Je zei tegen Snowfish dat zijn pakje waarschijnlijk maandag bezorgd zal worden, om een zin later te zeggen dat de eerste bezorgpoging nooit op maandag plaatsvindt . En voor zover wij weten is er niet eerder een poging gedaan het pakje van Snowfish te bezorgen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen dan?
Een 2e bezorg poging wordt op maandag geleverd.
Een 1e bezorg poging wordt niet op maandag geleverd.
m.a.w. was je zaterdag niet thuis dan bezorgen ze het maandag. Wordt het zaterdag verzonden, dan bezorgen ze het dinsdag.
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:quote:Op zondag 22 januari 2012 06:21 schreef dennistd het volgende:
Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Kan dat nog steeds nu er eigenlijk alleen nog maar postagentschappen bestaan ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:28 schreef hetizmij het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk, alleen weet bijna niemand dat. Je moet het dan aan het postkantoor waar je het wilt ophalen adresseren. En als eerste twee adresregels je eigen naam + Poste Restante gebruiken. Bijvoorbeeld:
Jan van der Put
Poste Restante
Straat + Huisnummer postkantoor
Postcode + Woonplaats postkantoor
Je kunt het pakket dan met legitimatie afhalen op het postkantoor zodra de pakketbezorger er langs geweest is.
Het verzenden van Amerika naar Nederland kan binnen een weekje ofzo, twee wk max, maar ja, dan kan 't afhankelijk van de waarde nog wel een poosje bij de douane liggen. Was 't duur?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:38 schreef ejvdb het volgende:
Hoelang duurt een verzekerd pakket erover om vanuit Amerika hier te komen? Iemand ervaring mee?
Lijkt me wel, aangezien je iets invoert met een waarde van meer dan 22 euro.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Als je geluk hebt niet nee, maar de laatste tijd wordt er redelijk streng gecontroleerd is mijn ervaring, heb er als bezorger nauwelijks nog pakketten uit het buitenland met wat hogere waarde bij zitten zonder rembourskaart..quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef ejvdb het volgende:
Nah wacht wel af, zal morgen wel komen (het is sinds vrijdag in Nederland) en ik hoef geen kosten te betalen lijkt me toch?
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:46 schreef Sosha het volgende:
Wat is de status van je pakket dan? Ligt ie niet nog gewoon bij de douane?
En wat je extra moet betalen heeft niets met verzendkosten te maken, je betaalt invoerbelasting en douanekosten.
Okee, dan heb je waarschijnlijk heel erg veel mazzel..!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
en de status van de bezorgdatum is nu onbekendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:10 schreef ejvdb het volgende:
[..]
Status is dat hij morgen tussen 10:00u en 14:00u wordt geleverd... verder geen kosten vermeldt...
Pakket inmiddels ontvangenquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:47 schreef Spro het volgende:
jawel. voor 99%zeker komt de chauffeur vandaag langs dan.
TrackTrace update niet zo snel en als de chauffeur in een latere shift begint kan het zijn dat hij nog niet onderweg is.
Elke keer als ik jouw zie moet ik denken aan Sasha Grey, lijk je op haar?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:26 schreef Sosha het volgende:
Sorteercentrum kan toch ook nog elders op de route zijn? Als een pakje bij mij bezorgd wordt, staat er heel vroeg op de dag al 'opgenomen in afleverroute' of iets dergelijks.
update; morgen komt het pakje binnen, moet nu 32.77 betalen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:01 schreef ejvdb het volgende:
[..]
en de status van de bezorgdatum is nu onbekend
Oke schatquote:Op woensdag 1 februari 2012 20:17 schreef Sosha het volgende:
Ik heb geen idee wie Sasha Grey is (ik zal even googlen) en ik hoop dat je je realiseert dat 1) Sosha niet mijn echte naam is en 2) twee mensen met dezelfde naam niet op elkaar hoeven te lijken
-edit- Heb even gegoogled... Porno-actrice . Ik heb alleen dezelfde haarkleur als zij.
@ ejvdb, dat klopt wel ongeveer met onze schatting dan. Wel iets om rekening mee te houden als je weer iets van buiten Europa bestelt. Ik heb het ook the hard way geleerd, wist ik veel, ik was naïef (niet dat het me ervan weerhoudt om buiten Europa te bestellen - vaak zijn dingen alsnog goedkoper dan hier).
hoeveel shifts hebben jullie dan/welk dcp werk jij?? bij ons mag shift 1 er om 7.15 in, shift 2 om 8.45 en shift 3 om 10.15.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan begint de chauffeur gewoon al erg vroeg. Bij ons wordt geladen tussen 6.30u en 11.30u, dus er kan flink wat verschil in zitten. Sorteercentrum is inderdaad wat anders dan waar de chauffeur laadt, dat is het distributiecentrum.
Gisteren lag het pakketje opeens op de deurmat. Door de brievenbus heen gestampt .quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vandaag hele dag iemand thuis geweest, staat er doodleuk op track and trace: eerste afleveringspoging mislukt .
Best geinig om de (kleine) onderlinge verschillen qua tijd te zien, wij hebben in alkmaar 3shifts, waarbij shift 3 om 11.15-11.45 toch wel eens weg moet zijn, geen idee of dat ook daadwerkelijk lukt; ik draai alleen avondplanbalie diensten 5shifts, dat zijn 70routes ofzo?quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef dennistd het volgende:
Ik zit in Enschede. Shift 1 van 6.30u tot 8.15u. Deze laadt alles bij de auto, de rest moet eerst alles scannen en mag daarna pas in gaan pakken. Shift 2 begint dus om 7.30u en kan om 8.15u inpakken, en moet om 9.00u weer opgerot zijn. En terwijl shift 2 inpakt is shift 3 alweer aan het scannen, en dat door tot en met shift 5, die dus om 10.30u mag gaan laden (maar dat loopt vaak wel 15-30 minuten uit...)
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routesquote:
Dan hoop ik dat de planbalie daar iets eerder klaar was dan wij; 22.15 kwam de laatste chauffeur binnen(shift 3)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 04:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
En de rest... volgens mij zitten we op zo'n 120-125 routes
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:37 schreef Sosha het volgende:
Wat zegt de 3S-code dan over de status? Of wordt de hele code niet herkend?
Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:
[..]
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.
* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
Er bestaan postbodes die post verzamelen in hun garage in plaats van 'm te bezorgen... Als 't vaak voorkomt op jouw adres zou ik actie ondernemen, dit is niet normaal. Bel eens met TNT zou ik zeggen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:02 schreef madsaus het volgende:
Iemand heeft mij een paar weken geleden een kaartje gestuurd, vanuit het buitenland. Nooit ontvangen, zelfs binnenlandse post ontvang ik vaak niet. Een klacht indienen heb ik al zo vaak gedaan. Het is nu zo erg dat het echt mijn leven op een hele negatieve manier beïnvloed omdat ik post dus gewoon niet of niet op tijd krijg ( Denk aan post van de belastingdienst en post van mijn studie/opleiding, waardoor dingen uit de hand lopen omdat ik niet tijdig reageer, wat niet kan als ik de hele brief niet ontvang, zie dat maar te bewijzen ) . Ik denk erover om een rechtswinkel op te zoeken oid want er verandert dus echt niets. Wat kan ik het beste doen? Of moet ik een topic in WGR openen?
Tsja, wie zegt dat de verkoper daadwerkelijk iets verzonden heeft?quote:Op woensdag 8 februari 2012 18:18 schreef QBay het volgende:
[..]
Hele code wordt niet herkend inderdaad, dat na 3 dagen...normaal gesproken werkt de code 24 uur later wel.
* QBay Note to self: nooit meer iets met TNT versturen
good dan ga ik zo maar eens wat liefs uit mn mouw schuddenquote:Op maandag 13 februari 2012 11:34 schreef dennistd het volgende:
Normaal gesproken wel ja, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Wel voor 17u ofzo afgeven, als je later komt heb je kans dat de pakketten vandaag al opgehaald zijn daar.
heb m ook minimaal zes keer bedanktquote:
Meteen gebeld natuurlijk... Blijkt dat mijn pakket waarschijnlijk te erg beschadigd is om bezorgd te worden en dat 't daarom retour wordt gestuurd naar de VS. Ik baal als een stekker!!! Het is ook gewoon RAAR, want het heeft een week bij de douane gelegen, ik wist al precies wat ik vandaag zou moeten betalen, en dan is 't ineens te erg beschadigd?! Ik ben zo pissig Ik mag ;t ook niet eerst bekijken ofzo, 't ligt al helemaal klaar om terug te gaan. Godverdegodverquote:14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Ik heb veel geduld, en van mij mogen ze gerust een week of langer te laat zijn, zolang ik mijn artikelen maar krijg. Ze brengen nieuws over mijn bestelling, dus dat klinkt al positief.quote:Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd
Door hem moet dat. Bij voorkeur kinky aangelegenheden waarin je je totaal aan hem overgeeft, verplicht zelfs.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:13 schreef Sosha het volgende:
Me zeker niet laten doen?
Door mijn vriend, mag dat wel?
Ik heb één keer meegemaakt dat iemand iets had ontvangen dat voor mij bestemd was - op het verkeerde adres bezorgd dus - en het naar mij weigerde te brengen om de een of andere achterlijke reden, maar het dus wel op het postkantoor om de hoek gedumpt had. Dat vertelde de postbeambte daar aan mij, enkele weken later, toen het al lang retour gezonden was naar China . Ze mogen het niet opnieuw naar je toe brengen, stom gedoe, je moet het daar zelf komen halen terwijl je dus helemaal niet weet dat 't daar ligt...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,
Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.
Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...
Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Sosha het volgende:
Mijn pakket wordt echt linea recta retour gestuurd naar Amerika, ik heb er niets over te zeggen en krijg 't niet eens eerst te zien. Ben heel boos. Het moet wel echt erg zijn... Het schijnt door PostNL beschadigd te zijn nadat 't door de douane is vrijgegeven.
De afzender op de hoogte gesteld, ik ben heel benieuwd...
ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet gevenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:43 schreef Dhaha het volgende:
Hallo,
Op 3 januari was een pakketje van een Chinese webshop vertrokken vanuit China. Normaal gesproken ontvang ik het altijd binnen 2 weken (en ik bestel er heel vaak). Maar tot nu toe heb ik het pakketje nog niet binnen. Nu lees ik op internet dat het wel eens voorkomt dat de bezorger vergeet een briefje in de bus te doen dat hij langs is geweest en dat ik het pakketje op kan halen op het postkantoor.
Kan ik gewoon naar het postkantoor gaan om te vragen of het daar ligt? Ik heb dan namelijk geen code die normaal op dat briefje staat...
Overigens heb ik ook geen enkel tracking number.
Lol dus een postbode kan het flink voor je verneuken door dat briefje te vergeten. Officieel kan ik dus nu niks, omdat ik geen pakket nummer heb dat op het briefje had moeten staanquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:
[..]
ik zou gewoon even langs gaan bij het postkantoor; meestal zijn ze niet zo moeilijk met het afgeven van pakketjes(id kaart mee zodat ze iets hebben om te verifieren) maar officieel mogen ze het niet geven
Ik vond het ook raar, dus ik heb een tweede keer gebeld en beide telefonistes kwamen met exact hetzelfde verhaal. Ze zeggen dat zij in hun systeem kunnen zien dat de zending beschadigd is geraakt nadat deze is vrijgegeven door de douane, maar dat de klant hier nooit bericht van krijgt en de standaardmelding "Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender" te zien krijgt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:13 schreef Spro het volgende:
[..]
hoho. lijkt me sterk. wij(dat wil zeggen in het distributiecentrum) hebben een optie "zending beschadigd;retour afzender" én "Onbestelbaar;retour afzender"
nou weet ik niet welke optie welke melding track en trace geeft, maar lijkt me sterk dat als wij aangeven dat een zending beschadigd is, T&T aangeeft dat de ontvanger onbekend is... volgens mij is klantenservice niet helemaal eerlijk tegen je? lastig te beoordelen zo van afstand
Wat wil dit precies zeggen? In mijn postbus is niets. Kon ook niet voor een pakketje van 2 kg. Betekent dit dat het bij bol.com ligt in Waalwijk? (gezien retour afzender)quote:15.02.2012:
Zending afgeleverd in postbus
Dat gebeurt vanzelfquote:
Zodra het daar gescand is( en je dus je verzendbewijs heb) is hij in het systeem geregistreerd.quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als het gewoon op het postkantoor verstuurd is moet die code meteen werken volgens mij...
quote:Het door u geretourneerde artikel is verwerkt. Het spijt ons dat de geleverde bestelling niet aan uw verwachtingen voldeed. Indien u al heeft betaald, wordt het bijbehorende bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening teruggestort.
quote:07.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
13.02.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
07.02.2012:
Ontvangen in land van bestemming
13.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
14.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
15.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
16.02.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
07.02.2012:
De inklaring van de zending wordt afgehandeld
14.02.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
16.02.2012:
Zending zit in afleverroute
17.02.2012:
Zending nog niet verwerkt.
ik kwam er zelfs nog iets meer tegen: uitstelstatussen, wijzigingen etc etc Geen idee wat ermee aan de hand is, maar dit is weer een bijzonder geval...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:42 schreef Sosha het volgende:
Voordat m'n pakje terug wordt gestuurd naar Amerika, maakt 't nog wel het nodige mee:
[..]
Tsja, je wil niet weten wat er allemaal misgaat bij de postkantoren tegenwoordig...zelfs binnen postnl heerst de mening dat het soms een bende is daar.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.
Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.
Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen hé Dan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Zijstap: twee jaar terug tijdens de enorme decemberchaos op het spoor reden er geen treinen, noch vervangend vervoer. Mensen die kaartjes hadden gekocht kregen die idd vergoed - maar mensen met een abonnement zoals weekendvrij (dat toen beschikbaar was voor een selecte testgroep) kregen geen vergoeding voor de weekenden dat ze niet konden reizen; ondanks het feit dat ze abonnementsgeld betaald hadden om op die dagen vrij te kunnen reizen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Ik heb er een gloeiende hekel aan, veel minder info!! Ik ben blij dat ik nog een adres heb van de oude track & trace, die bestaat gewoon nog, is alleen onvindbaar gemaakt. Als ik in die link nieuwe 3S-nrs intik, werkt de oude tracking gewoon weerquote:Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef Zipportal het volgende:
Track trace is compleet veranderd:
https://mijnpakket.postnl.nl/
Jij doelt op je halersplus(oranje stickers): dat verschilt per depot den helder om 19 uur, alkmaar om 21uur(ivm afvoer naar scp a'damquote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:06 schreef dennistd het volgende:
Wat pakketten betreft: op zaterdag volgens mij tot 18u (iig moet je volgens mij voor 18u op het depot zijn als je halers hebt.) Ik ben zelf nooit zo laat klaar, dus exact weet ik het niet.
Je hebt er zelf voor gekozen om het als basis pakket te verzenden. Dan weet je dat als er iets mee gebeurd je niets terug krijgt. Als je dat wel wilt moet je voor aangetekend kiezen. Maar blijkbaar vond je ¤1.30 extra te veel daar voor. Zie dat als de korting voor het extra risico.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Nou niet echt.
Als ik voor een dienst betaal, en de andere partij weigert deze dienst te leveren dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ik mijn geld terug krijg? Immers is er geen dienst geleverd en heb ik wél al betaald om die dienst te krijgen.
Dat de inhoud niet vergoed wordt, begrijp ik enigszins omdat het niet verzekerd is. Maar dat ze de verzendkosten niet vergoeden kan ik met mijn gezond verstand niet bij.
Als ik de NS toch 10¤ betaal om van A naar B te gaan, en de treinen van de NS rijden niet, dan zullen ze altijd een bus inzetten. Mocht er geen bus zijn, en heb ik wel al voor een kaartje betaald, dan weet ik 100% zeker dat ik bij de NS mijn geld terug kan krijgen voor dat kaartje. (nou komt dit nooit voor, want er rijden altijd wel bussen, maar in theorie)
Wat ik nog erger vind, is dat blijkbaar een of andere schooier die bij PostNL werkt het pakketje gejat heeft. Lijkt me sterk dat het op een postkantoor blijft liggen hé Dan moet PostNL inmiddels al een paar 100 m2 hebben met pakketten die nooit verzonden worden.
Daar doelde ik inderdaad op. Tracktrace is geen bewijs.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:55 schreef Spro het volgende:
Jawel hoor, medewerker levert hem keurig netjes af, en de ontvanger zegt: Hey! Ik heb niets, doe mij eens de verzendkosten vergoeden?
Aangezien er voor een standaard pakket niet getekend hoeft te worden, kan PostNL Nooit bewijzen dat het pakket wél is afgeleverd...
In dat geval wordt bij terugkomst op het distributiecentrum een nieuwe barcode gemaakt (adhv de gegevens wat 's ochtends gescand is) om zo alsnog het pakket uit te reiken.quote:Op maandag 5 maart 2012 04:06 schreef hetizmij het volgende:
Een pakket kan vergeten gescand te worden bij het uitreiken
Dan wordt er 's morgens al meteen een nieuwe barcode op gedaan (als het nog leesbaar is tenminste, anders vanuit de lijst in het systeem).quote:, of er zit een onscanbare barcode op.
Heb geen idee. als ik voor de service van DHL betaald heb, neem ik aan dat ie ook op die manier bij mij thuis bezorgd wordt. Beetje scheef als ie alsnog via PostNL wordt bezorgd danquote:Op vrijdag 2 maart 2012 04:06 schreef dennistd het volgende:
Komt ie ook in Nederland via DHL, of via PostNL (ik zie namelijk regelmatig pakketjes van DHL Duitsland voorbij komen bij ons). In dat laatste geval is het een EPG-pakket, en die mogen niet bij de buren afgeleverd worden (handtekening nodig).
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:16 schreef lukoki het volgende:
Ok ik was niet op de zakelijke site gekomen, maar Ali heb me geholpe en dank je wel ook BrandX
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef OverRated het volgende:
Ik neem aan dat er tijdens Pasen geen pakketjes werden bezorgd. Geldt vandaag dan als een maandag, waarbij er geen 1e afleveringen plaatsvinden?
Volgens mij wel hoor!quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:36 schreef Snowfish het volgende:
Ik wil een vinyl-plaat versturen en het pakketje wordt dan 25x25 bij 1cm.. Op de PostNl site staat dat dit binnen de afmetingen voor een briefstuk is. Maar dit past toch niet door een brievenbus of wel?
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?quote:Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Ja ik moet m'n paspoort erbij laten zien dus dat gaat niet werken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef OverRated het volgende:
[..]
Of zet erop dat ze het bij de buren afleveren?
Het hangt er vanaf of de bezorger dezelfde dag nog op de afhaallocatie komt, maar het kan in elk geval geen kwaad om even een briefje erop te plakken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:49 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik er morgen niet ben, zou het helpen als ik een briefje op de deur plak dat ze het direct naar het postkantoor mogen brengen zodat ik het dezelfde dag nog op kan halen, of moet ik gewoon een dag wachten?
Nou, heeft weinig geholpenquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:20 schreef Rauzer het volgende:
Heb een briefje opgehangen, ben benieuwd.
Domme pakketbezorgerquote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:14 schreef lukoki het volgende:
Postpakketje tot 10 kilo = 6,75 maaaaaaar maakt het dan niet uit hoe groot dat pakketje is?
Ik wil in principe iets opsturen dat slechts een kilo of zo weegt maar best wel lomp groot is
Snel een linkje mag ook ik zie niks staan op die kutsite van de post alleen over gewicht
Wil het graag horen. Vind het een vreemde zaak dat het postbedrijf geen verantwoordelijkheid draagt voor hun eigen pakketten. Te gek voor woorden. Zodra het in hun handen komt, moeten ze ervoor zorgen dat het afgeleverd wordt bij de klant.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor diegene die het interesseert, en misschien ook makkelijk voor hen die ook hun pakket kwijt zijn. Ik ben zo meteen onderweg naar de Wetswinkel, om mij eens juridisch advies te geven over hoe ik deze zaak moet oplossen. Zal de uitkomst van het gesprek hier plaatsen als er een positief resultaat is uitgekomen, zodat zij in de toekomst misschien ook er mee verder kunnen mocht het ook bij hun voorkomen.
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:26 schreef hugsy33 het volgende:
Een webshop heeft toegezegd vandaag een pakket te sturen, maar "mijnpakket" zegt dat er niks naar mij onderweg is, kan het zijn dat het nog niet geupdate is?
Ik heb van de webshop geen t&t code gekregen.
Ja, heb even gecheckt...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef dennistd het volgende:
Heb je het adres wel in je adresboek staan daar en de optie Pakketten automatisch tonen in MijnPakket bij persoonlijke gegevens aan staan?
ik twijfel, mijn pakketje van donderdag heeft er nooit in gestaan maar net kreeg ik wel een mailtje over m'n pakket van morgen (terwijl ik van allebei geen 3s code heb gekregen)quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Sosha het volgende:
Ik ben ook benieuwd!
[..]
Voor zover ik weet moet je toch echt zelf pakketten toevoegen aan "mijnpakket" d.m.v. een t&t-code, hij detecteert niet uit zichzelf wat er onderweg is naar jouw adres.
Tijdens de zaak melding maken. Een rechter is ook maar een mens en als die merkt dat je 109 euro griffiekosten betaalt om 100 euro terug te krijgen (nog even los van tijd en investering (brandstof e.d.) die de rechtsgang kost), heeft ie 't principe ook wel door. Dat sterkt je wel wanneer je de gedaagde verantwoordelijk stelt voor alle gemaakte kosten en ook eist die vergoed te krijgen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Gisteren dus bij de Wetswinkel geweest. En de uitkomst is inderdaad wat ik had verwacht maar niet op had gehoopt.
Situatie uitgelegd aan de 3 personen daar, kreeg te horen dat ik inderdaad in mijn recht sta en alsnog de goederen dien te ontvangen of mijn bedrag terug gestort dien te krijgen van de webshop. Ik zou enkel in contact moeten staan met de webshop, omdat ik geen klant ben bij de post, en niet betaald heb voor hun diensten. Dit is dan de zaak van de webshop om het op te lossen met de post, omdat zij wél betaald hebben voor hun diensten.
Ik kan nogmaals een mail sturen naar de webshop en de situatie uitleggen, wat ondertussen al gebeurd is, en mochten ze daar niet op reageren kan ik altijd nog een aangetekende brief versturen naar hun (met dezelfde post dienst die mijn pakket dus heeft kwijt gespeeld daar heb ik idd nog vertrouwen in ). Hierin zou ik de situatie nogmaals moeten beschrijven, en een termijn opstellen waarbij zij mij het geld terug moeten storten. Die termijn kan 2 á 3 weken zijn. Als ik mijn geld nog niet heb ontvangen kan ik een aanklacht indienen via de Kantonrechter. De uitslag daarvan gaat hoogstwaarschijnlijk positief uitvallen voor de ontvanger, ik dus. Het voordeel van de kantonrechter is dat je daar geen advocaat voor nodig hebt, en die kosten niet hebt. Nadeel ervan is, is dat je wel nog griffie kosten hebt, en volgens de site die ik gecheckt heb daarvoor zouden die ongeveer ¤109 bedragen. Lekker dan, dat zou dan nog eens ¤109 zijn die ik moet uitgeven om ¤100 terug te krijgen Het kan voorkomen dat de rechter daarbij een uitspraak doet waarbij de gedaagde, de webshop dan, ook deze griffie kosten zou moeten betalen. En als je het helemaal bond wil maken, zou je zelfs kunnen eisen dat ze je die dag nog loon moeten betalen als je daarvoor een dag vrij zou moeten nemen van het werk. Maar die uitspraken gebeuren niet altijd. Dus je kan ook nog eens een dag loon kwijt zijn, en dan kost het je eigenlijk nog meer geld dan enkel de griffie kosten.
Maar 9/10 wordt een aangetekende brief met dreigen tot een rechtszaak gebruikt als afschrik middel, om de webshop over te halen om het bedrag terug te storten. Dus als je geluk hebt, dan krijg je je geld of goederen alsnog zonder de rechtszaak te starten. Als het niet lukt als afschrik middel, dan kan je kiezen om de rechtszaak toch te starten, maar in mijn geval bestaat dus de kans dat de kosten hoger gaan uitvallen als de kosten die ik er terug uit kan halen.
Ze moeten een postbusnummer hebben geloof ik, dan kan het gratis. (?)quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef Tree het volgende:
Ik moet iets terugsturen naar een bedrijf, en het bedrijf vertelt mij dat ik het gewoon retour afzender kan sturen als ik de originele verpakking nog heb. Nou heb ik net per ongeluk de streepjescode met het adres van het bedrijf samen met mijn eigen adres doorgestreept. Wel heb ik nu net het adres zelf achterop de envelop geschreven. Gaat dit werken?
