1: vergelijking van Vadim en dalhuisen
Vadim 84-4-12-16 Nahl
Dalhuisen 123-5-24-29
Vadim D2 10-2-5-7
Dalhuisen D1 13-1-3-4
dalhuisen speelt een niveau hoger en verdedigers zijn moeilijker op basis van stats te vergelijken maar is wel leuk om te kijken. Als Vadim maar 50% van het talent heeft van Dalhuisen dan kan hij 30 jaar voor België spelen maar volgens mij zijn er behoorlijk wat vergelijkbare spelers die via de NAHL een beurs krijgen, als hem dat zou lukken kan hij zich 4 jaar verder ontwikkelen als speler en als mens en België kan hem meestal meenemen
2: Denk je dat Luik, Hasselt, Deurne en Antwerpen met 6 imports van Eredivisie niveau mee kunnen draaien in de Eredivisie? Nu ken ik de Belgische competitie vast minder goed als jou maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er als er in Nederland max 35 eredivisiewaardige Nederlanders zijn dat er dan in België meer zijn.
Ik dacht dat die beter te vergelijken zouden zijn met de eerste divisie À.
3: inkomsten zal voor de eerste divisie toch niet zo'n probleem zijn? Je speelt ook veel minder wedstrijden en de afstanden zijn zeker in het weekend goed te doen. België zal vast ook vooral in Leuven en Brussel voldoende aanbod hebben van redelijke ijshockeyers die graag in België (willen) wonen. Maar het lijkt me dat ze het met alleen Belgische jongens ook wel mee moeten komen in de eerste divisie, zo hoog is dat niveau niet
4: de rest kan dan meedoen aan divisie B
5: Hoop niet dat het afgelopen is met de Belgische ploegen, een competitie met 6 ploegen(wie weet maar 5) lijkt me nu helemaal niet interessnt, dan speel je zonder play-offs al 8 keer tegen elkaar en De Belgische ploegen hebben gewoon bewezen mee te kunnen en zonder die ploegen krijg je ook nooit geen aangroei van onderaf en geen ijstijd voor jonge spelers
6: Cto volg ik ook van een afstandje maar zo ver als ik kan beoordelen moet 15 uur per week trainen wel tot resultaten gaan leiden. Denk dat je alleen in Nederland alleen in Tilburg iets hebt wat er op lijkt, maar das dan ook de vereniging met veruit de meest opgeleide eigen jeugd
Helaas vallen de resultaten nog tegen maar eigenlijk kan je alleen de internationale resultaten beoordelen op een week en bij de onder 20 ging er door de gebrekkige organisatie veel fout maar waren de resultaten niet best.
Een aantal spelers spelen nu wel in de Eredivisie en volgend jaar zullen er wel weer een paar terugkeren naar hun oude ploeg om in de Eredivisie te gaan spelen
Hoe zou je zelf aan talentontwikkeling doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".