abonnement Unibet Coolblue
pi_106814110
Wat is schizofrenie?

Schizofrenie is een ziekte van (bepaalde delen van) de hersenen waarbij gebleken is dat iemand psychotisch (wat is psychose) kan worden en niet meer goed kan functioneren. Met 'niet goed meer functioneren' wordt bedoeld dat iemand minstens een half jaar minder goed functioneert dan men op grond van z'n talenten, opvoeding, opleiding en kansen zou mogen verwachten. Men spreekt van "een knik in de levenslijn".
Voor het functioneren geldt dat men de situatie moet kunnen vergelijken met vroeger.
Psychotisch is men als men, gedurende een maand, door verstoring van de waarneming (hallucinaties), het denken (verstoorde gedachtegang en wanen) en/of het gedrag (schokkerige bewegingen, zich terugtrekken, verwaarlozing), het contact met de realiteit (ten dele) verliest.
Hallucinaties zijn waarnemingen zonder dat de zintuigen geprikkeld worden en komen het meeste voor in de vorm van een stem of meerdere stemmen die vaak commentaar geven op wat degene die hallucineert net denkt of aan het doen is. Hallucinaties kunnen ook de andere zintuigen betreffen, zoals de reuk, de smaak, de tast-/aanrakingszin en het gezichtsvermogen. Vaak ziet men wel aan iemand of hij of zij hallucineert. Familieleden merken dat iemand zit te luisteren naar iets wat zij niet kunnen horen.

Verstoorde gedachtegang blijkt direct wanneer we iemand niet meer kunnen volgen omdat wat gezegd wordt onlogisch is, onsamenhangend of verward. Het is een heel nare ervaring om te merken dat op deze manier geen echt contact meer mogelijk is.
Wanen zijn denkbeelden of overtuigingen die onjuist zijn. Iemand is er bijvoorbeeld van overtuigd dat hij of zij afgeluisterd wordt door de televisie of dat de dingen die men op de televisie ziet een speciale boodschap voor betrokkene inhouden.

Verstoorde bewegingen worden vaak ervaren als bewegingen die door iemand anders gedaan worden. Soms is er verminderde beweging, tot volledige stilstand toe. De patiënt heeft er meestal geen verklaring voor en als als hij die wel heeft, dan zien we de verstoorde gedachten: "Buitenaardse krachten hebben chips in mijn hersenen geplaatst waardoor zij precies weten wat ik denk en waardoor zij mij kunnen bewegen."

Bij verstoord sociaal gedrag leeft de patiënt vaak teruggetrokken en dreigt men sociaal geïsoleerd te raken. Ook zelfverwaarlozing en vervuiling zou je hier onder kunnen rekenen. Zwerven over straat, in zichzelf lopen te praten of juist zomaar tegen iemand beginnen te schreeuwen is ook verstoord sociaal gedrag. Voor familieleden en vrienden is het meestal snel duidelijk of iemand "verstoord" gedrag heeft.

Om goed in kaart te brengen om welke ziekteverschijnselen (symptomen) het gaat onderscheidt men zgn. positieve en negatieve symptomen.

Positieve symptomen zijn verschijnselen die aanwezig zijn en er niet horen te zijn. Hieronder vallen:

• wanen
• hallucinaties
• vreemd gedrag

Negatieve symptomen zijn verschijnselen die ontbreken waar ze wel zouden moeten zijn. Hieronder vallen:

• geen of weinig gevoelsmatige betrokkenheid (afgevlakt affect, apathie)
• geen spontane deelname aan een gesprek (apathie)
• geen of weinig vermogen om initiatieven te nemen (avolitie, apathie)
• weinig wilskracht/doorzettingsvermogen (apathie)
• onvermogen om ergens plezier aan te beleven (anhedonie, apathie)
• geen of weinig deelname aan sociale interacties (apathie)
• weinig aandacht en concentratievermogen

Negatieve symptomen kunnen aan een eerste psychose vooraf gaan. Ze worden dan vaak niet herkend als symptomen van schizofrenie. De diagnose "schizofrenie" kan pas worden gesteld als er een psychotische episode van een maand (geweest) is en iemand minstens een half jaar minder goed kan functioneren.

Bron: http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/schizofrenie.php
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106814460
quote:
quote:

Op zaterdag 14 januari 2012 21:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Slechte zaak, aangezien goede hulpverlening gebaseert is op vertrouwen. Kun je geen verlenging aanvragen wegens deze reden ?

Ik krijg nu ook tijdelijk meerdere hulpverleners, een overgangsperiode, denk dat hij dat goed voor me heeft geregeld, maar het blijft bagger.
Dat wel ja, als er niets anders mogelijk is dan kun je niets anders dan accepteren en hopen dat de klik er komt bij je volgende behandelaar.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106814554
Ik las trouwens in mijn dossier dat ik geen negatieve symptomen zou hebben en dat dat mede reden was dat ik geen daadwerkelijke psychotische stoornis heb.

Alleen, ik heb totaal geen concentratievermogen meer, en ofwel periode van afgevlakte emoties of sterke stemmingswisselingen. Dat sowieso al, dus vind dat stukje best bullshit.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106814758
De naweeën zeg maar. Dat kan flink lang aanhouden. Slik je nu nog medicatie ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106815607
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
De naweeën zeg maar. Dat kan flink lang aanhouden. Slik je nu nog medicatie ?
Ben pas net begonnen met medicatie en kan het geen "naweeën" noemen, aangezien ik al 10 jaar klachten heb. en die alleen wat erger zijn geweest, en nu weer dreigen te worden.
Volgens mijn psychiater ben ik rand-psychotisch. Wat ik absoluut niet was.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106815816
Elke episode kan een flinke dreun geven in je hersenen, mochten het psychotische verschijnselen zijn. Ik kan er verder ook weinig zinnigs over zeggen want ik ken je verleden natuurlijk niet. En ben geen psychiater.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106908262
Hoe gaat het met iedereen?

Ze zeggen dat dit de somberste dagen van het jaar zijn... Aan het prachtige weer is het in ieder geval niet te zien.

Heb een oude hobbie weer opgepakt, namelijk het lezen van oorlogsboeken. Heerlijk vind ik dat soort boeken. Mooie is dat ik er nog heel veel heb liggen waar ik nog niet eens aan begonnen ben. Komende tijd nog genoeg te lezen dus! Denk dat ik straks een plank ga vrijmaken voor al deze boeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 13:16:33 ]
pi_106909490
Ik voel me totaal niet somber vandaag, gelukkig maar, ik krijg vandaag (of morgen) te horen of ik wordt toegelaten bij deeltijd.
Voor mijn doen voel ik me behoorlijk druk en gelukkig. Dat kent zo z'n ups en downs. Vandaag lijkt een up te worden.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106948907
Pfff, gaat niet zo lekker de laatste dagen. Veel herrie in m'n hoofd. Ik beantwoord ook vragen van m'n man hardop.... die dus niet door mijn man worden gesteld maar in m'n hoofd. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:44:25 #10
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_106952653
Mijn ma word ook nog niet beter, zit nu op 12mg Haldol en 1 Akineton per dag en ook nog 2 slaappillen voor het slapen. Hoeveel gebruiken jullie?
pi_106953013
20mg Zyprexa. Is normaal de dosis voor acute behandeling, maar die slik ik dus standaard. Slaapmedicatie gebruik ik al een jaar of wat niet meer, werkte toch niet ;) Tijdens mijn gedwongen opname kregen ze me zelfs met injecties niet neer. Ik werd wel suf, maar slapen ho maar. Ik slaap pas als ik uitgeput ben.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106953679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:15 schreef Gewas het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?

Ze zeggen dat dit de somberste dagen van het jaar zijn... Aan het prachtige weer is het in ieder geval niet te zien.

Heb een oude hobbie weer opgepakt, namelijk het lezen van oorlogsboeken. Heerlijk vind ik dat soort boeken. Mooie is dat ik er nog heel veel heb liggen waar ik nog niet eens aan begonnen ben. Komende tijd nog genoeg te lezen dus! Denk dat ik straks een plank ga vrijmaken voor al deze boeken.
Is het juist niet zo dat sommige mensjes juist last van ''dingen'' krijgen als ze dat soort boeken gaan lezen? No offence btw hoor.

Ik houdt ook wel van spannende thrillers en ook films. Maar kan soms wel een na effect hebben omdat het veel informatie is van rare dingen. Ik ben btw geen shizofreen maar heb wel angststoornis waardoor ik sommige aspecten zeker wel kan herkennen van jullie verhalen.

Ps: ik vind de film ''The girl with the dragon tattoo'' wel cool, ik denk dat ik hem ga kijken in de bios Heb de milenium reeks ook gekeken. Maar das ook een heftig verhaal.
always shoot for the moon.
pi_106953827
En het gaat weer de andere kant op. Ben een beetje paranoia geloof ik. Kom liever even niet buiten en slaap graag z.s.m. als het donker wordt.
Zou vandaag telefoontje krijgen, maar gebeurt maar niet. Slecht voorgevoel nu.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106956294
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:13 schreef sherylle het volgende:

[..]

Is het juist niet zo dat sommige mensjes juist last van ''dingen'' krijgen als ze dat soort boeken gaan lezen? No offence btw hoor.

Ik houdt ook wel van spannende thrillers en ook films. Maar kan soms wel een na effect hebben omdat het veel informatie is van rare dingen. Ik ben btw geen shizofreen maar heb wel angststoornis waardoor ik sommige aspecten zeker wel kan herkennen van jullie verhalen.

Ps: ik vind de film ''The girl with the dragon tattoo'' wel cool, ik denk dat ik hem ga kijken in de bios Heb de milenium reeks ook gekeken. Maar das ook een heftig verhaal.
Oorlogsboeken ervaar ik juist als dicht bij de realiteit. Zeker vergeleken met andere boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen.

Waar ik persoonlijk echt niet tegen kan zijn ziekenhuisserie's/programma's op tv.
pi_106956373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:54 schreef Messina het volgende:
20mg Zyprexa. Is normaal de dosis voor acute behandeling, maar die slik ik dus standaard. Slaapmedicatie gebruik ik al een jaar of wat niet meer, werkte toch niet ;) Tijdens mijn gedwongen opname kregen ze me zelfs met injecties niet neer. Ik werd wel suf, maar slapen ho maar. Ik slaap pas als ik uitgeput ben.
Ik gebruik dezelfde medicatie en hoeveelheid. Ik slaap heerlijk een paar uur nadat ik Zyprexa heb ingenomen. Opzich een soort slaapmiddel.

Edit:

Mensen doen zeer vreemd tegen mij vandaag. Ze vertellen mij ook niks. Het begint nu mijn humeur te beinvloeden. Straks maar de medicatie nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2012 17:58:57 ]
pi_106957758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:23 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik gebruik dezelfde medicatie en hoeveelheid. Ik slaap heerlijk een paar uur nadat ik Zyprexa heb ingenomen. Opzich een soort slaapmiddel.

Edit:

Mensen doen zeer vreemd tegen mij vandaag. Ze vertellen mij ook niks. Het begint nu mijn humeur te beinvloeden. Straks maar de medicatie nemen.
Ik slaap helaas niet beter door de zyprexa. Was inderdaad wel wat ze zeiden toen ik ermee begon, maar helaas. Ik zou het heerlijk vinden om een fijn, gezond en normaal slaapritme te hebben.
Door de Zyprexa ben ik wel de hele dag moe, of meer moe dan 'normaal'. Maar als ik dan ga liggen (vaak inderdaad een uur- maximaal 2 uur na inname medicatie), dan lig ik daar maar wat. Lezen, TV kijken, schaapjes tellen, niets helpt.

Moet je nog veel doen vandaag, Gewas? Anders straks jezelf even lekker terugtrekken, he! :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106957922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En het gaat weer de andere kant op. Ben een beetje paranoia geloof ik. Kom liever even niet buiten en slaap graag z.s.m. als het donker wordt.
Zou vandaag telefoontje krijgen, maar gebeurt maar niet. Slecht voorgevoel nu.
Bel je begeleider/psych, huisarts of desnoods je beste vriend(in). Bij jou heb ik juist het idee dat je je vooral niet moet terugtrekken op dit moment.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106959479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik slaap helaas niet beter door de zyprexa. Was inderdaad wel wat ze zeiden toen ik ermee begon, maar helaas. Ik zou het heerlijk vinden om een fijn, gezond en normaal slaapritme te hebben.
Door de Zyprexa ben ik wel de hele dag moe, of meer moe dan 'normaal'. Maar als ik dan ga liggen (vaak inderdaad een uur- maximaal 2 uur na inname medicatie), dan lig ik daar maar wat. Lezen, TV kijken, schaapjes tellen, niets helpt.

Moet je nog veel doen vandaag, Gewas? Anders straks jezelf even lekker terugtrekken, he! :)
Nee, hoef niks meer te doen. Ik ga vanavond voor de tv hangen. Zag net dat er wel wat leuke dingen op tv komen.

Wel vervelend als je een slecht slaapritme heb. Voordat ik met Zyprexa begon had ik dat ook, maar het was in een klap weg toen ik met deze medicatie begon. Alleen je word er inderdaad wel duf van.
pi_106960954
Hoi mensen,

Zojuist een account aangemaakt hier op fok speciaal voor dit topic. Lees al lange tijd mee maar durfde niet zo goed te posten maar nu toch de stoute schoenen aangetrokken omdat ik er behoefte aan heb.