Wel toevallig ja, die van mij kwam vanmiddag rond een uur of 12 Bleek trouwens ook 3 april verzonden te zijn. Heb ook wel zulke pakketjes uit Engeland gehad die na 2-3 dagen al aankwamen..quote:Op vrijdag 20 april 2012 00:05 schreef Sosha het volgende:
Ik heb me er toevallig vandaag over verbaasd dat post uit Engeland voor mij vandaag pas aankwam, terwijl 't 3 april verzonden is! Veeeeel langzamer dan ik gewend ben! Ik heb de envelop gecheckt, de verkoper heeft 't echt 3 april verzonden, zoals beloofd.
Allebei. Ontvangstbevestiging dat de mail ontvangen is, leesbevesting wanneer hij gelezen is. Maar aangezien mijn werkgever dag en nacht werkt weet ik zeker dat ze hem leest. En zo niet, ik heb een aangetekende brief en mail verstuurd, ik vind het verder wel best zo. Ik ga gewoon per 1 juni wegquote:Op donderdag 26 april 2012 18:59 schreef Sosha het volgende:
Ontvangstbevestiging of leesbevestiging..? Die laatste kan iemand heel gemakkelijk weigeren af te geven. Wat je met 't eerste bedoelt weet ik niet, dat ken ik alleen van smsjes..?
Precies hetzelfde hier. Mijn pakketjes zouden tussen 11:30 en 13.30 afgeleverd worden. Maar nog niets gezien en status is ook nog steeds in het sorteercentrum.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:04 schreef Quacker08 het volgende:
Loopt de "mijn pakket" status niet helemaal goed vandaag? Zit heel erg dringend op mijn pakket te wachten, maarr volgens gegevens is pakket sinds gister in het sorteercentrum. Geen bezorger onderweg, lijkt.
loopt al dagen achter. Had mijn nintendo terug gestuurd voor reparatie en volgens nintendo sleutelen ze er hard aan.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:04 schreef Quacker08 het volgende:
Loopt de "mijn pakket" status niet helemaal goed vandaag? Zit heel erg dringend op mijn pakket te wachten, maarr volgens gegevens is pakket sinds gister in het sorteercentrum. Geen bezorger onderweg, lijkt.
Ik kreeg een mailtje nav mijn klacht dat als je naar antwoordnummer iets stuurt je nooit de status kan zien.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:52 schreef Quacker08 het volgende:
Hij zou tussen 1 en 3 geleverd worden, maar is nog in het sorteercentrum. Lekker is dat. Normaal echt geen problemen, maar juist nu wel. Balen!
Dat ligt denk ik meer bij Bol.com of het vandaag aankomt, dan bij PostNL.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:46 schreef Sosha het volgende:
Ik heb zojuist iets besteld op bol.com, zo rond 22:10, waar bij stond: "vóór 22:30 besteld, de volgende dag in huis!". ... het zal mij benieuwen. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen XD
Je krijgt hem dus vandaag.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:46 schreef Sosha het volgende:
Ik heb zojuist iets besteld op bol.com, zo rond 22:10, waar bij stond: "vóór 22:30 besteld, de volgende dag in huis!". ... het zal mij benieuwen. Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen XD
Hoeft niet altijd zo te zijn! Had vrijdag besteld om 18.00 en er stond voor 22.30 besteld bla bla dus ruim op tijd besteld en ik ontvang het pas vandaag of morgen (dus 5 dagen later)quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:18 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Je krijgt hem dus vandaag.
Heb vaker vlak iets voor 22:30u besteld en altijd de volgende (werk)dag ontvangen.
Postnl contacten of zij weten welk tracking nummer jouw pakket heeft gekregen.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:16 schreef Darkestrah het volgende:
Ik kick deze toch maar even, heb het pakketje nog steeds niet binnengehad. Iemand een idee?
Beide. Heb wat briefjes opgehangen maar natuurlijk weet niemand ergens van.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:25 schreef Sosha het volgende:
Eh... bedoel je nu dat 't is afgeleverd bij een van je huisgenoten of dat je 't helemaal kwijt bent..?
Weer gewacht, en dan plotseling de status dat ik het moet ophalen bij het postkantoor, omdat ik wederom niet aanwezig was. Moet wel de meest blinde, dove, idiote bezorger ooit zijn Nooit meer Postnl.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:27 schreef Procrastinator het volgende:
Stelletje leugenaars bij Postnl
Gisteren de hele dag gewacht (maandagochtend besteld, dus dinsdag bezorgd), status op track & trace: nog niet verwerkt, en op mijnpakket: !vertraagd, bezorgdatum woensdag 13:30 - 15:00.
Vanochtend plotseling: 1e aflevering niet geslaagd -> niet aanwezig.
Het kwam de bezorger dus blijkbaar niet uit om mij gisteren in zijn route op te nemen, goor tuig.
Klacht indienen, voor what it's worth. Zulke praktijken, pure luiheid, waar jij de dupe van wordt en waar het bedrijf PostNL absoluut niet blij mee is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:41 schreef Procrastinator het volgende:
[..]
Weer gewacht, en dan plotseling de status dat ik het moet ophalen bij het postkantoor, omdat ik wederom niet aanwezig was. Moet wel de meest blinde, dove, idiote bezorger ooit zijn Nooit meer Postnl.
Ik heb zelfs 2 bellen (intercom zoemer (die hoor je 3 flats verder nog), en gewoon de voordeur bel). Verder stond ook het raam open, dus ik hoor echt wel of er iemand aankomt. En er hebben ook gewoon andere mensen aangebeld...quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klacht indienen, voor what it's worth. Zulke praktijken, pure luiheid, waar jij de dupe van wordt en waar het bedrijf PostNL absoluut niet blij mee is.
Je bel doet het trouwens wel gewoon he?
Ja.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:07 schreef electronique het volgende:
Ik wil iets van een amerikaanse website bestellen, maar dat kan alleen bezorgd worden op een amerikaans adres. Nu heb ik familie wonen in de VS, en leek het me een goed plan om het dan bij mijn familie te laten bezorgen, en dat zij het dan naar mij sturen. Maar heb ik dan alsnog kans dat ik invoerrechten e.d moet betalen?
Het ligt denk ik aan de verzender.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:30 schreef Sosha het volgende:
Enige nuance is op z'n plaats: binnen Nederland wel, daarbuiten niet
Hebben jullie trouwens ook dat buitenlandse zendingen NOOIT vanzelf in MijnPakket komen te staan, ook al kloppen je adres- en naamgegevens e.d..? Best jammer.
Die kans is wel heel klein Volgens mij kunnen ze vanavond nog brengen tot 21:00 uur maar dat weet ik niet zeker. En anders zal het morgen wel komenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:50 schreef thenxero het volgende:
Er zou vandaag voor 16:30 een pakketje afgeleverd worden, maar er is nog steeds niets aangekomen. De status is nog steeds "pakketbezorger is onderweg", net zoals 10:00 vanochtend al het geval was.
Als m'n pakketje maar niet zoek is
Je bezorger is in een greppel gereden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:50 schreef thenxero het volgende:
Er zou vandaag voor 16:30 een pakketje afgeleverd worden, maar er is nog steeds niets aangekomen. De status is nog steeds "pakketbezorger is onderweg", net zoals 10:00 vanochtend al het geval was.
Als m'n pakketje maar niet zoek is
Je kan ook gewoon weg gaan, dan krijg je een briefje door je brievenbus en kan je via internet zeggen dat je het de dag erna wilt komen ophalen op het PostNL servicepunt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:01 schreef thenxero het volgende:
Ja zoiets. Maar dat pakketvrouwtje is hier altijd 's middags, dus ik betwijfel het. En anders moet ik morgen weer ervoor zorgen dat er iemand thuis is
Geef me de coördinaten, dan kom ik het pakketje zelf wel ophalenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:01 schreef OverRated het volgende:
[..]
Je bezorger is in een greppel gereden.
-26.497164,31.303825quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:02 schreef thenxero het volgende:
[..]
Geef me de coördinaten, dan kom ik het pakketje zelf wel ophalen
Hmm... Lijkt me sterk dat ie midden in Swaziland in een greppel is gereden, terwijl het een binnenlandse verzending was.quote:
Alles is mogelijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:09 schreef thenxero het volgende:
[..]
Hmm... Lijkt me sterk dat ie midden in Swaziland in een greppel is gereden, terwijl het een binnenlandse verzending was.
Wat er precies fout gegaan is weet niemand maar de postbode heeft het pakketje nogmaals aangeboden op maandag.quote:
EDITquote:Een 3S-code krijg je bij elke online bestelling, het is je persoonlijke code die bij de bestelling hoort.
PostNL bezorgt geen pakketten op maandag. Pakketten die op zaterdag zijn verzonden komen dinsdag aan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:37 schreef .Neovo. het volgende:
Heb bij KPN een nieuw modem besteld. Nu staat er in de brief van KPN dat drie dagen voordat het (nieuwe) abonnement ingaat ik het modem zou ontvangen. 8 augustus gaat het nieuwe abo in. Het modem heb ik nog steeds niet ontvangen. Bezorgt PostNL wel pakketten op maandag? Het is te hopen dat ik het modem vandaag dan wel ontvang.
Cool. Dan hoop ik vandaag dat pakket te krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
PostNL bezorgt geen pakketten op maandag. Pakketten die op zaterdag zijn verzonden komen dinsdag aan.
Post wel maar pakketjes niet, dacht ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Post nl bezorgd gewoon op maandag. Alleen is het zo dat zendingen die zaterdg worden aangeboden pas dinsdag bezorgd worden.
En neem eens contact met kpn op voor een tt code..
Dan krijg je toch een briefje in je bus van "eey man je was niet thuis"quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Alleen pakjes die zaterdag niet afgeleverd konden worden (niet thuis etc)
Ik wacht het nog even af. Misschien vanavond en anders morgenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Post nl bezorgd gewoon op maandag. Alleen is het zo dat zendingen die zaterdg worden aangeboden pas dinsdag bezorgd worden.
