quote:
Op zaterdag 21 april 2012 14:52 schreef Levolution het volgende:[..]
Waarschijnlijk algen. Niet heel schadelijk (zoals schimmel), maar niet mooi en kan op den duur de plek van het plantje inpikken. Het beste is om dit weg te halen/schrapen.
Het is inderdaad flink aan het groeien, dan ga ik het toch maar weg halen inderdaad.
quote:
Op zaterdag 21 april 2012 14:56 schreef SeLang het volgende:[..]
Je weet helemaal niet of licht de beperkende factor is. Misschien is het wel temperatuur.
Anyway, ik had fantastische resultaten met zo'n kas. Voor die ¤4,50 euro die zo'n ding kost zou ik dat gewoon eerst proberen.
Zeker weten doe ik het niet inderdaad maar wat me opvalt is dat elke keer als het 2 dagen zonnig is geweest er een behoorlijke groeispurt is geweest en op bewolkte dagen zie je weinig actie.
Laatst heb ik ze een middag buiten in de zon gezet en die paar uurtjes hadden echt verschil gemaakt.
Ze staan binnen, boven de verwarming. Elke dag gaat er minimaal een liter water doorheen en de grond is echt doorweekt. Gezien de resultaten zou ik toch gokken dat het het licht is. En ik heb lampen genoeg dus dan hoef ik ook niks extra's aan te schaffen