abonnement Unibet Coolblue
pi_107102566


In Hongarije organiseert MTV (Magyar Televízió, de publieke omroep, niet het muziekkanaal) dit jaar twee halve finales met elk tien liedjes (op 28 januari en 4 februari). Uit elke halve finale gaan vier nummers door naar de finale: drie daarvan worden gekozen door een jury, één ervan wordt bepaald aan de hand van televoting. In de finale op 11 februari kiest het publiek (televoting) uit de 8 finalisten een viertal 'superfinalisten' (ŕ la Dansk Melodi Grand Prix). De winnaar, en daarmee het liedje dat Hongarije zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival in Baku, zal gezamenlijk door jury en televoters worden gekozen.

Alle twintig inzendingen zijn uitgezonden op de Hongaarse radio en op Soundcloud te beluisteren: user777278
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 februari 2012 @ 23:35:26 #2
163650 Greys
pi_107877958
Compact Disco Hongaarse inzending songfestival
De groep Compact Disco gaat voopr Hongarije naar het songfestival. De band kreeg met het nummer Sound of Our Hearts de voorkeur boven zeven andere kandidaten. In de eerste stemronde konden de televoters kiezen uit acht kandidaten, waarvan er vier de volgende stemronde haalden.
Daarin konden de vier juryleden ieder één stem uitdelen. Compact Disco kreeg er twee en dat bleek genoeg te zijn voor de winst.

Uitslag:
01. Compact Disco – Sound of our hearts 2
02. Gábor Heincz – Learning to let go 1
03. Linda, Ben & Viktor Király – Untried 0
04. Caramel – Vízió 1

Via televoting uitgeschakeld in 1e stemronde:
* Gabi Tóth – Nem kell végszó
* Tibor Gyurcsík – Back in place
* Fábián Juli & Zoohacker – Like a child
* Mónika Veres “Nika” – This love

De band bestaat uit Behnam Lotfi, Gábor Pál, Attila Sándor en Csaba Walkó en ging pas echt van start in 2008. Drie jaar eerder had de bandleden elkaar voor het eerst ontmoet, maar een muzikale samenwerking leverde het nog niet direct op. Inmiddels staan er twee albums achter hun naam en heeft de band al diverse prijzen in de wacht gesleept. Succesvol was 2011 met de prijs voor Album van het Jaar en de MTV-Award voor beste Hongaarse act.


(Bron: songfestivalweblog)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_107882329
Lied vind ik best goed, maar live valt het naar mijn mening toch wat tegen. :{
~The present is all there is~
pi_107883914
Het lied vind ik niet heel goed, zelfs een beetje saai. Geen hoogvlieger wat mij betreft.
pi_107896353
Ik zou niet weten wie hier op moet gaan stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_107915730
Doet me helemaal niks...
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
pi_108037696
Het is niet per se slecht, maar het is wel oersaai en nikserig.
  FOK!fossiel zondag 26 februari 2012 @ 09:50:52 #8
8443 cptmarco
it's captain...
pi_108704317
Ik vind het eigenlijk best aardig, al is het geen hoogvlieger en de live-uitvoering laat inderdaad wel wat te wensen over. Ik denk dat dit ondergesneeuwd zal gaan worden, want erg opvallend is het niet.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:07:34 #10
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111906903
Waarom is dit oersaaie lied wel door, en Israël niet?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_111908383
Ik vond het in ieder geval beter dan Zwitserland die ik van tevoren in de Top 10 had verwacht. Beetje Owl City-achtig nummer. Verder inderdaad een erg saai lied, Israël had ik ook liever in de finale gezien.
pi_111914946
Optreden gisteren was goed, maar inderdaad een beetje saaiig. Ik had verwacht dat deze helemaal weg zou vallen voor de televoter, dus wel verrassend door. Of de jury's moeten het erg hebben gepusht.
Hoewel je verder, op Israel na, niet echt veel alternatieven had voor deze finaleplek en er moeten er nou eenmaal tien door.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:19:56 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_111915002
Eventueel Zwitserland of anders Finland.
De rest was sowieso kansloos.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 28 mei 2012 @ 21:32:23 #14
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_112142747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:19 schreef Madame_Paon het volgende:
Eventueel Zwitserland of anders Finland.
De rest was sowieso kansloos.
Plaats 11, 12 en 13. 8-)

En gelukkig is dit saaie nummer ergens onderaan geëindigd. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')