Ik heb maar eens wat foto's van mijn planten geschoten. Let op, het zijn niet de mooiste foto's.

Maar ze zijn snel geschoten om jullie een beetje een idee te geven van wat ik heb.
Nepenthes miranda, moet nog bekers maken, maar dat zit er nu wel aan te komen. Worden, als het goed is, gigantische bekers.
Nepenthes sp., misschien een
alata? Is aan wat verzorging toe, eventueel stekken.
Sarracenia purpurea, deze is verkregen door van de wortels te splitsen van de
Sarracenia die je erachter ziet staan. Dat is dus de 'moeder'.

De 'moeder', deze is aardig groot.
Sarracenia sp., ik denk een kruising van
flava met iets? Weet het echter niet zeker. Ziet er momenteel niet heel goed uit, de meeste bekers zijn afgestorven in de winter, die knip ik echter nog niet weg omdat ze nog aardig wat zonlicht kunnen vangen. Er groeien al nieuwe bekers.

De vetplantjes,
Pinguicula sp. Vermoedelijk
moransenis, maar ik heb mijn twijfels. Al deze plantjes komen uit één 'moederplant'. Momenteel zonder bloemen.

En het happertje. Groeit lekker vol.
Drosera capensis. Levert erg veel nakomelingen altijd, die zie je straks.

De nakomelingen. Deze doen het erg goed in het minikasje. Rechts, in het 'petrischaaltje' op de pot, zie je
Drosera rotundifolia, ofwel de ronde zonnedauw. Deze ronde zonnedauwtjes groeien overal vanzelf uit mijn sphagnum! Zeer aangename verrassing.

Hier ook enkele nakomelingen in een bak. Ze zijn erg klein, potjes zijn 2-3 cm ofzo. Helaas zijn ze door de volop aanwezige zon enigszins uitgedroogd en bruin geworden. Daardoor is er ook schimmel gaan groeien. Is allemaal in deze warme week gebeurd. Heb ze uit de zon gehaald, schimmel zoveel mogelijk verwijderd en de deksel van het bakje gehaald, zodat het beter ventileert. We zullen zien.

De beker van
Nepenthes sp., vermoedelijk
alata, van dichtbij.

Een beginnende beker van de
N. miranda. Heeft even geduurd, maar ze beginnen eindelijk te groeien. Ik kan niet wachten tot ze bekers heeft.