abonnement Unibet Coolblue
pi_108170870
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Goede tips inderdaad, dacht ik ook meteen. Ik leg ook altijd een reservewiel onder de dorpel, just-in-case voor wanneer de auto van de krik dondert.

Voor de mensen met kippenkracht: als je een slinger of kruissleutel hebt, kun je ook je gewicht gebruiken om bouten los te krijgen. Zeker weten dat je gereedschap er recht op zit en dan trappen of erop gaan staan. Geen ideale en risicovrije oplossing, maar bij gebrek aan alternatieven (je zal midden in de nacht op een Italiaanse bergpas gestrand zijn ofzo...), nog altijd beter dan niks.

[..]

Olie peilen enzo mag je wel verwachten dat elke puntmuts dat kan, al zijn sommige mensen in staat het bij de ruitenwisservloeistof te doen volgens mij :P.

Ik rij voorlopig m'n huidige auto ook wel door hoor, denk ik. Een vervangende auto is nu gewoon te duur, daar moet dik geld bij en ik heb deze pas anderhalf jaar. Ik hoop dat ik mezelf nog een paar jaar kan beheersen, dan is deze een heel eind op weg om oud te worden en kan ik misschien wat sparen in de tussentijd :P
Ja die mensen zullen wss wel bestaan inderdaad :+ maar kom op..vaak staat het er ook met symbolen op gewoon xD.

Ja ik heb deze pas sinds januari dit jaar dus kan nog wel even :P en hij is gewoon superfijn :D. En dan gewoon sparen inderdaad. Wil hierna eigenlijk een S80. Of zo'n Daimler Super V8 als dat er in zit. Anders misschien een gewone Jaguar.

Jij reed een 3serie toch nu?
pi_108171619
Hier komt eerst ook nog geen andere, zou wel een C30 willen of een pittigere versie van mijn huidige, maar deze heb ik nu 1 jaar, en bevalt nog prima.

En tja, opzich is olie e.d. bijvullen heel eenvoudig.. Je moet zelfs weten hoe en wat voor je praktijk examen, dus wat dat betreft..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_108171971
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Marco001 het volgende:
Hier komt eerst ook nog geen andere, zou wel een C30 willen of een pittigere versie van mijn huidige, maar deze heb ik nu 1 jaar, en bevalt nog prima.

En tja, opzich is olie e.d. bijvullen heel eenvoudig.. Je moet zelfs weten hoe en wat voor je praktijk examen, dus wat dat betreft..
C30 vind ik nou net weer de mindere uit het Volvo gamma :P
Is zo'n 1.4 niet al redelijk fel dan? Of valt het mee?
  zondag 19 februari 2012 @ 23:48:49 #279
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_108172014
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja die mensen zullen wss wel bestaan inderdaad :+ maar kom op..vaak staat het er ook met symbolen op gewoon xD.

Ja ik heb deze pas sinds januari dit jaar dus kan nog wel even :P en hij is gewoon superfijn :D. En dan gewoon sparen inderdaad. Wil hierna eigenlijk een S80. Of zo'n Daimler Super V8 als dat er in zit. Anders misschien een gewone Jaguar.

Jij reed een 3serie toch nu?

Zo'n S80 lijkt me ook prima ja. Heb indertijd nog voor een S60 gekeken maar uiteindelijk door goede familie-ervaringen met een 320d daarvoor gekozen. Geen topmodel, maar gewoon met voldoende vermogen en de opties die ik wil, daarmee moet ik nog jaren vooruit kunnen. Helaas wel al wat onderhoud aan gehad, dus zo portemonneevriendelijk als m'n vorige Nissan is ie niet. Maar af en toe wil je eens wat anders hè :)

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:36 schreef Marco001 het volgende:
Hier komt eerst ook nog geen andere, zou wel een C30 willen of een pittigere versie van mijn huidige, maar deze heb ik nu 1 jaar, en bevalt nog prima.

En tja, opzich is olie e.d. bijvullen heel eenvoudig.. Je moet zelfs weten hoe en wat voor je praktijk examen, dus wat dat betreft..
True, maar als je dagelijks op de weg kijkt heb ik 't idee dat menigeen wel meer onderdelen van z'n praktijkexamen vergeten is :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_108172022
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:15 schreef Piles het volgende:
Olie tot het randje bijvullen, altijd leuk resultaat _O_
Hoorde laatst een verhaal van een klasgenoot bij autotechniek. Zijn zus had de olie gepeild door de olievuldop los te draaien en de pijlstok daarin te werken :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_108172075
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:47 schreef H-D het volgende:

[..]

C30 vind ik nou net weer de mindere uit het Volvo gamma :P
Is zo'n 1.4 niet al redelijk fel dan? Of valt het mee?
volgens het boekje 100 pk, c.a. 115 nm en 0-100 in 11.5 seconden, kan dus opzich beter.. Weegt trouwens 1078kg.. :(
Vreemde is echter dat ik een gechiptunede Hyundai Getz bij kan houden, die heeft 115 pk, en ging standaard van 0-100 in 10 sec... En ja, dan doen we wel beide ons best...
Slechts als ik op gas rijd, loopt hij heel langzaam bij mij weg..

Vind zelf de C30 best wel tof... Helemaal als je er BBS velgen onder zet ziet ie er super uit!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_108172139
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:49 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hoorde laatst een verhaal van een klasgenoot bij autotechniek. Zijn zus had de olie gepeild door de olievuldop los te draaien en de pijlstok daarin te werken :')
Kan dat dan? wut?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_108172228
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:52 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Kan dat dan? wut?
Nou de pijlstok bleef "droog" zeg maar.. Na 3 liter bijvullen vroeg ze zich af of ze het wel goed deed _O-.. Altijd leuk die verhalen van mensen die t niet snappen :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 20 februari 2012 @ 00:00:45 #284
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108172425
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nou de pijlstok bleef "droog" zeg maar.. Na 3 liter bijvullen vroeg ze zich af of ze het wel goed deed _O-.. Altijd leuk die verhalen van mensen die t niet snappen :P
Je zal er maar achter rijden. :X
pi_108172427
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Zo'n S80 lijkt me ook prima ja. Heb indertijd nog voor een S60 gekeken maar uiteindelijk door goede familie-ervaringen met een 320d daarvoor gekozen. Geen topmodel, maar gewoon met voldoende vermogen en de opties die ik wil, daarmee moet ik nog jaren vooruit kunnen. Helaas wel al wat onderhoud aan gehad, dus zo portemonneevriendelijk als m'n vorige Nissan is ie niet. Maar af en toe wil je eens wat anders hè :)

[..]

True, maar als je dagelijks op de weg kijkt heb ik 't idee dat menigeen wel meer onderdelen van z'n praktijkexamen vergeten is :')
Ja vind zelf wel de nieuwe S80 vanaf MY2006 het mooist(helemaal in V8). Maar die zijn nog veel duurder dan die pre-2006 S80's. Zo'n 320d is ook mooi :). Sowieso mooier dan Nissan vind ik persoonlijk :P.


Sommige mensen zijn ook gewoon alle onderdelen vergeten lijkt het soms :+
pi_108172463
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:00 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Je zal er maar achter rijden. :X
Het blijft dan ook rocket science he :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_108172471
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

volgens het boekje 100 pk, c.a. 115 nm en 0-100 in 11.5 seconden, kan dus opzich beter.. Weegt trouwens 1078kg.. :(
Vreemde is echter dat ik een gechiptunede Hyundai Getz bij kan houden, die heeft 115 pk, en ging standaard van 0-100 in 10 sec... En ja, dan doen we wel beide ons best...
Slechts als ik op gas rijd, loopt hij heel langzaam bij mij weg..

Vind zelf de C30 best wel tof... Helemaal als je er BBS velgen onder zet ziet ie er super uit!
100pk op 1078 is redelijk toch? :P
En waarom de angry smiley over 1078 kg...niet heel zwaar toch? :o
  maandag 20 februari 2012 @ 00:03:09 #288
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108172512
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Het blijft dan ook rocket science he :')
Dan is het echt net alsof je de stoomboot van Sinterklaas voor je hebt. :P
pi_108172617
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:03 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dan is het echt net alsof je de stoomboot van Sinterklaas voor je hebt. :P
Kan met een beetje opgekrikte turbodiesel ook al het geval zijn hoor O-)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 20 februari 2012 @ 00:06:42 #290
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108172640
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Kan met een beetje opgekrikte turbodiesel ook al het geval zijn hoor O-)
Ook een normale TD, waar normaal gesproken rustig mee wordt gereden.
Als je die dan eens een beetje de toeren in jaagt, geeft het ook al een flinke wolk.
  maandag 20 februari 2012 @ 00:17:39 #291
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_108173003
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja vind zelf wel de nieuwe S80 vanaf MY2006 het mooist(helemaal in V8). Maar die zijn nog veel duurder dan die pre-2006 S80's. Zo'n 320d is ook mooi :). Sowieso mooier dan Nissan vind ik persoonlijk :P.

Sommige mensen zijn ook gewoon alle onderdelen vergeten lijkt het soms :+
Die V8 is mooi ja, maar niet grappig als je er veel km's per jaar mee moet maken ;). 320d van de E46 is tot nu toe qua design nog steeds een mooi model vind ik, dus wat dat betreft hoor je me niet klagen. Rijdt ook prima, mooi dash enzo. Kunnen veel nieuwere auto's nog niet tegenop (al die Aziaten uit begin deze eeuw bijvoorbeeld... horror :X).

De Nissan was ook gewoon een afzichtelijke bejaardenbak, maar hij reed wel nagenoeg altijd. Heeft me, ondanks dat ie bij mij aardig op z'n falie heeft gehad, toch altijd overal gebracht. Niet snel ofzo, maar ik kwam er wel. Hij rijdt nu nog rond, teller ergens over de twee ton :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_108173118
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:17 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Die V8 is mooi ja, maar niet grappig als je er veel km's per jaar mee moet maken ;). 320d van de E46 is tot nu toe qua design nog steeds een mooi model vind ik, dus wat dat betreft hoor je me niet klagen. Rijdt ook prima, mooi dash enzo. Kunnen veel nieuwere auto's nog niet tegenop (al die Aziaten uit begin deze eeuw bijvoorbeeld... horror :X).

De Nissan was ook gewoon een afzichtelijke bejaardenbak, maar hij reed wel nagenoeg altijd. Heeft me, ondanks dat ie bij mij aardig op z'n falie heeft gehad, toch altijd overal gebracht. Niet snel ofzo, maar ik kwam er wel. Hij rijdt nu nog rond, teller ergens over de twee ton :)
Valt nog wel mee hr. Qua zuinigheid scheelt het niet eens zoveel met de T6. En dan ga ik toch voor het brute van de V8 :P.

BMW heeft altijd mooi dash :D heb je een automaat? En Aziaten snappen vaak gewoon niet hoe ze een mooie auto moeten maken vind ik...maar weinig Aziatische auto's die ik nog wel ok vind :X
  maandag 20 februari 2012 @ 00:28:08 #293
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_108173329
Tegenwoordig gaat het wel beter vind ik, langzaamaan begin ze het qua design wat meer te snappen. Nog niet top, maar soit, niet te veel willen hè ;).

T6 of V8 scheelt niet veel inderdaad, maar ze zijn allebei niet zuinig. Met een fatsoenlijk inkomen is 't te doen, maar als je een eenvoudig publieke sector-salaris hebt, dan houdt het wel een keer op, geloof me ;). Vooral als je zo'n 25k per jaar rijdt (wat niet eens heel veel is) gaat het hard. Of je moet er LPG in leggen...

Ik heb geen automaat. Wilde per se een handbak. Heb niks tegen zelf schakelen, de automaat verbruikt bij de E46 flink wat meer (kan makkelijk een liter per 100km schelen), maar kan ook niet goed tegen chippen en daarmee samengaand hoog koppel. 390Nm is de max van de automaat in de 320d en die van mij is gechipt tot zo'n 360Nm, dat begint al aardig bij de grens te komen. Wil die liever niet opzoeken ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_108173692
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:28 schreef Mikkie het volgende:
Tegenwoordig gaat het wel beter vind ik, langzaamaan begin ze het qua design wat meer te snappen. Nog niet top, maar soit, niet te veel willen hè ;).

T6 of V8 scheelt niet veel inderdaad, maar ze zijn allebei niet zuinig. Met een fatsoenlijk inkomen is 't te doen, maar als je een eenvoudig publieke sector-salaris hebt, dan houdt het wel een keer op, geloof me ;). Vooral als je zo'n 25k per jaar rijdt (wat niet eens heel veel is) gaat het hard. Of je moet er LPG in leggen...

Ik heb geen automaat. Wilde per se een handbak. Heb niks tegen zelf schakelen, de automaat verbruikt bij de E46 flink wat meer (kan makkelijk een liter per 100km schelen), maar kan ook niet goed tegen chippen en daarmee samengaand hoog koppel. 390Nm is de max van de automaat in de 320d en die van mij is gechipt tot zo'n 360Nm, dat begint al aardig bij de grens te komen. Wil die liever niet opzoeken ;).
Wat Volvo? Nee Volvo design is gewoon vet. Al jaren :P

True ze lusten allebei veel. Als ik meer dan 20k zou rijden zou ik ook gewoon diesel rijden ;). Of ik moet wel een heel goed inkomen krijgen :P. Maar dan zou ik liever de Daimler hebben dan de S80 V8 denk ik.

In het licht van chippen e.d. Kun je beter handbak hebben idd. Maar ik vind een automaat echt relax. Wil echt geen handbak meer :$
pi_108178694
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 00:02 schreef H-D het volgende:

[..]

100pk op 1078 is redelijk toch? :P
En waarom de angry smiley over 1078 kg...niet heel zwaar toch? :o
klopt wel, die angry is omdat, als ik geen gastank zou hebben, hij c.a. 1000 kg zou wegen, en dus 1 belastingschaal goedkoper zou zijn....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_108178838
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:28 schreef Marco001 het volgende:

[..]

klopt wel, die angry is omdat, als ik geen gastank zou hebben, hij c.a. 1000 kg zou wegen, en dus 1 belastingschaal goedkoper zou zijn....
Ah vandaar. Ja dat is wel zuur dan. Maar je krijgt er wel weer goedkoop tanken voor terug O-) :P
pi_108181012
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:08 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik leef echt in mijn auto :')
Idem! Regelmatig ook dat ik koffie drink of wat eet in de auto, dat levert nogal wat afval op ook... :P
pi_108181053
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef Purdey het volgende:
Ja hallo. Jullie piemel-bezitters hebben meer 'natuurlijke' aanleg voor dingen die met auto's te maken hebben. Jij kunt een band verwisselen, ik kan daarna voor een goede maaltijd zorgen om weer krachten op te doen voor de volgende bandenwissel.

Ehm, wat? Ik slinger hem meestal ergens anders mee vast hoor! :P
pi_108181123
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik zo'n ding vast wil draaien dan laat ie binnen vijf meter weer los, met mijn kippenkracht.
Gewoon een sleutel nemen waar je op kan gaan staan, dan kan iedereen dat vastdraaien... ;).

En zelfs als je wiel loszit duurt het erg lang voor hij loslaat. Ik heb een tijdje geleden mn wiel losgehad, op de krik met de hand vastgezet, om vervolgens te vergeten ze nog even met de sleutel vast te draaien. Na een kwartiertje rijden viel het kwartje, en heb ik ze alsnog maar even vastgezet... :P
  maandag 20 februari 2012 @ 11:56:58 #300
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108181134
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:12 schreef Purdey het volgende:
Als het zo uitkomt houd ik me aanbevolen :D

Haha ik zie mezelf écht geen band verwisselen. No idea hoe dat te doen. Ik weet sowieso praktisch niks qua bijvullen, verwisselen en andere technische zaken. Ergens jammer, aan de andere kant denk ik 'Ach, vader&broer weten het vast wel'.
Gewoon een keer proberen met een band die nog goed is? Gewoon eraf halen en er weer op zetten. Je weet nooit waar 't goed voor kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')