pi_106864326
registreer om deze reclame te verbergen
Ok, afgelopen weekend op een verjaardag heb ik een discussie gehad, waarvan ik eigenlijk nog steeds denk wtf moet ik ermee? Wat is het geval, ik ben man, over enkele weken 32, en nog vrijgezel. Ik heb in het verleden wel een aantal langere relaties gehad, maar nooit zolang dat het uiteindelijk tot samenwonen kwam. En uiteraard een zooi losse scharrels tussendoor. De discussie die ik had, met een aantal vrouwen bij ons in de groep, ging natuurlijk over het feit dat ik vrijgezel ben en dat de tijd nu toch wel begint te dringen :') Eigenlijk kwam het er op neer dat omdat ik toch al boven de 30 ben ik misschien toch eens wat minder kieskeurig moet zijn, m.a.w. mijn standaarden verlagen, omdat het er anders misschien wel nooit van zal komen.

Het klopt dat ik nogal kieskeurig ben, ik word sowieso heel moeilijk verliefd en kan op een heel klein iets al afknappen. Wanneer ik dan eindelijk verliefd ben, dan zal ik niet zo snel ergens op afknappen, maar goed, dan moet ik wel eerst verliefd worden natuurlijk. En dat word ik dus niet zo snel. Waarschijnlijk omdat voor mij uiterlijk toch wel erg belangrijk is, ondanks dat ik aan de andere kant ook het karakter belangrijk vind, je moet het ook wel goed met elkaar kunnen vinden natuurlijk. Verder heb ik ook nog een voorkeur voor een buitenlands uiterlijk, echter is dat bij mij vrij breed, dat kan varieren van Aziatisch tot Zuid-Amerikaans, maar ook Turkse/Marokkaanse vrouwen vind ik vaak erg mooi. Standaard blond haar, blanke huid en blauwe ogen zal ik niet zo snel een voorkeur voor hebben.

Nou, de dames waar ik afgelopen weekend dus een discussie mee had, waren van mening dat ik misschien niet zo kieskeurig moet zijn en ook eens moet kijken naar vrouwen waarvan ik in eerste instantie zou zeggen, nee, bedankt. Als ik een meisje op haar uiterlijk beoordeel, kan ik eigenlijk altijd wel zien of ik op haar verliefd kan worden of niet. Dat is voor mij eigenlijk al de eerste schifting. Is daarna het karakter ook naar tevredenheid, dan is er een kans dat het iets kan worden. Nou, er werd mij dus aangeraden om ook eens naar vrouwen te kijken die eigenlijk al bij de eerste schifting zouden afvallen. Ik heb zo iets van, ze vallen niet voor niks af :') maar goed, de dames met wie ik in discussie was waren van mening dat ik ook wel op een vrouw die qua uiterlijk misschien iets meer doorsnee is kan vallen, als ik die ook maar gewoon de kans geef. Dat ik dan als het ware verliefd word op het karakter.

Laat ik het zo zeggen, ik heb dat in het verleden al een aantal keer geprobeerd, en dat was niet echt een succes. Ik heb bijvoorbeeld via internet verschillende dates gehad met vrouwen die normaal gesproken bij de eerste schifting waren afgevallen, dat waren op zich allemaal hele leuke dates, met een paar heb ik ook vervolgdates gehad, maar ik wist gewoon dat het niets ging worden. Omdat er dingetjes waren waar ik op afknapte. Dat kan een rare stem zijn, of gewoon een bepaalde manier van gedrag, maar ik heb ook een keer gehad dat ik nadat we seks hadden gehad en ik naar haar keek toen ze zich aan het aankleden was, dat ik zoiets had van eigenlijk zie je er met kleding aan beter uit dan zonder :@ Wanneer ik verliefd ben op een vrouw, dan heb daar geen last van, en komen die gedachtes ook niet op.

Maar goed, feit blijft nog steeds dat ik doordat ik moeilijk verliefd word, uiterlijk maar ook karakter erg van belang is, nog niet iemand ben tegengekomen waarbij de gevoelens en wederzijds zijn, en ik dus een idee heb van ja, daar wil ik wel een toekomst mee op bouwen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik er zelf niet echt een probleem van maak, ik vind het ook helemaal niet erg om vrijgezel te zijn, vrijheid enzo, aan de andere kant is het idd wel zo dat je steeds ouder wordt en het daarom ook moelijker lijkt te worden om iemand te ontmoeten waar je dus wel toekomst in ziet.

Wat vinden de mensen hier in R&P van bovenstaande? Moet ik me zorgen maken? :') Hebben de dames met wie ik afgelopen weekend een discussie had toch een punt? Of gewoon alles bij het oude laten en hopen dat we eindelijk dit jaar een keer iemand tegenkomen die qua uiterlijk en karakter aan de hoge eisen kan voldoen? En dat de dames met ik discussieerde gewoon jaloers waren op mijn vrijgezelle leven >:)

Samenvatting: TS is bijna 32 en vrijgezel, en krijgt vanuit vriendengroep het advies om toch eens te kijken naar dames die in eerste instantie niet aan de hoge verwachtingen voldoen, maar misschien toch leuk genoeg blijken te zijn dat er een relatie uit voort kan komen. Ondanks dat TS hier door eerdere ervaringen weinig succes mee heeft gehad en in de toekomst denkt te hebben.
Of laten we het algemeen houden, is misschien ook wel een leuke discussie, je bent vrijgezel en boven de 30, moet je dan nog steeds vasthouden aan je eventuele hoge eisen, of toch maar eens kijken of de wat minder knappe buurvrouw met die grote bril misschien ook relatiemateriaal is?
  maandag 16 januari 2012 @ 11:25:30 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_106864405
Zoek een leuke vrouw in het buitenland.
Je mag best kieskeurig zijn.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:25:58 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_106864422
Ik vind dat de dames wel een punt hebben. Maar zelf vind je je leven prima zo, dus waarom veranderen? Misschien ben je wel heel happy zo!
Lieve mensen, laat hier je stem horen met één muisklik tegen o.a. dierenleed:
https://www.change.org/topics/animals#most-recent
pi_106864506
Als je niet ongelukkig bent...

Trap vooral niet in de valstrik dat je aan een soort van 'norm' móet voldoen.
Voel je vrij bitcoins te doneren : 12cSjPudSNGznyNT2VvTyEZ9wwfH5p8RcA , zodat ik mijn psoriasis medicatie kan blijven betalen. :'(
makkelijke gratis bitcointjes : http://www.bitvisitor.com/?ref=12cSjPudSNGznyNT2VvTyEZ9wwfH5p8RcA
pi_106864535
Je verwacht dat je droomrelatie volgt nadat je als een blok bent gevallen voor het uiterlijk van een vrouw. Dat is nog maar de vraag. Die 'strategie' heb je tot nu toe gevolgd, maar het heeft je die droomvrouw niet gebracht.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:30:18 #6
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_106864541
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Precies, wat wil je zélf?

Als jij het prima vindt, dan is het goed, toch? Je bent inmiddels oud en wijs genoeg om het zelf te bepalen. Maar laten we eerlijk zijn: op het pad waar je nu zit, is er een aanzienlijke kans dat je als vrijgezel dood gaat.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  maandag 16 januari 2012 @ 11:30:41 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_106864549
Waren het dames met pittige rode kapsels, ontkend overgewicht en witte driekwartsleggings?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_106864563
Waren die dames toevallig zelf ook vrijgezel? :')
Drank is ook drugs.
Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef Nectar het volgende:
DuTank is een legend in KLB, dat je dat niet wist :P
Hij post daar minstens 500x de smiley :') per dag :P
  maandag 16 januari 2012 @ 11:31:43 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_106864575
quote:

Hele goeie, voor je het weet stroom je mee in een richting die je zelf (nog) helemaal niet wil.
pi_106864577
Eigenlijk wordt het al gezegd. Jij bent nog niet opzoek naar de mindere relatie en tot nu toe heb je daar zelf eigenlijk weinig problemen mee...

Als je je eenzamer voelt en een realtie wil, ga jij vanzelf je standaarden om laag brengen tot je wel iemand vind die grotendeels bij je past.. Tot die tijd, gewoon je zelf blijven dus?
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_106864643
ik vind het onzin, omdat je vrijgezel bent moet je maar standaarden gaan verlagen? Het is geen auto of huis wat je uitzoekt. Het gevoel is er of niet, daar gaat een rationele overweging over 'haalbaarheid' geen zak aan veranderen.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_106864656
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind dat de dames wel een punt hebben. Maar zelf vind je je leven prima zo, dus waarom veranderen? Misschien ben je wel heel happy zo!
Ik heb wel zoiets van dat ik denk dat hoe langer je vrijgezel bent, hoe moeilijker het is om een relatie te beginnen, puur vanwege het feit dat je doordat je vrijgezel bent je toch een bepaalde levensstijl hebt die je dan weer moet omgooien, waar je misschien helemaal geen zin in hebt omdat die levensstijl zo bevalt.

Aan de andere kant ben ik idd prima tevreden met mijn leven momenteel, dus wat dat betreft hoeft er geen verandering in te komen. Tuurlijk zou ik een relatie wel leuk vinden, maar het is geen must.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:36:46 #13
94676 Garisson72
pi_106864715
Maar kennelijk hebben de dames je wel aan het twijfelen gebracht.
pi_106864726
quote:

Het advies werd niet zozeer gegeven omdat ik aan een "norm" moet voldoen, maar meer omdat ik als één van de weinige in de groep nog vrijgezel ben. En aangezien je wat ouder wordt, minder uit gaat, je toch steeds minder kans hebt om iemand tegen te komen waarmee je een serieuze relatie kan beginnen.
pi_106864759
Mja, wat is een droomvrouw?
It's like dynamite.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:38:21 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_106864762
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:37 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Het advies werd niet zozeer gegeven omdat ik aan een "norm" moet voldoen, maar meer omdat ik als één van de weinige in de groep nog vrijgezel ben. En aangezien je wat ouder wordt, minder uit gaat, je toch steeds minder kans hebt om iemand tegen te komen waarmee je een serieuze relatie kan beginnen.
Heb je gedacht aan internet daten? En hoe knap ben jij zelf?
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_106864777
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
Maar kennelijk hebben de dames je wel aan het twijfelen gebracht.
Nou ja, ik snap hun punt wel, ik vraag me alleen sterk af of het voor mij een oplossing zou zijn. Aan de andere kant, ik ben zelf ook geen fotomodel, dan kan ik natuurlijk ook niet verwachten van de vrouw dat zij dat wel is. En internetdating heb ik ook al gedaan. Maar dan zit ik dus echt 100 profielen achter elkaar te bekijken en telkens "next, de volgende :')
pi_106864804
Ik hield gewoon vast aan mijn ''eisen''.

En toen vond ik 'r alsnog.
FC Utrecht
Housemusic is a universal language, spoken and understood by all.
Mijn muziek.
pi_106864815
Als je blij bent met hoe je leven er nu uitziet, waarom zou je dan dwingend een relatie moeten beginnen?
Ta mère
Vous apporte les nouvelles du jour,
tout à fait impartial!
ウイスキー
  maandag 16 januari 2012 @ 11:41:00 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_106864836
Je kunt natuurlijk wel open gaan staan voor meer. Maar als je er neit op valt.. en voor jou kan een innerlijk bv het uiterlijk niet mooier maken.. ja dan houdt het al snel op. Je moet in ieder geval niet settlen met minder dan je zou willen.
Op woensdag 7 oktober 2009 19:34 schreef vencodark het volgende:
Ik snap het. Je bent idd. raar ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 11:44:23 #21
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_106864935
Natuurlijk mag je kritisch zijn. Maar kijk ook naar jezelf. Voldoe jij zelf aan de eisen die je stelt aan de vrouwen waar je naar op zoek bent? Ben je ook bovengemiddeld knap? En heb je een leuke persoonlijkheid, zie je er goed uit zonder kleren en heb je een aangename stem? Of heb je anderszins dingen waar vrouwen op vallen, zoals humor en een charmante lach etc.?

Want mocht dit niet het geval zijn, dan weet ik niet hoe succesvol jouw tactiek is. En misschien hebben de dames dan toch een punt.
Heaven is a place on earth with you
pi_106864937
Zo oud ben je toch nog helemaal niet? Wie zegt dat het tijd wordt? Voor wat precies? Die droomvrouw loop je misschien binnenkort gewoon tegen het lijf en als jij al bij een andere vrouw denkt 'nah...toch maar niet' dan is dat toch gewoon zo? Waarom zou je een relatie aan moeten gaan met een vrouw die je niet ziet zitten of waar je je direct al aan ergert? 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2012 @ 11:46:44 #23
94676 Garisson72
pi_106865002
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:39 schreef Kper_Norci het volgende:
Nou ja, ik snap hun punt wel, ik vraag me alleen sterk af of het voor mij een oplossing zou zijn. Aan de andere kant, ik ben zelf ook geen fotomodel, dan kan ik natuurlijk ook niet verwachten van de vrouw dat zij dat wel is. En internetdating heb ik ook al gedaan. Maar dan zit ik dus echt 100 profielen achter elkaar te bekijken en telkens "next, de volgende :')
Dan sta je er volgens mij ook niet echt voor open, en zou je eigenlijk op zoek gaan naar een vrouw omdat dat van je verwacht wordt en niet zozeer omdat je dat echt zo graag wil. Lijkt me niet het meest geweldige uitgangspunt.
  maandag 16 januari 2012 @ 11:46:55 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_106865008
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:37 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dat is wel rationeel gedacht... je kunt het toch niet dwingen? En je bent happy zo volgens mij, dus waarom geforceerd 'op zoek gaan' ? Tenzij je ergens toch wel open staat voor verandering. Anders: niet doen, het is jóuw leven.
pi_106865033
Ik zou niet teveel naar leeftijd kijken, hoewel je kans krijgt als je tegen de 40 aanloopt je sneller een dame tegenkomt die misschien al spoedig kids wilt, wat een relatie in een ander perspectief zet

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')