En neem eens contact met kpn op voor een tt code..
Niet altijd, mijn pakketje van vandaag stond er niet tussen. Moest ik handmatig doenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Bezorgers geven niet altijd een briefje af. Maar het lijkt er op dat er gewoon niks is verzonden door kpn.
Heb je geen mijnpost? Kun je alle verzendingen naar je adres volgen, mocht kpn iets hebben opgestuurd staat die er ook tussen.
Ik heb geen mijnpost. Als ik dat wil doen ga ik ineens naar de zakelijke kant van postnl en moet ik een zakelijke adres en postnl klantnummer hebben. Die heb ik niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Bezorgers geven niet altijd een briefje af. Maar het lijkt er op dat er gewoon niks is verzonden door kpn.
Heb je geen mijnpost? Kun je alle verzendingen naar je adres volgen, mocht kpn iets hebben opgestuurd staat die er ook tussen.
Je maakt gewoon een MijnPakket-account aan met o.a. je naam en adres, en als het goed is worden pakketjes die voor jou bestemd zijn automatisch aan dat account gekoppeld. Zo hoef je geen Track&Trace-code meer in te vullen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 03:59 schreef mootje026 het volgende:
kan iemand mij uitleggen hoe mijnpost werkt?:$
Ik mis een PostNL klantnummer, om die aan tevragen moet je een bedrijf zijn, ik ben een consument.quote:Op maandag 13 augustus 2012 06:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je maakt gewoon een MijnPakket-account aan met o.a. je naam en adres, en als het goed is worden pakketjes die voor jou bestemd zijn automatisch aan dat account gekoppeld. Zo hoef je geen Track&Trace-code meer in te vullen.
Het gebeurt bij mij echter nog wel eens dat ik pakketjes toch handmatig moet toevoegen, dus helemaal perfect is het systeem (nog?) niet.
Dan kijk je op de verkeerde website. Je moet niet bij MijnPost maar MijnPakket kijken: https://mijnpakket.postnl.nlquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:01 schreef mootje026 het volgende:
[..]
Ik mis een PostNL klantnummer, om die aan tevragen moet je een bedrijf zijn, ik ben een consument.
Dit is me al 2x gebeurd zonet: Dit kan een eenmalige fout zijn. Probeer het daarom nogmaals. Als het probleem blijft bestaan, is er sprake van een storing en kun je helaas op dit moment geen gebruik maken van MijnPakket. Probeer het dan op een later moment nog eens. Onze excuses voor het ongemak.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan kijk je op de verkeerde website. Je moet niet bij MijnPost maar MijnPakket kijken: https://mijnpakket.postnl.nl
Dan lijkt het me vrij duidelijk dat het een storing is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:09 schreef mootje026 het volgende:
[..]
Dit is me al 2x gebeurd zonet: Dit kan een eenmalige fout zijn. Probeer het daarom nogmaals. Als het probleem blijft bestaan, is er sprake van een storing en kun je helaas op dit moment geen gebruik maken van MijnPakket. Probeer het dan op een later moment nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
13-8-2012 15:09:29
Ik heb tot nu toe één keer meegemaakt dat iets automatisch werd toegevoegd. Verder heb ik alles handmatig moeten doen. Maar dat komt volgens mij doordat het om pakjes uit het buitenland ging (al zouden die zodra ze een 3S-nr krijgen toch ook moeten worden toegevoegd... maar nee).quote:Op maandag 13 augustus 2012 06:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je maakt gewoon een MijnPakket-account aan met o.a. je naam en adres, en als het goed is worden pakketjes die voor jou bestemd zijn automatisch aan dat account gekoppeld. Zo hoef je geen Track&Trace-code meer in te vullen.
Het gebeurt bij mij echter nog wel eens dat ik pakketjes toch handmatig moet toevoegen, dus helemaal perfect is het systeem (nog?) niet.
Tja. Ik heb zojuist ook alweer wat besteld en die stond direct bij MijnPakket. Ikzelf heb ook vaak genoeg iets handmatig moeten toevoegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe één keer meegemaakt dat iets automatisch werd toegevoegd. Verder heb ik alles handmatig moeten doen. Maar dat komt volgens mij doordat het om pakjes uit het buitenland ging (al zouden die zodra ze een 3S-nr krijgen toch ook moeten worden toegevoegd... maar nee).
Nu welquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef Sosha het volgende:
Ik zit ook weer eens ergens mee... vandaag drie pakketjes gepost om 15:00 's middags, en alle drie de trackingnummers werken nog niet. Niet tof
Dat snap ik ook wel, maar dit beantwoordt mijn vraag totaal niet. Wordt 't dan automatisch een express-zending in tegenstelling tot reguliere post? Dat is eigenlijk de belangrijkste vraag..?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:08 schreef Snoepje5 het volgende:
PostNL=TNT automatisch als het naar het buitenland gaat enzo.
PostNL NL bestaat echt niet in Rusland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |