abonnement Unibet Coolblue
pi_107048984
PM.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:45:27 #102
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_107052717
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel :')

Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.

http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_107053283
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:20 schreef sciter het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk het probleem. Ik heb niet veel verstand van auto's. Daarom dacht ik Volvo, en dan het liefst een tank op wielen.
Ik wilde eerst een oude Jaguar XJ kopen, maar dat is toch een beetje irreëel :')

Ik denk dat ik hem dan eventueel toch maar uit Nederland haal.
Die oude XJ's zijn wel echt hele gave auto's. En kan je denk ik echt niet vergelijken met een 740:P. Mijn vader heeft pas zo'n oldtimer XJ gekocht en ik rij zelf Volvo. Is wel echt heeul anders :P.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:35:48 #104
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107055452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:45 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Wil je absoluut een 740 of is een 940 ook een optie? Marktplaats staat er vol mee, keus genoeg en voor 750 euro rij je al. Zeker als je geen estate zoekt.

http://www.autoblog.nl/ar(...)een-volvo-stationbak
Ik zoek eigenlijk een belastingvrije bak. Een 240 is ook nog een optie, hoewel ik de 740 mooier vindt. En het liefst wel een estate.
pi_107055682
Niet om dromen uiteen te laten spatten, maar wat is je budget?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 00:57:34 #106
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107056255
Niet veel, 1500-2000 euro. Maar het word toch meer een hobby dan een vast vervoermiddel dus als er wat aan mankeert dan maakt dat niet heel veel uit.
pi_107056436
Dan heb je twee opties: of een heule slechte 240/740 Estate of een redelijke sedan waar alsnog wel wat aan moet gebeuren. Even aangenomen dat het zaakje op LPG moet rijden.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 01:54:57 #108
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107057548
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 01:03 schreef r8v2 het volgende:
Dan heb je twee opties: of een heule slechte 240/740 Estate of een redelijke sedan waar alsnog wel wat aan moet gebeuren. Even aangenomen dat het zaakje op LPG moet rijden.
Maakt de LPG-installatie zoveel uit dan? Alleen op prijs-gebied of ook op onderhoud-gebied?
pi_107057850
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
pi_107062065
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:45 schreef sciter het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de 740 als eerste auto?
Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto. O+
In 3 jaar tijd nooit meer dan nornaal onderhoud gehad.
Nee.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:28:35 #111
256169 scarback
De man met één sok
pi_107065851
Ik zit met een volvovraagje, en ik dacht: laat ik eens wat deskundigen raadplegen.

De 850 2.0 t5 is oorspronkelijk niet in NL geleverd, maar er staan wel verschillende te koop, vaak tegen aantrekkelijke prijzen. Is er iets fundamenteel mis met het 2.0 t5 blok, of zijn onderdelen moeilijk te krijgen? Want, eerlijk is eerlijk, die 211 pk is ook wel genoeg (ipv de 2xx die de 'echte' t5 heeft)

alvast bedankt!
Eerst kijken, dan zeiken
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:27:31 #112
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107070977
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:57 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Jep, ik. Rij hem nu al 3 jaar, en heb besloten om hem nooit meer weg te doen. Ben echt verknocht aan die auto. O+
In 3 jaar tijd nooit meer dan nornaal onderhoud gehad.
Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?

quote:
4s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 22:52:42 #113
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_107081248
quote:
Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_107081703
Voor als "auto erbij" is een 940 misschien een beetje duur i.v.m. de vaste lasten (geen klassieker-verzekering en je zit nog met de wegenbelasting). :P

Maar ik weet nog wel een leuke 244 diesel. O-) Ik moet m'n witte 240 uit '86 ook weer eens gangbaar maken denk ik. :P Die staat al 2,5 jaar kurkdroog in een stalling onder een groot doek. :P
pi_107087698
Mijn 240 is een beetje stout de laatste tijd. Eerst al moeten slepen omdat de condensator op het ontstekingshuis de geest gegeven had en nu liep de temperatuur meteen het rood in na 1km rijden. Wel nog genoeg water in reservoir dus ik vrees de kop :X.
pi_107088583
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:

[..]

Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?

Heb hem overgenomen van mijn vader, dus dat kostte me niets. Gemiddeld per jaar 200 euro aan onderhoud denk ik. Maar dat is allemaal regulier onderhoud zoals banden, remmen, motorolie etc.
Nee.
pi_107091016
quote:
15s.gif Op zondag 22 januari 2012 02:25 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 240 is een beetje stout de laatste tijd. Eerst al moeten slepen omdat de condensator op het ontstekingshuis de geest gegeven had en nu liep de temperatuur meteen het rood in na 1km rijden. Wel nog genoeg water in reservoir dus ik vrees de kop :X.
Hmz. Pa kwam met een andere diagnose. Waarschijnlijk is de thermostaat kapot. Zou wel geinig zijn, dan is het weer zo'n klein kutonderdeel waardoor je niet verder kan rijden :P.
pi_107091522
Thermostaat kan, maar wat ook heel vaak voorkomt is die spanningsstabilisator achterop 't dashboard (is ook een typisch 140-kwaaltje). Dan geeft 'ie de verkeerde voltage en schiet dat ding als een raket naar 't rood zodra er een beetje temperatuur in komt (idem voor de benzinemeter). :P
pi_107106611
Het was dus toch de thermostaat. Ik had een tweedehandse meegenomen maar die was ook niet goed. Even nog getwijfeld aan de radiator (en dus eruitgehaald :') ) maar dat was het niet. Nu hebben we van de oude thermostaat een dummy gemaakt :+. Morgen maar ff een nieuwe halen.
pi_107106694
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 02:17 schreef r8v2 het volgende:
Belastingvrije auto's op LPG zijn nu eenmaal duurder. En loop je tegen een koprevisie aan is dat ook al snel 500-750 euro.
Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.

Op tijd klepspeling (laten) meten en indien nodig kleppen stellen. Meer is er niet voor nodig.

Na die uitgave van 500-750 Euro ben je er dus sowieso weer 400.000km van verlost.
pi_107106770
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef sciter het volgende:

[..]

Voor hoeveel heb je hem gekocht en wat zijn de gemiddelde onderhoudskosten per jaar/maand?

[..]

Ik kan natuurlijk ook voor een diesel gaan, die blijven toch meestal langer rijden? Zijn denk ik ook zuiniger dan benzine laat staan LPG. Maar in dit geval maakt brandstofverbruik niet veel uit.
Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.
Die 2.3 benzineblokken zijn vrijwel onverwoestbaar en een stuk prettiger om in het verkeer mee te komen.
pi_107106857
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:20 schreef r8v2 het volgende:
Het was dus toch de thermostaat. Ik had een tweedehandse meegenomen maar die was ook niet goed. Even nog getwijfeld aan de radiator (en dus eruitgehaald :') ) maar dat was het niet. Nu hebben we van de oude thermostaat een dummy gemaakt :+. Morgen maar ff een nieuwe halen.
Gelukkig, want die spanningstabilisators zijn knap prijzig voor zo'n klein flutding. :+
pi_107107415
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een Volvo 740 / 940 met het 8 klepper Red Block rijdt probleemloos > 400.000km op gas, voordat er een revisie nodig is.

Op tijd klepspeling (laten) meten en indien nodig kleppen stellen. Meer is er niet voor nodig.

Na die uitgave van 500-750 Euro ben je er dus sowieso weer 400.000km van verlost.
740's belastingvrij zijn te duur en 940 belastingvrij bestaat niet :P.
  zondag 22 januari 2012 @ 21:08:00 #124
261627 sciter
The world is my playground.
pi_107114516
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:52 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Ik zou gewoon beginnen met een 940 met 2.3-blok op benzine. Niet te verslijten, ruim aanbod en lage prijzen. De belastingvrije 240/740's zijn veel te duur. En bevalt het niet dan doe je 'm ook weer weg voor 500 euro.
Ja, en belastingen. Als ik eens krap zit bij een belastingvrije auto dan kan ik hem een weekje of 2 laten staan.
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn de benzine-blokken in Volvo's beter dan de diesels.
Die 2.3 benzineblokken zijn vrijwel onverwoestbaar en een stuk prettiger om in het verkeer mee te komen.
Oh, ik hoor altijd dat diesels altijd doorkachelen, maar dat zal wel VW zijn dan.
pi_107116813
Met de diesels zijn niets mis hoor. :P Er zijn wat (kleine) indianenverhalen over de 6-cilinder diesel maar als je ziet wat voor kilometerstanden ermee gehaald kunnen worden zijn ze minstens zo goed als een redblock. :) Het heeft alleen 1 nadeel: je moet eigenlijk elke 7500km de olie verwisselen en er gaat bijna 8 liter in. :X En de distributieriemen vervang-klusis niet heel gemakkelijk (ben je wel enkele uren zoet mee, niet zoals bij de redblocks in max anderhalf uur).

Nadelen: ze zijn slomer en stinken wat meer (tenzij goed onderhouden). :P En een koude start is minder leuk in de winter. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')