abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:47:00 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106957165
~:) ~:) ~:) London baby! ~:) ~:) ~:)


London Eye at night 4 [CC-BY-SA-2.5 (www.creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5)], by Photograph by Mike Peel (www.mikepeel.net). (Own work), from Wikimedia Commons

De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Reizen naar London:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Reizen in London:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).

Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

Things to do in London:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

Overig:
BBC Weather

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man

Openingspost *klik*



[ Bericht 9% gewijzigd door GlowMouse op 01-04-2012 14:25:03 ]
reset
pi_106958443
Ik vertrek vrijdag ochtend.. zonder planning! Spannend!
Be brave. Be kind.
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:26:46 #3
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106958665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:21 schreef Esje-lief het volgende:
Ik vertrek vrijdag ochtend.. zonder planning! Spannend!
Ben je al eens eerder geweest?

Het is een prima stad om zonder planning te doen.
reset
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:42:05 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_106959245
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:21 schreef Esje-lief het volgende:
Ik vertrek vrijdag ochtend.. zonder planning! Spannend!
Ik vertrek zondagmiddag :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106959973
Ik ga van 2 tot 8 februari naar Londen O+ Besloten met de trein te gaan, was toch voordeliger. En lijkt me ook wel leuk :D. Blijf van 2 t/m 5 feb bij een vriend van me die in Croydon woont, en dan dus op de 5e gaan we samen naar Londen, en dan gaat hij 's avonds weer naar huis en dan blijf ik tot de 8e alleen in Londen. Heb er super veel zin in, ben nu een planning aan het maken met wat ik allemaal wil gaan doen en zien. *O*
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_106960963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:44 schreef Individual het volgende:

[..]

London Bridge Experience vindt dat London Bridge Experience de engste attractie zijn.

Rondlopen met een sandwich board in Tottenham/Brixton/Woolwich waarop staat "I love the BNP/I hate niggers" lijkt me ook best eng. :P
En daar hoef je geen 15 pond voor te betalen. Ook een voordeel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106961574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Ben je al eens eerder geweest?

Het is een prima stad om zonder planning te doen.
Yes al 3 keer eerder..
Er staan een paar dingen vast.. We willen naar Tate en ff ronddwalen in Camden.

Maar verder.. achh we shall see!
Be brave. Be kind.
pi_106968490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:44 schreef Individual het volgende:

[..]

London Bridge Experience vindt dat London Bridge Experience de engste attractie zijn.
Naja ik weet hoe de attractie werkt, wat er achter zit, dus voor mij is het sowieso niet eng. De kracht zit 'em in de Tombs, en dan met name de acteurs. Als je de geschiedenis van die plek kent (en die ken ik) dan is de attractie het engst als hij uitgeschakeld en donker is. Dan hoor je zoveel enge geluiden. Dat is echt niet normaal.

Maar ik ben het met je eens dat 15 pond verschrikkelijk duur is en ik zou het nooit doen.
pi_106975352
Waar deed je je stage WhiteJoker? Team London Bridge?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106975438
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:59 schreef Diconnected het volgende:
Ik ga van 2 tot 8 februari naar Londen O+ Besloten met de trein te gaan, was toch voordeliger. En lijkt me ook wel leuk :D. Blijf van 2 t/m 5 feb bij een vriend van me die in Croydon woont, en dan dus op de 5e gaan we samen naar Londen, en dan gaat hij 's avonds weer naar huis en dan blijf ik tot de 8e alleen in Londen. Heb er super veel zin in, ben nu een planning aan het maken met wat ik allemaal wil gaan doen en zien. *O*
Croydon _O_ Ik ga daar de elfde heen.
pi_106979147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:23 schreef Jabberwocky het volgende:
Waar deed je je stage WhiteJoker? Team London Bridge?
Nee Sonique Ltd... Ze deden de animaties voor sommige historische figuren. Die moesten uit eindelijk geïnstalleerd worden en daar kwam ik dan bij kijken...

De eigenaar (twee broers) en de general manager spraken met zoveel passie over het verleden dat ik het onthouden. Er zijn daar echt veel gruwelijke dingen gebeurd. Op de brug zelf werden dieven vroeger onthoofd en hun hoofd werd op een paal gezet die verspreid over de brug stonden. Dat was bedoelt om andere mensen af te schrikken. En de Tombs werden vroeger gebruikt als massagraf.
pi_106979553
Ga eind maart *O*
pi_106980520
Hoi,

Voor aanstaande zaterdag staat denk ik bij mij Camden Town op de planning. Nog goeie tips voor ik daar heen ga? Dingen die ik gezien/gedaan moet hebben daar? En dan ga ik denk ik zondag naar Bricklane, ook veel leuke dingen over gehoord.

Ps. Als je gaat stappen in Londen, wat zijn de leuke plekken, behalve de Fabric, want je betaalt in principe overal toegang, al valt daar meestal wel van af te dingen.

Thanks!
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:44:30 #14
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106987437
Net geboekt voor 28 april voor 3 nachten. We gaan met de eurostar.
Is fijn als je stage loopt op een reisbureau. Verheug me er echt op
Ben al in veel steden geweest maar Londen stond erg hoog op mijn lijstje _O_

ps. Bij Arke kreeg je een gratis Thames Cruise erbij( enkele richting )
Schijnt ong een half uurtje te duren? Mensen hier ervaring mee?
thanks a lot
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:46:43 #15
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106987528
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:59 schreef Diconnected het volgende:
Ik ga van 2 tot 8 februari naar Londen O+ Besloten met de trein te gaan, was toch voordeliger. En lijkt me ook wel leuk :D. Blijf van 2 t/m 5 feb bij een vriend van me die in Croydon woont, en dan dus op de 5e gaan we samen naar Londen, en dan gaat hij 's avonds weer naar huis en dan blijf ik tot de 8e alleen in Londen. Heb er super veel zin in, ben nu een planning aan het maken met wat ik allemaal wil gaan doen en zien. *O*
Heel veel plezier, ik ga ook. Alleen pas eind april/begin mei.
Hopen dat het weer een beetje oké is dan ^O^
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_106987727
De afgelopen jaren hebben we hier steeds een mooi voorjaar, dus met een beetje mazzel zit je goed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:55:08 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106987889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:44 schreef JustAsEasy het volgende:
Net geboekt voor 28 april voor 3 nachten. We gaan met de eurostar.
Is fijn als je stage loopt op een reisbureau. Verheug me er echt op
Ben al in veel steden geweest maar Londen stond erg hoog op mijn lijstje _O_

ps. Bij Arke kreeg je een gratis Thames Cruise erbij( enkele richting )
Schijnt ong een half uurtje te duren? Mensen hier ervaring mee?
thanks a lot
Van waar naar waar? Een half uurtje is wel kort.

Je kan met de langzame toeristenboot mee waar ze voldoende tijd hebben om dingen uit te leggen. Je kan met de Thames Clippers mee, een forenzenboot die snel gaat, maar geen uitleg geeft. Je kan met een party boot mee en dan gaat het dus vooral om het feesten. Je kan ook met een speedboot jagen en over golfjes springen. Genoeg keuzes voor de rivier dus.
reset
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:55:35 #18
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106987907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:51 schreef Bajskorv het volgende:
De afgelopen jaren hebben we hier steeds een mooi voorjaar, dus met een beetje mazzel zit je goed.
Dat klinkt goed :)
Helaas nog ruim 3 maanden wachten voordat ik kan genieten van deze prachtige stad
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:58:07 #19
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106987990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Van waar naar waar? Een half uurtje is wel kort.

Je kan met de langzame toeristenboot mee waar ze voldoende tijd hebben om dingen uit te leggen. Je kan met de Thames Clippers mee, een forenzenboot die snel gaat, maar geen uitleg geeft. Je kan met een party boot mee en dan gaat het dus vooral om het feesten. Je kan ook met een speedboot jagen en over golfjes springen. Genoeg keuzes voor de rivier dus.
City cruises is de rederij.
Vaart van Westminster naar de Tower pier. Overal opstappunten waar je dus eruit kan.
Maar lijkt me niet zo'n ver stuk. Achja, het zat er gratis bij. En heb je eens een ander zicht op de stad
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:17:18 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106988697
Moet je zeker doen. De stad is heel mooi vanaf de rivier. Ook niet al te duur als je het zelf doet. £13.60 voor een hele dag hop-on-hop-off is niet slecht en meer dan genoeg te zien en doen.

http://www.thamesclippers(...)eseeing-leisure.html
reset
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:18:46 #21
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_106988749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:17 schreef Individual het volgende:
Moet je zeker doen. De stad is heel mooi vanaf de rivier. Ook niet al te duur als je het zelf doet. £13.60 voor een hele dag hop-on-hop-off is niet slecht en meer dan genoeg te zien en doen.

http://www.thamesclippers(...)eseeing-leisure.html
Thanks voor de link. Ga eens kijken :Y
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:41:30 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106989746
Even terug naar het centrale topic ;)

Genoeg uitzichtpunten in de stad bv The Monument (in the City - Monument tube).



op 1:30 de Gherkin, op 3:30 Canary Wharf, op 4:00 Tower Bride, op 9:00 Tate Modern, op 10:00 St Pauls en naruurlijk nog veel meer. ;)
reset
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:16:43 #23
286575 Roces18
Chef de party
pi_106991355
Weet iemand een plekje waar je laat in de avond mooi foto's kan maken van de skyline. En dan vooral het stuk bij Canary Wharf met als belangrijkste de Gherkin Tower.

Ik las iets over een restaurant in de BT Tower die met kerstmis weer geopend zou worden? Maar ik vraag me af of je daar zo naar binnen kan gaan, als het al open is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106991477
Bij ons op kantoor... maar daar kom je weer niet binnen. Wat ik 's avonds altijd mooi vind is fotograferen vanaf een van de bruggen. Vanaf het water heb je een mooie skyline, en het water helpt 's avonds met de lichtjes voor een goeie foto. En het is makkelijker dan een toren zoeken...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:35:31 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_106992175
De Gherkin en Canary Wharf liggen een eindje uit elkaar. Je kan ze beide zien vanuit Greenwich Park en met huizen op de voorgrond in Point Hill (naast Greenwich Park) wat altijd open is. Greenwich Park zelf gaat tegen de schemering dicht.

Dichterbij de Gherkin ligt Stave Hill, Rotherhide/Bermonsey en dat is ook altijd open.

Vanaf Primrose Hill kan je ze ook beide zien, maar van wat verder weg.

Vanuit The Monument kan je ze ook beide zien, maar dan is Canary Wharf weer ver weg en ik weet niet of ze in het donker open zijn.

Vanuit het Aviva kantoor in The City sta je direct naast de Gherkin, maar daar kom je niet zomaar in. Het beste uitzicht van London is vanuit Greenwich Park en vanaf The Shell Centre in Waterloo, maar ook daar kom je niet zo in.
reset
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:36:35 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_106997454
Greenwich Park zal ik zeker gaan proberen. En ook King Edward Park (of in ieder geval daar in de buurt). Wel jammer, dat al die hoge gebouwen niet voor het publiek toegankelijk zijn.

Maar wat betreft de lichten van de gebouwen, hoe laat gaan die ongeveer aan en uit? Niet dat ik namelijk om 12 uur daar kom en ze net uit gaan bij wijze van spreke :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106999905
Londen heeft inderdaad niet echt een observatorium, maar dat gaat veranderen met The Shard die dit jaar af is. :)

Tot die tijd: Greenwich Park en Primrose Hill, en Monument in City. En eventueel London Eye.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:41:23 #28
286575 Roces18
Chef de party
pi_107001371
The Shard is pas in mei af, en London Eye draait maar tot 9 uur dacht ik. En ja, die parken zijn eigenlijk te ver, en dan moet je veel bijsnijden en dat is zonde.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107003134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:41 schreef Roces18 het volgende:
The Shard is pas in mei af, en London Eye draait maar tot 9 uur dacht ik. En ja, die parken zijn eigenlijk te ver, en dan moet je veel bijsnijden en dat is zonde.
Je vertrekt zondag toch? Vooralsnog is het hier om 5 uur gewoon donker. :P
Al vind ik London Eye persoonlijk wat overpriced, maar als je perse een uitzicht vanuit het centrum van Londen wil is het wel een optie (denk wel dat Canary Wharf vanwege de bocht in de Thames niet zichtbaar is, maar weet dat niet meer zeker).

Monument is in de late middag/vroege avond volgens mij ook nog open maar pin me daar niet op vast.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107011137
Twee dames,,, Leuke club.. en dan niet The Venue.. Beetje R&B Club Classics, House etc! We verblijven de eerste nacht (vrijdag) bij moorgate. de twee nachten daarop in Dulwich.

Ik zie overal guestlist en membership staan.. Zal het voor ons dan moeilijk zijn om binnen te komen?
Be brave. Be kind.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:05:19 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107011512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:58 schreef Esje-lief het volgende:
Leuke club.. en dan niet The Venue..
;(

..en dan ook zo dichtbij in Dulwich.

Vrienden in Dulwich oid?
reset
pi_107011749
Moeder van een vriendin woont er en we mogen een paar nachtjes blijven slapen.. Erg lief.. Ben ook erg benieuwd.

Ik zou me alleen maar kapot ergeren in The Venue..
Be brave. Be kind.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:15:39 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107011981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:10 schreef Esje-lief het volgende:
Moeder van een vriendin woont er en we mogen een paar nachtjes blijven slapen.. Erg lief.. Ben ook erg benieuwd.

Lekker dichtbij Blackheath en Greenwich Park. ;)
quote:
Ik zou me alleen maar kapot ergeren in The Venue..
We zullen en er verdomme nog een keer een fokker naartoe krijgen! :P
reset
pi_107012180
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Lekker dichtbij Blackheath en Greenwich Park. ;)

[..]

We zullen en er verdomme nog een keer een fokker naartoe krijgen! :P
Dat zijn parken toch? Regent het ook zo daar? Dan ga ik niet in een park zitten :P

Maar weet je toevallig iets leuks om uit te gaan? En hoe zit dat met die guestlists?
Be brave. Be kind.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:31:57 #35
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107012745
Als het regent heb je er een stuk minder aan idd. Greenwich en Blackheath hebben ook leuke pubs voor regenachtig weer.

Clubben heb ik al heel lang niet meer in Londen gedaan, de laatste keer was in Jersey en dat was per ongeluk. Echt clubben is voor mij jaren geleden.

Guestlists weet ik weinig over. Dat soort plaatsen ga ik alleen naar toe als ik op de guestlist sta of als ik iemand ken die me binnen laat. Of heel posh of juist helemaal niet. ;)
reset
pi_107013142
Guestlists zijn voor dames alweer minder lastig, zeker als je er een beetje op gekleed bent. Jezelf op de gastenlijst zetten is in de regel trouwens niet meer dan een telefoontje plegen. De gastenlijst is dan ook absoluut geen garantie op entree. Maar nogmaals, met twee dames wordt alles makkelijker.

Waar in de buurt zou je ergens willen clubben?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107013314
In de buurt waar het leuk is.
We gaan morgen avond eerst cocktailtje drinken bij de nieuwe NOBU ( berkley street). Vriend van ons werkt daar en willen vanuit daar ergens leuks eindigen.

Van die pubs zal ik in gedacht houden
Be brave. Be kind.
pi_107014478
Ok, dus je zit al bij de West End. Een klassieker is dan Cuckoo, of anders Mahiki (maar dat vind ik zelf niet zo). Een andere optie is Automat club, maar da's echt taai om binnen te komen. Verder Maddox, Movida of Chinawhite in de West End. Ook leuk is trouwens wat cocktails bij The Experimental Cocktail Club in China Town, wel van tevoren reserveren.

