Dat probleem ken ik ook ja, dat ik tank met contact aan maar dat probleem loste zichzelf na de volgende keer dat ik hem start weer op. Dit keer is het ontstaan terwijl er een kwart tank in zat, van de volle tank die ik vorig week had getankt. Ik weet alleen niet meer of ik het contact aanliet.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
getankt met contact aan ?
Ook wle is gehad.. contact uit, contact ff minuutje op acc stand laten staan, contact uit, en starten
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap het niet...
Wat voor startmotoren en starterkransen zitten in die auto's ...
Gaat toch een keer kapot als je zovaak moet starten..
en wat in de winter .. met een minder zwakke accu ..
Net zoals de bobines, na 4 jaar.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat is nou de wegwerpmaatschappij van tegenwoordig. Alles moet binnen een bepaalde tijd stuk gaan.
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...quote:Op maandag 16 januari 2012 13:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het valt me wel op, dat de motor vrij snel start nadat deze is uitgeschakeld door 't SSS.
[..]
Net zoals de bobines, na 4 jaar.
Het is volgens mij meer ingebouwd en bedacht om de gebruikscijfers omlaag te krijgen tijdens de test van 'n nieuw model.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Vrij snel start ... uhhmz dat is iig bij mij nooit meer als een slag ...
Mja leuk bedacht maar werkt nie echt denk ik .. kan me niet voorstellen dat je er heel veel mee bespaart.. tenzij je voor een brug staat ... maar ook dan wil ik met 0 graden lekker mijn motor aanhouden lol
Het is belachelijk inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig nou je t zegt ja ....
Met leer hahahaha
Nog nooit over nagedacht
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:11 schreef piekartz87 het volgende:
prius
zuinig voor het milieu, maar wel donders veel dikke accu's erin. hoe vervuilend wil je het hebben
dat de accu's in een prius gaan wil nog niet zeggen dat die gebieden er ineens beter op zijn gewordenquote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
accuzuur win je niet. die maak je. Is gewoon verdunt zwavelzuur.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het is alleen dat het probleem verplaatst wordt.
Ik denk dan, liever een beetje vervuiling over de hele aarde dan bepaalde plekken waar het zwaar vervuild wordt. De natuur kan ons wel corrigeren als er een beetje uitlaatgassen in de lucht hangen, maar bij die gebieden waar dat zuur voor de accu gewonnen wordt is in een straal van xxx km uitgestorven. Er was hierover een artikel op de FP maar kan die niet meer vinden.
Dat gebied waar dat zuur voor de accu wordt gewonnen was ergens in Afrika dacht ik
ik weet niet hoe..... ik weet alleen dat de dynamo het werk doet... een nieuw soort dynamo...quote:Op maandag 16 januari 2012 14:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
.... Wuttt
Hoe dan ...
Wat is het verschil tussen eerste start en 2e dan .. Behalve dat de motor warm is .. Ben benieuwd
En die dynamo .. Is die tandwiel aangedreven dan
Bij het starten van een auto is er toch altijd een "choke" moment?quote:Op maandag 16 januari 2012 14:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Start-stopsystemen spreken aan omdat ze een merkbare verspilling tegengaan, namelijk een draaiende motor in een auto die niet voortbeweegt. Maar zo’n systeem is zeker geen simpele maatregel met een kostprijs van tien euro. Het starten van een motor – zeker als dat zo vaak gebeurt omdat de motor telkens wordt uitgezet om het milieu te sparen – is een handeling die een zware wissel trekt op de accu en de startmotor. Auto’s met een start-stopsysteem zijn daarom vaak uitgerust met een extra accu voor dat systeem. De gebruikelijke accu krijgt het dan niet zo zwaar te verduren en stroomverbruikers als koplampen, airco en radio kunnen gewoon aan blijven.
wat wil je er verder mee zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oops vergat de bron te vermelden
http://www.hetautonieuws.(...)-start-stopsystemen/
staat er iets technisch dan in jouw 3 jaar oude verhaal?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat een auto niet met een dynamo gestart wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |