abonnement Unibet Coolblue
pi_107004988
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
als je die filmpjes ziet dan mogen ze voor iedere wijk wel de dubbele tijd geven, zo langzaam gaat het.
Haha, ja zelfs die jongen waggelt met de buidel. Overigens post sorteren tijdens het lopen is volgens mij ook iets wat nu niet mag (gevaarlijk enzo) maar ook al nodig is om de tijden te halen. Laat staan uit 3 bundels.

Maar ik snap nu waarom ze in die reclames zeggen postbezorger deel van je leven. Zelfs na onze postnl "carriere" mogen we als burger de fout bezorgde post gaan herstellen. Dit kan nooit kwaliteit opleven :')

Ook die CVL filmpjes indiceren een ramp in wording.
http://www.metafoormedia.nl/339/cvl/
Spraak sorteren en spraakvossen omdat de kennis verdwijnt. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 19-01-2012 21:04:24 ]
pi_107005153
Het mailtje wat ik kreeg ging inderdaad over de vakkentas (zie instructiefilmpje hierboven). Wat een gezeik om uit 2 bundels de post uit te zoeken per huis. Soms dan ook nog hah erbij. Snap niet wat ze hier mee willen gaan bereiken behalve dat de postbezorgers veel langer bezig zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:04:06 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107005226
op straat heb je misschien wel 45 minuten langer nodig, terwijl het in het sorteercentrum 10 minuten extra kost om het er tussen te zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107005318
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
op straat heb je misschien wel 45 minuten langer nodig, terwijl het in het sorteercentrum 10 minuten extra kost om het er tussen te zetten.
Dit dus. Maar die postbezorgers kun je makkelijker uitknijpen, betaal je gewoon niet uit.
Maar teamcoaches die je aan gaan spreken tijdens het lopen en zelfs je bundel gaan doorbladeren. Das pas gruwelijk irritant. Zal ook wel een hele hoop rijden zijn maar ja, we zijn zogenaamd een ontzettend duurzaam bedrijf :')
Gelukkig zal ik dan al lang weg zijn voordat dit soort idioterie komt.
pi_107005331
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
pi_107005382
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Blobje het volgende:
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
Gelukkig was dit toch mijn laatste KNJ, ga niet terugkomen als postbezorger. Ze kunnen de schijt krijgen.
Zal wel weer postbezorgers kosten, gaten die ze opvullen met ontzettend gemotiveerde UWV dwangarbeiders.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:07:46 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107005406
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Blobje het volgende:
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
hoeven ze bij mij niet mee aan te komen. Niet bij de wijken die ik sorteer en niet bij de wijken die ik loop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107005772
Die postbuidel zal wel lekker warm zijn in de zomer btw en ideaal in de regen :')
Die kleding is ook lelijk zeg, lijken wel een stelletje zeilkakkers met zn allen.
pi_107005779
OMG. Die filmpjes!
Ik mag hopen dat je er wel wat tempo in krijgt, maar lijkt me toch dat je straks eerst minutenlang staat te klungelen voordat de wijk/straat ingaat (die je ook nog in minder tijd moet lopen ook!!) Nee, dan peer ik 'm toch echt wel hoor. _O- _O- :')
pi_107005845
Dat eerste filmpje :'). Jezus wat een irritant wijf, zó slecht gespeeld ook nog :'). Huilen dit.
pi_107005932
Ohja, en in dat vest/tas zie je het adres niet echt goed dus moet je élke keer kijken of er voor dat huis wel 24u post is of niet. Of alsnog met alle bundels gaan lopen (ik denk dat ik dat gewoon doe hoor...)
pi_107006007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:15 schreef carboni het volgende:
Die postbuidel zal wel lekker warm zijn in de zomer btw en ideaal in de regen :')
Die kleding is ook lelijk zeg, lijken wel een stelletje zeilkakkers met zn allen.
Dat wordt met regen gewoon papier mache :')
Verder ziet die tas er niet veel slechter uit dan de schoudertas nu (klein rotding), maar uit 3 bundels bezorgen is gewoon onhandig.

En met bundels lopen lijkt mij ook handiger eigenlijk. Maar ja, daar gaat dus nooit alles voor een straat inpassen op een piekdag als ik naar mijn straten kijk. :').
pi_107006230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Blobje het volgende:
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
Hmm ik val onder Centrum Arena volgens mij..... (midden). Mijn VBG sluit volgens mij ergens in maart/mei/juni dus zal me niks verbazen dat 't er dan ook bij ons is. 'gelukkig' loopt mijn contract in juli af en met al deze wijzigingen (en dan tegen het absurde tarief van een postbezorger ipv nu mijn zaterdagbesteller loon) ben ik dus definitief weg!

Hoe wil je dit trouwens allemaal aan 'Niet-Nederlanders' uitleggen, of mensen vanuit de sociale werkplaats? Die hebben vaak al moeite met één handeling, dus laat staan dat ze bij elk huis 3x moeten nadenken...
pi_107006628
http://www.metafoormedia.nl/345/bezorgen/
En zie hoeveel 'managers' er nog wegbuizinigd kunnen worden.
Sowieso, hoe willen ze dat wijkbezoek doen (áls ze het al doen) wanneer er bezorgers zijn die hun eigen tijd bepalen (je weet wel, daar werven ze postbezorgers mee!!!) en je ze dus niet tegenkomt in de wijk.... _O- _O- _O- Op papier werkt 't misschien wel, in de praktijk duidelijk niet.
pi_107006934
haha ik heb zo gelachen om die filmpjes, ammenooit niet dat ik daar mee ga lopen!

En ook zo'n realistisch beeld, kleine dunne HAH, bijna geen post, maar het gaat in het filmpje al 3x zo langzaam.
En bij een grote wijk kan je 10x heen en weer fietsen omdat je tassen vol zijn met niks.
En dat stuurtasje dan, zit je met zo'n ding van je werk steeds op je fiets..
pi_107007316
Maar feit dat deze filmpjes en tassen etc. er allemaal zijn geeft wel aan dat ze het wel degelijk van plan zijn. Hoorde ook in het filmpje dat de HAH tassen één dag van te voren al worden aangeleverd op het depot, maar pas mogen worden bezorgd op de piekdagen..... Hoe dom?!?! Als de HAH er dus al staat op de daldag (rustige dag) kan je dan toch beter bezorgen?! Dan heb je op de piekdag een iets wat rustigere dag..... Dat 't niet mag oke... maar het is toch veel slimmer om 't te spreiden? :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:52:48 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107007723
ja, de HAH staat minimaal al een dag vantevoren op ons VBG, maar ja, bezorgdag is bezorgdag tegenwoordig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107008139
Die filmpjes _O- Ze verzinnen het wel allemaal hoor. Krijgen we telefoonkostenvergoeding voor alle keren dat we naar het Service Centrum moeten bellen? Stellingkasten voor tassen die (zoals vandaag) amper te tillen zijn? In de filmpjes gaan ze doodleuk met een halve tas post op pad, maar iedereen weet dat de gemiddelde wijk wel iets meer heeft dan dat. En ik wil al helemaal geen stuurtas, wat een ondingen zijn dat.

Ook leuk dat in het ene filmpje een man de bezorger is en in het volgende filmpje is hij ineens de klant.. :')
pi_107008275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:00 schreef Melleyn het volgende:
Die filmpjes _O- Ze verzinnen het wel allemaal hoor. Krijgen we telefoonkostenvergoeding voor alle keren dat we naar het Service Centrum moeten bellen? Stellingkasten voor tassen die (zoals vandaag) amper te tillen zijn? In de filmpjes gaan ze doodleuk met een halve tas post op pad, maar iedereen weet dat de gemiddelde wijk wel iets meer heeft dan dat. En ik wil al helemaal geen stuurtas, wat een ondingen zijn dat.

Ook leuk dat in het ene filmpje een man de bezorger is en in het volgende filmpje is hij ineens de klant.. :')
Nee, krijgen we niet :(.

En die filmpjes zijn te hilarisch :') Overigens had ik een paar al gezien op de vergadering. Toen zei een collega nog: "Dat lijkt de ideale wereld van de post." :').
pi_107008557
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik weiger ook om met zo'n ding te werken. Je bent per slot van rekening geen pakezel.

[..]

Nee, de OR kan het ook niet meer tegenhouden, omdat het bedrijfsbeleid de OR te veel ondermijnt.
de directie van Postnl heeft de OR al helemaal in z n zak,
daar heerst gewoon corruptie.
We hebben de koningin nog, er moet iemand zijn die dit kan stilzetten?
pi_107008713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:45 schreef Deezertje het volgende:
Maar feit dat deze filmpjes en tassen etc. er allemaal zijn geeft wel aan dat ze het wel degelijk van plan zijn. Hoorde ook in het filmpje dat de HAH tassen één dag van te voren al worden aangeleverd op het depot, maar pas mogen worden bezorgd op de piekdagen..... Hoe dom?!?! Als de HAH er dus al staat op de daldag (rustige dag) kan je dan toch beter bezorgen?! Dan heb je op de piekdag een iets wat rustigere dag..... Dat 't niet mag oke... maar het is toch veel slimmer om 't te spreiden? :)
Het mag niet omdat een klant opdracht geeft dat het op een bepaalde dag pas mag.
Zoals Gamma en Ah etc,die gaan ze echt niet tegenwerken,deze grote klanten.
Dat het er staat dan weten ze dat al veiliggesteld is.
Pure moderne slavernij
pi_107008866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:02 schreef Blobje het volgende:
Het mailtje wat ik kreeg ging inderdaad over de vakkentas (zie instructiefilmpje hierboven). Wat een gezeik om uit 2 bundels de post uit te zoeken per huis. Soms dan ook nog hah erbij. Snap niet wat ze hier mee willen gaan bereiken behalve dat de postbezorgers veel langer bezig zijn.
die extra tijd zullen ze zeer zeker niet vergoeden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 22:19:02 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107009113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de directie van Postnl heeft de OR al helemaal in z n zak,
daar heerst gewoon corruptie.
We hebben de koningin nog, er moet iemand zijn die dit kan stilzetten?
Gelukkig hebben wij nog geen vaste tijden in de voorbereiding, dat scheelt iig weer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107009286
Zo ophaling10 dramaqueen much? :D
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_107009409
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
als je die filmpjes ziet dan mogen ze voor iedere wijk wel de dubbele tijd geven, zo langzaam gaat het.
Hilarisch, die filmpjes. Wat gaat dat lopen ontzettend langzaam. Als dat hier de norm wordt kan ik beter nog het hele spul mee naar huis nemen, en dan alsnog alles tussen elkaar zetten.

En dan is het ook nog opvallend dat in beide filmpjes zowel de 48 uurs- als de 24 uurs post bestaat uit een bundeltje van 1 cm dik, die je tussen duim en wijsvinger kunt vasthouden. En dat terwijl op de piekdagen de bulk juist bestaat uit plaatwerk. Als je straks rondloopt met stapels TV-gidsen en tijdschriften sta je pas echt te stuntelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')