abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_106680132
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
pi_106680166
Ik heb ook maar even gesolliciteerd bij PostNL. Nu maar wachten op een telefoontje.
pi_106680947
Ik heb weer een aantal open sollicitaties gedaan :)

En ben nog steeds aan het oriënteren om een eigen bedrijf te beginnen. Maar wat??? Hihi.

Ik ga binnenkort maar eens naar een startersdag van KVK :+
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:28:41 #4
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106681025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:40 schreef FS1986NL het volgende:
Voor welke fucntie's hebben jullie gesolliciteerd bij PostNL?
voorbereider (binnenwerk) volgende week woensdag een gesprek
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_106682416
Ik wil graag solliciteren bij een Nederlandse vestiging van een internationaal bedrijf. De vacaturetekst is in het Engels. Betekent dit dat ik mijn sollicitatiebrief (en hiermee mijn c.v. en portofolio) ook in het Engels moet opstellen of volstaat een in het Nederlands geschreven brief?
Even spuiten...zo gepiept!
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:08:50 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106682651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:03 schreef WD.40 het volgende:
Ik wil graag solliciteren bij een Nederlandse vestiging van een internationaal bedrijf. De vacaturetekst is in het Engels. Betekent dit dat ik mijn sollicitatiebrief (en hiermee mijn c.v. en portofolio) ook in het Engels moet opstellen of volstaat een in het Nederlands geschreven brief?
Als de vacaturetekst in het Engels is, zou ik ook een Engelse brief schrijven :Y Al kan je er ook even over bellen natuurlijk, met eventuele andere vraagjes!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106683276
Daar was ik al bang voor :) . Was ook min of meer een retorische vraag. Nu is die brief niet het probleem, maar om mijn c.v. en m.n. ook mijn portofolio om te zetten, dat is een hoop werk. Aan de andere kant; ik wil misschien toch in het buitenland gaan werken, dus het moet toch een keer gebeuren. Maar ik zal inderdaad eerst eens bellen, blijft mijn sollicitatie hopelijk ook wat meer hangen.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_106683783
Ik reageer altijd met een Engelse brief en CV als de vacaturetekst in het Engels is opgesteld. Je hoeft je CV maar één keertje om te zetten, daarna heb je tenminste altijd een Engelse CV bij de hand.

Zelf zie ik de laatste tijd aardig wat leuke vacatures, maar dan staat er in de functie-eisen dat je een "Christelijke levensovertuiging" moet hebben en actief lid moet zijn van een kerkgenootschap. Daar baal ik dan zo van, hè! Mag dit eigenlijk wel? Als ze nou zouden schrijven "geen moslims" of "geen joden" is het vette discriminatie, maar eigenlijk vind ik "geen atheisten" (waar die eis op neer komt) eigenlijk ook niet kunnen.
pi_106683860
hmm het perspectief voor mij is wel aan het dalen, dat was juist wat me een beetje op de been hield :( Zo steeg het ineens enorm en zo daalt het net zo hard weer. Het lijkt de beurs wel.
pi_106683921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:43 schreef Wouzziej het volgende:
Sinds vandaag na 2,5 jaar ook werkzoekend, net op staande voet ontslagen door onenigheid over een aantal dingen.
Dus geen WW?
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:46:24 #11
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106684319
En weer een sollicitatie verzonden, alhoewel de kans op een positief eindresultaat van deze sollicitatie nihil lijkt. Ik heb (te) weinig opleiding genoten in mijn 'doelsector', daar zal ik in 2012 eens iets aan gaan doen ... !
pi_106684697
Ik wil eigenlijk een opleiding gaan volgen binnen de ICT, maar dan wel een BBL variant.
Maar volgens mij wordt dat ook heel moeilijk om nog een BBL plek te bemachtigen, en zeker wat betreft mijn leeftijd (25 jaar)
Eigenlijk zou ik meteen naar het HBO willen, maar om het in deeltijd te gaan doen word me denk ik te moeilijk. En voltijd kan ik niet omdat ik gewoon een fulltime baan nodig heb om mijn kosten te kunnen betalen.

Dus daarom wil ik dit jaar eigenlijk nog een Niveau 3 BBL MBO opleiding gaan doen, en dan wellicht daarna naar het HBO via een 21+ toets.

Maar het is dus een kwestie of iemand mij nog wilt opleiden in verband met mijn leeftijd.
pi_106685099
Heb je niet gewoon recht op studiefinanciering/lening zodat je toch voltijd kan studeren met eventueel een bijbaantje erbij?
pi_106685102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:57 schreef FS1986NL het volgende:
Ik wil eigenlijk een opleiding gaan volgen binnen de ICT, maar dan wel een BBL variant.
Maar volgens mij wordt dat ook heel moeilijk om nog een BBL plek te bemachtigen, en zeker wat betreft mijn leeftijd (25 jaar)
Eigenlijk zou ik meteen naar het HBO willen, maar om het in deeltijd te gaan doen word me denk ik te moeilijk. En voltijd kan ik niet omdat ik gewoon een fulltime baan nodig heb om mijn kosten te kunnen betalen.

Dus daarom wil ik dit jaar eigenlijk nog een Niveau 3 BBL MBO opleiding gaan doen, en dan wellicht daarna naar het HBO via een 21+ toets.

Maar het is dus een kwestie of iemand mij nog wilt opleiden in verband met mijn leeftijd.
Pfoe, ik zou toch echt deeltijd HBO overwegen, misschien kan je een dagje meelopen om het niveau een beetje in te schatten. Deeltijd HBO is echt niet moeilijker dan gewoon HBO, alleen je krijgt minder begeleidende lessen.
Afgaande op de kwalititeit van de lessen die ik gehad heb op HBO zou ik zeggen, lekker boeiend die lessen, gewoon hard studeren dan kom je er wel.
MBO+HBO lijkt me toch echt veel te lang duren op jouw (onze :P) leeftijd.
pi_106685479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef gifkwal het volgende:

Zelf zie ik de laatste tijd aardig wat leuke vacatures, maar dan staat er in de functie-eisen dat je een "Christelijke levensovertuiging" moet hebben en actief lid moet zijn van een kerkgenootschap. Daar baal ik dan zo van, hè! Mag dit eigenlijk wel? Als ze nou zouden schrijven "geen moslims" of "geen joden" is het vette discriminatie, maar eigenlijk vind ik "geen atheisten" (waar die eis op neer komt) eigenlijk ook niet kunnen.
Klinkt inderdaad heel vreemd.. :{
Is het ook niet relevant voor de functie o.i.d.? Dan zou ik het me nog voor kunnen stellen..
Smile, tomorrow will be worse...
pi_106685763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad heel vreemd.. :{
Is het ook niet relevant voor de functie o.i.d.? Dan zou ik het me nog voor kunnen stellen..
Ik werk (bijbaan) ook voor zo'n christelijke organisatie. De organisatie profileert zich sterk alszijde christelijk naar haar clienten. Wellicht dat klanten ook voor ons kiezen door die christelijke insteek.
Dus niet gek dat ze dan christelijke medewerkers willen.

(ik ben overigens helemaal niet christelijk, en dat geneuzel komt me behoorlijk de neus uit, maar dat vertel ik de clienten niet :P).
Ik zou er gewoon op solliciteren en eerlijk zijn als je een eventueel gesprek hebt. Zolang je maar respect hebt voor de religie, boeiend.
pi_106685905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:07 schreef gifkwal het volgende:
Heb je niet gewoon recht op studiefinanciering/lening zodat je toch voltijd kan studeren met eventueel een bijbaantje erbij?
Nou zo dacht ik ook eerst, maar het is al super moeilijk om een bijbaan te vinden op mijn leeftijd.
Ik heb een Horeca achtergrond, maar ik wil de Horeca gewoon echt niet meer in omdat ik er echt klaar mee ben.
En dan kan ik het wel gaan doen, maar dan loop ik daar ook chago rond omdat ik geen reet meer aan vind snap je. Maar ja verder heb ik niet echt meer ervaringen en daardoor wordt het al moeilijk om een bijbaan te vinden.
pi_106686077
In de meeste gevallen die ik heb gezien gaat het om organisaties die vanuit een christelijke insteek zijn ontstaan en/of opereren maar voor de functie zelf is het helemaal niet relevant. Ik heb op één van die vacatures dan ook gewoon gesolliciteerd, ik zie vanzelf wel hoe zwaar ze er nou echt aan tillen. Ik vind zelf religie toch echt aan ondergeschikt belang aan vaardigheden en kwaliteiten. Ik ben overigens wel christelijk opgevoed maar ga nu niet actief naar de kerk of zo. Misschien vinden ze dat nog wel oke.

FS1986NL, in welke stad is de opleiding die je voor ogen hebt of waar woon je nu? In grote steden als Amsterdam en Utrecht moet je denk ik als 25-jarige toch echt wel een studentenbaantje kunnen vinden. Maar ik snap dat het lastig is. Op mijn opleiding zaten trouwens ook zat oudere mensen (van bijvoorbeeld in de dertig) die het in deeltijd deden.
pi_106686513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:07 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Pfoe, ik zou toch echt deeltijd HBO overwegen, misschien kan je een dagje meelopen om het niveau een beetje in te schatten. Deeltijd HBO is echt niet moeilijker dan gewoon HBO, alleen je krijgt minder begeleidende lessen.
Afgaande op de kwalititeit van de lessen die ik gehad heb op HBO zou ik zeggen, lekker boeiend die lessen, gewoon hard studeren dan kom je er wel.
MBO+HBO lijkt me toch echt veel te lang duren op jouw (onze :P) leeftijd.
Ja ik wil liever ook wel naar het HBO hoor, maar dan wel een ICT opleiding die ik in deeltijd kan doen.
Omdat ik nooit echt een schooltype ben geweest, maar meer een werkpaard wil ik dus een deeltijd variant doen.
Maar ja het punt bij mij is, dat ik eerst die 21+ toets moet zien te halen wil ik überhaupt aangenomen worden op school.
En ik ben ook niet de slimste :@ , dus de vraag is of die 21+ toets wel haalbaar is voor mij.
Daarom zat ik te denken om gewoon dan eerst een MBO 3 BBL opleiding te gaan doen, en dan kan ik altijd als ik mijn diploma heb gehaald naar het HBO gaan. Want volgens mij duurt zo'n BBL opleiding op het MBO 2 jaar, en stel ik heb het gehaald dan kan ik met me 27e misschien wel HBO instappen. Voor veel mensen zal dat heel laat zijn, maar stel een bedrijf biedt dat mij aan dan wil ik zeker wel HBO gaan doen. Maar voor nu denk ik dat het een te grote stap zal zijn om in 1 keer vanaf MBO 2, HBO te gaan doen.
pi_106686698
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:30 schreef gifkwal het volgende:
In de meeste gevallen die ik heb gezien gaat het om organisaties die vanuit een christelijke insteek zijn ontstaan en/of opereren maar voor de functie zelf is het helemaal niet relevant. Ik heb op één van die vacatures dan ook gewoon gesolliciteerd, ik zie vanzelf wel hoe zwaar ze er nou echt aan tillen. Ik vind zelf religie toch echt aan ondergeschikt belang aan vaardigheden en kwaliteiten. Ik ben overigens wel christelijk opgevoed maar ga nu niet actief naar de kerk of zo. Misschien vinden ze dat nog wel oke.

