quote:
'Sterk' is een label die je dient voort te behouden aan mensen die boven de norm uitsteken. Sterk is niet zwak, en niet gewoon of matig.
quote:
Dat klopt, maar het draait toch om kwaliteit, potentie, salaris, clausules etc.? Voor alle spelers is de hoofdprijs betaald, maar de toekomst die ze voor zich hebben verantwoordt iedere euro, in mijn ogen.
Zo moet je er niet naar kijken. Tuurlijk zijn ze hun geld waard (al twijfel ik over Matavz). Maar je moet kijken naar het moment waarop ze gehaald werden. En verder uit welk scala ze gekozen zin. De spelers die nu gehaald zijn, had iedereen kunnen opperen. Dit terwijl we toch om. een goede verdediger en spits nodig hadden. Voor die spits zijn ze bij Matavz uitgekomen, maar verder dan de Eredivisie hebben ze waarschijnlijk niet eens gekeken. Nu kun je wel zeggen 'dat weet jij niet'. Maar het is redelijk om aan te nemen dat wanneer er daadwerkelijk naar een breder scala van spelers was gekeken, de nodige geruchten waren langsgekomen.
quote:
Het netwerk is altijd beperkt geweest, want we zijn behoorlijk afhankelijk geweest van bijvoorbeeld Piet de Visser. Het feit dat Reker hem en Lemic eruit gewerkt heeft is tragisch voor PSV en nu uiten er best wat PSV'ers kritiek op Brands. Het is nog altijd geen scout, hij moet gewoon een visie ontwikkelen voor de komende jaren bij PSV en dat doet hij in mijn ogen uitstekend.
Hier heb je wel een punt. Maar het betwerk was wel breder dan De Visser en Lemic hoor. Maar het klopt dat je afhankelijk bent van het netwerk van je scouts. Maar het aantrekken van scouts is natuurlijk ook iets waar je werk van dient te maken. En daarnaast heeft PSV natuurlijk ook zelf een netwerk te onderhouden.
Waar ik over val gaat niet alleen over de spelers die gehaald zijn, maar vooral het voldoen aan de voorwaarden van de andere partijen en het niet uitbouwen van het netwerk. Dit is waar Brands het verschil kan maken, maar dit niet doet. Voordat we kunnen zeggen dat hij het goed doet zal hij meer moeten laten zien. Het label 'goed' is immers niet voorbehouden voor iedereen niet ook het label 'niet-slecht' verdient.
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef Buitendam het volgende:[..]
Denk je echt? Matavz weet ik zo net nog niet of die meer geld gaat opleveren dan dat hij kwam. Maar bij Strootman, Mertens en Wijnaldum zou ik echt m'n schoen opvreten als die niet met een flinke winst verkocht zouden worden.
Vergeet niet dat contracten ook minder waard worden. Kijk bijv. naar een Wijnaldum. Heeft een 4-jarig contract, beperkt salaris en er is een percentage dat aan Feyenoord betaald moet gaan worden. Als je de afschrijving even negeert, moet je niet verwachten dat clubs daar al te veel voor gaan betalen. Zeker wanneer er Europees amper iets gepresteerd wordt. Strootman vinden we in Nederland vooral goed. Maar hoe goed doet hij het tegen de betere tegenstanders? Dan valt het allemaal ook maar mee. Het is geen speler met kwaliteiten zoals Sneijder die als individu zijn kwaliteiten kan laten zien buiten de prestaties van the team om. En Mertens is heeft sowieso zijn nationaliteit tegen, maar is ook geen briljante linksbuiten. Niet goed genoeg voor de absolute top, en de clubs onder de top betalen in de regel veel minder. Dat België het slecht doet, helpt ook niet.
Kijk naar Afellay, Van Bommel. Twee topspelers die weinig tot niets opgebracht hebben. Verder weten we niet hoe ze zich in de toekomst ontwikkelen. Ik vond Bakkal in zijn goede periode beter dan Afellay.
Nu had het eea wel te maken met Rutten (behoudend spel heeft veel geld gekost in termen van marktwaarde van spelers). Maar dat kan ook opnieuw gebeuren.