Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel
Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Die oude XJ's zijn wel echt hele gave auto's. En kan je denk ik echt niet vergelijken met een 740:P. Mijn vader heeft pas zo'n oldtimer XJ gekocht en ik rij zelf Volvo. Is wel echt heeul anders .quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel
Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Ik zoek eigenlijk een belastingvrije bak. Een 240 is ook nog een optie, hoewel ik de 740 mooier vindt. En het liefst wel een estate.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:45 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.
http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak
Maakt de LPG-installatie zoveel uit dan? Alleen op prijs-gebied of ook op onderhoud-gebied?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 01:03 schreef r8v2 het volgende:
Dan heb je twee opties: of een heule slechte 240/740 Estate of een redelijke sedan waar alsnog wel wat aan moet gebeuren. Even aangenomen dat het zaakje op LPG moet rijden.
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:45 schreef sciter het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de 740 als eerste auto?
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:57 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto.
In 3 jaar tijd nooit meer dan nornaal onderhoud gehad.
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.quote:Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Heb hem overgenomen van mijn vader, dus dat kostte me niets. Gemiddeld per jaar 200 euro aan onderhoud denk ik. Maar dat is allemaal regulier onderhoud zoals banden, remmen, motorolie etc.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:
[..]
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?
Hmz. Pa kwam met een andere diagnose. Waarschijnlijk is de thermostaat kapot. Zou wel geinig zijn, dan is het weer zo'n klein kutonderdeel waardoor je niet verder kan rijden .quote:Op zondag 22 januari 2012 02:25 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 240 is een beetje stout de laatste tijd. Eerst al moeten slepen omdat de condensator op het ontstekingshuis de geest gegeven had en nu liep de temperatuur meteen het rood in na 1km rijden. Wel nog genoeg water in reservoir dus ik vrees de kop .
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:
[..]
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?
[..]
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Gelukkig, want die spanningstabilisators zijn knap prijzig voor zo'n klein flutding.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef r8v2 het volgende:
Het was dus toch de thermostaat. Ik had een tweedehandse meegenomen maar die was ook niet goed. Even nog getwijfeld aan de radiator (en dus eruitgehaald ) maar dat was het niet. Nu hebben we van de oude thermostaat een dummy gemaakt . Morgen maar ff een nieuwe halen.
740's belastingvrij zijn te duur en 940 belastingvrij bestaat niet .quote:Op zondag 22 januari 2012 18:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.
Op tijd klepspeling (laten) meten en indien nodig kleppen stellen. Meer is er niet voor nodig.
Na die uitgave van 500-750 Euro ben je er dus sowieso weer 400.000km van verlost.
Ja, en belastingen. Als ik eens krap zit bij een belastingvrije auto dan kan ik hem een weekje of 2 laten staan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 22:52 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.
Oh, ik hoor altijd dat diesels altijd doorkachelen, maar dat zal wel VW zijn dan.quote:Op zondag 22 januari 2012 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.
Die 2.3 benzineblokken zijn vrijwel onverwoestbaar en een stuk prettiger om in het verkeer mee te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |