pi_106970115
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:37 schreef Northside het volgende:

Nee, niet bij iedereen, alleen bij heel veel vrouwen. En voor heel veel vrouwen is dat zeker wel een reden om tevreden te zijn met minder. De focus verschuift dan van 'spannend en avontuurlijk' naar 'zou het een goede vader zijn?', en opeens krijgen mannen een kans die je vroeger niet had zien staan.

Nou weet ik wel dat FOK-vrouwen allemaal uitzonderingen zijn die dit nooooit zal overkomen (tot ze opeens in OUD vrolijk meeposten), maar voor de rest van de wereld gaat dit verhaaltje wel redelijk op.
Dat hun kijk op mannen verschuift, wil niet zeggen dat ze genoegen nemen met minder omdat ze kost wat kost een kind willen.
Als je mij ooit ziet posten in OUD, wijs me er dan op, dan vraag ik gelijk een ip-ban aan :D
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:45:42 #52
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106970414
quote:

[..]

Nee, niet bij iedereen, alleen bij heel veel vrouwen. En voor heel veel vrouwen is dat zeker wel een reden om tevreden te zijn met minder. De focus verschuift dan van 'spannend en avontuurlijk' naar 'zou het een goede vader zijn?', en opeens krijgen mannen een kans die je vroeger niet had zien staan.

Nou weet ik wel dat FOK-vrouwen allemaal uitzonderingen zijn die dit nooooit zal overkomen (tot ze opeens in OUD vrolijk meeposten), maar voor de rest van de wereld gaat dit verhaaltje wel redelijk op.
Wat is dit nou weer voor raar verhaal
Focusverschuiving =/= genoegen nemen met minder
Heaven is a place on earth with you
pi_106970620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:24 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Zeker ook mijn ervaring. Of anderszins 'lelijk'.
Maar feit is ook dat dat natuurlijk subjectief is, en mensen die ik een lelijk innerlijk vind hebben, ook automatisch lelijker worden in mijn ogen. Maar los daarvan zijn lelijke mensen vaak ook het onaardigst, ja.
Met innerlijk heb ik dat niet. Liefde heeft wat mij betreft niks met innerlijk te maken. Ik ga niet bepalen of iemand een kutinnerlijk heeft. En als je bij elkaar past valt dat innerlijke ook wel mee. ik zie altijd heel snel als mensen liegen en dan ben ik zo weer weg. Lieve vrouwen zijn voor mij vrouwen die moeite willen doen.
UITGESCHREVEN
pi_106971004
quote:

[..]

Nou, ik zie dat ook bij heel veel mannen gebeuren, hoor. Tegen vrouwen die ze knap vinden maar ze niet kunnen krijgen zeggen ze nah, en verzinnen een smoes over hun innerlijk(daar komt dat innerlijke vandaan), tenzij ze nog een kans krijgen, later.

Maarja iedereen past zijn verwachtingen enigzins aan op zijn grootst mogelijke liefdesaanbod. Dat maakt liefde best wel nep. Uiteindelijk is het voor mainstream toch een kwestie van vraag en aanbod.

[ Bericht 2% gewijzigd door picardmike op 18-01-2012 23:01:56 ]
UITGESCHREVEN
pi_106971316
quote:

[..]

De focus zal misschien naar een ander type man verschuiven, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het andere type man "minder" is. Misschien juist wel beter, als het om kinderen krijgen en opvoeden gaat zijn die vrouwen dan waarschijnlijk ook gewoon beter af met die mannen die ze vroeger niet zagen staan (bij wijze van spreken), maar die misschien dan wel betere vaders zijn. Of beter geschikt zijn om met kinderen om te gaan.
pi_106974567
quote:

[..]

Nou ja, het helpt als je geen kinderen wilt natuurlijk. Dan heb je redelijk tijd zat. En eerlijk gezegd ben ik liever alleen blij met mijn leven dan dat ik setle voor een man. Ik zie een man echt als aanvulling en niet als doel.

Ik vind dat overigens ook niet enorm gezond hoor. Doordat ik het niet als een vereiste zie ben ik ook geneigd tot bindingsangst en moeilijk doen. Gelukkig prikt mijn huidige lief daar behoorlijk doorheen. Figuurlijk gezien :P
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_106975233
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:39 schreef Cactus1 het volgende:
Dat hun kijk op mannen verschuift, wil niet zeggen dat ze genoegen nemen met minder omdat ze kost wat kost een kind willen.
Nou ja, over de vraag of 'papa-mannen' minder zijn kan je discussiëren, feit is dat ze voordat de eierstokken beginnen te rammelen een stuk minder populair zijn.

Los daarvan; veel vrouwen willen op gegeven moment kinderen en gaan dan op zoek naar een goede vader. Toenemende vraag, gelijk aanbod, en als vrouw moet je dan concessies gaan doen. Waar je eerst alleen voor de 10 ging moet je nu ook genoegen nemen met 9's etc etc.

quote:
Als je mij ooit ziet posten in OUD, wijs me er dan op, dan vraag ik gelijk een ip-ban aan :D
Hoe oud ben je nu?
Ja, ik generaliseer.
pi_106975354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:19 schreef Northside het volgende:

Nou ja, over de vraag of 'papa-mannen' minder zijn kan je discussiëren, feit is dat ze voordat de eierstokken beginnen te rammelen een stuk minder populair zijn.

Los daarvan; veel vrouwen willen op gegeven moment kinderen en gaan dan op zoek naar een goede vader. Toenemende vraag, gelijk aanbod, en als vrouw moet je dan concessies gaan doen. Waar je eerst alleen voor de 10 ging moet je nu ook genoegen nemen met 9's etc etc.

Hoe oud ben je nu?
33. Ik ben sowieso niet het type dat voor minder gaat dan verliefd zijn. Ik ben ook niet op zoek naar een vader voor eventuele kinderen. Ik kijk later als ik groot ben wel of dat er van komt en of we dat willen. Ik vind een leuke relatie veel belangrijker.
pi_106976622
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:23 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

33. Ik ben sowieso niet het type dat voor minder gaat dan verliefd zijn. Ik ben ook niet op zoek naar een vader voor eventuele kinderen. Ik kijk later als ik groot ben wel of dat er van komt en of we dat willen. Ik vind een leuke relatie veel belangrijker.
Hier merk ik dat doelstellingen voor de eisen van een dame kunnen veranderen met de loop v/d tijd. De good looks zijn altijd belangrijk :) Maar of je ook samen iets kan opbouwen is iets wat tevens op het lijstje komt te staan.
En dat interesseerde me toen ik 18 was natuurlijk geen ene hol.
pi_106982300
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:23 schreef Cactus1 het volgende:
33... dan moet jij bij vriendinnen om je heen toch wel herkennen dat er de laatste jaren dingen zijn veranderd in hun doe- en denkwijze, partnerkeuze etc?

Jij bent trouwens op zoek naar een spannende foute gast die van binnen toch lief en betrouwbaar blijkt te zijn he? Stel dat je zo iemand nou niet vindt, ga je dan eenzaam en alleen richting de 40? Ben je daar niet bang voor?
Ja, ik generaliseer.
pi_106982485
quote:
Jij bent trouwens op zoek naar een spannende foute gast die van binnen toch lief en betrouwbaar blijkt te zijn he? Stel dat je zo iemand nou niet vindt, ga je dan eenzaam en alleen richting de 40? Ben je daar niet bang voor?
Maak jij dan zulke beslissingen uit angst?
It's like dynamite.
pi_106982541
Ik vind het zo zwart-wit gesteld. Of je gaat voor DE GROTE LIEFDE of het wordt settelen voor een B-keuze en een verstandshuwelijk waarbij je naar de persoon naast je op de bank kijkt en denkt: 'wat doe ik hier?'

Daar zit toch wel wat tussenin, of niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106982618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:19 schreef Loppe het volgende:
Maak jij dan zulke beslissingen uit angst?
Ik denk wel dat die mensen er zijn ja. En dat het er meer zijn dan de meeste mensen hier denken.
Ja, ik generaliseer.
pi_106982664
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo zwart-wit gesteld. Of je gaat voor DE GROTE LIEFDE of het wordt settelen voor een B-keuze en een verstandshuwelijk waarbij je naar de persoon naast je op de bank kijkt en denkt: 'wat doe ik hier?'

'Vriendschap-relaties'? 'Broer & zus-relaties'? Bedoel je dat?
Ja, ik generaliseer.
pi_106982718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:25 schreef Northside het volgende:

[..]

'Vriendschap-relaties'? 'Broer & zus-relaties'? Bedoel je dat?
Nee, dat bedoel ik juist niet.
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:55:23 #66
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_106983647
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:

Ik denk dat het overgrootte deel van de getrouwde stellen er zo bij zit. tevreden, alles loopt goed, maar niet de partner van zijn of haar dromen
Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Tally het volgende:
Zoals u wilt Meester..
Op woensdag 16 mei 2012 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Roellie80 heeft gewoon gelijk.
pi_106984349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Nee, dat bedoel ik juist niet.
Dat ligt toch tussen 'liefde' en 'wie is die man' in?
Ja, ik generaliseer.
pi_106986712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat ligt toch tussen 'liefde' en 'wie is die man' in?
Ik denk dat er ook nog wel heel veel liefde in zit tussen DE GROTE LIEFDE (eigenlijk droomvrouw/man) en 'wie is die man'.

Het hangt ook maar helemaal af van hoe je je droomman/vrouw beschrijft. Als ik denk aan George Clooney die mij beter begrijpt dan ik mijzelf, tja. -O- Maar ik ben wel blij dat ik niet op George heb gewacht. *O*
pi_106998526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:12 schreef Northside het volgende:

33... dan moet jij bij vriendinnen om je heen toch wel herkennen dat er de laatste jaren dingen zijn veranderd in hun doe- en denkwijze, partnerkeuze etc?

Ik heb me nooit veel aangetrokken van wat vrienden en vriendinnen doen. Ik trek mijn eigen plan en dat doen zij ook. Ik laat me ook echt niet opjagen omdat zij wel al bezig zijn met samenwonen, trouwen en kids.
Natuurlijk vraag ik me ook wel eens af hoe mijn toekomst eruit ziet en ben ook wel eens bang dat ik alleen blijf, maar dat is voor mij gewoon echt geen reden om dan maar te denken: de eerste de beste die langs komt, dat wordt 'm dan maar. Ik weet niet eens of ik kinderen wil en als ik ze al zou willen dan zou dat in een situatie zijn waarbij ik een geweldige stabiele relatie heb, we financieel goed zitten, de wereld hebben verkend en dan samen tot de conclusie komen dat het misschien wel leuk zou zijn om een hummel op de wereld te zetten.
Zonder die situatie hoef ik sowieso geen kinderen.

Het komt zoals het komt, of niet. Ik zeg niet dat ik persé wacht tot dat die droomman uit mijn beschrijving langskomt, als het iemand anders is op wie ik stapel verliefd word en het is wederzijds, dan zeg ik echt niet: euhm, ja sorry, maar je voldoet niet aan mijn wensen :')

Ik heb alleen de ervaring dat die types me vooralsnog aantrekken. Misschien verandert dat wel, misschien niet.
pi_106998682
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:20 schreef Cactus1 het volgende:
Ik heb me nooit veel aangetrokken van wat vrienden en vriendinnen doen. Ik trek mijn eigen plan en dat doen zij ook. Ik laat me ook echt niet opjagen omdat zij wel al bezig zijn met samenwonen, trouwen en kids.
Maar zie je bij je vriendinnen wel die veranderingen? Merk je dat de biologische klok links en rechts van je toch onverwachts zijn werk heeft gedaan?
Ja, ik generaliseer.
pi_106998948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:26 schreef Northside het volgende:

Maar zie je bij je vriendinnen wel die veranderingen? Merk je dat de biologische klok links en rechts van je toch onverwachts zijn werk heeft gedaan?
Ik weet niet of het de biologische klok is, of gewoon omdat sommigen al lang bij elkaar zijn en het logisch is dat ze een andere fase ingaan. Niemand van mijn vrienden of vriendinnen is halsoverkop zwanger geworden om maar zwanger te zijn iig. Er zijn er ook nog een aantal single en die hoor ik ook niet direct over dat ze maar zo snel mogelijk zwanger willen worden.
pi_107004668
Grappig om dit topic te lezen. Laatst ook hierover gehad met een vriendin van mij. Afgelopen jaar aantal dates gehad maar geen een waarmee ik een echte klik had. Zij had het idee dat ik te kieskeurig was en daarom nog single.
Hierop geantwoord dat ik wel een echte klik wil hebben met iemand, wil ik daarmee verder gaan. Genoegen nemen met iets wat vanaf het begin niet goed voelt zal ik te nooit en te nimmer doen; dit is jezelf en de ander voor de gek houden.
Omwille van 'het hebben van een relatie' ga ik niet met minder genoeg nemen; ook al verwachten mensen schijnbaar dat als je de 30 gepasseerd bent je een relatie moet hebben.
pi_107009903
No worries mate ... voorlopig de lat lekker hoog laten liggen! Als je richting de 40 gaat kan je altijd nog gaan zakken en je eisenpakket wat uitdunnen.

Ben zelf 36 en ook alweer 3 jaar vrijgezel, sta een jaartje bij Lexa ingeschreven en van de ca. 50 ontvangen flirts die ik heb ontvangen was er niet een 'datebaar'.

Kan altijd nog kieskeuriger dus. ;)
pi_107010585
als je het idee hebt dat de eisen die je stelt absurd hoog zijn.. of het om zaken gaat waar je je makkelijk overeen kunt zetten, dan stel ik voor om je blik te verruimen..dat is iets anders dan je eisen te verlagen. niemand is nou eenmaal perfect, maar diegene moet in jou ogen perfect zijn.
pi_107010967
Hmmm, hier dertig en vrijgezel, wel de nodige relaties en scharrels gehad. Ik ben niet zozeer heel kieskeurig (een lief karakter, ruimdenkend en stel goede tieten is al genoeg), maar ik heb zelf geen behoefte aan een relatie en gebondenheid, laat staan een kinderwens. Ik vind heerlijk alleen te zijn - zolang ik familie en goede vrienden heb waar ik op kan terugvallen. Dus ik ga niet actief op zoek, ik loop de "ware" wel een keer tegen het lijf ergens. Gewoon een kwestie van je kansen vergroten, uitgaan, nieuwe mensen ontmoeten et cetera. En dan gaat het vanzelf.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')