abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_107239096
Rise Against rockt wel hard op Hollis Brown
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_107241850
Maroon5 verneukt I Shall Be Released wel gigantisch zeg :')
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107244509
Wel een suffe schare artiesten zeg.
What's it going to be then, eh?
pi_107245859
Zo ver ben ik nog niet, ben pas bij Miley Cyrus
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_107245987
Jammer dat niemand een gemoderniseerde uitvoering van Hurricane ten gehore brengt, Justin Bieber ofzo.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_107322766
Sommige covers zijn idd briljant :o
Ja nee
pi_107322957
Heeft iemand hier de I'm Not There soundtrack? Daar staan ook aantal goede covers op.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107350665
quote:
Wat is dit nou weer voor verkrachting. :{w
pi_107350696
Door de soundtrack van I'm Not There had ik destijds Iron & Wine 'ontdekt'. :@ Vond zijn cover van Dark Eyes erg goed.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_107371097
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 02:50 schreef Dastan het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor verkrachting. :{w
Luid is geen synoniem voor verkrachting. Ik mijd normalitair "dat soort" nummers, maar deze versie vind ik echt goed :Y
Ja nee
pi_107394647
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107437564
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107440534
Bob Dylan is nu ook eindelijk op Spotify te luisteren :D
nee, jij dan!
pi_107447276
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef Gehenna het volgende:
Bob Dylan is nu ook eindelijk op Spotify te luisteren :D
Dat is fijn! *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_107479589
Wat kom ik me hier tegen op de youtube :')

I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107622155

Goede cover _O_ Flogging Molly heb ik sowieso vrij hoog zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:03 schreef ThaTim het volgende:
Wat kom ik me hier tegen op de youtube :')

Er zijn volgens mij wel meer artiesten voorbij gekomen in Dharma & Greg, maar deze heb ik nooit gezien :D
pi_107623841
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:15 schreef cafca het volgende:
Oh, en in reactie op de TT:


(later nog gejat door Simon & Garfunkel)
Helaas heeft Dylan dit niet geschreven maar Paul Simon.

quote:
It has sometimes been suggested that the words represent a "sustained attack on Bob Dylan".[3] Under this interpretation, Dylan is identified by his experience as an amateur boxer, and the "lie-la-lie" chorus represents allegations of Dylan lying about his musical intentions.[4] Biographer Marc Eliot wrote in Paul Simon: A Life, "In hindsight, this seems utterly nonsensical."[4]

Bob Dylan in turn covered the song on his Self Portrait album, replacing the word "glove" with "blow."
  zondag 5 februari 2012 @ 12:50:24 #69
67089 Gillingham
The horror...
pi_107624296
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:40 schreef CrazyAces het volgende:

[..]

Helaas heeft Dylan dit niet geschreven maar Paul Simon.
Dat was Cafca's punt.
What's it going to be then, eh?
  zondag 5 februari 2012 @ 12:51:32 #70
67089 Gillingham
The horror...
pi_107624355
Dylan heeft trouwens heel veel gecoverd. Als beginnend muzikant deed hij niks anders.
What's it going to be then, eh?
pi_107626022
En dat is dan weer vrij logisch als je begint als traditioneel folk-artiest .. :)
pi_107627797
quote:
7s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:50 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat was Cafca's punt.
Dan zag ik het sarcasme over het hoofd :)
pi_107720995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:05 schreef ThaTim het volgende:
Ik moet zeggen dat de KeSha cover niet eens zo slecht is.
Dit was precies wat ik ook dacht toen ik die cover hoorde. Ik verwachtte een hele vieze versie, maar ze zingt zowaar. Ook de cover van I Want You vind ik tof.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
pi_107722870
Iemand enig idee waar ik Dylan's versie van "Johnny I hardly knew ya" kan vinden? Ik weet dat hij het ooit gezongen heeft.
pi_107723075
Kan 'm niet vinden.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_107723698
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:05 schreef ThaTim het volgende:
Kan 'm niet vinden.
Ik ook niet :( Ik meen dat er een stukje op de No Direction Home dvd staat, maar ik kan nergens een volledige versie vinden.
pi_107724389
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_109794707
Kom maar op met jullie lijstjes!:

Top 5 van de dag #2

Copy-paste ze maar van pagina 1 :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109794762
Ik doe het even andersom, mijn top 5 uit dat topic:

1. Subterranean Homesick Blues
2. Tangled up in Blue
3. Don't Think Twice, It's All Right
4. Ballad of a thin Man
5. Hurricane
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 10:43:54 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109795927
Tijd voor top-5jes van Bob *O* Top 5 van de dag #2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109795967
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Tijd voor top-5jes van Bob *O* Top 5 van de dag #2
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:55 schreef Norrage het volgende:
Kom maar op met jullie lijstjes!:

Top 5 van de dag #2

Copy-paste ze maar van pagina 1 :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 11:06:41 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109796624
:X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109797950
Waarom mag je niet zeggen dat Bob Dylan niet kan zingen? Dat maakt hem juist extra interessant vind ik. Hetzelfde met Neil Young en nog een aantal.

Hoe komt het eigenlijk dat 'Hurricane' in NL zijn bekendste nummer is en dit in Amerika wordt genegeerd in de lijstjes? Onderwerp te controversieel?
pi_116431191
Zo wat vinden jullie van de nieuwe? Ik zet hem nu op ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116431330
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:41 schreef Funk__Doc het volgende:

Hoe komt het eigenlijk dat 'Hurricane' in NL zijn bekendste nummer is en dit in Amerika wordt genegeerd in de lijstjes? Onderwerp te controversieel?
Weet ik niet, maar hij komt ook niet in mijn top 20 Dylanliedjes voor denk ik hoor.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_116431371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:14 schreef Norrage het volgende:
Zo wat vinden jullie van de nieuwe? Ik zet hem nu op ^O^
Ga 'm binnenkort eens luisteren. Zeg maar wat je ervan vindt :P
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_116431495
Lekker folky/bluesy voorlopig. Lange nummers :o ik hou wel van lange nummers bij Bob ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116434273
Ik vind het een fantastisch album _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116434480
'If you see her say hello' blijft echt veruit mijn favoriet. Ga het nieuwe album zo luisteren, ben benieuwd na alle zeer positieve recensies
pi_116444055
Tempest is prachtig ja, weer een klassieker afgeleverd. 70 minuten vliegen voorbij. Hoogtepunt voor mij is de John Lennon tribute, Roll On John _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_116444128
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:47 schreef Arn0 het volgende:
Tempest is prachtig ja, weer een klassieker afgeleverd. 70 minuten vliegen voorbij. Hoogtepunt voor mij is de John Lennon tribute, Roll On John _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
Mijn favoriet is wel Scarlet Town end Tin Angel, maar het is allemaal echt geweldig _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116444142
Gvd gvd ik ga 'm z.s.m al luisteren dan :P
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_116444171
Ik werd er ook al op gewezen dat er een nieuwe uit is, staat hij ook op Luisterpaal?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_116444203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:50 schreef Felagund het volgende:
Ik werd er ook al op gewezen dat er een nieuwe uit is, staat hij ook op Luisterpaal?
joh ;)

Nee, ik heb hem gedownload :P jij mag dat natuurlijk niet. Volgens mij kan je hem wel ergens streamen geloof ik
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116444221
Naast de gebruikelijke illegale kanalen, valt hij ook legaal op iTunes te streamen een week lang:
http://smarturl.it/tempestitunesstream
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_116445064
Ik wacht op het cdtje.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_116445214
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:52 schreef Arn0 het volgende:
Naast de gebruikelijke illegale kanalen, valt hij ook legaal op iTunes te streamen een week lang:
http://smarturl.it/tempestitunesstream
Bedankt. ^O^ Morgen maar eens luisteren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 september 2012 @ 10:18:15 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_116490993
Bob Dylan maakte een meesterwerk, zowel tekstueel als muzikaal, schrijft Volkskrant-muziekjournalist Gijsbert Kamer. .

Tempest - Bob Dylan

..Bob Dylan (71) begint zijn 35ste studio-album Tempest met een eenvoudig wijsje, dat een liedje uit de jaren dertig had kunnen zijn van bijvoorbeeld Jimmie Rodgers. De muziek lijkt van ver te komen, maar dan dendert de band richting luisteraar en zingt Dylan met zijn met de jaren steeds pregnanter kraaiende stem 'Can you hear that Duquesne Whistle blowin, blowin' like it's gonna sweep my world away'.

Duquesne (spreek uit 'doe keen') Whistle is een klassieke treinballade waarvan de Amerikaanse liedcultuur vergeven is, en het zet de toon voor wat er het komende uur in het verschiet ligt. Tien nummers bevat de plaat Tempest, met het veertien minuten durende titelnummer als langste, en tekstueel knapste (45 coupletten, geen refrein) meesterproef.

Tien nummers waarin moord, doodslag, boete en vergelding de grote thema's zijn die door Dylan bijtend maar zeker niet zonder humor en (zelf)spot worden bezongen, op een manier die sinds Love & Theft (2001) steeds meer indruk is gaan maken.

Op dit album, op Modern Times (2006) en op Together Through Life (2009) leek Dylan eindelijk weer met het plezier en de urgentie te zingen die zijn klassieke werk uit de jaren zestig kenmerken. Waar hij op zijn platen uit de jaren tachtig en negentig meestal klonk alsof hij het niet eens kon worden met zijn band en zich in de studio ongemakkelijk voelde, veranderde dit met het album Time Out Of Mind (1997), waarop producer Jim Dickinson het beste uit hem wist te halen.

De platen die daarop volgden, om te beginnen met het muzikaal ijzersterke Love & Theft, lieten een Dylan horen die er in elk geval weer lol in had, wat zich ook vertaalde in betere teksten. Soms echter klonk Dylan op die platen nog wat te gemakzuchtig en waren zijn muzikale verwijzingen naar oude blues en country wat te plat.

Op Tempest kiest Dylan met zijn band, voor een groot deel bestaande uit de muzikanten met wie hij al jaren op tournee is met zijn Never Ending World Tour, nooit voor de gemakkelijkste weg. .

1962Geen noot, geen akkoord en geen melodie is nieuw; Dylan wijkt opnieuw geen moment af van vertrouwde blues en rock 'n rollschema's maar hij rangschikt alles zo wonderbaarlijk dat elk liedje een unieke frisheid uitstraalt.

Natuurlijk, de Muddy Waters-blues in Narrow Way en Early Roman Kings is uit duizenden te herkennen, maar ze wordt met een gedrevenheid gespeeld die de meeste hedendaagse blues ontbeert.

Eindelijk zijn de nummers eens met zorg gearrangeerd en valt op hoe essentieel de accordeon van Los Lobos' David Hidalgo klinkt in Early Roman Kings. Een liedje waarin Dylan heerlijk speelt met beelden en figuren uit heden en verleden ('The meddlers and the peddlers, they buy and they sell/they destroyed your city, they'll destroy you as well.')

Schitterend ook hoe Dylan in een van zijn mooiste melodielijnen in decennia, Tin Angel, drie geliefden in een driehoeksverhouding aan hun einde helpt. Met in dat nummer verwijzingen naar oude 'murder ballads' als Henry Lee.

Dan moet het meesterlijke slot nog komen. Op Tempest bezingt Dylan het zinken van de Titanic en gaandeweg de 45 coupletten, waarin zowel naar de beroemde film als naar het stokoude liedje van The Carter Family wordt verwezen, bekruipt je het gevoel dat Dylan alvast de ondergang van de wereld beschrijft.

Tijd om op adem te komen na dit doemscenario is er niet, want Roll on John is al even verbijsterend. Een ode aan John Lennon, zo direct als Dylan hoogst zelden bestaande personen heeft toegezongen. Dylan zingt 'I read the news today, oh boy', uit A Day In A Life van The Beatles en hij lijkt nog altijd aangedaan. Alsof hij dat andere popicoon uit de jaren zestig meer mist dan ooit.

Bob Dylan heeft veel van zijn roemruchte muzikale tijdgenoten overleefd, hij maakt met Tempest een van zijn allerbeste platen, zowel tekstueel als muzikaal, en hij lijkt het te betreuren dat Lennon er niet meer is om er notie van te nemen.

Dylan voelt zich in de steek gelaten, maar gelukkig is Lennons muziek er nog: 'Shine a light, move it on, you burned so bright roll on John' klinkt het in het laatste, voor Dylans doen verrassend pakkende refreintje.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2012 @ 11:07:40 #99
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_116492358
Gister beluisterd op iTunes. Vond hem erg goed. Bij het eerste nummer leek zijn stem heel erg veel op Louis Armstrong.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:13:28 #100
67089 Gillingham
The horror...
pi_116492523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 23:50 schreef Felagund het volgende:
Ik werd er ook al op gewezen dat er een nieuwe uit is, staat hij ook op Luisterpaal?
Jazeker.
What's it going to be then, eh?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')