FS1986NL, in welke stad is de opleiding die je voor ogen hebt of waar woon je nu? In grote steden als Amsterdam en Utrecht moet je denk ik als 25-jarige toch echt wel een studentenbaantje kunnen vinden. Maar ik snap dat het lastig is. Op mijn opleiding zaten trouwens ook zat oudere mensen (van bijvoorbeeld in de dertig) die het in deeltijd deden.
Ik woon nu in Dordrecht en probeer ook wat in Dordrecht en omstreken te vinden.

Ja daarom wil ik ook deeltijd gaan doen, zodat je niet met allemaal jongere in de klas komt te zitten van 17 a 18. De meeste hebben nog zoiets van, het moet etc, terwijl ik echt gewoon serieus aan een opleiding wil beginnen.
pi_106688846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:37 schreef skinflint het volgende:

[..]

Dus geen WW?
ik heb een Vaststellingsovereenkomst gekregen waardoor ik gewoon recht heb op een WW gelukkig.

nu mn CV maar eens updaten en weer zoeken naar een baan.
pi_106689091
Begin februari werkloos :'(

Zoek werk in de IT, bij voorkeur als starter in Microsoft Packages of Oracle, ben junior :)
pi_106689410
Waaaaaar kan je als starter (dus echt minimaal relevante werkervaring) nou het best naar vacatures zoeken? (Universitair diploma). Ik zoek me echt gek: meest bekende vacaturesites, met behulp van google, twitter of gewoon direct naar websites van bedrijven die ik ken.. ik weet het echt niet meer. Ik kan alleen maar tot de volgende conclusie komen: óf ik zoek nog steeds op de verkeerde plek, óf er zijn gewoon echt geen startersbanen in de omgeving in mijn vakgebied.

Ik hoop echt dat ik verkeerd zoek :').
pi_106689681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 10:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Toch lekker om bezig te zijn en centjes te verdienen lijkt me zo! :Y ieks, luiers :D Zo leer je nog eens wat _O-

Ik doe vandaag de afronding van mijn uitzendwerk, morgen mag ik namelijk aan de slag! O+
Ooh helemaal overheen gelezen! Wat goed! Heb je werk gevonden in de richting van je niveau/opleiding/branche? :s) Gefeliciteerd in elk geval! Ik hoop dat het bevalt! :)
pi_106689840
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Waaaaaar kan je als starter (dus echt minimaal relevante werkervaring) nou het best naar vacatures zoeken? (Universitair diploma). Ik zoek me echt gek: meest bekende vacaturesites, met behulp van google, twitter of gewoon direct naar websites van bedrijven die ik ken.. ik weet het echt niet meer. Ik kan alleen maar tot de volgende conclusie komen: óf ik zoek nog steeds op de verkeerde plek, óf er zijn gewoon echt geen startersbanen in de omgeving in mijn vakgebied.

Ik hoop echt dat ik verkeerd zoek :').
Ik zou zeggen durf outside the box te denken. Mijn beste kansen kwamen altijd vanuit onverwachtse hoek. Ga gewoon eens naar een beurs zonder de verwachting dat het wat moet opleveren. En een netwerk opbouwen helpt ook wel, ik kon gelijk bij mijn complete netwerk van de vorige keer aankloppen nu ik weer werkloos zal worden.
pi_106696475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:43 schreef Wouzziej het volgende:
Sinds vandaag na 2,5 jaar ook werkzoekend, net op staande voet ontslagen door onenigheid over een aantal dingen.
En daar ga je zo mee akkoord?
pi_106699436
Wat valt er niet mee akkoord te gaan?
of we gaan goed uit elkaar, en mn studieschuld word kwijtgescholden.
of de kantonrechter komt erbij kijken en dan mag ik het volledige studiebedrag terugbetalen.

ik kom er in dit geval zo het beste uit, krijg 3 maanden doorbetaald en mn studieschuld word kwijtgescholden.
pi_106699624
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:07 schreef Wouzziej het volgende:
Wat valt er niet mee akkoord te gaan?
of we gaan goed uit elkaar, en mn studieschuld word kwijtgescholden.
of de kantonrechter komt erbij kijken en dan mag ik het volledige studiebedrag terugbetalen.

ik kom er in dit geval zo het beste uit, krijg 3 maanden doorbetaald en mn studieschuld word kwijtgescholden.
Ik hoop voor je dat je snel ander werk hebt, want je hebt geen recht op een ww-uitkering
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:11:25 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_106699695
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je snel ander werk hebt, want je hebt geen recht op een ww-uitkering
Met een vaststellings- / beëindigingsovereenkomst heb je er wel recht op.
Dan ga je akkoord met ontslag en is het ontslag op wederzijdse gronden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_106701662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:07 schreef Wouzziej het volgende:
Wat valt er niet mee akkoord te gaan?
of we gaan goed uit elkaar, en mn studieschuld word kwijtgescholden.
of de kantonrechter komt erbij kijken en dan mag ik het volledige studiebedrag terugbetalen.

ik kom er in dit geval zo het beste uit, krijg 3 maanden doorbetaald en mn studieschuld word kwijtgescholden.
Ga er dan vanuit dat je aan de hand van een beëindigingsovereenkomst de ovk hebt beëindigd. Klinkt i i g niet echt als een ontslag op staande voet
pi_106717113
Zo weer een gesprek bij een detacheerder/werving en selectiebureau. Dit is wel de laatste waar ik voorlopig heen ga. Het is toch heel erg hetzelfde verhaal en de lijstjes met vacatures vertonen ook wel erg veel overeenkomsten. Zou fijn zijn om eens ergens anders dan een detacheerder een gesprek te hebben. zucht. :{
pi_106717389
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:35 schreef Schuifpui het volgende:
Zo weer een gesprek bij een detacheerder/werving en selectiebureau. Dit is wel de laatste waar ik voorlopig heen ga. Het is toch heel erg hetzelfde verhaal en de lijstjes met vacatures vertonen ook wel erg veel overeenkomsten. Zou fijn zijn om eens ergens anders dan een detacheerder een gesprek te hebben. zucht. :{
Je kunt er heel makkelijk omheen is mijn ervaring. Je kan zelf op HR afstappen, open sollicitaties doen, je netwerk aanspreken, naar carrierebeurzen gaan, etc. Ik heb niets aan iemand die alleen bezig is met afwijzingen versturen.
pi_106717526
Heb zelf al een hoop open sollicitaties gedaan, voornamelijk geen reacties daarop gehad en een paar afwijzingen. Carrièrebeurzen ben ik ook wel geweest, maar heb niet echt het idee dat het voor mij werkt. Ik voel me nogal ongemakkelijk en het levert steeds niets op. Een netwerk heb ik niet echt, ben nog starter. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet terecht, daarnaast bij enkele bedrijven via via gesolliciteerd, maar die hadden niets voor me.
pi_106717679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
Heb zelf al een hoop open sollicitaties gedaan, voornamelijk geen reacties daarop gehad en een paar afwijzingen. Carrièrebeurzen ben ik ook wel geweest, maar heb niet echt het idee dat het voor mij werkt. Ik voel me nogal ongemakkelijk en het levert steeds niets op. Een netwerk heb ik niet echt, ben nog starter. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet terecht, daarnaast bij enkele bedrijven via via gesolliciteerd, maar die hadden niets voor me.
Ik denk dat het juist bij een open sollicitatie des te belangrijker is dat je erachteraan belt.

Ja ik ben persoonlijk ook wat losser geworden, waardoor een beurs vaak meer oplevert dan ik van tevoren verwacht. Gewoon hoppa, dat bedrijf lijkt me wel leuk, even iemand aanspreken en vertel me maar wat (als icebreaker, maakt niet uit dat je het eigenlijk al weet). Wat maakt niet uit, we raken wel aan de praat. Je kunt alleen maar winnen, je hebt in principe niet zoveel te verliezen. Een groot deel van mijn netwerk begon eigenlijk via een beurs.
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:45:31 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106719203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Waaaaaar kan je als starter (dus echt minimaal relevante werkervaring) nou het best naar vacatures zoeken? (Universitair diploma). Ik zoek me echt gek: meest bekende vacaturesites, met behulp van google, twitter of gewoon direct naar websites van bedrijven die ik ken.. ik weet het echt niet meer. Ik kan alleen maar tot de volgende conclusie komen: óf ik zoek nog steeds op de verkeerde plek, óf er zijn gewoon echt geen startersbanen in de omgeving in mijn vakgebied.

Ik hoop echt dat ik verkeerd zoek :').
Ben bang dat je niet verkeerd zoekt :P. Ik heb ook alle mogelijkheden benut: verschillende vacaturesites, Twitter, googlen op vacature en functie etc. Je moet toch echt een keer mazzel hebben, vrees ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_106720307
Helaas niet geworden, andere mensen hadden meer ervaring... nu maar weer verder solliciteren.
pi_106723975
Pff...ook ik zit weer zonder werk.. :{ Wegens te weinig werk zijn er een hoop mensen bij ons ontslagen..ben dus druk aan het solliciteren, volgende week al een training bij een callcenter :D *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_106724761
Morgen 2de sol gesprek bij een bedrijf. Ben benieuwd. Gesprek met dezelfde personen in ieder geval
pi_106731121
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
Heb zelf al een hoop open sollicitaties gedaan, voornamelijk geen reacties daarop gehad en een paar afwijzingen. Carrièrebeurzen ben ik ook wel geweest, maar heb niet echt het idee dat het voor mij werkt. Ik voel me nogal ongemakkelijk en het levert steeds niets op. Een netwerk heb ik niet echt, ben nog starter. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet terecht, daarnaast bij enkele bedrijven via via gesolliciteerd, maar die hadden niets voor me.
Wat voor werk zoek jij dan, wat heb je gedaan?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106733644
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2012 18:44 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wat voor werk zoek jij dan, wat heb je gedaan?
Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, aan de TU Delft. Waardeloze studie. De laatste weken vooral in de luchtvaartsector gezocht, maar daar is niet zoveel in te vinden. Zoek zowel binnen als buiten Nederland. Nu ook een beetje naar andere sectoren (werktuigbouw bijv) aan het kijken.
pi_106734372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, aan de TU Delft. Waardeloze studie. De laatste weken vooral in de luchtvaartsector gezocht, maar daar is niet zoveel in te vinden. Zoek zowel binnen als buiten Nederland. Nu ook een beetje naar andere sectoren (werktuigbouw bijv) aan het kijken.
Hoe worden er op jouw sollicitaties werktuigbouw gereageerd, met deze opleiding? Aan wat voor functie's denk je dan?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106734781
In principe is L&R gewoon werktuigbouw, maar toegepast op luchtvaart en ruimtevaart. Tot nu toe alleen hele standaard afwijzingen en vooral geen reacties gehad. Ik zoek vooral in functies als production engineering, concept engineering etc. Ik wil niet al te specialistisch computerwerk doen, verder maakt het me niet zo heel veel uit.
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:25:42 #43
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106735316
Maandagochtend 10:50 uur sollicitatiegesprek bij PostNL. Zal dan meteen doorgeven dat ik binnen 2 weken op vakantie ben en tevens weg ben als er weer een nieuwe betrekking in mijn doelgebied opduikt. Hoop dat ze me dan nog willen :')
pi_106735561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandagochtend 10:50 uur sollicitatiegesprek bij PostNL. Zal dan meteen doorgeven dat ik binnen 2 weken op vakantie ben en tevens weg ben als er weer een nieuwe betrekking in mijn doelgebied opduikt. Hoop dat ze me dan nog willen :')
Mij wilden ze niet. Het was de investering voor hun niet waard als ik binnen een paar maanden weg zou gaan.

Dus als je echt graag bij PostNL wil werken, moet je zeggen dat je van plan bent om er een tijd te blijven werken. Ook moet je niet meer dan 8-10 uur willen werken. Als je zegt dat je op zoek bent naar werk voor 32 uur(zoals ik), dan beginnen ze er niet aan tenzij je ernaast een ander baantje hebt.
pi_106735673
Ok, ik heb naar mijn idee wel vaak vacature's voorbij zien komen waar een HBO Werktuigbouwkunde voor gevraagd wordt, al dan niet met ervaring. Al is het niet meteen wat je zoekt (ik heb de vacature's nooit serieus bekeken) waarschijnlijk, qua niveau, zal ik eens eraan denken als ik er een tegenkom. Zelf ben ik ook bezig met mezelf omhoog werken in de praktijk, ik ben begonnen als hulp monteur, doorgegroeid tot leidinggevend, het kantoor op als werkvoorbereider, nu waarschijijk een nieuwe baan met mogelijkheden richting projectleider en wie weet wat er in de toekomst nog mogelijk is. Nu is de installatietechniek misschien een andere tak van sport, maar ik denk dat het in deze tijd wel zo werkt. Maar goed, ik ken jouw situatie niet en kan daar verder niet over beslissen, het is ook niet altijd op die manier te doen natuurlijk :P
Wie niet dom is moet slim zijn!
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:43:55 #46
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106736319
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:30 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Mij wilden ze niet. Het was de investering voor hun niet waard als ik binnen een paar maanden weg zou gaan.

Dus als je echt graag bij PostNL wil werken, moet je zeggen dat je van plan bent om er een tijd te blijven werken. Ook moet je niet meer dan 8-10 uur willen werken. Als je zegt dat je op zoek bent naar werk voor 32 uur(zoals ik), dan beginnen ze er niet aan tenzij je ernaast een ander baantje hebt.
Ik had je verhaal gelezen, wel zuur uiteraard :o

Zal inderdaad zeggen dat ik genoegen neem met 10 uur en dat ik op zaterdagen beschikbaar blijf, ook als een nieuwe voltijd baan een feit is. Een zaterdag van 12:00 tot 15:00 ofzo erbij werken is niet direct afmattend :7
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:56:20 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106737009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik had je verhaal gelezen, wel zuur uiteraard :o

Zal inderdaad zeggen dat ik genoegen neem met 10 uur en dat ik op zaterdagen beschikbaar blijf, ook als een nieuwe voltijd baan een feit is. Een zaterdag van 12:00 tot 15:00 ofzo erbij werken is niet direct afmattend :7
Als jij een nieuwe voltijdbaan heb stop je gewoon met PostNL, ongeacht wat je afgesproken hebt ^O^. Zo nauw nemen ze het zelf ook niet met de regeltjes :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:57:00 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106737061
En idd, mij wilden ze ook niet, want ze waren bang dat ik gauw weer weg zou zijn.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 januari 2012 @ 21:17:51 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106738437
Dacht dat ze een aantal jaren geleden met uitwerktermijn werkten? Kan veranderd zijn ondertussen, ik hou 't allemaal niet zo bij op dat gebied ... !
pi_106742606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:16 schreef Nezhi het volgende:
Helaas niet geworden, andere mensen hadden meer ervaring... nu maar weer verder solliciteren.
Ook zo'n lekkere dooddoener, net als "sorry, maar we hebben gekozen voor mensen die beter bij het door ons gezochte profiel pasten". Als ze nou ook nog even aangaven in welk opzicht.

