abonnement Unibet Coolblue
pi_107031451
Het grote Ebook & Ereader-topic

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.(Bron: Wiki)

Wat is een ebook:
Ga naar: navigatie, zoeken
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen.

Een e-boek (of e-book) is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.(Bron: Wiki)

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo

• Fok! Review Pocketbook Pro 903

• Fok! Review Pocketbook Pro 602

• Fok! Review Icarus Go


• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen:
Deel 1

Deel 2

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:03 schreef Steven184 het volgende:
Sinds een uurtje de eigenaar van een Pocketbook Pro 903. Voornamelijk voor de studie, aangezien ik daar veel pdf's en dergelijke voor moet lezen.

Nu maar een beetje uitvogelen hoe alles werkt.
Laatste post van mij waarmee er een slotje opging.
pi_107031490
Laat maar
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:38:37 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_107037561
Nieuw topic alweer *O*.
pi_107075246
Als het goed is, krijg ik binnenkort de Asus DR900. Iemand al ervaring mee?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 22 januari 2012 @ 14:18:42 #5
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107095671
Ik ga vanmiddag echt monnikenwerk doen, ga namelijk ál mijn boeken in Calibre eens even goed benoemen en informatie toevoegen. Erger me al weken aan die ellende :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 23 januari 2012 @ 02:37:58 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107127550
Ughhhhh, ik heb echt een shitload aan slechte pdf boeken binnengehaald. Het enige dat wel goed lijkt te werken zijn de freebees van amazon.

Maar ik hou ze nog even want binnenkort krijg ik een tablet en mogelijk werken ze daar wel uitstekend op in pdf.

Iemand nog aanraders trouwens? Ben nu bezig aan Pride & Predjudice van Jane Austen.
Resistance is futile.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:16:42 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107178774
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107219571
Is er nog iemand hier met een iRex DR800S die ik blij kan maken met een mooie lederen hoes voor een zeer vriendelijk prijsje? (Lees: verzendkosten plus een tientje)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 2 februari 2012 @ 04:19:09 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107505962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:31 schreef Pandora73 het volgende:
Is er nog iemand hier met een iRex DR800S die ik blij kan maken met een mooie lederen hoes voor een zeer vriendelijk prijsje? (Lees: verzendkosten plus een tientje)
Ik las ff dat je dat ding incl. lederen hoes weg wilde doen voor een tientje :')_!
Confidence through competence
pi_107520583
Ik heb nu een Amazon Kindle 4 en een Sony PRS-T1. :D Ben benieuwd welke mijn favoriete gaat worden.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:15:51 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107522194
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:34 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb nu een Amazon Kindle 4 en een Sony PRS-T1. :D Ben benieuwd welke mijn favoriete gaat worden.
Ik twijfel tussen deze twee, ben heel benieuwd of je je ervaringen wil delen. :)

Ik lees vaak medische boeken op mijn normale computer waar ik vaak switch tussen de eBook en Wikipedia om woorden op te zoeken. De Sony T1 schijnt hier beter in te zijn ivm touchscreen en menu, plus betere browser, toch?

Tevens ben ik groot fan van Dropbox. De Sony T1 kan mijn boeken daaruit downloaden via een WiFi connectie, de Kindle niet...

Daarom neig ik naar de T1.
Confidence through competence
pi_107523374
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:15 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik twijfel tussen deze twee, ben heel benieuwd of je je ervaringen wil delen. :)

Ik lees vaak medische boeken op mijn normale computer waar ik vaak switch tussen de eBook en Wikipedia om woorden op te zoeken. De Sony T1 schijnt hier beter in te zijn ivm touchscreen en menu, plus betere browser, toch?

Tevens ben ik groot fan van Dropbox. De Sony T1 kan mijn boeken daaruit downloaden via een WiFi connectie, de Kindle niet...

Daarom neig ik naar de T1.
De Kindle heb ik een maandje, dus daar kan ik al wat over vertellen.

Met de Kindle kan je ook woorden opzoeken. Met de cursor ga je naar het woord en dan verschijnt er vanzelf een schermpje met een optie om o.a. door te zoeken op Wikipedia. Het woord moet wel in het woordenboek staan, wil je het opzoeken op Wikipedia, anders komt dat schermpje er niet.

Bij alle e-readers werken de browsers niet ideaal. Scrollen / animaties geeft problemen, maar het valt te overzien. Alle grote websites hebben wel een mobile versie die best wel oke werken. Het is wel handig om een touchscreen te hebben om woorden in te typen, want met zo'n 5-way cursor schiet het niet echt op.

PDF's met veel tekst kan je makkelijk converteren naar mobi met Calibre. Dat werkt prima. Ik heb ook een aantal studieboeken, en dat werkt niet echt lekker. Inzoomen kan bij de Kindle alleen met een paar vaste waardes en dus niet op de % nauwkeurig. Je kan wel van links naar rechts schuiven, maar dat wil je niet continue doen. Ik ben ermee gestopt, aangezien je bij studieboeken vaak wordt verwezen naar een grafiek, een andere alinea oid en dat past niet op één scherm en wel in een echt studieboek. Ik denk dat de PRS-T1 ook niet veel beter daarin zal zijn.

Dropbox lijkt mij ook handig, alhoewel je via een e-mail ook bestanden draadloos op de Kindle kan zetten. Ik gebruik meestal Calibre, dus voor mij is dat niet echt een voordeel. Boeken kopen / uitproberen gaat wel makkelijk vanaf de Kindle bij Amazon.

Als je alleen boeken wil lezen, dan heb je niets aan een touchscreen en dan voldoet de Kindle. Wil je wat vaker iets opzoeken of een luisterboek / muziek beluisteren, dan is de Sony een betere keuze.

Heb je nog specifieke vragen?
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:54:51 #13
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107523647
Thanks, duidelijk zeg. :)

Wat raar dat je met de Kindle geen woorden op Wikipedia direct kunt opzoeken als ze niet in het woordenboek voorkomen. :o Wel lastig, want als ik bijvoorbeeld N,N'-Di-2-butyl-1,4-phenylenediamine wil opzoeken op Wikipedia direct uit een tekst, dan lukt dat beter op de Sony?
Confidence through competence
pi_107525084
Dit filmpje is wel duidelijk. Je moet dus even een seconde op een woord klikken, dan komt er een schermpje. Eventueel kan je wat highlighted is nog verder uitbreiden en dan zoeken. Dit werkt in een epub, maar in een PDF is het mij nog niet gelukt.
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:13:14 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_107537249
Net bij de Mediamarkt de T1 geprobeerd. Ik snap NIET waarom Sony de rand glimmend heeft gemaakt. Zat continu tegen reflecterende TL-buizen te kijken. De Kebo die ernaast stond, had het niet.

Verder beviel de T1 me softwarematig erg goed. Leuk ook dat het allemaal Android is. De browser zit goed in elkaar. Via een hotspot bij mijn Dropbox account gekomen en meteen wat boeken uitgeprobeerd, zit wel snor.

Maar die glimmende rand dus... ongelovelijk niet slimme design van Sony.
Confidence through competence
pi_107538672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:13 schreef Stereotomy het volgende:
Net bij de Mediamarkt de T1 geprobeerd. Ik snap NIET waarom Sony de rand glimmend heeft gemaakt. Zat continu tegen reflecterende TL-buizen te kijken. De Kebo die ernaast stond, had het niet.

Verder beviel de T1 me softwarematig erg goed. Leuk ook dat het allemaal Android is. De browser zit goed in elkaar. Via een hotspot bij mijn Dropbox account gekomen en meteen wat boeken uitgeprobeerd, zit wel snor.

Maar die glimmende rand dus... ongelovelijk niet slimme design van Sony.
Sommige mensen vinden het prettig om een hoesje erom heen te hebben. Misschien zijn er ook hoesjes die over de rand gaan, zodat je er geen last van hebt.
pi_107545867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:38 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden het prettig om een hoesje erom heen te hebben. Misschien zijn er ook hoesjes die over de rand gaan, zodat je er geen last van hebt.
Ben blij dat mijn PRS650 niet zo'n vreselijk glimmend plastic rand heeft, anders had er al heel erg snel een skin omheen gezeten. Nu zit ik er wel naar te kijken, maar vind ik m'n apparaat "kaal" te mooi :P (decalgirl)
pi_107682607
Boeken kan je tweedehands doorverkopen, dus waarom e-books niet? Ik heb even op Google gezocht en er zijn al wat wat discussies gevoerd. Opzich wel grappig. :P Wat vinden jullie?
  maandag 6 februari 2012 @ 18:47:36 #19
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_107683416
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:27 schreef FastFox91 het volgende:
Boeken kan je tweedehands doorverkopen, dus waarom e-books niet? Ik heb even op Google gezocht en er zijn al wat wat discussies gevoerd. Opzich wel grappig. :P Wat vinden jullie?
Leuk idee :)
  maandag 6 februari 2012 @ 18:50:35 #20
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_107683544
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:27 schreef FastFox91 het volgende:
Boeken kan je tweedehands doorverkopen, dus waarom e-books niet? Ik heb even op Google gezocht en er zijn al wat wat discussies gevoerd. Opzich wel grappig. :P Wat vinden jullie?
Als e-books voor dezelfde prijs worden verkocht als de 'echte', vind ik dat je er hetzelfde mee moet kunnen.

Stel dat je de optie zou krijgen om ze voor de helft te kopen, en dat je ze dan niet uit mag lenen, dan zou ik daar goed mee kunnen leven :s).
  maandag 6 februari 2012 @ 19:00:09 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_107683993
Ik koop mijn ebooks samen met een groep mensen. Die drm is er snel afgesloopt. Ik vind dat het moet kunnen. Gewone boeken leen je toch ook uit?
pi_107684123
Bij e-books is het eerder kopie maken en kopie weggeven. Het effect is waarschijnlijk hetzelfde, iedereen leest het boek één keer, maar niet per se om de beurt.

[ Bericht 48% gewijzigd door FastFox91 op 06-02-2012 19:10:48 ]
pi_107684578
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:00 schreef Aventura het volgende:
Ik koop mijn ebooks samen met een groep mensen. Die drm is er snel afgesloopt. Ik vind dat het moet kunnen. Gewone boeken leen je toch ook uit?
Zeker als het e-book even duur is als een papieren exemplaar lijkt me dat logisch..
dag
pi_107747327
Mijn Asus is binnen. En hij is me helaas niet meegevallen. Het beeld is donkergrijze letters op een middelgrijze achtergrond, en hij is h-e-e-l traag. Maar goed. Meer zat er niet in volgens de jurist, en hij is in ieder geval wel groter dan 6".
En dan gaat ie komend weekend naar mijn moeder want die moet geopereerd worden en daarna 6 weken thuisblijven, dus die wilde wel wat te lezen hebben...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_108232719
Krijg ik zomaar eens 19 cent teruggestort van Amazon, vanwege te veel import fee betaald. _O-
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:42:19 #26
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_108233061
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:30 schreef FastFox91 het volgende:
Krijg ik zomaar eens 19 cent teruggestort van Amazon, vanwege te veel import fee betaald. _O-
Kassa!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:43:01 #27
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_108233083
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:02 schreef Pandora73 het volgende:
Mijn Asus is binnen. En hij is me helaas niet meegevallen. Het beeld is donkergrijze letters op een middelgrijze achtergrond, en hij is h-e-e-l traag. Maar goed. Meer zat er niet in volgens de jurist, en hij is in ieder geval wel groter dan 6".
En dan gaat ie komend weekend naar mijn moeder want die moet geopereerd worden en daarna 6 weken thuisblijven, dus die wilde wel wat te lezen hebben...
Zonde, had er één gekocht waar we hier ervaringen mee hadden :o
pi_108233221
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 18:50 schreef PiRANiA het volgende:

Stel dat je de optie zou krijgen om ze voor de helft te kopen, en dat je ze dan niet uit mag lenen, dan zou ik daar goed mee kunnen leven :s).
Ja ik ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 februari 2012 @ 22:32:06 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_108244500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:02 schreef Pandora73 het volgende:
Mijn Asus is binnen. En hij is me helaas niet meegevallen. Het beeld is donkergrijze letters op een middelgrijze achtergrond, en hij is h-e-e-l traag. Maar goed. Meer zat er niet in volgens de jurist, en hij is in ieder geval wel groter dan 6".
En dan gaat ie komend weekend naar mijn moeder want die moet geopereerd worden en daarna 6 weken thuisblijven, dus die wilde wel wat te lezen hebben...
Kun je die achtergrond en letters niet zelf anders instellen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_108251484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kun je die achtergrond en letters niet zelf anders instellen?
Die Asus heeft een Sipix scherm, als ik me niet vergis. En die is grijzer dan een standaard e-ink, en veel grijzer dan een pearl e-ink scherm.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2012 @ 12:26:29 #31
230491 Zith
pls tip
pi_108581112
Ik ben ook op zoek, en weet nu al dat ik hem het meest ga gebruiken om wetenschappelijke journals/publicaties te lezen, dit soort pdfs: https://docs.google.com/o(...)MmItNDUwNzYxNDM0MTUz

Ik wil niets kopen op websites, ik wil gewoon pdfs downloaden en via usb/dropbox/wifi(?) eropzetten.

Is dat te doen met de gewone ereader, of zitten er wat nadelen bij?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108584727
Als je dat soort PDF's met name leest, zou ik naar de 9.7" schermen kijken. Bijvoorbeeld deze:

http://www.ereaders.nl/re(...)herp_en_groot_scherm
  maandag 5 maart 2012 @ 23:33:34 #33
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_108767004
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:26 schreef Zith het volgende:
Ik ben ook op zoek, en weet nu al dat ik hem het meest ga gebruiken om wetenschappelijke journals/publicaties te lezen, dit soort pdfs: https://docs.google.com/o(...)MmItNDUwNzYxNDM0MTUz

Ik wil niets kopen op websites, ik wil gewoon pdfs downloaden en via usb/dropbox/wifi(?) eropzetten.

Is dat te doen met de gewone ereader, of zitten er wat nadelen bij?
Hier dezelfde vraag, ik neig iets meer naar een tablet te kijken, maar ik vind een ereader praktischer. Alleen dus de twijfel of pdf's wel fatsoenlijk te lezen zijn daarop...
pi_108773173
Ik vind pdf's lezen op een 6" ereader niet gemakkelijk. Het valt niet perfect in te stellen, zoals een boek wel kan. Daarnaast heb ik gemerkt dat bij een studieboek of een paper, je niet vaak van regel naar regel leest, maar tussendoor nog wat bladert om naar een grafiek te kijken of een betekenis op te zoeken. Voor een boek is een 6" ereader ideaal.
pi_108780033
Ik heb de PB 602 al enkele maanden, deels na het review gelezen te hebben hier op fok. Boeken lezen is geen probleem. Maar een touchscreen en een betere browser zou handig zijn. Mp3 player werkt naar behoren. Text to speech is handig maar gebruik ik niet veel.
'n Leuk hebbedingetje.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 maart 2012 @ 14:02:43 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108862333
De Sony T1 is binnen :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_108866797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:02 schreef borisz het volgende:
De Sony T1 is binnen :)
Gebruik em al een tijdje en ik ben nog steeds zeer tevreden, top ding...

[ Bericht 0% gewijzigd door David Letterman op 08-03-2012 18:03:37 (typo...) ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_108869989
Nou, mijn Kindle heeft schade opgelopen (het scherm blijft deels hangen, ook als hij uit staat). Ik ben benieuwd hoe snel het wordt afgehandeld.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:55:51 #39
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_108870375
Heeft iemand ervaringen met de Bebook One? Ik ga er waarschijnlijk één aanschaffen binnenkort. :)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_108893098
Ik heb niet de One, maar wel de Mini, en ik heb twee weken geleden de One gekocht voor m'n moeder (eigenlijk voor haar partner, maar dat weet hij nog niet!). Let wel op dat hij een stukje trager is dan de huidige generatie readers, maar behalve dat is het een prachtig ding en werkt hij prettig (ik moest natuurlijk eerst nog wat boeken op de One zetten voordat m'n moeder hem kon inpakken :D)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:38:49 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108902833
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:43 schreef Sloggi het volgende:
Nou, mijn Kindle heeft schade opgelopen (het scherm blijft deels hangen, ook als hij uit staat). Ik ben benieuwd hoe snel het wordt afgehandeld.
De klantenservice is erg goed, je krijgt een nieuwe nog voor ze je kapotte hebben ontvangen. Echt top, ondenkbaar bij nederlandse bedrijven.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:37:18 #42
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_108926645
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:43 schreef Sloggi het volgende:
Nou, mijn Kindle heeft schade opgelopen (het scherm blijft deels hangen, ook als hij uit staat). Ik ben benieuwd hoe snel het wordt afgehandeld.
Heb ik ook gehad. Het onderste deel, ongeveer een vijfde.

Even met de klantenservice chatten en je krijgt een nieuwe. Tenzij je hem hebt laten vallen. Zo nee, dan moet je dat duidelijk zeggen en sturen ze een nieuwe op. Je krijgt ook een verzendnummer om je kapotte terug te sturen. :s).
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:37:29 #43
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_108926651
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

De klantenservice is erg goed, je krijgt een nieuwe nog voor ze je kapotte hebben ontvangen. Echt top, ondenkbaar bij nederlandse bedrijven.
Dat dus,
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:03:40 #44
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_108946105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik heb niet de One, maar wel de Mini, en ik heb twee weken geleden de One gekocht voor m'n moeder (eigenlijk voor haar partner, maar dat weet hij nog niet!). Let wel op dat hij een stukje trager is dan de huidige generatie readers, maar behalve dat is het een prachtig ding en werkt hij prettig (ik moest natuurlijk eerst nog wat boeken op de One zetten voordat m'n moeder hem kon inpakken :D)
Ik heb geen ervaring met andere readers dus dat zal wel meevallen denk ik ;)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_109070088
Even gechat met Jovi van Kindle Support. Erg vriendelijk en snel; ik mag mijn nieuwe Kindle binnen een week verwachten (3 à 7 dagen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2012 22:33:21 ]
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 22:34:33 #46
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109070184
Tof :D

Ik hou van mijn kindle O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109070315
Alleen kut dat het dichtsbijzijnde UPS-punt drie kwartier rijden is, maar daar kan Amazon weinig aan doen :').
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:43:10 #48
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_109070824
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:33 schreef Sloggi het volgende:
Even gechat met Jovi van Kindle Support. Erg vriendelijk en snel; ik mag mijn nieuwe Kindle binnen een week verwachten (3 à 7 dagen).
Bon!
pi_109147173
Sinds gisteren hier binnen:



Ik vind hem echt te gek. Ik heb deze gekozen, omdat deze vrij goed met pdf overweg kan gaan. Hij is echt heel handig bij 2(en 3)-kollomen pdf'jes, wat je vaak tegenkomt bij wetenschappelijke artikelen. Hij snapt namelijk dat je eerst linksboven leest, dan links-onder en dan door gaat naar rechts-boven, rechts onder, dus kun je mooi doorklikken :D

Helaas kan hij (zoals vrijwel geen enkele Reader) geen .cbr of .cbz files aan (voor strips). Deze zijn met een tooltje gelukkig makkelijk om te zetten naar .pdf, wat weer werkt als en tierelier *O*

Ik moet nog wel zien of ik daadwerkelijk hele boeken ga lezen, gewoon omdat: O+ echte boeken O+
maar voor alle andere (lange) documenten, die ik normaal op mijn laptop zou lezen is het wel een verademing :D
nee, jij dan!
pi_109278600
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:28 schreef Gehenna het volgende:
Sinds gisteren hier binnen:



Ik vind hem echt te gek. Ik heb deze gekozen, omdat deze vrij goed met pdf overweg kan gaan. Hij is echt heel handig bij 2(en 3)-kollomen pdf'jes, wat je vaak tegenkomt bij wetenschappelijke artikelen. Hij snapt namelijk dat je eerst linksboven leest, dan links-onder en dan door gaat naar rechts-boven, rechts onder, dus kun je mooi doorklikken :D

Helaas kan hij (zoals vrijwel geen enkele Reader) geen .cbr of .cbz files aan (voor strips). Deze zijn met een tooltje gelukkig makkelijk om te zetten naar .pdf, wat weer werkt als en tierelier *O*

Ik moet nog wel zien of ik daadwerkelijk hele boeken ga lezen, gewoon omdat: O+ echte boeken O+
maar voor alle andere (lange) documenten, die ik normaal op mijn laptop zou lezen is het wel een verademing :D
Die heb ik ook sinds vanmiddag, ben nu net met Calibre de eerste boeken er op aan het zetten. *O*
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:41:00 #51
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_109279785
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die heb ik ook sinds vanmiddag, ben nu net met Calibre de eerste boeken er op aan het zetten. *O*
Vandaag hoesje ervoor besteld, die vond ik dan wel weer prijzig... ¤35 :o

Ik was eerst nog bij de BCC, ik dacht dat uiteraard nog sneller dan internet, maar daar was ie zelfs ¤39,95 :X

Ik vroeg nog: "hoe zit dat met jullie laagste prijs garantie, wat ik hier overal op de borden zie staan? ik zag 'm namelijk op het internet staan voor ¤35"

- "Aan internet doe ik niet..." was het het antwoord

"Nou ik wel, goedemiddag" :P

Thuis kwam ik er ook nog eens achter dat ik nog een Bol.com kortingscode had :7
nee, jij dan!
pi_109302592
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Ik was eerst nog bij de BCC, ik dacht dat uiteraard nog sneller dan internet, maar daar was ie zelfs ¤39,95 :X

Ik vroeg nog: "hoe zit dat met jullie laagste prijs garantie, wat ik hier overal op de borden zie staan? ik zag 'm namelijk op het internet staan voor ¤35"

- "Aan internet doe ik niet..." was het het antwoord

"Nou ik wel, goedemiddag" :P

8)7

Tja, en zo verlies je kopers...
pi_109303160
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 07:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

8)7

Tja, en zo verlies je kopers...
Hoewel een botte opmerking staat dat wel in de algemene voorwaarden dat het een fysieke winkel moet zijn.
pi_109303232
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Vandaag hoesje ervoor besteld, die vond ik dan wel weer prijzig... ¤35 :o

Ik was eerst nog bij de BCC, ik dacht dat uiteraard nog sneller dan internet, maar daar was ie zelfs ¤39,95 :X

Ik vroeg nog: "hoe zit dat met jullie laagste prijs garantie, wat ik hier overal op de borden zie staan? ik zag 'm namelijk op het internet staan voor ¤35"

- "Aan internet doe ik niet..." was het het antwoord

"Nou ik wel, goedemiddag" :P

Thuis kwam ik er ook nog eens achter dat ik nog een Bol.com kortingscode had :7
Heb je zo'n sony hoesje met ingebouwd leeslampje? Dat leek mij nog wel wat namelijk, en dan is 35 euro niet gek..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109303293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:25 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Hoewel een botte opmerking staat dat wel in de algemene voorwaarden dat het een fysieke winkel moet zijn.
Dat had hij ook kunnen zeggen. En dan komt het toch heel anders over. Het is niet zozeer het feit dat je niet mee doet met de lage internetprijzen, maar je had op z'n minst kunnen vragen, "goh, waar dan?" (zeker gezien het feit dat het prijsverschil niet zo heel groot was). Met zo'n opmerking ben ik al heel snel weg (en niet omdat het dan toch duurder is, maar gewoon omdat de verkopers me niet aanstaan...)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 10:10:09 #56
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_109305000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Heb je zo'n sony hoesje met ingebouwd leeslampje? Dat leek mij nog wel wat namelijk, en dan is 35 euro niet gek..
nee, gewoon een normale. Die met leeslampje was zelfs ¤50 :X

maar zulke leeslampjes liggen voor nog geen ¤1 bij de Blokker of Action :P

je hebt trouwens ook hoesjes van andere merken (zonder lampje), die zijn wat goedkoper (¤19,95):
http://www.bol.com/nl/p/e(...)012027872/index.html
nee, jij dan!
pi_109337575
Net mijn eerste DRM verwijderd. Nu ook maar even het boek kopen.
pi_109348197
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:59 schreef Sloggi het volgende:
Net mijn eerste DRM verwijderd. Nu ook maar even het boek kopen.
Huh? Eerst de DRM verwijderd en daarna het boeken kopen? Ik doe het meestal andersom!
pi_109348474
Ik wist niet precies hoe dat verwijderen in zijn werk ging en of het zou lukken, dus ik heb het boek eerst gedownload en gekeken of ik de DRM eraf kreeg. Dat lukte en ik kan het boek dus op mijn Kindle lezen, dus dan ga ik ook netjes betalen voor het boek, zoals het hoort.

Ik kan het boek - De helaasheid der dingen - trouwens iedereen aanraden.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 13:56:11 ]
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:35:14 #60
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_109358008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat had hij ook kunnen zeggen. En dan komt het toch heel anders over. Het is niet zozeer het feit dat je niet mee doet met de lage internetprijzen, maar je had op z'n minst kunnen vragen, "goh, waar dan?" (zeker gezien het feit dat het prijsverschil niet zo heel groot was). Met zo'n opmerking ben ik al heel snel weg (en niet omdat het dan toch duurder is, maar gewoon omdat de verkopers me niet aanstaan...)
Ja ach, ook ooit eens zo'n akkefietje gehad bij m'n tv en BCC.. Daar wilden ze weten waar ik hem goedkoper gezien had. Ik gaf aan correct, en toen kwam er vrij snel "maar dat is een webwinkel meneer, dat valt dus af." Toen ik uitlegde dan wel naar Rotterdam te rijden om de tv af te halen bij de correct na hem daar gezien te hebben in de fysieke winkel kreeg ik alsnog de tv mee voor hetzelfde geld. Want ja, fysieke winkel. Kan je boos weglopen, je kan ook de discussie met zo'n verkoper aangaan. Heb zo toch benzine kosten bespaard. ;)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 25 maart 2012 @ 16:59:57 #61
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109495566
Het heeft even geduurd maar ik ben ook gezwicht, heb deze week een Kindle 4 gekocht. Heb m'n eerste boek inmiddels uitgelezen en ben er vooralsnog erg blij mee. :)

Het gebrek aan keyboard kan voor annoteren in de kantlijn wat onhandig zijn, maar studieboeken en artikelen wilde ik er toch niet echt op gaan lezen. En verder is ie ideaal.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109496290
Ik heb nu ruim 10000 NL ebooks, maar daar gaan heel wat dubbele tussen zitten. ik heb er zo'n 2000 uitgezocht, op een microSD gezet en in mijn PRS-T1 zitten. Maar wat kan ik er verder nog mee? Kan ik alles in bijvoorbeeld Calibre gooien en de dubbele makkelijk weggooien? Heb Calibre nog niet geprobeerd, vandaar. Heb ietwat een hekel aan software installeren en achteraf ontdekken dat het niet de juiste weg is.
pi_109520543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

nee, gewoon een normale. Die met leeslampje was zelfs ¤50 :X

maar zulke leeslampjes liggen voor nog geen ¤1 bij de Blokker of Action :P

je hebt trouwens ook hoesjes van andere merken (zonder lampje), die zijn wat goedkoper (¤19,95):
http://www.bol.com/nl/p/e(...)012027872/index.html
Heb die hoes toch maar gehaald, en hij is wel fijn kan ik je zeggen. Het lampje is zo groot als een pennedop, en de aaa batterij zit er onder, dat neemt bijna geen ruimte in.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 maart 2012 @ 09:14:17 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109520745
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:21 schreef eRKa het volgende:
Ik heb nu ruim 10000 NL ebooks, maar daar gaan heel wat dubbele tussen zitten. ik heb er zo'n 2000 uitgezocht, op een microSD gezet en in mijn PRS-T1 zitten. Maar wat kan ik er verder nog mee? Kan ik alles in bijvoorbeeld Calibre gooien en de dubbele makkelijk weggooien? Heb Calibre nog niet geprobeerd, vandaar. Heb ietwat een hekel aan software installeren en achteraf ontdekken dat het niet de juiste weg is.
Calibre geeft bij het importeren aan dat er dubbele titels zijn en of je die inderdaad wilt installeren. Dus bij het importeren komen ze al boven :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:56:33 #65
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_109981234
Aangezien ik voor mijn studie veel Engelse boekjes moet lezen ben ik van plan ook over te stappen naar een ereader omdat dit op de lange termijn gewoon voordeliger lijkt (of is!). Mijn vraag is nu of ik bij de kindle heel erg gebonden ben aan amazon. Zou een dergelijk boek (http://ebookee.org/Stalin-and-Stalinism_455058.html) makkelijk en zonder problemen op de kindle zijn te lezen? Of kan ik dan beter voor de ' vrijere' Sony gaan?
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
  maandag 9 april 2012 @ 18:09:23 #66
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110102401
Hebben er meer mensen problemen met de batterij van de prs-650? Hier is ie zo leeg, na 2 weken ongeveer.

Dit is ook wel leuk om te installeren op de oudere Sony's:
http://code.google.com/p/prs-plus/

[ Bericht 45% gewijzigd door Manke op 09-04-2012 18:23:10 ]
  maandag 9 april 2012 @ 18:23:20 #67
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110102812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:56 schreef Prik0 het volgende:
Aangezien ik voor mijn studie veel Engelse boekjes moet lezen ben ik van plan ook over te stappen naar een ereader omdat dit op de lange termijn gewoon voordeliger lijkt (of is!). Mijn vraag is nu of ik bij de kindle heel erg gebonden ben aan amazon. Zou een dergelijk boek (http://ebookee.org/Stalin-and-Stalinism_455058.html) makkelijk en zonder problemen op de kindle zijn te lezen? Of kan ik dan beter voor de ' vrijere' Sony gaan?
Gewoon naar mobi converteren met Calibre, prima te lezen op Kindle. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110251645
Lag ik gisteravond in bed klaar om wat te gaan lezen, accu van mn Nook leeg. Vorige keer dat ik hem had opgeladen was ergens eind januari/begin februari. Ik hou van dat ding O+
pi_110275489
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Heb die hoes toch maar gehaald, en hij is wel fijn kan ik je zeggen. Het lampje is zo groot als een pennedop, en de aaa batterij zit er onder, dat neemt bijna geen ruimte in.
Ik heb dezelfde inderdaad. Heerlijk ding, enige jammere eraan is dat de e-reader bijna twee keer zo zwaar wordt met hoes als zonder.
I'd write more often if these damned aliens would stop abducting me
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:40:28 #70
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110317626
edit: laat maar, gelukt.

[ Bericht 82% gewijzigd door Manke op 14-04-2012 16:52:08 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 april 2012 @ 18:20:30 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_110320471
Ik doe met de Kindle ook wel een maand of zo, voor hij weer opgeladen moet worden. Volgende week gaat ie mee naar het ziekenhuis, dat scheelt een bende ruimte in mijn tas ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_110320533
Ik gebruik de iPad als e-book reader.
Boeken download ik via de baai.
Momenteel lees ik Catching Fire.

Oké dat was het groetjes gr.
pi_110327518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe met de Kindle ook wel een maand of zo, voor hij weer opgeladen moet worden. Volgende week gaat ie mee naar het ziekenhuis, dat scheelt een bende ruimte in mijn tas ;)
Ik neem mijn Nook ook werkelijk overal mee naartoe. Het weegt niks en genoeg leesvoer :)
pi_110383984
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik neem mijn Nook ook werkelijk overal mee naartoe. Het weegt niks en genoeg leesvoer :)
De enige plek waar ik hem niet meer naar toe neem, is als we de wekelijkse boodschappen doen. Maar anders gaat m'n BeBook Mini altijd mee.

(tijdens het boodschappen doen, heb ik wel altijd m'n HTC Flyer mee, aangezien daar m'n boodschappenlijstje op staat :P)
pi_111029983
Even een kickje, ik begin me toch een beetje in e-readers te verdiepen, grotendeels wegens ruimtegebrek. Ik heb echt geen plek voor nog meer boeken, ik moet er juist een zwik wegdoen ;( . Ik had mijn oogje op een Kindle laten vallen, maar wat is er eigenlijk nog meer? Sony schijnt een goede reader te hebben, en je hebt de Nook en de BeBook, maar wat is er nog meer?
Vrienden van me hebben Kindles en dat leest volgens mij wel lekker. Ik wilde dan de Touch nemen en ik heb al reviews op YouTube bekeken, maar ik twijfel nog omdat ik niet weet wat er allemaal nog meer te krijgen is en waar ik allemaal op moet letten.

Het minpunt van de Kindle was tot nu toe wel dat je volgens een review op YT geen covers te zien krijgt. En dat vind ik eigenlijk best een tegenvaller :') :@ . En ik vind e-books nog behoorlijk aan de dure kant, vooral als ik boeken voor een paar euro bij een boekenfestijn, New English Book Store of een bookdepository kan kopen. Maar die ruimte he -O-
Tap tap tap
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:44:20 #76
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111030544
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, ik begin me toch een beetje in e-readers te verdiepen, grotendeels wegens ruimtegebrek. Ik heb echt geen plek voor nog meer boeken, ik moet er juist een zwik wegdoen ;( . Ik had mijn oogje op een Kindle laten vallen, maar wat is er eigenlijk nog meer? Sony schijnt een goede reader te hebben, en je hebt de Nook en de BeBook, maar wat is er nog meer?
Vrienden van me hebben Kindles en dat leest volgens mij wel lekker. Ik wilde dan de Touch nemen en ik heb al reviews op YouTube bekeken, maar ik twijfel nog omdat ik niet weet wat er allemaal nog meer te krijgen is en waar ik allemaal op moet letten.

Het minpunt van de Kindle was tot nu toe wel dat je volgens een review op YT geen covers te zien krijgt. En dat vind ik eigenlijk best een tegenvaller :') :@ . En ik vind e-books nog behoorlijk aan de dure kant, vooral als ik boeken voor een paar euro bij een boekenfestijn, New English Book Store of een bookdepository kan kopen. Maar die ruimte he -O-
De Kobo schijnt ook goed te zijn voor zover ik alles heb onthouden wat ik heb gelezen, kobo heeft sinds een paar weken ook een Nederlandse website. Barnes & Noble (Nook) is ook bezig de Nederlandse markt op te gaan.
Ik ben zelf voor de Nook gegaan omdat ik hem al een keer heb mogen proberen en hem fijn vond in vergelijking met de andere ereaders die ik in de winkels hier tegen kwam.
pi_111031288
Ik kan op mijn Kindle gewoon covers zien :Y
pi_111031472
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik kan op mijn Kindle gewoon covers zien :Y
:o Dus toch :o
Maar niet in het overzicht, dan krijg je gewoon een lijst met titels?
Tap tap tap
pi_111031509
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De Kobo schijnt ook goed te zijn voor zover ik alles heb onthouden wat ik heb gelezen, kobo heeft sinds een paar weken ook een Nederlandse website. Barnes & Noble (Nook) is ook bezig de Nederlandse markt op te gaan.
Ik ben zelf voor de Nook gegaan omdat ik hem al een keer heb mogen proberen en hem fijn vond in vergelijking met de andere ereaders die ik in de winkels hier tegen kwam.
Oja, de Kobo, die had ik laatst ook gezien, met de blije kleurtjes :D
Ik had ook een Sony gezien (god, al die afkortingen en typenummers, word er helemaal scheel van) maar die had een vreselijke glimmende rand. Daar ergerde ik me bij m'n PSP al helemaal kapot aan, met al die vingerafdrukken :')
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 mei 2012 @ 11:31:07 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111032102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:12 schreef CherryLips het volgende:
:o Dus toch :o
Maar niet in het overzicht, dan krijg je gewoon een lijst met titels?
Klopt maar als je het boek "opent" krijg je de cover te zien. Je kunt met Calibre ook zoeken naar covers als je er geen hebt (lukt niet altijd maar vaak wel).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 mei 2012 @ 11:31:55 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111032133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, de Kobo, die had ik laatst ook gezien, met de blije kleurtjes :D
Ik had ook een Sony gezien (god, al die afkortingen en typenummers, word er helemaal scheel van) maar die had een vreselijke glimmende rand. Daar ergerde ik me bij m'n PSP al helemaal kapot aan, met al die vingerafdrukken :')
Daarom lijkt een touch mij niet prettig, ik heb een hekel aan vlekken op mijn scherm.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_111035241
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:33 schreef Sloggi het volgende:
Even gechat met Jovi van Kindle Support. Erg vriendelijk en snel; ik mag mijn nieuwe Kindle binnen een week verwachten (3 à 7 dagen).
de support van amazon is idd erg goed.

de mr zijn kindle (3) was kapot na anderhalf jaar ofzo, dus geen garantie meer.
Maar voor 50 euro kreeg hij een nieuwe, en dat was incl verzenden en de oude terugzenden.

vind dat erg netjes.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_111036135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daarom lijkt een touch mij niet prettig, ik heb een hekel aan vlekken op mijn scherm.
Een touch e-ink scherm is mat. Daar zie je geen vingerafdrukken op. Het zijn de glanzende glasplaten of plastic randen die vingerafdruk gevoelig zijn... (ik heb mijn touch Sony al een tijdje en moet hem alleen schoonmaken als ik weer eens teveel moet niesen tijdens het lezen :P)
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:30:05 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111036525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Even een kickje, ik begin me toch een beetje in e-readers te verdiepen, grotendeels wegens ruimtegebrek. Ik heb echt geen plek voor nog meer boeken, ik moet er juist een zwik wegdoen ;( . Ik had mijn oogje op een Kindle laten vallen, maar wat is er eigenlijk nog meer? Sony schijnt een goede reader te hebben, en je hebt de Nook en de BeBook, maar wat is er nog meer?
Vrienden van me hebben Kindles en dat leest volgens mij wel lekker. Ik wilde dan de Touch nemen en ik heb al reviews op YouTube bekeken, maar ik twijfel nog omdat ik niet weet wat er allemaal nog meer te krijgen is en waar ik allemaal op moet letten.

Het minpunt van de Kindle was tot nu toe wel dat je volgens een review op YT geen covers te zien krijgt. En dat vind ik eigenlijk best een tegenvaller :') :@ . En ik vind e-books nog behoorlijk aan de dure kant, vooral als ik boeken voor een paar euro bij een boekenfestijn, New English Book Store of een bookdepository kan kopen. Maar die ruimte he -O-
Cybook Opus
No nonsens, heel goed beeld, veel ruimte.
Minpunt, knopje verder klikken maakt geluid, eventueel 5 inch te klein vinden.
The truth was in here.
pi_111036636
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Cybook Opus
No nonsens, heel goed beeld, veel ruimte.
Minpunt, knopje verder klikken maakt geluid, eventueel 5 inch te klein vinden.
wordt niet meer geleverd.

de vervanging is Cybook Odyssey, maar die is in nl niet te koop
http://www.bookeen.com/shop/europe/index.php/cybook/odyssey.html
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:58:45 #86
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111037575
De Sony PRS-T1 had aanvankelijk wel veel problemen met screenfreezes en dergelijke, maar als die zijn verholpen zal ie verder wel prima zijn.

Ik heb de basic Kindle (Kindle 4 geloof ik), en dat is wel een leuke instapper. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:06:49 #87
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111037930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

wordt niet meer geleverd.

de vervanging is Cybook Odyssey, maar die is in nl niet te koop
http://www.bookeen.com/shop/europe/index.php/cybook/odyssey.html
Oh dat is wel spijtig.
Ik weet niet of ik een kindle zou kopen op dit moment. Mijn meeste boeken zijn epub en dan dien ik dat iedere keer om te vormen alvorens hem op de reader te zetten.
Daarbij, ik koop niks bij amazon dus die meerwaarde valt ook af.
The truth was in here.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 mei 2012 @ 14:07:36 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_111037963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:02 schreef borisz het volgende:
De Sony T1 is binnen :)
Nog steeds erg blij mee :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 mei 2012 @ 14:18:45 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111038467
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Een touch e-ink scherm is mat. Daar zie je geen vingerafdrukken op. Het zijn de glanzende glasplaten of plastic randen die vingerafdruk gevoelig zijn... (ik heb mijn touch Sony al een tijdje en moet hem alleen schoonmaken als ik weer eens teveel moet niesen tijdens het lezen :P)
Is dat een ander scherm dan de gewone Kindle? Die overigens ook niet heel erg gevoelig is voor vingerafdrukken gelukkig (maar ik wel :P )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:27:24 #90
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111038832
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef Bastard het volgende:
Ik weet niet of ik een kindle zou kopen op dit moment. Mijn meeste boeken zijn epub en dan dien ik dat iedere keer om te vormen alvorens hem op de reader te zetten.
Daarbij, ik koop niks bij amazon dus die meerwaarde valt ook af.
Als je niks bij Amazon koopt dan is er inderdaad niet echt meerwaarde. Ik koop nagenoeg alles bij Amazon en vindt het gemak en de integratie met de store heerlijk. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:28:57 #91
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_111038893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:58 schreef Jabberwocky het volgende:
De Sony PRS-T1 had aanvankelijk wel veel problemen met screenfreezes en dergelijke, maar als die zijn verholpen zal ie verder wel prima zijn.

Ik heb de basic Kindle (Kindle 4 geloof ik), en dat is wel een leuke instapper. :)
Die zijn verholpen bij de update van een tijd terug. Die van mij heb ik nu 2-3 maanden (update was al geïnstalleerd) en is nog geen 1 keer vastgelopen of raar gedrag vertoond. ^O^
nee, jij dan!
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:33:41 #92
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_111039052
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh dat is wel spijtig.
Ik weet niet of ik een kindle zou kopen op dit moment. Mijn meeste boeken zijn epub en dan dien ik dat iedere keer om te vormen alvorens hem op de reader te zetten.
Daarbij, ik koop niks bij amazon dus die meerwaarde valt ook af.
[nerd-mode]
De Sony T1 kun je op zich vrij makkelijk hacken en er Android op draaien, dan heb je ook toegang tot de Kindle-app :P
[/nerd-mode]

Ik ben zelf nog geen MOBI tegengekomen eigenlijk..
nee, jij dan!
pi_111039664
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als je niks bij Amazon koopt dan is er inderdaad niet echt meerwaarde. Ik koop nagenoeg alles bij Amazon en vindt het gemak en de integratie met de store heerlijk. :)
Dit dus :Y
pi_111040107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als je niks bij Amazon koopt dan is er inderdaad niet echt meerwaarde. Ik koop nagenoeg alles bij Amazon en vindt het gemak en de integratie met de store heerlijk. :)
er is toch maar een heel beperkt aanbod. je kan niet alle engelstalige boeken kopen die in Vs beschikbaar zijn toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 mei 2012 @ 15:04:53 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_111040264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:33 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben zelf nog geen MOBI tegengekomen eigenlijk..
Met Calibre kun je alles omzetten dus ik zie het probleem niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_111041141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

er is toch maar een heel beperkt aanbod. je kan niet alle engelstalige boeken kopen die in Vs beschikbaar zijn toch?
Niet alles, nee. Maar wel het grootste deel. Het beperkte aanbod gaat alleen op voor Nederlandse boeken, aangezien de dat er maar een paar duizend zijn (en dat is niets vergeleken met het aantal papieren boeken dat je kunt kopen)
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:36:15 #97
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111041752
Ik koop lang niet alles bij Amazon, misschien de helft, en dan werkt het als een zonnetje ja. Maar voor de rest is Calibre zo'n topprogramma dat dat voor mij geen overweging was eigenlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:18:04 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111048800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Met Calibre kun je alles omzetten dus ik zie het probleem niet.
De extra handelingen, ik heb nu geen calibre nodig namelijk.
Ben ook nog niet toe aan een nieuwe ereader, maar 1 die epub ondersteunt vind ik wel een must eigenlijk. En 6 inch de volgende keer :)
The truth was in here.
pi_111368433
Ik ben er nog steeds niet over uit :@ Net toen ik dacht dat het de Kindle werd, zag ik de Kobo Touch. Zit nu allemaal reviews op YouTube te bekijken :')
Tap tap tap
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:32:31 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111368814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit :@ Net toen ik dacht dat het de Kindle werd, zag ik de Kobo Touch. Zit nu allemaal reviews op YouTube te bekijken :')
Heb ook nog een tijdje over de kobo lopen dubben... hij ziet er ook gewoon leuk uit. Maar nu ben ik vooral verslaafd aan de zijknopjes op de nook O+
pi_111748176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit :@ Net toen ik dacht dat het de Kindle werd, zag ik de Kobo Touch. Zit nu allemaal reviews op YouTube te bekijken :')
Mag ik vragen of het een Kobo is geworden? Ik zit namelijk ook over de Kobo Touch te denken (dacht jarenlang geen e-reader nodig te hebben, maar ja, dat ruimtegebrek, die dozen boeken in de kelder, de beperkte openingstijden van de bieb waar niets te vinden is...)
pi_111923054
Hoi!

Ik ben ook op zoek naar een e-reader. Nadat ik in een winkel even met een Kindle in m'n handen heb gestaan en een beetje heb staan lezen ben ik eigenlijk wel om.

Ik koop erg graag boeken, ook voor de studie, maar lees ook achterlijk veel wetenschappelijke artikelen via JSTOR en dergelijken. Die print ik nu allemaal uit, want van een laptop-/computerscherm lezen vind ik helemaal niets.

Nu heb ik dit topic doorgelezen en heb voor het gebruik van pdf's van (wetenschappelijke) artikelen veel goed gelezen over de Sony prs-t1.

Mijn voornaamste eisen hangen hier dus mee samen: hij moet artikelen fijn en leesbaar weergeven, én ik moet er makkelijk aantekeningen bij kunnen maken in 'de kantlijn' en delen moeten kunnen onderstrepen en dergelijken. Kunnen jullie me over dit laatste adviseren? Hoe doet de t1 dat en hoe makkelijk is het vervolgens terug te vinden als je bijvoorbeeld overgaat tot het schrijven van je scriptie/essay en de gelezen en gemarkeerde informatie terug wilt vinden?

:) Thanks alvast!
Ja doei.
  Admin woensdag 23 mei 2012 @ 13:08:10 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_111923111
Sony ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_111923131
De Sony PRS-T1. Iets beters kun je voor dat geld niet vinden. _O_
pi_111923767

Dit is wel een fijne review moet ik zeggen. ^O^
Ja doei.
pi_111924042
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:24 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Mag ik vragen of het een Kobo is geworden? Ik zit namelijk ook over de Kobo Touch te denken (dacht jarenlang geen e-reader nodig te hebben, maar ja, dat ruimtegebrek, die dozen boeken in de kelder, de beperkte openingstijden van de bieb waar niets te vinden is...)
Ik heb nog geen e-book wegens omstandigheden :) Ik heb er bij de MM wel mee lopen pielen en toen reageerde hij goed, maar ik heb er veel slechte dingen over gelezen.
Tap tap tap
pi_111924530
Mijn Kobo is hier net afgeleverd, en de eerste indruk is erg goed. Ik had zowel over de Kobo als de Sony goede en slechte dingen gelezen, en het is hier uiteindelijk toch de Kobo geworden, mede dankzij de aanbieding bij Wehkamp (nooit iets gekocht daar, maar dit voordeeltje wilde ik niet laten liggen).
pi_111925131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!

Ik ben ook op zoek naar een e-reader. Nadat ik in een winkel even met een Kindle in m'n handen heb gestaan en een beetje heb staan lezen ben ik eigenlijk wel om.

Ik koop erg graag boeken, ook voor de studie, maar lees ook achterlijk veel wetenschappelijke artikelen via JSTOR en dergelijken. Die print ik nu allemaal uit, want van een laptop-/computerscherm lezen vind ik helemaal niets.

Nu heb ik dit topic doorgelezen en heb voor het gebruik van pdf's van (wetenschappelijke) artikelen veel goed gelezen over de Sony prs-t1.

Mijn voornaamste eisen hangen hier dus mee samen: hij moet artikelen fijn en leesbaar weergeven, én ik moet er makkelijk aantekeningen bij kunnen maken in 'de kantlijn' en delen moeten kunnen onderstrepen en dergelijken. Kunnen jullie me over dit laatste adviseren? Hoe doet de t1 dat en hoe makkelijk is het vervolgens terug te vinden als je bijvoorbeeld overgaat tot het schrijven van je scriptie/essay en de gelezen en gemarkeerde informatie terug wilt vinden?

:) Thanks alvast!
Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_111925367
Laat ik het zo stellen: dat valt niet binnen mijn budget -O-

Ik wil kan er maximaal 150 euro / 130gbp aan uitgeven.
Ja doei.
  Jubileum moderator woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:02 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_111925672
De sony is 149 dus kan net denk ik? Ik heb hem ook en vind hem _O_ ^O^
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:09:55 #111
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_111925945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:38 schreef Wild_Overstekend het volgende:
Mijn Kobo is hier net afgeleverd, en de eerste indruk is erg goed. Ik had zowel over de Kobo als de Sony goede en slechte dingen gelezen, en het is hier uiteindelijk toch de Kobo geworden, mede dankzij de aanbieding bij Wehkamp (nooit iets gekocht daar, maar dit voordeeltje wilde ik niet laten liggen).
oh netties ¤94, voor dat geld was ik waarschijnlijk ook overgegaan voor de Kobo, heb nu de Sony, maar daar ben ik nog steeds erg blij mee :)
nee, jij dan!
pi_111926007
De sony heb ik al voor 100gbp gezien her en der, dus die valt zeker binnen budget :Y
Ja doei.
pi_111926071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:57 schreef motorbloempje het volgende:
Laat ik het zo stellen: dat valt niet binnen mijn budget -O-

Ik wil kan er maximaal 150 euro / 130gbp aan uitgeven.
Sorry, heb waarschijnlijk over het budget heengelezen. Ben even wezen kijken en heb geen enkele 9 inch ereader kunnen voor dat geld (allen stuk meer dan 200 euro).

Goede verhalen gehoord over de Sony, maar ook over de Kobo en Bebook. Die zijn weer goedkoper. Echter jij wil heb blijkbaar vooral gebruiken om PDFtjes te lezen voor de studie. Dan is imo opinie hoe groter beeldscherm, hoe beter. Echter weinig goede opties zie ik net in de 7 inch, dus zal je waarschijnlijk toch op een 6 inch uitkomen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_111926329
Ik had geen budget genoemd, dus dat je met die pocketbook aankwam was 'geen probleem' :P En ja, dat is ideaal, maar helaas heb ik voorlopig geen geld voor 'ideaal' ;( -O-
Ja doei.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:41:23 #115
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_111950307
Ik ken de sony en de kindle (standaard). Beiden aan te raden volgens mij. Standaard kindle is iets goedkoper, sony heeft wat meer functies.
pi_111958562
Lekker een uurtje op de Kobo zitten lezen, en het ziet er prima uit. E-ink leest echt stukken lekker dan een gewoon beeldscherm.

De bediening is duidelijk, alleen het opzetten van de wi-fi verbinding was even puzzelen, maar dat lag aan de onvolkomen onzichtbare router, niet aan de Kobo.
pi_111964840
Hoerenzooi. Ik zit nu met die pocketbook pro in m'n hoofd :') ;(
Ja doei.
pi_111965134
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Hoerenzooi. Ik zit nu met die pocketbook pro in m'n hoofd :') ;(
Welke is dat dan weer :o
Tap tap tap
pi_111965226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.
Ja doei.
pi_111965291
O ja, ik heb er liever eentje zonder al te dikke rand eronder :@
Tap tap tap
pi_111965372
Ik wil fatsoenlijk mijn wetenschappelijke artikelen op pdf-formaat kunnen lezen. Zit nu ook weer een shitload aan pagina's uit te printen en verlies daarmee én geld én veel tijd :')
Ja doei.
pi_111965414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil fatsoenlijk mijn wetenschappelijke artikelen op pdf-formaat kunnen lezen. Zit nu ook weer een shitload aan pagina's uit te printen en verlies daarmee én geld én veel tijd :')
Zo deed ik het vroeger ook altijd ja, heb echt hele ordners staan met uitgeprinte meuk. Heeft me volgens mij ook een printer gekost. En toen kostte inkt echt 35 euro per cartridge :'(
Tap tap tap
pi_111965424
Die Pocketbook (dat Pocketbook?) 903 heeft wel heel fijne mogelijkheden, maar het zou voor mij echt boven budget zijn.

Dat was voor mij ook de reden een goedkoper model te kiezen; eerst maar eens kijken of een e-reader überhaupt bevalt. Ik heb immers heel lang gedacht dat er niets boven een gewoon boek ging.
pi_111965508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil fatsoenlijk mijn wetenschappelijke artikelen op pdf-formaat kunnen lezen. Zit nu ook weer een shitload aan pagina's uit te printen en verlies daarmee én geld én veel tijd :')
Voor wetenschappelijke artikelen is een goede annoteerfunctie natuurlijk ook een must, dus daar zou ik dan zeker niet op besparen.
pi_111965525
Hij is hier eigenlijk stiekem ook duurder dan wat ik mijzelf als budget stel. Máár ik wil er ook wat aan hebben en niet na een half jaar toch emmeren dat hij te klein is. Heb nogmaals naar die sony t1 gekeken (een review) over hoe die met pdf's omgaat en dat is toch wat minder aantrekkelijk -O-
Ja doei.
pi_111965545
Je kunt het beter gelijk goed doen, ja.
Tap tap tap
pi_111965553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:19 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Voor wetenschappelijke artikelen is een goede annoteerfunctie natuurlijk ook een must, dus daar zou ik dan zeker niet op besparen.
Yup.. m'n printjes zijn ook één grote warboel met kantlijnaantekeningen etc. Maar nu nog ergens een winkel vinden waar ik 'm even uit kan proberen.
Ja doei.
pi_111965708
Het zou nog mooier zijn als je zo'n ding een weekje op proef kon hebben als je specifieke wensen hebt.

Tja, ik zou dan toch die Pocketbook doen. Het is een rib uit je lijf, maar je weet nu al dat je meer wilt dan een simpel model kan bieden, en het is zonde om na een paar maanden weer een uitgave te moeten doen omdat je tegen grenzen aanloopt.
pi_111975774
Even een nachtje slapen over deze aanbieding:

http://www.waeplus.co.uk/(...)k-Pro-912-E-book-Rea

912 (met touchscreen) voor 236gbp ipv 293. Scheelt nogal wat!
Ja doei.
pi_111976128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
Even een nachtje slapen over deze aanbieding:

http://www.waeplus.co.uk/(...)k-Pro-912-E-book-Rea

912 (met touchscreen) voor 236gbp ipv 293. Scheelt nogal wat!
Als je al die functionaliteit wilt hebben, waarom niet voor een tablet gaan?
pi_111976159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je al die functionaliteit wilt hebben, waarom niet voor een tablet gaan?
E-Ink vind ik fijner voor m'n ogen.
Ja doei.
pi_111977433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

E-Ink vind ik fijner voor m'n ogen.
Dit inderdaad. Houdt er wel rekening mee dat je wel een lamp nodig hebt als je in het donker wilt lezen. E-inkt produceert namelijk geen licht.
pi_111977645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Houdt er wel rekening mee dat je wel een lamp nodig hebt als je in het donker wilt lezen. E-inkt produceert namelijk geen licht.
Yup :Y I know, maar bedankt voor 't meedenken.

Ik ga nog even bedenken of ik overga tot koop van deze aanbieding of dat ik nog even wacht tot ik 'm ergens even fatsoenlijk uit kan proberen. Voor m'n huidige tentamens/scriptie komt hij toch net te laat en de Master begin ik pas in september, dus nog alle tijd om wat rustiger te kijken naar aanbiedingen ook. Maar tóch. :P
Ja doei.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:49:43 #134
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_112343525
Net even al mijn boeken twee keer gesorteerd.

Eerst in iTunes, want dat is ook makkelijker wegkeilen en daarna geplakt in Calibre en zo weer alles gesorteerd. Zat me echt dood te ergeren aan hoe schrijvers ingedeeld werden, titels die niet correct waren. Eventjes 5 uur werk, maar de autistische ik in mij voelt zich nu een stuk beter.

Nu de rest van mijn kamer/computer nog opruimen :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_112344296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:49 schreef Finland. het volgende:
Nu de rest van mijn kamer/computer nog opruimen :').
De Baedeker voor de huisvrouw is nog niet als e-book uit, zo dat er ooit van komt. Mrs. Beeton vind je wel op Gutenberg. Wel goed sorteren, natuurlijk. *)
Farts are jazz to assholes
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:54:55 #136
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_112348771
Dankjewel Brombeer :*.
De gelukkige huisvrouw van Heleen van Royen heb ik dan wel weer ;).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_112373013
Ik heb de e-reader nu ruim een week in huis en zou 'm niet meer willen missen. En: in die tijd al twee keer zo veel boeken gelezen als daarvoor.
pi_112492295
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Calibre geeft bij het importeren aan dat er dubbele titels zijn en of je die inderdaad wilt installeren. Dus bij het importeren komen ze al boven :)
Gooi ze niet zomaar weg, er zijn vaak verschillende boeken met dezelfde titel, zet je hele verzameling maar eens op titel volgorde :)
Zolang er was is, is er leven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 juni 2012 @ 20:23:01 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_112630987
Sony nu overal voor 130.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:49:51 #140
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_112639488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:23 schreef borisz het volgende:
Sony nu overal voor 130.
Hm, 20 EUR goeikoper dan de vorige prijs...

Ik had hem laatst weer in handen, en zei tegen mezelf dat ik liever voor de next-gen ePaper ga. De Pearl eInk versie heeft toch nog een iets te laag contrast imo. :{
Confidence through competence
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:08:50 #141
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_112640507
Tipje; de app lees dit boek, ik heb m voor de ipad. De nieuwste boeken kun je een paar pagina's van proeflezen, beoordelingen enz.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_112809873
Ik zoek een wat grotere ereader van rond de 10 inch denk ik? Moet wat praktisch blijven als er grote letters worden gekozen. Tips zijn welkom :@
pi_112810112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zoek een wat grotere ereader van rond de 10 inch denk ik? Moet wat praktisch blijven als er grote letters worden gekozen. Tips zijn welkom :@
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik heb de pocketbook 903 pro voor mijn studie aangeschafd, aangezien (zeker toen ik hem kocht) ongeveer de enige was van een goed formaat om PDFtjes fijn op te lezen.
Ja doei.
pi_112816509
Verkoopt de Selexyz ofzo geen e-readers? Ik heb nog wat boekenbonnen liggen :P
Tap tap tap
pi_112907986
Ik heb de Aluratek Libre Pro in augustus 2011 gekocht bij bol.com



Leek me handig om een e-reader te hebben ivm ruimte in de boekenkast. Maar ik heb hem nu bijna een jaar en gebruik hem eigenlijk amper meer :@ Ook al las het op de e-reader wel fijner, toch koop ik eigenlijk nog gewoon meestal een echt boek. Waar ik hem in het begin wel veel voor gebruikte is voor mn studie, pdf'jes erop lezen en zo niet allerlei documenten uit hoeven te printen om ze makkelijk te kunnen lezen. Maarja, ben na een maand met mn studie gestopt en daarna is dat ding dus uit mn dagelijkse gebruik verdwenen :')

Toch maar eens opzoek gaan naar wat leuke e-boeken, want is eigenlijk wel zonde van het geld om hem niet te gebruiken :@
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:37:01 #146
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_112908146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Verkoopt de Selexyz ofzo geen e-readers? Ik heb nog wat boekenbonnen liggen :P
Selexyz Scholtens sowieso!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_112908235
Hmmm zie trouwens dat die van mij nou zo'n beetje de helft kost van wat ik vorig jaar betaald heb :') (ik 102 euro, nu 55 euro)
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:42:52 #148
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_112908541
En iedereen maar klagen dat alles duurder wordt :7.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_112923938
De prijs is ook de reden dat ik er nu eindelijk eentje heb; een paar jaar geleden vond ik ze nog gewoon te duur (en nu zou ik 'm al niet meer willen missen).
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 22:54:50 #150
42184 crew  DaMart
pi_113577233
Vandaag heb ik een Sony E-reader in mijn handen gehad. Niet voor mezelf, maar mijn moeder wilde er eentje hebben. Maar na er even mee gespeeld te hebben, blijf ik toch nog steeds liever echte boeken lezen O+ :@.

Maar ik heb nu dus wel even een vraag en wie weet heeft iemand hier dit al eens geprobeerd :P.

Bij de e-reader zelf zit geen adapter. Die is wel los te bestellen, maar de stekker van de oplader van een Samsungtelefoon past ook in de micro-USB-aansluiting. Met die oplader aangesloten, geeft de e-reader aan dat hij oplaadt, maar kan dat nou kwaad, bijvoorbeeld omdat die oplader een andere spanning heeft dan de e-reader, of zijn al die opladers tegenwoordig al universeel? :).

Het zou wel handig zijn als dat gewoon werkt, dat scheelt mijn ouders een extra oplader en mij veel vragen over hoe ze die e-reader moeten opladen via hun laptop :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_113577443
Goede vraag. Bij de vorige Sony E-reader kon je het alleen via de laptop en de los te kopen adapter doen doen. Erg jammer maar weet niet of ze dit weer hebben gedaan met hun huidige adapter.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 23:04:02 #152
42184 crew  DaMart
pi_113577728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef Dimens het volgende:
Goede vraag. Bij de vorige Sony E-reader kon je het alleen via de laptop en de los te kopen adapter doen doen. Erg jammer maar weet niet of ze dit weer hebben gedaan met hun huidige adapter.
Mijn ouders hebben nu een PRS-T1 en daarvoor geldt wat jij zegt in ieder geval ook :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_113585566
ik gebruik de kabel van de Sony T1 voor m'n Samsung en de T1 door elkaar, met een random usb-lader. Mijn Samsung-lader werkt niet meer, maar mijn telefoon laadt wel op met de kabel van de e-reader dus ik neem aan andersom ook :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:32:02 #154
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113591440
Kan gewoon. Ik heb mijn Kindle al opgeladen met een Nokia- en Samsunglader. En met een merkloze uit China.

Dat is het hele idee achter micro-USB: minder verschillende opladers *O*.
pi_113661701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:58 schreef Dimens het volgende:
Goede vraag. Bij de vorige Sony E-reader kon je het alleen via de laptop en de los te kopen adapter doen doen. Erg jammer maar weet niet of ze dit weer hebben gedaan met hun huidige adapter.
Hmm, mijn Sony (vorig model, PRS650) kan ik gewoon opladen met mijn generieke micro-usb lader. Zelfs de generieke auto-lader werkt gewoon. Maar er zijn een aantal laders die niet werken, dat klopt. Wat de verschillen zijn, geen idee.
pi_113673023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:26 schreef CherryLips het volgende:
Verkoopt de Selexyz ofzo geen e-readers? Ik heb nog wat boekenbonnen liggen :P
Misschien laat, maar ik zou niet de Oyo van Selexyz zelf kopen, ik vind t technisch gezien een onding...
pi_113711246
Ik moet wel even opmerken dat de hele hype en aandacht die bijvoorbeeld vorig jaar veelvuldig de kop op stak in de media dit jaar zo goed als weggeëbt is. Is de tablet (iPad)rage daar schuldig aan?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:26:47 #158
62419 CherryLips
chocoholic
pi_113712390
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:02 schreef Bleie het volgende:

[..]

