Ik let daar zelf altijd goed op maar met zomerbanden rijd ik aanzienlijk aggresiever dan met winterbanden dus 50K haal ik echt niet zal eerder 30K zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:31 schreef nelisb het volgende:
Bandenspanning altijd goed. Anders gaat er een lampje branden ;-). Hoeft maar iets minder lucht te zijn in 1 van de banden en systeem gaat piepen.
Mja, dat scheelt wel natuurlijk, maar is belangrijk voor de vergelijking. Jouw auto was nieuw, dus dan mag je verwachten dat e.e.a. nog wel even mee gaat. Mijn auto heeft ruim anderhalve ton gelopen, dan gaat er zo langzaamaan wel eens wat stuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:36 schreef nelisb het volgende:
Banden nog geen kosten gehad. Die zaten erbij. Pirelli zit eronder, geen goedkope meuk onder mijn e90.
Winterbanden is pas 2 de winter en zomerbanden 2 zomers gereden.
Jij doet 1 zomer en 1 winter met banden?
Onderhoud met APK 638¤.
Kan je de facturen laten zien.
Onderhoud doe ik niet zelf, bij de garage waar mijn auto vandaan komt.
Zo snel gaat dat echt niet. Alleen als je 'm lang stil laat staan (meerdere weken/maanden) is 't wel slim om 'm vol weg te zetten, maar voor die korte tijd maakt het echt niet uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
Zo ver ben ik nog lang niet . Zit nu op iets meer dan 170k. Ik kan voorlopig dus nog even doordieselen .quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar zit je op dan .. Ik ben vd week over de 280,000 gegaan
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel. Had de auto laatst ook op de brug staan en toen zag ik al dat ze compleet droog waren. Grote kans dat er dus alweer scheuren in zitten. Gelukkig nu geen complete arm vervangen, maar enkel de rubbers. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je die laatst vervangen dan? Wel raar dat ze weer kapot gaan.
Die van mij zitten er nu 5 jaar en 120K kms onder. Soms zit het mee.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb ze ruim 25k vervangen... OEM naar Meyle HD, omdat OEM erom bekend staat weer snel de geest te kunnen geven. Maar ben wat verder gaan Googlen en merk nu dat de Meyles ook relatief snel weer eraan gaan en dat blijkt nu wel.
Als ik het zo lees schrijf je dus 1500 over 4 jaar af=¤375 per jaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:29 schreef DarkWolf88 het volgende:
Zelfde probleem wat ik heb met mijn e36, als ik hem nu zou verkopen mag ik blij zijn met 1500. In 4 jaar tijd 50% in waarde afgenomen, terwijl ik er ook zeker 3k aan onderhoud heb ingestopt.
Volgens mij is het niet goed als je diesel helemaal leeg rijdt. Maar dan ook echt leeg. Volgens mij kan het bij benzine tegenwoordig nauwelijks meer kwaad. 1/3 klinkt helemaal als bullshit, dan mag je dus nooit minder dan 20l in je tank hebben ofzo? Ik ken mensen die nooit meer dan 20l tankenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik lees net dat het verstandig is je brandstoftank nooit verder dan 1/3 leeg te rijden.
Hmm, meestal rijd ik door tot of het lampje brandt of tot ik niet meer in een dag op en neer kan komen.
Hoe doen jullie dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |