? Ik wil voor een rondreis die in NY begint een auto huren, maar het is daar stervensduur, veel duurder dan aan de westkust. Ik wil alleen het liefst niet 11 uur in het vliegtuig zitten én niet met een auto in NY zitten, dus het zou mooi zijn als ik wel naar NY kan vliegen, daar wat rond kan loeren en vervolgens met het OV naar een ander vliegveld gaan voor de auto.
Ga je een rondreis Oostkant doen? Dus NY, Washington, Boston etc of meer naar Chicago en Lake Michigan of wil vanaf NY naar het Westen rijden?

Wat betreft vliegveld is La Guardia het dichtstbijzijnd vanaf Manhattan, wij vliegen vanaf dat vliegveld retour naar Denver. Ik neem aan dat ze daar ook autoverhuur bedrijven hebben waar jij wat aan hebt. En voor leuke autohuur deals: www.eautohuur.nl en www.hertz.com/anwb
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:57:31 #178
107521 Furia
snoopy weer
pi_108079887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:33 schreef JK het volgende:

[..]

Je moet ook geen enkeltjes kopen, je kan best op L.A. landen en via Newark of JFK weer vertrekken (dus gewoon een retourtje met een ander vliegveld als vertrekpunt). Kost je soms ietsje meer, maar dan praat je over tientjes. In Cali vloog ik op SF en vertrok ik via Las Vegas... in Florida vlieg ik altijd op Orlando en altijd via Miami terug.
Ik wist niet dat dat ook kon! Maar op zich maakt het niet echt uit hiervoor, want we willen echt helemaal rond, dus dan kom je toch weer bij je beginpunt uit. Zitten nu te kijken naar Orlando/Florida, daar lijkt de combinatie van ticketprijs en huurautoprijs het gunstigst uit te vallen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:59:01 #179
107521 Furia
snoopy weer
pi_108079927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:52 schreef exode het volgende:

[..]

Ga je een rondreis Oostkant doen? Dus NY, Washington, Boston etc of meer naar Chicago en Lake Michigan of wil vanaf NY naar het Westen rijden?

Wat betreft vliegveld is La Guardia het dichtstbijzijnd vanaf Manhattan, wij vliegen vanaf dat vliegveld retour naar Denver. Ik neem aan dat ze daar ook autoverhuur bedrijven hebben waar jij wat aan hebt. En voor leuke autohuur deals: www.eautohuur.nl en www.hertz.com/anwb
Helemaal rond is de bedoeling. Niet overal langs de landsgrenzen, maar grofweg Miami - Washington - NY - Niagara Falls - Detroit - Salem - Salt Lake City - LA - en dan een zelfde soort route langs de onderkant. Bedankt voor de autohuurlinkjes, ik ga even kijken. We hebben van een vorige vakantie wel hele goede ervaringen met Hertz, dus daar zou de voorkeur op zich wel naar uitgaan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:01:35 #180
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108080010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:49 schreef exode het volgende:

[..]

Wil je een singleroom of mag het ook op een slaapzaal?

Bij deze heb je een eigen kamer voor jouw periode ¤ 236, geen idee of het wat is: http://www.booking.com/ho(...)90798f29181da5845bea;dcid=1;checkin=2012-06-04;checkout=2012-06-09;srfid=bd07fade089c5c853e26c7ec1473b148X8

Ook ¤ 236 maar wel in een slaapzaal:
http://www.booking.com/ho(...)90798f29181da5845bea;dcid=1;checkin=2012-06-04;checkout=2012-06-09;srfid=bd07fade089c5c853e26c7ec1473b148X2
Slaapzaal is geen probleem! :)

Bij de eerste single room zie je alleen maar negatieve reacties, dus een no-go.
Die 2e slaapzaal ziet er goed uit maar is Dames&Dames en Boterbartje is een heertje :@

Bedankt voor de tips, dat zoek ik dus eigenlijk! Als je nog een leuke slaapzaal/single room kunt aanraden? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108123454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:54 schreef Furia het volgende:

[..]

Omdat het een RONDreis wordt, een retourtje NY is veel goedkoper dan een enkeltje LA en een enkeltje NY, om maar een voorbeeld te noemen. In NY hoef ik die auto ook nog niet te hebben, het liefst heb ik hem dan nog helemaal niet, dan kan er ook niets mee gebeuren. Maar ik ga liever niet een dag met het OV ergens heen om de auto op te halen, het zou mooi zijn als dat een beetje in de buurt van NY kan.
Ik ben van NY naar LA gereden paar jaar terug. Wij zijn met de trein naar Washington DC gereisd en hebben daar de auto opgepikt.

www.usareisen.de is de beste site om auto's te huren.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 19 februari 2012 @ 17:58:50 #182
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108155891
Van plan om dit jaar naar New York te gaan voor 1 of 2 weken :).
Heb er nu al zin in (met de kerstvakantie).
pi_108186861
Ik zit een beetje rond te zoeken naar een vlucht naar New York, maar wat is eigenlijk het beste vliegveld om aan te komen. Ik zie veel vluchten die om half 4 aankomen. Dus wil ik er ook weer niet 3 uur over doen vanaf het vliegveld naar het hotel. Dus welk vliegveld is dan handig: JFK of Newark?
pi_108188388
JFK vast tarief met een taxi, Newark niet.
Newark kan je de airtrain pakken.

Hangt ook af hoeveel geld je aan het vervoer uit wilt geven. Zelf heb ik de voorkeur voor JFK.
pi_108188452
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:23 schreef staticdata het volgende:
JFK vast tarief met een taxi, Newark niet.
Newark kan je de airtrain pakken.

Hangt ook af hoeveel geld je aan het vervoer uit wilt geven. Zelf heb ik de voorkeur voor JFK.
Het liefst ga ik met het ov. Bijvoorbeeld al met de metra met mijn metro weekkaart. Taxi's ben ik niet zo'n fan van.
pi_108230803
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:59 schreef Furia het volgende:

[..]

Helemaal rond is de bedoeling. Niet overal langs de landsgrenzen, maar grofweg Miami - Washington - NY - Niagara Falls - Detroit - Salem - Salt Lake City - LA - en dan een zelfde soort route langs de onderkant. Bedankt voor de autohuurlinkjes, ik ga even kijken. We hebben van een vorige vakantie wel hele goede ervaringen met Hertz, dus daar zou de voorkeur op zich wel naar uitgaan.
Je ook nog bij budget.com kijken, daar hebben wij onze auto gehuurd omdat de tweede bestuurder gratis is mits deze op hetzelfde adres woont.
pi_108231068
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Slaapzaal is geen probleem! :)

Bij de eerste single room zie je alleen maar negatieve reacties, dus een no-go.
Die 2e slaapzaal ziet er goed uit maar is Dames&Dames en Boterbartje is een heertje :@

Bedankt voor de tips, dat zoek ik dus eigenlijk! Als je nog een leuke slaapzaal/single room kunt aanraden? :)
Hier ook al gekeken? http://www.hostels.com/ Hoor goede dingen over Big Apple Hostel en HiHostel.
pi_108231530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:32 schreef exode het volgende:

[..]

Je ook nog bij budget.com kijken, daar hebben wij onze auto gehuurd omdat de tweede bestuurder gratis is mits deze op hetzelfde adres woont.
Qua auto's kan ik je enkel aanraden echt veel rond te kijken. Ik vind www.autoeurope.nl altijd super, die hebben een enorm goeie service lijn. Ik heb voor een roadtrip VS/Canada veel met hen gezocht en gemaild, uiteindelijk uitgekomen op een bedrag van iets van 1000 dollar voor 3 weken SUV van Calgary naar San Francisco. Niet slecht volgens mij, prijzen varieren zo extreem.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:42:49 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108233076
Niet bruikbaar voor de mensen die een andere eindbestemming hebben dan waar ze beginnen, maar www.rentawreck.com is ook een goeie voor jonge bestuurders/mensen die weinig geld te besteden hebben voor een auto! Moet je wel op dezelfde plaats inleveren als van waar je hem huurt volgens mij.
pi_108235227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet bruikbaar voor de mensen die een andere eindbestemming hebben dan waar ze beginnen, maar www.rentawreck.com is ook een goeie voor jonge bestuurders/mensen die weinig geld te besteden hebben voor een auto! Moet je wel op dezelfde plaats inleveren als van waar je hem huurt volgens mij.
Is ook prima inderdaad, maar meestal kom je via die verzamelsites beter uit.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108251097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:34 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Is ook prima inderdaad, maar meestal kom je via die verzamelsites beter uit.
Verzamelsites zijn leuk, maar ik was bij Budget goedkoper uit en dus gratis de tweede bestuurder. Overigens was www.hertz.com/anwb net zo goedkoop maar zonder die tweede bestuurder. Zelfs 1 van mijn favoriete sites eautohuur.nl kon er niet aan tippen.

Maar inderdaad zoeken, zoeken, zoeken. :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:05:42 #192
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108251902
Als eautohuur er niet aan kan tippen, is zo'n aanbieding echt goed. ;)
Vaak kan er nog wat van de prijs af bij eautohuur als je ze belt. Enige nadeel de laatste keer voor mij was dat ik telefonisch een akkoord aan ging en alvast een akkoord gaf voor een aanbetaling.
Bij eautohuur kon je kostenloos annuleren (stond duidelijk op de site), maar die aanbetaling zou je dan kwijt zijn. Dus niet kostenloos. Zeiden ze niet aan de telefoon, nu hebben op de website ook dat weggehaald en aangegeven dat het snel en eenvoudig kan. Ik was er nogal kwaad over, want stel dat ik ergens anders goedkoper een auto kon krijgen, dan was ik 80 euro kwijt. Beetje vieze smaak van overgehouden in m'n mond, maar nu ze het online hebben aangepast zal ik er een volgende keer wel weer huren als usareisen geen betere aanbieding heeft.
pi_108253079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 07:44 schreef exode het volgende:

[..]

Verzamelsites zijn leuk, maar ik was bij Budget goedkoper uit en dus gratis de tweede bestuurder. Overigens was www.hertz.com/anwb net zo goedkoop maar zonder die tweede bestuurder. Zelfs 1 van mijn favoriete sites eautohuur.nl kon er niet aan tippen.

Maar inderdaad zoeken, zoeken, zoeken. :)
Het verschilt enorm. Ik huur vrij veel auto's (stuk of 100 dagen per jaar?), en ik leer wel welke aanbieder in welk land het goedkoopst is. In de VS blijft het alleen vreemd, zeker als je moeilijke trajecten doet met verschillende locaties, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108260703
Overigens loont het vaak ook om even op carhire3000.co.uk te kijken, het engelse zusje van eautohuur.nl. Wij hebben daar in 2008 gehuurd, omdat de euro toen erg sterk stond tov de pond.

Wij hebben bij Budget overigens BCD U081800 gebruikt. Door deze kortingscode kregen wij dezelfde tarieven als de 'nu betalen' tarieven.

Nadeel van eautohuur vind ik wel dat je niet vantevoren weet welke verhuurder het betreft (of is dat veranderd?). Wij hadden een kleine verhuurder waardoor wij op het vliegveld van LA letterlijk een uur op een shuttlebus moesten wachten terwijl die van de grotere verhuurders af en en aan reden.
  woensdag 22 februari 2012 @ 14:07:20 #195
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108262003
Volgens mij gaf ik wel aan om Dollar of Alamo te willen hebben.
Ik kreeg toen Dollar. Ook met name vanwege drop-off kosten enz. Dus die zekerheid had ik al wel direct.
pi_108276407
Iemand nog tips voor (recente) outlets in de stad zelf? En niet de grote outlet in Woodbury.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_108279148
Ik ga samen met mijn vriend van 10 t/m 17 mei naar New York. Ik heb net het Best Western Long Island City View geboekt. Ze hebben veel goede recensies op tripadvisor, er schijnt een metro vlakbij het hotel te zitten. Lijkt me goed!

Ik heb er nu al zo'n zin in!
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:50:16 #198
64792 Mryc
play me one more song
pi_108281188
Nog drie weken en ik mag weer! Ongelooflijk veel zin in :)
pi_108281227
Nog 4 nachtjes slapen ik :P
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:54:05 #200
64792 Mryc
play me one more song
pi_108281374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:50 schreef LeNick het volgende:
Nog 4 nachtjes slapen ik :P
Baas boven baas ;-)

Veel plezier!
pi_108281600
Ik nog 2 :p
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_108291915
Iemand nog tips voor plekken in New York die het decor zijn geweest voor films en series? Reeds gezien:

- Friends appartement
- Sex and the city appartement
- Fontein Friends
- De 'High school' van Gossip Girl
- Empire hotel van Gossip Girl

Ik heb onder andere deze site gevonden met locaties: http://onthesetofnewyork.com/ maar wie weet heeft iemand hier briljante tips :)
pi_108304475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 09:17 schreef exode het volgende:
Iemand nog tips voor plekken in New York die het decor zijn geweest voor films en series? Reeds gezien:

- Friends appartement
- Sex and the city appartement
- Fontein Friends
- De 'High school' van Gossip Girl
- Empire hotel van Gossip Girl

Ik heb onder andere deze site gevonden met locaties: http://onthesetofnewyork.com/ maar wie weet heeft iemand hier briljante tips :)
Friends appartement de moeite waard?
pi_108306465
Ghostbuster ?
pi_108311043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:33 schreef vanpers het volgende:

[..]

Friends appartement de moeite waard?
Mhoa, je herkent het amper. Maar ik als Friends fan moest het natuurlijk even zien. De wijk (Greenwich) is sowieso leuk dus een tripje erheen is het wel waard.
pi_108311096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:22 schreef linebear het volgende:
Ghostbuster ?
Uhm....niet eens gezien :o

Maar wil echt de locaties weten, adressen etc, er zijn veel tours maar die verklappen de locaties uiteraard niet.
pi_108324208
Ik ben nog steeds op zoek naar een trip jaar NY voor 7 dagen. 8 juni tm 15 juni bijvoorbeeld. En dan voor 1000 euro. Ik heb hier al een tip gekregen voor country Inn hotel in Queens. Maar samen met een vluchtreis lukt het me niet om dit voor 1000 euro te krijgen. Iemand nog tips? Qua hotel kan ik volgens mij moeilijk goedkoper.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:06:15 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108336691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:11 schreef Stansfield het v
Volgende:

Ik ben nog steeds op zoek naar een trip jaar NY voor 7 dagen. 8 juni tm 15 juni bijvoorbeeld. En dan voor 1000 euro. Ik heb hier al een tip gekregen voor country Inn hotel in Queens. Maar samen met een vluchtreis lukt het me niet om dit voor 1000 euro te krijgen. Iemand nog tips? Qua hotel kan ik volgens mij moeilijk goedkoper.
www.airbnb.com
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:27:15 #209
12621 tcr
*nix 4ever
pi_108339206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een trip jaar NY voor 7 dagen. 8 juni tm 15 juni bijvoorbeeld. En dan voor 1000 euro. Ik heb hier al een tip gekregen voor country Inn hotel in Queens. Maar samen met een vluchtreis lukt het me niet om dit voor 1000 euro te krijgen. Iemand nog tips? Qua hotel kan ik volgens mij moeilijk goedkoper.
Hotwire al gechecked? Maar samen met een vlucht lijkt me dit een lastige klus. Hotels zijn toch wel zo 100 euro per nacht op het eilandje...
pi_108340173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:27 schreef tcr het volgende:

[..]

Hotwire al gechecked? Maar samen met een vlucht lijkt me dit een lastige klus. Hotels zijn toch wel zo 100 euro per nacht op het eilandje...
Het hotel is niet echt het probleem. Die heb ik voor 800 euro. Dus heb ik nog 1200 euro over voor 2 tickets. Maar dat is toch allemaal wel lastig te halen merk ik. Qua hotel gaat het niet echt lukken om goedkoper te zitten. Dus ik ben nu aan het zoeken naar een goedkope vlucht.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:38:47 #211
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_108366659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:10 schreef Mazou het volgende:
Ik ga samen met mijn vriend van 10 t/m 17 mei naar New York. Ik heb net het Best Western Long Island City View geboekt. Ze hebben veel goede recensies op tripadvisor, er schijnt een metro vlakbij het hotel te zitten. Lijkt me goed!

Ik heb er nu al zo'n zin in!
Lol, volgens mij zijn er nu al 4 Fokkers die die tijd in NY zijn :D
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:35:58 #212
12621 tcr
*nix 4ever
pi_108376104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het hotel is niet echt het probleem. Die heb ik voor 800 euro. Dus heb ik nog 1200 euro over voor 2 tickets. Maar dat is toch allemaal wel lastig te halen merk ik. Qua hotel gaat het niet echt lukken om goedkoper te zitten. Dus ik ben nu aan het zoeken naar een goedkope vlucht.
Je budget is dus eigenlijk 2000 euro, sinds je per persoon 1000 euro wilt uitgeven? Zie in juni vluchten naar de VS via Dublin (Air Lingus) voor 544 euro per persoon. Dit geval 11 t/m 18 juni. Wel wat langer vliegen, maar scheelt je 200 euro per persoon op een rechtstreekse vlucht met Delta.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 11:20:03 #213
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108377607
Hier is de voorpret ook begonnen, in oktober (15-20) naar NY!!!!

Even qua boeken, e.d. We hebben reeds een annuleerbaar hotel geboekt (pod hotel), zoeken daar nog even verder. Qua vluchten, is het slimmer vroeger, of later te boeken. Ik vind het nu al zoveel schelen per dag dat ik kijk! (zitten nu op 445 pp vanaf Brussel rechtstreeks naar JFK)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_108379664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:20 schreef Takkembah het volgende:
Qua vluchten, is het slimmer vroeger, of later te boeken. Ik vind het nu al zoveel schelen per dag dat ik kijk! (zitten nu op 445 pp vanaf Brussel rechtstreeks naar JFK)
Lastig te zeggen, maar vroeg boeken is in het algemeen beter dan laat. Ik heb eind augustus een rechtstreekse vlucht voor eind maart met KLM geboekt voor ¤386. Het is ook niet uitgesloten dat er nog 'last minute' aanbiedingen komen maar dan zit je lang in onzekerheid.
pi_108379984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:20 schreef Takkembah het volgende:
Hier is de voorpret ook begonnen, in oktober (15-20) naar NY!!!!

Even qua boeken, e.d. We hebben reeds een annuleerbaar hotel geboekt (pod hotel), zoeken daar nog even verder. Qua vluchten, is het slimmer vroeger, of later te boeken. Ik vind het nu al zoveel schelen per dag dat ik kijk! (zitten nu op 445 pp vanaf Brussel rechtstreeks naar JFK)
Ik zit over 3 weken in het POD hotel :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:21:55 #216
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108382589
Moet hier nog een musical uitzoeken.. ik vind daar geen zak aan, maar m'n vriendin vind dat een must-do in NYC, dus dan ga ik maar braaf met haar mee.

Verder twijfel ik nog of ik een weekkaart voor de metro moet nemen of gewoon losse kaartjes moet kopen. Ik denk dat ik weinig de metro pak en gewoon veel zal lopen (hotel Edison zit vlak naast Times Square). UIteraard de metro naar het financial district en de Brooklyn Bridge... zie ik ondertussen nu dat Google Maps is geupdate bij het September 11 Memorial? Of ik heb de afgelopen tijd niet goed gekeken. :+ Maargoed, ik vraag me af of ik die $30 er uit zal halen.
pi_108382995
Kan ik niet beslissen, ik heb het gewoon gedaan.. Geen gezeur dan :P

Ik ga morgen al, eigenlijk te laat, maar ik zoek nog kaartjes voor NHL of NBA.. Kan dat nog op zo'n kort termijn? -O-
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:40:37 #218
64792 Mryc
play me one more song
pi_108383224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:33 schreef LeNick het volgende:
Kan ik niet beslissen, ik heb het gewoon gedaan.. Geen gezeur dan :P

Ik ga morgen al, eigenlijk te laat, maar ik zoek nog kaartjes voor NHL of NBA.. Kan dat nog op zo'n kort termijn? -O-
via Stubhub?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:41:59 #219
64792 Mryc
play me one more song
pi_108383274
Kaartjes voor The Village Vanguard in the pocket!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:10:43 #220
365858 Foe_Yong_Hai_
Een plezier voor jong en oud
pi_108389279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 09:17 schreef exode het volgende:
Iemand nog tips voor plekken in New York die het decor zijn geweest voor films en series? Reeds gezien:

- Friends appartement
- Sex and the city appartement
- Fontein Friends
- De 'High school' van Gossip Girl
- Empire hotel van Gossip Girl

Ik heb onder andere deze site gevonden met locaties: http://onthesetofnewyork.com/ maar wie weet heeft iemand hier briljante tips :)
Geen idee of het echt bestaat, waarschijnlijk niet, maar het eerste wat mij binnenschoot is de MacLarens pub van How I Met Your Mother.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:06:53 #221
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108393274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:51 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik zit over 3 weken in het POD hotel :)
Oeh, handig!

Al vind ik op airbnb ook wel leuke kamers!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:16:20 #222
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108393656
Btw, wat ik weinig tegenkom in de topics die ik heb doorgelezen, zijn de avondbestedingen. Hoe brengt men de avond in NY door? Wij zijn twee vrouwmensen die houden van een drankje, maar niet in een club, meer een kroeg.

Edit: de tripartisering app is ook wel handig om dit soort dingen te zoeken,maar zoek ook wat meer handige Fokkers tips

[ Bericht 23% gewijzigd door Takkembah op 26-02-2012 16:58:51 ]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_108425425
quote:
Let met airbnb wel op, officieel is het illegaal in New York geworden tenzij de eigenaar er woont en ook aanwezig is.
pi_108425863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een trip jaar NY voor 7 dagen. 8 juni tm 15 juni bijvoorbeeld. En dan voor 1000 euro. Ik heb hier al een tip gekregen voor country Inn hotel in Queens. Maar samen met een vluchtreis lukt het me niet om dit voor 1000 euro te krijgen. Iemand nog tips? Qua hotel kan ik volgens mij moeilijk goedkoper.
Mag het ook vanaf Brussel vliegen zijn? Dan kan je ook op joker.be en brusselsairlines.com kijken.

Hotel: schrijf je in bij Flashdeals van booking.com. Zo hebben wij St Giles The Court geboekt in juli voor ¤ 106 per nacht. Vlakbij Grand Central. Inschrijven en steeds blijven zoeken en elke dag even kijken op booking.com. Verder het eerder genoemde Hotwire en Priceline.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:31:19 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108426323
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:07 schreef exode het volgende:

[..]

Let met airbnb wel op, officieel is het illegaal in New York geworden tenzij de eigenaar er woont en ook aanwezig is.
Wat bij al onze ervaringen ook zo was. Je moet gewoon goed de reacties/reviews lezen, en alleen boeken als er meerdere goede ervaringen zijn. Op zich als je je gezonde verstand gebruikt, is het voor heel veel mensen al heel lang een super leuke manier om betaalbaar te overnachten en ook nog eens tips van locals te krijgen :)
  zondag 26 februari 2012 @ 18:31:48 #226
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108426342
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:10 schreef Foe_Yong_Hai_ het volgende:

[..]

Geen idee of het echt bestaat, waarschijnlijk niet, maar het eerste wat mij binnenschoot is de MacLarens pub van How I Met Your Mother.
Bestaat idd niet, maar is wel gebaseerd op McGee's Pub op 55th street.
HIMYM is opgenomen in Los Angeles.. voornamelijk denk ik in sound studios, maar ik meen me te herinneren bij de Universal Tour dat die dame zei dat ze een bepaalde buitenlocatie wel eens hebben gebruikt van Universal met een bepaalde 2d achtergrond die op het scherm gewoon als 3d er uit zag, of tenminste, wat vrij echt leek maar zo plat was als een duppie. :)
  zondag 26 februari 2012 @ 20:13:21 #227
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108431278
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat bij al onze ervaringen ook zo was. Je moet gewoon goed de reacties/reviews lezen, en alleen boeken als er meerdere goede ervaringen zijn. Op zich als je je gezonde verstand gebruikt, is het voor heel veel mensen al heel lang een super leuke manier om betaalbaar te overnachten en ook nog eens tips van locals te krijgen :)
Hmmm wel even in overweging nemen.... Nog tips qua appartementen?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 26 februari 2012 @ 20:26:31 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108431962
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Hmmm wel even in overweging nemen.... Nog tips qua appartementen?
Wij zaten in New York hier: http://www.airbnb.com/rooms/2515

Was echt prima!
Positief:
- locatie (zuiden van Harlem, direct aan Central Park), lijn 2,3 B en C lagen op +/- 4 minuten lopen, als je meteen een metro hebt zit je in 10 minuten op Times Square.
- heb me niet onveilig gevoeld, best levendige buurt
- super aardige gastvrouw en -heer en schattig zoontje. Je ziet ze niet zo veel omdat je echt je eigen hoekje hebt en niet door hun huiskamer moet om bij je eigen kamer te komen. Maar als je wil kun je bij ze gaan zitten of om tips vragen. Ze leggen ook informatie, restauranttips en metro- en buskaarten voor je klaar
- Goed bed, redelijk ruime kamer
- Schoon

Negatief:
- je moet 3 trappen op, dus als je slecht ter been bent of je wil/kunt geen koffers de trap op sjouwen dan is het geen aanrader
- redelijk gehorig (onderburen en sirenes op straat). Aan de andere kant is New York misschien altijd wel gehorig en dat hoort er wel een beetje bij :)
  zondag 26 februari 2012 @ 21:30:15 #229
365858 Foe_Yong_Hai_
Een plezier voor jong en oud
pi_108437670
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:31 schreef JK het volgende:

[..]

Bestaat idd niet, maar is wel gebaseerd op McGee's Pub op 55th street.
HIMYM is opgenomen in Los Angeles.. voornamelijk denk ik in sound studios, maar ik meen me te herinneren bij de Universal Tour dat die dame zei dat ze een bepaalde buitenlocatie wel eens hebben gebruikt van Universal met een bepaalde 2d achtergrond die op het scherm gewoon als 3d er uit zag, of tenminste, wat vrij echt leek maar zo plat was als een duppie. :)
Oh bummer :( .. Daar gaat de charme van de serie :P
pi_108439992
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:30 schreef Foe_Yong_Hai_ het volgende:

[..]

Oh bummer :( .. Daar gaat de charme van de serie :P
Friends ook hoor :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 26 februari 2012 @ 22:22:01 #231
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108442006
.. en Dexter ook (al is dat niet NYC maar Miami, natuurlijk). Wat nemen ze niet in Hollywood en omgeving op?
pi_108444286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:41 schreef exode het volgende:

[..]

Mhoa, je herkent het amper. Maar ik als Friends fan moest het natuurlijk even zien. De wijk (Greenwich) is sowieso leuk dus een tripje erheen is het wel waard.
Ik wil er ook graag heen, weet dat het op de hoek van bedford street en grove street is maar dan? Of kun je er alleen via een tour komen? Hoe kom ik er anders achter welk appartement het is.

Is het echt het appartement, of juist waarop het gebasseerd is?
pi_108448399
Het is enkel de locatie, de appartementen zijn uiteraard studio.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_108455646
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat bij al onze ervaringen ook zo was. Je moet gewoon goed de reacties/reviews lezen, en alleen boeken als er meerdere goede ervaringen zijn. Op zich als je je gezonde verstand gebruikt, is het voor heel veel mensen al heel lang een super leuke manier om betaalbaar te overnachten en ook nog eens tips van locals te krijgen :)
Dat neemt nog steeds niet weg dat het in een aantal gevallen illegaal is in NY....Dus je neemt een risico, dat heeft niets met ervaringen opf reviews te maken. Het is niet altijd illegaal maar wel handig om het even zeker te weten.

Zie onder andere hier: http://travel.usatoday.co(...)term-rentals/98706/1
  maandag 27 februari 2012 @ 11:18:56 #235
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108456075
Je kan in de reviews wel lezen of je een fatsoenlijke, echte kamer hebt en of de eigenaren er ook wonen en aanwezig zijn, toch?
pi_108456129
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:05 schreef vanpers het volgende:

[..]

Ik wil er ook graag heen, weet dat het op de hoek van bedford street en grove street is maar dan? Of kun je er alleen via een tour komen? Hoe kom ik er anders achter welk appartement het is.

Is het echt het appartement, of juist waarop het gebasseerd is?
Dat 'blok' hebben ze gebruikt als buitenshot van het appartement. Je herkent het wel maar zoals altijd is het kleiner toch net anders. Er zit een cafe onder, maar die is nooit gebruikt in een shot. Je kan er gewoon zelf heen, het is een appartementen blok zoals vele andere, in een normale wijk.

Schuin tegenover ligt het appartement wat als buitenshot voor Ross appartement is gebruikt. Maar deze herkende ik echt niet, helaas.

In dit stukje Greenwich liggen meerdere appartementen die je herkent van series en films. Niet al te ver van dit appartement ligt het 'Huxtables house'.
pi_108456155
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Je kan in de reviews wel lezen of je een fatsoenlijke, echte kamer hebt en of de eigenaren er ook wonen en aanwezig zijn, toch?
Dat laatste is van belang inderdaad, maar stel dat de reviews fantastisch zijn maar de eigenaren zijn niet aanwezig dan is het dus illegaal, wel even handig om te weten.

Wel zo fijn om te weten dat je een risico neemt....lijkt mij.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:31:12 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_108456480
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:21 schreef exode het volgende:

[..]

Dat laatste is van belang inderdaad, maar stel dat de reviews fantastisch zijn maar de eigenaren zijn niet aanwezig dan is het dus illegaal, wel even handig om te weten.

Wel zo fijn om te weten dat je een risico neemt....lijkt mij.
Klopt, je moet wel goed lezen en je gezonde verstand gebruiken. Maar het is ook goed om te weten dat heel veel mensen Airbnb al heel lang zonder problemen en binnen de grenzen van de wet gebruiken. Als je een appartement kiest dat binnen de wetgeving valt, en dat zijn er veel, dan is het echt een super manier om centraal en fijn te overnachten en nog geld over te houden voor in de stad zelf, wat in NYC geen overbodige luxe is. http://www.airbnb.com/safety#faq hier een mooi overzicht van veelgestelde vragen over veiligheid etc.

En dit.. ook best leuk toch?
pi_108457074
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:20 schreef exode het volgende:

[..]

Dat 'blok' hebben ze gebruikt als buitenshot van het appartement. Je herkent het wel maar zoals altijd is het kleiner toch net anders. Er zit een cafe onder, maar die is nooit gebruikt in een shot. Je kan er gewoon zelf heen, het is een appartementen blok zoals vele andere, in een normale wijk.

Schuin tegenover ligt het appartement wat als buitenshot voor Ross appartement is gebruikt. Maar deze herkende ik echt niet, helaas.

In dit stukje Greenwich liggen meerdere appartementen die je herkent van series en films. Niet al te ver van dit appartement ligt het 'Huxtables house'.
Eigenlijk dus alleen de moeite voor de buitenkant? Of is dat ook het enigste wat je daar kan doen?
pi_108457334
Weer een super week achter de rug in NY, mis het nu alweer.

Top of the Rock was trouwens echt fantastisch vergeleken met het ESB:

pi_108457912
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef vanpers het volgende:

[..]

Eigenlijk dus alleen de moeite voor de buitenkant? Of is dat ook het enigste wat je daar kan doen?
Wat ik al zei, het is absoluut de moeite waard, deze wijk. Je hebt er vlakbij het appartement van Carrie uit Sex and the City, Magnolia's Bakery (ook van Sex and the city) maar de wijk zelf is ook erg leuk, anders als de rest van New York. Zoek maar eens op Greenwich Village op Google. Wij gaan er iig weer heen komende zomer, lekker terras zitten, rondkijken.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:25:17 #242
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108458356
Wat mij ook vet lijkt om de Manhattan Bridge te zien vanaf het punt dat je hem ook ziet in films als Once Upon A Time In The West enz.

Heeft iemand dit al een keer gedaan? :P
pi_108458384
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Wat mij ook vet lijkt om de Manhattan Bridge te zien vanaf het punt dat je hem ook ziet in films als Once Upon A Time In The West enz.

Heeft iemand dit al een keer gedaan? :P
Ja vorige week, erg mooi om te zien.

Is vanuit Brooklyn trouwens, niet vanuit Manhattan.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:27:29 #244
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108458438
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:26 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja vorige week, erg mooi om te zien.

Is vanuit Brooklyn trouwens, niet vanuit Manhattan.
O, ik dacht dat die brug de Manhattan Bridge heette :P.
Ik dacht dat de Brooklyn Bridge er anders uit zag :P.
pi_108458469
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:27 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

O, ik dacht dat die brug de Manhattan Bridge heette :P.
Ik dacht dat de Brooklyn Bridge er anders uit zag :P.
Het is ook de Manhattan Bridge, ik bedoel dat het punt waar je staat Brooklyn is en niet Manhattan. :P
  maandag 27 februari 2012 @ 12:29:31 #246
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108458505
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:28 schreef Gauner het volgende:

[..]

Het is ook de Manhattan Bridge, ik bedoel dat het punt waar je staat Brooklyn is en niet Manhattan. :P
O zo :P.
En ziet de locatie er ook exact zo uit als in de film/op posters, of is het in de films wel wat bewerkt? :P
pi_108458538
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt, je moet wel goed lezen en je gezonde verstand gebruiken. Maar het is ook goed om te weten dat heel veel mensen Airbnb al heel lang zonder problemen en binnen de grenzen van de wet gebruiken. Als je een appartement kiest dat binnen de wetgeving valt, en dat zijn er veel, dan is het echt een super manier om centraal en fijn te overnachten en nog geld over te houden voor in de stad zelf, wat in NYC geen overbodige luxe is. http://www.airbnb.com/safety#faq hier een mooi overzicht van veelgestelde vragen over veiligheid etc.

En dit.. ook best leuk toch?
[ afbeelding ]
Klopt, maar hoeveel mensen weten dat het in New York (en niet in de rest van Amerika) illegaal is om een appartement te verhuren korter dan 30 dagen door een particulier? Ik wist het bijvoorbeeld niet, zeker niet omdat de wet pas in mei 2011 is ingegaan en alleen geldt voor New York City.

Ik kan persoonlijk niet echt zien aan de site en de reviews of het een legale of illegale is. Als je dat niet erg vindt, doen! Maar als je het zeker wil weten...

Voor degene die via een site zoals airbnb in New York een appartement willen huren:

http://www.tripadvisor.co(...)artment.Rentals.html
pi_108458577
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:29 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

O zo :P.
En ziet de locatie er ook exact zo uit als in de film/op posters, of is het in de films wel wat bewerkt? :P
Oordeel zelf (geen foto van mij trouwens):

  maandag 27 februari 2012 @ 12:33:26 #249
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108458635
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:31 schreef Gauner het volgende:

[..]

Oordeel zelf (geen foto van mij trouwens):

[ afbeelding ]
Baas _O_
pi_108459534
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:31 schreef Gauner het volgende:

[..]

Oordeel zelf (geen foto van mij trouwens):

[ afbeelding ]
Nice! :)
pi_108459828
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:12 schreef exode het volgende:

[..]

Wat ik al zei, het is absoluut de moeite waard, deze wijk. Je hebt er vlakbij het appartement van Carrie uit Sex and the City, Magnolia's Bakery (ook van Sex and the city) maar de wijk zelf is ook erg leuk, anders als de rest van New York. Zoek maar eens op Greenwich Village op Google. Wij gaan er iig weer heen komende zomer, lekker terras zitten, rondkijken.
We gaan sowieso naar Greenwich Village. Ook al heb ik nog nooit van mijn leven Satc gezien. Maar Puur voor het Friends app is alleen de buitenkant dus, bedankt voor de info!
pi_108460588
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:09 schreef vanpers het volgende:

[..]

We gaan sowieso naar Greenwich Village. Ook al heb ik nog nooit van mijn leven Satc gezien. Maar Puur voor het Friends app is alleen de buitenkant dus, bedankt voor de info!
Hier wat info nog:
http://www.iamnotastalker.com/2008/01/09/the-friends-apartment/

Appartement van Ross en 'the ugly naked guy':
http://gonyc.about.com/od(...)ocation-photos_4.htm
pi_108462554
Wat is eigenlijk het metrostation van JFK om vandaar uit richting Manhatten te komen?
pi_108462729
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_108462833
quote:
8s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:25 schreef computerprobleem het volgende:
Wat mij ook vet lijkt om de Manhattan Bridge te zien vanaf het punt dat je hem ook ziet in films als Once Upon A Time In The West enz.

Heeft iemand dit al een keer gedaan? :P
Ik heb toen ik in NY was een foto gemaakt met zicht op die brug: http://www.flickr.com/photos/mvg10/5151215418/ Locatie is Washington St in Brooklyn zoals Gauner ook al zei.
pi_108463257
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:19 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk het metrostation van JFK om vandaar uit richting Manhatten te komen?
Van JFK met de airtrain naar Jamaica Center en vanuit daar de E-lijn nemen naar Penn-Station.

Koop je een 7 dagen subway kaart (29 dollar) dan betaal je slechts 5 dollar voor de reis van JFK naar Manhattan, namelijk de kosten van de airtrain.


quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb toen ik in NY was een foto gemaakt met zicht op die brug: http://www.flickr.com/photos/mvg10/5151215418/ Locatie is Washington St in Brooklyn zoals Gauner ook al zei.
Toffe foto! _O_
pi_108463347
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:38 schreef Gauner het volgende:

[..]

Van JFK met de airtrain naar Jamaica Center en vanuit daar de E-lijn nemen naar Penn-Station.

Koop je een 7 dagen subway kaart (29 dollar) dan betaal je slechts 5 dollar voor de reis van JFK naar Manhattan, namelijk de kosten van de airtrain.

Tnx.
pi_108472429
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef Migg het volgende:

[..]

Ik heb toen ik in NY was een foto gemaakt met zicht op die brug: http://www.flickr.com/photos/mvg10/5151215418/ Locatie is Washington St in Brooklyn zoals Gauner ook al zei.
Ik heb deze gemaakt, in 2008:



Had niet de originele foto bij me om te vergelijken helaas, moet het nog maar eens opnieuw doen. :P
pi_108474711
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik heb deze gemaakt, in 2008:

[ afbeelding ]

Had niet de originele foto bij me om te vergelijken helaas, moet het nog maar eens opnieuw doen. :P
Ik neem laptop mee voor de foto's :). Aan 2x 8gb heb ik niet genoeg :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_108492631
Bij mij zat de brug net ingepakt voor onderhoud helaas :/
Wel eroverheen terug gelopen van Brooklyn naar Manhattan, hele toffe ervaring :)
pi_108621921
Wij gaan ook weer. *O*. Of nou ja, ik ga weer, mijn vriend gaat voor het eerst. We gaan komende zomer een rondreis doen door de VS en ik vond dat NYC daar niet in kon ontbreken.

We logeren in het Amsterdam Court Hotel, op W 50th Street. Iemand ervaring mee?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:44:54 #262
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108656763
Inmiddels toch gewisseld van annuleerbaar hotel.... Hotel 31 It is.... Voorlopig.

Qua vluchten heb ik wellicht echt een stupide vraag maar ga hem toch stellen. Wij willen 15/10 heen en op zaterdag 20/10 uitschenken en terug.

Brussel vliegt direct naar NY JFK (500 p.p. Retour), moeten wij gewoon 15-20 boeken of 15-21? Want we komen dan zondagochtend (de 21e ) in Brussel aan. Of doe ik dom?

Jet Airways
ma 15/10 10:05 - 12:15 Brussel (BRU) - New York (JFK)
za 20/10 18:20 - 07:50 New York (JFK) - Brussel (BRU)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:14:09 #263
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_108658192
Je boekt je terugvlucht de dag dat je vertrekt, plaatselijke tijd en datum. Als het goed is staat er ook bij de gegevens van de vlucht dat je dan een dag later aan komt.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:32:43 #264
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_108661786
ik dacht wel zoiets. Wat een vraag ik voel me net een meid van 13. :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_108675801
Wij gaan ook naar Hotel 31.... in mei
  zondag 4 maart 2012 @ 18:25:22 #266
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108707361
Tickets voor een broadway show... nu al boeken of gewoon op de dag van de show bij zo'n ticketgeval staan op Times Square? Of krijg je dan een crappy seat?
  ESF Reporter zondag 4 maart 2012 @ 18:27:48 #267
87554 Cee
Welluk?
pi_108707486
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:25 schreef JK het volgende:
Tickets voor een broadway show... nu al boeken of gewoon op de dag van de show bij zo'n ticketgeval staan op Times Square? Of krijg je dan een crappy seat?
Indien er een bepaalde show is waar je echt heel graag naartoe wil: nu boeken. Ze zijn wel erg duur maar persoonlijk heb ik het er altijd wel voor over om niet teleurgesteld te zijn als ik daar eenmaal ben en er geen kaartjes zijn. Plus, het kost je geen extra tijd meer want je hebt de tickets al binnen.

Indien het je weinig uitmaakt naar welke show je gaat, raad ik aan om bij TKTS te kijken. Op Times Square staat er een maar ook op South Street Seaport, die is minder druk. Let wel dat niet alle shows verkopen via TKTS en het is de vraag of je een goede plaats krijgt of eentje helemaal in de nok van de tent. Maar de prijs is vaak wel een stuk goedkoper.
pi_108711794
Mogelijke een domme vraag;

Een reiswebsite raadde een visa waiver programme bijtijds aan te vragen.
Iets met wijziging in reis regels sinds okt 2011.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Okee alles wat er staat slaat op mijn reis (korte reis van cultuur zaken aard)

Wat mij niet duidelijk is; Is dit formulieer hetzelfde als wat anders in vliegtuig uitgedeeld word? (en daarna op vliegveld herhaald meot worden?)
Als dat zo is worden er nog visa formulieren in vliegtuig afgehandeld of is dat verleden tijd?
pi_108713228
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:25 schreef JK het volgende:
Tickets voor een broadway show... nu al boeken of gewoon op de dag van de show bij zo'n ticketgeval staan op Times Square? Of krijg je dan een crappy seat?
Nu boeken.. ben je misschien duurder uit maar je hebt wel tickets en hoeft niet in de lange rij te gaan staan, wat zonde van je tijd is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 maart 2012 @ 20:25:16 #270
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108713868
Hmm ok, als ik dan toch betaal, wil ik wel meteen een beetje normale plek hebben. Ga ik 'm dus boeken voor ik vertrek. Thanx allebei. :)

@Dual Flipflop; Je zou geen formulieren meer moeten krijgen in het vliegtuig vanwege ESTA, maar ook weer met mijn laatste trip (juni 2011) kreeg ik ze nog steeds. Alhoewel, jij hebt het nu over een wijziging in okt 2011. Sowieso je ESTA invullen en kopen (14 dollar), anders kom je sowieso het land niet in. Die van mij loopt eind augustus af en dat was nog toen je dit gratis kon invullen, daarna mag ik ook gaan betalen...
pi_108728210
Ok tanx JK!
Dan ga ik dat alvast bestellen.
  maandag 5 maart 2012 @ 08:53:00 #272
12621 tcr
*nix 4ever
pi_108731881
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:25 schreef JK het volgende:
@Dual Flipflop; Je zou geen formulieren meer moeten krijgen in het vliegtuig vanwege ESTA, maar ook weer met mijn laatste trip (juni 2011) kreeg ik ze nog steeds.
Het formulier wat je nog moest invullen op je vlucht had te maken met dingen die je eventueel gaat importeren (etenswaar/dure dingen/veel geld). Dat zijn andere vragen dan op je ESTA.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:19:01 #273
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108735225
Je hebt een douane formulier, dat krijg je altijd, en een i94 formulier. Dual Flipflop heeft het over het groene i94 formulier.
ESTA zou het i94 formulier vervangen, maar dat zou het 2 jaar terug al doen.
Maar nu ik even terug denk... volgens mij had ik in juni toch géén i94 formulier meer in mijn paspoort. Anders moest je altijd opletten dat je'm wel terug zou geven voor je transatlantische vlucht.

Hoe dan ook, ESTA moet en zorg dat je 'm uiterlijk 72 uur van te voren aan hebt gevraagd, liefst gewoon een week van te voren, ik moest even wachten op een bevestiging, maar vaak krijg je direct toestemming. ESTA is 2 jaar geldig, daarna moet je 'm opnieuw aanvragen. Ook bij een wijziging van je paspoort(nummer) moet je dit opnieuw aanvragen.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:02:54 #274
19142 tslh
Never at ease.....
pi_108765716
quote:
12s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:52 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Mogelijke een domme vraag;

Een reiswebsite raadde een visa waiver programme bijtijds aan te vragen.
Iets met wijziging in reis regels sinds okt 2011.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Okee alles wat er staat slaat op mijn reis (korte reis van cultuur zaken aard)

Wat mij niet duidelijk is; Is dit formulieer hetzelfde als wat anders in vliegtuig uitgedeeld word? (en daarna op vliegveld herhaald meot worden?)
Als dat zo is worden er nog visa formulieren in vliegtuig afgehandeld of is dat verleden tijd?
1. Zorg dat je ESTA regelt! Anders krijg je echt problemen.
2. De laatste keren dat ik vloog (3 maanden terug of zo) kreeg ik alleen het formulier waarop gevraagd wordt wat je gaat invoeren (zuivel, vlees, geld, etc.) maar niet meer het groene i94 formulier dat ik vroeger kreeg waarop je nog veel meer info moest invullen. Logisch dat je dat formulier moet invullen over wat je wilt gaan invoeren, dat kan per keer anders zijn terwijl je je ESTA voor 2 jaar (meen ik) invult.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:23:30 #275
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108766607
Hoe kom je het beste van la guardia naar manhattan? :)
Voor JFK had ik al gezien, maar dat is pas voor als ik weer wegga

Alvast bedankt enzo! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:32:34 #276
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108766964
LaGuardia?
http://m.ny.com/transportation/airports/LGA.html

Maar LaGuardia is alleen voor domestic flights, dus dan neem ik aan dat je eerst al ergens anders in Amerika op een hub bent gevlogen (of al langer in het land zit), vanuit het buitenland kan je niet rechtstreeks op LGA landen. Zo te zien is de taxi een stukkie goedkoper dan vanaf JFK. :)
pi_108770457
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:02 schreef tslh het volgende:

[..]

1. Zorg dat je ESTA regelt! Anders krijg je echt problemen.
2. De laatste keren dat ik vloog (3 maanden terug of zo) kreeg ik alleen het formulier waarop gevraagd wordt wat je gaat invoeren (zuivel, vlees, geld, etc.) maar niet meer het groene i94 formulier dat ik vroeger kreeg waarop je nog veel meer info moest invullen. Logisch dat je dat formulier moet invullen over wat je wilt gaan invoeren, dat kan per keer anders zijn terwijl je je ESTA voor 2 jaar (meen ik) invult.
Begrijp ik goed dat jij geen ESTA formulier had en alleen dat kaas en bloembollen vel?
Wat waren de gevolgen?
pi_108771499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:46 schreef linebear het volgende:
Wij gaan ook naar Hotel 31.... in mei
Is een leuk en goed hotel, op een goeie locatie. Ontbijten kan goed om de hoek bij Murray Hill Diner.

www.menupages.com/restaurants/murray-hill-diner
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:47:22 #279
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_108772913
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:18 schreef Dual.Flipflop het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat jij geen ESTA formulier had en alleen dat kaas en bloembollen vel?
Wat waren de gevolgen?
Hij had wel ESTA, maar geen i94 formulier meer. Dat groene formulier is vervangen door ESTA. Ik heb 'm nu ik er goed over na denk dus vorig jaar juni ook niet meer gehad.

Het enige is het blauw/witte formulier van de douane wat je nog krijgt en dat zal zo blijven.
pi_108773680
Vanavond gaan we ook boeken. 9 tm 15 juni. Dus de 1e 2 poulwedstrijden van het nederlands elftal zijn we in NY. Dus eens even kijken of dat smorgens ergens te zien is in een ESPN sportscafe ofzo.
pi_108773826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:19 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond gaan we ook boeken. 9 tm 15 juni. Dus de 1e 2 poulwedstrijden van het nederlands elftal zijn we in NY. Dus eens even kijken of dat smorgens ergens te zien is in een ESPN sportscafe ofzo.
In de Ierse pubs rond Times Square zenden ze elke wedstrijd waarschijnlijk wel uit. Was er in 2010 met het WK en bij elke wedstrijd van het Nederlands elftal stond het tot buiten vol met Nederlanders met oranje t-shirts en prullaria aan. :)
pi_108775080
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:25 schreef Maravilla het volgende:

[..]

In de Ierse pubs rond Times Square zenden ze elke wedstrijd waarschijnlijk wel uit. Was er in 2010 met het WK en bij elke wedstrijd van het Nederlands elftal stond het tot buiten vol met Nederlanders met oranje t-shirts en prullaria aan. :)
Top dat gaat dus helemaal goed komen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:17:25 #283
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108794788
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:32 schreef JK het volgende:
LaGuardia?
http://m.ny.com/transportation/airports/LGA.html

Maar LaGuardia is alleen voor domestic flights, dus dan neem ik aan dat je eerst al ergens anders in Amerika op een hub bent gevlogen (of al langer in het land zit), vanuit het buitenland kan je niet rechtstreeks op LGA landen. Zo te zien is de taxi een stukkie goedkoper dan vanaf JFK. :)
Ja ik kom vanuit tokyo op chicago, daarna door naar la guardia ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108795922
Een paar keer van en naar LaGuardia gevlogen.
Ligt behoorlijk dicht op Manhattan.
Taxi is veruit de beste optie.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:28:01 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108798632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:38 schreef DUK het volgende:
Een paar keer van en naar LaGuardia gevlogen.
Ligt behoorlijk dicht op Manhattan.
Taxi is veruit de beste optie.
Thanks :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108835949
Ik heb een ticket met Delta Airlines geboekt. Schiphol -> Newark. Maar zijn dit 'moderne' vliegtuigen (eigen videoscherm etc.)?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_108839040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb een ticket met Delta Airlines geboekt. Schiphol -> Newark. Maar zijn dit 'moderne' vliegtuigen (eigen videoscherm etc.)?
Naar Newark met Delta is met een Boeing 767. Volgens mij zijn ze nog niet allemaal geupdate naar persoonlijke videoschermen, maar je hebt er wel redelijk grote kans op.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_108845517
Iemand nog (grotendeels gratis) tips om te doen in NY? Half mei zit ik in NY voor een week.
Ik ga al een bezoekje brengen aan de Federal Bank en het 9/11 Memorial Center. Uiteraard ook naar the High Line en Central Park.
Wellicht ook een fiets huren voor een dag en fietsen over één van de bruggen.

De meeste toeristische dingen heb ik jaren geleden al gedaan, maar wellicht ga ik nog een keertje naar het Empire State Building.

Eventueel een gratis museum, iemand suggesties?
pi_108849710
Ga naar Top of the Rock ipv Empire, vond ik persoonlijk een stuk mooier uitzicht én je ziet het ESB.
  ESF Reporter donderdag 8 maart 2012 @ 07:23:42 #290
87554 Cee
Welluk?
pi_108852730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 00:26 schreef Gauner het volgende:
Ga naar Top of the Rock ipv Empire, vond ik persoonlijk een stuk mooier uitzicht én je ziet het ESB.
Dit.
En boek er een rondleiding door de NBC studios bij, was ook erg leuk!
pi_108853343
Ik heb ze allebei gedaan, Rock overdag en Empire 's nachts, vond ik ook wel tof :)
pi_108854097
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 07:23 schreef Cee het volgende:

[..]

Dit.
En boek er een rondleiding door de NBC studios bij, was ook erg leuk!
Ik vond die erg tegenvallen om eerlijk te zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_108864759
Ik vond NBC studio's wel de moeite waard, maar had wel verwacht dat je meer te zien kreeg.. Maar een paar van die studio's bekijken is wel leuk. Plus fucking lekker wijf dat die rondleiding deed O+
pi_108864933
NBC Studio was aardig, niet bijster spectaculair maar als kijkje achter de schermen wel eens leuk om mee te maken.

Wat wel jammer was bij ons dat we sommige sets niet op mochten omdat er eerder die dag opnames hadden plaatsgevonden.
pi_108864990
Volgens mij hebben wij wel alles gezien. Was bij jullie ook dat lekkere wijf de rondleidster? Justine heette ze dacht ik (klein beetje getint). Die mannelijke rondleider was ook heel grappig :P Hadden samen wel humor..
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:40:36 #296
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_108865468
Ga zaterdag voor 't eerst vanaf Düsseldorf --> Newark met Lufthansa, spannend. :)
Hallon!
pi_108871050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
We logeren in het Amsterdam Court Hotel, op W 50th Street. Iemand ervaring mee?
Ja. Ik ben er in Juli 2010 geweest. Het is klein en goedkoop hotel in een oud gebouw. De locatie is echter super, lekker midden in Manhattan met Times Square op loopafstand. Je vindt er twee verschillende metrostations (rood en blauw dacht ik) op nog geen 50 meter afstand. Het personeel vond ik vriendelijk en behulpzaam (hadden geholpen bij het reserveren van het e.e.a.). De kamers waren wel vrij klein. Ontbijt ($10 p.p.) heb ik 1 keer geprobeerd, en dat was ook meteen de laatste keer. Conclusie: Je krijgt waar voor je geld, met name door de zeer goede locatie.
pi_108871195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:14 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ja. Ik ben er in Juli 2010 geweest. Het is klein en goedkoop hotel in een oud gebouw. De locatie is echter super, lekker midden in Manhattan met Times Square op loopafstand. Je vindt er twee verschillende metrostations (rood en blauw dacht ik) op nog geen 50 meter afstand. Het personeel vond ik vriendelijk en behulpzaam (hadden geholpen bij het reserveren van het e.e.a.). De kamers waren wel vrij klein. Ontbijt ($10 p.p.) heb ik 1 keer geprobeerd, en dat was ook meteen de laatste keer. Conclusie: Je krijgt waar voor je geld, met name door de zeer goede locatie.
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt wel prima. We hebben alles lekker door het reisbureau laten regelen, dus ik had me er nog niet zo in verdiept. :P. In het hotel ontbijten waren we toch al niet van plan, daarvoor zijn er te veel toffe tentjes overal.

Nu nog even bedenken wat we in vier dagen allemaal kunnen gaan bekijken. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108871667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Dat klinkt wel prima. We hebben alles lekker door het reisbureau laten regelen, dus ik had me er nog niet zo in verdiept. :P. In het hotel ontbijten waren we toch al niet van plan, daarvoor zijn er te veel toffe tentjes overal.

Nu nog even bedenken wat we in vier dagen allemaal kunnen gaan bekijken. ^O^ .
Ik ben er bijna 2 weken geweest en heb veel kunnen doen, wat ik zou aanraden:
- 3 uur durende rondvaart om Manhattan (startpunt is op loopafstand van hotel) OF bezoek aan Liberty Island
- Top of the Rock (ook op loopafstand van hotel) bij zonsondergang MET uitzicht op het Empire State Building O+
- Fietsen huren. Wij waren van Battery Park naar Central Park en weer terug gefietst. Er liggen op veel plaatsen aparte fietsstroken waar je heerlijk rustig kunt fietsen.

Persoonlijk vond ik het Empire State Building minder door vooral de zeer lange wachtrij. Het uitzicht is mooi, maar verder stelt het weinig voor vond ik. Tot slot, koop een metrokaart voor een aantal dagen onbeperkt reizen zodat je je niet druk hoeft te maken om losse tickets.
pi_108871761
Die rondvaart klinkt wel leuk! Bedankt voor de tip.

Vorige keer was ik ook idd op het ESB, maar ik zou nu liever naar Top of the Rock gaan. We moeten even een balans vinden zodat ik niet alles wat ik al heb gezien nog een keer zie, maar dat m'n vriend wel de dingen ziet die 'ie móet zien. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:42:57 #301
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108874377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Die rondvaart klinkt wel leuk! Bedankt voor de tip.

Vorige keer was ik ook idd op het ESB, maar ik zou nu liever naar Top of the Rock gaan. We moeten even een balans vinden zodat ik niet alles wat ik al heb gezien nog een keer zie, maar dat m'n vriend wel de dingen ziet die 'ie móet zien. :+.
Waar is die rondvaart dan, is daar een site van? Ik ben namelijk in juni ook nog 6 daagjes in NY te vinden :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')