Misschien laat, maar ik zou niet de Oyo van Selexyz zelf kopen, ik vind t technisch gezien een onding...
Ik was er ook niet kapot van nee :P Ga over twee weken naar de VS, eens kijken of ik daar een Kindle koop en anders wordt het een Sony.
Tap tap tap
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:50:36 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113713330
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Ik moet wel even opmerken dat de hele hype en aandacht die bijvoorbeeld vorig jaar veelvuldig de kop op stak in de media dit jaar zo goed als weggeëbt is. Is de tablet (iPad)rage daar schuldig aan?
een ereader of tab zijn beide geen hype of rage. Het zijn nieuwe media, die al redelijk ingeburgerd raken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:56:40 #160
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113713566
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Ik moet wel even opmerken dat de hele hype en aandacht die bijvoorbeeld vorig jaar veelvuldig de kop op stak in de media dit jaar zo goed als weggeëbt is. Is de tablet (iPad)rage daar schuldig aan?
Nee, liever de E-ink dan een beeldscherm om vanaf te lezen. Maar dat is misschien voorkeur?
The truth was in here.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:58:36 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113713636
Trouwens, veel mensen hebben beide. E-ink is fijner om te lezen, en tablets zijn voor andere gebruiksdoelen weer beter. Ik heb zelf een kindle en een ipad. Die tweede gebruik ik niet om boeken te lezen, wel kranten.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:09:02 #162
62419 CherryLips
chocoholic
pi_113714025
De iPad lijkt me dan wel weer fijn om strips op te lezen.
Tap tap tap
pi_113715573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:09 schreef CherryLips het volgende:
De iPad lijkt me dan wel weer fijn om strips op te lezen.
Ja, dat is het enige wat de Ipad als voordeel heeft: hij is 4:3 en dus beter geschikt voor PDF's en strips. Maar nog niet genoeg reden om hem te kopen :D

Ik heb ook twee apparaten (ok, 3, ik heb 2 e-inks). De e-ink is voor de zonnige dagen, buiten of binnen, als er genoeg licht is om te lezen. De tablet voor de regenachtige dagen (binnen, want buiten is dan te nat...) en in bed (dus als er gewoon niet genoeg licht is om te lezen zonder lamp).
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:48:12 #164
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113717763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:58 schreef Aventura het volgende:
Trouwens, veel mensen hebben beide. E-ink is fijner om te lezen, en tablets zijn voor andere gebruiksdoelen weer beter. Ik heb zelf een kindle en een ipad. Die tweede gebruik ik niet om boeken te lezen, wel kranten.
Ik heb het inderdaad ook beide. Ik heb op de iPad wel een boek staan, maar daar ben ik al heeeeel lang in bezig. Mijn ereader neem ik overigens makkelijker ergens mee naar toe en het E-ink leest veel fijner.
Voor PDF etc. pak ik wel de iPad.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:36:18 #165
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:08:41 #166
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:37:06 #167
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113980908


Leuke commercial die ik tegenkwam.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:38:35 #168
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113980983
nice
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:33:39 #169
318507 Jester65
Stay frosty
pi_114053442
Ik gebruik nu nog de Ipad om te lezen, maar helaas willen andere leden van het gezin die ook vaak vasthouden. Zeker op vakantie wordt dat een probleem, denk ik, nog los van het feit dat buiten lezen met de Ipad geen succes is. Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens op zoek ga naar een e-reader. Op basis van de review lijkt de Icarus Go een interessante optie, ik wil er namelijk niet meer dan zo'n 100 euro voor betalen. Hoe zijn de (recente) ervaringen met de Icarus (of een andere betaalbare reader)?
pi_114111369
In de categorie 'betaalbaar' ben ik erg tevreden met mijn Kobo van nog geen ¤ 100. Dankzij de nieuwe softwareupdate zijn titels op eigen plankjes te parkeren, dus meer overzicht, en de kwaliteit van de tekst in e-ink is prima.
pi_114237015
Ik heb een e-reader gekocht en ben er zo blij mee! O+ weet nog niet welke boeken ik wil lezen maar goed. :')
  zondag 15 juli 2012 @ 19:16:05 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114239355
Welke heb je aangeschaft?
  zondag 15 juli 2012 @ 20:38:49 #173
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114242714
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:12 schreef RenRen- het volgende:
Ik heb een e-reader gekocht en ben er zo blij mee! O+ weet nog niet welke boeken ik wil lezen maar goed. :')
http://www.goodreads.com/ ^O^.
pi_114267971
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:16 schreef Aventura het volgende:
Welke heb je aangeschaft?
Roze Sony. PRS-T1 :) echt een fijn ding, lekker licht.
pi_114268103
quote:
Thanks, probeerde ik gisteren op rond te neuzen, maar het internet is te slecht hier :'(
pi_114671175
hallo, heeft iemand voor mij een ereader met een e-ink scherm te koop voor een klein prijsje. Ik heb een prima sony maar ben op zoek naar een reserve waarmee ik ook goed in de zon kan lezen. Stuur me maar even een mailtje.

Alvast bedankt!
leesgek@yahoo.com
pi_114673864
Ik heb net de Kindle Touch besteld, ik ben benieuwd :)
Tap tap tap
pi_114675146
De kindle van m'n partner is afgelopen week overleden (hoe, is nog steeds de vraag...) HIj moet nu een nieuwe hebben. Ben benieuwd wat je van de Touch vindt!
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:36:17 #179
318507 Jester65
Stay frosty
pi_114679284
Ik heb uiteindelijk na veel wikken en wegen voor de Sony gekozen. Van de Icarus las ik net te veel wisselende recensies over software die niet zou deugen, gammele knopjes, etc. Dan maar liever iets meer uitgeven voor een reader waar je geen spijt van zult krijgen. Vanavond maar eens gaan stoeien met het ding.
pi_114681155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
De kindle van m'n partner is afgelopen week overleden (hoe, is nog steeds de vraag...) HIj moet nu een nieuwe hebben. Ben benieuwd wat je van de Touch vindt!
Geen garantie?
pi_114681890
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Geen garantie?
Wanneer kwam de K3 uit? Volgens mij is die garantie al een tijdje verlopen :P En misschien kun je wel een nieuwe krijgen (Amazon schijnt daar zeer netjes mee te zijn), maar dan moet je hem wel weer naar Amerika opsturen... Kun je bijna net zo makkelijk weer een nieuwe kopen.
pi_114681942
Amazon is er zeker net mee.

De kindle van mijn man overleed, half jaar over de garantie heen. Kreeg als aanbod: voor 50 euro sturen we je een nieuwe en na ontvangst van de nieuwe mag je de oude op onze kosten terugsturen.

Prima geregeld :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:57:01 #183
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114681963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:56 schreef DarkElf het volgende:
Amazon is er zeker net mee.

De kindle van mijn man overleed, half jaar over de garantie heen. Kreeg als aanbod: voor 50 euro sturen we je een nieuwe en na ontvangst van de nieuwe mag je de oude op onze kosten terugsturen.

Prima geregeld :)
oh, dat is erg netjes inderdaad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114681982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

oh, dat is erg netjes inderdaad
Ja vond ik ook. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_114682301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Wanneer kwam de K3 uit? Volgens mij is die garantie al een tijdje verlopen :P En misschien kun je wel een nieuwe krijgen (Amazon schijnt daar zeer netjes mee te zijn), maar dan moet je hem wel weer naar Amerika opsturen... Kun je bijna net zo makkelijk weer een nieuwe kopen.
Ik had mijn nieuwe Kindle (onder garantie) binnen vier dagen geloof ik.
pi_114682330
Dit is een Kindle die besteld is als pre-order... Dus het was een van de eerste in Nederland (in ieder geval in de eerste batch!)

We kunnen het proberen...
pi_114690494
Maak je over dat opsturen ook geen zorgen. Hij wordt door UPC bij je afgehaald en bezorgkosten zijn voor rekening van Amazon.

Ook handig, je hoeft hem pas op te sturen als je de nieuwe ontvangen hebt. Handig als ie nog bruikbaar is!

Enige nadeel is wel dar amazon geen Nederlandse helpdesk heeft, dus je moet naar de states bellen...
pi_114701991
Chat via de site. Kost niks.
pi_114703722
Your estimated delivery date is:
Monday, July 30, 2012

O+
Tap tap tap
pi_114710258
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:23 schreef leesgek het volgende:
hallo, heeft iemand voor mij een ereader met een e-ink scherm te koop voor een klein prijsje. Ik heb een prima sony maar ben op zoek naar een reserve waarmee ik ook goed in de zon kan lezen. Stuur me maar even een mailtje.
kan je met de sony niet in de zon lezen dan? :?
pi_114721344
Ik probeer Calibre alvast te downloaden maar hij loopt aan het begin van de download al vast ;(

edit: te vroeg gegild :@
Tap tap tap
pi_114725985
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:23 schreef leesgek het volgende:
hallo, heeft iemand voor mij een ereader met een e-ink scherm te koop voor een klein prijsje. Ik heb een prima sony maar ben op zoek naar een reserve waarmee ik ook goed in de zon kan lezen. Stuur me maar even een mailtje.

Alvast bedankt!
leesgek@yahoo.com
ik heb wel een sony maar die kan ook niet tegen zon. ;(
pi_114727813
ik heb er 1 waarmee je prima mee in de zon kan lezen maar ben bang dan deze er moet stopt dat ik dan de rest van mijn vakantie geen boeken meer kan lezen en aanzien ik er gemiddeld 1 per dag lees wil graag een reserve ereader ipv 10 extra gewone boeken.

groetjes een leesgek
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:22:14 #194
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114728482
Mijn iRiver wordt op den duur lichter in de zon. Ik ging dan een half uurtje zwemmen en daarna ging ik weer verder lezen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:00:48 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114757651
Krijg voor mijn verjaardag morgen de Sony PRS-T1 O+ Mijn vader heeft hem ook en ik was er gelijk weg van. Erg handig ook voor mijn studie waar ik veel wetenschappelijke artikelen voor moet lezen en ik helemaal gek werd van het uitprinten van die zooi. Ondertussen ook al gekeken naar eBooks en toch al wel een paar gevonden die mij erg leuk lijken *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114758219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:00 schreef Maraca het volgende:
Krijg voor mijn verjaardag morgen de Sony PRS-T1 O+ Mijn vader heeft hem ook en ik was er gelijk weg van. Erg handig ook voor mijn studie waar ik veel wetenschappelijke artikelen voor moet lezen en ik helemaal gek werd van het uitprinten van die zooi. Ondertussen ook al gekeken naar eBooks en toch al wel een paar gevonden die mij erg leuk lijken *O*
nice dingetje. feli alvast!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:29:42 #197
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114758300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nice dingetje. feli alvast!
Bedankt O+ Maakte de rest van de cadeau's ook een stuk makkelijker :7 "doe maar een bol.com cadeaubon" :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:30:15 #198
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114758313
Kun je je studieboeken ook als e-book krijgen? :s)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:37:00 #199
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114758461
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:30 schreef PiRANiA het volgende:
Kun je je studieboeken ook als e-book krijgen? :s)
Nee, dat niet. Maar daarvan zou ik eerlijk gezegd wel sneller de 'hardcopy' versie kopen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:17:12 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114759569
Ik vind artikelen niet fijn lezen op mijn ereader. Dat doe ik op de ipad haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114801881
Ik zit een beetje te rond te kijken naar e-books, maar waar heb je een groot aanbod nederlandse boeken via torrentsites?
  zondag 29 juli 2012 @ 14:20:12 #202
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114801939
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit een beetje te rond te kijken naar e-books, maar waar heb je een groot aanbod nederlandse boeken via torrentsites?
Bol.com O-) Torrents zijn een no go op Fok! ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 29 juli 2012 @ 15:33:27 #203
258517 DragonBlade
Wat is deze?
pi_114804902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar daarvan zou ik eerlijk gezegd wel sneller de 'hardcopy' versie kopen.
Dat wel, maar het scheelt wel een hoop geld
He walks amongst us, but he is not one of us
  zondag 29 juli 2012 @ 18:53:42 #204
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114813663
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:33 schreef DragonBlade het volgende:

[..]

Dat wel, maar het scheelt wel een hoop geld
Niet altijd hoor :)

Heb hem trouwens. Hij is zo mooi O+ Bezoek is ook weg dus gelijk even klooien :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Maraca op 29-07-2012 19:10:39 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114836707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb wel een sony maar die kan ook niet tegen zon. ;(
Hmm, die van mij kan perfect tegen de zon. Ik heb hem eens op tafel gelegd, in de tuin. En daar heeft hij toen een uur of 3 gelegen, in de volle zon. En hij deed het nog steeds perfect. (de PRS650)
pi_114837096
ik heb een oude bookeen, geen idee of die tegen de zon kan want ik lees alleen voor het slapen gaan :o
pi_114839388
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:53 schreef computergirl het volgende:
ik heb een oude bookeen, geen idee of die tegen de zon kan want ik lees alleen voor het slapen gaan :o
Dan gebruik ik m'n Sony dus helemaal niet, dan moet ik weer met een lampje gaan klooien en daar heb ik geen zin in. Dan gebruik ik m'n tabletje wel (1 tabletje voor het slapen gaan :D)
pi_114853328
Vraagje over de nieuwste Kindles. Is het ingebouwde woordenboek tegenwoordig een beetje goed?

Ik had/heb een tweede of derde generatie Kindle (ding is zeker 2 jaar oud) en daar zijn 2 ingebouwde woordenboeken Amerikaans en Brits. Maar bij beiden missen zoveel woorden. Alles in het Engels lezen gaat nog wel maar zon woordenboek is wel handig soms..
pi_114859417
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hmm, die van mij kan perfect tegen de zon. Ik heb hem eens op tafel gelegd, in de tuin. En daar heeft hij toen een uur of 3 gelegen, in de volle zon. En hij deed het nog steeds perfect. (de PRS650)
ah dito. was ook maar een grapje en nee je kunt hem niet kopen ;)

sony _O_ hoesje met leeslampje _O_
pi_114863146
M'n Kindle Touch is er :) Vraagje: hij logt automatisch in op de Amerikaanse Amazon, maar kan ik ook boeken kopen op Amazon.co.uk? Zit soms aardig wat prijsverschil in.
Tap tap tap
pi_114865382
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:19 schreef CherryLips het volgende:
M'n Kindle Touch is er :) Vraagje: hij logt automatisch in op de Amerikaanse Amazon, maar kan ik ook boeken kopen op Amazon.co.uk? Zit soms aardig wat prijsverschil in.
Calibre. Volgens mij moet bol.com dan ook kunnen?
pi_114873286
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Calibre. Volgens mij moet bol.com dan ook kunnen?
Het is net alsof ik niks bij Amazon.co.uk mag kopen, ook niet via Calibre -O- Jammer, want hetzelfde boek is daar goedkoper.
Tap tap tap
  maandag 30 juli 2012 @ 22:51:32 #213
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114873496
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is net alsof ik niks bij Amazon.co.uk mag kopen, ook niet via Calibre -O- Jammer, want hetzelfde boek is daar goedkoper.
Kun je het niet direct via co.uk kopen en dan uploaden via Calibre?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114874061
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Kun je het niet direct via co.uk kopen en dan uploaden via Calibre?
Nee, na wat googlen heb ik geleerd dat die e-books niet beschikbaar zijn voor kopers buiten de UK. Dus ik moet een Brits adres invoeren. Kan er wel eentje zo van internet plukken maar dat is niet netjes :P
Tap tap tap
pi_114884002
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, na wat googlen heb ik geleerd dat die e-books niet beschikbaar zijn voor kopers buiten de UK. Dus ik moet een Brits adres invoeren. Kan er wel eentje zo van internet plukken maar dat is niet netjes :P
Ik heb een Brits en Amerikaans adres. Beide zijn post adressen op mijn eigen naam. Via zo'n site waarmee je producten in Amerika en Engeland kunt kopen die de winkel niet naar Nederland versturen. Die worden dan doorgestuurd naar dat Amerikaanse/Engelse adres en vanuit daar wordt alles dan gewoon verstuurd.
pi_114885016
Wat een prijzen voor zo'n postadres :o
Tap tap tap
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:23:06 #217
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114885040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een prijzen voor zo'n postadres :o
Hmm.. daar gaat je voordeel :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114885714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:21 schreef CherryLips het volgende:
Wat een prijzen voor zo'n postadres :o
Ik betaal er niets voor, tenzij ik iets naar Nederland laat versturen...
pi_114885736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik betaal er niets voor, tenzij ik iets naar Nederland laat versturen...
Linkje? :P
Tap tap tap
pi_114885810
Sorry, was lui en had geen zin om hem op te zoeken :P

http://www.borderlinx.com/
pi_114886223
Dank je :P Dus daar kan ik een account aanmaken en dat adres gebruiken bij Amazon voor e-books? :P
Tap tap tap
pi_114886302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:13 schreef CherryLips het volgende:
Dank je :P Dus daar kan ik een account aanmaken en dat adres gebruiken bij Amazon voor e-books? :P
Ik heb m'n Amerikaanse adres als standaard ingesteld bij Amazon. Werkt perfect.
pi_114886707
Ik krijg nog steeds 'pricing information not available'. Dan zal het wel ergens anders aan liggen :P
Tap tap tap
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:34:42 #224
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114886864
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg nog steeds 'pricing information not available'. Dan zal het wel ergens anders aan liggen :P
Je mag gewoon niet legaal boeken kopen :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114886934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Je mag gewoon niet legaal boeken kopen :P
Ja, ze maken me het wel erg lastig zo :')
Tap tap tap
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:18:17 #226
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114888317
Wat ik trouwens wel erg jammer vind is dat je niet met mapjes kunt werken op de Sony. Nu zitten de romans en wetenschappelijke literatuur een beetje vaag door elkaar. Gelukkig werken de tags prima, maar mapjes zouden perfect zijn :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114888535
Ik zou graag sub-categorieën willen hebben... Helaas zitten die er niet in! Met calibre heb ik wel m'n categorieën kunnen instellen zoals ik ze (dan maar) wil hebben.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:25:33 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114888574
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik zou graag sub-categorieën willen hebben... Helaas zitten die er niet in! Met calibre heb ik wel m'n categorieën kunnen instellen zoals ik ze (dan maar) wil hebben.
Ja, dat bedoel ik dus :Y. Bijvoorbeeld studie --> vak.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114897878
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, ze maken me het wel erg lastig zo :')
Ik heb het voor elkaar: je kunt de Kindle ook aan je co.uk-account koppelen, ook al komt het apparaat zelf uit de VS :P
Tap tap tap
pi_114898258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb het voor elkaar: je kunt de Kindle ook aan je co.uk-account koppelen, ook al komt het apparaat zelf uit de VS :P
Ach, het eerste wat ik doe is de DRM eraf slopen, dus mijn PC is mijn belangrijkste apparaat (heb niet eens zelf een Kindle, die is van mijn liefhebbende echtenoot en de Kindle App vind ik vreselijk om mee te lezen...)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:41:42 #231
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_115004003
Snapt iemand hoe dat periodieken gedoe werkt op de Sony c.q. Calibre? Wil het FD (waar ik een abo op heb) op de eReader lezen, maar dat gaat niet zoals ik dat wil. Hij komt wel in periodieken terecht, maar het is 1 grote codebrei als ik hem open -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 02-08-2012 19:07:44 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:35:38 #232
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_115042485
Is dat DRM eraf slopen een beetje makkelijk te doen? Ik heb twee boeken uit de iTunes store gehaald maar dat zijn epub files, dus m'n Kindle kan er weinig mee.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_115173975
Sorry, met Apple wil ik niets te maken hebben, dus ik heb zelfs geen idee hoe dat Itunes eruit ziet... Ik zou zelfs niet eens weten of dat dezelfde DRM is...

In geval van Kindle boeken en "gewone" EPUBs (die je bijvoorbeeld bij bol.com kunt kopen), is het verwijderen van de DRM simpel.
pi_115174473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:18 schreef Maraca het volgende:
Wat ik trouwens wel erg jammer vind is dat je niet met mapjes kunt werken op de Sony. Nu zitten de romans en wetenschappelijke literatuur een beetje vaag door elkaar. Gelukkig werken de tags prima, maar mapjes zouden perfect zijn :9
dat is/was het makkelijke van mijn Bookeen Opus. De folders die je in windows aanmaakt (als ereader aan je laptop hangt) zag je ook terug in de ereader.
pi_115174536
Zit je lekker op je Kindle te lezen, gaat ie ineens terug naar blz 1 ipv naar de volgende pagina :')
Tap tap tap
pi_115227955
Ik zat zelf te denken aan de BeBook Pure. Kan hier alleen weinig info over vinden? Vind het design erg gaaf.
Topspin king
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:54:35 #237
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_115512549
DRM slopen mag hier niet worden besproken (i).
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:01:55 #238
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_115835582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:41 schreef Eugene_topspin het volgende:
Ik zat zelf te denken aan de BeBook Pure. Kan hier alleen weinig info over vinden? Vind het design erg gaaf.
Ik heb hem besteld. Ik laat je weten of het wat is. Deze lijkt erg op een van de eerste uitvoeringen van Bebook. Die lompe witte dingen vond ik niks. Deze is lekker licht en heeft een mooi design. Ik krijg hem morgen binnen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:32:52 #239
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116199107
quote:
Own e-books? Publishers to pay back millions over price fixing charges
Another battle in the long war over who gets to set e-book prices.

The settlement is a pretty big win for Amazon, which likely will be able to drop e-book prices.

The three major publishing houses charged with e-book price-fixing have reached a settlement collectively worth $69 million with nearly all state attorneys general, the District of Columbia, and some American territories. Under the agreement, which was announced late Wednesday and still must be approved by the court, the Hachette Book Group, HarperCollins, and Simon & Schuster will award consumers monetary compensation if they purchased e-books from those publishing companies between April 1, 2010 and May 21, 2012.

The three publishing giants also agree for the next two years to terminate their existing agency model deals in which publishers set the retail price (and distributors take a percentage), rather than allowing distributors to buy the books at a set price and then charge whatever they want. That likely means that e-book prices should fall; Amazon, in particular, had subsidized e-book prices to help drive sales of Kindles, and publishers feared having consumer price expectations set too low.

...
  zondag 2 september 2012 @ 21:01:58 #240
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116322184
Waarom krijgt mijn kindle een softwareupdate?!
  zondag 2 september 2012 @ 21:04:35 #241
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116323516
Is die nieuw ja?
O wacht, die is alleen voor de normale Kindle.
Tap tap tap
  zondag 2 september 2012 @ 22:09:06 #243
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116326783
Irritant: wifi kun je niet meer makkelijk aan en uit zetten. Het heet tegenwoordig "flight mode" en zit bij de settings...
  zondag 2 september 2012 @ 22:35:30 #244
318507 Jester65
Stay frosty
pi_116328431
Ik heb op vakantie erg veel plezier gehad van m'n Sony. Hij sloeg alleen op een gegeven moment op hol, maar toen ik hem gereset heb deed ie het gewoon weer. Het enige jammere vind ik dat hij maar één gelezen boek onthoudt, tegen drie laatst toegevoegde. Ik had dat liever andersom gezien.
pi_116329688
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 22:35 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb op vakantie erg veel plezier gehad van m'n Sony. Hij sloeg alleen op een gegeven moment op hol, maar toen ik hem gereset heb deed ie het gewoon weer. Het enige jammere vind ik dat hij maar één gelezen boek onthoudt, tegen drie laatst toegevoegde. Ik had dat liever andersom gezien.
Eens ja.. die laatst toegevoegden maakt me niet uit..
  donderdag 6 september 2012 @ 19:15:39 #246
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116470195
Het Canadese Kobo heeft drie nieuwe e-readers aangekondigd, waaronder een met een ingebouwd leeslichtje en een e-reader met kleurenscherm op basis van Android. De drie nieuwe e-readers liggen dit najaar in de winkels.

http://tweakers.net/nieuw(...)e-e-readers-aan.html
pi_116470246
Die met kleurenscherm lijkt meer op een tablet dan op een ereader. Ik vind een ereader met e-ink en zonder kleuren juist ideaal :Y
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 6 september 2012 @ 19:19:38 #248
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116470403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:16 schreef automatic_ het volgende:
Die met kleurenscherm lijkt meer op een tablet dan op een ereader. Ik vind een ereader met e-ink en zonder kleuren juist ideaal :Y
Inderdaad ^O^
  donderdag 6 september 2012 @ 19:26:50 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116470787
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:16 schreef automatic_ het volgende:
Die met kleurenscherm lijkt meer op een tablet dan op een ereader. Ik vind een ereader met e-ink en zonder kleuren juist ideaal :Y
Meh, niet altijd. "de rode lijn houdt 'x' in en de blauwe lijn 'y'"

Fffffuu ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_116470871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:26 schreef Maraca het volgende:

[..]

Meh, niet altijd. "de rode lijn houdt 'x' in en de blauwe lijn 'y'"

Fffffuu ;(
Daar heb ik mijn iPad voor :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 6 september 2012 @ 21:31:50 #251
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116477751

quote:
Amazon's new $119 Kindle Paperwhite e-reader comes with front-lit screen
Amazon has unveiled an updated version of the Kindle Touch, called the Kindle Paperwhite. The new Kindle uses a soft frontlight that can be turned on for reading in low light, and it also includes a higher resolution, 1024x768 capacitive touchscreen with "PaperWhite" E Ink technology that has higher contrast than the E Ink Pearl screens used in previous Kindles. The new Kindle will be available for $119, with a 3G model available for $179—both are scheduled to launch in the US on October 1.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:32:50 #252
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116477817
The company has been notoriously quiet about giving hard numbers for how the Kindle has sold. In December last year, it revealed that it was selling all Kindles, including the Fire tablet, at a rate of over 1 million per week.
via
  donderdag 6 september 2012 @ 21:33:35 #253
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116477868
Denk dat ik wel zo'n nieuwe wil halen. En $69 voor die oude is echt een mooie prijs :o.
pi_116481581
Kak, heb die van mij net een maand :') vind m'n touch nog steeds geweldig maar die prijsdaling is wel gemeen ;( ik had niet verwacht dat ze goedkoper zouden worden.
Tap tap tap
  donderdag 6 september 2012 @ 22:43:03 #255
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116482139
Time to Read

Time to Read is a new feature for Kindle Paperwhite that helps you know how long it will take to finish a chapter or book. Time to Read is personalized based on your reading speed and is constantly updated as your speed and habits change. With Time to Read, it's never been easier to decide when to start a new chapter or finish the chapter you're reading.
pi_116507164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Kak, heb die van mij net een maand :') vind m'n touch nog steeds geweldig maar die prijsdaling is wel gemeen ;( ik had niet verwacht dat ze goedkoper zouden worden.
Ik ook niet, toen ik m'n Kindle een week voordat de Touch uit kwam kocht :P

Ik wil de paperwhite absoluut hebben :Y
pi_116508846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:43 schreef PiRANiA het volgende:
Time to Read

Time to Read is a new feature for Kindle Paperwhite that helps you know how long it will take to finish a chapter or book. Time to Read is personalized based on your reading speed and is constantly updated as your speed and habits change. With Time to Read, it's never been easier to decide when to start a new chapter or finish the chapter you're reading.
Dat is wel handig. Want dat mis ik bij mijn Kindle: waar ik in het boek zit en hoe lang een hoofdstuk nog duurt. Maar verder ben ik er helemaal blij mee. O+ De paperwhite klinkt goed, maar mijn huidige Kindle voldoet prima dus ik ga niet shoppen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 september 2012 @ 19:27:36 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116509221
Die nieuwe opties klinken goed, maar ik ga geen nieuwe kopen zolang de oude nog goed werkt ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:39:32 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116509813
Van die time to readfunctie zou ik nerveus worden. Die paperwhiteoptie klikt daarentegen heel goed. Ik zou 'm wel willen. Het mag alleen niet van mezelf, ik heb de Kindle keyboard en die voldoet echt nog prima.
pi_116512324
De functie dat je kunt zien hoeveel pagina's er nog moeten in een hoofdstuk mis ik ook op m'n Sony, lijkt me toch een kleine moeite om dat toe te voegen.
pi_117951420
Wie artikelen of andere wegpagina's waar 'ie op de computer niet aan toe komt wil lezen op zijn Kindle:
http://www.instapaper.com/

Werkt tot nu toe erg gemakkelijk en de teksten worden goed weergegeven op mijn Kindle.
  maandag 15 oktober 2012 @ 04:04:27 #262
40150 Manke
'tis but a scratch
  maandag 15 oktober 2012 @ 17:55:58 #263
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_118005527
Waarom willen ze nou per se dat je je kindle bestelt via amazon.com ipv de uk-site?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_118006690
Waarom is dat een probleem?
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:34:14 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118006865
Mijn man heeft een kindle gekocht, en ik moet zeggen dat het een retescherp en rustig aan de ogen scherm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 oktober 2012 @ 18:40:29 #266
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_118007110
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:29 schreef Sloggi het volgende:
Waarom is dat een probleem?
Bij amazon.co.uk betaal je geen verzendkosten bij een bestelling boven de 30 euro. Dat scheelt dus iets van 20 euro op de totale prijs.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_118009768
Ok.
pi_118009812
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn man heeft een kindle gekocht, en ik moet zeggen dat het een retescherp en rustig aan de ogen scherm
Ik vind het uitermate heerlijk lezen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 15 oktober 2012 @ 19:47:15 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118009881
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 19:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik vind het uitermate heerlijk lezen
Teigetjuh ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118009995
Ik mis alleen m'n oude boekenlegger die ik al 15 jaar heb :P
Tap tap tap
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:16:47 #271
122155 arucard
Amplifier Worship
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:29:56 #272
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118294513
quote:
Wtf is dit dan voor onzin :X Koop je alles netjes, gaat Amazon even lekker alles deleten 8)7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118294813
Ik heb een boek cadeau gekregen en ik stoor mij bij pagina 1 al aan het aantal woorden per regel, veel te weinig. Boek horizontaal lezen werkt helaas niet. :'(
pi_118294851
Lettertype verkleinen?
O wacht, een echt boek :P
Tap tap tap
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:39:04 #275
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118295020
Ben trouwens van plan om een leeslampje te kopen voor mijn Sony e-reader. Mijn lamp op het nachtkastje geeft niet voldoende licht om goed te kunnen lezen. Iemand ervaring met een lamp of weet waar je die het beste kunt halen? Bij voorkeur eentje die ook rekening houdt met het feit dat je een hoesje om dat ding hebt :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118295038
Uitzoom-gebaar werkt ook niet op papier helaas. :+
Ondankbare ik, O-)
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:41:24 #277
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118295116
Dit vind ik ook zo'n voordeel van een e-reader. Heb vandaag een tentamen gehaald, dus dan kan je alles in die reeks selecteren en verwijderen. Soort ritueel verbranden O+ Bye bye stof :W
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118295840
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:41 schreef Maraca het volgende:
Dit vind ik ook zo'n voordeel van een e-reader. Heb vandaag een tentamen gehaald, dus dan kan je alles in die reeks selecteren en verwijderen. Soort ritueel verbranden O+ Bye bye stof :W
Haha, herkenbaar. Kwam alleen m'n sheets weer tegen bij Archived Items. Dan is die wel verwijderd van m'n Kindle, maar staat die nog in de cloud @ Amazon.
  zaterdag 3 november 2012 @ 15:25:35 #279
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118774956
Ik heb sinds juli een Sony PRS T1.
Ik hou ervan O+

Via nieuwsgroepen zoekt mijn vriend de boeken voor mij op (ik weet nog steeds niet hoe dat werkt met die nieuwsgroepen :') ) en via Calibre zet ik ze dan op de e-reader. Een lampje moet ik er nog wel steeds bij hebben. Beneden kan ik prima lezen, hebben een mooi led-leeslampje naast de bank :P maar in bed heb ik niet genoeg ligt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118778186
Mensen die niet betalen voor hun boeken...
  zaterdag 3 november 2012 @ 17:31:51 #281
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118778692
heb netjes betaald voor m'n dvdtje met 9000 boeken :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:07:50 #282
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_118779764
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:31 schreef Manke het volgende:
heb netjes betaald voor m'n dvdtje met 9000 boeken :P
Daar zit toch ook een kopieerheffing op.

En veel boeken die ik erop heb staan zijn ook gewoon gratis. Sherlock Holmes, Darwin, en al die oude boeken zitten geen rechten meer op.
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:06:35 #283
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118781471
die zijn vaak nog beter ook
pi_118782132
Nog een goede reden je boeken niet te kopen: DRM.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 09:42:28 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118798914
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:27 schreef µ het volgende:
Nog een goede reden je boeken niet te kopen: DRM.
DRM :X Snap de gedachte erachter wel, maar als je dat horrorverhaal van enkele posts terug leest.. bah
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 10:38:49 #286
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118799607
Wij betalen wel voor het lidmaatschap aan de nieuwsgroepen :). En oudere boeken zijn inderdaad gratis, en soms hebben aanbieders een aanbod dat je een boek voor 1 cent kunt lezen.

En verder koop ik regelmatig nog papieren boeken, om te lezen op vakantie (naar het zwembad / strand neem ik de ereader liever niet mee) of omdat ik een serie compleet wil hebben.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118802518
Het geld dat je aan nieuwsgroepen betaalt komt natuurlijk niet terecht bij de schrijver van het boek. Als de auteur dood is wordt het een ander verhaal.
  zondag 4 november 2012 @ 12:43:33 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_118802546
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:38 schreef MaLo het volgende:
Wij betalen wel voor het lidmaatschap aan de nieuwsgroepen :).
:')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 4 november 2012 @ 13:01:44 #289
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118803086
Doen jullie ook zo als het gaat over het downloaden van muziek of films?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118803362
Nee. Herman Brusselmans heeft het harder nodig dan George Lucas.

Hypocriet hè.
  zondag 4 november 2012 @ 13:11:15 #291
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_118803387
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:01 schreef MaLo het volgende:
Doen jullie ook zo als het gaat over het downloaden van muziek of films?
Ja, sorry hoor, maar aankomen met 'wij betalen wel voor het lidmaatschap van de nieuwsgroepen' is toch het meest stomme argument ooit? :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 4 november 2012 @ 13:28:53 #292
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118804019
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 13:11 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, sorry hoor, maar aankomen met 'wij betalen wel voor het lidmaatschap van de nieuwsgroepen' is toch het meest stomme argument ooit? :')
Het is legaal. Je mag op die manier informatie delen. En of ik nu een boek via de bieb haal (waar ik ook lid van ben, en ook voor betaal) of via de nieuwsgroep maakt voor zo'n schrijver niks uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 13:29:28 #293
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_118804046
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is legaal. Je mag op die manier informatie delen. En of ik nu een boek via de bieb haal (waar ik ook lid van ben, en ook voor betaal) of via de nieuwsgroep maakt voor zo'n schrijver niks uit.
Ja, daar ga je wel de mist in.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118804067
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:28 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is legaal. Je mag op die manier informatie delen. En of ik nu een boek via de bieb haal (waar ik ook lid van ben, en ook voor betaal) of via de nieuwsgroep maakt voor zo'n schrijver niks uit.
De bieb moet het boek kopen. Je provider niet.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 13:33:49 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118804215
Maar ik bén toch lid van de bieb en daar betaal ik voor. Ik betaal dus indirect voor alle schrijvers en alle boeken die daar liggen. En of ik er nu eentje per jaar leen of tweehonderd, maakt niet uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118804573
Hier moet je bij de bieb extra betalen als je meer dan een bepaald aantal boeken leent per jaar.
Tap tap tap
pi_118804646
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef CherryLips het volgende:
Hier moet je bij de bieb extra betalen als je meer dan een bepaald aantal boeken leent per jaar.
Hier niet. Gewoon een maximum wat je tegelijk in bezit mag hebben.

En dan nog, als je meer dan x boeken per jaar leent, gaat jouw geld ook niet naar de schrijvers toe.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 13:45:41 #298
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118804649
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef CherryLips het volgende:
Hier moet je bij de bieb extra betalen als je meer dan een bepaald aantal boeken leent per jaar.
Hier ook, en terecht natuurlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 13:46:50 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118804697
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 13:45 schreef µ het volgende:

[..]

Hier niet. Gewoon een maximum wat je tegelijk in bezit mag hebben.

En dan nog, als je meer dan x boeken per jaar leent, gaat jouw geld ook niet naar de schrijvers toe.
Hier mag je wel meer huren dan het normale maximum, maar dan moet je extra betalen.

En indirect wel, want hoe meer mensen extra boeken lenen hoe meer ze er zullen moeten aanschaffen.
pi_118804744
Schrijvers krijgen volgens mij wel een bepaald bedrag van bibliotheken.
Tap tap tap
pi_118804750
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hier mag je wel meer huren dan het normale maximum, maar dan moet je extra betalen.

En indirect wel, want hoe meer mensen extra boeken lenen hoe meer ze er zullen moeten aanschaffen.
Oke, indirect wel... Maar goed, het concept is alsnog apart.

Ik denk dat als ik boeken weg kan geven, net als ik echte boeken kan weggeven, ik meer zou kopen.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')