Overigens bestaat de kans dat ik bij een oud-werkgever aan de slag kan, zij het op freelance-/projectbasis o.i.d.. Maakt mij niet, ik ben weer van de straat. Eerst eens uitzoeken hoe of wat m.b.t tot mijn uitkering.
Even spuiten...zo gepiept!
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:22:54 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106745271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:59 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ooh helemaal overheen gelezen! Wat goed! Heb je werk gevonden in de richting van je niveau/opleiding/branche? :s) Gefeliciteerd in elk geval! Ik hoop dat het bevalt! :)
Dank je wel :D Niet in de richting van mijn opleiding, wel iets in de richting waar ik al wat werkervaring in had maar dan uitgebreider (en ik denk ook veel leuker! *O* ). Ik heb vandaag mijn eerste dag gehad en het was supervermoeiend maar ook tof O+

Ik kan je een dezer dagen anders wel een lijstje met sites PMen waar ik zoal op keek? Wie weet zit er eentje tussen die je nog niet kent. Alleen nu niet, want tijd om te maffen! :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106746463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:35 schreef WD.40 het volgende:

[..]

Ook zo'n lekkere dooddoener, net als "sorry, maar we hebben gekozen voor mensen die beter bij het door ons gezochte profiel pasten". Als ze nou ook nog even aangaven in welk opzicht.

Ja, nodig mij dan niet uit, ze kunnen toch vantevoren mijn CV lezen? :')
pi_106750626
Zijn werkgevers dit laatste jaar nou zo ontzettend veeleisend geworden, of ligt dat aan mij?

Ik word door allerlei recruiters benaderd die 'de perfecte baan' hebben, maar wanneer ik eenmaal op gesprek ben geweest blijft het angstvallig stil. En dat terwijl dit soort gesprekken (en sollicitatiegesprekken) me redelijk makkelijk afgaan. Ze geven je het gevoel dat je er wel uit gaan komen daar, maar het draait in 9 van de 10 gevallen uit op een teleurstelling. Zelfs bij functies waar ik prima match qua ervaring en opleiding is er altijd wel weer iets wat negatief uitpakt voor mij.

Ja, ik ben me ervan bewust dat ik de laatste twee jaar meerdere korte functies heb gehad en dat mijn CV er daardoor wat jobhopperig uitziet, maar is het niet meer zo dat het altijd beter is om ergens tijdelijk te werken dan om doelloos en nutteloos, WW- of bijstand trekkend thuis te zitten??? Kennelijk niet als ik de afwijzingen mag geloven. Want met veel tijdelijk werk word je afgedaan als een jobhopper, MAAR wanneer je voor die specifieke baan gaat en de rest afwijst krijg je weer gezeur over een te groot gat in je CV. En zo blijf je maar in dat cirkeltje hangen.

Ik begin zo zoetjes aan ontzettend geaggiteerd te raken van die honderden kutsmoezen om iemand alsnog af te wijzen. En het is toch niet zo dat ik nu al, met mijn 34 jaar, al te oud ben bevonden??? Zoiets is heel erg ontmoedigend en demotiverend voor elke werkzoeker, wanneer je voor de zoveelste keer een mail of brief thuis krijgt met zo'n standaard afwijzing dat ze 'iemand hebben gevonden die beter in het profiel past en beter aansluitende werkervaring heeft'.

En bij het UWV roepen ze dan: "Je moet solliciteren op elke baan!" Hebben die mensen wel enig benul van hoe de arbeidsmarkt werkt tegenwoordig? Alsof ik met mijn tien jaar financieel administratieve ervaring en HBO-opleiding wordt aangenomen als dozenvouwer of lopende bandwerk. Zelfs bij simpele callcenterfuncties word ik afgewezen omdat ik en geen starter meer ben en te overgekwalificeerd, waardoor ik zo weer weg zou zijn (en daar hebben ze wel gelijk in, want callcenterwerk is ongelofelijk kut).

Ik blijf in ieder geval stug doorzoeken en solliciteren en opdraven bij elke recruiter die me gouden bergen belooft, maar om nou te zeggen dat ik elke ochtend goedlachs en hoopvol tegemoet ga, nee. Ik geloof best dat er mensen zijn die hierdoor in een depressie kunnen raken, want soms voel je je knap waardeloos en weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen thuis. Vooral wanneer de mensen in je omgeving wel gewoon werk hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door skinflint op 13-01-2012 05:31:39 ]
  vrijdag 13 januari 2012 @ 10:10:55 #54
251893 WD.40
Multispray
pi_106753178
Heeft hier iemand trouwens ervaring met freelance/payroll o.i.d. naast een uitkering?
Even spuiten...zo gepiept!
pi_106753389
Ik ben zelf nu zoekend naar een job binnen de techniek (Elektromonteur). Altijd hobby van me geweest, alleen nooit een opleiding voor gevolgd. Nu probeer ik voor Leerling Monteur te solliciteren bij verschillende bedrijven, maar tot nu toe nog geen positieve reactie gehad alleen maar afwijzingen. Dit komt natuurlijk ten eerste omdat ik geen ervaring heb en geen opleiding, maar waarom dan Leerling Monteur? (Met toebehorende opleiding). En tja ik ben ook al 26 nu (bijna 27.) Dat zal waarschijnlijk ook een belangrijke rol spelen.
Cheers!
pi_106753507
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:21 schreef Berik1985 het volgende:
Ik ben zelf nu zoekend naar een job binnen de techniek (Elektromonteur). Altijd hobby van me geweest, alleen nooit een opleiding voor gevolgd. Nu probeer ik voor Leerling Monteur te solliciteren bij verschillende bedrijven, maar tot nu toe nog geen positieve reactie gehad alleen maar afwijzingen. Dit komt natuurlijk ten eerste omdat ik geen ervaring heb en geen opleiding, maar waarom dan Leerling Monteur? (Met toebehorende opleiding). En tja ik ben ook al 26 nu (bijna 27.) Dat zal waarschijnlijk ook een belangrijke rol spelen.
In welke regio? Je bent idd 2-3x zo duur als een "jochie" van 16, maar aan de andere kant pik je alles wel sneller op en je zelfstandigheid is wel een stuk beter. Wat doe / deed je voor werk?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106753803
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:26 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

