abonnement Unibet Coolblue
pi_112291575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

staan er geen op mp. Maar wel een xr500 ! Die zijn wel leip http://link.marktplaats.nl/562454714
mijne kopen? 1200 euro met kenteken natuurlijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_112292081
pics?
pi_112294446
Zeg eh? Wat heeft dat met de Dakar te maken? Ksst.
pi_112558632
Mooi ^O^

DAF (of Paccar?) is tegenwoordig toch aandeelhouder in Tatra?
pi_112561684
Klopt. Paccar motor, DAF cabine, Tatra chassis en ophanging. Mooie combi.

Meer info over de Tatra Phoenix

Hoop zaterdag mijn eerste eigen Phoenix foto's te maken op de TKD in Wezep, daar zijn altijd ook wel een paar Dakar voertuigen aanwezig trouwens, dus, wie in de buurt komt,het is gratis. Vandaag, morgen en zaterdag.
pi_112568283
Beetje spammen voor zijn eigen site terwijl RTLgp de bron is.
gr gr
pi_112569450
Is dit omdat het bij ginaf niet zo lekker loopt?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_112570188
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:27 schreef Waffle het volgende:
Is dit omdat het bij ginaf niet zo lekker loopt?
Gerard van Veenendaal is bij Ginaf en dus GRP/GRS weg toch ook? De financiele problemen aldaar zijn iig wel weg nu het Chinees is.
pi_112577450
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Klopt. Paccar motor, DAF cabine, Tatra chassis en ophanging. Mooie combi.

Meer info over de Tatra Phoenix

Hoop zaterdag mijn eerste eigen Phoenix foto's te maken op de TKD in Wezep, daar zijn altijd ook wel een paar Dakar voertuigen aanwezig trouwens, dus, wie in de buurt komt,het is gratis. Vandaag, morgen en zaterdag.
mooi dat buischassis inderdaad, dat wel in het klapzand.
En de nieuwe tatra rijdt hier al regelmatig rond maar dat zal nog wel een test zijn van de daf hier uit eindhoven
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_112577927
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef densmee het volgende:

[..]

mooi dat buischassis inderdaad, dat wel in het klapzand.
En de nieuwe tatra rijdt hier al regelmatig rond maar dat zal nog wel een test zijn van de daf hier uit eindhoven
Loven is ook Tatra dealer geworden, vandaar.

De Phoenix is trouwens helaas NIET op de TKD te zien (DAF ook niet, GINAF wel).Gemiste kans!
pi_114776815
Aangezien het hier zo stil is maar even een paar foto's van de Desafio Litoral (Argentinië), waar men een kans maakt om een plek te winnen voor de echte Dakar ;).

Dag 1







Dag 2





Dag 3





Dag 4





Dag 5



pi_116491309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ah. Ik ben benieuwd waar hij nu terecht komt.
Yamaha.

Verhoeven tekent voor twee jaar bij Yamaha
quote:
RIJSWIJK - Motorcrosser Frans Verhoeven rijdt de Dakar Rally van 2013 en 2014 op een topmotor van Yamaha.

De Brabander tekende donderdag een overeenkomst van twee jaar met het Japanse motormerk.

Verhoeven krijgt de beschikking over een Yamaha 450 viertakt met volledige fabrieksondersteuning voor de woestijnrally door Zuid-Amerika.

Doel is een positie in de top vijf in het motorklassement.

Verhoeven reed in 2005 zijn eerste Dakar. Zijn beste resultaat bereikte hij in 2009, toen hij als achtste eindigde. Hij behaalde tot nu toe drie etappezeges. In de zware editie van 2012 behaalde Verhoeven twee top drie-finishes.

Betrouwbaarheid

''Ik heb bewezen dat ik de kwaliteiten heb om etappes te winnen. Ik had een paar keer in de top vijf kunnen eindigen als ik niet tegen pech en mechanische problemen was aangelopen. Met de betrouwbaarheid en de snelheid van de Yamaha 450 hoop ik nu eindelijk te kunnen laten zien wat ik écht waard ben'', aldus de motorcrosser.

De Dakar Rally 2013 start op 5 januari in de Peruaanse hoofdstad Lima. Na 8000 kilometer door Peru, Argentinië en Chili is de finish op 20 januari in de Chileense hoofdstad Santiago.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_116492181
Zullen we na mislukte transfers naar BMW en Sherco dan maar zeggen 3x is scheepsrecht?
Op papier ziet het er goed uit.

VAG heeft zich helemaal teruggetrokken, dus geen Bentley's in Dakar.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:44:28 #90
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116493496
Vrehoeven _O_ erg benieuwd hoe hij het op een Yammie zal doen. Sherco was een waar fiasco, al leverde het wel geniale verhalen op...
pi_116665456
Ik kwam onderstaande tegen op de website van Wevers Sport.
Ze hebben gewoon een kopie gemaakt van de Mitsubishi MRX?

quote:
Henry Racing HRX12

The Henry Racing (code-named HRX12) is a cross-country rally car developed by Wevers Sport for competing in 2012.

“HRX12″ stands for Henry Rally X-Country. The car was built in 2012, and will compete in the 2013 Dakar Rally.

It has a tubular steel frame with carbon fiber bodywork.


Brand : Henry Racing
Model : HRX12
Year : 2012
Engine : 5L / V8 - Gasoline
Engine power : about 360 HP
Transmission : Sadev, 6 gear sequential
Suspension : Independent / Reiger Suspension fully adjustable
Tyres : BF Goodrich ALL Terrain 245/80 16″
Rims : OZ aluminium 7J x 16″
Tank capacity : 480 Liters
Weight : 1925 Kg
http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550

Enkele foto's:





Voor de vergelijking even de originele Mitsubishi MRX wagen:





Mooi project dat wel! Als Wevers iets doet dan doen ze het goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 11-09-2012 22:25:30 ]
pi_116666060
René Kuipers gaat een truck van De Rooy besturen.

quote:
Voor FERM betekent het partnerschap met het succesvolle Dakar team een verdere verdieping van de activiteiten in de autosport. Afgelopen seizoen behaalde FERM als hoofdsponsor van rallyrijder Dennis Kuipers veel succes in het World Rally Championship (WRC). Onder meer met een historische vijfde plaats tijdens de WK-wedstrijd van Frankrijk.

De Dakar Rally is de ultieme test voor mens en machine. Een uitdagende omgeving voor de gereedschappen van FERM. De kans om samen te werken met een absoluut topteam maakt de uitdaging nog groter. FERM is trots dat het samen met Team de Rooy verder mag bouwen aan nieuwe successen, zegt Ivo Mönnink directeur van FERM.

Team de Rooy kent een lange succesvolle historie in de Dakar Rally. Vanaf de overwinning van Jan de Rooy met de DAF Turbo Twin in 1987 tot aan de prachtige zege van Gerard de Rooy met de Iveco dit jaar; exact 25 jaar na het succes van zijn vader. Met Hans Stacey heeft Team de Rooy bovendien nog een derde Dakar winnaar in de gelederen.



René Kuipers terug in Le Dakar



Petronas Team de Rooy Iveco verwelkomt voor 2013 een nieuw teamlid: René Kuipers. De ervaren rallyrijder uit Twente zal na eerdere deelnames op de motor en met de auto in een truck stappen tijdens de aankomende Dakar Rally. René Kuipers voegt zich zo bij een select gezelschap van sportmensen die in drie verschillende categorieën aan de zwaarste rally ter wereld hebben deelgenomen.

Het contact is ontstaan na een telefoontje van Hans Stacey. Ik was eigenlijk meteen enthousiast. Een rallytruck is iets heel anders dan de World Rally Cars die ik gewend ben, dus dat is een geweldige uitdaging. Met de ervaring van Hans, Gerard en de andere teamleden om me heen moet dat helemaal goed komen. Wellicht kan het team ook nog profiteren van onze ervaring in het WRC, aldus René Kuipers.
http://www.fermwrt.com/ni(...)mt_ferm_als_partner/
pi_118036889
http://rallyemaroc.npo.fr/?lang=en

*O* er wordt alvast wat opgewarmd in de Rallye OiLibya Du Maroc!
Ja doei.
pi_118048470
Veel Nederlanders aan de start.
pi_118605273
quote:
Nice! Zou mooi voor 'm zijn als ie inderdaad voor de topplaatsen mee kan doen tegen Despres en Coma, al blijven die een klasse apart natuurlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kwam onderstaande tegen op de website van Wevers Sport.
Ze hebben gewoon een kopie gemaakt van de Mitsubishi MRX?

[..]

http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550

Enkele foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de vergelijking even de originele Mitsubishi MRX wagen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi project dat wel! Als Wevers iets doet dan doen ze het goed.
Ben benieuwd!

Nog mensen hier die naar de pre-proloog gaan op 11 november?
Schip ahoy!
pi_118605547
Ik zie ondertussen ook even dat Bernard Ten Brinke de rally in Marokko op zijn naam geschreven heeft in 2011. Doet hij goed tussen alle grote namen van de jaren ervoor!
pi_119093770
Matige pre-proloog vandaag. In de paddock wel het nodige te zien; vooral veel motoren en trucks. Maar het rijden was kut geregeld met die BN'er-challenge tussendoor. En zowel motoren als trucks reden weinig rondjes...
Schip ahoy!
pi_119093810
Maar 3 auto's (Coronel, vd Goorbergh en Van Loon) aan de start?
pi_119096463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kwam onderstaande tegen op de website van Wevers Sport.
Ze hebben gewoon een kopie gemaakt van de Mitsubishi MRX?

[..]

http://www.weverssport.com/offroad/?page_id=550

Enkele foto's:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voor de vergelijking even de originele Mitsubishi MRX wagen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi project dat wel! Als Wevers iets doet dan doen ze het goed.
Waarom heeft ie eigenlijk van die grote spatlappen?
gr gr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')