abonnement Unibet Coolblue
pi_106735496
Hoi allemaal,

Onlangs kwam ik erachter dat we al 15 jaar een begrafenispolis hebben lopen. Het gaat om een kapitaalverzekering. De polis loopt nog tot 2022 maar ik wil er eigenlijk vanaf. De opgebouwde waarde ligt rond de 2500 euro.
Heeft iemand een idee wat de afkoopwaarde ongeveer zal zijn?
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:31:01 #2
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_106735606
Waarom wil je er vanaf? Heb je een andere verzekering lopen? of ben je van plan nog een verzekering te nemen? Ik heb mij er eigenlijk niet in verdiept of 2500 euro wel de begraveniskosten dekt.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_106735679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:31 schreef tuintegel het volgende:
Waarom wil je er vanaf? Heb je een andere verzekering lopen? of ben je van plan nog een verzekering te nemen? Ik heb mij er eigenlijk niet in verdiept of 2500 euro wel de begraveniskosten dekt.
ik denk dat ie er van af ziet om dood te gaan
pi_106735734
We hebben inderdaad nog een andere verzekering lopen voor een aanzienlijk hoger bedrag en daarnaast ook meer dan voldoende spaargeld.
Er is nog iets wat meespeelt: de verzekeraar heeft ons in het verleden flink besodemieterd en ik wil schoon schip maken. Die naam wil ik gewoon niet meer voorbij zien komen op m'n bankafschriften, ben er helemaal klaar mee. Premievrij maken wil ik ook liever niet.
pi_106735856
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:32 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

ik denk dat ie er van af ziet om dood te gaan
Dat ook :D
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:43:29 #6
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_106736295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:31 schreef tuintegel het volgende:
Waarom wil je er vanaf? Heb je een andere verzekering lopen? of ben je van plan nog een verzekering te nemen? Ik heb mij er eigenlijk niet in verdiept of 2500 euro wel de begraveniskosten dekt.
In sommige gemeenten betaal je alleen al voor het stukje grond 2500 euro.
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:45:47 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106736406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef Tokamak het volgende:

[..]

In sommige gemeenten betaal je alleen al voor het stukje grond 2500 euro.
Daarom gooien mijn nabestaanden mijn lijk gewoon in de groene biobak...
pi_106736516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:29 schreef Ozziecar1 het volgende:
Hoi allemaal,

Onlangs kwam ik erachter dat we al 15 jaar een begrafenispolis hebben lopen. Het gaat om een kapitaalverzekering. De polis loopt nog tot 2022 maar ik wil er eigenlijk vanaf. De opgebouwde waarde ligt rond de 2500 euro.
Heeft iemand een idee wat de afkoopwaarde ongeveer zal zijn?
Geen idee wat de afkoopwaarde is, maar als je toch geld genoeg hebt zoals je aangeeft, gewoon afkopen en dan zie je de naam van die verzekeraar ook nooit meer voorbij komen :)
pi_106737639
Premievrij maken lujt wel, maar het bedrag zal vrijwel zeker niet uitgekeerd worden. Vrijwel alle begrafenispolissen worden NA overlijden uitgekeerd. Als het er 1 is met winstuitkering(heb ik) krijg je elk jaar bericht van bijschrijving ;) Kijk je polisvoorwaarden er eens op na, maar ik denk dat je er aan vast moet blijven zitten.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:13:40 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_106738154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef Tokamak het volgende:

[..]

In sommige gemeenten betaal je alleen al voor het stukje grond 2500 euro.
Dan laat je jezelf toch wegfikken? Uitvaartverzekeringen zijn één grote lulkoek
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_106738782
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan laat je jezelf toch wegfikken? Uitvaartverzekeringen zijn één grote lulkoek
ALs je alleen aan jezelf denkt dan heb je gelijk. Verder kan je uitvaartverzekeringen niet afkopen, hooguit opzeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:25:56 #12
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_106738974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ALs je alleen aan jezelf denkt dan heb je gelijk. Verder kan je uitvaartverzekeringen niet afkopen, hooguit opzeggen.
Een sommenpolis (uitvaartverzekering die geld uitkeert bij overlijden) kan soms wel worden afgekocht. Bij een naturapolis (verzekeraar levert vooraf afgesproken diensten) kan dat niet.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_106739439
Ik heb idd. een polis met winstuitkering/deling, daar krijg ik jaarlijks een overzicht van. Het gaat niet om een naturapolis maar om een polis met een verzekerd bedrag.
Stom genoeg heb ik m'n polis niet bij de hand. Die ligt in de kluis en daar kan ik nu niet bij. In de voorwaarden die ik via internet gevonden heb staat dat de polis afkoopbaar is en dat er op verzoek een berekening van de afkoopwaarde kan worden gemaakt. Morgen zal ik eens bellen en wat meer informatie inwinnen.
Ik was vooral benieuwd wat die waarde ongeveer zou zijn. Het zal vast niet het complete verzekerde bedrag zijn, maar de helft ofzo zal toch wel reeel zijn?
pi_106739828
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:33 schreef Ozziecar1 het volgende:
Ik heb idd. een polis met winstuitkering/deling, daar krijg ik jaarlijks een overzicht van. Het gaat niet om een naturapolis maar om een polis met een verzekerd bedrag.
Stom genoeg heb ik m'n polis niet bij de hand. Die ligt in de kluis en daar kan ik nu niet bij. In de voorwaarden die ik via internet gevonden heb staat dat de polis afkoopbaar is en dat er op verzoek een berekening van de afkoopwaarde kan worden gemaakt. Morgen zal ik eens bellen en wat meer informatie inwinnen.
Ik was vooral benieuwd wat die waarde ongeveer zou zijn. Het zal vast niet het complete verzekerde bedrag zijn, maar de helft ofzo zal toch wel reeel zijn?
denk eerder max 10% ofzo, want ze zullen alle "kosten" tot het einde van de polis waarschijnlijk in rekening brengen, daarnaast zal er waarschijnlijk een boete bedrag zijn.
en nog waarschijnlijker zal het "beleggings"deel zo zwaar verlies gevend zijn, dat je een serieus risico hebt dat je fors mag bij betalen om van de polis af te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')