quote:
Op donderdag 12 januari 2012 23:38 schreef lobelletje het volgende:Ja je discrimineert . Waarom mogen nieuwe fokkers niets vragen. Dit is een openbaar forum en sommige mensen gaan door het stof om hun problemen op het forum te zetten nieuwe mensen hebben daar evenveel recht toe als de fokkers die het al jaren doen. En waarom niet. Fokkers voor Fokkers is opgericht om mensen met problemen te helpen en daar komen er steeds meer van. Wie ben jij om te bepalen dat alleen de oude hap geholpen wordt.
Ik zeg helemaal niet dat nieuwe users niets mogen vragen. Ik zeg alleen dat ik mij persoonlijk niet echt geroepen voel om meteen bij nieuwe users de knip open te trekken of spullen te doneren, aangezien ik verder helemaal niets weet van de betreffende user. Nu wordt er een zielig verhaal gepost met allerlei details die eigenlijk helemaal niet relevant zijn. Sterker nog, die werken voor mij alleen maar averechts, juist omdat het een eerste post is.
Wanneer er iets had gestaan in de trant van: "Wie-o-wie heeft er nog een goedkope tweedehands vaatwasser in de aanbieding, aangezien mijn budget zeer beperkt is. Leeftijd maakt niet uit, als hij het maar doet", dan was het in ieder geval voor mij waarschijnlijk al een heel ander verhaal geweest. Nu komt het een beetje zo over van: kijk mij eens zielig zijn, kom maar op met de aanbiedingen..
En als klap op de vuurpijl kom jij er dan nog wel even overheen met reacties waar de honden geen brood van lusten..
Het idee achter Fok!kers voor Fok!kers is volgens mij dat mensen 'binnen deze community' elkaar helpen. Ik citeer: Wat houdt FOK!kers Helpen FOK!kers in? In dit gezellige maar vooral
warme (hint) forum helpen
FOK!kers hulpbehoevende
FOK!kers. Het lijkt me niet echt de bedoeling (althans.. niet in de geest van FHF) dat wildvreemden zich maar te pas en te onpas aanmelden om hier alleen maar gratis zooi weg te slepen.
Ik heb namelijk wel eens geconstateerd dat via Google bij het zoeken op een bepaalde term de eerste hit meteen naar een topic uit FHF verwees. En dan kun je dus inderdaad krijgen dat mensen zich speciaal gaan aanmelden hiervoor.
Maargoed, misschien ben ik een wel een klein beetje bevooroordeeld, of achterdochtig.. Tijdens mijn werk heb ik dagelijks te maken met mensen die zich op allerlei (on)mogelijke manieren in de nesten hebben gewerkt met alle gevolgen van dien, zonder dat het ze soms een bal kan schelen. Terwijl ik dag in, dag uit aan het ploeteren ben om ook iedere rekening netjes te betalen en het vaak met tweedehands spullen doe.. Simpel voorbeeld: de remblokken en schijven van mijn auto moeten vervangen worden, en om wat geld uit te sparen ga ik het zelf maar proberen. Daarmee bespaar ik als het goed is redelijk wat geld, het schijnt niet al te moeilijk te zijn, dus ik zie het wel. Maar eigenlijk is het van de gekken.. Maargoed, je moet wat, nu de prijzen voor diesel ook opeens de pan uit rijzen..
@ElisaB: komt er tzt ook weer een actie voor zwervers? Daar heb ik toen ook meegelezen en dat vond ik wel een erg leuke en goede actie!