abonnement Unibet Coolblue
pi_107118432


Vorige topics

Go Ahead Eagles
GAE Topic #2: No One Should Go Where Eagles Dare
GAE topic #3 - Rood Geel. De kleuren van juweel.
GAE topic #4 - Rood Geel. De kleuren van juweel.
GAE topic #5 - Biet 'm in de rugge!
GAE Topic #6 - Fly like an Eagle!
GAE Topic #7 - Rood Geel is mooier dan Delfsblauw
GAE Topic #8 - Go ahead is niet te kraken
GAE Topic #9 - Aan gelijkspelen doen wij weer wel
GAE Topic #10 Met de scorende broer van Pieter Post
GAE Topic #11 Baas over de bal -> Nog kans op de dubbel !!
GAE Topic #12 Doet Deventer De Dubbel?
GAE Topic #14 We pro-mo-ve-ren niet!
GAE Topic #15 We're Go Ahead, We're wonderful!

De club

Go Ahead in Deventer is een club die in het hele land tot de verbeelding spreekt. Het technisch verzorgde voetbal, het stadion met de authentieke voetbalsfeer en de rijke historie zorgen ervoor dat de club net even iets meer uitstraling heeft dan de gemiddelde club in de Jupiler League. De Eagles (Vanaf 1 juli 1971, met dank aan trainer Barry Hughes) spelen al weer sinds 1996 op het een na hoogste niveau in Nederland, maar bezetten desondanks de zestiende plaats op de ranglijst aller tijden van de eredivisie. In 1917, 1922, 1930 en 1933 kwam de kampioen van Nederland zelfs uit Deventer! Ook Europese wedstrijden zijn geen onbekend fenomeen voor de Deventer trots, al zal de huidige selectie er weinig van weten. In 1965 werd een tweetal wedstrijden tegen Celtic gespeeld in het toernooi om de Europa Cup II.

Beroemde spelers en trainers als Bert van Marwijk, Dick Schneider, René Eijkelkamp, Michel Boerebach, Marc Overmars, Harry Decheiver, Robert Maaskant, Henk ten Cate, Cees van Kooten en Paul Bosvelt zijn het levende bewijs van het bestaansrecht van Go Ahead Eagles.

Het "net niet" seizoen 2009/2010

In het seizoen 2009/2010 wordt voor het eerst in jaren weer eens echt goed gepresteerd. Met verzorgd voetbal worden de gehele eerste seizoenshelft veel punten gehaald. De eerste periode wordt weggekaapt voor de neus van onze vrienden van Cambuur en De Graafschap en tijdens de Kerstdagen vindt trainer Andries Ulderink zijn ploeg terug op de derde plaats op de ranglijst, zeer kort achter eerdergenoemde twee clubs.


Actuele stand Jupiler League



KNVB Beker 2009/2010

In het nationale bekertoernooi worden Rijnsburgse Boys en Emmen na verlenging verslagen. In de achtste finale wint de Deventer trots verrassend bij Heracles Almelo. Door de 0-2 overwinning in het verre en koude oosten reikt men tot de kwartfinale.



In die kwartfinale wacht de uitwedstrijd bij NAC Breda. Nieuwe aankoop Donny de Groot is meteen heel belangrijk, maakt twee goals en schiet Go Ahead naar de halve finale.




Selectie 2011/2012:


(note van de redactie: Koen van der Biezen is kort na het maken van deze foto vertrokken, ook was er toen deze foto werd gemaakt nog geen 1e keeper. Peter van der Vlag (eerste keeper), Marnix Kolder (Spits) en Niklas Tarvajärvi (Spits) waren nog niet aangetrokken ten tijde van deze foto)

Harry Decheiver



Voor Harry Decheiver nog iets meer aandacht. Deze Deventer jongen was sierlijk en zeer talentvol. Hij speelde voor Go Ahead terwijl hij op dat moment al op een hoger niveau had kunnen acteren. Uiteindelijk trok hij ook naar het buitenland om bij Freiburg en Dortmund te laten zien hoe goed hij kon voetballen. Met Borussia won hij zelfs nog de wereldbeker. In onderstaand YouTube-filmpje zie je hoe hij zijn stempel op een wedstrijd kon drukken.


Links

http://www.ga-eagles.nl - Officiële website Go Ahead Eagles
http://www.jupilerleague.nl - Officiële website Jupiler League.
http://www.kowet.nl - Supporterssite
http://www.sv-gae.nl/ - Supportersvereniging GAE
http://gae.web-log.nl/ - De beruchte Bozen van het Oosten
http://trotsaandeijssel.nl/ - Trots aan de IJssel

GAE supporters op FOK!
Xurk
mattttPUNTnl
Silver_Shark
Blinker
-Vaduz-
jaspah
NelsonWandelaar
Kluupkluup
Erasmusch
Freshthinking
Sassie
Martijn_fijn
Messenga
Sjander
GeneraalUli
eagle75
HumbertoT
daftme

[ Bericht 1% gewijzigd door mattttPUNTnl op 23-01-2012 01:08:10 ]
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_107121174
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:01 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Vraag me af of het vrije verkoop is, maar niet geschoten altijd mis.
EV kaarten zijn gewoon te koop :)
  zondag 22 januari 2012 @ 23:32:40 #3
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107123526
Eigen vervoer.. Daar kunnen wij alleen maar van dromen....
pi_107125237
Ooit komt die dag weer.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_107129021
Al zit ik wel een beetje te twijfelen, want ik geloof dat er vorig jaar toch wat problemen waren met niet zo vriendelijke GAE supporters (heb ik van mijn mede supporters gehoord).
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:32 schreef Blinker het volgende:
Eigen vervoer.. Daar kunnen wij alleen maar van dromen....
Bij Sparta gaat het de laatste tijd steeds beter met EV, lekker gratis met de trein met je OV studentenkaart :D
  maandag 23 januari 2012 @ 09:15:19 #6
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107129585
Wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor een club om de supporters met eigen vervoer naar uitwedstrijden te laten gaan?

Een punt uit Leeuwarden is zeker niet slecht. Hopelijk kan dat resultaat minimaal geëvenaard worden als Sparta volgende week op bezoek komt. Zware wedstrijden zo achter elkaar zeg :P
pi_107145850
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:15 schreef Xurk het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voorwaarden voor een club om de supporters met eigen vervoer naar uitwedstrijden te laten gaan?
Dat wordt vooral bepaald door de lokale driehoek van de ontvangende club.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_107398317
Matchday... Op een maandag...
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:55:32 #9
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107399640
Ik ben benieuwd, Sparta is goed in vorm deze periode. Het is wel te hopen dat er minimaal een punt gehaald wordt (natuurlijk het liefst drie ;)) gezien de ranglijst. Zowat alle omliggende ploegen hebben hun wedstrijden gewonnen waardoor plek 13 nu wordt bekleed. Het zou jammer zijn als dat na vanavond ongewijzigd blijft.

Het is toch weer net als vorig seizoen een ontzettend brede subtop eigenlijk. Tussen plek 5 en plek 13 maar zes punten verschil. Lekker jojo'en op de ranglijst :P
pi_107401276
Vanavond weer afstervende tenen op de tribune.
pi_107401288
Succes vanavond jongens (maar niet te veel :P ). Helaas kan ik niet naar de wedstrijd ivm tentamen ;( Dat krijg je met die achterlijke maandagavond wedstrijden... Dan maar eens kijken of ik een kijkcode kan scoren voor Eredivisie Live.
  maandag 30 januari 2012 @ 18:29:29 #12
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107409528
Rotterdam 1 opgerold, nu de beurt aan Rotterdam 2 :P (Excelsior tel ik niet mee, dat is niks)
  maandag 30 januari 2012 @ 21:55:54 #13
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107419242
Goffedommuh, dat was niet best!
@Snuf, het is je gegund.
pi_107419392
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:55 schreef Blinker het volgende:
Goffedommuh, dat was niet best!
@Snuf, het is je gegund.
Dankjewel, GAE viel tegen de eerste helft! Tweede helft waren ze toch wel een deel van de wedstrijd wat beter dan Sparta :)

Gelukkig pakt Pellatz die laatste _O_
  maandag 30 januari 2012 @ 21:59:30 #15
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107419444
Na de 60e minuut geloofde ik er nog wel in, maarja het is hetzelfde liedje zoals het gehele seizoen: is het allemaal net niet...

13e plek nu. Au...
pi_107429871
Snuf, was die scheids zo verschrikkelijk slecht? Met de gekleurde bril op vond ik hem behoorlijk tegen ons fluiten en behoorlijk inconsequent.
GAE de eerste helft bedroevend slecht helaas, over de hele wedstrijd zou een puntje wel verdiend zijn.
pi_107435556
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 07:37 schreef Humberto-T het volgende:
Snuf, was die scheids zo verschrikkelijk slecht? Met de gekleurde bril op vond ik hem behoorlijk tegen ons fluiten en behoorlijk inconsequent.
GAE de eerste helft bedroevend slecht helaas, over de hele wedstrijd zou een puntje wel verdiend zijn.
Nou ja de gele kaarten voor Slijngard en Nieuwendaal sloegen echt nergens op, Nieuwendaal raakte alleen de bal. En die Schuurman had in de eerste helft gewoon eraf gemoeten, elleboog in het gezicht van Bokia terwijl de bal al weg was. Geeft ie alleen geel..

Maar misschien zie ik het ook een beetje door een gekleurde bril :P
pi_107443141
Oei oei Wellenberg.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:39:56 #19
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107487510
13e... :'(

(Ja, ik zeg het nog een keer..)
pi_107491339
Gelukkig komt er komende wedstrijd een tegenstander die je met gemak over knie moet kunnen leggen...
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:15:44 #21
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107492297
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:57 schreef Humberto-T het volgende:
Gelukkig komt er komende wedstrijd een tegenstander die je met gemak over knie moet kunnen leggen...
:')
pi_107555585
Afgelast.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:17:56 #23
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_107556814
Uitstel van executie :+
pi_107716921
Zondag met een aantrekkelijke 0 graden de IJssel af. Animo zal wel niet groot zijn.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_107749925
150 kaartjes verkocht, tja wat wil je met zo'n dramaseizoen tot dusverre. Ik ga het ergens op tv volgen in de hoop dat er tegen alle verwachtingen in nog wat in zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')