In welke regio? Je bent idd 2-3x zo duur als een "jochie" van 16, maar aan de andere kant pik je alles wel sneller op en je zelfstandigheid is wel een stuk beter. Wat doe / deed je voor werk?
Ik werk nu in de detailhandel (supermarkt, kledingzaken, etc) Ben assistent filiaalmanager dus al leidinggevende capaciteiten en ervaring. Maar ik woon dus in het mooie Limburg, alleen werk vinden hier is NIET mooi (en dat rottige dialect ook niet btw:P).

Ben nu wel bezig met een basisdiploma van LOI (Elektro). Maar of dit me de kans geeft betwijfel ik.

Heb jij hier ervaring mee?:)
Cheers!
pi_106753912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:37 schreef Berik1985 het volgende:

[..]

Ik werk nu in de detailhandel (supermarkt, kledingzaken, etc) Ben assistent filiaalmanager dus al leidinggevende capaciteiten en ervaring. Maar ik woon dus in het mooie Limburg, alleen werk vinden hier is NIET mooi (en dat rottige dialect ook niet btw:P).

Ben nu wel bezig met een basisdiploma van LOI (Elektro). Maar of dit me de kans geeft betwijfel ik.

Heb jij hier ervaring mee?:)
Nou, ik ben dus begonnen als installatiemonteur, maar op mijn 16de als hulp en zo eigenlijk verder gegaan. Maar toen waren de tijden nog beter. Het is lastig, maar gelukkig dat je nog een baan hebt, anders zou je misschien ergens "stage" kunnen lopen, dan bouw je al wat ervaring op. Maar ik denk dat je idd niet in de juiste regio zit ;( . Waarom heb je die keuze gemaakt en wat wil je er later mee bereiken? Gewoon uit pure nieuwsgierigheid :)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106754121
Nou meer omdat de detailhandel me de kont uit hangt. Het is keihard werken (niet dat andere banen dat niet zijn overigens) met heel weinig waardering. Het moet altijd beter, omzet steeds hoger, etc etc. Ik heb bijvoorbeeld een ALL-IN-CONTRACT en ik krijg dus iedere week 37 uur betaald + 3 atv. Maak ik meer uren krijg ik niks ervoor, maak ik minder uren krijg ik minder uren uitbetaald maar dat is niet de bedoeling van zo'n contract. En dat zijn allemaal van die punten dat ik denk je moet mensen motiveren niet misbruiken.

Ik wil binnen de techniek ook in de toekomst leidinggevende worden dus zoals werkvoorbereider etc.
Beste vriend van me werkt er al (Bij Stork) en die is er ook met zijn 23ste mee begonnen dus eigenlijk hetzelfde zoals ik omdat je na je 23ste niet duurder wordt qua leeftijd. En ik vind het gewoon werk met heel veel waardering je bouwt iets op, repareert iets waarna de mensen blij zijn dat je dat gedaan hebt. Natuurlijk zijn er binnen iedere sector minpunten, maar dat is logisch.

Maar het is gewoon die leeftijd. Maar jij denkt dus dat ik stage kan lopen bij bedrijven want daar ben ik nu over na aan het denken om dat te gaan doen. Het maakt me niet uit om eigen tijd ergens in te steken heb ik nota benen al aantal jaren gedaan binnen Jumbo.
Cheers!
pi_106754697
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:49 schreef Berik1985 het volgende:
Nou meer omdat de detailhandel me de kont uit hangt. Het is keihard werken (niet dat andere banen dat niet zijn overigens) met heel weinig waardering. Het moet altijd beter, omzet steeds hoger, etc etc. Ik heb bijvoorbeeld een ALL-IN-CONTRACT en ik krijg dus iedere week 37 uur betaald + 3 atv. Maak ik meer uren krijg ik niks ervoor, maak ik minder uren krijg ik minder uren uitbetaald maar dat is niet de bedoeling van zo'n contract. En dat zijn allemaal van die punten dat ik denk je moet mensen motiveren niet misbruiken.

Ik wil binnen de techniek ook in de toekomst leidinggevende worden dus zoals werkvoorbereider etc.
Beste vriend van me werkt er al (Bij Stork) en die is er ook met zijn 23ste mee begonnen dus eigenlijk hetzelfde zoals ik omdat je na je 23ste niet duurder wordt qua leeftijd. En ik vind het gewoon werk met heel veel waardering je bouwt iets op, repareert iets waarna de mensen blij zijn dat je dat gedaan hebt. Natuurlijk zijn er binnen iedere sector minpunten, maar dat is logisch.

