abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:53:39 #1
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_5033229
Doorreis van Cambodja via Thailand naar Laos

Vanuit Siem Reap zijn we over een bijzonder slechte weg naar de grens met Thailand gereden, zo'n 160 km waar we zo'n zes uur over hebben gedaan!!
Onderweg van alles gezien, varkens levend op hun rug achter op de bagagedrager van brommertjes, v-snaar ging kapot maar was snel weer gerepareerd. Heerlijk gesnoept van gebakken sprinkhanen
Bij de grens in Poipet was het bijzonder smerig en werd de bagage op handkarren geladen om over een traject van 700-800 meter vervoerd te worden. Als schril contrast met de smerige stad staan er in die paar honderd meter gigantische gokpaleizen voor de thai die hier goedkoop en in het grijze circuit hun zwarte geld wit kunnen wassen.

In thailand hebben we geslapen in Nan Rong in het Cabbages and Condoms resort, waar we 's avonds ons eigen vertier hebben verzorgd door middel van een fles rum en cola en een ton ijsblokken.
De dag erna weer de hele dag in de bus gezeten. Onderweg nog een Khmer tempel bezocht die was nog in erg goede staat, dit in tegenstelling tot de tempels in Angkor, door verschillende restauraties. Geslapen in Ubon Ratchattani even naar de kermis geweest 's avonds.
Weer in de bus ditmaal op weg naar Laos, waar we bij de grens wat problemen ondervonden met het terugkrijgen van onze paspoorten.
Omdat we op zaterdag de grens overgingen werd dat gezien als overwerk en zij wilden daarvoor steekpenningen van 2 dollar per persoon rekenen.

We besloten om dit toch maar te betalen zodat we onze reis naar Khong Island in de Mekong konden vervolgen. Vlak voor de boottocht naar het eiland bezoeken we nog een tempel die op een berg ligt en over de Mekong en het eiland uitkijkt. Schitterend gedetailleerde muurschilderingen een gouden buddha en monniken die druk aan het verven waren om alles netjes te maken voor het Kow Pahnsae feest.
's avonds enorm dronken geworden van de lokale rijstwhiskey Lao Lao.
Op het eiland was het heerlijk rustig, de volgende dag heb ik 's middags een fiets gehuurd en ben het achterland gaan verkennen. Veel rijstvelden en boerderijtjes. Op een gegeven ogenblik ben ik gestopt bij een boerderijtje om er een kopje thee te nuttigen. Met de lonely planet erbij heb ik wat gecommuniceerd met de boerin.
De volgende dag wederom reizen naar het Tadlo Resort aan de waterval in de Se Set rivier. De waterval was bijzonder mooi omdat er veel water doorheen stroomde. Het bulderde zo hard naar beneden dat de huisjes op hun grondvesten stonden te trillen, 's nachts leek het net alsof je op een boot sliep. Dezelfde middag zijn we met de groep door een stukje bamboewoud naar een lokaal dorpje gewandeld, de belangstelling was van beide kanten enorm. Er heerst veel Malaria in dit dorp en bijna elk gezin bestaat uit gemiddeld zeven kinderen, zij moeten later de ouderen verzorgen en de sterfte door Malaria wordt ingecalculeerd.
Vandaag dus een reisdag, weer in de bus. Via Pakse zijn we naar Savannaketh aan de Mekong gereisd, waar ik nu in het internetcafe zit. Morgen reizen we opnieuw door, zo'n 450 km naar Vientianne in het Noorden van Laos. Vandaaruit bericht ik jullie weer.

Explore the World
pi_5033477
OMG... Dit is wel het triestste wat ik in m'n hele leven heb gezien... Je bent op vakantie, come on. Dan ga je toch niet dit soort dingen lopen doen. Nja... HAHAHAHAHAH

Sjees

  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:03:10 #3
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5034870
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:15 schreef Juniorz het volgende:
OMG... Dit is wel het triestste wat ik in m'n hele leven heb gezien... Je bent op vakantie, come on. Dan ga je toch niet dit soort dingen lopen doen. Nja... HAHAHAHAHAH

Sjees


we spreken je later nog wel eens als je het stadium van de zuip&sex vakanties voorbij bent
pi_5035024
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:15 schreef Juniorz het volgende:
OMG... Dit is wel het triestste wat ik in m'n hele leven heb gezien... Je bent op vakantie, come on. Dan ga je toch niet dit soort dingen lopen doen. Nja... HAHAHAHAHAH

Sjees


post dan gewoon niet als je het niet echt interesseert....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:19:12 #5
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_5035067
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 12:15 schreef Juniorz het volgende:
OMG... Dit is wel het triestste wat ik in m'n hele leven heb gezien... Je bent op vakantie, come on. Dan ga je toch niet dit soort dingen lopen doen. Nja... HAHAHAHAHAH

Sjees


reageer dan niet
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')