Ik kan niet echt "de club van Londen" aanwijzen, het ligt maar aan waar je heen wilt. Als je toch in West End bent, is er genoeg om heen te gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107028897
We made it! Wat een kutweer.. we duiken de Camden lock in!
Be brave. Be kind.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:06:09 #40
286575 Roces18
Chef de party
pi_107029999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:18 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Je vertrekt zondag toch? Vooralsnog is het hier om 5 uur gewoon donker. :P
Al vind ik London Eye persoonlijk wat overpriced, maar als je perse een uitzicht vanuit het centrum van Londen wil is het wel een optie (denk wel dat Canary Wharf vanwege de bocht in de Thames niet zichtbaar is, maar weet dat niet meer zeker).

Monument is in de late middag/vroege avond volgens mij ook nog open maar pin me daar niet op vast.
ah thanks!!! :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:15:32 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107030429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:40 schreef Esje-lief het volgende:
We made it! Wat een kutweer.. we duiken de Camden lock in!
In Camden is genoeg te doen en ook clubs waar ik geen guestlists heb gezien. Na de smoking ban ben ik er niet meer geweest. The Underworld (onder World's End pub) met een concert van The Slackers op de laatste avond voor de ban was mijn laatste keer.

Genoeg clubjes, pubjes, etc met muziek en optredens. ;)
reset
pi_107056227
We gaan naar district en daarna little Buddha.. nice
Be brave. Be kind.
pi_107056393
Nooit van gehoord, maar veel plezier!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107063236
Funky Buddha is het geworden... Mijn god wat heb ik gelachen.. voelde me overdressed.. the.venue is er niets bij.. allemaal op torenhoge hakken en zo dronken zijn dat je er niet meer op kan staan!
Be brave. Be kind.
pi_107063661
Vandaag Tate modern.. national theater.. the eye of st pauls en eten bij NoBu.. Yumm!
Be brave. Be kind.
pi_107064803
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:53 schreef Esje-lief het volgende:
Funky Buddha is het geworden... Mijn god wat heb ik gelachen.. voelde me overdressed.. the.venue is er niets bij.. allemaal op torenhoge hakken en zo dronken zijn dat je er niet meer op kan staan!
Welkom in de West End!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107079999
Hay, even een vraagje! Ik ben op zoek naar een goed, leuk hostel voor 3 nachten voor 5 februari a.s. Ik zie van alles, maar de keuze is lastig... Hebben jullie nog goede tips? Budget is rond de 20 euro per nacht :). Alvast bedankt!
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_107080860
The Generator
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107083204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:40 schreef Jabberwocky het volgende:
The Generator
Het is wel een redelijk feest hostel :P Als je ver van de kroeg af zit valt het wel mee, maar ik zou voor de zekerheid wat oordoppen meenemen ;)
Shine bright like a diamond.
pi_107084183
Even wat algemene informatie.

Openbaar vervoer
: Anno januari 2012 kost een Oysterkaart L5.- Dat is statiegeld die je terugkrijgt als je de kaart inlevert bij willekeurig metro info loket.
Het maximum bedrag dat per dag afgeschreven wordt is L8.-

Als je de kaart inlevert wordt het tegoed op de kaart volledig terugbetaald (ja daar kan onze ov uitknijpkaart nog wat van leren)

Musea:
Bij veel musea is de vaste collectie gratis te zien zoals het British -, science-, en National historic museum.
Voor de tijdelijke exposities moet wel een entree betaald worden.

Overigen; Piccadilly is niet meer wat het was een bruisend centrum dat door een groot feest wordt omringd. Daarvoor moet je 500 m eter verderop op Leicester square zijn, daar bruist het nog als een beest.

Wat is Piccadilly Circus wel; Een plein met omgeven door autoverkeer met aan een zijde een enorm groot electronisch reklame bord.

En Piccadilly circus is de grens is tussen verschillende buurt sferen. Westelijk Regent street een chique winkelstraat (Verderop ligt Oxfordstreet met koopgoot kleding winkels). Zuidelijk is deftig en rustig, (beperkt aanbod van eten en drinken). Oostelijk is het bruisende deel met noordelijk china town en verderop Leicester square. Daar zijn veel theaters, drink en eet tenten.
pi_107084869
Leicester Square? Die pauperige toeristen trekpleister???
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 januari 2012 @ 00:39:16 #52
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_107085146
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:12 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Even wat algemene informatie.

Openbaar vervoer
: Anno januari 2012 kost een Oysterkaart L5.- Dat is statiegeld die je terugkrijgt als je de kaart inlevert bij willekeurig metro info loket.
Het maximum bedrag dat per dag afgeschreven wordt is L8.-

Als je de kaart inlevert wordt het tegoed op de kaart volledig terugbetaald (ja daar kan onze ov uitknijpkaart nog wat van leren)

Musea:
Bij veel musea is de vaste collectie gratis te zien zoals het British -, science-, en National historic museum.
Voor de tijdelijke exposities moet wel een entree betaald worden.

Overigen; Piccadilly is niet meer wat het was een bruisend centrum dat door een groot feest wordt omringd. Daarvoor moet je 500 m eter verderop op Leicester square zijn, daar bruist het nog als een beest.

Wat is Piccadilly Circus wel; Een plein met omgeven door autoverkeer met aan een zijde een enorm groot electronisch reklame bord.

En Piccadilly circus is de grens is tussen verschillende buurt sferen. Westelijk Regent street een chique winkelstraat (Verderop ligt Oxfordstreet met koopgoot kleding winkels). Zuidelijk is deftig en rustig, (beperkt aanbod van eten en drinken). Oostelijk is het bruisende deel met noordelijk china town en verderop Leicester square. Daar zijn veel theaters, drink en eet tenten.
Ah relaxed. Flikker de op weg en doe bovenstaande ervoor in de plaats! Veel beter...
pi_107085211
@ Basjkorv: Je hoeft er geen geld uit te geven als je het te min vindt.

En ja er zijn meer uitgaans straten in London. Wat zou jij aanraden als 'eerste kennismaking' met London avond leven: eten, drinken en cultuur?
pi_107085436
Ach kom op, Leicester Square heeft niks met de cultuur, eten of drinken te maken. Dat kan iedere Londenaar je uitleggen. Ga dan een avondje een leuke buurt opzoeken die je wat lijkt, Camden, Old Street, Islington, Notting Hill, etc.

Een toerist in NL zou ik ook niet naar het Leidseplein sturen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 januari 2012 @ 00:53:35 #55
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107085564
Waar zit het national historic museum? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107085729
Hmm en toch weet ik meerdere goede restaurants en uitgaans plekken bij het Leidseplein, maar ja ik ben dan ook geen toerist en eet graag japans.

@ JabberWocky, oops pijnlijke vergissing. Ik bedoel het Natural History museum. (naast het Science museum)
pi_107085907
Natuurlijk, en ik ken ook wel wat goeie tenten bij LS. Maar LS op zich is een toeristische bende met overwegend slecht eten, slechte clubs en weinig lokale sfeer. Soho is al beter en daar zit je direct naast...

Ik ken echt geen enkele Brit die richting LS gaat, het is gewoon voor toeristen en Essex girls. Ik kan me er echt prima een avond vermaken, maar dan is het echt voor de lol en eenmalig. Als toerist kun je veel beter een avondje richting het oosten van Londen en rond Old Street/Hoxton square je geluk beproeven, of richting Camden gaan. Beide buurten met meer sfeer en genoeg leuke tenten om random te bezoeken.

Dat is in ieder geval mijn mening, na 7 jaar Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107086171


[ Bericht 100% gewijzigd door Bajskorv op 22-01-2012 01:16:22 ]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107087064
Dat is het verschil, jij hebt 7 jaar ervaring.

Wij hadden nauwelijks kennis van London en ging met de tip Soho is de plek om te eten.

Maar dan moet je wel weten in welke deel van Soho want er zijn ook rustige delen waar alleen snelfood is.
Zo begonnen wij met een route vanaf Piccadilly circus westwaarts. Uiteindelijk hadden we nabij Paddington nog alleen cola geconsumeerd. Okee op Edgeware hadden we vele Marokaanse tm Iraanse eethuizen overgeslagen want we hadden onze zinnen gezet op pie of Indian Curry. Enkele hadden we in Bloomsburry gezien, maar wij dachten dat we meer keus zouden hebben in Soho..Niet dus als je de verkeerde hoek van Soho inloopt.

Dan is Leicester square een duidelijker begin punt met grote kans dat iemand die 0.0 van London weet binnen 1 uur een restaurant van keuze vindt.
pi_107091467
quote:
12s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:52 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Dat is het verschil, jij hebt 7 jaar ervaring.

Wij hadden nauwelijks kennis van London en ging met de tip Soho is de plek om te eten.

Maar dan moet je wel weten in welke deel van Soho want er zijn ook rustige delen waar alleen snelfood is.
Zo begonnen wij met een route vanaf Piccadilly circus westwaarts. Uiteindelijk hadden we nabij Paddington nog alleen cola geconsumeerd. Okee op Edgeware hadden we vele Marokaanse tm Iraanse eethuizen overgeslagen want we hadden onze zinnen gezet op pie of Indian Curry. Enkele hadden we in Bloomsburry gezien, maar wij dachten dat we meer keus zouden hebben in Soho..Niet dus als je de verkeerde hoek van Soho inloopt.

Dan is Leicester square een duidelijker begin punt met grote kans dat iemand die 0.0 van London weet binnen 1 uur een restaurant van keuze vindt.
Soho is inderdaad een super plek om te eten, maar jij hebt het helaas gemist. Als je vanaf Piccadilly Circus een route westwaarts loopt, ga je direct Mayfair in. Dat is een buurt vol banken, investeerders, etc... Wel wat dure restaurants, maar zeker in het weekend erg dood.

Soho is vanaf Piccadilly richting het noord-oosten, en dan loop je er direct in. Het zit er ramvol met alle soorten restaurants en de selectie wordt de laatste jaren steeds beter.

Volgende keer beter op de kaart kijken ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107092145
Nou de planning van gister was niets! Dus vandaag Tate.. shopping en dining!
Be brave. Be kind.
pi_107092432
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:38 schreef Esje-lief het volgende:
Nou de planning van gister was niets! Dus vandaag Tate.. shopping en dining!
Want?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107093385
eind maar met 4 personen naar Londen. We vliegen op Gatwick, kan iemand dan vertellen of een Taxi goedkoper is om naar londen te komen? Retourtje met de trein gaat totaal rond de 120 euro kosten. Weet dus niet of je met een enkeltje taxi richting londen onder de 60 euro blijft?
pi_107093727
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:15 schreef staticdata het volgende:
eind maar met 4 personen naar Londen. We vliegen op Gatwick, kan iemand dan vertellen of een Taxi goedkoper is om naar londen te komen? Retourtje met de trein gaat totaal rond de 120 euro kosten. Weet dus niet of je met een enkeltje taxi richting londen onder de 60 euro blijft?
Je moet even googlen op "cheap taxi gatwick" en je data invullen, maar uit ervaring durf ik te zeggen dat je het niet gaat redden. Een "group return" met de Gatwick Express is trouwens maar £66.40, dus is dat niet makkelijker?

Een andere optie is niet de Express, maar een normale trein richting Victoria pakken. Die doet er 37-40 minuten over, terwijl de Express 30 minuten is. Scheelt dus echt niks, maar kost je voor 4 man maar £40-50 voor een retourtje, afhankelijk van je data (check www.thetrainline.com).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107094613
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:26 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Je moet even googlen op "cheap taxi gatwick" en je data invullen, maar uit ervaring durf ik te zeggen dat je het niet gaat redden. Een "group return" met de Gatwick Express is trouwens maar £66.40, dus is dat niet makkelijker?

Een andere optie is niet de Express, maar een normale trein richting Victoria pakken. Die doet er 37-40 minuten over, terwijl de Express 30 minuten is. Scheelt dus echt niks, maar kost je voor 4 man maar £40-50 voor een retourtje, afhankelijk van je data (check www.thetrainline.com).
Dank voor je reactie!
pi_107094732
Geen probleem! De Express heeft namelijk van die "4 voor de prijs van 2" deals, maar die vergeet de gemiddelde toerist. Boek gewoon van tevoren via de website.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 januari 2012 @ 16:53:29 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_107102957
Leicester Square is idd toeristisch, maar ik ben er vele malen geweest met toeristen, collega's en vrienden waarvan een aantal rasechte Londoners en altijd een goede tijd gehad. Ik ging eerder ook veel naar de Prince Charles Cinema (klassieke films en arthouse) en dan door naar dat straatje tegen China Town aan of in China Town zelf om te eten.

Leicester Square, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Oxford Circus, Covent Garden, Whitehall en zelfs Southbank kan je makkelijk in een dag belopen. Volgende dag van Tower Bridge naar Houses of Parliament/Big Ben en je hebt de grootste belangrijkste sites gezien. En dan kan je je gaan specialiseren.

Het ligt een beetje aan hoeveel tijd je hebt en wat je al hebt gedaan, maar Leicester Square is een must voor de Londonse toerist. :) In nieuwe steden wil ik altijd de sites wel zien.
reset
  zondag 22 januari 2012 @ 17:35:06 #68
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_107104776
Southbank ^O^

De southbank heeft ook een goede site met overzicht wat het er allemaal te doen is: www.southbanklondon.com
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_107105954
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:53 schreef Individual het volgende:
Leicester Square is idd toeristisch, maar ik ben er vele malen geweest met toeristen, collega's en vrienden waarvan een aantal rasechte Londoners en altijd een goede tijd gehad. Ik ging eerder ook veel naar de Prince Charles Cinema (klassieke films en arthouse) en dan door naar dat straatje tegen China Town aan of in China Town zelf om te eten.

Leicester Square, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Oxford Circus, Covent Garden, Whitehall en zelfs Southbank kan je makkelijk in een dag belopen. Volgende dag van Tower Bridge naar Houses of Parliament/Big Ben en je hebt de grootste belangrijkste sites gezien. En dan kan je je gaan specialiseren.

Het ligt een beetje aan hoeveel tijd je hebt en wat je al hebt gedaan, maar Leicester Square is een must voor de Londonse toerist. :) In nieuwe steden wil ik altijd de sites wel zien.
Zoals ik al zei kan LS echt een geinige avond opleveren, maar ik vind het zeker geen "must". Dan liever een goeie toer door Soho. En Chinatown heeft voor mij niks meer met LS te maken, dat vind ik dan namelijk wel weer een aanrader.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107120159
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:47 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Want?
Er was niets van gekomen.. Hahaha dus hebben het vandaag gedaan.. en NoBu was echt heeeerlijk! Echt genieten?
Be brave. Be kind.
pi_107120845
Nobu blijft altijd lekker inderdaad, hoewel ik tegenwoordig vaker naar Zuma ga.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107124525
Morgen koffers dumpen op liverpool street station of victoria.. nog ff shoppen.. en missc een high tea en dan weer naar huis! :Sadface
Be brave. Be kind.
  donderdag 26 januari 2012 @ 10:46:32 #73
286575 Roces18
Chef de party
pi_107250296
Zo, ik ben weer terug :P

Mijn voeten en kuiten voel ik helaas niet meer, maar het was er wel erg leuk. Vooral laat in de avond is er veel te doen. Ik zal van de week wel enkele foto's posten.

Wat betreft Leicester Square is het momenteel echt een plek waar je niet wilt zijn. Dat hele plein wordt gerenoveerd en daarom heen zitten vooral bioscopen, en Odeon vond ik nou niet echt een goede bioscoop. Vanaf Leicester Square zou ik echt een stukje doorlopen richting Piccadilly Circus daar is zoveel meer te doen en zeker in de avond. En van hieruit loop je gewoon richting Oxford Circus en als je zin hebt loop je nog door richting Bond Street.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_107251424
Nu zijn Oxford Circus en Bond Street wel plekken die je om een andere reden bezoekt dan Leicester Square. Oxford C en Bond Str zijn toch vooral om te winkelen, Leicester Square is meer om uit te gaan. Behalve bioscopen zitten er namelijk ook theaters en de nodige clubs. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:33:34 #75
286575 Roces18
Chef de party
pi_107251932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Nu zijn Oxford Circus en Bond Street wel plekken die je om een andere reden bezoekt dan Leicester Square. Oxford C en Bond Str zijn toch vooral om te winkelen, Leicester Square is meer om uit te gaan. Behalve bioscopen zitten er namelijk ook theaters en de nodige clubs. :)
Ja maar theathers zijn sowieso niet echt mijn ding. En in de avond zijn Heddon en Fleet Street ook erg leuk vond ik zelf. Veel leuke pubs.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108461269
Goed nieuws! Er is nu ook een Nederlandse (mobiele) snackbar!

http://www.facebook.com/p(...)ndon/315823678458547

Oh en voor de liefhebbers: Morgen Nederlands festival met o.a. Mart Smeets in Hyde Park en woensdag Engeland-Nederland! Oranje aan dus :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:58 #77
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108495596
Vanmorgen in de Metro:

quote:
Niki, don't say anthing to anyone at any time on the Tube.
JB, London
Buiten het geratel van de tube hoor je ook geen gepraat. Het is vaak toch te luid om te praten, maar heel soms heb je mensen die het toch proberen.

Een (London born&raised) vriend van me zei ooit: "If you talk to anyone on the tube you probably get stabbed." :D
reset
pi_108777334
Even een post uit KAA gevist...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 02:09 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ga waarschijnlijk eind maart een dagje naar London voor een networking event. En natuurlijk even sightseeen O+ . Ik wil eerst naar the National Gallery om het nieuwste schilderij te bewonderen (Diana en Callisto van Titiaan). Heeft iemand nog andere tips? Het liefst in de buurt the National Gallery. Is er wat te zien bij Buckingham Palace?

Ik heb Hyde Park, Kensington Gardens, Tate Britain en Harrod's al gezien :) . Vast nog wel meer waar ik na 3 jaar niet zo 1 2 3 op kom.
Ik vind Buckingham Palace nooit echt spectaculair, maar je kunt een korte wandeling maken van Trafalgar Square via The Mall richting Buckingham Palace. Best prettig wandelen door St. James Park en dan wellicht door Green Park weer richting Piccadilly. Kun je op Piccadilly altijd nog langs het oude warenhuis Fortnum & Mason voor wat souvenirs of goeie snacks. Of je loopt door Covent Garden richting China Town, ook leuk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:00:19 #79
286575 Roces18
Chef de party
pi_108780897
Inderdaad bucking ham palace, is niet veel bijzonders. Maar voor de wachtwisseling kan je wellicht overwegen om daar even heen te gaan. Ik dacht kwart voor elf ofzo in de ochtend en dan maar enkele dagen per week (3? als ik me niet vergis).

Maar waarom zou je je überhaupt beperken tot de omgeving van de National Gallery. London is namelijk heel goed en snel te doen met de metro. Sowieso even langs Leicester Square en allicht london eye (zie je in een klap bijna alle gebouwen die je moet bewonderen eigenlijk) en is redelijk kort met een half uurtje.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108780968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:00 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad bucking ham palace, is niet veel bijzonders. Maar voor de wachtwisseling kan je wellicht overwegen om daar even heen te gaan. Ik dacht kwart voor elf ofzo in de ochtend en dan maar enkele dagen per week (3? als ik me niet vergis).

Maar waarom zou je je überhaupt beperken tot de omgeving van de National Gallery. London is namelijk heel goed en snel te doen met de metro. Sowieso even langs Leicester Square en allicht london eye (zie je in een klap bijna alle gebouwen die je moet bewonderen eigenlijk) en is redelijk kort met een half uurtje.
Leicester Square heb ik nog begrepen, maar goed, is al besproken. Ik ben niet zo van de attracties en wandel liever wat rond, maar London Eye is een optie als je dat iets vind. Kan je wellicht doorlopen richting Tate Modern, leuk stukje Thames ook.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:05:07 #81
286575 Roces18
Chef de party
pi_108781110
Maarja, uiteindelijk kunnen de winkels daar (als man zijnde) mij al een dag of twee vermaken. Heerlijk eten bij de Pizza Hut en rondstruinen door HMV :9~

Maar in de avond is de stad een pareltje en dan moet je juist rondstruinen met alle straatartiesten die overal spelen terwijl alles verlicht is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108781155
London!
Kun je daar goed shoppen?
Goedkoop?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:06:28 #83
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108781179
Hopelijk in november weer voor mijn jaarlijkse 'shot' Londen. *O*
Smell the flowers while you can....
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:06:51 #84
286575 Roces18
Chef de party
pi_108781194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:06 schreef Cher- het volgende:
London!
Kun je daar goed shoppen?
Goedkoop?
Wat vind je goedkoop :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:07:59 #85
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_108781243
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:06 schreef Cher- het volgende:
London!
Kun je daar goed shoppen?
Goedkoop?
Je kunt er héél goed shoppen. :) Maar goedkoop, tja, je maakt het zo duur als je zelf wilt (als je ook eten/drinken en dergelijke bedoelt).
Smell the flowers while you can....
pi_108781535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:05 schreef Roces18 het volgende:
Maarja, uiteindelijk kunnen de winkels daar (als man zijnde) mij al een dag of twee vermaken. Heerlijk eten bij de Pizza Hut en rondstruinen door HMV :9~

Maar in de avond is de stad een pareltje en dan moet je juist rondstruinen met alle straatartiesten die overal spelen terwijl alles verlicht is.
:X
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108787650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:24 schreef Bajskorv het volgende:
Even een post uit KAA gevist...

[..]

Ik vind Buckingham Palace nooit echt spectaculair, maar je kunt een korte wandeling maken van Trafalgar Square via The Mall richting Buckingham Palace. Best prettig wandelen door St. James Park en dan wellicht door Green Park weer richting Piccadilly. Kun je op Piccadilly altijd nog langs het oude warenhuis Fortnum & Mason voor wat souvenirs of goeie snacks. Of je loopt door Covent Garden richting China Town, ook leuk.
Bedankt voor de tips ^O^ . Ik houd wel van wandelen door parken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:00 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad bucking ham palace, is niet veel bijzonders. Maar voor de wachtwisseling kan je wellicht overwegen om daar even heen te gaan. Ik dacht kwart voor elf ofzo in de ochtend en dan maar enkele dagen per week (3? als ik me niet vergis).

Maar waarom zou je je überhaupt beperken tot de omgeving van de National Gallery. London is namelijk heel goed en snel te doen met de metro. Sowieso even langs Leicester Square en allicht london eye (zie je in een klap bijna alle gebouwen die je moet bewonderen eigenlijk) en is redelijk kort met een half uurtje.
Ja kan ook, zolang dingen maar dicht bij een metro station zijn want ik heb niet heel veel tijd, slechts een uurtje of 4. Leicester square is vlak bij de National Gallery zo te zien. Weet iemand nog leuke markten in London voor als ik tijd over heb?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_108787756
En Pizza hut ga ik in ieder geval niet heen ;) . Wel naar Pret a Manger voor de lunch O+ .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_108788069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:10 schreef RabbitHeart het volgende:

Weet iemand nog leuke markten in London voor als ik tijd over heb?
Borough Market op don-zat, bij London Bridge.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108788093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:13 schreef RabbitHeart het volgende:
En Pizza hut ga ik in ieder geval niet heen ;) . Wel naar Pret a Manger voor de lunch O+ .
Oh bah, dat komt inmiddels ook al jaren mijn neus uit. Sorry, gewoon al te lang in Londen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108789606
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Oh bah, dat komt inmiddels ook al jaren mijn neus uit. Sorry, gewoon al te lang in Londen.
Ik woon al jaren in the UK maar ze hebben geen Pret in mijn woonplaats ;(
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_108789762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:11 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Ik woon al jaren in the UK maar ze hebben geen Pret in mijn woonplaats ;(
Hm, ze hebben tegenwoordig verdomme overal Pret. Zelfs in Hong Kong krijg ik het door mijn strot geduwd...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108789792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hm, ze hebben tegenwoordig verdomme overal Pret. Zelfs in Hong Kong krijg ik het door mijn strot geduwd...
In New York hebben ze er ook veel.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:39:41 #94
286575 Roces18
Chef de party
pi_108790298
Die markten zou ik overigens afraden, niks bijzonders aan. Maar als je maar 4 uurtjes in London bent, dan zou ik toch eerst even snel naar London Eye gaan, om daarna de winkelstraten te bewonderen en dan met name de pleinen.

Hoezo maar 4 uurtjes trouwens?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_108790916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:39 schreef Roces18 het volgende:
Die markten zou ik overigens afraden, niks bijzonders aan. Maar als je maar 4 uurtjes in London bent, dan zou ik toch eerst even snel naar London Eye gaan, om daarna de winkelstraten te bewonderen en dan met name de pleinen.

Hoezo maar 4 uurtjes trouwens?
Wat is er mis met Borough Market? Stuk leuker dan London Eye...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:33:36 #96
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_108792496
Soho pizzeria is veel leuker dan de Pizza Hut.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:40:46 #97
286575 Roces18
Chef de party
pi_108792852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat is er mis met Borough Market? Stuk leuker dan London Eye...
Ik vond het niet bepaald groot, en verder was het niets bijzonders in ieder geval :P (maar smaken verschillen natuurlijk)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:59:59 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108793882
Markten zijn altijd leuk; van Dalston Market via Borough Market tot Greenwich Market. :)
reset
pi_108793978
En het gaat ook niet echt om de omvang van de markt, toch? Borough is altijd leuk en gezellig en de meeste centrale optie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109030538
Zijn er hier nog mensen die naar het Wireless festival in Hyde park gaan?
Be brave. Be kind.
pi_109430178
"It's official! Brush the dust off your orange t-shirts and get ready for Holland House 2012! 14 April 2012 Trafalgar square from midday."
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:52:20 #102
208890 June.
Seriously?
pi_109431775
Dan zit ik er precies een week, even snel wat Oranjes meenemen dan! :D
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:09:55 #103
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109434441
Vorig jaar was ik in Nederland dat weekend, maar nu ben ik wel van plan even langs te gaan dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:16:46 #104
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109434682
Wat is die website voor dit festival? Holland House op Google geeft alleen links naar de aankondigingen van die van vorig jaar...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109437032
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Wat is die website voor dit festival? Holland House op Google geeft alleen links naar de aankondigingen van die van vorig jaar...
https://www.facebook.com/events/359661494073044/

[ Bericht 12% gewijzigd door zeebeschuit op 23-03-2012 18:53:20 ]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:29:35 #106
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109438290
Thanks!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:43:16 #107
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109466199
Komende vrijdag vertrek ik misschien naar London. Voor zover ik zie heb ik de keuze uit drie reismogelijkheden:

Per auto: naar Hoek van Holland, dan de veerboot naar Harwich en vervolgens naar London
Per vliegtuig: naar Schiphol en vervolgens naar London
Per trein: Deurne (woonplaats) - Brussel en dan met een Eurostar-trein naar centraal-London. Mij lijkt dat deze optie het handigst is, maar is dat ook zo?
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:48:34 #108
286575 Roces18
Chef de party
pi_109466334
veerboot zou ik sowieso niet doen aangezien de trein ongelofelijk duur is, plus wellicht wordt je wel zeeziek :P

Eurostar duurt ook een beste tijd maar wel comfortabel , maar als ik jou was pakte ik het vliegtuig. Snel en gemakkelijk, en tijdens het wachten kan je gewoon lekker winkelen o.i.d.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109466412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:43 schreef MissionPhailed het volgende:
Komende vrijdag vertrek ik misschien naar London. Voor zover ik zie heb ik de keuze uit drie reismogelijkheden:

Per auto: naar Hoek van Holland, dan de veerboot naar Harwich en vervolgens naar London
Per vliegtuig: naar Schiphol en vervolgens naar London
Per trein: Deurne (woonplaats) - Brussel en dan met een Eurostar-trein naar centraal-London. Mij lijkt dat deze optie het handigst is, maar is dat ook zo?
Als je in brabant woont: Waarom niet met Ryanair vanaf eindhoven? Vanaf Brabant ben je ook met de auto binnen 7 uur in London met de eurotunnel mocht je die liever willen gebruiken (weinig praktisch als je alleen in stad verblijft echter).
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:48:26 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109467855
Even de laagste prijzen opgezocht qua vliegen en per trein:

Per vliegtuig: circa 85 euro (met Ryanair vanaf Eindhoven naar Stansted)
Per trein: circa 150 euro

De optie vliegtuig zal wel wat extra kosten opleveren zoals vervoer naar Eindhoven en vervoer tussen Stansted en Londen. Totale prijs blijft echter beneden 150 euro.

Per trein is wat duurder en traject gaat deels door Frankrijk maar lijkt ietwat praktischer. En vlakbij het eindstation in London zijn er massa's hotels op loopafstand.

Effe nog prakkizeren, maar wel rap want over 6 dagen ben ik weg :+
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:55:21 #111
286575 Roces18
Chef de party
pi_109468030
Kunnen vrienden of familie je niet naar Eindhoven brengen?

Verder is het vliegtuig zoveel malen sneller, of heb je vliegangst :P?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:04:29 #112
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109468263
Nee, geen vliegangst :6
Eindhoven is overigens dichtbij vanaf hier (30 km) dus vervoerskosten daarheen zijn gering ... !
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:20:47 #113
286575 Roces18
Chef de party
pi_109468795
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Nee, geen vliegangst :6
Eindhoven is overigens dichtbij vanaf hier (30 km) dus vervoerskosten daarheen zijn gering ... !
nou probleem opgelost toch :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:06:43 #114
208890 June.
Seriously?
pi_109470449
Dan zou ik voor Ryanair gaan. Op Stansted kun je dan kiezen of je met de trein naar naar het centrum van Londen gaat (á 30 euro retour) of met de bus (á 15 euro retour met easybus). Die tickets voor de trein kun je ook al kopen bij de gate op Eindhoven zag ik laatst.
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:07:45 #115
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109470486
Eindhoven is prima, en dan op Stansted een treinkaartje kopen naar Tottenham Hale en niet naar Liverpool Street, vanaf Tottenham kun je namelijk met de Victoria Line ook zo het centrum in. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 25 maart 2012 @ 19:51:18 #116
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109502019
Komende weekeinde gaat niet lukken helaas, 't zal voor twee weken later zijn. Qua hotel lijkt George Hotel nabij St. Pancras station me een mogelijkheid; relatief gunstige prijs en centrale ligging, wel gedeelde badkamer. Rond dat tijdstip overigens retour Ryanair-vluchten van 70 euro ... !
  maandag 26 maart 2012 @ 21:28:02 #117
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109546881
OK, overnachtingslocatie in London geboekt; London Serviced Aparthotel in Centraal-London. Bijna 70 euro per nacht en een gemiddelde score van 4 op 5 op Tripadvisor.com. Volgens de beoordelingen kleine kamers en gedeelde badkamers, maar wel schoon en goede service. Wat denken jullie, goede deal? :?
  maandag 26 maart 2012 @ 21:29:05 #118
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_109546929
waar precies?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 26 maart 2012 @ 21:37:28 #119
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109547499
Op de hoek Charlotte Street en Tottenham Street, grofweg 'n kilometer ten zuiden van St. Pancras Station ... !
  maandag 26 maart 2012 @ 21:43:19 #120
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109547840
Wat kost dat hotel? Ik zat eens op hostelworld te kijken en daar zijn beste mooie hostels/hotels met prive badkamer voor £35. Niet slecht alleen ik heb al onderdak.
reset
  maandag 26 maart 2012 @ 21:44:09 #121
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_109547879
150 m van Goodge street station, is zeker geen slechte lokatie. 6/7 april is daar ook geen onderhoudmoet je als je in het weekend gaat wel op letten. Een gedeelde badkamer moet je van houden.
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:43 schreef Individual het volgende:
Ik zat eens op hostelworld te kijken en daar zijn beste mooie hostels/hotels met prive badkamer voor £35.
waar liggen die?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 26 maart 2012 @ 21:55:03 #122
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109548518
Ik heb 2 in centraal willekeurig geklikt die die prijzen hadden. Het zijn dan wel pp prijzen, maar toch niet slecht. http://www.hostelworld.com/hostels/London/England/Map

De eerste in de lijst in Swiss Cottage zag er ook heel mooi uit, maar dat weet je nooit natuurlijk. Waardering niet gelezen en daar haal je vaak wel wat handigs uit. Ik heb ruim 20 hostels met ze geboekt wereldwijd en bijna altijd tevreden met een paar echte juweeltjes.
reset
  maandag 26 maart 2012 @ 22:05:25 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109549074
Ik heb ook liever privé badkamer, maar ach ... een paar nachten gedeelde badkamer is geen ramp.
70 euro is £53 dacht ik
  maandag 26 maart 2012 @ 22:13:37 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109549537
..verkeerd gelezen.. Dacht dat dat de vlucht was.. :@

Ga je alleen of met iemand anders?
reset
  maandag 26 maart 2012 @ 22:27:29 #125
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109550404
Alleen ... alhoewel ik me waarschijnlijk niet zal vervelen daar ... ! :+
  maandag 26 maart 2012 @ 23:07:14 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109551943
Lijkt me ook niet nee. :)

Ik reis wel vaak alleen, maar dat is altijd om iemand te bezoeken (of voor werk). Als ik privé helemaal alleen zou reizen zou ik alleen naar hostels gaan met een goede common room.
reset
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:27:57 #127
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109588120
Zo, nu eens kijken naar vliegtickets voor de terugreis London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april; prijs voor vroege vlucht met vertrek om 9:00 uur 'Engelse' tijd circa 35 euro, een latere vlucht (vertrek rond 12:30 uur) kost 55 euro.

Nu boeken of wachten voor eventuele prijsdalingen? Prijs kan ook omhoogschieten overigens ...
  woensdag 28 maart 2012 @ 07:44:05 #128
286575 Roces18
Chef de party
pi_109596020
Gewoon boeken 55,- is normaal voor een enkeltje.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:00:20 #129
208890 June.
Seriously?
pi_109596720
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:27 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, nu eens kijken naar vliegtickets voor de terugreis London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april; prijs voor vroege vlucht met vertrek om 9:00 uur 'Engelse' tijd circa 35 euro, een latere vlucht (vertrek rond 12:30 uur) kost 55 euro.

Nu boeken of wachten voor eventuele prijsdalingen? Prijs kan ook omhoogschieten overigens ...
Ik zou nu boeken. Als je langer wacht betaal je, zeker bij Ryanair, de hoofdprijs.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:14:46 #130
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109618942
OK, ik ga boeken. Zo te zien kan er een reisverzekering bijgeboekt worden, maar mijn CZ-polis lijkt al 100% van eventuele repatriëringskosten vanuit het buitenland te vergoeden ... !
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:25:35 #131
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109622819
Mwah, toch maar reisverzekering erbij geboekt. Probleem is dat nu dat het verwerkingscherm van Ryanair - dat volgt na betaling - nu al 25 minuten zichtbaar is. Volgens Ryanair duurt het verwerken van een betaling hooguit 45 seconden. Ik kan nu wel teruggaan en wederom de betaling bevestigen, maar vrees dan dubbel te betalen. Iemand suggesties?
pi_109623808
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Mwah, toch maar reisverzekering erbij geboekt. Probleem is dat nu dat het verwerkingscherm van Ryanair - dat volgt na betaling - nu al 25 minuten zichtbaar is. Volgens Ryanair duurt het verwerken van een betaling hooguit 45 seconden. Ik kan nu wel teruggaan en wederom de betaling bevestigen, maar vrees dan dubbel te betalen. Iemand suggesties?
Je vind het zelf niet 'een beetje dom' om die dubbele reisverzekering erbij te boeken waar je ook nog eens veel meer voor betaalt dan noodzakelijk? Betaling duurt idd maximaal 45 seconden (normaliter). na 25 minuten mag je er wel van uitgaan ja dat er iets niet helemaal goed is gegaan :P Even opbellen om te checken dus :)
pi_109624052
God, koop alsjeblieft niet dat soort onzinnige verzekeringen. Als je enig idee hebt wat de marges daarop zijn, begrijp je hoe je geript wordt...

Nederlanders zijn over het algemeen extreem over verzekerd, we lijken niet eens meer rationeel na te kunnen denken. In principe is het altijd goedkoper om gewoon eens in de zoveel tijd "je verlies" te nemen bij schade. Het enige waar je jezelf voor moet verzekeren zijn de schades die je niet financieel kunt dragen...

Dus als je maar 10k euro aan cash hebt, is het handig om je huis te verzekeren. Maar met 10k cash hoef je geen ticket van 100 euro te verzekeren...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:47:10 #134
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109624208
Ach, die verzekering kan ook geannuleerd worden zie ik op de site. Maar nu eens bellen want de boeking loopt in de soep :o
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:48:57 #135
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109624356
Oh, de lijnen zijn gesloten :') :') :')
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:56:21 #136
208890 June.
Seriously?
pi_109624801
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:44 schreef Bajskorv het volgende:
God, koop alsjeblieft niet dat soort onzinnige verzekeringen. Als je enig idee hebt wat de marges daarop zijn, begrijp je hoe je geript wordt...

Ryanair moet ergens op verdienen, en dat zijn al dit soort bijproducten. Ze bieden je ook aan of je echt geen koffers bij je bestelling wilt hebben, of dat je priority wilt boarden, of dat je niet per se op een bepaalde stoel wilt zitten? En dan tijdens de vlucht allerlei 'acties' etc.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:01:45 #137
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109625113
Nog steeds dat kut laadscherm en Ryanair-telefoonlijnen gesloten. Heb ik weer :+
pi_109626755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef June. het volgende:

[..]

Ryanair moet ergens op verdienen, en dat zijn al dit soort bijproducten. Ze bieden je ook aan of je echt geen koffers bij je bestelling wilt hebben, of dat je priority wilt boarden, of dat je niet per se op een bepaalde stoel wilt zitten? En dan tijdens de vlucht allerlei 'acties' etc.
Dat begrijp ik, maar mijn klacht over Nederlanders en verzekering was meer algemeen. We verzekeren onze vakanties, auto's all-risk, telefoons, laptops en onze godvergeten huisdieren...

Zulke verspilling...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:38:35 #139
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109627385
Cache-browser inmiddels geleegd, maar geen resultaat. Vannacht wellicht de computer aanlaten en morgenochtend kijken of er wat progressie is met de boeking op de site en of er een bevestigingsmail binnen is. Wel lastig dat geen bevestigingsmail niet per sé betekend dat er geen betaling ingehouden is.

De optie Manage my Booking - optie 2 op de site biedt ook geen soelaas ...
pi_109628412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Cache-browser inmiddels geleegd, maar geen resultaat. Vannacht wellicht de computer aanlaten en morgenochtend kijken of er wat progressie is met de boeking op de site en of er een bevestigingsmail binnen is. Wel lastig dat geen bevestigingsmail niet per sé betekend dat er geen betaling ingehouden is.

Er gaat echt niet opeens iets veranderen in je boekings scherm na zo'n tijd hoor :')

En je kunt niet je cc statement 'live' bekijken?
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:14:51 #141
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109630323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:52 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Er gaat echt niet opeens iets veranderen in je boekings scherm na zo'n tijd hoor :')

En je kunt niet je cc statement 'live' bekijken?
Zojuist bekeken maar geen nieuwe afschrijving te zien. Geen man overboord dus ... ?
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:48:58 #142
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109632848
Scherm weggeklikt. Jammer, maar een gunstig resultaat van dit gelazer is dat ik nu niet voor een onnodige reisverzekering betaal :+
Morgenochtend nog even de online CC-gegevens controleren, maar indien er dan niets te zien is, is er niets aan de hand.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:50:50 #143
208890 June.
Seriously?
pi_109632954
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:27 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar mijn klacht over Nederlanders en verzekering was meer algemeen. We verzekeren onze vakanties, auto's all-risk, telefoons, laptops en onze godvergeten huisdieren...

Zulke verspilling...
Ja, dat is wel waar inderdaad..

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zojuist bekeken maar geen nieuwe afschrijving te zien. Geen man overboord dus ... ?
Meestal krijg je ook binnen een uur een mailtje met je vluchtgegevens, dus het lijkt me dat het toch niet is afgeschreven. Ik zal als ik jou was morgen voor de zekerheid even bellen en dan opnieuw boeken.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:21:02 #144
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109647412
Schijnbaar komen Rigby en Splendid op Holland House over twee weken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:06:09 #145
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109649232
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:21 schreef Jabberwocky het volgende:
Schijnbaar komen Rigby en Splendid op Holland House over twee weken.
Zijn dit bekende NLse artiesten/bands?
reset
pi_109649914
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Zijn dit bekende NLse artiesten/bands?
:D Het moest zeker weer goedkoop zijn.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:37:37 #147
208890 June.
Seriously?
pi_109650571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Zijn dit bekende NLse artiesten/bands?
Van de eerste heb ik weleens gehoord, maar echt bekend niet nee :P . Meer 3FM Serious Talent :')
Shine bright like a diamond.
pi_109817544
Ik ben weer aan het kijken voor een weekend londen.
Nu twijfelen we tussen rotterdam - londen city 145,- ( vliegen) of
rotterdam - st pancras 92,- (trein)

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Be brave. Be kind.
  maandag 2 april 2012 @ 19:56:03 #149
286575 Roces18
Chef de party
pi_109817722
vliegen keer op keer.

en verder is st pancras een grote bouwput :{
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 2 april 2012 @ 20:08:45 #150
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109818509
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Esje-lief het volgende:
Ik ben weer aan het kijken voor een weekend londen.
Nu twijfelen we tussen rotterdam - londen city 145,- ( vliegen) of
rotterdam - st pancras 92,- (trein)

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
RTM-LCY: twee kleine efficiënte vliegveldjes en een vrij goede airline (Cityjet toch?).

Het is voor mij alweer een tijd geleden, maar heel vaak gedaan. ^O^
reset
  maandag 2 april 2012 @ 21:44:09 #151
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109825238
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:56 schreef Roces18 het volgende:
vliegen keer op keer.

en verder is st pancras een grote bouwput :{
De nieuwe King's Cross stationshal is toch wel slick.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 2 april 2012 @ 21:51:02 #152
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109825762
Zo, nu de terugreis regelen voor zondag 15 april. Prijzen die dag (zowel per vliegtuig als trein) lijken hoger dan overige dagen, tenzij in de vroege ochtend.
pi_109829032
Die zou ik ook vliegen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109829512
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:53 schreef Esje-lief het volgende:
Ik ben weer aan het kijken voor een weekend londen.
Nu twijfelen we tussen rotterdam - londen city 145,- ( vliegen) of
rotterdam - st pancras 92,- (trein)

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Absoluut vliegen vanaf Rotterdam. Erg fijn vliegveld en werkt perfect als je ff gauw in het centrum moet zijn. Is alweer ff geleden zeg dat ik vanaf Rotterdam heb gevlogen. toendertijd werden ze echt asociaal duur. Laatste ticket was zo'n 260 euro ofzo.

Voor deze prijs zeg ik zeker doen. Kan ook erg mooi zijn qua landen.:)
pi_109842802
Wat een gave stad *O*
En een heerlijk weer gehad dit weekend. Ga hier zeker nog vaker naar toe :Y
pi_109901935
ERG matig maar de line-up:

This year the following Dutch artists and bands will take to the stage:
•Rachel Louise
•Splendid
•Rigby
•De Coronas
•The Disco Accidents will be playing your favourite tunes throughout the day.

Die coronas waren er vorig jaar ook. Dat was nog wel grappig.
  woensdag 4 april 2012 @ 17:18:02 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109902169
Ik was er vorig jaar bij, maar kan me geen enkele band herinneren. Niet dat ik echt bezig was met de optredens, maar als ik iets goeds hoor dan vraag ik het of zoek ik het op.

Geen van die namen zegt me wat. Ik weet ook nog niet of ik wel ga dit jaar..
reset
  woensdag 4 april 2012 @ 18:35:19 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109904783
Ik ga wel even kijken, kon er vorig jaar niet bij zijn omdat ik zelf in Nederland was, en mijn vriendin wil een broodje kroket proberen ( :') ).

Maar de muzikale line-up is redelijk prut ja, datgene dat ik ken dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109909929
Ik ga zeker weer even kijken als het mooi weer is. Er komen uiteindelijk altijd erg veel bekenden en een biertje in de zon met een kroketje is nooit verkeerd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109909940
PS: De band heeft me nog nooit geinteresseerd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 april 2012 @ 21:37:49 #161
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109914448
Zo, de trip is geregeld.

Heenreis geschiedt per trein, mede omdat eindstation St. Pancras op een steenworp afstand van mijn overnachtingslocatie ligt. Terugreis dan per Ryanair, London (Stansted) - Eindhoven ... !
  donderdag 5 april 2012 @ 00:16:43 #162
208890 June.
Seriously?
pi_109923824
Lijkt me ook wel leuk om te gaan, even kijken of ik iemand zo gek krijg om mee te gaan dan.

Morgen trouwens de grote trip, vanaf dan 4 maanden londener O+
Shine bright like a diamond.
pi_109923911
Je kunt ook in je eentje gaan, je komt er toch altijd lui tegen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109927231
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:16 schreef June. het volgende:
Lijkt me ook wel leuk om te gaan, even kijken of ik iemand zo gek krijg om mee te gaan dan.

Morgen trouwens de grote trip, vanaf dan 4 maanden londener O+
Gewoon zeggen dat er bier en eten is, dan wil er altijd wel iemand mee. ;) Mijn entourage bestond twee jaar geleden naast nog een Nederlander uit een Noor, Italiaan, Australiër en Nieuw-Zeelander. Toen trad Direct geloof ik op, dat was best goed te pruimen. w/
  donderdag 5 april 2012 @ 08:01:32 #165
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_109927502
Vorig jaar:
reset
pi_109927518
Splendid is wel leuk, rugby is voor meisjes van 16 en de rest ken ik niet eens! :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 5 april 2012 @ 09:39:38 #167
208890 June.
Seriously?
pi_109928959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:01 schreef Individual het volgende:
Vorig jaar:
[ afbeelding ]
:9
Shine bright like a diamond.
pi_109962142
Ik ga een driedaagse boeken in mei voor mijn zus en mijzelf. Cadeautje van pa en ma. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:54:08 #169
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110137097
Ik wil halverwege mei met mijn broertje naar londen gaan, met de trein waarschijnlijk omdat dit naar Parijs vorig jaar mij ook erg goed bevallen is en het goedkoper is dan vliegen. Nu ben ik op zoek naar een beetje een betaalbaar, oke hotel in het centrum van londen, vlak bij een metro.

Iemand tips / ervaringen hiervoor? alvast bedankt!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110138015
Vliegen met Easyjet was voor mij goedkoper dan met de trein, ben benieuwd welke prijzen jij hebt voor mijn volgende keer :).

Ik had een appartement, studios2let wat erg goed is bevallen. Zit op 5 minuten lopen van St. Pancras / King cross en op 5 minuten lopen van Russel Street.
pi_110139475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:54 schreef Frag_adder het volgende:
Ik wil halverwege mei met mijn broertje naar londen gaan, met de trein waarschijnlijk omdat dit naar Parijs vorig jaar mij ook erg goed bevallen is en het goedkoper is dan vliegen. Nu ben ik op zoek naar een beetje een betaalbaar, oke hotel in het centrum van londen, vlak bij een metro.

Iemand tips / ervaringen hiervoor? alvast bedankt!
Ik zat in het Alhambra Hotel. Je hoefde maar de straat over te steken en je stond op St.Pancras. Met de trein is mij trouwens goed bevallen.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:33:48 #172
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110145915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Ik zat in het Alhambra Hotel. Je hoefde maar de straat over te steken en je stond op St.Pancras. Met de trein is mij trouwens goed bevallen.
zit vol wanneer wij willen gaan :( maar ziet er goed uit, dankje! :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:12:01 #173
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110147743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:15 schreef staticdata het volgende:
Vliegen met Easyjet was voor mij goedkoper dan met de trein, ben benieuwd welke prijzen jij hebt voor mijn volgende keer :).
easyJet kost al gauw 80 euro, en daar komt nog een reis naar schiphol en een trein-/busreis naar Londen bij. De trein is 100 euro, maar doet er iets langer over.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Ik zat in het Alhambra Hotel. Je hoefde maar de straat over te steken en je stond op St.Pancras. Met de trein is mij trouwens goed bevallen.
De paar keer dat ik op St. Pancras ben geweest, was het erg ver lopen naar een metro. Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe sommige stations er ondergronds uitzien. Weet iemand of daar een site voor is?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:55:44 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_110154468
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:12 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

easyJet kost al gauw 80 euro, en daar komt nog een reis naar schiphol en een trein-/busreis naar Londen bij. De trein is 100 euro, maar doet er iets langer over.

[..]

De paar keer dat ik op St. Pancras ben geweest, was het erg ver lopen naar een metro. Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe sommige stations er ondergronds uitzien. Weet iemand of daar een site voor is?
Bedoel je hoe de ondergrondse er allemaal uitzien?

Verder klopt dat het erg ver lopen is naar de metro. Er zit er namelijk maar eentje in de omgeving. Maar het is wel lekker dichtbij de hoofdstraten en zeker als een metro niet rijdt zoals ik wel is heb gehad, dan is het erg fijn als er meerdere lijnen naar toe gaan zodat je niet de trein en de bus hoeft te nemen om 12 uur in de nacht :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_110249646
Weet er iemand goedkope parkeerplaatsen buiten Londen waar het mogelijk is om de wagen twee dagen te laten staan en vervolgens met Ov. Naar het centrum te gaan ? Iemand raadde mij de 02 arena parking aan ? Klopt dit ?

Ik wil namelijk met de auto de eurotunnel nemen vanuit Calais naar Folkestone . Amper 124 ¤ heen en terug. Gedeeld door vier personen is dat spotgoedkoop itt de Eurostar .
  donderdag 12 april 2012 @ 22:23:50 #176
208890 June.
Seriously?
pi_110254285
Je hebt ook al retourvluchten met Ryanair voor 30,- inclusief.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 12 april 2012 @ 22:30:39 #177
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110254760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef June. het volgende:
Je hebt ook al retourvluchten met Ryanair voor 30,- inclusief.
+ 12 EUR creditcardkosten, + 20 GBP/persoon reiskosten naar Londen
of je reist op een hele gekke tijd :P
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_110254913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:23 schreef June. het volgende:
Je hebt ook al retourvluchten met Ryanair voor 30,- inclusief.
Op de dagen/uren die wij willen, is het ongeveer ¤ 140 . Dan is de boot of eurotunnel met de wagen een pak goedkoper, zeker omdat ik gratis rij met de auto.
Maar dan moet ik dus wel een geschikte parkeerplaats vinden voor enkele dagen.
pi_110258661
Battersea park road. Ligt ergens een tesco. Kun je gratis parkeren en de bushalte ligt letterlijk 1 stap van je auto. Binnen 10 minuten zit je in het centrum.

Een vriend van me heeft daar gewoond. Vandaar dat ik het weet. Heb daar vaak de auto laten staan zonder problemen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2012 00:02:26 ]
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:08:56 #180
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110258957
Zo, morgen per trein naar Londen. Zondag dan weer terug per vliegtuig vanaf Stansted maar twijfel nog of ik richting het vliegveld ga per trein of bus. Is het noodzakelijk online te reserveren hiervoor of kan ook ter plekke een ticket worden gekocht ... ?
pi_110260954
Met Easyjet/Ryanair is in mijn ervaring helemaal niet goedkoper dan met KLM.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:30:51 #182
208890 June.
Seriously?
pi_110264201
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

+ 12 EUR creditcardkosten, + 20 GBP/persoon reiskosten naar Londen
of je reist op een hele gekke tijd :P
Valt mee hoor, gewoon rond 9u vanaf Eindhoven. Maar je moet ook een beetje geluk hebben inderdaad ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, morgen per trein naar Londen. Zondag dan weer terug per vliegtuig vanaf Stansted maar twijfel nog of ik richting het vliegveld ga per trein of bus. Is het noodzakelijk online te reserveren hiervoor of kan ook ter plekke een ticket worden gekocht ... ?
Trein is wel makkelijker, iets duurder. Volgens mij kun je voor de trein op het station waar de stansted express aankomt wel ter plekke een kaartje kopen, voor de bus (easybus) weet ik eigenlijk niet waar dat kan.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:29:01 #183
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110265369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:30 schreef June. het volgende:

[..]

Trein is wel makkelijker, iets duurder. Volgens mij kun je voor de trein op het station waar de stansted express aankomt wel ter plekke een kaartje kopen, voor de bus (easybus) weet ik eigenlijk niet waar dat kan.
EasyBus heeft een plekje in de grote hal waar iedereen binnenkomt en waar je ook door moet als je naar de trein of bus wilt. Volgens mij kun je ook bij de chauffeur nog een kaartje kopen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 01:08 schreef RabbitHeart het volgende:
Met Easyjet/Ryanair is in mijn ervaring helemaal niet goedkoper dan met KLM.
Ook niet als je op de juiste tijd boekt (bij Easyjet stijgt de prijs als je wacht, bij Ryanair moet je soms juist wel wachten) en geen handbagage meeneemt?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:44:15 #184
208890 June.
Seriously?
pi_110314287
Omg, de eerste band was wel erg slecht :')
Shine bright like a diamond.
pi_110315149
Ik skip TS dit jaar. Fietste er net langs, maar had er ff geen zin in. Zo ff richting Notting Hill voor pints.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 15 april 2012 @ 10:05:38 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110341980
Alles gegeten wat er te eten viel en daarna maar weer weg gegaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110342551
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:01 schreef Blue_note het volgende:
Battersea park road. Ligt ergens een tesco. Kun je gratis parkeren en de bushalte ligt letterlijk 1 stap van je auto. Binnen 10 minuten zit je in het centrum.

Een vriend van me heeft daar gewoond. Vandaar dat ik het weet. Heb daar vaak de auto laten staan zonder problemen.
Zo , dit dus. Iemand nog parkeermogelijkheden buiten Londen ? Waar de wagen tweetal dagen goedkoop en veilig kan staan en waar een goede connectie met openbaar vervoer mogelijk is.
  zondag 15 april 2012 @ 17:42:20 #188
208890 June.
Seriously?
pi_110357744
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 10:31 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Zo , dit dus. Iemand nog parkeermogelijkheden buiten Londen ? Waar de wagen tweetal dagen goedkoop en veilig kan staan en waar een goede connectie met openbaar vervoer mogelijk is.
Er is een grote Sainsbury's met veel parkeerplaatsen dichtbij Vauxhall aan Wandsworth road, maar weet niet of je daar ook gratis kunt parkeren. Als ik er deze week langskom kan ik wel even kijken voor je. In 10 min ben je middenin het centrum.
Shine bright like a diamond.
  zondag 15 april 2012 @ 18:53:59 #189
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110360274
En vandaag weer teruggekeerd van mijn 'test-trip' naar Londen. Deze test-trip duurde 2 dagen (vrijdag heen & zondag terug) en was bedoeld om te zien of de stad me beviel. Dat was weldegelijk het geval; een levendige miljoenenstad met bij wijze van spreken massa's bezienswaardigheden. De wisseling van de paleiswachten bij Buckingham Palace was het opvallendst. Ik overnachtte in de London Serviced Apartments in Charlotte Street, een organisatie met een geniaal concept gerund door een stel Indiërs. Aanraadbaar voor degenen die relatief goedkoop in centraal London willen bivakkeren en niet een eigen badkamer als harde eis hebben ... !

De terugreis vanmorgen viel overigens bijna in het water; vanaf Liverpool Station wou ik per trein naar Stansted Airport maar er kwam een serieuze kink in de kabel. Eerst viel de trein van 7:02 uur uit door reparatiewerkzaamheden, toen de dienst van 7:17 uur en daarna die van 7:32 uur. Lastig als om 9:00 uur je vlucht vanaf Stansted vertrekt. Toen maar met een stel medereizigers een taxi genomen naar 't vliegveld. Feitelijk was ik te laat (Ryanair sluit zijn gate normaliter een halfuur vóór vertrek van het vliegtuig en ik was 10 minuten later), maar tot mijn aangename verrassing was de gate tóch open. :o

Al met al een fraaie trip die wel voor herhaling vatbaar is ... !
  zondag 15 april 2012 @ 18:59:12 #190
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110360487
Opletten als je boekt via NS Hispeed. De getoonde reis kan zomaar anders worden als ze onderhoud inplannen nadat je geboekt hebt, en ben door het omreizen zo bijna een uur langer onderweg. Hadden ze dat direct getoond dan was ik niet met de trein gegaan.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_110360897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:29 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ook niet als je op de juiste tijd boekt (bij Easyjet stijgt de prijs als je wacht, bij Ryanair moet je soms juist wel wachten) en geen handbagage meeneemt?
Inclusief baggage komen beide maatschappijen rond de 80 pond :Y . Ik maak ongeveer 4x per jaar een retourtje Engeland-Nederland.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_110364565
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:42 schreef June. het volgende:

[..]

Er is een grote Sainsbury's met veel parkeerplaatsen dichtbij Vauxhall aan Wandsworth road, maar weet niet of je daar ook gratis kunt parkeren. Als ik er deze week langskom kan ik wel even kijken voor je. In 10 min ben je middenin het centrum.
Dat is vlakbij de Tesco aan Battersea Park Road. Dus mocht het niet gratis zijn kan hij beter daar parkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2012 20:21:33 ]
  zondag 15 april 2012 @ 20:41:08 #193
208890 June.
Seriously?
pi_110365992
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is vlakbij de Tesco aan Battersea Park Road. Dus mocht het niet gratis zijn kan hij beter daar parkeren.
Klopt, maar deze is qua ligging wel beter. Bus stopt ook direct voor de 'deur', lopend ben je binnen 5 minuten bij Vauxhall (metro)station.
Shine bright like a diamond.
pi_110370381
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:42 schreef June. het volgende:

[..]

Er is een grote Sainsbury's met veel parkeerplaatsen dichtbij Vauxhall aan Wandsworth road, maar weet niet of je daar ook gratis kunt parkeren. Als ik er deze week langskom kan ik wel even kijken voor je. In 10 min ben je middenin het centrum.
Zou vriendelijk zijn, thanks :)
pi_110386033
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 01:08 schreef RabbitHeart het volgende:
Met Easyjet/Ryanair is in mijn ervaring helemaal niet goedkoper dan met KLM.
Ik had laatst precies hetzelfde. Vloog toen met KLM en het was verdorie net zo goedkoop/duur als easyjet. Met KLM vlieg ik ook nog eens naar Heathrow ipv gatwick en dit scheelt ook weer in de reiskosten.
2 weken geleden vloog ik weer mrt easyjet en wist ik weer waarom ik vorige keer easyjet had vervloekt. Totaal geen communicatie en erg vaak vertragingen.

Met KLM is het vaak een paar tientjes duurder maar heb nog nooit gezeik gehad mrt ze. Dat ismij die paar tientjes wel waard.
pi_110388373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:12 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

easyJet kost al gauw 80 euro, en daar komt nog een reis naar schiphol en een trein-/busreis naar Londen bij. De trein is 100 euro, maar doet er iets langer over.

[..]

De paar keer dat ik op St. Pancras ben geweest, was het erg ver lopen naar een metro. Ik zou eigenlijk wel eens willen zien hoe sommige stations er ondergronds uitzien. Weet iemand of daar een site voor is?
Dit was echt St. Pancras inlopen, trap af, rechtsaf of rechtdoor de metro in dus wellicht zat ik aan een goede kant.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_110388982
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 09:51 schreef Opaas het volgende:

[..]

Ik had laatst precies hetzelfde. Vloog toen met KLM en het was verdorie net zo goedkoop/duur als easyjet. Met KLM vlieg ik ook nog eens naar Heathrow ipv gatwick en dit scheelt ook weer in de reiskosten.
2 weken geleden vloog ik weer mrt easyjet en wist ik weer waarom ik vorige keer easyjet had vervloekt. Totaal geen communicatie en erg vaak vertragingen.

Met KLM is het vaak een paar tientjes duurder maar heb nog nooit gezeik gehad mrt ze. Dat ismij die paar tientjes wel waard.
Op dit kleine stukje vlieg ik nooit budget. Schiet gewoon niet op. Naar Heathrow kan ik gewoon de tube nemen, da's sowieso al makkelijker. BA is zelden vertraagd naar A'dam en T5 is erg efficient.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 16 april 2012 @ 12:00:21 #198
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110389885
Net een retourvlucht Nederland vanaf City voor 120 pond geboekt, Air France. Dat scheelt inderdaad eigenlijk niks meer met EasyJet/Ryanair, zeker als je het extra vervoer gaat incalculeren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110390065
Ik vind het nadeel van City alleen dat ik altijd op de polderbaan land bij Schiphol en dus alle gewonnen tijd weer verlies. Eigenlijk vind ik City gewoon niet zo'n fijne airport meer. Londen uit is het handig van kantoor, maar een stuk verder vanuit huis. Daarnaast minder efficient scanners enzo, je staat er vaker in de rij. Heathrow T5 is voor mij dichterbij en de afhandeling gaat allemaal vlotter.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 16 april 2012 @ 12:40:02 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110391126
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:06 schreef Bajskorv het volgende:
polderbaan bij Schiphol
Je bedoelt Vliegveld Haarlem? :P

Ik woon 'dichtbij' LCY en voor mij velen malen sneller. Dan vlieg/vloog ik wel vooral op Dusseldorf en Jersey.

LCY is wel groter en langzamer geworden over de jaren..
reset
pi_110391173
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Je bedoelt Vliegveld Haarlem? :P

Ik woon 'dichtbij' LCY en voor mij velen malen sneller. Dan vlieg/vloog ik wel vooral op Dusseldorf en Jersey.

LCY is wel groter en langzamer geworden over de jaren..
En T5 maakt voor mij Heathrow weer sneller, dus het werd aantrekkelijker dan City. Maar het blijft beter dan menig vliegveld. Ik vind R'dam nog altijd erg relaxed, het is daar altijd zo rustig en ontspannen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 16 april 2012 @ 13:01:02 #202
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110391758
Polderbaan wist ik niet, al vlieg ik gelukkig terug vanaf Rotterdam dus dan heb ik daar alvast geen last van. Heathrow en City maakt qua reistijd niet echt veel uit voor mij (N7).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 16 april 2012 @ 13:03:41 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110391866
Hoe kleiner hoe beter! Rotterdam is idd geweldig, hoewel ik daar al jaren niet meer ben geweest.

Schiphol is voor de omvang prima, maar die mij maar klein en fijn. Lekker klein en regionaal.

Het maakt idd veel uit of je door het centrum heen moet of niet. Die bloody Picadilly line met z'n 100 stops naar Heathrow duurt zo lang als je vanuit het oosten komt.
reset
  maandag 16 april 2012 @ 13:16:26 #204
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110392397
Klopt ja, ik deed er altijd zo'n uur over. Net gecheckt hoe lang het duurt om bij City te komen, dat is 45 minuten. Nice.

Die Air France aanbiedingen maar vaker in de gaten houden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110392718
Voor mij is T5 maar 40 minuten zonder overstap met de Piccadilly. City duurt ongeveer net zolang, maar dan moet ik 2 keer overstappen en de DLR gebruiken (scheelt weer een paar pond).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110395976
Ik land met KLM en BA ook vaak op de Polderbaan. Het is niet volgens mij niet zo dat komende van City je ALTIJD op de Polderbaan landt en komende van Heathrow ALTIJD niet.
Wellicht het een vaker dan het ander. Dat weet ik niet.

Gebruikte vroeger bijna altijd BA van Gatwick naar Amsterdam want woonde en werkte toen in SW.
Nu het kantoor in Hammersmith staat vlieg ik uitsluitend van en naar Heathrow (wel vaak met KLM dus geen T5).

City heb ik een paar keer gedaan maar was voor mij bijna altijd verder reizen dan Gatwick/Heathrow.

Kan me in het begin herinneren dat ik nog een paar keer vanaf Luton en Stansted heb gevlogen. Er komen duurde veeeeeel langer dan de vlucht.
pi_110396440
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:40 schreef DUK het volgende:
Ik land met KLM en BA ook vaak op de Polderbaan. Het is niet volgens mij niet zo dat komende van City je ALTIJD op de Polderbaan landt en komende van Heathrow ALTIJD niet.
Wellicht het een vaker dan het ander. Dat weet ik niet.

Klopt, het is meer mijn ervaring dat de kleine toestellen eerder op de polderbaan landen. Zeker niet altijd, maar met de hoeveelheid vluchtjes die ik gedaan heb over de afgelopen 6 jaar begint er zich wel een bepaalde trend voor te doen in mijn hoofd ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110397860
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Op dit kleine stukje vlieg ik nooit budget. Schiet gewoon niet op. Naar Heathrow kan ik gewoon de tube nemen, da's sowieso al makkelijker. BA is zelden vertraagd naar A'dam en T5 is erg efficient.
3x budget gevlogen maar het is altijd gezeik met die maatschappijen. LCY is voor mij te ver weg omdat ik helemaal naar pinner moet dus helaas niet te doen. Veel te lange reistijd. Gatwick is wel te doen maar door de vertragingen duurt het zoveel langer allemaal.

Heathrow is voor mij een goede en KLM is absoluut niet meer duur tegenwoordig.
  donderdag 19 april 2012 @ 11:11:02 #209
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110524188
Ik wil eind mei (even datum niet voorhanden) een tripje maken van een paar dagen, maar ik ben nog nooit alleen weggeweest, ben niet thuis in budget-reizen en dergelijke.

Welke tips hebben jullie voor reis, verblijf (hostel/BnB?) en bezienswaardigheden?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 19 april 2012 @ 11:15:48 #210
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110524326
Genoeg goedkope hostels.

Musea zijn vaak gratis (de vaste collecties), en de monumenten kun je natuurlijk ook gratis zien van buiten. Eenmaal in centraal Londen is er zelfs veel aan te lopen. Als het niet veel mag kosten, is dat dus ook niet nodig. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 19 april 2012 @ 11:20:29 #211
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110524474
Kleine vermelding: ik ben 1x eerder geweest maar daarbij maar 1 dag in de stad zelf geweest en kriskras erdoorheen gestuiterd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 19 april 2012 @ 18:34:24 #212
208890 June.
Seriously?
pi_110542364
Hostel waar ik weleens heb gezeten heette travel joy hostel, dichtbij Pimlico station. Het ligt direct aan de thames, je kunt er overdag gratis (nonalcoholisch) drinken en een nachtbus richting Leicester Square is direct voor de deur. Ongeveer 20 pond per nacht.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:05:57 #213
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110547709
Das de moeite :) Thnx, ga ik mee aan de slag.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110548178
Bezoek sowieso het Natural History Museum. Science Museum is ook wel leuk. Camden Lock is ook wel aardig. Als je daar heen gaat moet je sowieso Cyberdog bezoeken!
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:23:11 #215
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110548244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 00:20 schreef Nero22 het volgende:
Bezoek sowieso het Natural History Museum. Science Museum is ook wel leuk. Camden Lock is ook wel aardig. Als je daar heen gaat moet je sowieso Cyberdog bezoeken!
Staat al heeel lang op mijn lijstje, Natural History :) (in mijn jeugd helemaal dinosaurus en prehistorie-nutter)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:53:18 #216
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110608620
Wat is de Eurostar een paupertrein zeg. De opgegeven reistijd bij het boeken klopt niet omdat er onderhoud ingepland kan worden nadat je geboekt hebt en omdat je bij de terugreis 30 minuten vantevoren ingecheckt moet zijn. Vlak voor de reis heb je dezelfde paspoort- en bagagecontroles als bij vliegen, bij aankomst in Londen heb je weer zo'n check. Tijdens de reis zijn er allemaal mensen met jonge kinderen die niet met het vliegtuig gaan. En de beenruimte als je bij het raam zit is matig omdat er een verhoging van de vloer is net waar je normaal je voet aan de raamkant zou neerzetten.

Komt bij dat ik afgelopen week las dat de treinreis vanaf Stansted naar Liverpool street vanaf juli mogelijk nog maar 30 minuten duurt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zondag 22 april 2012 @ 22:36:54 #217
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110654495
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef GlowMouse het volgende:
Wat is de Eurostar een paupertrein zeg. De opgegeven reistijd bij het boeken klopt niet omdat er onderhoud ingepland kan worden nadat je geboekt hebt en omdat je bij de terugreis 30 minuten vantevoren ingecheckt moet zijn. Vlak voor de reis heb je dezelfde paspoort- en bagagecontroles als bij vliegen, bij aankomst in Londen heb je weer zo'n check. Tijdens de reis zijn er allemaal mensen met jonge kinderen die niet met het vliegtuig gaan. En de beenruimte als je bij het raam zit is matig omdat er een verhoging van de vloer is net waar je normaal je voet aan de raamkant zou neerzetten.

Komt bij dat ik afgelopen week las dat de treinreis vanaf Stansted naar Liverpool street vanaf juli mogelijk nog maar 30 minuten duurt.
Ik had juist 'n goede ervaring met Eurostar en bijkomende treinreizen in NL; een praktische en ontspannen manier van reizen, alhoewel gezegd moet worden dat ik buiten de spits reed en niet van de opgegeven tijden afgeweken werd. Zitruimte in de Eurostar was inderdaad wat krap bemeten (vooral met m'n 1,98 m lengte) maar verder nauwelijks minpunten. En slechts 79 euro voor de reis van bij wijze van spreken huisdeur tot hoteldeur is beslist niet slecht.

Die dubbele paspoortcontrole is inderdaad wel vreemd ... !
pi_110654793
quote:
3s.gif Op zondag 22 april 2012 22:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik had juist 'n goede ervaring met Eurostar en bijkomende treinreizen in NL; een praktische en ontspannen manier van reizen, alhoewel gezegd moet worden dat ik buiten de spits reed en niet van de opgegeven tijden afgeweken werd. Zitruimte in de Eurostar was inderdaad wat krap bemeten (vooral met m'n 1,98 m lengte) maar verder nauwelijks minpunten. En slechts 79 euro voor de reis van bij wijze van spreken huisdeur tot hoteldeur is beslist niet slecht.

Die dubbele paspoortcontrole is inderdaad wel vreemd ... !
Als je naar Engeland vliegt wordt je op bij aankomst nogmaals bij de douane gechecked...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 april 2012 @ 22:43:43 #219
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110654901
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:41 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als je naar Engeland vliegt wordt je op bij aankomst nogmaals bij de douane gechecked...
maar dat is vaak een enkele scan van je paspoort waarbij je foto wordt vergeleken. UK is nu eenmaal een paranoide eiland geworden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110655199
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 22:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

maar dat is vaak een enkele scan van je paspoort waarbij je foto wordt vergeleken. UK is nu eenmaal een paranoide eiland geworden.
Maar er is dus geen verschil tussen de trein of het vliegtuig qua controles. Niks met paranoide te maken. Voor Schengen was dit overal zo, maar de UK zit gewoon niet in Schengen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 22 april 2012 @ 22:52:49 #221
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110655413
Is ook weer zo. Lijkt wat vreemd doordat 't op een treinroute gebeurd, maar bij veel internationale vluchten is het gewoon gemeengoed.

Anderzijds wel krom dat bijvoorbeeld reizigers die in Brussel in de Eurostar stappen met als bestemming Lille (Frankrijk) tóch door een paspoortcontrole van het VK heenmoeten. Kan zowat niet anders omdat de bestemmingen van alle passagiers onmogelijk te bepalen zijn, maar toch.
pi_110655940
Dat dus. Het probleem was ook dat er voorheen minder controle was en de Eurostar vrij snel een snelweg voor illegalen richting de UK was.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 11:51:39 #223
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110668292
Over een maandje heb ik ook plannen om richting Londen te gaan. Ik wordt daar opgehaald voor een lang weekend, dus ik hoef alleen de vlucht te regelen (vliegveld Gatwick is voor diegene het dichtsbij om mij op te pikken).

Ik reis verder voor het eerst alleen per vliegtuig en naar het buitenland. Iemand misschien wat advies en/of tips om goedkoop (of in ieder geval niet te duur, ongeveer 100 euro is mijn budget) te vliegen en hoe alles daar een beetje in zijn werk gaat?
  maandag 23 april 2012 @ 12:06:29 #224
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110668795
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Over een maandje heb ik ook plannen om richting Londen te gaan. Ik wordt daar opgehaald voor een lang weekend, dus ik hoef alleen de vlucht te regelen (vliegveld Gatwick is voor diegene het dichtsbij om mij op te pikken).

Ik reis verder voor het eerst alleen per vliegtuig en naar het buitenland. Iemand misschien wat advies en/of tips om goedkoop (of in ieder geval niet te duur, ongeveer 100 euro is mijn budget) te vliegen en hoe alles daar een beetje in zijn werk gaat?
Vlieg met Ryanair of Easyjet.

Ryanair biedt meestal de laagste tarieven (retourtje kan al vanaf 40-50 euro inclusief administratieve en creditcardkosten) maar rekent voor extra diensten soms stevige meerprijzen. Voorbeelden van extra diensten; priority boarding, reservering zitplaats, SMS-notificatie, etc. En Ryanair vliegt in Nederland alleen vanaf Eindhoven en dan naar Stansted, da's 50 km ten noordoosten van Londen.

Easyjet is wat duurder dan Ryanair maar vliegt wel vanaf Amsterdam naar o.a Gatwick. Ik heb me niet verdiept hoe het zit met meerkosten voor extra diensten van Easyjet ... !

Woon je in zuidoostelijk NL dan is Ryanair beter, anders Easyjet.
pi_110668804
Hm, voor 100 euro wordt over een maand Easyjet al lastig met vrijdag heen en zondag terug. Echter, als je met "lang weekend" bijvoorbeed donderdag-maandag bedoelt, is het goed mogelijk om dat voor minder dan 100 euro te boeken.

BA krijg je niet voor minder dan 100 euro en KLM vliegt niet op Gatwick. Ryanair vliegt naar Stansted vanaf Eindhoven, maar dat is echt niet de moeite waard qua kosten en tijd, vrees ik.

Dus check even Easyjet en dan ben je klaar. Zorg dat je een kleine tas handbagage hebt om kosten voor ruimbagage te vermijden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 12:07:17 #226
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110668830
;) Nee. Vrijdag heen en maandag of dinsdag terug. :)

Easyjet had ik in ieder geval al gevonden. Zou ik op vrijdag rond de 50/60 euro kunnen vliegen en als ik dinsdag terug zou gaan, kost me dat zo'n 35/40 euro (al naar gelang het tijdstip).

Heb sowiesow wel wat meer bagage dan alleen een handtas. (Ik ga namelijk ook als gast naar een bruiloft). Hoeveel kost dat bij Easyjet? Ik kan wel iets boven mijn budget uit. Dat is geen probleem, maar wil het wel redelijk houden nog qua prijs!

En via Easyjet kan je alleen betalen met creditcard toch?

(Sorry voor deze waterval aan vragen. Ik wil de reis goed regelen omdat ik helemaal alleen ga voor het eerst! :D :@ )
  maandag 23 april 2012 @ 12:17:00 #227
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110669115
Handbagage is wel meer dan een handtas (de handtas moet dan wel in de andere tas). Als je een tas hebt die net aan de maximale afmetingen voldoet, kun je waarschijnlijk genoeg meenemen.

Je kunt bij easyJet een paar keer doorklikken om te kijken wat je daadwerkelijk kwijt bent. Betaling is per creditcard inderdaad (of debit card, is goedkoper maar de geaccepteerde debit card heeft vrijwel niemand in Nederland).
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_110669195
Een tas inchecken van 20 kilo kost je 22 euro voor het retourtje. Handbagage mag tot een formaat van 56x45x20 centimeter mee, geen gewichtsrestrictie (tenzij je het heel bizar maakt). Als je een zachte weekendtas neemt (altijd makkelijk om mee te krijgen), kan je volgens mij wel genoeg meenemen voor een bruiloft?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 12:21:11 #229
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110669250
20 cm is de dikte bij Ryanair, bij easyJet is het 56x45x25 cm.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_110669330
Sorry, ik had iets verkeerd overgenomen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 12:38:45 #231
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110669985
Thanks! Wil ze zo snel mogelijk gaan bestellen namelijk. Des te goedkoper ik nog enigzins ben. Is ook een zeer spontane trip, dus vandaar dat ik nog maar een maand voor tickets heb! :D
pi_110670032
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Thanks! Wil ze zo snel mogelijk gaan bestellen namelijk. Des te goedkoper ik nog enigzins ben. Is ook een zeer spontane trip, dus vandaar dat ik nog maar een maand voor tickets heb! :D
Ik zou dan gewoon nu boeken. Als je echt denkt ruimbagage nodig te hebben, is het goedkoper dat direct mee te boeken. Aan de balie betaal je extra.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 12:40:27 #233
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110670056
En is het trouwens erg als bv. iemand anders mijn tickets besteld? Wij hebben namelijk geen creditcard, niemand van ons hier thuis! -O-
pi_110670138
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:40 schreef Bienelientjee het volgende:
En is het trouwens erg als bv. iemand anders mijn tickets besteld? Wij hebben namelijk geen creditcard, niemand van ons hier thuis! -O-
Normaal gesproken niet, maar doet Easyjet echt alleen credit cards in Nederland? In Engeland kan je gewoon je "debit card" (pin pas) gebruiken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 12:43:37 #235
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110670189
Via de website van Easyjet kan ik alleen via creditcard en debit card betalen. Ik heb nog nooit vliegtickets besteld, dus vandaar... :@
  maandag 23 april 2012 @ 13:42:35 #236
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110672701
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:40 schreef Bienelientjee het volgende:
En is het trouwens erg als bv. iemand anders mijn tickets besteld? Wij hebben namelijk geen creditcard, niemand van ons hier thuis! -O-
Dat is niet erg. Zorg wel dat diegene je voornaam invult zoals die op je id-kaart of paspoort staat.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 23 april 2012 @ 13:50:01 #237
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110673000
Naja, nu nog iemand vinden die dat voor me wilt doen. -O-
  maandag 23 april 2012 @ 13:56:33 #238
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110673219
Hoe werken pre-paid credit kaarten in NL? Ik meende ergens te hebben gezien dat iemand in NL dat had.

Als dat niet al te moeilijk is (zoals in bv de VS) kan je dat doen toch?

Reizen zonder credit card lijkt me lastig..
reset
  maandag 23 april 2012 @ 13:57:44 #239
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110673264
Ik hoef daar helemaal niets te betalen dat weekend. Eten, overnachting. Alles is er al voor me. Ik hoef dus alleen de vluchten te betalen..
pi_110673287
Als het echt niet lukt kan je altijd nog easyjet vluchten boeken vie sites als vliegwinkel.dreizen etc. met iDeal maar dan betaal je wel een toeslag voor de 'service' die zij bieden. Maar als laatste optie kan je dat in gaten houden.

Voor alle Londen-gangers: vanaf 1 mei vliegt Easyjet vanaf Amsterdam naar een 'nieuw' (oud) London vliegveld; Southend. Vluchten daarvoor zijn vanzelfsprekend momenteel heel goedkoop vanwege promo-periode.
pi_110673337
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:56 schreef Individual het volgende:
Hoe werken pre-paid credit kaarten in NL? Ik meende ergens te hebben gezien dat iemand in NL dat had.

Als dat niet al te moeilijk is (zoals in bv de VS) kan je dat doen toch?

Reizen zonder credit card lijkt me lastig..
Neteller/Moneybookers. Maar die moet je aanvragen, adres-verificatie doorlopen etc. Duurt minimaal 2/3 weken voordat je de kaart hebt.

Snap niet dat NL banken nog niet de creditcard functie op pinpasjes toestaan zoals in Engeland waarbij alle bankpassen gewoon een debit creditcard nummer erop hebben.
  maandag 23 april 2012 @ 14:07:44 #242
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110673621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:59 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Neteller/Moneybookers. Maar die moet je aanvragen, adres-verificatie doorlopen etc. Duurt minimaal 2/3 weken voordat je de kaart hebt.

Snap niet dat NL banken nog niet de creditcard functie op pinpasjes toestaan zoals in Engeland waarbij alle bankpassen gewoon een debit creditcard nummer erop hebben.
Ze maken het niet makkelijk. Met Kerst 2 jaar terug kreeg ik een pre-paid credit card met wat geld er op die gewoon uit een Wall Mart oid kwam. Geen registratie of wat dan ook. Na wat ermee te hebben gekocht heb ik hem weer weggegooit.

Nederland is geen credit card land idd. Gelukkig heb ik nog een Rabopas voor als ik een treinkaartje wil halen oid.
reset
  maandag 23 april 2012 @ 14:11:21 #243
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110673755
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:58 schreef zeebeschuit het volgende:
Voor alle Londen-gangers: vanaf 1 mei vliegt Easyjet vanaf Amsterdam naar een 'nieuw' (oud) London vliegveld; Southend. Vluchten daarvoor zijn vanzelfsprekend momenteel heel goedkoop vanwege promo-periode.
Daar vliegen ze ook deze maand al op.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 23 april 2012 @ 15:32:39 #244
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110676833
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Normaal gesproken niet, maar doet Easyjet echt alleen credit cards in Nederland? In Engeland kan je gewoon je "debit card" (pin pas) gebruiken.
Debit card is niet echt hetzelfde als een pin pas, ik kan met m'n Visa Debit 9 van de 10 keer gewoon creditcard betalingen doen (en dan de credit card charge ook nog ontwijken) maar met m'n Maestro pinpas gaat dat echt niet. :P

Het debitcard systeem bestaat in Nederland sowieso niet echt, tenzij er recent iets veranderd is.

edit: spuit 11, zeebeschuit was me voor. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110677094
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:32 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Debit card is niet echt hetzelfde als een pin pas, ik kan met m'n Visa Debit 9 van de 10 keer gewoon creditcard betalingen doen (en dan de credit card charge ook nog ontwijken) maar met m'n Maestro pinpas gaat dat echt niet. :P

Het debitcard systeem bestaat in Nederland sowieso niet echt, tenzij er recent iets veranderd is.

edit: spuit 11, zeebeschuit was me voor. :')
Klopt, Nederland heeft nog een ouderwets pin systeem. Ik zou echter verwachten dat als Easyjet in de UK debit cards accepteert, ze in Nederland wel iets als Paypal zouden hebben. Maar wellicht niet, ik boek er nooit mee.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 15:50:07 #246
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110677605
Maar goed, iemand die een debitcard heeft, heeft me geholpen! *O* De boeking is gemaakt! ;) Nu maar hopen dat het inchecken ensow een stuk relaxter gaat!
  maandag 23 april 2012 @ 15:51:46 #247
208890 June.
Seriously?
pi_110677671
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:56 schreef Individual het volgende:
Hoe werken pre-paid credit kaarten in NL? Ik meende ergens te hebben gezien dat iemand in NL dat had.

Als dat niet al te moeilijk is (zoals in bv de VS) kan je dat doen toch?

Reizen zonder credit card lijkt me lastig..
Wat is dat dan? Ik heb een creditcard, sinds kort met pincode, en daarmee kan ik gewoon in de winkels ed 'pinnen'. Enige verschil is dat het er pas aan het einde van mijn NLse rekening afgaat.

En dan heb ik nog mijn gewone, Maestro pinpas, maar daarmee kan ik hier in London zowat overal gewoon mee pinnen.
Shine bright like a diamond.
pi_110677972
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Maar goed, iemand die een debitcard heeft, heeft me geholpen! *O* De boeking is gemaakt! ;) Nu maar hopen dat het inchecken ensow een stuk relaxter gaat!
Inchecken met Easyjet is een koekie.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 17:43:48 #249
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_110682315
Ik heb dus een email ontvangen van Easyjet. Daar staat mijn bevestigingsnummer in. De twee reizen die ik ga maken. En dat ik extra bagage erbij heb. En zo'n aparte barcode. Is dat dan zeg maar mijn vliegticket als ik die uitprint? Staat namelijk ook nog allerlei reclame-dingen in van autoverhuur, hotels, parkeren. En dat ID-informatie toevoegen (wat ik ook al gedaan heb online)

(Eerste keer, dus ik heb geen idee hoe die e- vliegtickets eruit zien)

Sorry, mijn waterval aan vragen is bijna voorbij! I promiss! :@ :D
  maandag 23 april 2012 @ 17:45:21 #250
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110682400
Ja die tickets zien er niet uit, maar het is inderdaad je ticket. Die code scannen ze bij de terminal en gate. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 23 april 2012 @ 18:11:02 #251
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110683424
Nice!
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 25 april 2012 @ 00:06:45 #252
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110752488
Vlucht heen en terug geboekt, nu nog een hostel/BnB :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 26 april 2012 @ 20:35:22 #253
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110831296
Hostel ook geboekt, morgen even bellen met verzekering om te kijken wat er zoal gedekt is gezien de camera die mee gaat.

Zit onder Batter Sea park, dus redelijk bij het centrum. Ik loop ook graag.

Ik heb mezelf voorgenomen veel portretten te schieten en korte interviews met mensen te houden, kennen jullie leuke plekken om bijzondere mensen aan te treffen die wel typerend voor Londen zijn?
(al zou ik de foto's en interviews in een bundel toch Random Strangers noemen)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 26 april 2012 @ 20:44:41 #254
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_110831907
Volgens mij tref je in de meeste pubs meer Londenaren dan toeristen. Afhankelijk van waar je hotel precies zit, kun je al een flink stukje lopen naar de metro. Al kun je ook de bus pakken en dan uitstappen waar je het er mooi uit vindt zien.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 26 april 2012 @ 20:47:59 #255
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110832167
Hmhm, het idee is om tussen het lopen door portretten te maken en korte interviews af te nemen van mooie/opvallende/eigen mensen over Londen en wat het voor hen betekend in de wereld.

Het eindresultaat wil ik dan als serie online gooien of bij Blurb.com als boek. Heb ik iig wat te doen tussen het rondkijken door.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 26 april 2012 @ 21:07:06 #256
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110833731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Hostel ook geboekt, morgen even bellen met verzekering om te kijken wat er zoal gedekt is gezien de camera die mee gaat.

Zit onder Batter Sea park, dus redelijk bij het centrum. Ik loop ook graag.

Ik heb mezelf voorgenomen veel portretten te schieten en korte interviews met mensen te houden, kennen jullie leuke plekken om bijzondere mensen aan te treffen die wel typerend voor Londen zijn?
(al zou ik de foto's en interviews in een bundel toch Random Strangers noemen)
Batter Sea klinkt als een bijnaam voor een wijk in Glasgow. :P

Interessante mensen die willen en zullen praten zal je wel tegenkomen bij Speaker's Corner in Hyde Park. Pubs zijn natuurlijk ook een goede plek en dan ligt het weer aan wat voor soort mensen je zoekt. In de East End heb je bv heel oud-originele Londenaren en veel 'nieuwe' Londenaren.
reset
  donderdag 26 april 2012 @ 21:16:16 #257
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110834476
Denk dat ik een beetje gemengd wil, mensen in een shabby eettentje, de fish-n-chips-boer, pubmeubulair, mensen van de straat :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 26 april 2012 @ 22:04:33 #258
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_110838235
Er zijn heel veel verschillende mensen in London.

Veel van de voormalige Cockneys zijn de rivier overgestoken naar het zuid-oosten (de armere.. de rijkere zijn naar Essex). Latijnse mensen in Elephant & Castle en Seven Sisters, Carribbeans in Lewisham, Afrikanen en Turken in Dalston, Bangladeshi in de East End, Duitsers in Richmond, Zuid Afrikanen in Wimbledon, orthodoxe Joden in Stamford Hill en ga zo maar door en door en door.

Mensen van de straat heb je overal. Markten zijn een bron van interessante mensen en daar zijn er veel van. Cabbies weten ook vaak heel veel.

Shabby eettentjes heb je in heel veel alle vormen en maten. Fish n Chips heb je bijna overal wel al dan niet met gebraden kip.

Het zou niet moeilijk moeten zijn om interessante mensen te vinden! Succes!
reset
pi_110850593
Een paar makkelijke plekken zijn volgens mij Smithfield Market (vroeg op staan, vleesmarkt), Borough Market (meer toeristen, maar de marktlui zijn leuk), Covent Garden (de straatartiesten), Chinatown (de Aziaten), Chelsea Barracks (gepensioneerde soldaten), etc.

En inderdaad, pubs zitten altijd vol met locals. Zelfs als je in toeristische gebieden komt, zal je locals vinden in de pub.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:16:36 #260
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111038386
Ik vlieg over 2 weken op stansted. Zijn er mensen met ervaringen met deze luchthaven? Het is mij bekend dat er nogal een afstand tussen deze luchthaven en het centrum is en wat is dan de beste manier om van hier naar het centrum te geraken? Immers vind ik meer dan 40 euro voor een retour treinkaartje toch wel een beetje prijzig.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:21:51 #261
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111038588
Vanaf Stansted kan je veel goedkoper met een Easybus of een Terrabus naar de stad. Voor de trein kan je geloof ik ook goedkopere tickets kopen.
reset
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:57:12 #262
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_111039956
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:36 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Ik pleit voor de trein. De easyBus is niet zo heel goedkoop meer. Ik heb hem een keer genomen voor 10 pond heen en weer, maar recent was het al 15 pond op de meeste gangbare tijden, en is er maar een klein verschil met https://www.stanstedexpress.com/ryanair/
Je ziet eigenlijk niks van de stad, en je moet hopen dat er plek is bij de eerstvolgende bus die vertrekt. De Stansted Express vertrekt elk kwartier, is sneller, en met het kaartje kun je ook korting krijgen via 2for1 (wel thuis uitzoeken/uitprinten); als je 1x in de Tower of London gaat dan heb je het kaartje al terugverdiend.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 2 mei 2012 @ 15:15:30 #263
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_111040774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:16 schreef Frag_adder het volgende:
Ik vlieg over 2 weken op stansted. Zijn er mensen met ervaringen met deze luchthaven? Het is mij bekend dat er nogal een afstand tussen deze luchthaven en het centrum is en wat is dan de beste manier om van hier naar het centrum te geraken? Immers vind ik meer dan 40 euro voor een retour treinkaartje toch wel een beetje prijzig.
15 Pond voor een retourtje met Terravision. Is ongeveer anderhalfuur rijden en ze droppen je op Victoria. Daar een Oystercard halen en je kunt alles bereiken.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_111063693
Ik ga volgende week met mijn zus 2,5 dag naar London. Ik land maandagochtend op Stansted en ik vlieg woensdagavond weer terug. Wat zijn nou de dingen die ik haar kan laten zien? Ik kan maar geen "schema" verzinnen.

Ze wilde sowieso naar Harrods, Westminster Abbey en de Tower (Bridge). Ons hotel ligt bij die laatste om de hoek.

Ik zat te denken aan Buckingham Palace, Westminster Abbey en de Tower (Bridge) op dag 1, Harrods en Oxford Street/Regent Street, Natural History Museum op dag 2, en op dag 3 nog naar de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace en Covent Garden. Natuurlijk is er nog veel meer te doen/zien (vooral op dag 3), maar ik kan maar niks verzonnen krijgen. Wanneer is het handig om bijv. een kijkje te nemen in Camden Lock? Zouden jullie me misschien kunnen adviseren?

[ Bericht 2% gewijzigd door Nero22 op 02-05-2012 22:52:27 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:55:46 #265
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111064515
Van Westminster kan je naar Tower (Bridge) lopen langs de rivier en onderweg bv even bij Tate Modern kijken. Als je dat op redelijk tempo doet kan je bij de tower de (snelle) boot nemen naar Greenwich om daat de Royal Naval College en Greenwich Park te bekijken.

Hyde Park met speakers' corner en Marble Arch, Harrods en verder shoppen zoals je al zei.

Nog een halve dag dan rond St James' Park met Buckinham Palace, horse guards, Trafalgar Square, etc. Je kan kijjken of ze een looptour doen die je leuk vindt.

Success iig!
reset
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:57:47 #266
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111064638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:55 schreef Individual het volgende:
Van Westminster kan je naar Tower (Bridge) lopen langs de rivier en onderweg bv even bij Tate Modern kijken. Als je dat op redelijk tempo doet kan je bij de tower de (snelle) boot nemen naar Greenwich om daat de Royal Naval College en Greenwich Park te bekijken.

Hyde Park met speakers' corner en Marble Arch, Harrods en verder shoppen zoals je al zei. Camden (Lock) kan je overdag ook rondkijken om te shoppen voor alternatieve dingen idd

Nog een halve dag dan rond St James' Park met Buckinham Palace, horse guards, Trafalgar Square, etc. Je kan kijjken of ze een looptour doen die je leuk vindt.

Success iig!
reset
pi_111064746
Awesome, dankjewel. :D

Hyde Park was ik even vergeten inderdaad. Die horse guards, stelt dat nog wat voor of niet? Ik ben er de vorige keer alleen voorbij gereden met de bus... En Camden Lock was alleen voor de show eigenlijk, niet echt om te shoppen. Ik denk niet dat ze daar van houdt, haha. Goede reden ook om even de tube te pakken. :P

[ Bericht 31% gewijzigd door Nero22 op 02-05-2012 23:04:47 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111077961
Ik heb in juni een avondje stappen in londen gepland met 5 vrienden. (savonds heen met ryanair,volgende dag rond middaguur terug). Het is op een woensdagavond.

Ik ben nu al verscheidene keren wezen stappen daar. Ben bij Zoo Bar en Club Metra geweest @ West End. Was opzich prima te doen maar is er nog een andere club die ik moet zien daar? Graag in het West End.

tnx
pi_111214382
Ik ben laatst bij the Funky Buddha geweest.. DE club van wat ik begreep.. Berkelystreet. Zijstraat van Regentstreet naast NoBu..

Was wel lachen.. 20 pond entree. Vrij streng deur beleid.
Be brave. Be kind.
  zondag 6 mei 2012 @ 18:34:35 #270
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111214463
quote:
14s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:59 schreef Nero22 het volgende:
Awesome, dankjewel. :D

Hyde Park was ik even vergeten inderdaad. Die horse guards, stelt dat nog wat voor of niet? Ik ben er de vorige keer alleen voorbij gereden met de bus... En Camden Lock was alleen voor de show eigenlijk, niet echt om te shoppen. Ik denk niet dat ze daar van houdt, haha. Goede reden ook om even de tube te pakken. :P
het is een rij mensen op paard :P en die lossen elkaar af. IS het heel erg indrukwekkend? nee, maar het is zeker leuk om een keer te zien en het is gratis :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_111215254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:38 schreef Abloom het volgende:
Ik heb in juni een avondje stappen in londen gepland met 5 vrienden. (savonds heen met ryanair,volgende dag rond middaguur terug). Het is op een woensdagavond.

Ik ben nu al verscheidene keren wezen stappen daar. Ben bij Zoo Bar en Club Metra geweest @ West End. Was opzich prima te doen maar is er nog een andere club die ik moet zien daar? Graag in het West End.

tnx
Momenteel is http://www.thevenuelondon.com/ de populairste club van London. Heel bekend London gaat er heen maar het deurbeleid is toch nog vrij soepel gehouden. Eigenlijk ideale plek om een nacht door te brengen met echte locals! Deze plek is nog onontdekt door de gemiddelde toerist dus als je echt een unieke hippe clubnight wil bezoeken is het zeker een aanrader!!
  zondag 6 mei 2012 @ 19:13:50 #272
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111215816
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 18:58 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Momenteel is http://www.thevenuelondon.com/ de populairste club van London. Heel bekend London gaat er heen maar het deurbeleid is toch nog vrij soepel gehouden. Eigenlijk ideale plek om een nacht door te brengen met echte locals! Deze plek is nog onontdekt door de gemiddelde toerist dus als je echt een unieke hippe clubnight wil bezoeken is het zeker een aanrader!!
Dat dus. Als je weg wilt komen van de bovengenoemde toeristenplaatsen en als een echte Londoner uit wilt gaan moet je hierheen! Misschien wat lastiger te komen dan de grote tourist traps in het centrum, maar het is het meer dan waard! ^O^
reset
  zondag 6 mei 2012 @ 20:07:29 #273
357000 Bajskorv
Retired
pi_111218190
In termen van clubs is Funky Buddha ook al vrij oud. Echt "high end" zijn momenteel The Box en Le Baron. Je moet ervan houden, ik word er soms mee naartoe gesleurd, maar anders ook echt niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 mei 2012 @ 20:09:01 #274
357000 Bajskorv
Retired
pi_111218298
Oh, en tenten als the Venue zijn natuurlijk altijd briljant.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 mei 2012 @ 21:27:20 #275
239590 Nero22
Smile!
pi_111223222
Wooo, over 12 uur land ik in Engeland.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111225093
*meldt*

In september ga ik weer naar Londen! *O* Laatste keer dat ik geweest ben was in 2008 en mijn reisgenoot toen vond alles 'te duur' of wilde ie gewoon niet (musicals). Dus ik ga nu lekker 9 dagen alleen en alle dingen doen die hij toen niet wilde :6

Nu ben ik me een beetje in vliegtickets aan het verdiepen en ik ben niet helemaal zeker van welke maatschappij ik moet kiezen. EasyJet is het goedkoopst, maar had vorige keer 2 uur vertraging (heenweg) en een geannuleerde terugreis, waardoor we via Luton moesten reizen en onze vervoerskosten daarnaartoe nooit werden vergoed. Ik heb bij KLM zitten kijken, maar het lijkt erop dat die alleen 's middags vliegen en ik wil toch het liefst ergens 's ochtends in het vliegtuig stappen. Help? :')

Ik heb gekeken voor een treinticket met de Eurostar, wat me heel erg bevallen is in het verleden, maar als ik de prijzen wil bekijken krijg ik de melding dat ik telefonisch moet reserveren.

Ik wil niet teveel uitgeven aan vervoer, maar ik heb ook geen trek in geannuleerde vluchten en meer van dat soort ellende. Wat zouden jullie adviseren? :)
  zondag 6 mei 2012 @ 22:08:34 #277
357000 Bajskorv
Retired
pi_111226207
BA, mijn favoriet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111226495
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:08 schreef Bajskorv het volgende:
BA, mijn favoriet.
Rekenen zij de check-in bagage ook apart of zit dat bij de ticketprijs inbegrepen?
  zondag 6 mei 2012 @ 22:22:04 #279
357000 Bajskorv
Retired
pi_111227189
Zit erbij inbegrepen, en vanaf Heathrow pak je gewoon de metro de stad in, wat goedkoper is dan de treinen maar de 'budget' vliegvelden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111227615
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:22 schreef Bajskorv het volgende:
Zit erbij inbegrepen, en vanaf Heathrow pak je gewoon de metro de stad in, wat goedkoper is dan de treinen maar de 'budget' vliegvelden.
Op zich wel, maar als ik zo de prijzen vergelijk ben ik zo'n ¤60 meer kwijt als ik op Heathrow vlieg ipv Gatwick - per saldo ben ik dan alsnog 3 tientjes duurder uit (en dan neem ik niet eens de metro van Heathrow naar zone 1 mee). BA heeft ook gunstigere tijden en prijzen naar Gatwick, dus ik denk dat ik daar voor ga :) Thanks!
  zondag 6 mei 2012 @ 22:31:39 #281
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111227863
Was laatst weer een aantal dagen terug in Londen, moest ik een converter hebben, normaliter hop ik ff snel de Maplin in bij Liverpool street maar die was er niet meer :(. Wat zijn een beetje de zaken waar je altijd wel zo'n ding kunt vinden?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:32:55 #282
357000 Bajskorv
Retired
pi_111227954
Maplin bestaat volgens mij nog gewoon? Anders heeft Boots zelfs convertors.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 6 mei 2012 @ 22:34:44 #283
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111228081
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:32 schreef Bajskorv het volgende:
Maplin bestaat volgens mij nog gewoon? Anders heeft Boots zelfs convertors.
Oh, nooit gezien bij Boots. Ik had bizar weinig tijd en het was net voor dat alle winkels dicht gingen. We hadden altijd een Maplin die op een aantal minuten van onze uni daar maar die was er nu dus niet meer :P. En als het dan net voor sluitingstijd is wordt het lastig zo'n ding te vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:39:56 #284
239590 Nero22
Smile!
pi_111228413
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:27 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Op zich wel, maar als ik zo de prijzen vergelijk ben ik zo'n ¤60 meer kwijt als ik op Heathrow vlieg ipv Gatwick - per saldo ben ik dan alsnog 3 tientjes duurder uit (en dan neem ik niet eens de metro van Heathrow naar zone 1 mee). BA heeft ook gunstigere tijden en prijzen naar Gatwick, dus ik denk dat ik daar voor ga :) Thanks!
En Ryanair dan? Dan vlieg je voor nog geen ¤40 heen en terug en voor nog eens geen ¤40 heb je de trein van Stansted naar het centrum en terug.

Én je landt dan nog eens 's morgens en je kunt 's avonds weer terugvliegen.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:45:33 #285
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111228809
Mja, ik mis die tijden waar ik voor 58,- een retourtje Londen - any train station in Holland had een paar jaar terug. Die prijzen zijn nu stukken hoger bij de Eurostar. Vliegen naar Londen (op City na) vind ik eigenlijk een crime. Ik houd er niet van om eerst nog lang in een trein te zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:53:27 #286
239590 Nero22
Smile!
pi_111229327
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, ik mis die tijden waar ik voor 58,- een retourtje Londen - any train station in Holland had een paar jaar terug. Die prijzen zijn nu stukken hoger bij de Eurostar. Vliegen naar Londen (op City na) vind ik eigenlijk een crime. Ik houd er niet van om eerst nog lang in een trein te zitten.
Met die prijs zou ik vaker de oversteek maken. Gewoon, omdat het kan. :D
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 6 mei 2012 @ 22:58:25 #287
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111229639
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:53 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Met die prijs zou ik vaker de oversteek maken. Gewoon, omdat het kan. :D
Dat deed ik dus ook. Heb er 3.5 jaar gewoond, en toen was het gewoon nog 'cheap'. Destijds hoefde je ook niet extra(!) te betalen voor een open treinticket naar Nederland. Dat is nu wel het geval. Ik ben die tijd echt belachelijk vaak op en neer geweest. Soms ook gewoon dat ik in de ochtend vertrok uit het noorden (met de trein) om later die middag lessen te volgen in Londen. Gewoon, omdat het kon. :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:08:21 #288
239590 Nero22
Smile!
pi_111230240
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook. Heb er 3.5 jaar gewoond, en toen was het gewoon nog 'cheap'. Destijds hoefde je ook niet extra(!) te betalen voor een open treinticket naar Nederland. Dat is nu wel het geval. Ik ben die tijd echt belachelijk vaak op en neer geweest. Soms ook gewoon dat ik in de ochtend vertrok uit het noorden (met de trein) om later die middag lessen te volgen in Londen. Gewoon, omdat het kon. :P
Sweet...!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_111233241
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:39 schreef Nero22 het volgende:

[..]

En Ryanair dan? Dan vlieg je voor nog geen ¤40 heen en terug en voor nog eens geen ¤40 heb je de trein van Stansted naar het centrum en terug.

Én je landt dan nog eens 's morgens en je kunt 's avonds weer terugvliegen.
Maar je vliegt vanaf Eindhoven, etc. Die paar tientjes besparing is het mij echt niet waard.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111241282
Ik zit nu in de Stansted express. :D
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 7 mei 2012 @ 17:11:13 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_111254289
Over kleine 3 weekjes naar Londen! Weer een paar vraagjes!

In mijn email had ik al een soort overzicht gekregen om uit te pringen. Via Easyjet kan ik nu echter ook mijn instapkaart /boardingpass al uitprinten. Is dat al online inchecken zeg maar? Snap er niet veel van! :@

En ik moet ook mijn bagage nog inchecken. Dus ik moet dan sowiesow in die rij gaan staan?

Alleen reizen voor het eerst... :D wat een zenuwslopend iets!

[ Bericht 29% gewijzigd door Bienelientjee op 07-05-2012 17:16:32 ]
  maandag 7 mei 2012 @ 17:18:11 #292
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111254475
EasyJet gewoon boarding pass uitprinten en die scannen bij de terminal ja. :)
Je hoeft daar niet op dezelfde manier 'in te checken' zoals bij Ryanair, gewoon uitprinten en gaan.

Voor bagage zijn speciale balies met bagage drop off. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 7 mei 2012 @ 17:20:40 #293
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_111254542
1. je print je instapkaart uit
2. je gaat naar het vliegveld
3. je gaat naar de douane en laat je instapkaart en paspoort/id kaart zien
4. je loopt naar de gate
5. vliegen maar

Alleen als je een extra koffer (incheck) meeneemt moet je even langs de incheckbalie en anders niet.

Na die eerste keer vraag je je af waar je je zo druk over hebt gemaakt. ;)
reset
  maandag 7 mei 2012 @ 17:22:48 #294
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111254621
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:20 schreef Individual het volgende:
1. je print je instapkaart uit
2. je gaat naar het vliegveld
3. je gaat naar de douane en laat je instapkaart en paspoort/id kaart zien
4. je loopt naar de gate
5. vliegen maar

Alleen als je een extra koffer (incheck) meeneemt moet je even langs de incheckbalie en anders niet.

Na die eerste keer vraag je je af waar je je zo druk over hebt gemaakt. ;)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 7 mei 2012 @ 17:23:53 #295
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_111254665
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:20 schreef Individual het volgende:
Na die eerste keer vraag je je af waar je je zo druk over hebt gemaakt. ;)
:@ Denk het ook..... :D

Maar vooralsnog ben ik daar zenuwachtig om! :@
  maandag 7 mei 2012 @ 17:58:21 #296
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111255663
Mijn eerste keer alleen reizen vloog ik naar Guangzhou, met een transfer in Beijing. Op Beijing Airport werd m'n vlucht spontaan omgeboekt en kreeg ik een handgeschreven papiertje (alleen Chinese gekrabbelde karakters) als boarding pass. Sindsdien vind ik alleen reizen wel meevallen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111262456
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:39 schreef Nero22 het volgende:

[..]

En Ryanair dan? Dan vlieg je voor nog geen ¤40 heen en terug en voor nog eens geen ¤40 heb je de trein van Stansted naar het centrum en terug.

Én je landt dan nog eens 's morgens en je kunt 's avonds weer terugvliegen.
Ik woon in Amsterdam, dus dan ben ik ook nog ¤ 18 voor een treinkaartje kwijt naar Eindhoven. Qua ticketprijs maakt het niet zoveel uit, een retourticket van ¤ 40 zie ik in ieder geval niet..
  maandag 7 mei 2012 @ 21:32:31 #298
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111265326
Met Ryanair moet je geluk hebben, ik ben een keer voor 20 euro heen en weer gevlogen, maar heb ook een keer bijna 80 euro voor een enkeltje neer kunnen tikken. Dan zit je al weer vlakbij de prijzen van iedere andere airline, het was dat Eindhoven op dat moment heel gunstig uitkwam anders had ik het niet gedaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 7 mei 2012 @ 21:33:27 #299
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_111265373
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat deed ik dus ook. Heb er 3.5 jaar gewoond,
Afgestudeerd bij London Met dus? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_111265644
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Met Ryanair moet je geluk hebben, ik ben een keer voor 20 euro heen en weer gevlogen, maar heb ook een keer bijna 80 euro voor een enkeltje neer kunnen tikken. Dan zit je al weer vlakbij de prijzen van iedere andere airline, het was dat Eindhoven op dat moment heel gunstig uitkwam anders had ik het niet gedaan.
Je moet idd geluk hebben.. Ik wil wel alles op tijd geregeld hebben dus ik ga daar niet op wachten, als ik dan moet kiezen tussen Ryanair of een andere maatschappij dan ga ik toch echt voor een andere. Ik heb nog nooit met BA gevlogen, dus ik ben benieuwd! :)
pi_111270570
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:38 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Je moet idd geluk hebben.. Ik wil wel alles op tijd geregeld hebben dus ik ga daar niet op wachten, als ik dan moet kiezen tussen Ryanair of een andere maatschappij dan ga ik toch echt voor een andere. Ik heb nog nooit met BA gevlogen, dus ik ben benieuwd! :)
BA is gewoon heel goed! :)

En je moet inderdaad een beetje mazzel hebben met de prijzen van Ryanair.
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')