abonnement Unibet Coolblue
pi_106954127
Van de week even langs de Mitra om van alles wat van Sint Bernardus te halen. Ben benieuwd hoe de andere bieren van hun smaken.
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:32:21 #52
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_106954486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:24 schreef avw1982 het volgende:
Van de week even langs de Mitra om van alles wat van Sint Bernardus te halen. Ben benieuwd hoe de andere bieren van hun smaken.
Laat het even weten, ben er erg benieuwd naar.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_106954717
Is goed. Ik ben vooral benieuwd naar de Prior 8.
pi_106988594
Mijn voorraadje is al weer zo goed als op.
Heb alleen nog een flesje Hel & Verdoemenis 666 staan maar ik wil eigenlijk eerst de gewone weer een keer drinken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:35:28 #55
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_106992172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:38 schreef avw1982 het volgende:
Is goed. Ik ben vooral benieuwd naar de Prior 8.
Die vind ik wel lekker. Grottenbier vind ik niet zo top.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_107013333
Net op een
Gouden Carolus Hopinjoor; erg lekker mooi bitter
Heen & Weer de Molen; viel erg tegen, te zoet, weinig koolzuur
Rochefort 8; gewoon top
pi_107013992
Een paar van mijn favorieten zijn de la trappe quadrupel, de rochefort 8 en de tripel van karmeliet. Vorig jaar nog een tocht gedaan langs de brouwerijen van westmalle, achel en la trappe. Op de koersfiets uiteraard! Soort bedevaartstocht, haha
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_107014423
^ Dat is gewoon een coole fietstocht! ^O^
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_107014656
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:43 schreef gadeweerd het volgende:
Net op een
Gouden Carolus Hopinjoor; erg lekker mooi bitter
Heen & Weer de Molen; viel erg tegen, te zoet, weinig koolzuur
Rochefort 8; gewoon top
Vind zelf de Classic en Christmas geweldig.
Ik heb net de 666 op, erg lekker.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 20 januari 2012 @ 06:51:48 #60
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_107018664
Ik ben tegenwoordig een beetje verslaafd aan de Straffe Hendrik.

Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 20 januari 2012 @ 06:53:32 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107018669
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 06:51 schreef Quannum het volgende:
Ik ben tegenwoordig een beetje verslaafd aan de Straffe Hendrik.

[ afbeelding ]
Sinds ze overgenomen zijn en het recept veranderd is vind ik ze wel minder lekker :P

Heb je de quadruppel al eens geprobeerd?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:12:32 #62
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_107018735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 06:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Sinds ze overgenomen zijn en het recept veranderd is vind ik ze wel minder lekker :P

Heb je de quadruppel al eens geprobeerd?
Overgenomen? Wist ik niet. Het was sowieso al even geleden dat ik het nog gedronken had...

Neen. Ik zie dat het een donker bier is en dacht vrij snel "not my thing". Maar ik lees dat ie helemaal niet te zwaar van smaak is, dus ik spring morgen eens bij Heremans binnen. Kan ik gelijk een nieuwe voorraad Finesse (van Dochter van de korenaar) inslaan. :P
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 20 januari 2012 @ 07:20:22 #63
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107018759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:12 schreef Quannum het volgende:

[..]

Overgenomen? Wist ik niet. Het was sowieso al even geleden dat ik het nog gedronken had...
Ja, het is nu (weer) van De Halve Maan(Brugse Zot). Daarvoor Liefmans.
Hier de geschiedenis in het kort: http://nl.wikipedia.org/wiki/Straffe_Hendrik

quote:
Neen. Ik zie dat het een donker bier is en dacht vrij snel "not my thing". Maar ik lees dat ie helemaal niet te zwaar van smaak is, dus ik spring morgen eens bij Heremans binnen. Kan ik gelijk een nieuwe voorraad Finesse (van Dochter van de korenaar) inslaan. :P
Finesse is lekker ja :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:32:28 #64
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107033453
Hoewel dit voornamelijk over pils gaat vind ik dit interessant genoeg om hier te herhalen.
Heineken opent jacht op 'vreemd bier'
quote:
Bierbrouwer Heineken opent de jacht op kroegbazen die 'vreemd bier' verkopen terwijl ze contractueel alleen Heineken mogen tappen. De grootste bierbrouwer roept iedereen in de bierbranche op scherp op te letten en onregelmatigheden meteen te melden. Een woordvoerder van Heineken bevestigde berichtgeving hierover in De Telegraaf van vrijdag.

