abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:28:13 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_106775436


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

De OP vind je hier.

[ Bericht 29% gewijzigd door popolon op 13-01-2012 22:15:42 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_106776608
Nog 7 maandjes eindelijk weer naar de states O+
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_106776716
Ik mag van de zomer ook weer naar mijn zus in Rochester, NY :)
pi_106780947
Nu dat dit topic een reeks is en je de oude topics gewoon kunt opvragen, heeft het weinig nut meer om een incomplete topic lijst in de OP te houden. Toch?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:15:55 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_106781859
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef devzero het volgende:
Nu dat dit topic een reeks is en je de oude topics gewoon kunt opvragen, heeft het weinig nut meer om een incomplete topic lijst in de OP te houden. Toch?
Wat? O-)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_106786011
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:42:40 #7
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106807049
Ik ben volgende week ook weer aan jullie kant van het water. Wederom heel kort maar ik heb er toch zin in.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106816937
Ik kwam er net achter dat ik daycare gedeeltelijk kan opvoeren als aftrekpost voor de IRS. Dat is dan toch weer mooi meegenomen.
pi_106820235
Het is net Nederland hier. Het verbaasde mij nogal dat je hypotheekrente kunt aftrekken. En we hebben net dubbel glas laten plaatsen, ook gedeeltelijk aftrekbaar.
Jesus saves but death prevails.
pi_106824140
De city hier promoot het gebruik van gas ipv elektriciteit voor verwarming/koeling/koken/etc en verstrekt daarom op bijna alles dat met gas te maken heeft een subsidie. Aansluitkosten zijn bijna gratis en als je een niet te fancy gasfornuis neemt dan wordt dat zo goed als helemaal vergoed. Je zou bijna zeggen, het moet niet gekker worden.
  zondag 15 januari 2012 @ 03:13:17 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_106824541
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:42 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben volgende week ook weer aan jullie kant van het water. Wederom heel kort maar ik heb er toch zin in.
Grand Haven?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_106861233
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2012 02:49 schreef devzero het volgende:
De city hier promoot het gebruik van gas ipv elektriciteit voor verwarming/koeling/koken/etc en verstrekt daarom op bijna alles dat met gas te maken heeft een subsidie. Aansluitkosten zijn bijna gratis en als je een niet te fancy gasfornuis neemt dan wordt dat zo goed als helemaal vergoed. Je zou bijna zeggen, het moet niet gekker worden.
En in welke stad woon je dan? :-P
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:49:34 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106921150
*gluur*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:22:02 #15
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106922341
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 03:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Grand Haven?
Onder andere. Daarna een eindje rijden naar MO.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106942140
Zo'n taxi bij het vliegveld.. hoever nemen die je mee? Gaan die ook een aardig eind mee als je ze ervoor betaald?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106955127
Ik ken iemand die deze route met de taxi had genomen. Dus ja, als je er voor betaalt, willen ze je wel brengen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:51:24 #18
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106999466
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:48 schreef devzero het volgende:
Ik ken iemand die deze route met de taxi had genomen. Dus ja, als je er voor betaalt, willen ze je wel brengen.
Zal een aardige duit kosten :D Die chauffeur zal niet zo vlug een fare terug vinden dus zal de rit zelf moeten betalen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106999725
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:51 schreef Barcaconia het volgende:
Zal een aardige duit kosten :D Die chauffeur zal niet zo vlug een fare terug vinden dus zal de rit zelf moeten betalen.
De "terug" rit is natuurlijk bedrijfskosten. Als ik om 4AM een taxi bestel naar het vliegveld is de kans dat de taxi iemand in de buurt kan afzetten voor hij mij ophaalt ook erg klein.
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:00:49 #20
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106999782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:59 schreef devzero het volgende:

[..]

De "terug" rit is natuurlijk bedrijfskosten. Als ik om 4AM een taxi bestel naar het vliegveld is de kans dat de taxi iemand in de buurt kan afzetten voor hij mij ophaalt ook erg klein.
Maar voor 130mile lijkt me dat toch een ander verhaal
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107000857
Het hangt er van af hoeveel van de terugrit kosten in de mile-prijs is verwerkt.

Wat ik nooit heb gevraagd overigens is hoeveel tip hij nou had gegeven na die trip.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 01:19:23 #22
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_107056867
Ik heb ooit een taxirit van battery park naar westchester county (geloof ik)genomen. Volgens maps is dat 37.5miles. Was $160 geloof ik, maar hij wilde wel dat de terugrit vergoed was.

Gelukkig betaalde een rijke multinational de kosten, en niet mijn portemonnee.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_107128218
NOes!!! mijn team ;( niet naar de superbowl ;'(
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  maandag 23 januari 2012 @ 05:31:13 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107128245
The Niners have no offense. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107246273
Mijn kerstboompje begint langzaam te 'vernaalden'. Ik ben bang dat ik hem binnen een week zal moeten wegdoen.
pi_107246292
Zitten hier nou allemaal FOK!'ers die in de Ustated Knights of America wonen, of alleen maar mensen die d'r wel eens van gehoord hebben?
pi_107248667
Ik blijf even in deze topics lurken, ik ga over x maanden een halfjaar rondreizen in de USA (overwinteren) en daarna een halfjaar in canada (voorjaar-zomer), samen met een goede vriend. Naar horen zeggen is het in canada in maart nog te koud, dus misschien dat we wat later weggaan. We wilden eigenlijk al in Amerika zijn met het burning man festival, maar dat zit er niet in...
pi_107249083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 04:41 schreef Nemephis het volgende:
Zitten hier nou allemaal FOK!'ers die in de Ustated Knights of America wonen, of alleen maar mensen die d'r wel eens van gehoord hebben?
Ook een Amerikaan die naar Nederland is gekomen.
pi_107262797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:46 schreef vincm het volgende:
Ik blijf even in deze topics lurken, ik ga over x maanden een halfjaar rondreizen in de USA (overwinteren) en daarna een halfjaar in canada (voorjaar-zomer), samen met een goede vriend. Naar horen zeggen is het in canada in maart nog te koud, dus misschien dat we wat later weggaan. We wilden eigenlijk al in Amerika zijn met het burning man festival, maar dat zit er niet in...
Burning man is ook wel een beetje over zijn top heen, lijkt me. Als een festival zo cool is dat iedereen er over hoort, wil iedereen er ook naar toe, en wordt het een stuk minder cool.
Jesus saves but death prevails.
pi_107284039
Een tijdje terug fietste ik van de ene werk locatie naar de andere, en kwam ik een auto tegen met allerlei rare apparatuur op het dak. En nu, negen maanden later... klik
Jesus saves but death prevails.
pi_107284054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 03:09 schreef Shivo het volgende:
Een tijdje terug fietste ik van de ene werk locatie naar de andere, en kwam ik een auto tegen met allerlei rare apparatuur op het dak. En nu, negen maanden later... klik
Op de fiets in Houston moet wel een Nederlander zijn. Volgens mij ben je dan een van de weinige?
pi_107284089
Nee hoor, vanwege de olie industrie zijn er hier heel veel Nederlanders. Er is ook een oudere generatie die aan klompendansen enzo doet, maar daar heb ik wat minder contact mee.
Jesus saves but death prevails.
pi_107284256
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 10:04 schreef brojo het volgende:

[..]

Ook een Amerikaan die naar Nederland is gekomen.
Ja dat kan ook natuurlijk :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:45:58 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107295536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 03:09 schreef Shivo het volgende:
Een tijdje terug fietste ik van de ene werk locatie naar de andere, en kwam ik een auto tegen met allerlei rare apparatuur op het dak. En nu, negen maanden later... klik
:D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107301585
Beter op de fiets, dan een vermelding hier
pi_107522777
De primary is hier eindelijk achter de rug en ik heb het geluk gehad dat ik maar 1 keer een (radio) reclame voor Romney heb gehoord. Zou stefanp al zijn staatsburgerschap hebben aangevraagd zodat hij kan stemmen in Texas?
pi_107528062
Alsof hij ooit op Romney zou stemmen!
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:17:31 #38
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107530004
Vorige week ben ik bij een show van de Harlem Globetrotters wezen kijken, prachtig om te zien :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107530770
Beste Fokkers

Wanneer is Miami Beach gunstig om te bezoeken "relaxen" voor 7 dagen?

In het voorjaar? of toch in het najaar?

Rond Maart / April of eind Augustus - September?
( minst drukke tijd op mijn werk ;) )
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_107537264
Voorjaar, by far.

Met een beetje geluk zit je precies in de Spring Break week.
pi_107543878
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:13 schreef Greci het volgende:
Voorjaar, by far.

Met een beetje geluk zit je precies in de Spring Break week.
Lekker relaxed ja :')
Studeren in the States: My Destiny
pi_107545480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Beste Fokkers

Wanneer is Miami Beach gunstig om te bezoeken "relaxen" voor 7 dagen?

In het voorjaar? of toch in het najaar?

Rond Maart / April of eind Augustus - September?
( minst drukke tijd op mijn werk ;) )
Najaar is eerder ergens in November en niet in hartje zomer. Tenzij je van 100% luchtvochtigheid houdt en temperaturen net onder de 30 in de avond (zuid florida is iets koeler dan noord florida in de zomer, meer een zee klimaat), dan zou ik voor eind maart gaan. Probeer inderdaad spring break te ontkomen.

zie weather underground
pi_107547099
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:45 schreef devzero het volgende:
Ik kwam er net achter dat ik daycare gedeeltelijk kan opvoeren als aftrekpost voor de IRS. Dat is dan toch weer mooi meegenomen.
Ik woon in Japan, maar betaal belastingen in de VS. Laatst leerde ik dat royalties op patenten als capital gains taxes belast worden. Dat betekent 15% ipv de gebruikelijke wat is het 28%. Niet dat de royalties in huize Lyrebird de pan uit rijzen, maar het scheelt toch een slok op een borrel. Maar eens zien of de studie van mijn echtgenote hier in Japan als aftrekpost kan worden opgevoerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_107622588
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 04:36 schreef devzero het volgende:

[..]

Najaar is eerder ergens in November en niet in hartje zomer. Tenzij je van 100% luchtvochtigheid houdt en temperaturen net onder de 30 in de avond (zuid florida is iets koeler dan noord florida in de zomer, meer een zee klimaat), dan zou ik voor eind maart gaan. Probeer inderdaad spring break te ontkomen.

zie weather underground
thanks :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_107645330
Er is overigens ergens in het Travel forum een topic over Florida (bijna alleen maar zuid Florida) waar je vast nog wel tips kunt krijgen. Bv voor een dagtrip naar de keys.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:36:29 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_107727614
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_107729406
Leuke links om te lezen Maartena. Grappig om te zien hoe ze bij jullie er tegenaan kijken en proberen uit te leggen wat schaatsen en de tocht voor Nederlanders betekent.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:26:14 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107732651
Mja, beetje laat. De toch gaat bijna zeker niet door. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107733485
Cancel je tickets naar Leeuwarden niet te snel popolon

quote:
Het lijkt er dit jaar toch van te komen, de elfstedentocht! Sommige media melden al een waarschijnlijkheid van 80% dat 'ie er komt. De schaatstocht voert langs de 11 Friese steden Sneek, IJlst, Sloten, Stavoren, Hindeloopen, Workum, Bolsward, Harlingen, Franeker, Dokkum en Leeuwarden.
http://www.elfstedentocht2012.nl/
pi_107733513
Precies, niet zo pessimistisch. Even kijken of nog aan vliegticket kan komen voor die tijd.

Het zou de eerste tocht zijn in het nieuwe tijdperk van social media en algemene internet toegang. Ben benieuwd of dat de ervaring anders maakt. De vorige tocht heb ik voornamelijk beleefd in de auto, onderweg naar Disneyland Parijs.
Jesus saves but death prevails.
pi_107734363
Tweeten over de ijskwaliteit bij de brug in Dokkom ^O^
pi_107735713
Alle rijders hun eigen Facebook fan page?
Jesus saves but death prevails.
pi_107739944
:{w te 2011. Live video blogs van de rijders en uit de hemel overviews op tumblr van Mart Smeets.

edit: oeps, Mart is nog niet dood.
  woensdag 8 februari 2012 @ 07:37:30 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_107740254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:42 schreef Shivo het volgende:
Precies, niet zo pessimistisch. Even kijken of nog aan vliegticket kan komen voor die tijd.

Het zou de eerste tocht zijn in het nieuwe tijdperk van social media en algemene internet toegang. Ben benieuwd of dat de ervaring anders maakt. De vorige tocht heb ik voornamelijk beleefd in de auto, onderweg naar Disneyland Parijs.
Mijn moeder is schaatsgek, en daar heb ik zelf ook wat van mee gekregen..... Sterker nog, bij ons thuis mocht vroeger NOOIT de televisie aan tijdens het avond eten..... met 1 uitzondering: Als er schaatsen op TV was. ;)

Ik woonde in 1997 nog *net* thuis, enkele maanden na de 11-steden tocht ging ik het huis uit. Ik had een TV op mijn slaapkamer, en had de wekker om 4:30 gezet, en zag de start zo rond 05:00...

Dat zal dit jaar ook wel het geval zijn, dat ie om 05:00 start, - als ie start natuurlijk - en dat is 22:00 hier. En reken maar dat ik achter een stream zit, als die er is. En waarschijnlijk ook de rest van de nacht. Kom op, als ik midden in de nacht op sta voor een voetbal wedstrijd die elke 4 jaar te zien is, REKEN MAAR dat ik achter de TV zit als de tocht door gaat.

Daar wijkt een hoop voor. Ik heb alleen zaterdag overdag wel gasten die uit Canada komen en wat willen zien, dus dat word met slechts een paar uurtjes slaap weer de hort op. Maar het mot maar.

It giet oan!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:41:21 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_107753014
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef devzero het volgende:
Cancel je tickets naar Leeuwarden niet te snel popolon

Ik ben een ervaren Elfsteden-volger. :7 Ook nu in het buitenland, (regelmatig kijk ik DWDD/Pauw/Witteman) dus ik ben zeer op de hoogte.

Bart Veldkamp zei gisteren ook bij Pauw dat 't niet ging gebeuren, hij heeft de route bekeken. En Bart is een held, dus... :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_107755031
VS heeft natuurlijk ook geen evenement waar ruwweg 10% van de bevolking op af komt en ongetwijfeld 70% van de bevolking op tv gaat kijken

Ben volgende week vrijdag in Nederland, schat dat er dan helaas geen ijs meer is al hoop ik van wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107770288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:41 schreef popolon het volgende:
Bart Veldkamp zei gisteren ook bij Pauw dat 't niet ging gebeuren, hij heeft de route bekeken. En Bart is een held, dus... :P
Ok, als Bart het zegt.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:27:47 #58
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_107831315
Ik wil graag emigreren naar Amerika, nou kan ik bij iemand inwonen en die ga ik dan ook helpen met kind ophalen van school etc. Kan ik als een au pair, terecht of? Ik wil sowieso er naast part time werken en ik doe online studie al...hoewel ik ook gewoon kan overstappen naar een Amerikaanse school...maar ik werk liever. Ik ben nu net begonnen met het uitzoeken en ik ben op het moment in Amerika tot 24 februari...iemand tips voor wat ik hier kan doen of dergelijke?
pi_107831974
Het enige dat ik weet over au pairs, is dat je een J1 visum nodig hebt. Een J1 is puur voor tijdelijk werk en niet voor emigratie. Daarna kun je eventueel wel een baan vinden met iets als een H1B (ook tijdelijk, maar staat je toe om een greencard aanvragen), of trouwen natuurlijk ;) Of je naaste je au pair visum ook kunt werken, zou ik niet weten.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:48:41 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_107887690
Vandaag een tour gedaan op de USS Midway, een vliegdekschip dat onder andere gevechtsactie zag in Korea, Vietnam, en in de 1e Golf oorlog als 1 van de 5 vliegdekschepen die de aanval openden op Irak in 1991. Werd in 1994 definitief uit de vaart genomen, en is in 2004 als museum aangemeerd in San Diego.

Erg indrukwekkend, en wat zijn dat enorme schepen.....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_107901269
Is dat waar ze die eerste American Idol aflevering van dit seizoen opnamen?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_107949823
Ik zou wel eens tijdelijk in Ohio willen wonen, voor een jaar of twee. Zijn er nog FOK!kers actief in Ohio?
pi_107950128
Waarom Ohio?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 14 februari 2012 @ 00:14:48 #64
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107955342
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:48 schreef maartena het volgende:
Vandaag een tour gedaan op de USS Midway, een vliegdekschip dat onder andere gevechtsactie zag in Korea, Vietnam, en in de 1e Golf oorlog als 1 van de 5 vliegdekschepen die de aanval openden op Irak in 1991. Werd in 1994 definitief uit de vaart genomen, en is in 2004 als museum aangemeerd in San Diego.

Erg indrukwekkend, en wat zijn dat enorme schepen.....

[ afbeelding ]
Gaaf _O_

Waar kun je trouwen goedkoop tanken? Ik verwacht dit jaar weer een tripje te gaan maken en er ongeveer 10.000 km te rijden. :9~
Zijn er net zoals in Nederland witte pompen? :)
From feudal serf to spender.
pi_107957518
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:19 schreef OMG het volgende:
Waarom Ohio?
Dit. Niets persoonlijks, maar Ohio is nou niet een staat waar ik vrijwillig heen zou gaan.

Also, ik woon wel redelijk dicht bij Ohio, namelijk ten zuiden van de Ohio river.

[ Bericht 8% gewijzigd door Greci op 14-02-2012 02:52:22 ]
pi_107995744
Mijn vrouw beweerde altijd dat ik te snel rijd, totdat...ze vandaag zelf een speeding ticket kreeg :D
pi_107995748
Zitten er nog fokkers in Philadelphia, NY of washington DC? Kan wel wat tips gebruiken :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107995776
Ik zit in NY, what's up? :)

Kom ook regelmatig dichtbij Philadelphia (vriendin woont in PA)
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_107995789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 04:29 schreef BramPowert het volgende:
Ik zit in NY, what's up? :)

Kom ook regelmatig dichtbij Philadelphia (vriendin woont in PA)
Ben van plan komend weekend naar NY te gaan (of evt. het weekend er op) Was er afgelopen weekend zaterdag maar ben toen alleen maar naar het MoMA geweest. Naast de standaard toeristenzooi, zijn er nog toffe dingen die je me aan kan raden? Wordt meestal stiekem het vrolijkst van simpele zaken, een hele fijne koffietent of een mooi uitzicht. Ga waarschijnlijk een fiets huren zodat ik een stuk mobieler ben dan afgelopen weekend.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_107997696
Even dit topic volgen.

Zou in augustus/september graag een stage willen doen in Phoenix. :)
pi_108012392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 04:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ben van plan komend weekend naar NY te gaan (of evt. het weekend er op) Was er afgelopen weekend zaterdag maar ben toen alleen maar naar het MoMA geweest. Naast de standaard toeristenzooi, zijn er nog toffe dingen die je me aan kan raden? Wordt meestal stiekem het vrolijkst van simpele zaken, een hele fijne koffietent of een mooi uitzicht. Ga waarschijnlijk een fiets huren zodat ik een stuk mobieler ben dan afgelopen weekend.
Ferry van Battery Park naar Staten Island. En lekker door Central Park banjeren,
Jesus saves but death prevails.
pi_108107413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ferry van Battery Park naar Staten Island. En lekker door Central Park banjeren,
Thanks, die ferry klinkt echt heel erg goed, ga ik zeker proberen te doen!

Dan nog een beetje een vreemde vraag maar ik vind boekwinkels altijd heel tof. Vooral van die grote ouderwetse waar je lekker kunt snuffelen en de tijd bijna stil lijkt te staan. Weet je toevallig of er zoiets in NY zit? En dan het liefste iets "los'" dus geen barnes & nobles of zo want daar hebben ze wel veel maar wel overal dezelfde bekende werken. Lijkt me zo leuk om helemaal verrast te worden door een of ander onbekend meesterwerk...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:24:36 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108117710
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:04 schreef Wackyduck het volgende:
Is dat waar ze die eerste American Idol aflevering van dit seizoen opnamen?
Ja, inderdaad.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:27:48 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108117794
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 00:14 schreef S1nn3rz het volgende:
Waar kun je trouwen goedkoop tanken? Ik verwacht dit jaar weer een tripje te gaan maken en er ongeveer 10.000 km te rijden. :9~
Zijn er net zoals in Nederland witte pompen? :)
Er zijn goedkopere merken. Maar dat is per staat, en zelfs per regio verschillend, er zijn zoveel "kleine" onafhankelijke pompstations dat ik wel een paar merken kan opnoemen uit California, maar waar je in Nevada of Arizona weer niets aan hebt.

Over het algemeen is het dicht bij de snelweg en dicht bij toeristische attracties het duurst. Dus tank waar toeristen en forensen meestal niet komen. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:38:26 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108118074
Ik zit deze week trouwens in Michigan en Ontario, Canada.

Het is net rond het vriespunt, een graadje erboven of eronder, sneeuw die nog net blijft liggen maar niet substantieel genoeg is om het mooi te maken, meestal blijft het bij natte sneeuw.....Een beetje een kwakkelwinter eigenlijk. Het maakt mij allemaal niet zoveel uit verder, ik zit lekker warm bij familie..... maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die DIT weer prefereren boven een graad of 20 en zonneschijn. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:20:17 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108119287
Nee inderdaad, dit is prut. Ik wil kou en sneeuw. En met mij veel Michiganders.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 16:25:04 #77
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108119422
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 15:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn goedkopere merken. Maar dat is per staat, en zelfs per regio verschillend, er zijn zoveel "kleine" onafhankelijke pompstations dat ik wel een paar merken kan opnoemen uit California, maar waar je in Nevada of Arizona weer niets aan hebt.

Over het algemeen is het dicht bij de snelweg en dicht bij toeristische attracties het duurst. Dus tank waar toeristen en forensen meestal niet komen. :P
Ah thanks. :) Maar eens langs wat kleine stadjes rijden dan. Elke dollar is weer meegenomen. Weet je trouwens de globale prijzen van brandstof voor de VS? Zijn daar bijvoorbeeld sites van?
From feudal serf to spender.
pi_108120691
Tussen de $3,50 en $4,00 per gallon (3.8 liter).
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:38:36 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108121492
http://gasbuddy.com/

Gisteren nog getankt voor $3.18 maar ja, dat kan per dag verschillen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 17:43:24 #80
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108121619
Ok, handige link trouwens! Die gaat mee :D
From feudal serf to spender.
pi_108128679
Zojuist voor $3.169 per gallon de tank gevuld bij Sam's Club. Op de hoek was het alweer $3.47.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:24:13 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108128942
Door dat derde decimaal raakte ik in de war en dacht ik dat je drieduizend dollar had neergelegd voor het vullen van je olietank.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:25:20 #83
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108128983
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:16 schreef OMG het volgende:
Zojuist voor $3.169 per gallon de tank gevuld bij Sam's Club. Op de hoek was het alweer $3.47.
Ik vind het trouwens wel flinke verschillen. :o
From feudal serf to spender.
pi_108129808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:24 schreef wonderer het volgende:
Door dat derde decimaal raakte ik in de war en dacht ik dat je drieduizend dollar had neergelegd voor het vullen van je olietank.
In die hummers gaat een hoop benzine!

Zit je trouwens al in Duitsland of nog steeds in transit?
  zaterdag 18 februari 2012 @ 22:11:30 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108130726
Olietank om de verwarming op te stoken, bedoel ik ;)

En ik zit inderdaad in Duitsland, maar op freelance basis dus als ze me alleen voor dit project nodig hebben, zit ik half maart weer bij mijn ouders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 19 februari 2012 @ 07:32:57 #86
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_108140831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:25 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens wel flinke verschillen. :o
Het verschil is 30 dollarcent per gallon, dat is dus gedeeld door 3,8 en gedeeld door de dollarkoers. Grofweg 6 eurocent per liter dus ;) Valt allemaal wel mee qua prijsverschil.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 19 februari 2012 @ 11:13:21 #87
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108142629
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 07:32 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Het verschil is 30 dollarcent per gallon, dat is dus gedeeld door 3,8 en gedeeld door de dollarkoers. Grofweg 6 eurocent per liter dus ;) Valt allemaal wel mee qua prijsverschil.
Op 18.000 km steeds met 6 cent verschil kunnen tanken vind ik wel een behoorlijk verschil :@
From feudal serf to spender.
pi_108170202
Zeg, je doet 25 gallon per mile (met lange stukke snelweg kun je makkelijk zuiniger rijden), dus 11250 miles/25 mpg = 450 gallons * 30 cent/gallon = $135. Voor Sam's club heb je een lidmaatschap nodig (a $100 per jaar), dus zo'n groot verschil van 30 cent per gallon zul je niet eens snel tegenkomen.
  zondag 19 februari 2012 @ 23:39:23 #89
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108171728
quote:
4s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:02 schreef devzero het volgende:
Zeg, je doet 25 gallon per mile (met lange stukke snelweg kun je makkelijk zuiniger rijden), dus 11250 miles/25 mpg = 450 gallons * 30 cent/gallon = $135. Voor Sam's club heb je een lidmaatschap nodig (a $100 per jaar), dus zo'n groot verschil van 30 cent per gallon zul je niet eens snel tegenkomen.
Dat zou omgerekend 1 op 10 zijn? Tijdens onze vorige vakantie reden we op sommige stukken 1 op 3. Gemiddeld denk ik 1 op 6 a 7. Daarom ging ik er vanuit dat het verschil groter zou zijn, alhoewel elke cent natuurlijk is meegenomen. :)
From feudal serf to spender.
  maandag 20 februari 2012 @ 06:28:31 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108176282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:25 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik vind het trouwens wel flinke verschillen. :o
Van de week in Michigan.... 15 mijl van de St. Clair Blue Water Bridge tussen Canada en de VS: 3.27, de tank volgegooid. Nabij de brug zelf, binnen 1 mijl zeg maar, 3.47. Dat scheelt dus 20 cent per gallon, en dus een dollar of 3 a 4 op een tank, afhankelijk van de grootte.

Maar uiteraard is 15 mijl omrijden ook niet gratis, en tijd is ook geld.... In mijn geval (en de 50 Mph wegen waar ik over reed) zou dat zo 45 minuten omrijden kosten, en dat is op een vakantie waar je aardig wat rijd ook wel 3 dollar waard. :P

Een automaat is trouwens ook minder zuinig. Met een handgeschakelde auto kun je, als je weet wat je doet, 5-10% zuiniger rijden, en dat scheelt ook een hoop. Maar goed, wederom geldt: gemak is ook wat waard, ik rij toch liever een automaat.

Maar als "elke cent is meegenomen", dan is dat wellicht een overweging waard bij het kiezen van een huurauto.

[ Bericht 5% gewijzigd door maartena op 20-02-2012 06:34:43 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 20 februari 2012 @ 09:02:09 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108177150
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 06:28 schreef maartena het volgende:

Een automaat is trouwens ook minder zuinig. Met een handgeschakelde auto kun je, als je weet wat je doet, 5-10% zuiniger rijden, en dat scheelt ook een hoop. Maar goed, wederom geldt: gemak is ook wat waard, ik rij toch liever een automaat.

Maar als "elke cent is meegenomen", dan is dat wellicht een overweging waard bij het kiezen van een huurauto.

Dat maakt tegenwoordig amper tot geen verschil meer, dacht ik. De oude automaten wel, maar nieuwe auto's niet.

Overigens kun je met anticiperend rijden ook redelijk wat benzine besparen. Ik deed 30 mpg in mijn volvo 850 station (aka De Tank) omdat ik anticiperend reed (gas los als je in de verte het stoplicht op rood ziet gaan enzo). Normaal mag je blij zijn als ie 20 mpg haalt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 20 februari 2012 @ 18:01:55 #92
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_108194811
quote:
4s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:02 schreef devzero het volgende:
Zeg, je doet 25 gallon per mile (met lange stukke snelweg kun je makkelijk zuiniger rijden), dus 11250 miles/25 mpg = 450 gallons * 30 cent/gallon = $135. Voor Sam's club heb je een lidmaatschap nodig (a $100 per jaar), dus zo'n groot verschil van 30 cent per gallon zul je niet eens snel tegenkomen.
25 gallon per mile? Wat voor auto rijd jij wel niet?? :+
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_108196323
quote:
6s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

25 gallon per mile? Wat voor auto rijd jij wel niet?? :+
:D :o omgekeerd inderdaad, mile per gallon. Maar goed, in mijn '11 suburu haal ik 22mpg met stads verkeer en met langere tochten haal ik 30mpg (en dat is niet erg zuinig voor een nieuwe auto, dat haalde ik met mijn 95 honda stationwagon ook).
  maandag 20 februari 2012 @ 18:44:29 #94
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_108196374
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:42 schreef devzero het volgende:

[..]

:D :o omgekeerd inderdaad, mile per gallon. Maar goed, in mijn '11 suburu haal ik 22mpg met stads verkeer en met langere tochten haal ik 30mpg (en dat is niet erg zuinig voor een nieuwe auto, dat haalde ik met mijn 95 honda stationwagon ook).
Met mijn '10 Jeep Wrangler haal ik 16 city 18 highway :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_108198721
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:44 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Met mijn '10 Jeep Wrangler haal ik 16 city 18 highway :')
Je zou dus bijna kunnen zeggen dat het voor S1nn3rz meer uitmaakt dat hij een zuinge auto huurt dan dat hij iets goedkoper tankt.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:45:42 #96
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_108198854
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Je zou dus bijna kunnen zeggen dat het voor S1nn3rz meer uitmaakt dat hij een zuinge auto huurt dan dat hij iets goedkoper tankt.
Dat lijkt me sowieso een slimme beslissing inderdaad. Een paar weken terug had ik een Buick Enclave gehuurd, ook een grote SUV goed voor veel afstand en die deed een keurige 28mpg.
Een Buick Lacrosse oid haalt makkelijk 35~ 40 als je rustig aan doet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 20 februari 2012 @ 22:37:37 #97
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108208292
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Je zou dus bijna kunnen zeggen dat het voor S1nn3rz meer uitmaakt dat hij een zuinge auto huurt dan dat hij iets goedkoper tankt.
Wellicht, maar dat is iets waar ik niet op wil bezuinigen. Ik wil graag een snelle en betrouwbare auto waarmee ik het land door kan reizen.
Hertz biedt bijvoorbeeld een Greenline collection aan, maar daar zitten ook electrische auto's tussen en die bieden vaak te weinig kofferruimte en zijn me niet snel genoeg :@
(voor het idee, de vorige keer hadden we een GLK 350, deze keer gaan we voor een E klasse omdat die waarschijnlijk zuiniger is)

We zouden bijvoorbeeld ook een Kia Rio kunnen nemen voor 800 euro met onbeperkte miles, maar dan heb ik weinig kofferruimte, een auto die niet vooruit te branden is en waarschijnlijk niet comfortabel genoeg is voor al die km's.

En Amerikaanse auto's vertrouw ik op de een of andere manier toch minder. :@
From feudal serf to spender.
pi_108209215
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:37 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

En Amerikaanse auto's vertrouw ik op de een of andere manier toch minder. :@
Dat is natuurlijk onzin als het om huurauto's gaat. Ik snap niet zo goed dat je zo graag een paar dubbeltjes wil besparen op benzine terwijl je blijkbaar geen moeite hebt het volle pond te betalen voor de auto.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 20 februari 2012 @ 22:56:37 #99
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108209272
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:55 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin als het om huurauto's gaat. Ik snap niet zo goed dat je zo graag een paar dubbeltjes wil besparen op benzine terwijl je blijkbaar geen moeite hebt het volle pond te betalen voor de auto.
Zoals ik al zei, comfort (goede stoelen) veiligheid en betrouwbaarheid wil ik gewoon niet op bezuinigen. Het is ook niet dat ik alleen op de goedkope pompen ga rijden, maar waarom zou ik onnodig geld weggooien?
From feudal serf to spender.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:07:21 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108212343
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:56 schreef S1nn3rz het volgende:
Zoals ik al zei, comfort (goede stoelen) veiligheid en betrouwbaarheid wil ik gewoon niet op bezuinigen. Het is ook niet dat ik alleen op de goedkope pompen ga rijden, maar waarom zou ik onnodig geld weggooien?
Je kunt ook gaan kamperen, scheelt weer in de hotelkosten. :P

Ach, als ik ergens op vakantie ben kijk ik best naar wat het kost, maar ik ga echt geen moeite doen om het op de centen goedkoper te krijgen. Een vakantie moet ook te genieten zijn..... en ach, als op een 3 weekse vakantie het budget aan het einde daarvan op 500 euro/dollar meer uit komt, dan lig ik daar niet wakker van.

M.a.w. ik zit liever te genieten van een zonsondergang met een duurdere tank benzine, dan dat ik die zonsondergang mis omdat ik een half uurtje omreed langs een stadje met goedkopere benzine, en nog niet bij dat mooie uitzicht punt ben aangekomen.

Maar goed, dat ben ik dan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_108214949
Bah ik wil ook ergens wonen waar gas goedkoper is.
Hier is het gewoon al $4 tot $4.16 per gallon.
Mijn auto rijdt dan wel 30 stad en 35 snelweg maar dan nog. Ik wil weer terug naar $3.50 ;(

En ik tank trouwens altijd shell. Ik deed ooit chevron erin en toen had mijn auto ineens geen kracht meer...
Sindsdien trouw aan de shell....
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:00:07 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_108215646
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 07:55 schreef dudesque het volgende:
Bah ik wil ook ergens wonen waar gas goedkoper is.
Hier is het gewoon al $4 tot $4.16 per gallon.
Mijn auto rijdt dan wel 30 stad en 35 snelweg maar dan nog. Ik wil weer terug naar $3.50 ;(

En ik tank trouwens altijd shell. Ik deed ooit chevron erin en toen had mijn auto ineens geen kracht meer...
Sindsdien trouw aan de shell....
:D Ik ben dus niet de enige die dat doet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_108217125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

:D Ik ben dus niet de enige die dat doet.
Ik wilde benzine typen, maar maakte er toch gas van :')
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:36:59 #104
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108217759
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 07:55 schreef dudesque het volgende:
Bah ik wil ook ergens wonen waar gas goedkoper is.
Hier is het gewoon al $4 tot $4.16 per gallon.
Mijn auto rijdt dan wel 30 stad en 35 snelweg maar dan nog. Ik wil weer terug naar $3.50 ;(

En ik tank trouwens altijd shell. Ik deed ooit chevron erin en toen had mijn auto ineens geen kracht meer...
Sindsdien trouw aan de shell....
Wow, dat is flink gestegen :o
De laatste keer dat ik er was zaten de prijzen tussen de 3.25 en 2.60 volgens mij :o
From feudal serf to spender.
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:01:35 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108278718
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:36 schreef S1nn3rz het volgende:
Wow, dat is flink gestegen :o
De laatste keer dat ik er was zaten de prijzen tussen de 3.25 en 2.60 volgens mij :o
Er word verwacht dat het tegen de zomer tegen de $5 per gallon aan zit. Momenteel betaal ik hier in Zuid-California al zo rond de $4.20, en in de toeristische zomermaanden waar iedereen die NIET onder schoolvakanties uit kunnen op vakantie komen kun je er meestal een dollar bovenop tellen.

Hint: Ga in Oktober als je niet perse in de schoolvakanties hoeft. In het hele zuid-westen (en grote delen van het zuiden + Florida) nog fantastisch weer, en werkelijk ALLES is goedkoper. Vluchten. Hotels. Benzine. Autohuur. En het is niet zo superdruk bij de toeristische punten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_108281082
Heren Amerika-Nederlanders: Wat is een realistisch budget om drie weken naar Amerika te gaan?

lijkt me wel iets voor jullie *)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_108281639
:W Mag ik hier met jullie meelezen, meeleven en meepraten, als pure Amerika-liefhebster in hart en nieren?

quote:
Op woensdag 22 februari 2012 21:48 schreef komrad het volgende:
Heren Amerika-Nederlanders: Wat is een realistisch budget om drie weken naar Amerika te gaan?

lijkt me wel iets voor jullie *)
Dankjewel voor het posten van mijn link, Komrad. :*
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_108287067
Gas is hier in de stad zo'n 3,50.. kom je erbuiten zit je al tegen de 3,90 aan :'(
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_108958881
golf van mexico softshell crabs zijn weer in de viszaak :9 Erg vroeg trouwens, ik geloof dat ze normaal een maand later zijn. Hier worden ze meestal gefrituurd, maar ik gooi ze liever een minuut of 10 op de grill.
  zondag 11 maart 2012 @ 02:05:34 #110
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108959251
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Er word verwacht dat het tegen de zomer tegen de $5 per gallon aan zit. Momenteel betaal ik hier in Zuid-California al zo rond de $4.20, en in de toeristische zomermaanden waar iedereen die NIET onder schoolvakanties uit kunnen op vakantie komen kun je er meestal een dollar bovenop tellen.

Hint: Ga in Oktober als je niet perse in de schoolvakanties hoeft. In het hele zuid-westen (en grote delen van het zuiden + Florida) nog fantastisch weer, en werkelijk ALLES is goedkoper. Vluchten. Hotels. Benzine. Autohuur. En het is niet zo superdruk bij de toeristische punten.
Ja wellicht, maar voor de autohuur maakt het verder qua bedrag niet veel uit heb ik al gezien. Ik was alleen bang dat het weer in het noordelijke deel dan al een stuk minder werd, vandaar de keuze voor september.
From feudal serf to spender.
  zondag 11 maart 2012 @ 03:15:01 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108960176
't Is maar goed dat m'n werk zo dichtbij is. M'n vrouw haar werk is anderhalve km verderop, die kan fietsen of lopen als 't geen winter is. :Y)

Scheelt een slok op een borrel die mini-reistijden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_108960252
Naar werk is voor mij 10 minuten (of minder) en ik doe ook best lang met een volle tank. Het gaat dan weer harder als m'n vrouw naar school gaat, downtown. Overigens zag ik gisteren $3.99 bij een pomp, :'(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 11 maart 2012 @ 03:31:15 #113
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108960303
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 03:15 schreef popolon het volgende:
't Is maar goed dat m'n werk zo dichtbij is. M'n vrouw haar werk is anderhalve km verderop, die kan fietsen of lopen als 't geen winter is. :Y)

Scheelt een slok op een borrel die mini-reistijden.
Fietsen? :D
Dat zou ik nooit doen als ik in de VS zou wonen :@
From feudal serf to spender.
  zondag 11 maart 2012 @ 04:55:17 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108960583
Ik wil nog steeds een fiets..... het probleem is alleen dat ik in de wijk prima kan fietsen, maar dat de wijk in principe "ommuurd" is door grote wegen, minimaal 2 rijstroken en geen plek voor fietsers. En dat maakt het allemaal wat minder prettig om even naar de supermarkt te fietsen of zo....

En die wegen zijn ook 45 Mph wegen, en dat kan natuurlijk allemaal prima binnen de Amerikaanse bebouwde kom, want geen fietsers. :P

Ze hebben nu wel een hele hoop fietspaden aangelegd die richting het strand gaan, en dat is dan wel weer prettig.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 11 maart 2012 @ 06:12:35 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108960684
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 03:31 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Fietsen? :D
Dat zou ik nooit doen als ik in de VS zou wonen :@
Hangt af waar je woont, 't is hier vrij 'fiets vriendelijk'. ;) Er zijn zelfs fietspaden naast de wegen op veel plekken.

'Wij' hebben drie fietsen in de garage. :7
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_108974796
Ik probeer minimaal 1x per week naar het werk te fietsen (~ 11km). Het eerste stuk is lastig met wat grote wegen maar daarna kan ik een fietspad op wat rechtstreeks naar het ziekenhuis gaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_108976746
Ik fiets minimaal 4 dagen per week (1 dag baby chaufeur). De winter stelt niets voor en de paar weken met 100F/95% raak je ook wel gewend aan. Nou hoef ik maar 3 mile te fietsen, dus zo'n prestatie is het ook weer niet.

Dit is trouwens een erg fiets onvriendelijke plaats en ik heb gelukkig nog maar een paar keer een 'echt' ongeluk gehad; de laatste keer op het enige stuk met een bike lane.
  zondag 11 maart 2012 @ 18:39:31 #118
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_108978874
Vorig jaar toen ik in Californië woonde fietste ik ook vaak :Y hadden op vrijwel alle centrale wegen een fietspad, dus dat scheelde ook wel.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_108981355
ben mijn taxes aan het doen, ik krijg niet eens child tax credit :(

schedule c for $30 royalties :(

[ Bericht 14% gewijzigd door devzero op 11-03-2012 19:53:53 ]
pi_108988271
quote:
17s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:39 schreef Diconnected het volgende:
Vorig jaar toen ik in Californië woonde fietste ik ook vaak :Y hadden op vrijwel alle centrale wegen een fietspad, dus dat scheelde ook wel.
Waar was dat? Bay Area? Daar vind ik het iig ook grotendeels super, maar voor zover ik weet is de LA omgeving bijvoorbeeld verschrikkelijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_109145369
Het kwik komt alweer boven de 80 uit :o

Ik vraag me af wat dit betekent voor de zomer.
pi_109145934
Hier is 't 79. Vorige week had ik nog een dikke trui aan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_109146213
Twee weken geleden sneeuwde het nog :')
pi_109222622
Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ben afgelopen week in de US aangekomen, en zal de komende twee jaar in de omgeving van New York gaan wonen en werken :)
  zondag 18 maart 2012 @ 04:06:56 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109223169
Welkom.

En wanneer is het weer winter? Die van dit jaar, tja, waar was 'ie eigenlijk? ;(
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_109223245
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 04:06 schreef popolon het volgende:
Welkom.

En wanneer is het weer winter? Die van dit jaar, tja, waar was 'ie eigenlijk? ;(
Ik vind het wel lekker zo :Y
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_109241450
Wij hadden in Februari nog wat dagen winter, maar nu is de lente bijna voorbij.

Voor het eerst in lange tijd overweeg ik om een sportwedstrijd op tv te gaan kijken, als ik het vanavond niet vergeet :(
pi_109273867
Ik dacht dat ik hier al gepost had!?!?! Een tijd geleden...ik ben net 3 maanden in Amerika geweest in Maine, Bangor...

Ik wil nu misschien met mijn Amerikaanse vrienden verhuizen naar Houston....Texas...of Releigh, North carolina..of florida...ik moet kiezen...

Iemand advies over Amerika? Qua verblijfsvergunning? Of locatie ? Het is hard googlen dat is ook het enige wat ik heb..internet...

Ik weet dat het via studeren waarschijnlijk alleen kan....werken is haast niet mogelijk tenzei ik een speciale vaardigheid heb...nou ben ik een ICT-er...en vrouw (Zijn ze daar discriminerend ?Lijkt me niet...) maar ik ben geen specialist ik ben netwerk beheerder maar meer algemeen overal wat kennis van...Cisco routers ken ik wel iig maar ook niet als een pro

[ Bericht 10% gewijzigd door RizzyNL op 19-03-2012 14:55:34 (oeps) ]
pi_109280547
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:54 schreef RizzyNL het volgende:
Ik dacht dat ik hier al gepost had!?!?! Een tijd geleden...ik ben net 3 maanden in Amerika geweest in Maine, Bangor...

Ik wil nu misschien met mijn Amerikaanse vrienden verhuizen naar Houston....Texas...of Releigh, North carolina..of florida...ik moet kiezen...

Iemand advies over Amerika? Qua verblijfsvergunning? Of locatie ? Het is hard googlen dat is ook het enige wat ik heb..internet...

Ik weet dat het via studeren waarschijnlijk alleen kan....werken is haast niet mogelijk tenzei ik een speciale vaardigheid heb...nou ben ik een ICT-er...en vrouw (Zijn ze daar discriminerend ?Lijkt me niet...) maar ik ben geen specialist ik ben netwerk beheerder maar meer algemeen overal wat kennis van...Cisco routers ken ik wel iig maar ook niet als een pro
Grappig, mijn vrouw komt uit Bangor, ME (of eigenlijk vlakbij, Columbia Falls). En ik woon in Houston. Volgens mij is het lood om oud ijzer; Houston is een grotere stad met meer mogelijkheden, Raleigh is kleiner maar heeft een mooiere omgeving. Beiden zijn warm in de zomer. Het zou er wat mij betreft meer om hangen welke mensen ik waar ken,
Jesus saves but death prevails.
pi_109300346
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

Grappig, mijn vrouw komt uit Bangor, ME (of eigenlijk vlakbij, Columbia Falls). En ik woon in Houston. Volgens mij is het lood om oud ijzer; Houston is een grotere stad met meer mogelijkheden, Raleigh is kleiner maar heeft een mooiere omgeving. Beiden zijn warm in de zomer. Het zou er wat mij betreft meer om hangen welke mensen ik waar ken,
Howdy!

Dat is toevallig, kleine wereld...Bangor is niet zo groot, mooie omgeving wel! Maar ik wil er niet wonen...Ja ik had ook al zo een vermoeden na wat kort onderzoeken. In Amerika ken ik alleen mijn vrienden uit Bangor die willen verhuizen. Dus dat maakt voor mij niet veel uit. Komt vanzelf wel ooit denk ik dan zo....

Ik overweeg Houston wel vanwege meer mogelijkheden, ik ga over paar weken misschien even heen en weer om te kijken (Via via kan ik goedkoop vliegen). Tips voor Houston misschien om de beste sfeer te pakken van de stad? Of dergelijke? Zijn daar eigenlijk veel Nederlanders ? Of überhaupt buitenlanders ?
pi_109300775
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:06 schreef Shivo het volgende:

[..]

Grappig, mijn vrouw komt uit Bangor, ME (of eigenlijk vlakbij, Columbia Falls). En ik woon in Houston. Volgens mij is het lood om oud ijzer; Houston is een grotere stad met meer mogelijkheden, Raleigh is kleiner maar heeft een mooiere omgeving. Beiden zijn warm in de zomer. Het zou er wat mij betreft meer om hangen welke mensen ik waar ken,
Vergeet niet dat Raleigh vlak naast de research triangle ligt en er 3 bekende universiteiten in de buurt zijn. Goed, dat maakt het nog steeds lood om oud ijzer. Persoonlijk zou ik naar Raleigh gaan (ik ken mensen bij Duke).
pi_109301678
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:30 schreef RizzyNL het volgende:

[..]

Ik overweeg Houston wel vanwege meer mogelijkheden, ik ga over paar weken misschien even heen en weer om te kijken (Via via kan ik goedkoop vliegen). Tips voor Houston misschien om de beste sfeer te pakken van de stad? Of dergelijke? Zijn daar eigenlijk veel Nederlanders ? Of überhaupt buitenlanders ?
US Airways doet Bangor-Houston via Philly (met kerst nog die route genomen).

Houston is niet echt een leuke stad om te bezoeken maar het is een prima stad om te wonen. Er zijn heel veel buitenlanders vanwege het enorme medical center en de oil&gas business. Ik denk dat er hier meer Nederlanders zijn dan in Boston en dat zegt wel wat. Er is bijvoorbeeld een Frans-Amerikaanse middelbare school.

quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 01:54 schreef devzero het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Raleigh vlak naast de research triangle ligt en er 3 bekende universiteiten in de buurt zijn. Goed, dat maakt het nog steeds lood om oud ijzer. Persoonlijk zou ik naar Raleigh gaan (ik ken mensen bij Duke).
UNC, Duke en ..? N-Carolina State?
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 05:10:19 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109302128
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 04:06 schreef popolon het volgende:
Welkom.

En wanneer is het weer winter? Die van dit jaar, tja, waar was 'ie eigenlijk? ;(
In Alaska. En in Nederland voor een tijdje, toen ze over schaatstochten aan het denken waren. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109320349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 03:13 schreef Shivo het volgende:
UNC, Duke en ..? N-Carolina State?
Ok, NC state is niet zo heel bekend als de andere 2
pi_109378788
Ik ben weer aan het solliciteren. Brieven de deur uitgedaan voor Galveston (TX) en Birmingham (AL). Alleen de zuidelijke staten dit keer - voor mij geen barre winters meer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109385089
Succes.

Komt trouwens niet de helft van de hurricanes in de golf aan land bij Galveston?
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:19:40 #137
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109387337
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben weer aan het solliciteren. Brieven de deur uitgedaan voor Galveston (TX) en Birmingham (AL). Alleen de zuidelijke staten dit keer - voor mij geen barre winters meer.
Weet je het zeker? 't Is in het zuiden nu kouder dan in het noorden. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_109393070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben weer aan het solliciteren. Brieven de deur uitgedaan voor Galveston (TX) en Birmingham (AL). Alleen de zuidelijke staten dit keer - voor mij geen barre winters meer.
LB: als ze je uitnodigen voor een interview Galveston dan maak ik graag van de gelegenheid gebruik om je wat van Houston te laten zien, als je daar interesse in hebt.
Jesus saves but death prevails.
pi_109393491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:07 schreef Shivo het volgende:

[..]

LB: als ze je uitnodigen voor een interview Galveston dan maak ik graag van de gelegenheid gebruik om je wat van Houston te laten zien, als je daar interesse in hebt.
Die aanbieding Dat aanbod (MG Lyrebird, is Nederlands echt zo moeilijk?) neem ik aan!

Ik heb zo m'n twijfels bij Galveston (Alabama ook trouwens), het liefste zou ik aan de slag gaan bij een topinstituut. Tijdens mijn drie jaar in Japan heb ik geleerd dat je het beste met topwetenschappers en goede studenten kunt werken, en die komen niet naar Galveston toe. Maar voor een topinstituut heb ik nog wat meer artikelen nodig. Tot nu toe alleen patenten (3 stuks) in Japan geschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 23-03-2012 13:14:06 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109467000
Nog een vraagje trouwens....

Wat vinden jullie de grootste voordelen van in de states wonen als je het vergelijkt met NL of Europa?
pi_109626568
mensne ik heb het gehad met dit kut land..ik wil weg ik moet hier nog 2 maandne uithouden hoe ga ik dat doen...ik verveel me de tyfus heb geen vrijheid en kan niks.

any hulp is welcome
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:40:12 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109627493
Ga liften.

En lollig doen doe je maar in je eigen KLB topics.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_109679635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:40 schreef popolon het volgende:
Ga liften.

:D !

Ik zie haar al staan met haar duimpje omhoog bij het vrijheidsbeeld.
pi_109682526
Ze moet niet zeuren en gewoon haar shrimp&grits opeten. Of misschien heeft ze zich verslikt in een van die sluimerige verrukkelijke boiled peanuts.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 04:58:02 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109682807
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben weer aan het solliciteren. Brieven de deur uitgedaan voor Galveston (TX) en Birmingham (AL). Alleen de zuidelijke staten dit keer - voor mij geen barre winters meer.
Je ruilt de barre winters in voor een Hurricane Season? ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109682876
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 04:58 schreef maartena het volgende:

[..]

Je ruilt de barre winters in voor een Hurricane Season? ;)
Stevig huis op palen doet wonderen, niet? :P

Geen idee of we ook echt die kant op zullen gaan. Ik ben brieven gaan schrijven omdat de financiering van mijn lab in Japan er niet zo rooskleurig uitzag. Maar het kan best wel eens totaal anders lopen. Een van de bedrijven waar ik mee samenwerk zou z'n toegezegde financiering willen verdubbelen (terwijl ik eerder dacht dat ze geen geld meer voor onderzoek hadden). We maken ook goede kans op overheidsgeld, dus vergeleken met vorig jaar zou het budget best wel eens met meer dan 200% kunnen groeien. Er zijn nu 6 studenten/postdocs in het lab, maar met zo veel funding kunnen we nog meer (en belangrijker - beter) personeel inhuren. Dan wordt het wel erg aantrekkelijk om nog even te blijven.

De barre Japanse winters kunnen dan met bezoeken aan Australie en Guam worden gecompenseerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109682917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:15 schreef RizzyNL het volgende:
Nog een vraagje trouwens....

Wat vinden jullie de grootste voordelen van in de states wonen als je het vergelijkt met NL of Europa?
Grootste voordeel is ruimte. Je woont niet op elkaar's lip en je kunt nog een huis kopen met tuin voor niet al te veel geld (buiten SF, NY en Boston). Daarnaast zijn de mensen warmer, vriendelijker en minder horkerig. Ik heb nog steeds veel goede Amerikaanse vrienden. Dat ze oppervlakkig zouden zijn is BS. Verder is het leven wat gemakkelijker. Amerikanen zijn erg op convenience gesteld. Wat betreft werk en succes: als je iets kunt, dan kun je in de VS heel veel geld verdienen.

Na zo'n tien jaar in de VS gewoond te hebben, zag ik ook de nadelen van de VS. Generaliserend, maar Amerikanen zijn geboren met een gat in een hand, en een beker coca-cola (zo eentje met een deksel erop en een rietje en meer ijs dan cola) in de andere. Amerikanen kunnen geen maat houden en steken zichzelf het liefst zo diep mogelijk in de schulden. Dat noemen ze dan de pursuit of hapiness. Amerikanen ontlopen graag hun verantwoordelijkheid, met als gevolg dat er veel fouten worden gemaakt. Er loopt nogal wat incompetent volk rond in de VS, en dat kost veel frustratie. Voorbeeldje: pas nadat ik echt kwaad werd bij mijn Audi dealer kreeg ik de service die hoort bij zo'n dealer. Als je aardig en netjes blijft, gebeurt er niets. We hebben ook heel veel problemen met huisbazen gehad die er met de pet naar gooiden.

Desondanks kan ik iedereen aanraden om eens een aantal jaren in het land te gaan wonen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109697284
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 06:06 schreef Lyrebird het volgende:
Amerikanen ontlopen graag hun verantwoordelijkheid, met als gevolg dat er veel fouten worden gemaakt.
Het zal niet voor iedereen zo zijn, maar ik zie bij diverse mensen hier voorbeelden van "afschuiven" (ik kon het niet afmaken want hij..., ik dacht dat hij dit zou doen...., tech support heeft nog niets laten weten..., ik wist niet of je dat ook wou en daarom heb ik er twee weken mee gewacht...)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:26:27 #149
154052 RobertVH
I am your father
pi_109732880
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:00 schreef devzero het volgende:

[..]

Het zal niet voor iedereen zo zijn, maar ik zie bij diverse mensen hier voorbeelden van "afschuiven" (ik kon het niet afmaken want hij..., ik dacht dat hij dit zou doen...., tech support heeft nog niets laten weten..., ik wist niet of je dat ook wou en daarom heb ik er twee weken mee gewacht...)
Dat idee krijg ik ook wel eens, en dat wil nog wel eens botsen als ik er er enige hollandse directheid op klap :P

En wat Lyrebird zegt, dat gat in de hand verbaas ik me ook over, ex-collega's die jaren ontzettend goed verdient hebben en na onslag binnen een maand geen stuiver meer overhebben, sparen is niet besteed aan de meeste amerikanen?

Een kennis had laatst een autodeur tegen z'n voorhoofd gekregen (eigen schuld), hij had wel een paar dagen last van wazig zicht, koppijn en de flinke snee in z'n wenkbrauw maar die had die zelf maar even provisorisch gelijmd want hij heeft geen health care.

Na 7 maanden Amerika ben ik verre van een expert maar inderdaad het 'convience' level is hoog wat het makkelijk maakt voor dagelijkse onbenulligheden etc. Maar de angst voor directheid of zeggen waar het op staat en de overdreven positiviteit erger ik me nu en dan wel eens gruwelijk aan. Als een collega iets compleet verpest dan mag best gezegd worden dat hij/zij iets verkeerd heeft gedaan van mij, maar dan staat alles en iedereen gelijk op scherp :{
pi_109734069
Yay, eindelijk m'n nieuwe green card. Is dat voor de komende 10 jaar ook weer geregeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door OMG op 31-03-2012 19:50:15 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:18:52 #151
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109734168
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

Desondanks kan ik iedereen aanraden om eens een aantal jaren in het land te gaan wonen.
Als ik toch eens (a) wist hoe ik dat het beste aan kon pakken en (b) het lef had om het dan ook echt te proberen te regelen...
pi_109734508
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:18 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Als ik toch eens (a) wist hoe ik dat het beste aan kon pakken en (b) het lef had om het dan ook echt te proberen te regelen...
Als je iets kunt, dan is het een prima land om in te leven. Een verpleegster, onderwijzer of politieagent verdient al snel twee tot drie keer zo veel in de VS. Voor technici en wetenschappers is het een walhalla. Via een studie kun je er ook goed terecht.

Wat kun je? Zitten ze daar in de VS om te springen? Ik heb bijvoorbeeld wel eens in het vliegtuig naast een Afrikaanse operatiekamerverpleegster gezeten. Werd vanuit Kenia ingevlogen omdat er te weinig Amerikanen zijn die dat werk kunnen doen. Zelf ben ik ook op die manier daar terecht gekomen, omdat er niet genoeg Amerikanen voor $30k/jaar optische instrumenten willen ontwerpen (Amerikanen verdienen daar al snel meer dan $100k/jaar mee).

Wat betreft lef - in deze tijd heb je er geen lef meer voor nodig. Met internet is de planeet zo klein geworden, zodat het niet meer zo veel uitmaakt of je in Groningen, Amsterdam of New York bent.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_109734613
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:26 schreef RobertVH het volgende:
Maar de angst voor directheid of zeggen waar het op staat en de overdreven positiviteit erger ik me nu en dan wel eens gruwelijk aan. Als een collega iets compleet verpest dan mag best gezegd worden dat hij/zij iets verkeerd heeft gedaan van mij, maar dan staat alles en iedereen gelijk op scherp :{
Mijn ervaring is dat je dit niet uit de weg moet gaan, omdat het anders gewoon weer gebeurt. Zoals ik al eerder schreef over die audi-dealer, je moet stampij maken, want anders lopen ze over je heen. Voor collega's geldt precies hetzelfde. Niet gemakkelijk hoor, maar het hoort er bij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:40:14 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109734684
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je iets kunt, dan is het een prima land om in te leven. Een verpleegster, onderwijzer of politieagent verdient al snel twee tot drie keer zo veel in de VS. Voor technici en wetenschappers is het een walhalla. Via een studie kun je er ook goed terecht.

Wat kun je? Zitten ze daar in de VS om te springen? Ik heb bijvoorbeeld wel eens in het vliegtuig naast een Afrikaanse operatiekamerverpleegster gezeten. Werd vanuit Kenia ingevlogen omdat er te weinig Amerikanen zijn die dat werk kunnen doen. Zelf ben ik ook op die manier daar terecht gekomen, omdat er niet genoeg Amerikanen voor $30k/jaar optische instrumenten willen ontwerpen (Amerikanen verdienen daar al snel meer dan $100k/jaar mee).

Wat betreft lef - in deze tijd heb je er geen lef meer voor nodig. Met internet is de planeet zo klein geworden, zodat het niet meer zo veel uitmaakt of je in Groningen, Amsterdam of New York bent.
Ik ben aan het afstuderen, op dit moment. Over twee maanden ben ik MSc in bedrijfskunde, en BSc in sociologie. Ik neem aan dat er daar heel erg veel van zijn, in de US. Ik zou graag of in de sportsponsoring/marketing, of in de e-gaming (is online gambling, poker, casino) willen werken. Dat is ook niet heel erg onderscheidend, vrees ik. Om in kader van studie nog iets te doen, daar is het te laat voor. Ik zou echt graag ergens aan de slag gaan in die sectoren, en kijken of ik het red daar.

Nu studie het einde nadert wil ik het eigenlijk gaan proberen, weet alleen niet echt waar te beginnen :') :'). Al die vers afgestudeerde WO-ers hier willen naar het buitenland, dus jah...
pi_109736440
Mensen met een MBA of business achtergrond hebben ze idd genoeg daar. Om (goede) ondernemers zitten ze wel te springen. Heb je geld en een goed idee, dan kun je er wel terecht. Daar hebben ze ook een speciale categorie voor als het om immigratie gaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:54:05 #156
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109736666
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:45 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen met een MBA of business achtergrond hebben ze idd genoeg daar. Om (goede) ondernemers zitten ze wel te springen. Heb je geld en een goed idee, dan kun je er wel terecht. Daar hebben ze ook een speciale categorie voor als het om immigratie gaat.
OK, thanks. Heb wel wat mailtjes de deur uitgedaan naar de MLS (profcompetitie), Amerikaanse voetbalbond, en paar voetbalclubs. Allemaal dikke longshots natuurlijk, maar je weet nooit wat eruit komt.

En anders misschien toch een keer dapper zijn en meedoen aan de dv-lottery :')
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:55:19 #157
187510 IrCute
Americunt
pi_109736699
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:54 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

OK, thanks. Heb wel wat mailtjes de deur uitgedaan naar de MLS (profcompetitie), Amerikaanse voetbalbond, en paar voetbalclubs. Allemaal dikke longshots natuurlijk, maar je weet nooit wat eruit komt.

En anders misschien toch een keer dapper zijn en meedoen aan de dv-lottery :')
Of zoek een leuk meisje :P
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:56:18 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_109736734
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:55 schreef IrCute het volgende:

[..]

Of zoek een leuk meisje :P
Hahaha :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109833264
Een donerzaak in de VS, zou dat lopen?
pi_109833296
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:45 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen met een MBA of business achtergrond hebben ze idd genoeg daar. Om (goede) ondernemers zitten ze wel te springen. Heb je geld en een goed idee, dan kun je er wel terecht. Daar hebben ze ook een speciale categorie voor als het om immigratie gaat.
Heb trouwens wel begrepen dat je 500.000 Dollar moet kunnen investeren voor je een zaak mag openen in de VS.
  dinsdag 3 april 2012 @ 04:47:42 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_109836447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:09 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Heb trouwens wel begrepen dat je 500.000 Dollar moet kunnen investeren voor je een zaak mag openen in de VS.
Als het in een gebied is waar weinig werkgelegenheid is, anders mag je het verdubbelen. Ook moet je binnen 2 jaar voor minstens 10 banen zorgen.
pi_109850123
Ik heb een vraagje voor de lieden die in de VS wonen en het betreft die Diners.

Als jullie naar je werk gaan,ga je dan daar langs om te ontbijten of
houden jullie de gewone Europese eigenschap aan door zelf vroeg
op te staan en je eigen ontbijt te bereiden en desnoods mee te nemen
en niet de Amerikaanse stijl van wassen,aankleden en naar je auto
rennen aan te nemen en bij zo een Diner te gaan ontbijten.

en

Is het eten daar behoorlijken goed geprijsd of beetje uit de tijd en
is Starbuck's oid meer de trend?
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:45:39 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109850525
Ontbijten in een diner doe je niet op een werkdag... dat doe je in het weekend/vrije dag.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_109850642
Mijn standaard ontbijt is een bak Honey Nut Cheerios.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:48:22 #165
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_109850644
Ik ontbijt gewoon thuis, broodje kaas met een eitje ofzo. c_/ En m'n lunch neem ik vier van de vijf dagen ook van huis mee.

Die drive-thru Mac-ontbijten zijn zo verdomde calorierijk. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_109850806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:48 schreef popolon het volgende:

Die drive-thru Mac-ontbijten zijn zo verdomde calorierijk. :D
Maar af en toe best lekker. McGriddles. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:53:06 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109850827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:48 schreef popolon het volgende:
Die drive-thru Mac-ontbijten zijn zo verdomde calorierijk. :D
Ik ben al een broekmaat gezakt en ik ben er pas 3 maanden weg :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_109853802
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:37 schreef Iwanius het volgende:
Als jullie naar je werk gaan,ga je dan daar langs om te ontbijten of
houden jullie de gewone Europese eigenschap aan door zelf vroeg
Natuurlijk. Niks mis met een paar sausages en pancakes voor ontbijt. En dan een XXL coke voor de rit naar mijn werk in de houtfabriek. Met lunch ga ik en mijn maten meestal naar de mac omdat het iets sneller is, maar in de diner heb ik altijd weer mijn dinner.

quote:
is Starbuck's oid meer de trend?
Starbucks is voor gare hippies en stinkende liberals.
pi_109853927
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:53 schreef wonderer het volgende:
Ik ben al een broekmaat gezakt en ik ben er pas 3 maanden weg :')
Omdat je beter eet of omdat je meer beweegt (minder auto rijdt)?

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in een fast-food keten geweest hier in de US.
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:52:57 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109856183
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:01 schreef devzero het volgende:

[..]

Omdat je beter eet of omdat je meer beweegt (minder auto rijdt)?

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit in een fast-food keten geweest hier in de US.
Ik loop veel inderdaad, maar ik eet ook minder/anders. Ik zit minder achter de pc (te snacken), en kook (als ik kook :P) kleinere porties (want eenpersoonshuishouden) met meer groente dan zetmeel.

Nou nog echt gaan sporten en ik zit zo weer op 30/34 8-)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_109864190
Daar zit ik dan in mijn 32/34
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:59:17 #172
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_109875479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:48 schreef OMG het volgende:
Mijn standaard ontbijt is een bak Honey Nut Cheerios.
DE LICIOUS zijn die :)

Ik ben vanaf Juni weer in the States. Fall semester er gestudeerd, vriendinnetje op gedaan, bijna afgestudeerd... twijfel nog tussen jobsearch en master..

Iemand die weet of er ook visamogelijkheden zijn zonder te trouwen? Zoals je deze in Nederland hebt. Buiten werk/studievisas.
pi_109879334
Toersitenvisum van 6 maanden
pi_109880301
Of via werk, maar ik zou voor de studie gaan (ik neem aan dat Messenga een bachelor heeft gehaald als hij het over een "master" heeft).
pi_109880415
Ach, zoeken is ook een kunst:
quote:
5s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:05 schreef Messenga het volgende:
Ik wil misschien een semester in de US studeren, en Fontys heeft een lijst met een aantal universiteiten, deze namelijk:
...
Ik studeer overigens Sportmarketing, Gewoon CE + Sporttheorie.
Ik zou voor de studie gaan. Ik denk niet dat de banen voor het oprapen liggen voor iemand met een buitenlandse BA in sporttheorie
  woensdag 4 april 2012 @ 07:10:53 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109882456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:48 schreef popolon het volgende:
Die drive-thru Mac-ontbijten zijn zo verdomde calorierijk. :D
Heb ik in geen jaren gehad..... een jaar of 5 terug wou ik nog wel eens een ontbijtje meenemen naar het werk middels de drive thru zo een paar keer per maand, maar ik blijf er vanaf tegenwoordig....

Ik moet eens hard nadenken, ik stap wel eens een hamburger tent binnen, maar dan eentje waar ze gewoon verse hamburgers voor je bouwen a la carte, ik geloof niet dat ik dit jaar een fast food tent ben binnen gewandeld (of ben langs gereden).

Starbucks drive thru, dat doe ik wel zo een enkele keer. Voor een ordinaire bak koffie trouwens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109895553
Geen Iced mocha soy frappuccino met whipped cream en strawberry flavour voor de schappelijk prijs van $8 voor maarten?
pi_109896220
Leeft er ook iemand van julie in Amerika.. Dat lijkt me zo gaaf om in de 'United States of America' te wonen :)
  woensdag 4 april 2012 @ 15:13:47 #179
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_109896576
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:05 schreef Erik1996 het volgende:
Leeft er ook iemand van julie in Amerika..
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_109896721
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:59 schreef devzero het volgende:

Starbucks is voor gare hippies en stinkende liberals.
QFT!

Op het moment voor 3 maandjes in de VS...
Ontbijt; Zelf
lunch; uitbesteden
Diner; Zelf...

Tenzij in het weekend, dat is het diner ook uitbesteed
pi_109900411
Ik geef toe, ik heb een keer bij een village inn ontbijt gehad. Er waren verzachtende omstandigheden: we zaten al een paar uur zonder stroom.
pi_109909472
Bedankt voor de antwoorden.......ik merkte in Maine dat mensen wat terughoudend zijn, maar zoals elk land heeft elke regio wel een soort mentaliteit. Het ligt ook aan mezelf natuurlijk.
Ik heb ook niet echt met gigantisch veel mensen contact gehad. Dus hoe goed kan ik het zeggen ondanks dat ik er 3 maanden ben geweest....maar het was ook koud! Over 2 week ga ik weer terug naar Maine maar dan is het wat warmer :)

Ik ben wel wat dikker terug gekomen :(

;)
  donderdag 5 april 2012 @ 03:54:59 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109926853
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:50 schreef devzero het volgende:
Geen Iced mocha soy frappuccino met whipped cream en strawberry flavour voor de schappelijk prijs van $8 voor maarten?
Neuh. Gewoon een bak koffie. Zwart. ^O^

Alleen in de zomer haal ik nog wel eens blended ice coffee. Overigens ga ik doorgaans naar Coffee Bean, daar is de koffie lekkerder. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109945049
Ben al weer bijna een jaar getrouwd en het wordt nu eens tijd voor een green card. Kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen?
Jesus saves but death prevails.
pi_109945393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:44 schreef Shivo het volgende:
Ben al weer bijna een jaar getrouwd en het wordt nu eens tijd voor een green card. Kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen?
Volgens de USCIS website form I-130 en I-485 (aangezien je hier al bent en er vanuit gegaan dat je met een Amerikaanse bent getrouwd): http://www.uscis.gov/port(...)CM100000082ca60aRCRD

Sowieso wel handig die site te checken met betrekking tot actuele fees per formulier.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_109947907
Thanks. Enig idee hoe lang dit proces duurt? Ik overweeg later dit jaar een toelatingsexamen te doen waarbij een green card waarschijnlijk noodzakelijk is.
Jesus saves but death prevails.
pi_109948302
Meestal duurt het wel even. Het duurde 6 maanden voordat ik m'n nieuwe green card had, bijvoorbeeld.

Check https://egov.uscis.gov/cris/processTimesDisplayInit.do voor processing times. Ik weet niet naar welk service center je de forms moet sturen, maar hier kun je zien hoe lang iets ongeveer duurt, al is mijn ervaring dat het uiteindelijk een heleboel afwachten is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:20:49 #188
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_109966611
quote:
2s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:16 schreef devzero het volgende:
Ach, zoeken is ook een kunst:

[..]

Ik zou voor de studie gaan. Ik denk niet dat de banen voor het oprapen liggen voor iemand met een buitenlandse BA in sporttheorie
Yeppers, bijna afgestudeerd erin haha. Het is vrij ongebruikelijk dat bedrijven uberhaupt naar buitenlandse werkenden zoeken neem ik aan?

Hoe zijn jullie er eigenlijk aan een baan gekomen? Jarenlange ervaring of?
pi_109967179
Ik heb het boek how to bluff yourself into computational evolutionary biology goed doorgelezen
pi_109967337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:55 schreef Shivo het volgende:
Thanks. Enig idee hoe lang dit proces duurt? Ik overweeg later dit jaar een toelatingsexamen te doen waarbij een green card waarschijnlijk noodzakelijk is.
Later dit jaar? Dan zou ik niet proberen een green card via je werk te krijgen. Het hangt een beetje van hoe gewenst je bent, maar bij mij duurde het iets van 2 jaar.
pi_109967842
Bedankt, OMG.

Dev: nee, via het huwelijk met een bijzonder aangename Amerikaanse mevrouw. Lees ik nou dat jij iets met computational biology doet?
Jesus saves but death prevails.
pi_109969772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:09 schreef Shivo het volgende:
iets met computational biology doetdeed?
Ik werkte aan statistical methodes (monte carlo + markov chains) voor evolutionary biology als postdoc. Aangezien ik niet verder wou met lesgeven, modder ik nog een beetje aan met statistiek als 'research faculty' (euphemism voor veel beter betaalde postdoc) maar ben ik voornl andere aan het managen.
pi_109969869
Ah, leuk. Ik begeef me langzaam richting evolutionary biology maar dan in de context van het modelen van tumor progressie. Nu we kanker kunnen sequencen komen dat soort technieken dus ook weer om de hoek kijken.
Jesus saves but death prevails.
pi_109970541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:55 schreef Shivo het volgende:
Thanks. Enig idee hoe lang dit proces duurt? Ik overweeg later dit jaar een toelatingsexamen te doen waarbij een green card waarschijnlijk noodzakelijk is.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen - dus excuus als dit al beantwoord is - maar hoe zit jij in Amerika, zonder dat je een greencard hebt? Via je werk o.i.d.? :)
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 07:10:06 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_109970724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:55 schreef Shivo het volgende:
Thanks. Enig idee hoe lang dit proces duurt? Ik overweeg later dit jaar een toelatingsexamen te doen waarbij een green card waarschijnlijk noodzakelijk is.
Ligt er een beetje aan, maar gemiddeld duurt een I-130 een maandje of 3. De Green Card zelf ontvang je binnen 1 maand daarna - ik had em binnen 2 weken in de bus.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_109991742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:11 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Ik heb niet het hele topic doorgelezen - dus excuus als dit al beantwoord is - maar hoe zit jij in Amerika, zonder dat je een greencard hebt? Via je werk o.i.d.? :)
Ik werk sinds 2007 in de VS, voor verschillende werkgevers. Eerst op een J1, nu op een H1B.
Jesus saves but death prevails.
pi_110014948
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:30 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik werk sinds 2007 in de VS, voor verschillende werkgevers. Eerst op een J1, nu op een H1B.
I see, thanks :Y
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_110132735
Ik wil gaan settelen in de VS, het liefst in en rondom LA en dat na de zomer van 2013. Ik vraag mij af hoe ik mij kan voorbereiden, plannen en een visum kan aanvragen.

Reden is dan ik NL na 25 jaar een beetje zat ben, ik de avontuur daar kan vinden, de VS natuurlijk land of opportunities is en last but not least, dat er voor ingenieurs in NL geen plaats is :P

Dus dat laatste probeer ik dan in ieder geval te gebruiken om binnen te komen. Het lijkt me alleen wel makkelijker gezegd dan gedaan...
pi_110135031
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:02 schreef SwaPore het volgende:
Ik wil gaan settelen in de VS, het liefst in en rondom LA en dat na de zomer van 2013. Ik vraag mij af hoe ik mij kan voorbereiden, plannen en een visum kan aanvragen.

Reden is dan ik NL na 25 jaar een beetje zat ben, ik de avontuur daar kan vinden, de VS natuurlijk land of opportunities is en last but not least, dat er voor ingenieurs in NL geen plaats is :P

Dus dat laatste probeer ik dan in ieder geval te gebruiken om binnen te komen. Het lijkt me alleen wel makkelijker gezegd dan gedaan...
Je zult niet de eerste zijn die met een Nederlands ingenieursdiploma aan de slag is gegaan in de VS (hoe veel zitten er in KAA?).

Als je geen baan bij een bedrijf kunt vinden, probeer dan wetenschappelijke instituten en universiteiten. Omdat jij bereid bent om ver onder de marktprijs werk te doen dat Amerikanen niet willen doen, kunnen zij voor jou een H1B visum aanvragen. Dat zijn idd sweat shop praktijken, join the club, maar het is een ervaring die niemand je afpakt en een investering waar je nog lang plezier van zult hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110138074
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je zult niet de eerste zijn die met een Nederlands ingenieursdiploma aan de slag is gegaan in de VS (hoe veel zitten er in KAA?).

Als je geen baan bij een bedrijf kunt vinden, probeer dan wetenschappelijke instituten en universiteiten. Omdat jij bereid bent om ver onder de marktprijs werk te doen dat Amerikanen niet willen doen, kunnen zij voor jou een H1B visum aanvragen. Dat zijn idd sweat shop praktijken, join the club, maar het is een ervaring die niemand je afpakt en een investering waar je nog lang plezier van zult hebben.
Ik ben mij inmiddels aan het orienteren. Ik denk dat bedrijven lastiger worden (ik kom in NL nauwelijks aan de bak wegens ervaringsgebrek, laat staan in de VS met een visum), dus ik probeer inderdaad van alles uit te zoeken.

Zijn er nog leuke links en tips in deze reeks? Wil alles wel doornemen :)
pi_110138329
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:16 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik ben mij inmiddels aan het orienteren. Ik denk dat bedrijven lastiger worden (ik kom in NL nauwelijks aan de bak wegens ervaringsgebrek, laat staan in de VS met een visum), dus ik probeer inderdaad van alles uit te zoeken.

Zijn er nog leuke links en tips in deze reeks? Wil alles wel doornemen :)
Wat voor een diploma heb je?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110138544
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat voor een diploma heb je?
Technische Natuurkunde.
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:30:49 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110138644
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:16 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ik ben mij inmiddels aan het orienteren. Ik denk dat bedrijven lastiger worden (ik kom in NL nauwelijks aan de bak wegens ervaringsgebrek, laat staan in de VS met een visum), dus ik probeer inderdaad van alles uit te zoeken.

Zijn er nog leuke links en tips in deze reeks? Wil alles wel doornemen :)
Zoek een Amerikaanse om mee te trouwen dan ;)

Ik denk dat je beter je emigratie een paar jaar kunt uitstellen, in Nederland ervaring opdoen (bij voorkeur bij een internationaal bedrijf) en dan proberen in de VS een baan te krijgen.

Maar misschien dat iemand anders nog andere ideeen heeft.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_110138823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:28 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Technische Natuurkunde.
HTS, TU?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110138869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zoek een Amerikaanse om mee te trouwen dan ;)
Daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn hier KAA'ers die heel tevreden zijn met hun Amerikaanse partner, maar ik werd helemaal knettergek van die prinsesjes.

quote:
Ik denk dat je beter je emigratie een paar jaar kunt uitstellen, in Nederland ervaring opdoen (bij voorkeur bij een internationaal bedrijf) en dan proberen in de VS een baan te krijgen.

Maar misschien dat iemand anders nog andere ideeen heeft.
Ik heb zelf eerst jaren bij Philips gewerkt voordat ik naar de VS ging. Achteraf gezien had ik dat jaren eerder moeten doen, maar Wonderer heeft wel een punt: zonder die werkervaring had ik waarschijnlijk geen kans gemaakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110140957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

HTS, TU?
Maar het is dus nu enkel mogelijk om via werkervaring en een bedrijf/instituut, een verblijfsvergunning te krijgen, niet meer als vroeger waar backpackers zich konden vestigen en al met al iets opbouwen voor zichzelf, of een jaartje of 3 verblijven?

Ik las namelijk dit bericht van je:

Hoe kan de politiek Technische studies aantrekkelijker maken? #2

En daarin leek je het zo makkelijk te vertellen :P

[ Bericht 20% gewijzigd door SwaPore op 11-04-2012 01:35:17 ]
pi_110168898
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Maar het is dus nu enkel mogelijk om via werkervaring en een bedrijf/instituut, een verblijfsvergunning te krijgen, niet meer als vroeger waar backpackers zich konden vestigen en al met al iets opbouwen voor zichzelf, of een jaartje of 3 verblijven?

Ik las namelijk dit bericht van je:

Hoe kan de politiek Technische studies aantrekkelijker maken? #2

En daarin leek je het zo makkelijk te vertellen :P
Mogelijkheden die je hebt:

1) Doe een MS/PhD studie. Dat gaat je met je HTS diploma niet aan Harvard of MIT lukken, maar er zijn veel universiteiten die dit soort studies aanbieden, en die je er nog voor betalen ook, mits je bereid bent om voor weinig geld in het lab te staan (research assistant) of proefwerken na te kijken (teaching assistant). De afgelopen jaren zijn er voor dit soort posities alleen maar Chinezen en Indiers ingehuurd, maar mijn perceptie was dat de heren en dames hoogleraren een beetje uitgekeken raakten op met name de Chinezen. Als Nederlander kun je sneller vloeiend Amerikaans spreken, en dat telt. Om tot zo'n studie toegelaten te worden, moet je wel een aantal tests doen (GRE, TOEFL). Dat kan best wel tegenvallen, maar studeren helpt. :P

2) Werkervaring is belangrijk om in de VS toegelaten te worden, zelfs voor een studie. Via je stages die je in Nederland gedaan hebt, zou je een Nederlands netwerk moeten hebben. Als je een goede indruk hebt achtergelaten tijdens je stages, zou je via je stageadres ook aan een baan moeten kunnen komen. Maar het zou goed kunnen dat de Nederlandse markt potdicht zit.

In mijn tijd zat ik daar met een aantal andere Europese en Canadese ingenieurs (bijna allemaal HTSers), die allemaal werkervaring hadden in hun eigen land.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 april 2012 @ 05:02:28 #208
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_110168919
Ben aan het sparen voor een nuke. Ongeveer 80MT in capaciteit dus duurt nog wel een jaartje. Mocht het zover komen zal ik iedereen uitnodigen op Times Square voor de opening *O*
pi_110168955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:02 schreef TheThirdMark het volgende:
Ben aan het sparen voor een nuke. Ongeveer 80MT in capaciteit dus duurt nog wel een jaartje. Mocht het zover komen zal ik iedereen uitnodigen op Times Square voor de opening *O*
Nukes zijn maar een paar miljoen in CN.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110168980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn hier KAA'ers die heel tevreden zijn met hun Amerikaanse partner, maar ik werd helemaal knettergek van die prinsesjes.

Stiekem weet ook jij dat je niet 165miljoen Amerikaansen over 1 kam kunt scheren. Er zijn er een boel waar ik het niet mee kon uithouden maar uiteindelijk 1 waarmee dat wel lukte.
Jesus saves but death prevails.
pi_110169014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:49 schreef Shivo het volgende:

[..]

Stiekem weet ook jij dat je niet 165miljoen Amerikaansen over 1 kam kunt scheren. Er zijn er een boel waar ik het niet mee kon uithouden maar uiteindelijk 1 waarmee dat wel lukte.
Natuurlijk - er zijn altijd uitzonderingen. Ik schat het aantal geschikte kandidaten op minder dan 10%. 90% van mijn collega's zaten volledig onder de plak bij hun echtgenotes. En om tussen die 10% een dame te vinden die het uit kon houden met een verschrikkelijk eigenwijze Nederlander...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 11 april 2012 @ 09:24:56 #212
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_110170640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 06:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk - er zijn altijd uitzonderingen. Ik schat het aantal geschikte kandidaten op minder dan 10%. 90% van mijn collega's zaten volledig onder de plak bij hun echtgenotes. En om tussen die 10% een dame te vinden die het uit kon houden met een verschrikkelijk eigenwijze Nederlander...
Stel je niet aan, ik heb per definitie al een pool van minder dan 10% en om daar ook nog eens een leuke nicht tussen te vinden is helemaal gekkenwerk :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 april 2012 @ 13:01:48 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110177769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Er zijn hier KAA'ers die heel tevreden zijn met hun Amerikaanse partner, maar ik werd helemaal knettergek van die prinsesjes.

Je moet dan ook trouwen met een goede. }:| Maar over het algemeen zijn ze vrij 'controlling', jaloers en moet de standaard Amerikaanse man overal toestemming voor vragen. Ik heb ook niets met al die standaard koppen, ze lijken bijna allemaal op elkaar. Ik ga kort door de bocht maar zo zie ik het wel een beetje.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_110179201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Je moet dan ook trouwen met een goede. }:| Maar over het algemeen zijn ze vrij 'controlling', jaloers en moet de standaard Amerikaanse man overal toestemming voor vragen. Ik heb ook niets met al die standaard koppen, ze lijken bijna allemaal op elkaar. Ik ga kort door de bocht maar zo zie ik het wel een beetje.
Ik vind juist de Nederlandse man juist een mietje, blijken ze daar nog verder in te gaan :')
pi_110194807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:01 schreef popolon het volgende:
Je moet dan ook trouwen met een goede. }:| Maar over het algemeen zijn ze vrij 'controlling', jaloers en moet de standaard Amerikaanse man overal toestemming voor vragen. Ik heb ook niets met al die standaard koppen, ze lijken bijna allemaal op elkaar. Ik ga kort door de bocht maar zo zie ik het wel een beetje.
Je mocht geen nieuwe TV kopen voor de superbowl?
pi_110194898
breekt even in: Zit er hier iemand in Ann Arbor, Michigan? Ben er een maand in de zomer, en op zoek naar een plekje om te wonen!
  woensdag 11 april 2012 @ 19:29:36 #217
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110195339
quote:
16s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:20 schreef devzero het volgende:

[..]

Je mocht geen nieuwe TV kopen voor de superbowl?
Ik juist wel. :7 Maar mijn vrouw is dan ook geen geboren Amerikaanse.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_110205341
Meld zich! Inmiddels nu 2 maanden in New York. Ben hier voor werk uitgezonden en de planning is dat ik ca. 3 jaar blijft. Heb een appartement in Brooklyn en dat bevalt me wel. Je kan de hectiek van Manhattan opzoeken en in het weekend lekker rustig uitslapen zonder de eeuwige sirenes die je wakker maken ;)
Mijn aanvraag voor E visum is nog in behandeling...
>> Player has BlackJack!
  zondag 15 april 2012 @ 19:00:12 #219
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_110360534
Iedereen veilig in een stormkelder? :P Althans, de Midwestenaren dan
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_110365930
Yeah, opzich valt het wel mee hier in south west Oklahoma
pi_110383182
FAL? Je bedoelt toch niet dat belgische geweer waar (bijna) iedereen die in dienst is geweest mee heeft "geschoten"?
pi_110426152
Geen belastingverhoging voor rijke Amerikanen

Gelukkig, voorlopig betaal ik nog even minder belasting dan mijn secretaresse.
Jesus saves but death prevails.
pi_110426355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 02:23 schreef Shivo het volgende:
Geen belastingverhoging voor rijke Amerikanen

Gelukkig, voorlopig betaal ik nog even minder belasting dan mijn secretaresse.
Leve de foreign earn credit!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110426360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 02:23 schreef Shivo het volgende:
Geen belastingverhoging voor rijke Amerikanen

Gelukkig, voorlopig betaal ik nog even minder belasting dan mijn secretaresse.
Leeft dat daar nog een beetje? Of interesseert het niemand?
pi_110426386
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 03:46 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Leeft dat daar nog een beetje? Of interesseert het niemand?
Het zou niemand moeten interesseren. Met de Buffet tax worden er een paar miljard extra binnengehaald, maar als je weet dat de federale overheid iedere dag rond de 4 miljard dollar te kort komt, dan snap je dat de begrotingsproblemen van de VS niet opgelost kunnen worden door hogere belastingen. Men leeft daar al jaren op veel te grote voet, wat voor een enorme inflatie zorgt en zal blijven zorgen, zo lang men daar niet flink het mes in allerlei voorzieningen zet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110431045
Misschien denk ik ook wel op de verkeerde schaal: Een paar miljard is in NL percentueel meer dan in de VS, met haar veel grotere economie. Maar er gaat wel een signaal vanuit, denk ik.
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:02:44 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110443595
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 03:46 schreef Nemephis het volgende:
Leeft dat daar nog een beetje? Of interesseert het niemand?
Volgens polls zijn 72% van de Amerikanen voor een dergelijke wetgeving, alleen is zo'n 72% van de Senators/Afgevaardigden tegen. Die behoren dan het volk te vertegenwoordigen. :D

De realiteit in de VS is dat rationeel gezien (bevolking/inkomen) de VS eigenlijk te weinig belasting binnen haalt om het op lange termijn uit te houden. Lage belastingen zijn leuk natuurlijk, maar het huidige systeem zal op de lange termijn niet uit te houden zijn. En uiteindelijk zal de politiek ergens meer belastingen vandaan moeten halen..... als het de rijken niet worden, dan maar de middenklasse.

Lyrebird heeft verder ook gelijk: Als je eens ziet hoeveel miljarden er verslonden worden aan defensie, vergeleken met de rest van de wereld...... dat is echt abnormaal en absurd hoog. Daar moet naar mijn mening echt FLINK in gesneden worden, de koude oorlog is over en 10.000 kernkoppen in stand proberen te houden, alsmede over de gehele wereld militair overlord willen kunnen spelen.... die tijd is echt voorbij.



Het is wel duidelijk waar gesneden in moet worden. Als je dat terug kan brengen tot een KWART van de het federale budget, dan kun je Social Security oplossen, iedereen van goede gezondheidszorg voorzien, en alsnog het budget sluiten zonder belastingen te verhogen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_110443801
Hebben ze goed gedaan dan
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:35:18 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110445087
Dat ziet er qua gelduitgaven beter uit inderdaad.... geen Irak oorlog meer dat scheelt een hoop. Toch word er nog veel geld verkwist op verschillende zaken. Toch denk ik dat uiteindelijk.... er meer belasting binnengehaald zal moeten worden. Je kunt helaas niet eeuwig blijven bezuinigen, met de baby-boomers die met pensioen gaan zijn de kosten voor Social Security gewoon enorm hard een reëel aanwezig over een jaar of 10. Maar geen politicus die daar zijn vingers aan wil branden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_110446583
Het probleem met al die mooie plaatjes is, dat het statistics zijn. Het is allemaal erg makkelijk om te roepen dat er meer bezuinigd moet worden, etc etc. Maar imo is het grootste probleem dat mensen dingen (service/wegen/etc) verwachten van de overheid, maar er niet voor willen betalen. Maar goed, dit is niet bepaald het forum om daar over te discusseren ;)
pi_110471226
Maartena kijkt alleen naar discretionairy spending, maar daar zit het probleem helemaal niet. Het probleem zit 'm in social security & medicare/medicaid. Dat zijn kostenposten die heel hard groeien, en heel hard zullen blijven groeien, omdat zowel de Republikeinen als de Democraten de gepensioneerde babyboomers willen blijven ontzien.

Als ik het goed heb, komen er iedere dag 10.000 gepensioneerden bij in de VS. Wie gaat dat betalen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_110685456
Al weer verkiezingen? Ik blijf bezig met registreren en stemmen.
pi_110687615
Hoe moest dat ook alweer, stemmen? Registreren bij gemeente Den Haag geloof ik?
Jesus saves but death prevails.
pi_110688789
Ik ben vergeten of het het (dichstbijzijnde) consulaat of de gemeente Den Haag was. Maar ik ben niet verhuisd sinds de vorige verkiezingen, dus ik verwacht dat de registratie binnenkort met de post komt.
pi_110706425
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2012 02:28 schreef devzero het volgende:
FAL? Je bedoelt toch niet dat belgische geweer waar (bijna) iedereen die in dienst is geweest mee heeft "geschoten"?
Yeah, en wat een nieuw leven geschonken krijgt hier in de VS door DS Arms.... 8-)
pi_110755347
Ik loop een beetje achter met de "high-tech" ontwikkelingen in Nederland, maar dit was toch wel een leuk stukje om te vertalen voor mijn vrouw:

poepscooter

google op poepscooter en je vindt het gerefereerde videofragment van AT5 op youtube.
  zaterdag 28 april 2012 @ 05:21:53 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_110890681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 04:12 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik het goed heb, komen er iedere dag 10.000 gepensioneerden bij in de VS. Wie gaat dat betalen?
De belastingbetaler. Maar als er niet meer belasting geheven wordt, dan krijg je straks grote problemen. Al die babyboomers betalen straks effectief GEEN belasting meer (ze ontvangen SS, maar betalen belasting over hun 401k inkomen, maar effectief is het in de meeste gevallen zo dat er meer SS binnenkomt, dan belasting betaald wordt), en MOET er gewoon meer belasting geld binnenkomen.

Bezuinigen kun je maar tot een gegeven moment. Er moet gesneden worden, flink gesneden, maar alleen snijden is gewoon NIET genoeg voor Social Security. Je zal straks OF minder moeten uitbetalen, OF meer moeten heffen van de werkende bevolking.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_111039843
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:07 schreef devzero het volgende:
Hebben ze goed gedaan dan
[ link | afbeelding ]
Wel grappig dat het totaal 102% is :P
Zal uiteraard met afronding te maken hebben.

Anyway ik kwam hier voor iets anders.

Misschien dat een paar mensen me wat toelichting kunnen geven.
Ik heb al geprobeerd te zoeken op google, maar kan niks concreets vinden.

De laatste tijd zit ik steeds meer te denken aan emigratie naar Amerika.
Ik zou graag willen weten wat de grote verschillen zijn met Nederland.
Hierbij doel ik vooral op:
Huizenmarkt
Verzekeringen
Utilities
Auto's
En andere dingen waar ik rekening mee moet houden.
Het gaat me dus vooral om het financiele aspect.

Visum en dergelijke is niet belangrijk, ik heb een Amerikaas paspoort (ben daar geboren).

Iemand die me wat meer kan vertellen over de kosten daar vergeleken met hier?
Als dit niet in dit topic mag wil ik ook een nieuwe maken.

Alvast bedankt :)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111079276
Je vraag is niet te beantwoorden.

Als je wel eens in een Amerikaans restaurant bent geweest, weet je waarom.

Soup or salad?
What kind of dressing do you want on your salad? Honey mustard, ranch, blue cheese...
What kind of bread for your burger? Rye, white, wheat, sour dough?
Rare, medium rare, medium, wel done burger?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Amerika zit vol met verschillende smaken, en alleen al als je naar huur- of koopkosten van een huis kijkt, zijn er miljoenen mogelijkheden, afhankelijk van waar je wil gaan wonen. Hetzelfde geldt voor je verzekeringen en je utilities.

Dat maakt Amerika voor een deel Amerika.

Kort door de bocht kun je in de VS veel meer verdienen dan in Nederland, maar je kunt ook op staande voet ontslagen worden, en social security is dan geen vetpot. Als je zuinig leeft, dan kun je net zo veel uitgeven als in Nederland, maar de mogelijkheden om in de VS het geld te laten rollen, zijn MI groter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111082380
Ok ik snap wat je bedoelt.

Maar ik zal een voorbeeld geven van wat ik nu betaal:
Water is 15 euro p/m
Zorgverzekering 105 (-67 van belastingdienst)
Essent 100 p/m

Ik weet nog niet waar ik naar toe zou willen.
Ik ben geboren in Texas, maar ik weet niet of mij dat bevalt om echt te wonen.
Het word wel een van de zuidelijk staten vanwege het weer.

Werken is op dit moment nog niet het probleem omdat ik een eigen bedrijf heb (alles via internet dus dat is ook geen probleem).

Inkomstenbelasting word wel even uitzoeken vanwege dat bedrijf.

Ik ben nu 4 keer terug gegaan en ga eind dit jaar weer, ik vind het een prachtig land :D

Ik ben gewoon heel benieuwd wat over het algemeen de grote verschillen zijn met nederland.
En dan heb ik het niet over de mensen, het eten, huizen of maten (liter/gallon etc).
Het gaat mij puur om het financiele gedeelte.
Waarin is amerika nu goedkoper of duurder dan NL.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111088469
Zoals LB zegt, die vraag is pas enigszins te beantwoorden als je een idee hebt waar je zou willen wonen. Je kunt Boston, MA, niet vergelijken met Bangor, ME. Wat je nu vraagt is hetzelfde als
'waarin is Europa nu goedkoper of duurder dan Australie'.
Jesus saves but death prevails.
pi_111088828
Ok, ik verwacht dat het uitkomt op Texas, Cali of Florida.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111089411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:02 schreef bambino het volgende:
Ok, ik verwacht dat het uitkomt op Texas, Cali of Florida.
Ook daar zijn de smaken uitermate verschillend. Californie is op veel plekken peperduur, Florida kan dat ook zijn en Texas staat bekend als een relatief goedkope staat (niet, Shivo?). Vergeet niet, de staten die je hier opnoemt zijn erg groot (Texas valt te vergelijken met Frankrijk).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111091897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ook daar zijn de smaken uitermate verschillend. Californie is op veel plekken peperduur, Florida kan dat ook zijn en Texas staat bekend als een relatief goedkope staat (niet, Shivo?). Vergeet niet, de staten die je hier opnoemt zijn erg groot (Texas valt te vergelijken met Frankrijk).
Ik ben geboren in Texas, en heb ook een rondreis gemaakt door Texas dus qua grootte weet ik het.
Ik snap dat er verschil zit tussen een klein dorpje in california en beverly hills. Maar als het aankomt op verzekeringen en dergelijke zal er weinig verschil in zitten of ik nu in la woon of in sf.
Florida is mijn minst favo van de 3. Dat gaat mij meer om de temperatuur.

Ik heb gewoon geen flauw benul hoeveel het kost om er te leven (buiten het eten en hypotheek)

Ik neem aan dat het enigszins te vergelijken valt met Nederland (Amsterdam is duurder dan een boerendorp).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111092319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:07 schreef bambino het volgende:
Maar als het aankomt op verzekeringen en dergelijke zal er weinig verschil in zitten of ik nu in la woon of in sf.
Dan gooi je toch even wat fictieve informatie door een health en car insurance website om een beetje een idee te krijgen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_111092848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ook daar zijn de smaken uitermate verschillend. Californie is op veel plekken peperduur, Florida kan dat ook zijn en Texas staat bekend als een relatief goedkope staat (niet, Shivo?). Vergeet niet, de staten die je hier opnoemt zijn erg groot (Texas valt te vergelijken met Frankrijk).
Houston is goedkoop in vergelijking met Boston, San Francisco en Chicago. Maar duur in vergelijking met alles buiten een straal van 75km buiten Houston. Zelfde voor Dallas/Austin.

Bambino, er zijn een boel cost of living indices die je kunt bekijken voor een algemene indruk. Die geven bijvoorbeeld aan dat cost of living in Houston ongeveer 2/3 van die in Boston is.

Bijvoorbeeld deze website http://www.numbeo.com/cost-of-living/rankings.jsp zegt dat CoL van Houston 86 is, versus 110 voor Amsterdam.
Jesus saves but death prevails.
pi_111093530
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:07 schreef bambino het volgende:
Florida is mijn minst favo van de 3. Dat gaat mij meer om de temperatuur.
Hitte heb je ook zat in Texas. Luchtvochtigheid is het grootste probleem hier in FL, je moet de AC wel aanhebben, want zit je huis binnen twee weken onder de schimmel. Mijn energie rekening wordt dan ook voornamelijk gedomineerd door elektriciteit.

quote:
Ik heb gewoon geen flauw benul hoeveel het kost om er te leven (buiten het eten en hypotheek)
Ga je alleen wonen in een klein flatje of een groot alleen staand huis? Veel reizen/veel uitgaan/veel uit eten gaan? Er zijn zoveel variabelen (ik betaal bv $60/maand voor ziektekosten voor een gezin van 3, maar dat is via werk en als je dat zelf moet regelen kun je een stuk duurder uit zijn). Als je normaal leeft, dan ben je amper duurder uit dan in Nederland. Er zijn barren waar je een 'bud' kunt krijgen voor een paar dollar en er zijn barren waar je een kriek-lambiek voor $8.
pi_111101147
Ik weet dat het in Texas ook warm zat is :P maar Ik had Florida er bij gezet in geval dat Florida beter uit komt.
Ik zie mezelf alleen niet in florida zitten.

Ik ga idd alleen wonen, en afhankelijk van de huis prijzen een vrijstaand huis. Ik weet nog niet precies wat het kost om daar een woning te kopen, dat kan ik pas uitzoeken zodra ik overtuigd ben dat ik er heen ga, en waar.

Het moet ook nog enigszins te doen zijn om af en toe op en neer te vliegen. Daarin is Boston natuurlijk weer een stuk beter omdat het 2,5 uur vliegen scheelt met bijvoorbeeld Dallas.

Het eten en drinken is voor mij niet zo belangrijk, ik weet van vakanties dat het daar een stuk goedkoper kan dan hier. Natuurlijk eet ik op vakanties bijna alleen maar in restaurants, maar ook in de supermarkten zijn de meeste prijzen gewoon lager als hier.

Het is geen makkelijke stap dus het zal ook zeker nog wel een jaar duren voor ik de stap maak (ook i.v.m. verplichtingen hier en reeds geboekte vakanties :P )
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111102274
Ahh, een huis kopen. Is dat niet handig om mee te laten wegen in je beslissing, wat daar uberhaupt de mogelijkheden van zijn? Tenzij je al een zak geld ergens hebt liggen en zo iets kunt kopen, dan heb ik niks gezegd.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_111103832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:30 schreef bambino het volgende:
Het moet ook nog enigszins te doen zijn om af en toe op en neer te vliegen. Daarin is Boston natuurlijk weer een stuk beter omdat het 2,5 uur vliegen scheelt met bijvoorbeeld Dallas.
Tenzij je weekelijks naar Nederland vliegt, zou ik dat toch wel een erg lage prioriteit geven.

Is het overigens geen optie om een jaartje te huren en als het bevalt, te kopen en als het niet bevalt je naar je volgende staat gaat? Ik krijg het idee uit je posts dat werk geen probleem is.

[ Bericht 13% gewijzigd door devzero op 03-05-2012 21:20:42 ]
pi_111105535
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:15 schreef devzero het volgende:

[..]

Tenzij je weekelijks naar Nederland vliegt, zou ik dat toch wel een erg lage prioriteit geven.

Is het overigens geen optie om een jaartje te huren en als het bevalt, te kopen en als het niet bevalt je naar je volgende staat gaat? Ik krijg het idee uit je posts dat werk geen probleem is.
Ja dat is idd een optie.
Werk is op dit moment nog geen probleem.
Heb een eigen bedrijfje wat ik via de pc kan runnen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:50 schreef OMG het volgende:
Ahh, een huis kopen. Is dat niet handig om mee te laten wegen in je beslissing, wat daar uberhaupt de mogelijkheden van zijn? Tenzij je al een zak geld ergens hebt liggen en zo iets kunt kopen, dan heb ik niks gezegd.
Heb geen zak geld liggen, maar heb wel hier al een eigen huis deels afbetaald. Dus mocht ik die verkopen krijg ik cash geld wat ik als aanbetaling kan gebruiken bij een bank in USA. Als ik dan de jaarrekeningen van mijn bedrijf overleg kan ik via die weg de rest van de hypotheek krijgen.

Ik had voor de fun al even gekeken naar een huis in mijn geboortestad, die prijzen zijn waanzinnig laag vergeleken met NL.
Voor 140kUSD heb je al een prachtig vrijstaan huis, 3 bed 2 bath double garage.

Maar goed het is voorlopig alleen nog maar kijken. Weet nog niet eens 100% of ik hier weg wil (vanwege vrienden familie). Grootste reden is financieel + weer :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:48:06 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117047
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:30 schreef bambino het volgende:
Ik ga idd alleen wonen, en afhankelijk van de huis prijzen een vrijstaand huis. Ik weet nog niet precies wat het kost om daar een woning te kopen, dat kan ik pas uitzoeken zodra ik overtuigd ben dat ik er heen ga, en waar.
Als je de afgelopen 7 jaar niet in de VS gewoond hebt, heb je geen credit history die door banken na te gaan is.... en momenteel krijg je geen hypotheek als je het land binnenloopt en een hypotheek wil. Zelfs niet als je 20% "down" hebt om geen mortgage insurance te hoeven betalen.

Ik denk dat je je sowieso moet richten op een jaar of 2 huren, een autolening afnemen en op tijd afbetalen nemen, een paar credit cards nemen en gebruiken voor de dagelijkse boodschappen en op tijd af betalen etc..... dan bouw je binnen 2 jaar een goede credit history op. Tegenwoordig willen de banken zelfs zien dat je de afgelopen 2 jaar een stabiel inkomen hebt gehad *in* de VS. Wat je in Nederland dus verdiend hebt telt niet mee.

Zonder credit history krijg je gewoon geen hypotheek. Zelfs een autolening is wat lastig, maar daar valt meestal wel wat te regelen. (Bijv: "ik heb $5,000, en wil de rest financieren" op een auto van $12k of zo, dan is het risico minder groot voor een dealer).

Sowieso moet je er rekening mee houden dat je MAXIMAAL 97% kunt financieren op je hypotheek, met een FHA lening, dus je moet altijd minimaal 3% van de huisprijs in je zak hebben. Realistisch gezien, moet je toch minimaal 5% tot 10% van de huisprijs in spaarcenten hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 mei 2012 @ 05:56:34 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111117055
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:46 schreef bambino het volgende:
Heb geen zak geld liggen, maar heb wel hier al een eigen huis deels afbetaald. Dus mocht ik die verkopen krijg ik cash geld wat ik als aanbetaling kan gebruiken bij een bank in USA. Als ik dan de jaarrekeningen van mijn bedrijf overleg kan ik via die weg de rest van de hypotheek krijgen.
Vroeger kon je daar nog wel wat mee..... tegenwoordig zijn de banken ENORM streng geworden, de meeste buitenlandse papieren worden niet meer geaccepteerd. Je moet credit history IN de VS hebben, wat gemakkelijk IN de VS valt na te gaan. 5 jaar geleden kon je met een leuke brief van je bank zo een lening krijgen..... maar ja, dat kon iemand die bij part-time bij Walmart werkte, en een inkomen had die lager is dan de balloon-payment die ze 3 jaar later zouden moeten betalen ook.... iedereen kreeg een hypotheek.

Tegenwoordig zijn de banken niet meer zo gul. Wat je buiten de VS hebt gedaan, telt eigenlijk nauwelijks meer mee. Het is sowieso trouwens verstandig een jaartje (of twee) te huren, zodat je echt kunt uitvogelen waar je precies wil kopen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_111117408
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 05:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat je je sowieso moet richten op een jaar of 2 huren, een autolening afnemen en op tijd afbetalen nemen, een paar credit cards nemen en gebruiken voor de dagelijkse boodschappen en op tijd af betalen etc..... dan bouw je binnen 2 jaar een goede credit history op.
Hoe zit dat nou precies? Ik heb een credit card waarvan ik netjes elke maand het gehele bedrag afbetaal. Nou zijn er mensen om me heen die zeggen dat je op die manier geen credit opbouwt, maar dat dat alleen gebeurt als je ook daadwerkelijk rente betaalt (omdat je een balance hebt, dus niet geheel afbetaald). Dat lijkt mij onzin, op die manier moet je dus eigenlijk credit "kopen". Ik kan mijn credit card elke maand afbetalen, dus 't lijkt mij onzinning om dat niet te doen alleen omwille van het opbouwen van credit...
Studeren in the States: My Destiny
pi_111117570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 07:53 schreef MeScott het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou precies? Ik heb een credit card waarvan ik netjes elke maand het gehele bedrag afbetaal. Nou zijn er mensen om me heen die zeggen dat je op die manier geen credit opbouwt, maar dat dat alleen gebeurt als je ook daadwerkelijk rente betaalt (omdat je een balance hebt, dus niet geheel afbetaald). Dat lijkt mij onzin, op die manier moet je dus eigenlijk credit "kopen". Ik kan mijn credit card elke maand afbetalen, dus 't lijkt mij onzinning om dat niet te doen alleen omwille van het opbouwen van credit...
idd onzin - netjes afbetalen.

Alleen als je niet leent, bouw je geen credit op. Maar als je een limiet hebt van zeg $1000, en je leent $500 en betaalt die $500 netjes terug, komt alles goed.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111118053
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:40 schreef Shivo het volgende:
Hoe moest dat ook alweer, stemmen? Registreren bij gemeente Den Haag geloof ik?
Ik kon niet zien of deze vraag al beantwoord was......

Registeren bij de gemeente Den Haag via deze website: http://www.denhaag.nl/hom(...)n-het-buitenland.htm
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_111118066
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 20:01 schreef devzero het volgende:
Ik ben vergeten of het het (dichstbijzijnde) consulaat of de gemeente Den Haag was. Maar ik ben niet verhuisd sinds de vorige verkiezingen, dus ik verwacht dat de registratie binnenkort met de post komt.
volgens mij moet je je voor elke verkiezingen apart registreren!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:30:24 #258
80187 bambino
Mr.Busy
pi_111124121
Misschien dat de rabobank wat kan regelen, ik heb tijdens vakanties een paar rabo gebouwen gezien, wie weet :P

Maar het is so wie so pas voor over een jaar, of meer.
Misschien heb ik tegen die tijd wat meer cash achter de hand, afhankelijk van me bedrijf.

Voor nu ff bedankt voor alle info.
Mocht ik er mee door gaan meld ik me vanzelf wel weer :)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:17:04 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111125972
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:58 schreef Essebes het volgende:

[..]

volgens mij moet je je voor elke verkiezingen apart registreren!
Nee, dat krijg je vanzelf thuis dan. Hoeft maar een keer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111128628
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:30 schreef bambino het volgende:
Misschien dat de rabobank wat kan regelen, ik heb tijdens vakanties een paar rabo gebouwen gezien, wie weet :P
Ik heb zo'n idee dat ook die naar een X aantal jaar aan credit history en dergelijke vragen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_111130353
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 13:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee, dat krijg je vanzelf thuis dan. Hoeft maar een keer.
Van de site van de Gem. Den Haag: "Om gebruik te kunnen maken van uw stemrecht moet u zich voor iedere verkiezing opnieuw registreren."
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_111131361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 07:53 schreef MeScott het volgende:

[..]

Hoe zit dat nou precies? Ik heb een credit card waarvan ik netjes elke maand het gehele bedrag afbetaal. Nou zijn er mensen om me heen die zeggen dat je op die manier geen credit opbouwt, maar dat dat alleen gebeurt als je ook daadwerkelijk rente betaalt (omdat je een balance hebt, dus niet geheel afbetaald). Dat lijkt mij onzin, op die manier moet je dus eigenlijk credit "kopen". Ik kan mijn credit card elke maand afbetalen, dus 't lijkt mij onzinning om dat niet te doen alleen omwille van het opbouwen van credit...
Voor een hypotheek waardige credit history zien banken graag minimaal drie credit lines, waarvan een een installment loan is. In andere woorden, twee credit cards (en die ook gebruiken) en een lening waar je maandelijks op af betaald. Voor die laatste heb ik een aantal jaar terug maar gewoon $3,000 geleend bij een bank die ik vervolgens op een spaarrekening heb gezet. Een andere manier is om een auto op afbetaling kopen.

En natuurlijk altijd op tijd betalen, niet iedere maand drie nieuwe leningen aanvragen, etc.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:22:23 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111131454
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

Van de site van de Gem. Den Haag: "Om gebruik te kunnen maken van uw stemrecht moet u zich voor iedere verkiezing opnieuw registreren."
Huh. Ik kreeg pas mail van hun (omdat ik niet kon vinden waar ik mijn adres kon wijzingen) en die zei dat je je maar een keer hoeft te registreren om het daarna automatisch in de bus te krijgen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111134341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:20 schreef Shivo het volgende:

[..]

Voor een hypotheek waardige credit history zien banken graag minimaal drie credit lines, waarvan een een installment loan is. In andere woorden, twee credit cards (en die ook gebruiken) en een lening waar je maandelijks op af betaald. Voor die laatste heb ik een aantal jaar terug maar gewoon $3,000 geleend bij een bank die ik vervolgens op een spaarrekening heb gezet. Een andere manier is om een auto op afbetaling kopen.

En natuurlijk altijd op tijd betalen, niet iedere maand drie nieuwe leningen aanvragen, etc.
Dat wist ik niet (ik heb nooit een huis gekocht). Wel werd mijn credit card maximum iedere keer verhoogd als ik een groot bedrag leende en weer afbetaalde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111135324
Het scheelde mogelijk bij mij dat mijn credit history redelijk kort is (want pas sinds 2008 een creditcard).
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 17:27:16 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_111136255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Huh. Ik kreeg pas mail van hun (omdat ik niet kon vinden waar ik mijn adres kon wijzingen) en die zei dat je je maar een keer hoeft te registreren om het daarna automatisch in de bus te krijgen...
Je krijgt dan iedere keer automatisch registratieformulieren in de bus. Maar die moet je dan nog wel terug sturen. :)
pi_111138864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:58 schreef Essebes het volgende:

[..]

volgens mij moet je je voor elke verkiezingen apart registreren!
Klopt. Alleen hoef ik niet iedere keer een registratie formulier aan te vragen omdat ik dat opgestuurd krijgt. Zoals Alicey hierboven al aangeeft, dat moet ik natuurlijk wel terug sturen.
pi_111138968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 07:53 schreef MeScott het volgende:
Hoe zit dat nou precies? Ik heb een credit card waarvan ik netjes elke maand het gehele bedrag afbetaal. Nou zijn er mensen om me heen die zeggen dat je op die manier geen credit opbouwt,
Juist wel. Je "leent" iedere maand en je betaalt het volledig terug. Beter kan het niet.
pi_111152031
Kreeg net deze email:

quote:
Geachte heer/mevrouw devzero,

De verkiezing voor de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal is op 12 september 2012. Nederlanders die in het buitenland wonen, kunnen ook hun stem uitbrengen. Stemmen kan alleen als u zich bij de gemeente Den Haag als kiezer laat registreren. Voor elke verkiezing bent u namelijk verplicht uzelf te registreren als kiezer. Ook als u zich voor eerdere verkiezingen al hebt geregistreerd.

Zo werkt het:
Als u wilt stemmen, vult u het registratieformulier helemaal in. U vindt het formulier op onze website www.denhaag.nl/verkiezingen; U bent opgenomen in het zogenaamde semi-permanente bestand omdat u zich heeft opgegeven aan een volgende verkiezing mee te willen doen of omdat u zich bij een voorgaande verkiezing heeft laten registreren.

Vul in het formulier uw dossiernummer xxxxx in.

U ondertekent het formulier zelf;

U stuurt het formulier zo snel mogelijk op met een kopie van uw bewijs van Nederlanderschap (over het algemeen een kopie van uw paspoort). U kunt de documenten per post sturen aan:

Gemeente Den Haag
Verkiezingen KBN
Postbus 12620
2500 DL Den Haag
Nederland

U mag de documenten ook (ingescand) e-mailen. U stuurt dan het volledig gescande formulier na ondertekening met de scan van het bewijs van Nederlanderschap als bijlage naar: kbn.verkiezingen@denhaag.nl

Let op bij machtigen
Als u iemand in Nederland machtigt om voor u te gaan stemmen, stuurt u het formulier na ondertekening met de kopie van het bewijs van Nederlanderschap eerst naar uw gemachtigde. Die ondertekent het formulier ook en stuurt het met de kopie van uw bewijs van Nederlanderschap door naar het bovengenoemde postadres of via e-mail naar kbn.verkiezingen@denhaag.nl.

Woont u op Aruba, Curacao of Sint Maarten?
Nederlanders (en hun inwonende partner en kinderen) die op Aruba, Curacao of Sint Maarten wonen, zijn alleen kiesgerechtigd als ze ten minste tien jaar in Nederland hebben gewoond of als ze in Nederlandse openbare dienst werkzaam zijn.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de verkiezing voor de leden van de Tweede Kamer, bezoek dan de website: www.denhaag.nl/verkiezingen of www.kiesraad.nl

Met vriendelijke groet,

Drs. M.E.C. Vulto
Directeur KlantContactCentrum
Gemeente Den Haag
pi_111152829
Zouden die emails gesynced worden weggestuurd, op basis van locatie? Want ik kreen dezelfde email ongeveer twee minuted na jou.
Jesus saves but death prevails.
pi_111172380
@Bambino

Ik woon inmiddels weer 2 jaar in Miami, FL. Om je een idee te geven qua kosten hier.
Huur Miami varieert van +/- 1100 tot 2500 usd per maand. Hier heb je een 1 a 2 kamer appartement voor.
Water is bij de huur inbegrepen, althans bij mij.
Elektriciteit is ongeveer 75 dollar per maand
Ziektekosten verzekering is via mijn werk geregeld (geen eigen bijdrage)
Verzekering voor mijn auto is 800 dollar per 6 maanden (geico) dat is dan wel de polis met de beste dekking
Tv/Internet (comcast) kost me 90 dollar per maand
Wat betreft credit cards, zoals eerder vermeld heb je deze hard nodig om een krediet historie op te bouwen. Het snelst werkt het afsluiten van een lening (voorkeur naar een autolening) Deze netjes elke maand of indien mogelijk nog sneller aflossen.
Je credit card hoef je niet in zijn geheel elke maand terug te betalen, zolang je maar de "Statement Balance" betaald, doe je dat dan betaal je geen rente over je geleende bedrag. Betaal je het minimum (kan slechts 25 dollar zijn) dan betaal je wel rente.
Zoek een plek in de states waar je happy zal zijn, niet wat gemakkelijk is voor een reis naar NL. Ik heb op verschillende plekken in Florida gewoond, maar je wordt er absoluut niet gelukkiger op als je in een pensioenen buurt of buiten wijk van "Bogota" woont.
Boodschappen doen is hier in Miami een stuk duurder dan in NL.

Paar voorbeelden;
Paprika per stuk +/- $2.50
Gehakt per kilo +/- $10.00
Heineken bier per flesje +/- $1.00
Fles wijn (die ook redelijk smaakt vanaf $10.00
Roomboter $4.09
Croissant (soort van Danone rolls) 2.89
Komkommer +/- 2.00
Bakje tomaten +/- 4.00
Vers brood +/- 3.65
2 liter melk 2.50

Als het niet bevalt kan je altijd weer terug naar NL.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:06:02 #272
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111173871
Holy crap wat een prijzen. :o Da's meer dan 200% vergeleken met waar ik zit.

Ook leuk, wat andere KAA'ers betalen: Prijzen in jouw supermarkt

Was gisteren bij het NL consulaat in downtown Chicago en vond het wel mooi dat de mevrouw een minuut stilte in acht nam toen ze mijn paspoortverlenging behandelde. Ik was daar precies rond 20.00 uur NL tijd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_111174214
Consulaat in Chicago, daar heb ik over een week of 2 een afspraak voor m'n paspoort.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:29:21 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111174636
Neem veel cash mee, parkeren alleen al is rond de $30. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 18:40:57 #275
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111174997
Oh en OMG, de eisen voor Nederlandse paspoortfoto's zijn nogal strikt geworden. Ga vooraf hier heen, zij hebben zelfs het Nederlandse template voor pasfoto's zodat je zeker weten een goede foto hebt:

A Fingerprinting US Photo.

15 tot 20 minuten lopen vanaf het consulaat, vraag naar Shah en je zit gebakken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_111185156
Ahh, dank voor de tips! Ik had al een adres uitgeprint voor 113North Photos of iets, daarvan stond het adres op de website van het consulaat (maar is zo'n 2.5 miles van het consulaat).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:25:05 #277
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111186450
Had ik ook maar die is gesloten, onduidelijk of ze weer opengaan.

Consulaat raadde toen deze aan, vandaar. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:47:26 #278
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_111187409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:30 schreef bambino het volgende:
Misschien dat de rabobank wat kan regelen, ik heb tijdens vakanties een paar rabo gebouwen gezien, wie weet :P
Nah.... de Rabobank heeft o.a. in California gewoon een lokale boerenbank opgekocht, en alle kantoren voorzien van het Rabobank merk, maar de banken zelf hebben weinig te maken met de Nederlandse rabobank.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_111257729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:40 schreef popolon het volgende:
Oh en OMG, de eisen voor Nederlandse paspoortfoto's zijn nogal strikt geworden. Ga vooraf hier heen, zij hebben zelfs het Nederlandse template voor pasfoto's zodat je zeker weten een goede foto hebt:
En als je het zelf doet (digitale camera, photoshop, 1-uur service als Wallgreens of wallmart), let erg goed op die eisen. Een paar jaar geleden werd mijn poging niet goedgekeurd en moest ik alsnog naar een photograaf gaan (die gelukkig maar 30 minuten rijden van het consolaat zat).
pi_111872701
Zijn er hier ook mensen die lekker vroeg in de morgen de kroeg op zoeken om naar het Nederlands elftal te kijken? w/
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_111878028
Misschien een beetje een suffe vraag, maar op het paspoortaanvraagformulier (mooi woord voor Scrabble trouwens) staat de volgende vraag:

quote:
Bezit u - behalve een eventueel Nederlands paspoort - ook nog andere (Nederlandse of buitenlandse) paspoorten of identiteitsbewijzen?
Nu heb ik een green card en rijbewijs/state ID en dergelijke, maar gok dat ik nog steeds "Nee" moet aankruisen, is dat correct? Ik ga bij dit soort vragen altijd veel te moeilijk zitten denken en begin dan te twijfelen. :').

Na werk maar eens een zelfgeadresseerde UPS envelop halen, we gaan niet 2 keer op en neer. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_111878455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:16 schreef OMG het volgende:
Misschien een beetje een suffe vraag, maar op het paspoortaanvraagformulier (mooi woord voor Scrabble trouwens) staat de volgende vraag:

[..]

Nu heb ik een green card en rijbewijs/state ID en dergelijke, maar gok dat ik nog steeds "Nee" moet aankruisen, is dat correct? Ik ga bij dit soort vragen altijd veel te moeilijk zitten denken en begin dan te twijfelen. :').

Na werk maar eens een zelfgeadresseerde UPS envelop halen, we gaan niet 2 keer op en neer. :P.
Nee is idd het goede antwoord (hoop ik, want dat heb ik met greencard en Amerikaans rijbewijs de laatste keer aangekruisd).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:37:58 #283
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111879018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:16 schreef OMG het volgende:
Misschien een beetje een suffe vraag, maar op het paspoortaanvraagformulier (mooi woord voor Scrabble trouwens) staat de volgende vraag:

[..]

Nu heb ik een green card en rijbewijs/state ID en dergelijke, maar gok dat ik nog steeds "Nee" moet aankruisen, is dat correct? Ik ga bij dit soort vragen altijd veel te moeilijk zitten denken en begin dan te twijfelen. :').

Na werk maar eens een zelfgeadresseerde UPS envelop halen, we gaan niet 2 keer op en neer. :P.
Is dat die vraag met "zo ja, welke?"

Heb ik 'Ja', US greencard neergezet. Anders lieg je namelijk. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 15:49:16 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111879510
Ik weet niet eens meer wat ik heb ingevuld :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111879656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Is dat die vraag met "zo ja, welke?"

Heb ik 'Ja', US greencard neergezet. Anders lieg je namelijk. :P
Je hebt gelijk, Popolon. Nu ik er over nadenk, heb ik ook nog een Japanse 'foreign registration card'.

Zal volgende keer moeilijk worden, als Lyrebird op Schiphol landt...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111880391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Is dat die vraag met "zo ja, welke?"

Heb ik 'Ja', US greencard neergezet. Anders lieg je namelijk. :P
Yep, "Nee" en "Ja, namelijk:". Maar goed, dank allen, dan kan ik nog even m'n form aanpassen voordat ik het uitprint en dergelijke. :).

Hoe was 't trouwens wat betreft parkeren daar in Chicago, parkeerplek / garage vlakbij of tig keer rondrijden? M'n afspraak is donderdag om 11 uur, met daarvoor nog even een stop om pasfoto's te laten maken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:34:01 #287
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111884153
OMG, hier hadden we de auto staan de hele dag (mega-garage onder de grond).

Denk dat dat op Schiphol wel mee gaat vallen Lyre, verwacht voor jou toch niet echt problemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_111884733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:34 schreef popolon het volgende:
Denk dat dat op Schiphol wel mee gaat vallen Lyre, verwacht voor jou toch niet echt problemen.
:P Nee, dat verwacht ik ook niet. Sterker nog, ik ben sinds ik mijn nieuwe paspoort ben een keer of 5 Europa binnengekomen zonder dat ik iets hoorde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_111912864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Is dat die vraag met "zo ja, welke?"

Heb ik 'Ja', US greencard neergezet. Anders lieg je namelijk. :P
Een green card is toch helemaal geen identiteisbewijs?
  woensdag 23 mei 2012 @ 05:18:52 #290
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_111912984
quote:
5s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Een green card is toch helemaal geen identiteisbewijs?
Oh?

M'n nieuwe paspoort is vandaag binnengekomen dus 't zal wel goed zijn. ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door popolon op 23-05-2012 05:23:58 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 23 mei 2012 @ 08:50:56 #291
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_111914302
quote:
5s.gif Op woensdag 23 mei 2012 03:08 schreef devzero het volgende:

[..]

Een green card is toch helemaal geen identiteisbewijs?
Ik heb hem wel eens in Nederland gebruikt bij een bank als ID... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_111917387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 08:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb hem wel eens in Nederland gebruikt bij een bank als ID... ;)
Ik ken iemand die wel eens een GNIB card (zegmaar Ierse verblijfsvergunning) gebruikt heeft om Nederland binnen te komen @ Schiphol. Daar staat duidelijk op "This is not an Identitiy Card" maar het ging prima. Men let niet altijd heel goed op.. :D

Ben net weer terug van een weekje New York. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111931795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 05:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh?

M'n nieuwe paspoort is vandaag binnengekomen dus 't zal wel goed zijn. ;)
Kennenlijk is het wel een soort van identificate.
Bv,

http://wiki.answers.com/Q(...)_and_use_it_for_club
pi_111945057
Beste fokkers :)

Ik wil paar vragen aan jullie stellen :)

- Ten eerste hoe is het jullie gelukt om in VS te mogen blijven wonen/werken.
- Ten tweede hoe moeilijk kan het worden voor iemand die 28 jaar oud is en 4 jaar ervaring heeft bij een detacheerder als software developer / consultant / en system architect ... Mijn opleiding is HBO avans technische informatica ( een hele brede studie als we het over IT-gebied hebben ) .
- Ten derde hoe zijn jullie begonen en wat is je woon/leef situatie na X aantal jaar.

Alvast bedankt !!
pi_111947045
Vrijdag een afspraak met de makelaar om mijn huis in de verkoop te zetten.
Zodra het echt verkocht is eerst richting ouderlijk huis en dan maar eens goed uitzoeken wat ik doe, US of NL.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_111962089
Komende zomer ga ik een poosje naar Amerika en het komt zo uit dat één van mijn favoriete bands optreedt in NYC net op het moment dat we daar zijn. O+. Kort vraagje: ik zie dat de kaarten volgende week in de voorverkoop gaan via www.ticketmaster.com. Is dat een betrouwbare site? Het ziet er wel zo uit...

Bedankt!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111962583
Vorig jaar heb ik via die site tickets voor de Yankees tegen de Angels gekocht. En heb alle rijen over mogen slaan en heb een heerlijk daggie gehad.. Dus aardig betrouwbare site ja :D
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_111962752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Vorig jaar heb ik via die site tickets voor de Yankees tegen de Angels gekocht. En heb alle rijen over mogen slaan en heb een heerlijk daggie gehad.. Dus aardig betrouwbare site ja :D
Fijn! Bedankt voor je antwoord. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111964287
ticketmaster is toch sowieso in heel veel landen een officiële ticketverkoper?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111964917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:46 schreef LintuxCx het volgende:
ticketmaster is toch sowieso in heel veel landen een officiële ticketverkoper?
Dacht ik ook wel, maar ik weet zulke dingen graag even zeker. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_111968865
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 21:11 schreef trOnk12 het volgende:
- Ten tweede hoe moeilijk kan het worden voor iemand die 28 jaar oud is en 4 jaar ervaring heeft bij een detacheerder als software developer / consultant / en system architect ... Mijn opleiding is HBO avans technische informatica ( een hele brede studie als we het over IT-gebied hebben ) .
Solliciteer naar een functie in de VS. Probeer monster.com of usnews - er zijn tientallen sites. Om goede developers zitten ze daar nog steeds verlegen. Heb je nu een baan, of heb je geen werk?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')