In 2006 kreeg ik twee psychoses in een jaar tijd, ggz stelde als diagnose psychotische stoornis nao vast, daar was ik het wel mee eens. Paar jaar tijd redelijk stabiel gebleven tot eind 2010 toen kreeg ik een zware psychose en moest ik weer opgenomen worden en in 2011 nog eens twee maal opgenomen geweest, verschillende AP uitgeprobeerd. Uiteindelijk krijg ik nu 100 mg Xeplion in de vier weken als depot(injectie).

Waar ik voorheen heel goed door kwam met lage doseringen AP lukt dat helaas niet meer, morgen krijg ik voor eerste keer 100 mg depot na een tijd met 75 mgr gedaan te hebben.

Ik baal daar ontzettend van mede ook doordat ik behoorlijk achteruit ben gegaan in mijn functioneren en hierdoor gaat heel waarschijnlijk mijn diagnose ook veranderen in schizofrenie. Ik krijg binnnenkort een gesprek met de psychiater en mijn spv'er hierover want ook hun zien dat het in anderhalf jaar tijd enorm achteruit is gegaan.

Hopelijk kan ik hier lekker mee posten met jullie en mijn ervaringen delen! :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:31:10 #20
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106961116
Ik heb ook weer problemen met slapen ... lag afgelopen 2 nachten weer bijna 3 uur wakker voordat ik kon slapen. -O- En met Temazepam, waar sommige mensen helemaal plat door gaan, lig ik soms alsnog een uur wakker ... hopeloos. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:13 schreef sherylle het volgende:
Ps: ik vind de film ''The girl with the dragon tattoo'' wel cool, ik denk dat ik hem ga kijken in de bios Heb de milenium reeks ook gekeken. Maar das ook een heftig verhaal.
Dat schijnt een slap aftreksel van de Milleniumfilms te zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:26 schreef Frenchtoast het volgende:
Hoi mensen,

Zojuist een account aangemaakt hier op fok speciaal voor dit topic. Lees al lange tijd mee maar durfde niet zo goed te posten maar nu toch de stoute schoenen aangetrokken omdat ik er behoefte aan heb.

In 2006 kreeg ik twee psychoses in een jaar tijd, ggz stelde als diagnose psychotische stoornis nao vast, daar was ik het wel mee eens. Paar jaar tijd redelijk stabiel gebleven tot eind 2010 toen kreeg ik een zware psychose en moest ik weer opgenomen worden en in 2011 nog eens twee maal opgenomen geweest, verschillende AP uitgeprobeerd. Uiteindelijk krijg ik nu 100 mg Xeplion in de vier weken als depot(injectie).

Waar ik voorheen heel goed door kwam met lage doseringen AP lukt dat helaas niet meer, morgen krijg ik voor eerste keer 100 mg depot na een tijd met 75 mgr gedaan te hebben.

Ik baal daar ontzettend van mede ook doordat ik behoorlijk achteruit ben gegaan in mijn functioneren en hierdoor gaat heel waarschijnlijk mijn diagnose ook veranderen in schizofrenie. Ik krijg binnnenkort een gesprek met de psychiater en mijn spv'er hierover want ook hun zien dat het in anderhalf jaar tijd enorm achteruit is gegaan.

Hopelijk kan ik hier lekker mee posten met jullie en mijn ervaringen delen! :)
Welkom. :W
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106961596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Bel je begeleider/psych, huisarts of desnoods je beste vriend(in). Bij jou heb ik juist het idee dat je je vooral niet moet terugtrekken op dit moment.
Zit op een redelijk kort lijntje met m'n psych en iedereen in mijn omgeving is op de hoogte dat ik rand-psychotisch ben, dus lijkt me niet echt nodig nu.
Weet zelf niet echt of ik het al rand-psychotisch wil noemen, maar mijn hulpverlener en psychiater lijken het er over eens.te zijn, dus ga er maar niet tegen in.
Ik heb vrijdag weer een afspraak met m'n hulpverlener, dus dat zit wel goed.

Zou vandaag telefoontje krijgen van de deeltijd, maar heb ik dus nog steeds niet gehad. Ik wacht amar af, zal morgen wel komen.

@Frenchtoast : Ook welkom van mij :)
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106961835
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:26 schreef Frenchtoast het volgende:
Hoi mensen,

Zojuist een account aangemaakt hier op fok speciaal voor dit topic. Lees al lange tijd mee maar durfde niet zo goed te posten maar nu toch de stoute schoenen aangetrokken omdat ik er behoefte aan heb.

In 2006 kreeg ik twee psychoses in een jaar tijd, ggz stelde als diagnose psychotische stoornis nao vast, daar was ik het wel mee eens. Paar jaar tijd redelijk stabiel gebleven tot eind 2010 toen kreeg ik een zware psychose en moest ik weer opgenomen worden en in 2011 nog eens twee maal opgenomen geweest, verschillende AP uitgeprobeerd. Uiteindelijk krijg ik nu 100 mg Xeplion in de vier weken als depot(injectie).

Waar ik voorheen heel goed door kwam met lage doseringen AP lukt dat helaas niet meer, morgen krijg ik voor eerste keer 100 mg depot na een tijd met 75 mgr gedaan te hebben.

Ik baal daar ontzettend van mede ook doordat ik behoorlijk achteruit ben gegaan in mijn functioneren en hierdoor gaat heel waarschijnlijk mijn diagnose ook veranderen in schizofrenie. Ik krijg binnnenkort een gesprek met de psychiater en mijn spv'er hierover want ook hun zien dat het in anderhalf jaar tijd enorm achteruit is gegaan.

Hopelijk kan ik hier lekker mee posten met jullie en mijn ervaringen delen! :)
Gooi het eruit! :)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106962073
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb ook weer problemen met slapen ... lag afgelopen 2 nachten weer bijna 3 uur wakker voordat ik kon slapen. -O- En met Temazepam, waar sommige mensen helemaal plat door gaan, lig ik soms alsnog een uur wakker ... hopeloos. :')

Balen he als je niet kunt slapen :( Ik heb oxazepam als zo nodig als ik niet goed kan slapen maar dat werkt bij mij ook maar mondjesmaat. Hopelijk slaap je vannacht wel beter!

Welkom. :W
Thanks!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Zit op een redelijk kort lijntje met m'n psych en iedereen in mijn omgeving is op de hoogte dat ik rand-psychotisch ben, dus lijkt me niet echt nodig nu.
Weet zelf niet echt of ik het al rand-psychotisch wil noemen, maar mijn hulpverlener en psychiater lijken het er over eens.te zijn, dus ga er maar niet tegen in.
Ik heb vrijdag weer een afspraak met m'n hulpverlener, dus dat zit wel goed.

Zou vandaag telefoontje krijgen van de deeltijd, maar heb ik dus nog steeds niet gehad. Ik wacht amar af, zal morgen wel komen.

@Frenchtoast : Ook welkom van mij :)
Thanks voor het welkom! Hopelijk krijg je het telefoontje snel van de deeltijd.
Waarom weet je niet of je het rand-psychotisch wil noemen? Maar het is idd wel goed dat je vrijdag al weer een gesprek hebt met je hulpverlener!
pi_106962208
quote:
15s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Gooi het eruit! :)
haha ja ik gooi het zeker eruit, had ook wel ff behoefte om het kwijt te kunnen! :)
pi_106962800
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:54 schreef Frenchtoast het volgende:

Thanks voor het welkom! Hopelijk krijg je het telefoontje snel van de deeltijd.
Waarom weet je niet of je het rand-psychotisch wil noemen? Maar het is idd wel goed dat je vrijdag al weer een gesprek hebt met je hulpverlener!
Rand-Psychotisch is toch vrij heftig en zo veel erger dan normaal vind ik het nou ook weer niet. Dus, vandaar.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106963086
Welkom, Frenchtoast!
pi_106963482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:57 schreef Frenchtoast het volgende:

[..]

haha ja ik gooi het zeker eruit, had ook wel ff behoefte om het kwijt te kunnen! :)
Druk van de ketel is altijd lekker :)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_106981968
Door bezuinigingen is er geen plek meer voor mij in deeltijd. Kut overheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door Demon_from_heaven op 19-01-2012 11:10:33 ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106982573
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Door bezuinigingen is er geen plek meer voor mij in deeltijd. Kut overheid.
Wat voor deeltijd is het precies? (snap het niet helemaal...)

Ze bezuinigen tegenwoordig overal op...
pi_106982948
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:23 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat voor deeltijd is het precies? (snap het niet helemaal...)

Ze bezuinigen tegenwoordig overal op...
Het standaard gedoe bij opnamen. Beetje knutselen, beetje sporten, beetje groepstherapie.
Nu gaan we het dus 50 km verderop proberen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106983804
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Het standaard gedoe bij opnamen. Beetje knutselen, beetje sporten, beetje groepstherapie.
Nu gaan we het dus 50 km verderop proberen.
Toch waardeloos dat je door bezuinigingen het nu 50 km verderop moet proberen! Ik weet zeker dat de overheid binnen 10 jaar (of nog eerder) de gevolgen van alle bezuinigingen die ze nu doorvoeren bij de ggz keihard terug krijgen op hun bordje en dat ze dan puin mogen ruimen!
Nou in ieder geval hoop ik dat het 50 km verderop wel gaat lukken want je hebt het toch nodig he lijkt mij dan.

Vandaag weer depot gehad dit keer van 100 mg, nu maar hopen dat dit voldoende bescherming biedt. Heb wel goed geslapen met een oxazepam(gebeurt ook niet altijd dat ik met oxazepam goed slaap) dus dat scheelt al wel :)
pi_106984463
Die ellendige telefoon gaat hier al de hele dag. Telkens als ik wil opnemen stopt ie met bellen. Hier word je toch gek van. Ik heb er zo'n hekel aan als er gebeld word.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 12:22:02 ]
pi_106984754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:21 schreef Gewas het volgende:
Die ellendige telefoon gaat hier al de hele dag. Telkens als ik wil opnemen stopt ie met bellen. Hier word je toch gek van. Ik heb er zo'n hekel aan als er gebeld word.
Dat had ik gisteren ook, en toen was ik aan het wachten op een telefoontje, dat niet kwam.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:59 schreef Frenchtoast het volgende:

[..]

Toch waardeloos dat je door bezuinigingen het nu 50 km verderop moet proberen! Ik weet zeker dat de overheid binnen 10 jaar (of nog eerder) de gevolgen van alle bezuinigingen die ze nu doorvoeren bij de ggz keihard terug krijgen op hun bordje en dat ze dan puin mogen ruimen!
Nou in ieder geval hoop ik dat het 50 km verderop wel gaat lukken want je hebt het toch nodig he lijkt mij dan.

Vandaag weer depot gehad dit keer van 100 mg, nu maar hopen dat dit voldoende bescherming biedt. Heb wel goed geslapen met een oxazepam(gebeurt ook niet altijd dat ik met oxazepam goed slaap) dus dat scheelt al wel :)
Dat reizen gaat ook totaal geen stress met zich mee brengen, kut overheid. Moet er nu nog niet aan denken 500 km per week met de bus reizen, gadverdamme. Dan nog niet eens meegerekend dat dat 100 euro kost van mijn eigen centen, hoe moet ik dat opbrengen? Daar is geen geld voor, dan moet ik andere dingen zien te regelen. Dus wat is nou goedkoper.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106985327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Dat had ik gisteren ook, en toen was ik aan het wachten op een telefoontje, dat niet kwam.

[..]

Dat reizen gaat ook totaal geen stress met zich mee brengen, kut overheid. Moet er nu nog niet aan denken 500 km per week met de bus reizen, gadverdamme. Dan nog niet eens meegerekend dat dat 100 euro kost van mijn eigen centen, hoe moet ik dat opbrengen? Daar is geen geld voor, dan moet ik andere dingen zien te regelen. Dus wat is nou goedkoper.
Ik vind het echt waardeloos voor je! Hoop echt dat je een oplossing kunt vinden en over dat niet kunnen betalen daar weet ik ook het een en ander van af. Erg he die overheid met die shit plannen van hun :( Misschien kun je bijzondere bijstand aanvragen?? tis maar een ideetje wat ik opper. Ga ik ook namelijk doen vanwege die eigen bijdrage die we moeten betalen aan de ggz.
pi_106990265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:49 schreef Frenchtoast het volgende:

[..]

Ik vind het echt waardeloos voor je! Hoop echt dat je een oplossing kunt vinden en over dat niet kunnen betalen daar weet ik ook het een en ander van af. Erg he die overheid met die shit plannen van hun :( Misschien kun je bijzondere bijstand aanvragen?? tis maar een ideetje wat ik opper. Ga ik ook namelijk doen vanwege die eigen bijdrage die we moeten betalen aan de ggz.
Tnx voor je medeleven. Nu voel ik me weer ietsje beter :)

Ik ga mijn hulpverlener er gewoon op zetten om het maar te regelen, zou zelf niet weten wat ik moet doen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_106998339
Hey Frenchtoast, leuk dat je meeschrijft.

Ik schrijf niet zoveel de laatste tijd...

De Leponex doet het wel goed, geen enkel psychotisch symptoom meer. Helaas ben ik wel in een diepe winterslaap geraakt door dit goedje. Ik slaap zo'n 14 uur per dag :N

Verder, het RIBW verhaal lijkt lang te gaan duren. Ze kunnen niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben.

Liever nog ga ik op mezelf met een huurappartement oid.

Maar ik ben bang dat het te hoog gegrepen is. Heb namelijk enorme moeite mezelf te vermaken en alleen de tijd door te komen.

Stemming is wel oké.

Ben blij met mijn medicatie nu: Lang leve Leponex! :D
pi_106998484
Ik slaap de laatste tijd toevallig ook heel erg veel. Gister ging ik er om 10 uur in en om tien over vier (in de middag) werd ik wakker door de telefoon. :')

Oh, ik ben ook nieuw hier trouwens. Ik heb geen idee hoeveel ik hier mee ga discussiëren en over mijzelf praten doe ik ook niet zo makkelijk als dat bijvoorbeeld Frenchtoast dat lijkt te doen (wat ik overigends wel enorm bewonder), maar ik dacht ik zeg toch even hallo.
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:21:04 #38
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106998545
Even kotsen op de overheid. :r :r :r
Zo ontzettend veel bezuinigen op zorg en onderwijs, maar wel de salarissen van ambtenaren nog verder willen verhogen. :r
En dan heb je nog mensen die gaan janken dat er minder geld is voor kunst. Flikker toch op zeg. Dat is geen eerste levensbehoefte.
Gad-ver-dam-me.

quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:19 schreef Hark het volgende:
Ik slaap de laatste tijd toevallig ook heel erg veel. Gister ging ik er om 10 uur in en om tien over vier (in de middag) werd ik wakker door de telefoon. :')

Oh, ik ben ook nieuw hier trouwens. Ik heb geen idee hoeveel ik hier mee ga discussiëren en over mijzelf praten doe ik ook niet zo makkelijk als dat bijvoorbeeld Frenchtoast dat lijkt te doen (wat ik overigends wel enorm bewonder), maar ik dacht ik zeg toch even hallo.
Hoi. :W
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107000141
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Even kotsen op de overheid. :r :r :r
Zo ontzettend veel bezuinigen op zorg en onderwijs, maar wel de salarissen van ambtenaren nog verder willen verhogen. :r
En dan heb je nog mensen die gaan janken dat er minder geld is voor kunst. Flikker toch op zeg. Dat is geen eerste levensbehoefte.
Gad-ver-dam-me.

[..]

Hoi. :W
Bezuinigen op onderwijs maar tegelijk volhouden dat je van Nederland een echte kenniseconomie wil maken. :')
pi_107007196
Zijn ze tegenwoordig niet ook weer een beetje bezig met het eigen zorg betalen? Ik krijg dat idee een beetje bij reclames die zeggen "Ik wil niet betalen voor zorg die ik niet gebruik"
Ik wil niet zorg behoevend zijn, maar heb er dan ook niet voor gekozen. Het land wordt me te egoïstisch. Als er ergens protesten zijn, ik doe mee.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:26:32 #41
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_107009486
Er wordt ook gedaan alsof het je eigen schuld is als je zorg nodig hebt.
Maar ze hebben wel een jaar lang stopen met roken vergoed, terwijl je er zelf voor kiest om te gaan roken en het niet onmogelijk is om ermee te stoppen.
Ik walg echt van de huidige maatschappij.
Je moet geestelijk en lichamelijk helemaal gezond zijn en als je dat niet bent, heb je gewoon dikke pech.
:r
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_107010431
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:19 schreef Hark het volgende:
Ik slaap de laatste tijd toevallig ook heel erg veel. Gister ging ik er om 10 uur in en om tien over vier (in de middag) werd ik wakker door de telefoon. :')

Oh, ik ben ook nieuw hier trouwens. Ik heb geen idee hoeveel ik hier mee ga discussiëren en over mijzelf praten doe ik ook niet zo makkelijk als dat bijvoorbeeld Frenchtoast dat lijkt te doen (wat ik overigends wel enorm bewonder), maar ik dacht ik zeg toch even hallo.
Welkom Hark!

[quote]2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Even kotsen op de overheid. :r :r :r
Zo ontzettend veel bezuinigen op zorg en onderwijs, maar wel de salarissen van ambtenaren nog verder willen verhogen. :r
En dan heb je nog mensen die gaan janken dat er minder geld is voor kunst. Flikker toch op zeg. Dat is geen eerste levensbehoefte.
Gad-ver-dam-me.

[..]

Ben het het helemaal met je eens Madame Paon, hoe het nu gaat is te gek voor woorden eigenlijk :( :r
Maar wat ik al eerder in een post zei dit kabinet gaat zich zo enorm in de vingers snijden met al die bezuinigingen op zorg en onderwijs. Binnen 10 jaar mag een nieuw kabinet de puinhoop opruimen!
pi_107010995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:12 schreef Gro het volgende:
Hey Frenchtoast, leuk dat je meeschrijft.

Ik schrijf niet zoveel de laatste tijd...

De Leponex doet het wel goed, geen enkel psychotisch symptoom meer. Helaas ben ik wel in een diepe winterslaap geraakt door dit goedje. Ik slaap zo'n 14 uur per dag :N

Verder, het RIBW verhaal lijkt lang te gaan duren. Ze kunnen niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben.

Liever nog ga ik op mezelf met een huurappartement oid.

Maar ik ben bang dat het te hoog gegrepen is. Heb namelijk enorme moeite mezelf te vermaken en alleen de tijd door te komen.

Stemming is wel oké.

Ben blij met mijn medicatie nu: Lang leve Leponex! :D
Ik herken dat wel dat de RIBW niet weet wanneer je aan de beurt bent. Het is de bedoeling dat de RIBW smorgens bij mij komt( ik woon zelfstandig in huurappartement) om de dag op te starten en kijken wat er gedaan moet worden die dag en hun helpen daarbij. Maar ik weet nog steeds niet wanneer hun komen.. Mijn spver heeft al een paar keer gebeld maar nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen. Nu is er nog geen man overboord want het factteam komt nu elke ochtend bij mij langs.
Maar denk dat het voor jou nog vervelender is lijkt me. Kan je behandelaar geen belletje plegen om te informeren hoe het zit?

Mooi dat Leponex je zo goed helpt! Vervelend he als je jezelf niet goed weet te vermaken en de dag niet zo goed alleen doorkomt, heb ik ook last van.
Op sommige dagen gaat het beter dan andere dagen.

Zo en nu duik ik me bedje in :Z
pi_107019020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zijn ze tegenwoordig niet ook weer een beetje bezig met het eigen zorg betalen? Ik krijg dat idee een beetje bij reclames die zeggen "Ik wil niet betalen voor zorg die ik niet gebruik"
Ik wil niet zorg behoevend zijn, maar heb er dan ook niet voor gekozen. Het land wordt me te egoïstisch. Als er ergens protesten zijn, ik doe mee.
Dat is ook zoiets belachelijks ja. Typisch VVD mentaliteit voor gezonde mensen.

Maar over die bezuinigingen. Iedereen met een beetje gezond verstand had dit al lang voor de verkiezingen kunnen zien aankomen, het stond zelfs letterlijk in het VVD programma. Ach, vroeg of laat gaat het grootste deel van de bevolking deze bezuinigingen merken (behalve de allerrijksten naturlich, die ontziet de VVD liever) en dan is het hopen dat de bevolking bijdraait voor de volgende verkiezingen.

Mijn stem gaat volgende keer weer mooi naar de SP (zoals altijd).
pi_107019510

Ich und ihr werde das bezahlen, was diese sacke von scheisse angerichtet habe.

Nog immer actueel. Volksheld nummer 1.
pi_107024486
Mijn hoofd wil totaal niet, maar dat wil ik niet begrijpen. Ik wil mijn hoofd niet begrijpen, waarom gaat het zoals het gaat? Waarom ik?

Wat een kut vragen, maar zo voelt het wel.

Soms wil ik gewoon dat het allemaal over is. Pik zwart, geen gedachtes, de ultieme leegte. Gewoon niets meer. Dat het over is.
Dat gaat nu eenmaal niet. Het is nooit leeg. Het is altijd gevuld met alles, met chaos. Zo vol dat het leeg lijkt. Niets lukt meer.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_107024538
Wat wil je dan wel ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107024671
Als ik dat toch eens wist.

Soms lijkt het antwoord makkelijk, maar uiteindelijk wil ik dat niet. Ik wil beter zijn, maar hoe?

Geduld? Secondes lijken uren. Ik wil dat de tijd sneller gaat en ik sneller weer kan wat ik eerder al kon.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_107024826
Ben je verscheurt tussen je eigen gedachten ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107024933
Ik kan mezelf niet meer horen denken tussen al die herrie die mijn gedachtes heet.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')