"We treden al enige tijd zeer doortastend op tegen vreemd bier", aldus de woordvoerder. Vertegenwoordigers die in de fout gaan, krijgen eerst een waarschuwing. Als ze hun leven daarna niet hebben gebeterd, neemt Heineken juridische stappen en haalt alle inventaris uit het café weg.
En de reactie van Pint:
quote:
Onduidelijk is echter of Heineken ook gaat jagen op vreemd bier dat gewoon onder de eigen naam en naast het gecontracteerde bier wordt verkocht. [...]
PINT waarschuwt dat brouwerijcontracten niet alleen prijsverstorend werken, maar ook de diversiteit van het aanbod van bier in de weg staan. PINT pleit daarom al jaren voor het afschaffen van deze contracten. Voor de consument is een transparante prijs voor zijn of haar bier belangrijk, maar nog belangrijker is een divers aanbod. De consument wil meer keuze en wordt hierin nu beperkt.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:12:52 #65
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_107034850
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:32 schreef Inkomen het volgende:
Hoewel dit voornamelijk over pils gaat vind ik dit interessant genoeg om hier te herhalen.
Heineken opent jacht op 'vreemd bier'

[..]

En de reactie van Pint:

[..]

Wat wordt hier met 'vreemd bier' bedoeld? Niet-Heineken pils dat als Heineken wordt verkocht? Afgaande op de reactie van PINT iig wel, niet?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:14:11 #66
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_107034887
Ik mis de Biergrens in de OP :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_107050500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:29 schreef avw1982 het volgende:
Ik zie dat ze in Dordrecht ook een bierwinkel hebben. Iemand ervaring daarmee?
Ja, ik. :)

Eén keer geweest tijdens de afgelopen kerstmarkt. De winkel is in principe alleen geopend op zaterdag/zondag, je moet echt mazzel hebben als ze doordeweeks open zijn. Het zijn echte liefhebbers die zelf hun bieren gaan halen...

Ze hebben een aardig grote collectie van voornamelijk Belgisch bier.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_107050542
Ik zit nu trouwens aan een Meantime London Porter.

Erg lekker, niet té bitter, precies goed eigenlijk.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_107056768
Porter?

Ik zou graag de Anchor nog eens willen.
Binnenkort maar eens naar Utrecht.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_107056914
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 01:15 schreef IPA35 het volgende:
Porter?
Ja, deze...

quote:
Ik zou graag de Anchor nog eens willen.
Binnenkort maar eens naar Utrecht.
'de Anchor'? Welke dan precies? :)
(tenminste als je de Anchor Brewing Company bedoeld)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 06:48:33 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107059208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:12 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Wat wordt hier met 'vreemd bier' bedoeld? Niet-Heineken pils dat als Heineken wordt verkocht? Afgaande op de reactie van PINT iig wel, niet?
Ja. Jupiler onder de tap gooien als je een Heinekenkroeg bent. Of Olmbier die Heinekenvaten hervulde met zijn eigen bier: http://www.missethoreca.n(...)RechtszaakVanOlm.htm

Maar de vraag is of ze nu ook gaan jagen als je andere bieren eronder zet die geen Heineken zijn maar wel uit dezelfde stal komen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_107062775
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 01:21 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ja, deze...

[..]

'de Anchor'? Welke dan precies? :)
(tenminste als je de Anchor Brewing Company bedoeld)
De porter.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 21 januari 2012 @ 12:58:17 #73
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_107063335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja. Jupiler onder de tap gooien als je een Heinekenkroeg bent. Of Olmbier die Heinekenvaten hervulde met zijn eigen bier: http://www.missethoreca.n(...)RechtszaakVanOlm.htm

Maar de vraag is of ze nu ook gaan jagen als je andere bieren eronder zet die geen Heineken zijn maar wel uit dezelfde stal komen.
Dat laatste lijkt me een beetje vreemd. Ten eerste is dat vrij moeilijk van Heineken verborgen te houden, en ten tweede: waarom zou je dat willen doen?

Het lijkt me eerder dat ze ook willen gaan jagen op kroegen die naast hun contractueel verplichte bocht ook bier van andere brouwerijen aanbieden...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_107075402
Affligem hoort ook bij Heineken. dat zijn prima bieren.

Laastst een Leffe Radieuse gedronekn, uit nieuwsgierigheid. Best wel lekker eigenlijk voor een Leffe, er zit in ieder geval smaakontwikkeling in in tegenstelling tot hun Blond/Dubbel/Tripel.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_107075857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef hemarookworst het volgende:
Affligem hoort ook bij Heineken. dat zijn prima bieren.
Zat net toevallig aan de Affligem Dubbel :9 Heerlijk hoor!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')