abonnement Unibet Coolblue
pi_106796455
Ken ook wel mensen die dat halen, maar zijn grijs en is geen BMW :P

Bandenspanning was ik vergeten maar is natuurlijk ook heel belangrijk voor de slijtage.
Facts don't care about your feelings
pi_106796511
Bandenspanning altijd goed. Anders gaat er een lampje branden ;-). Hoeft maar iets minder lucht te zijn in 1 van de banden en systeem gaat piepen.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 11:49:02 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106796891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:31 schreef nelisb het volgende:
Bandenspanning altijd goed. Anders gaat er een lampje branden ;-). Hoeft maar iets minder lucht te zijn in 1 van de banden en systeem gaat piepen.
Ik let daar zelf altijd goed op maar met zomerbanden rijd ik aanzienlijk aggresiever dan met winterbanden dus 50K haal ik echt niet zal eerder 30K zijn
pi_106797399
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 10:36 schreef nelisb het volgende:
Banden nog geen kosten gehad. Die zaten erbij. Pirelli zit eronder, geen goedkope meuk onder mijn e90.
Winterbanden is pas 2 de winter en zomerbanden 2 zomers gereden.
Jij doet 1 zomer en 1 winter met banden?

Onderhoud met APK 638¤.
Kan je de facturen laten zien.
Onderhoud doe ik niet zelf, bij de garage waar mijn auto vandaan komt.
Mja, dat scheelt wel natuurlijk, maar is belangrijk voor de vergelijking. Jouw auto was nieuw, dus dan mag je verwachten dat e.e.a. nog wel even mee gaat. Mijn auto heeft ruim anderhalve ton gelopen, dan gaat er zo langzaamaan wel eens wat stuk.

Overigens moest ik de winterbanden vorig jaar, vlak na aankoop al vervangen. Die kunnen nog wel twee seizoenen mee na dit jaar (al slijten ze wel hard met deze temperaturen), dus die kosten kan ik dan uitsmeren. Zomerbanden heb ik nog 20k op de banden gereden die er bij aankoop op zaten, en nu nieuwe gekocht. Hoop ik ook wel zeker zo'n 40k mee te halen, dus dan wordt het ook uitgesmeerd. Maar feit is wel dat ik ze nu wel allemaal heb moeten kopen en dus kosten heb gehad. Dat hangt samen het de factor 'tweedehands', waardoor het geheel wel wat duurder uitvalt.

Tegen de de tijd dat je op mijn kmstand zit kun je ook wel gezeik krijgen met draagarmen, gloeibougies e.d. Dan ben je flink aan de beurt. Niet dat ik het je gun, maar dat scheelt wel behoorlijk voor de kostenvergelijking.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:22:24 #55
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106797540
Waar zit je op dan .. Ik ben vd week over de 280,000 gegaan ;)
pi_106797766
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:32:55 #57
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106797816
Haha die van mij zit nooit meer vol als half..

Ligt eraan wat voor tank je hebt, tegenwordig zijn de meeste tanks van kunstof en maakt het niet uit maar als je een stalem tank hebt die niet goed gecoat is kan hij gaan roesten van binnen
pi_106797867
Of is het om condensvorming tegen te gaan? Ik had begrepen dat vrachtwagenschauffeurs ook hun wagen met volle tank wegzetten (in weekenden) om te voorkomen dat er water in de tank komt.
pi_106797985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
Zo snel gaat dat echt niet. Alleen als je 'm lang stil laat staan (meerdere weken/maanden) is 't wel slim om 'm vol weg te zetten, maar voor die korte tijd maakt het echt niet uit.

Het wordt meestal niet geadviseerd om helemaal leeg te rijden, omdat het bezinksel van je tank (de kleine prut en afval) naar beneden zakt in de loop van de tijd (gedurende vele tanks), en dan in je motor komt. Maar ik geloof er niet zo in. Met een stevig bochtje is toch altijd alles weer gemend en wordt e.e.a. verbrand. Daarnaast heb ik al vaker m'n tank nagenoeg leeg gereden, maar nog nooit een probleem gehad met de loop van de motor daarna.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar zit je op dan .. Ik ben vd week over de 280,000 gegaan ;)
Zo ver ben ik nog lang niet :D. Zit nu op iets meer dan 170k. Ik kan voorlopig dus nog even doordieselen 8-).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 12:45:50 #60
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106798178
Oooohhhhw hahaha naja ik mag dus niet klagen .. Tot nu toe weinig gedoe, alleen de koppakking.. Middgje werk :P
pi_106798252
Ik heb nu de draagarmrubbers weer kapot. Auto is zoekerig bij hogere snelheden. Binnenkort maar weer eens mee aan de bak en dan moet 't echt even klaar zijn. Wegenbelasting, verzekering en brandstof zijn al duur genoeg elke maand! :(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106799472
Heb je die laatst vervangen dan? Wel raar dat ze weer kapot gaan.
Facts don't care about your feelings
pi_106799713
Ja dat mag zo snel niet gebeuren. Maar misschien zijn het je veren ofzo....
pi_106800021
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je die laatst vervangen dan? Wel raar dat ze weer kapot gaan.
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel. Had de auto laatst ook op de brug staan en toen zag ik al dat ze compleet droog waren. Grote kans dat er dus alweer scheuren in zitten. Gelukkig nu geen complete arm vervangen, maar enkel de rubbers. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.

Veren zijn nog prima, laatst gecheckt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_106811816
Vandaag maar weer eens de BMW gestart en een half uur laten draaien, ff heet laten worden..

Damn, ipv dat de tijd stil staat, gaat het alleen maar achteruit met mijn beestje.. ;(

Gaat nog veeeeeel werk en tijd in zitten zo te zien.. :{
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 15 januari 2012 @ 09:41:22 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106825938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:53 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel.
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee.

Afschrijving 330i Touring uit 2001 wil ik niet eens weten.
Nu 200K mee gereden en aanschaf in 2006.
Kostte toen iets van 27K
Wat ie nu waard is wil ik niet weten. Soms zit het tegen.
Lekker doorkarren dus.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 09:49:54 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 15 januari 2012 @ 09:49:12 #67
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106826002
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:29 schreef DarkWolf88 het volgende:

Zelfde probleem wat ik heb met mijn e36, als ik hem nu zou verkopen mag ik blij zijn met 1500. In 4 jaar tijd 50% in waarde afgenomen, terwijl ik er ook zeker 3k aan onderhoud heb ingestopt. :(
Als ik het zo lees schrijf je dus 1500 over 4 jaar af=¤375 per jaar.
Dat is toch lekker weinig; haal je de rest van je leven noot meer/weer. :)
50% daarentegen klinkt idd. slechter en 3K onderhoud klinkt ook niet best.
ff doorrijden met deze dan maar. :P
Als je een goede/nette CP zoekt moet je goed zoeken. Anders ben je altijd de pineut als je gaat Bottom feeden (kom je steeds weer uit bij bedrijven zoals hierboven uit Rdam ).
Zou er zelf eentje kopen van een Duitse tandartechtgenote. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 09:58:30 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106826506
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
Volgens mij is het niet goed als je diesel helemaal leeg rijdt. Maar dan ook echt leeg. Volgens mij kan het bij benzine tegenwoordig nauwelijks meer kwaad. 1/3 klinkt helemaal als bullshit, dan mag je dus nooit minder dan 20l in je tank hebben ofzo? Ik ken mensen die nooit meer dan 20l tanken :')

Bij oude auto's dus bijv. m'n E23 is de kans dat er heel veel troep dan in je pomp en filter komen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 januari 2012 @ 10:48:58 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106826591
Als het lampje gaat branden zit er nog iets van 8 liter in.
Zou ik niet de hele dag mee in de file in Madrid willen staan, maar kan verder geen kwaad.
Dure benzine vind ik vervelend; kleine actieradius nog vervelender. Als je om de 400 km gaat tanken (die 1/3 die hierboven wordt genoemd) kom je nooit meer in B. :P

Bij een diesel is het misschien allemaal/de pomp wat kwetsbaarder maar kan je volgens mij ook gewoon tot de reserve doorrijden.

Hij rijdt natuurlijk wel lekkerder op lekker verse=koele, benzine als op 35 graden voorverwarmde ouwe prut. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 15-01-2012 11:12:49 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106826637
Het lijkt goedkoper, als je steeds voor 50 euro tankt...
pi_106826671
Ja sommige mensen hebben ook echt geen geld ofzo en als je dan maar 1 of 2x per week rijdt tja... Ik tank altijd vol, behalve bij m'n E23. Dat is gewoon echt niet leuk meer. Laatst aan de snelweg ¤1.75 dus dan ben ik ¤175 voor een tank kwijt dat gaat me toch echt te ver :')

Met de E46 heb ik al een paar keer tot 0 volgens de bordcomputer doorgereden. Niet express, maar opeens waren alle tankstations kapot waar ik reed. Toen was ik toch wel een beetje in paniek :P met de navigatie de dichtsbijzijnde opgezocht, was die weg afgesloten. Toen weer een ander gezocht, teller stond al op 0 en gelukkig nog gehaald. Toen kon ik 62l tanken, dus zat er eigenlijk nog een liter in. Vraag me af in hoeverre dat klopt dan.
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 januari 2012 @ 10:59:46 #72
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106826753
Ik heb een keer 12 km gereden NADAT hij op 0 stond...


Zweten, zweten !!! Fuck
pi_106827152
En hoeveel kon er toen in? :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 15 januari 2012 @ 11:31:12 #74
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106827241
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik em bijna nooit voltank hahaha, werk nu via uitzendbureau krijg per week betaald dus ik ga niet voor bijna 100 euro tanken haha
pi_106827263
Oke :)

sloeber
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')