pi_106916108
registreer om deze reclame te verbergen
Ok, afgelopen weekend op een verjaardag heb ik een discussie gehad, waarvan ik eigenlijk nog steeds denk wtf moet ik ermee? Wat is het geval, ik ben man, over enkele weken 32, en nog vrijgezel. Ik heb in het verleden wel een aantal langere relaties gehad, maar nooit zolang dat het uiteindelijk tot samenwonen kwam. En uiteraard een zooi losse scharrels tussendoor. De discussie die ik had, met een aantal vrouwen bij ons in de groep, ging natuurlijk over het feit dat ik vrijgezel ben en dat de tijd nu toch wel begint te dringen :') Eigenlijk kwam het er op neer dat omdat ik toch al boven de 30 ben ik misschien toch eens wat minder kieskeurig moet zijn, m.a.w. mijn standaarden verlagen, omdat het er anders misschien wel nooit van zal komen.

Het klopt dat ik nogal kieskeurig ben, ik word sowieso heel moeilijk verliefd en kan op een heel klein iets al afknappen. Wanneer ik dan eindelijk verliefd ben, dan zal ik niet zo snel ergens op afknappen, maar goed, dan moet ik wel eerst verliefd worden natuurlijk. En dat word ik dus niet zo snel. Waarschijnlijk omdat voor mij uiterlijk toch wel erg belangrijk is, ondanks dat ik aan de andere kant ook het karakter belangrijk vind, je moet het ook wel goed met elkaar kunnen vinden natuurlijk. Verder heb ik ook nog een voorkeur voor een buitenlands uiterlijk, echter is dat bij mij vrij breed, dat kan varieren van Aziatisch tot Zuid-Amerikaans, maar ook Turkse/Marokkaanse vrouwen vind ik vaak erg mooi. Standaard blond haar, blanke huid en blauwe ogen zal ik niet zo snel een voorkeur voor hebben.

Nou, de dames waar ik afgelopen weekend dus een discussie mee had, waren van mening dat ik misschien niet zo kieskeurig moet zijn en ook eens moet kijken naar vrouwen waarvan ik in eerste instantie zou zeggen, nee, bedankt. Als ik een meisje op haar uiterlijk beoordeel, kan ik eigenlijk altijd wel zien of ik op haar verliefd kan worden of niet. Dat is voor mij eigenlijk al de eerste schifting. Is daarna het karakter ook naar tevredenheid, dan is er een kans dat het iets kan worden. Nou, er werd mij dus aangeraden om ook eens naar vrouwen te kijken die eigenlijk al bij de eerste schifting zouden afvallen. Ik heb zo iets van, ze vallen niet voor niks af :') maar goed, de dames met wie ik in discussie was waren van mening dat ik ook wel op een vrouw die qua uiterlijk misschien iets meer doorsnee is kan vallen, als ik die ook maar gewoon de kans geef. Dat ik dan als het ware verliefd word op het karakter.

Laat ik het zo zeggen, ik heb dat in het verleden al een aantal keer geprobeerd, en dat was niet echt een succes. Ik heb bijvoorbeeld via internet verschillende dates gehad met vrouwen die normaal gesproken bij de eerste schifting waren afgevallen, dat waren op zich allemaal hele leuke dates, met een paar heb ik ook vervolgdates gehad, maar ik wist gewoon dat het niets ging worden. Omdat er dingetjes waren waar ik op afknapte. Dat kan een rare stem zijn, of gewoon een bepaalde manier van gedrag, maar ik heb ook een keer gehad dat ik nadat we seks hadden gehad en ik naar haar keek toen ze zich aan het aankleden was, dat ik zoiets had van eigenlijk zie je er met kleding aan beter uit dan zonder :@ Wanneer ik verliefd ben op een vrouw, dan heb daar geen last van, en komen die gedachtes ook niet op.

Maar goed, feit blijft nog steeds dat ik doordat ik moeilijk verliefd word, uiterlijk maar ook karakter erg van belang is, nog niet iemand ben tegengekomen waarbij de gevoelens en wederzijds zijn, en ik dus een idee heb van ja, daar wil ik wel een toekomst mee op bouwen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik er zelf niet echt een probleem van maak, ik vind het ook helemaal niet erg om vrijgezel te zijn, vrijheid enzo, aan de andere kant is het idd wel zo dat je steeds ouder wordt en het daarom ook moelijker lijkt te worden om iemand te ontmoeten waar je dus wel toekomst in ziet.

Wat vinden de mensen hier in R&P van bovenstaande? Moet ik me zorgen maken? :') Hebben de dames met wie ik afgelopen weekend een discussie had toch een punt? Of gewoon alles bij het oude laten en hopen dat we eindelijk dit jaar een keer iemand tegenkomen die qua uiterlijk en karakter aan de hoge eisen kan voldoen? En dat de dames met ik discussieerde gewoon jaloers waren op mijn vrijgezelle leven >:)

Samenvatting: TS is bijna 32 en vrijgezel, en krijgt vanuit vriendengroep het advies om toch eens te kijken naar dames die in eerste instantie niet aan de hoge verwachtingen voldoen, maar misschien toch leuk genoeg blijken te zijn dat er een relatie uit voort kan komen. Ondanks dat TS hier door eerdere ervaringen weinig succes mee heeft gehad en in de toekomst denkt te hebben.
Of laten we het algemeen houden, is misschien ook wel een leuke discussie, je bent vrijgezel en boven de 30, moet je dan nog steeds vasthouden aan je eventuele hoge eisen, of toch maar eens kijken of de wat minder knappe buurvrouw met die grote bril misschien ook relatiemateriaal is?
pi_106916169
Vorige topic: Vrijgezel na je 30e, eisen verlagen of blijven hopen op droomvrouw?

En hier verder, want volgens mij zijn we nog niet uitgediscussieerd :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:37:49 #3
78680 Nielsch
Dinamo! Dinamo Riga!
pi_106916199
Tis wat...
For Boston, for Boston, we sing our proud refrain! For Boston, for Boston, 'tis wisdom's earthly fane!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:03 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106916208
Haak je af omdat je ze niet mooi vindt, of omdat ze niet leuk zijn?

Dat een vrouw geen Bar Refaeli is, kom je wel overheen, als ze gewoon een verrot persoon is dan kom je daar niet overheen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:04 #5
283159 pl4kkie
Muisjes Young Padawan
pi_106916209
Ik denk dat die vrouwen er over begonnen omdat er verwacht word dat je na je 30ste kinderen gaat krijgen. Ik zeg, lekker doorzoeken. Op elk potje past een dekseltje.
Op maandag 14 november 2011 22:19 schreef Dalando het volgende:
Dit is eigenlijk pas mijn allereerste echte gesprek met pl4kkie, en ik vind hem nou al een tantoeharde baasch.
Vaarwel mijn lieve hondjes :'(
pi_106916222
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:02 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik word heel onzeker wanneer mij de vraag wordt gesteld van wat ik kan bieden. Dan heb ik altijd het idee dat er iets achter zit. Hoeft niet hoor, maar zo komt dat een beetje op mij over namelijk.
Dit doet mee echt ontzettend aan een job-interview denken :).
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:41:15 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_106916331
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:20 schreef Kper_Norci het volgende:
Dat ook misschien wel hoor. Maar ik heb die vraag al eens moeten beantwoorden, en toen bleek dat er een ietwat golddiggerige reden achter zat. En sindsdien associeer ik die vraag meer met hoeveel geld heb je op de bank staan, dan hoeveel liefde kan je me geven.

Maar ik geef toe, het kan ook iets te Picardmike gedacht zijn hoor.
Is die PicardMike dus toch nog ergens goed voor, aangezien hij je onbedoeld tot dit inzicht heeft doen komen. :+
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:45:58 #8
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106916500
Je hebt iig al 2 hele toffe katten O+
My mama didn't raise no fool
pi_106916546
Ik denk dat je eerst een goed naar jezelf moet kijken voordat je naar een eventuele partner gaat kijken (geestelijk dus, niet qua uiterlijk).
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
pi_106916694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit doet mee echt ontzettend aan een job-interview denken :).
Ik kreeg die vraag een keer van een Marokkaanse, waar ik op de bruiloft van een vriend van me mee stond te praten en liet blijken dat ik haar wel meer dan interessant vond (ze was bloedmooi ook). Vroeg ze dus wat ik haar kon bieden. Ik weet niet meer precies hoe het gesprek ging (was nogal een gezellig feestje c_/ ) maar het kwam er op neer dat ze nogal van een luxe levensstijl hield, en ik daar niet de financiele middelen voor had. Tegenwoordig woont ze samen met een 15 jaar oudere zakenman die schijnbaar wel genoeg centjes op de bank heeft.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ze op het moment dat ik met haar sprak al 2 kinderen had, en ze ook niet de verwachting had dat ik dat kon handelen. Maar ondanks dat ik idd liever geen kinderen heb, als ik mijn droomvrouw tegenkom en ze heeft 1 of meerdere kinderen, dan zal dat voor mij niet snel een afknapper zijn. En zij kwam qua uiterlijk wel aardig in de buurt van mijn droomvrouw, haar karakter e.d. was niet echt mijn ding.
pi_106916717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:45 schreef La_Vita het volgende:
Je hebt iig al 2 hele toffe katten O+
Ik heb af en toe het idee dat vrouwen eerder voor mijn katten vallen dan voor mijzelf :')
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:52:39 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106916768
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:51 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik heb af en toe het idee dat vrouwen eerder voor mijn katten vallen dan voor mijzelf :')
:D :'(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:53:17 #13
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_106916798
Je hebt ook een leuk hoofd hoor
pi_106916892
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:53 schreef La_Vita het volgende:
Je hebt ook een leuk hoofd hoor
Gelukkig maar :*
pi_106918515
quote:

Perfecte oplossing is ze het huis uitgooien. Dan weet je zeker dat ze voor jou komen. Sowieso heb ik persoonlijk niks met mannen die foto's hebben waar ze op staan met huisdieren of kinderen. Je wordt dan ook eerder gezien als schattig, waar niks mis mee is als je zo wil overkomen op een vrouw, maar verwacht dan niet dat je types aantrekt die de kleren van je lijf willen scheuren :P
pi_106918656
quote:

[..]

Ik zou geen man willen die een hekel heeft aan katten.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 17:41:03 #17
193540 Tamashii
Vrijheidsstrijdster
pi_106918666
Tsja, het is het een of het ander of een beetje van beide. Er is moeilijk een vrouw te vinden die prachtig is qua uiterlijk en qua innerlijk. Kijk naar wat voor jou belangrijker is, wil je met een vrouw inhoudelijke discussies of vind je het belangrijker dat ze een egale huid heeft en een maatje 36?

Overigens, mannen die het hebben over dat ze toch meer op Turkse whatever vrouwen vallen vind ik bij voorbaat al een beetje vreemd. Ik kan me voorstellen dat hun uiterlijk je aantrekt, maar ook niet alle Turkse vrouwen zijn mooi en dan ben je dus een beetje aan het generaliseren. Nederlandse vrouwen kunnen ook heel mooi zijn, bovendien zijn veel Nederlandse vrouwen op dit moment toch wel hoogopgeleid.
Give me reason, but don't give me choice.
And if somebody hurts you yeah I want to fight, but my hands been broken one too many times.
So I use my voice, I'll be so fucking rude. Words they always win, but I know I'll lose.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:41:11 #18
11102 knep
Mountainfreak
pi_106918673
Interessant topic om eens te volgen en ook wel herkenbaar.
Helaas (te) weinig tijd om mee te discussiëren nu.
pi_106918900
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:41 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, het is het een of het ander of een beetje van beide. Er is moeilijk een vrouw te vinden die prachtig is qua uiterlijk en qua innerlijk. Kijk naar wat voor jou belangrijker is, wil je met een vrouw inhoudelijke discussies of vind je het belangrijker dat ze een egale huid heeft en een maatje 36?

Overigens, mannen die het hebben over dat ze toch meer op Turkse whatever vrouwen vallen vind ik bij voorbaat al een beetje vreemd. Ik kan me voorstellen dat hun uiterlijk je aantrekt, maar ook niet alle Turkse vrouwen zijn mooi en dan ben je dus een beetje aan het generaliseren. Nederlandse vrouwen kunnen ook heel mooi zijn, bovendien zijn veel Nederlandse vrouwen op dit moment toch wel hoogopgeleid.
Wat een onzin dat vrouwen niet prachtig kunnen zijn qua uiterlijk en innerlijk. Smaken verschillen en het hoeft echt niet het één of het ander te zijn. Als je het vorige topic had doorgelezen had je kunnen lezen dat TS niet persé een maatje 36 hoeft als vriendin. Dus jouw beeld van schoonheid, hoeft niet de zijne te zijn.

Waarom is het generaliseren als je voorkeur hebt voor een bepaald type uiterlijk/afkomst? Moet je omdat je in Nederland geboren bent en zelf een kaaskop bent dan ook maar gaan voor een kaaskop? Hij zegt toch niet dat hij een Turkse vrouw uit Turkije wil halen? En hij zegt ook niet dat hij elke Turkse vrouw aantrekkelijk vindt.
pi_106921902
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:47 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Wat een onzin dat vrouwen niet prachtig kunnen zijn qua uiterlijk en innerlijk. Smaken verschillen en het hoeft echt niet het één of het ander te zijn. Als je het vorige topic had doorgelezen had je kunnen lezen dat TS niet persé een maatje 36 hoeft als vriendin. Dus jouw beeld van schoonheid, hoeft niet de zijne te zijn.

Waarom is het generaliseren als je voorkeur hebt voor een bepaald type uiterlijk/afkomst? Moet je omdat je in Nederland geboren bent en zelf een kaaskop bent dan ook maar gaan voor een kaaskop? Hij zegt toch niet dat hij een Turkse vrouw uit Turkije wil halen? En hij zegt ook niet dat hij elke Turkse vrouw aantrekkelijk vindt.
Dit idd. Ik ken ook Marokkaanse of Turkse vrouwen waar ik bij wijze van spreken de hond nog vanaf zou schoppen. Het is gewoon zo dat mijn voorkeur naar een buitenlands uiterlijk uit gaat omdat ik daar nou sneller op val. Dat wil niet zeggen dat ik niet voor een blonde Nederlandse zou kunnen vallen, alleen de kans is gewoon een stuk kleiner.

En een mooi uiterlijk is ook voor iedereen verschillend, het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Tuurlijk zijn er vrouwen met maatje 36 die ik heel mooi vind, maar ik vind vrouwen die iets voller zijn vaak ook heel mooi. Je hoeft niet perse superslank te zijn voordat ik je pas interessant vind. Maar dan zijn dat weer vaak de types die zich niet zo druk maken om hun figuur, of zich zo kleden dat ze hun figuur daarmee accentueren ofzo.
pi_106931094
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:23 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Als we toch bezig zijn met eisen posten en de vraag of deze te kieskeurig zijn, dan wil ik jullie de mijne ook niet onthouden.

Ik zoek een vent met een uiterlijk dat bad news uitstraalt. Zo'n type waarbij al je alarmbellen van gaan rinkelen en pure geilheid oproept en waarvan je vriendinnen zeggen: "Niet aan beginnen!" Maar dan onverwachts onder dat uiterlijk een slimme vent zit, met veel humor, waar je dom mee kunt ouwehoeren, maar ook serieuze gesprekken kan voeren, eigenlijk stiekem ook wel lief kan zijn. En dan als laatste eisen ook nog betrouwbaar is en nog moeilijker: niet bezet is :')

Ze zijn zeldzaam en ben tot op heden alleen nog maar het onbetrouwbare type in deze categorie tegen gekomen. Maar ze bestaan vast. :D
Stelling dat willen jullie allemaal, maar jullie willen nooit de kikkers kussen.
UITGESCHREVEN
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:25:56 #22
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_106940041
quote:

[..]

Zijn dat raskatten (zo ja welke) of heb je gewoon twee hele mooie huis tuin en keuken katten gevonden?
  woensdag 18 januari 2012 @ 08:51:58 #23
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_106940348
Volgens mij is men er wel redelijk over uitgediscussieerd; je katten hebben het gespreksonderwerp (weer) overgenomen ;)
Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Tally het volgende:
Zoals u wilt Meester..
Op woensdag 16 mei 2012 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Roellie80 heeft gewoon gelijk.
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:04:25 #24
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106941720
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:41 schreef Tamashii het volgende:

Wat een onzin toch weer allemaal dit. Alsof een mooie vrouw geen mooi innerlijk kan hebben, of dat een mooie vrouw geen inhoudelijke discussies kan voeren. Bizar dat er mensen zijn die zo denken.

En waarom is het vreemd dat hij op dat uiterlijk valt? Mensen hebben voorkeuren.
Heaven is a place on earth with you
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:18:32 #25
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_106942029
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 08:51 schreef Roellie80 het volgende:
Volgens mij is men er wel redelijk over uitgediscussieerd; je katten hebben het gespreksonderwerp (weer) overgenomen ;)
Sorry, maar het zijn hele mooie katten, even snel ontopic dan.

Leef je leven waar jij je prettig en gelukkig bij voelt. Laat de rest lekker kletsen en trek je er niks van aan. Ben zelf ook een 32 jarige vrijgezel en het bevalt me prima op het moment. Het zijn ook meestal de vrouwen die het 'raar' vinden dat je nog vrijgezel bent en dat je de boot gaat missen etc.
pi_106942442
Ik was na mijn 30ste ook (weer) vrijgezel. Ook een aantal langere relaties van meerdere jaren gehad.

Ik heb mijn eisen niet verlaagd en woon sinds mijn 34ste samen met mijn vriendin die aan al mijn eisen voldoet.

Gelukkig zijn dat er niet zo veel. Ik heb de volgende eisen:

- Ze moet knap zijn --> check O+
- Ze moet lief zijn --> check O+
- Ze moet niet op haar mondje gevallen zijn --> check O+
- Ze moet intelligent zijn --> check O+
- Ze moet stevig in haar schoenen staan --> check O+
- Ze moet kunnen leven met mijn gebreken en eigenaardigheden --> check O+

Ik zie geen reden waarom je je eisen zou moeten verlagen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106942580
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:18 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Sorry, maar het zijn hele mooie katten, even snel ontopic dan.

Leef je leven waar jij je prettig en gelukkig bij voelt. Laat de rest lekker kletsen en trek je er niks van aan. Ben zelf ook een 32 jarige vrijgezel en het bevalt me prima op het moment. Het zijn ook meestal de vrouwen die het 'raar' vinden dat je nog vrijgezel bent en dat je de boot gaat missen etc.
Brits Korthaar ;)

Het was wel een discussie met vrouwen maar ze hadden ook niet allemaal dezelfde mening hoor. De ene vond het idd vreemd dat ik nog geen relatie heb maar meer uit het oogpunt van "je bent toch een knappe jongen". Moet wel zeggen dat ik dat wel een kulargument vind maar goed. De ander was van mening dat hoe langer je vrijgezel bent hoe moeilijker het wordt om nog een relatie te krijgen of te houden. Het was ook allemaal goed bedoeld ofzo, daar niet van.

Aan de ene kant begrijp ik het wel, aan de andere kant weet ik ook wel dat ik er niet gelukkiger van wordt als ik in een relatie terecht kom waar het toch een kwestie van net niet is. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik redelijk perfectionistisch ingesteld ben, als ik iets doe of maak wil ik het zo goed mogelijk doen.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:31:14 #28
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_106943757
Gefeliciteerd Voss..

Jij hebt d'r dus blijkbaar gevonden. Dat "geluk" hebben de topicstarter en ik (nog) niet. En ik ervaar het ook wel een beetje op zo'n manier dat hoe langer zoiets duurt hoe moeilijker het word
Zoals u wilt Meester..
pi_106943839
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:35 schreef vosss het volgende:
Ik was na mijn 30ste ook (weer) vrijgezel. Ook een aantal langere relaties van meerdere jaren gehad.

Ik heb mijn eisen niet verlaagd en woon sinds mijn 34ste samen met mijn vriendin die aan al mijn eisen voldoet.

Gelukkig zijn dat er niet zo veel. Ik heb de volgende eisen:

- Ze moet knap zijn --> check O+
- Ze moet lief zijn --> check O+
- Ze moet niet op haar mondje gevallen zijn --> check O+
- Ze moet intelligent zijn --> check O+
- Ze moet stevig in haar schoenen staan --> check O+
- Ze moet kunnen leven met mijn gebreken en eigenaardigheden --> check O+

Ik zie geen reden waarom je je eisen zou moeten verlagen.

Ik vind dit ook helemaal geen raar eisenlijstje, eigenlijk. Het lijkt me een nuchter beeld van het type vrouw dat bij jou past.
pi_106943885
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:42 schreef Kper_Norci het volgende:
De ander was van mening dat hoe langer je vrijgezel bent hoe moeilijker het wordt om nog een relatie te krijgen of te houden. Het was ook allemaal goed bedoeld ofzo, daar niet van.
Dat geldt dan toch meer voor vrouwen dan voor mannen lijkt me. Het is voor vrouwen makkelijker in hun jongere jaren de interesse van een man te wekken dan wanneer ze wat ouder zijn, mannen verdienen doorgaans meer loon naarmate ze ouder worden en kunnen daardoor juist aantrekkelijker worden voor vrouwen die volwassen mannen zoeken die zowel in hun emotionele als materiele behoeftes kunnen voorzien.

Verder kun je altijd nog beter wachten op de ware dan met iemand gaan waarvan je het niet zeker weet en dan na 20 jaar, 2 hypotheken en 3 kinderen erachter komen dat het toch "net niet" was en gaan scheiden, ook al betekend dat dat je de rest van je leven alleen blijft. Accepteer dan reincarnatie en stel jezelf voor dat je haar in een volgend bestaan wel tegen zal komen :P
pi_106944020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:31 schreef Roellie80 het volgende:
Gefeliciteerd Voss..

Jij hebt d'r dus blijkbaar gevonden. Dat "geluk" hebben de topicstarter en ik (nog) niet. En ik ervaar het ook wel een beetje op zo'n manier dat hoe langer zoiets duurt hoe moeilijker het word
De vijver waarin we vissen wordt natuurlijk steeds kleiner. Hoe ouder je wordt hoe meer potentiele partners zelf al een relatie hebben natuurlijk. Ik heb de laatste jaren al vaak genoeg gehad dat ik een hele leuke vrouw zag lopen waar ik interesse in had, maar die al bezet was. En soms vond ik dat echt jammer, zie ik een keer iemand waar ik van weet dat ik verliefd op haar kan worden, is ze al bezet.
pi_106944100
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:42 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

De vijver waarin we vissen wordt natuurlijk steeds kleiner. Hoe ouder je wordt hoe meer potentiele partners zelf al een relatie hebben natuurlijk. Ik heb de laatste jaren al vaak genoeg gehad dat ik een hele leuke vrouw zag lopen waar ik interesse in had, maar die al bezet was. En soms vond ik dat echt jammer, zie ik een keer iemand waar ik van weet dat ik verliefd op haar kan worden, is ze al bezet.
1 op de 3 huwelijken eindigt toch in een scheiding? Zijn ze weer op de markt ;)
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_106944550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:45 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

1 op de 3 huwelijken eindigt toch in een scheiding? Zijn ze weer op de markt ;)
En van 1 op die 3 hebben 9 van de 10 al kinderen. Dat was voor mij altijd een no go.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106945162
Je krijgt geen relatie met iemand omdat je checklijstjes afgaat, maar omdat je verliefd wordt. En degene waar je verliefd op wordt hoeft helemaal niet aan al je eisen te voldoen, maar er moet wel een chemie zijn.

Kennelijk heb je dat nog niet gehad. Denk er niet te veel over na en laat het je overkomen :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_106951404
Ik ben het helemaal eens met Ripley, als de ware voorbijkomt verdwijnt je eisenlijstje als sneeuw voor de zon!

Verder ben ik bijna heel mijn leven al vrijgezel, ik mis het wel, maar ik ga niet beginnen aan een relatie waar wel aantrekkingskracht is, maar de chemie ontbreekt. Dat laatste heb ik mogen ervaren bij iemand en met minder neem ik geen genoegen. Liever alleen met gemis van een knuffel etc, dan me ongelukkig voelen in een relatie om leegte op te vullen terwijl ik niks voor hem voel.
Ik zou het nog geeneens kunnen, ik voel me al ongemakkelijk als iemand meer van me wil, me een knuffel geeft en ik niks voor hem voel.
pi_106953229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:21 schreef Ripley het volgende:
Je krijgt geen relatie met iemand omdat je checklijstjes afgaat, maar omdat je verliefd wordt. En degene waar je verliefd op wordt hoeft helemaal niet aan al je eisen te voldoen, maar er moet wel een chemie zijn.

Kennelijk heb je dat nog niet gehad. Denk er niet te veel over na en laat het je overkomen :)
In de perfecte wereld brengt liefde mensen bij elkaar. In de echte wereld zijn er ook nog angst om alleen te blijven, verstandshuwelijken, uitgehuwelijkt worden, ongelukjes ('oops, ik ben zwanger), etc.
Ja, ik generaliseer.
pi_106953279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:00 schreef Northside het volgende:

[..]

In de perfecte wereld brengt liefde mensen bij elkaar. In de echte wereld zijn er ook nog angst om alleen te blijven, verstandshuwelijken, uitgehuwelijkt worden, ongelukjes ('oops, ik ben zwanger), etc.
Dat is een keuze die je zelf kunt maken lijkt me. De relaties om mij heen zijn eigenlijk wel grotendeels gewoon uit liefde geboren.
pi_106953807
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:01 schreef Ripley het volgende:
Dat is een keuze die je zelf kunt maken lijkt me. De relaties om mij heen zijn eigenlijk wel grotendeels gewoon uit liefde geboren.
Ah, maar verliefd worden is geen keuze. Dat overkomt je, heb je geen invloed op. Dus wat als dat uitblijft?
Ja, ik generaliseer.
pi_106953887
Misschien moet TS gaan nadenken op welke plek de vrouwen zich bevinden die voldoen aan zijn 'eisenpakket'.

Wil je een zweverig type, ga ff op yogales.
Voor een rock n roll type, duik de kroeg in
Val je voor kunstzinnig, check eens een expositie uit.

Het valt best te sturen met wat voor type vrouwen je jezelf wilt omringen waar jij jezelf prettig bij voelt.
En laat het niet teveel van het toeval afhangen, zometeen ben je 40 en dan vallen je zaadballen eraf :)
pi_106959386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:35 schreef Kper_Norci het volgende:

Het klopt dat ik nogal kieskeurig ben, ik word sowieso heel moeilijk verliefd en kan op een heel klein iets al afknappen. Wanneer ik dan eindelijk verliefd ben, dan zal ik niet zo snel ergens op afknappen, maar goed, dan moet ik wel eerst verliefd worden natuurlijk. En dat word ik dus niet zo snel.
Dit heb ik ook en daarom ben ik al 5,5 jaar vrijgezel. Ben ook maar een keer verliefd geweest in mijn hele leven, pas op mijn 19e (3 jaar relatie + samenwonen dus wel meteen serieus) En ja ik krijg ook altijd de vraag waarom ik geen relatie heb. Alsof er iets aan je mankeert hahaha. Maar ja, ik ben erg tervreden met mijn leven en ga niet een relatie beginnen om maar een relatie te hebben. Dat is toch te triest voor woorden!?

Dus ik vind niet dat je je eisen moet verlagen, tenzij je perse een relatie wilt. Maar ja, heb je echt zin om te settlen for less? Dat je naast je kijkt, je partner ziet en denkt van what the fuck doe ik met deze persoon. I'll pass for that!

I.t.t. jou ben ik dan niet zo gefixeerd op het uiterlijk, niet als ik gevoelens heb voor iemand. Met scharrels ligt dat anders en dan gaat het wel puur om het uiterlijk. Natuurlijk blijft uiterlijk belangrijk ;)

Daarnaast moet je ook naar jezelf kijken en bepalen of jij wel zo goed in de markt ligt als dat je denkt. Als je hoge eisen stelt m.b.t. het uiterlijk dan moet je zelf ook er bovengemiddeld uit zien. Of een dikke bankrekening hebben, maar daar trek je alleen golddiggers mee aan en dat is geen echte liefde. En natuurlijk telt ook je innerlijk, ben je wel zo geweldig dat je die droomvrouw waard bent? Dus inderdaad wat heb je zelf te bieden ? ;)
pi_106959897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:45 schreef NaughtyBuns het volgende:
Dus ik vind niet dat je je eisen moet verlagen, tenzij je perse een relatie wilt. Maar ja, heb je echt zin om te settlen for less? Dat je naast je kijkt, je partner ziet en denkt van what the fuck doe ik met deze persoon. I'll pass for that!
We spreken je nog wel eens wanneer de biologisch klok is beginnen te tikken en de hormonen door je lichaam gieren. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_106960332
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:58 schreef Northside het volgende:

[..]

We spreken je nog wel eens wanneer de biologisch klok is beginnen te tikken en de hormonen door je lichaam gieren. :P
_O- ..dude ik spreek daar toch niet perse over mezelf ..ik spreek vanuit zijn situatie. Empatisch vermogen heet dat :') Lees alles nog maar een keer goed door ;)

Ow ja, en wanneer begint die klok te tikken eigenlijk? Vanaf welke leeftijd? Kan ik daar even rekening mee houden :') Kan ik mezelf even dwingen om verliefd te worden :')
pi_106964296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:58 schreef Northside het volgende:

Die klok gaat niet bij iedereen tikken en dan nog is dat voor veel vrouwen niet eens een reden om maar te settlen for less. Je wil toch niet de eerste beste Harry als vader van je kinderen? :')
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:00:58 #44
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_106965189
TS de vraag is eerder (ja ik weet dat ik een reeks te laat ben) kan jij uberhaupt de komende 40 jaar rond brengen met iemand die eigenlijk je 2e keus is? Je eisen bijstellen kan niet echt dan blijft het je achtervolgen, je kan ze beter evalueren en eens goed kijken wat er nou echt belangrijk is in je leven.

oh en katten:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:04 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Wat een onzin toch weer allemaal dit. Alsof een mooie vrouw geen mooi innerlijk kan hebben, of dat een mooie vrouw geen inhoudelijke discussies kan voeren. Bizar dat er mensen zijn die zo denken.

En waarom is het vreemd dat hij op dat uiterlijk valt? Mensen hebben voorkeuren.
Klopt, net zoals lelijke mensen ook echt een heel lelijk innerlijk kunnen hebben. Het klopt dat je uiterlijk invloed heeft op hoe anderen je behandelen en dat weer op je persoonlijkheid. Het is een feit dat knappere mensen (man of vrouw) doorgaans wat verwaander zijn, maargoed die moeten dan ook weer meer mensen op een dag afwimpelen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_106965543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:04 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Het is eerder andersom, de meest onachtzame mensen die ik ken zijn meestal dik.
UITGESCHREVEN
pi_106966503
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:09 schreef picardmike het volgende:

[..]

Echt he.
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:28 #47
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106969409
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:09 schreef picardmike het volgende:

[..]

Zeker ook mijn ervaring. Of anderszins 'lelijk'.
Maar feit is ook dat dat natuurlijk subjectief is, en mensen die ik een lelijk innerlijk vind hebben, ook automatisch lelijker worden in mijn ogen. Maar los daarvan zijn lelijke mensen vaak ook het onaardigst, ja.
pi_106969502
Ik herken dat helemaal niet.
pi_106969857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:08 schreef NaughtyBuns het volgende:
_O- ..dude ik spreek daar toch niet perse over mezelf ..ik spreek vanuit zijn situatie. Empatisch vermogen heet dat :') Lees alles nog maar een keer goed door ;)
'I'll pass for that!' zeggen en daarmee niet voor jezelf spreken. Apart.

quote:
Ow ja, en wanneer begint die klok te tikken eigenlijk? Vanaf welke leeftijd? Kan ik daar even rekening mee houden :') Kan ik mezelf even dwingen om verliefd te worden :')
+/-30.
Ja, ik generaliseer.
pi_106969995
quote:
3s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:40 schreef Cactus1 het volgende:
Die klok gaat niet bij iedereen tikken en dan nog is dat voor veel vrouwen niet eens een reden om maar te settlen for less. Je wil toch niet de eerste beste Harry als vader van je kinderen? :')
Nee, niet bij iedereen, alleen bij heel veel vrouwen. En voor heel veel vrouwen is dat zeker wel een reden om tevreden te zijn met minder. De focus verschuift dan van 'spannend en avontuurlijk' naar 'zou het een goede vader zijn?', en opeens krijgen mannen een kans die je vroeger niet had zien staan.

Nou weet ik wel dat FOK-vrouwen allemaal uitzonderingen zijn die dit nooooit zal overkomen (tot ze opeens in OUD vrolijk meeposten), maar voor de rest van de wereld gaat dit verhaaltje wel redelijk op.
Ja, ik generaliseer.
pi_106970115
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:37 schreef Northside het volgende:

Nee, niet bij iedereen, alleen bij heel veel vrouwen. En voor heel veel vrouwen is dat zeker wel een reden om tevreden te zijn met minder. De focus verschuift dan van 'spannend en avontuurlijk' naar 'zou het een goede vader zijn?', en opeens krijgen mannen een kans die je vroeger niet had zien staan.

Nou weet ik wel dat FOK-vrouwen allemaal uitzonderingen zijn die dit nooooit zal overkomen (tot ze opeens in OUD vrolijk meeposten), maar voor de rest van de wereld gaat dit verhaaltje wel redelijk op.
Dat hun kijk op mannen verschuift, wil niet zeggen dat ze genoegen nemen met minder omdat ze kost wat kost een kind willen.
Als je mij ooit ziet posten in OUD, wijs me er dan op, dan vraag ik gelijk een ip-ban aan :D
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:45:42 #52
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106970414
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor raar verhaal
Focusverschuiving =/= genoegen nemen met minder
pi_106970620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:24 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Zeker ook mijn ervaring. Of anderszins 'lelijk'.
Maar feit is ook dat dat natuurlijk subjectief is, en mensen die ik een lelijk innerlijk vind hebben, ook automatisch lelijker worden in mijn ogen. Maar los daarvan zijn lelijke mensen vaak ook het onaardigst, ja.
Met innerlijk heb ik dat niet. Liefde heeft wat mij betreft niks met innerlijk te maken. Ik ga niet bepalen of iemand een kutinnerlijk heeft. En als je bij elkaar past valt dat innerlijke ook wel mee. ik zie altijd heel snel als mensen liegen en dan ben ik zo weer weg. Lieve vrouwen zijn voor mij vrouwen die moeite willen doen.
UITGESCHREVEN
pi_106971004
quote:

[..]

Nou, ik zie dat ook bij heel veel mannen gebeuren, hoor. Tegen vrouwen die ze knap vinden maar ze niet kunnen krijgen zeggen ze nah, en verzinnen een smoes over hun innerlijk(daar komt dat innerlijke vandaan), tenzij ze nog een kans krijgen, later.

Maarja iedereen past zijn verwachtingen enigzins aan op zijn grootst mogelijke liefdesaanbod. Dat maakt liefde best wel nep. Uiteindelijk is het voor mainstream toch een kwestie van vraag en aanbod.

[ Bericht 2% gewijzigd door picardmike op 18-01-2012 23:01:56 ]
UITGESCHREVEN
pi_106971316
quote:

[..]

De focus zal misschien naar een ander type man verschuiven, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het andere type man "minder" is. Misschien juist wel beter, als het om kinderen krijgen en opvoeden gaat zijn die vrouwen dan waarschijnlijk ook gewoon beter af met die mannen die ze vroeger niet zagen staan (bij wijze van spreken), maar die misschien dan wel betere vaders zijn. Of beter geschikt zijn om met kinderen om te gaan.
pi_106974567
quote:

[..]

Nou ja, het helpt als je geen kinderen wilt natuurlijk. Dan heb je redelijk tijd zat. En eerlijk gezegd ben ik liever alleen blij met mijn leven dan dat ik setle voor een man. Ik zie een man echt als aanvulling en niet als doel.

Ik vind dat overigens ook niet enorm gezond hoor. Doordat ik het niet als een vereiste zie ben ik ook geneigd tot bindingsangst en moeilijk doen. Gelukkig prikt mijn huidige lief daar behoorlijk doorheen. Figuurlijk gezien :P
pi_106975233
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:39 schreef Cactus1 het volgende:
Dat hun kijk op mannen verschuift, wil niet zeggen dat ze genoegen nemen met minder omdat ze kost wat kost een kind willen.
Nou ja, over de vraag of 'papa-mannen' minder zijn kan je discussiëren, feit is dat ze voordat de eierstokken beginnen te rammelen een stuk minder populair zijn.

Los daarvan; veel vrouwen willen op gegeven moment kinderen en gaan dan op zoek naar een goede vader. Toenemende vraag, gelijk aanbod, en als vrouw moet je dan concessies gaan doen. Waar je eerst alleen voor de 10 ging moet je nu ook genoegen nemen met 9's etc etc.

quote:
Als je mij ooit ziet posten in OUD, wijs me er dan op, dan vraag ik gelijk een ip-ban aan :D
Hoe oud ben je nu?
Ja, ik generaliseer.
pi_106975354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:19 schreef Northside het volgende:

Nou ja, over de vraag of 'papa-mannen' minder zijn kan je discussiëren, feit is dat ze voordat de eierstokken beginnen te rammelen een stuk minder populair zijn.

Los daarvan; veel vrouwen willen op gegeven moment kinderen en gaan dan op zoek naar een goede vader. Toenemende vraag, gelijk aanbod, en als vrouw moet je dan concessies gaan doen. Waar je eerst alleen voor de 10 ging moet je nu ook genoegen nemen met 9's etc etc.

Hoe oud ben je nu?
33. Ik ben sowieso niet het type dat voor minder gaat dan verliefd zijn. Ik ben ook niet op zoek naar een vader voor eventuele kinderen. Ik kijk later als ik groot ben wel of dat er van komt en of we dat willen. Ik vind een leuke relatie veel belangrijker.
pi_106976622
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:23 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

33. Ik ben sowieso niet het type dat voor minder gaat dan verliefd zijn. Ik ben ook niet op zoek naar een vader voor eventuele kinderen. Ik kijk later als ik groot ben wel of dat er van komt en of we dat willen. Ik vind een leuke relatie veel belangrijker.
Hier merk ik dat doelstellingen voor de eisen van een dame kunnen veranderen met de loop v/d tijd. De good looks zijn altijd belangrijk :) Maar of je ook samen iets kan opbouwen is iets wat tevens op het lijstje komt te staan.
En dat interesseerde me toen ik 18 was natuurlijk geen ene hol.
pi_106982300
quote:
33... dan moet jij bij vriendinnen om je heen toch wel herkennen dat er de laatste jaren dingen zijn veranderd in hun doe- en denkwijze, partnerkeuze etc?

Jij bent trouwens op zoek naar een spannende foute gast die van binnen toch lief en betrouwbaar blijkt te zijn he? Stel dat je zo iemand nou niet vindt, ga je dan eenzaam en alleen richting de 40? Ben je daar niet bang voor?
Ja, ik generaliseer.
pi_106982485
quote:
Jij bent trouwens op zoek naar een spannende foute gast die van binnen toch lief en betrouwbaar blijkt te zijn he? Stel dat je zo iemand nou niet vindt, ga je dan eenzaam en alleen richting de 40? Ben je daar niet bang voor?
Maak jij dan zulke beslissingen uit angst?
It's like dynamite.
pi_106982541
Ik vind het zo zwart-wit gesteld. Of je gaat voor DE GROTE LIEFDE of het wordt settelen voor een B-keuze en een verstandshuwelijk waarbij je naar de persoon naast je op de bank kijkt en denkt: 'wat doe ik hier?'

Daar zit toch wel wat tussenin, of niet?
pi_106982618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:19 schreef Loppe het volgende:
Maak jij dan zulke beslissingen uit angst?
Ik denk wel dat die mensen er zijn ja. En dat het er meer zijn dan de meeste mensen hier denken.
Ja, ik generaliseer.
pi_106982664
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo zwart-wit gesteld. Of je gaat voor DE GROTE LIEFDE of het wordt settelen voor een B-keuze en een verstandshuwelijk waarbij je naar de persoon naast je op de bank kijkt en denkt: 'wat doe ik hier?'

'Vriendschap-relaties'? 'Broer & zus-relaties'? Bedoel je dat?
Ja, ik generaliseer.
pi_106982718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:25 schreef Northside het volgende:

[..]

'Vriendschap-relaties'? 'Broer & zus-relaties'? Bedoel je dat?
Nee, dat bedoel ik juist niet.
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:55:23 #66
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_106983647
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:

Ik denk dat het overgrootte deel van de getrouwde stellen er zo bij zit. tevreden, alles loopt goed, maar niet de partner van zijn of haar dromen
Zoals u wilt Meester..
pi_106984349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Nee, dat bedoel ik juist niet.
Dat ligt toch tussen 'liefde' en 'wie is die man' in?
Ja, ik generaliseer.
pi_106986712
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat ligt toch tussen 'liefde' en 'wie is die man' in?
Ik denk dat er ook nog wel heel veel liefde in zit tussen DE GROTE LIEFDE (eigenlijk droomvrouw/man) en 'wie is die man'.

Het hangt ook maar helemaal af van hoe je je droomman/vrouw beschrijft. Als ik denk aan George Clooney die mij beter begrijpt dan ik mijzelf, tja. -O- Maar ik ben wel blij dat ik niet op George heb gewacht. *O*
pi_106998526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:12 schreef Northside het volgende:

33... dan moet jij bij vriendinnen om je heen toch wel herkennen dat er de laatste jaren dingen zijn veranderd in hun doe- en denkwijze, partnerkeuze etc?

Ik heb me nooit veel aangetrokken van wat vrienden en vriendinnen doen. Ik trek mijn eigen plan en dat doen zij ook. Ik laat me ook echt niet opjagen omdat zij wel al bezig zijn met samenwonen, trouwen en kids.
Natuurlijk vraag ik me ook wel eens af hoe mijn toekomst eruit ziet en ben ook wel eens bang dat ik alleen blijf, maar dat is voor mij gewoon echt geen reden om dan maar te denken: de eerste de beste die langs komt, dat wordt 'm dan maar. Ik weet niet eens of ik kinderen wil en als ik ze al zou willen dan zou dat in een situatie zijn waarbij ik een geweldige stabiele relatie heb, we financieel goed zitten, de wereld hebben verkend en dan samen tot de conclusie komen dat het misschien wel leuk zou zijn om een hummel op de wereld te zetten.
Zonder die situatie hoef ik sowieso geen kinderen.

Het komt zoals het komt, of niet. Ik zeg niet dat ik persé wacht tot dat die droomman uit mijn beschrijving langskomt, als het iemand anders is op wie ik stapel verliefd word en het is wederzijds, dan zeg ik echt niet: euhm, ja sorry, maar je voldoet niet aan mijn wensen :')

Ik heb alleen de ervaring dat die types me vooralsnog aantrekken. Misschien verandert dat wel, misschien niet.
pi_106998682
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:20 schreef Cactus1 het volgende:
Ik heb me nooit veel aangetrokken van wat vrienden en vriendinnen doen. Ik trek mijn eigen plan en dat doen zij ook. Ik laat me ook echt niet opjagen omdat zij wel al bezig zijn met samenwonen, trouwen en kids.
Maar zie je bij je vriendinnen wel die veranderingen? Merk je dat de biologische klok links en rechts van je toch onverwachts zijn werk heeft gedaan?
Ja, ik generaliseer.
pi_106998948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:26 schreef Northside het volgende:

Maar zie je bij je vriendinnen wel die veranderingen? Merk je dat de biologische klok links en rechts van je toch onverwachts zijn werk heeft gedaan?
Ik weet niet of het de biologische klok is, of gewoon omdat sommigen al lang bij elkaar zijn en het logisch is dat ze een andere fase ingaan. Niemand van mijn vrienden of vriendinnen is halsoverkop zwanger geworden om maar zwanger te zijn iig. Er zijn er ook nog een aantal single en die hoor ik ook niet direct over dat ze maar zo snel mogelijk zwanger willen worden.
pi_107004668
Grappig om dit topic te lezen. Laatst ook hierover gehad met een vriendin van mij. Afgelopen jaar aantal dates gehad maar geen een waarmee ik een echte klik had. Zij had het idee dat ik te kieskeurig was en daarom nog single.
Hierop geantwoord dat ik wel een echte klik wil hebben met iemand, wil ik daarmee verder gaan. Genoegen nemen met iets wat vanaf het begin niet goed voelt zal ik te nooit en te nimmer doen; dit is jezelf en de ander voor de gek houden.
Omwille van 'het hebben van een relatie' ga ik niet met minder genoeg nemen; ook al verwachten mensen schijnbaar dat als je de 30 gepasseerd bent je een relatie moet hebben.
pi_107009903
No worries mate ... voorlopig de lat lekker hoog laten liggen! Als je richting de 40 gaat kan je altijd nog gaan zakken en je eisenpakket wat uitdunnen.

Ben zelf 36 en ook alweer 3 jaar vrijgezel, sta een jaartje bij Lexa ingeschreven en van de ca. 50 ontvangen flirts die ik heb ontvangen was er niet een 'datebaar'.

Kan altijd nog kieskeuriger dus. ;)
pi_107010585
als je het idee hebt dat de eisen die je stelt absurd hoog zijn.. of het om zaken gaat waar je je makkelijk overeen kunt zetten, dan stel ik voor om je blik te verruimen..dat is iets anders dan je eisen te verlagen. niemand is nou eenmaal perfect, maar diegene moet in jou ogen perfect zijn.
pi_107010967
Hmmm, hier dertig en vrijgezel, wel de nodige relaties en scharrels gehad. Ik ben niet zozeer heel kieskeurig (een lief karakter, ruimdenkend en stel goede tieten is al genoeg), maar ik heb zelf geen behoefte aan een relatie en gebondenheid, laat staan een kinderwens. Ik vind heerlijk alleen te zijn - zolang ik familie en goede vrienden heb waar ik op kan terugvallen. Dus ik ga niet actief op zoek, ik loop de "ware" wel een keer tegen het lijf ergens. Gewoon een kwestie van je kansen vergroten, uitgaan, nieuwe mensen ontmoeten et cetera. En dan gaat het vanzelf.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_107011669
quote:

[..]

33 zeg je?

:9~
pi_107011862
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:09 schreef Ayumu2.0 het volgende:

33 zeg je?

:9~
Jij bent toch homo? Ik heb geen kort, pittig kapsel hoor :@
pi_107011931
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:13 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Jij bent toch homo? Ik heb geen kort, pittig kapsel hoor :@
Ik heb zo mijn zwaktes :@
pi_107012034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:14 schreef Ayumu2.0 het volgende:

Ik heb zo mijn zwaktes :@
Je hebt zeker het verhaal gehoord over vrouwen en hun libido als ze de 30 zijn gepasseerd, het klopt allemaal :9
pi_107012153
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:16 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Je hebt zeker het verhaal gehoord over vrouwen en hun libido als ze de 30 zijn gepasseerd, het klopt allemaal :9
Nee dat doet er niet aan toe, Oudere dames zijn in mijn ogen vaker toch volwassener en hebben net iets meer in zich dan de jonkies die net zijn afgestudeerd. En ze zien er meestal wat meer naturel uit iets meer stijlvoller zeg maar.
  zondag 22 januari 2012 @ 13:23:44 #81
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_107093650
Ik ken de situatie. Nooit toegeven op wat je echt belangrijk vind, dan hou je jezelf voor de gek. Maar ook af en toe tegen het licht houden wat ECHT belangrijk is. Dan komt het allemaal vanzelf wel. Of niet. En dan is niets altijd nog beter dan maar 'iemand hebben'.

[ Bericht 11% gewijzigd door DenWauwelaar op 23-01-2012 07:30:30 ]
Voor vrienden is het kortweg Wauw, voor jou volstaat den heer en meester Wauwelaere
  zondag 22 januari 2012 @ 13:25:26 #82
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107093707
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:16 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Helaas zijn daar ook uitzonderingen op :( of ik heb dan weer het compleet tegenovergestelde gehoord dan wat jij bedoelt :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_107122695
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:34 schreef Northside het volgende:

[..]

'I'll pass for that!' zeggen en daarmee niet voor jezelf spreken. Apart.

[..]

+/-30.
I'll pass for that: als ik precies dezelfde ideeen had als hem. Als ik dus in zijn schoenen stond |:( Je kan je toch wel inbeelden hoe hij zich dan zou voelen?

Heb je de rest wel gelezen, waarin ik duidelijk aangeef dat ik niet snel verliefd wordt en niet gefixeerd ben op het uiterlijk :')

Maar goed, ik heb dus nog 2 jaar ~O>

:')
  maandag 23 januari 2012 @ 06:41:16 #84
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107128330
Ik zie het er niet zo snel meer van komen allemaal.

Vrijgezellenleven boeit me ook geen fuck. Maar wellicht komt dat nog over een paar maandjes.
'Cos boys don't cry.
pi_107128501
Ik vind het hele tevreden zijn met minder of je eisen maar verlagen maar idioot persoonlijk ben ik liever vrijgezel dan bij iemand. die het net niet is. Leuk ook om te horen van je partner je bent het eigenlijk net niet maar ik ben al 30 geweest en je moet toch wat

Het zal ook vast wel de reden zijn dat er zoveel mensen gaan scheiden na 10 jaar. De meeste mensen zijn zo bang om alleen over te blijven.

Ik noem het altijd de "Ik blijf maar bij degene die niet direct wegloopt als ik hoi heb gezegd relatie"
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_107135361
Ach, ik ben nu 32. Geen rammelende eierstokken. Niet op zoek naar een papa.
Ik heb nog minimaal 8 jaar lang leven de lol voor de boeg. Dus welke standaarden zou ik moeten verlagen?

Trouw niet voor je 40 bent..ofzo ;-)
  maandag 23 januari 2012 @ 13:46:00 #87
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107136660
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:58 schreef Chawi het volgende:
Ik heb nog minimaal 8 jaar lang leven de lol voor de boeg. Dus welke standaarden zou ik moeten verlagen?

Verfrissend dit soort berichten. Ik ben 24 maar hoor al jaren: wacht maar tot je 30 bent, dan gaan je eierstokken wel rammelen. Alsof ik daar zelf totaal geen inzicht in kan hebben. En ergens ben ik bang dat ze misschien gelijk hebben.
pi_107136771
quote:

Als moeder met een zoon of dochter moet je dat eigenlijk ook niet meer zo graag willen. Dat werkt meestal alleen maar tegen je. ik ben in het verleden helemaal lens geslagen door stiefvaders\dates die wel effe dachten mijn moeder te kunnen versieren. Tot mijn moeder uiteindelijk unaniem voor mij koos en daardoor veel betere mannen aantrok.
UITGESCHREVEN
pi_107137516
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:46 schreef Sinosappel het volgende:
Verfrissend dit soort berichten. Ik ben 24 maar hoor al jaren: wacht maar tot je 30 bent, dan gaan je eierstokken wel rammelen. Alsof ik daar zelf totaal geen inzicht in kan hebben. En ergens ben ik bang dat ze misschien gelijk hebben.
Wel eens in OUD meegelezen? :P
Ja, ik generaliseer.
  maandag 23 januari 2012 @ 14:22:44 #90
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_107137807
quote:

Weinig opbeurend bericht, aangezien ik dit jaar 40 word.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_107137970
Ik heb deze discussie ook wel eens met vrienden (meeste tussen de 28 en 32). Veel zijn nog single, wel lange relaties gehad, bijna allemaal toen ze ongeveer 20-25 waren, daarna inderdaad wat scharrels.

Men zegt wel het komt vanzelf, maar ik heb een tijd echt actief zitten zoeken en een tijd me er helemaal niet mee bezig gehouden (zoals nu, nieuw werk, nieuw huis, andere problemen die ik eerst wil oplossen). Maar vanzelf komt het volgens mij ook niet.

Is het niet belangrijker om gewoon eerst te zorgen dat je zelf (helemaal) tevreden bent met je leven en je te vermaken zonder vrouw en er alleen werk van te maken als je een mogelijke ware tegenkomt?

Met minder genoegen nemen lijkt me geen optie, tenminste niet voor mij, dan zou ik stiekem rond blijven kijken en dat is niet eerlijk tegenover de ander.

Je zou wel eens minder kunnen proberen (duidelijk aangeven, eens zonder bedoelingen wat leuks doen) en diegene kan dan opeens wel veel leuker blijken!
NVus Designs - Architectuur, Interieur en 3D Visualisatie
Welcome at Home - Home Ideas, Cleaning Tips, Clothing Trends & more!
pi_107138096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:55 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik denk dat het overgrootte deel van de getrouwde stellen er zo bij zit. tevreden, alles loopt goed, maar niet de partner van zijn of haar dromen
Is dat echt zo, of is dat wat mensen daarbuiten graag zeggen om zichzelf maar beter te voelen bij hun eigen keuze?

Vind het altijd zo wat om te zeggen, de meeste stellen die ik ken zijn gewoon echt blij met ekaar, tevreden ook en gewoonte komt ook wel om de hoek kijken als je jaren samen bent, maar geen van hun wil wat anders of klaagt over hun relatie.
Hey dude, you're so uncool but he, that's allright
Like there's no need te get uptight
My eyes reflect the stars and a smile lights up my face
We're on a amazing flight in space
pi_107138158
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:46 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, de vriendinnen van vroeger die echt geen kinderen wilde(niet degene die niet zeker waren dus, of op dat moment nog geen kind wilde) willen dat nu nogsteeds niet.
Denk dus niet dat als iemand echt kinderen niet ziet zitten dit heel snel zal veranderen.
Hey dude, you're so uncool but he, that's allright
Like there's no need te get uptight
My eyes reflect the stars and a smile lights up my face
We're on a amazing flight in space
  maandag 23 januari 2012 @ 14:34:35 #94
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107138166
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Wel eens in OUD meegelezen? :P
Ik kijk wel beter uit.
pi_107138379
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of is dat wat mensen daarbuiten graag zeggen om zichzelf maar beter te voelen bij hun eigen keuze?

Vind het altijd zo wat om te zeggen, de meeste stellen die ik ken zijn gewoon echt blij met ekaar, tevreden ook en gewoonte komt ook wel om de hoek kijken als je jaren samen bent, maar geen van hun wil wat anders of klaagt over hun relatie.
Tja de wil om iets anders te willen vermindert ook wel naarmate je elkaar leert kennen op het vlak van eisen. Op het vlak van behandeling neemt deze juist toe. Hoewel de meeste mensen niet zullen zeggen dat ze stoppen met een relatie omdat zich niet goed behandelt voelen, tenzij het de spuigaten uitloopt.

Maar je kan met weinig eisen aan relatie beginnen, qua machtsniveau gelijk staan(meestal door gezamelijke vriendengroep) en daardoor toch heel lang een relatie hebben.
UITGESCHREVEN
pi_107139249
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:28 schreef JDx het volgende:
Is het niet belangrijker om gewoon eerst te zorgen dat je zelf (helemaal) tevreden bent met je leven en je te vermaken zonder vrouw en er alleen werk van te maken als je een mogelijke ware tegenkomt?
Ja, tot zover de theorie. In de praktijk vraag ik me dan altijd af, als je helemaal tevreden bent met je leven, waarom zoek je dan nog een vrouw?

En 'niet zoeken, dan komt het vanzelf' is natuurlijk ook niet meer dan gewoon een uitspraak. Logisch gezien slaat het nergens op.
Ja, ik generaliseer.
pi_107139503
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:01 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, tot zover de theorie. In de praktijk vraag ik me dan altijd af, als je helemaal tevreden bent met je leven, waarom zoek je dan nog een vrouw?

En 'niet zoeken, dan komt het vanzelf' is natuurlijk ook niet meer dan gewoon een uitspraak. Logisch gezien slaat het nergens op.
Dat zie je toch ook bij getrouwde mannen ;)

Slaat dus wel ergens op.
UITGESCHREVEN
pi_107144104
quote:

[..]

Maar het klinkt wel stoer om het te zeggen.
pi_107144529
quote:

[..]

voor de seks natuurlijk.
3.14159265358979323846264338327950288419716939937511
pi_107144799
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:23 schreef dawg het volgende:

[..]

voor de seks natuurlijk.
Deels nog waar ook, kan me best vermaken alleen of met vrienden, films kijken, gamen, werken, alleen in het weekend na een avondje stappen alleen naar bed is gaar (en altijd weer moeite moeten doen), voor de rest no problemo :P

Zelfs smorgens wakker worden naast een ander vind ik vaak maar irritant, ben in de ochtend het liefst alleen. Mja dat is natuurlijk anders als je verliefd bent.

Edit: eigenlijk is het vervelendste nog dat de buitenwereld vindt dat je een vriendin moet hebben. Of ouders... nog geen leuk meisje tegengekomen? Is zij niet leuk, zij dan, of zij? :')
NVus Designs - Architectuur, Interieur en 3D Visualisatie
Welcome at Home - Home Ideas, Cleaning Tips, Clothing Trends & more!
pi_107144941
quote:

[..]

voor de seks natuurlijk.
Het is gewoon simpel. Ik heb de meest rijke en succesvolle mannen nog nooit gelukkig zien zijn zonder vrouw.

in maslow staat ie er niet tussen, maar ik vermoed toch sterk dat de 2e er wat mee te maken heeft.

Piramide_van_Maslow.png
UITGESCHREVEN
pi_107145786
quote:
voor de seks natuurlijk.
Speltip 9: spreid uw winkansen.

Daar moet je juist geen vriendin voor hebben als ik mannen moet geloven. Beter om wat te scharrelen en random freaky seks te hebben dan om de rest van je leven afhankelijk te zijn van 1 vrouw.
Ja, ik generaliseer.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')