Maar het is gewoon die leeftijd. Maar jij denkt dus dat ik stage kan lopen bij bedrijven want daar ben ik nu over na aan het denken om dat te gaan doen. Het maakt me niet uit om eigen tijd ergens in te steken heb ik nota benen al aantal jaren gedaan binnen Jumbo.
Heel logisch als ik dit zeg, maar als je ergens in dienst komt ben je meteen een kostenpost. Als je ergens solliciteert en je geeft aan eerst 5? weken als stagair mee te lopen, heb je iig al een basis. Heb je dat al geprobeerd of nog niet? Ik ben niet zo bekend in die regio, dus ik kan helaas niet een paar bedrijven opnoemen :P Alsnog staat niet elke directeur daar nu om te springen, omdat er bij de meeste bedrijven werk tekort ipv personeelstekort is. Weet je wel welke richting je in zou willen dan? Particulier, bouw, woningbouw, utiliteit?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106755052
Nee richting weet ik nog niet. Maar ik heb nog niet geprobeerd stage (eerste 5 weken of meer) erbij te zetten. Maar dit is inderdaad een goed plan. Op deze manier kan ik natuurlijk laten zien dat ik erg gemotiveerd ben en er ook voor wil gaan. Ik heb een hele lijst met bedrijven, maar het is gewoon kut hier in Limburg, weinig projecten etc.
Cheers!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38:53 #62
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106757267
Vanmorgen ontving ik bericht dat een vacature -waarop ik solliciteerde- al vervuld was. Ik blijf echter enige tijd in portefeuille. Een paar uur later kreeg ik van een andere organisatie te horen dat ik uitgenodigd ben voor een kennismakingsgesprek.

Situatie lijkt niet kansloos al met al, garanties zijn er niet natuurlijk.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:45:31 #63
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106759690
En een brief binnen van een andere organisatie: ontvangstbevestiging. Kan zoiets niet per mail, spaar de bomen :6
pi_106774965
*O* Aangenomen *O* :):)
pi_106789948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 05:16 schreef skinflint het volgende:
Zijn werkgevers dit laatste jaar nou zo ontzettend veeleisend geworden, of ligt dat aan mij?

Ik word door allerlei recruiters benaderd die 'de perfecte baan' hebben, maar wanneer ik eenmaal op gesprek ben geweest blijft het angstvallig stil. En dat terwijl dit soort gesprekken (en sollicitatiegesprekken) me redelijk makkelijk afgaan. Ze geven je het gevoel dat je er wel uit gaan komen daar, maar het draait in 9 van de 10 gevallen uit op een teleurstelling. Zelfs bij functies waar ik prima match qua ervaring en opleiding is er altijd wel weer iets wat negatief uitpakt voor mij.

Ja, ik ben me ervan bewust dat ik de laatste twee jaar meerdere korte functies heb gehad en dat mijn CV er daardoor wat jobhopperig uitziet, maar is het niet meer zo dat het altijd beter is om ergens tijdelijk te werken dan om doelloos en nutteloos, WW- of bijstand trekkend thuis te zitten??? Kennelijk niet als ik de afwijzingen mag geloven. Want met veel tijdelijk werk word je afgedaan als een jobhopper, MAAR wanneer je voor die specifieke baan gaat en de rest afwijst krijg je weer gezeur over een te groot gat in je CV. En zo blijf je maar in dat cirkeltje hangen.

Ik begin zo zoetjes aan ontzettend geaggiteerd te raken van die honderden kutsmoezen om iemand alsnog af te wijzen. En het is toch niet zo dat ik nu al, met mijn 34 jaar, al te oud ben bevonden??? Zoiets is heel erg ontmoedigend en demotiverend voor elke werkzoeker, wanneer je voor de zoveelste keer een mail of brief thuis krijgt met zo'n standaard afwijzing dat ze 'iemand hebben gevonden die beter in het profiel past en beter aansluitende werkervaring heeft'.

En bij het UWV roepen ze dan: "Je moet solliciteren op elke baan!" Hebben die mensen wel enig benul van hoe de arbeidsmarkt werkt tegenwoordig? Alsof ik met mijn tien jaar financieel administratieve ervaring en HBO-opleiding wordt aangenomen als dozenvouwer of lopende bandwerk. Zelfs bij simpele callcenterfuncties word ik afgewezen omdat ik en geen starter meer ben en te overgekwalificeerd, waardoor ik zo weer weg zou zijn (en daar hebben ze wel gelijk in, want callcenterwerk is ongelofelijk kut).

Ik blijf in ieder geval stug doorzoeken en solliciteren en opdraven bij elke recruiter die me gouden bergen belooft, maar om nou te zeggen dat ik elke ochtend goedlachs en hoopvol tegemoet ga, nee. Ik geloof best dat er mensen zijn die hierdoor in een depressie kunnen raken, want soms voel je je knap waardeloos en weet je van gekkigheid niet meer wat je moet doen thuis. Vooral wanneer de mensen in je omgeving wel gewoon werk hebben.
Klopt, je moet je goed weren tegen deze gevoelens. Neem ze serieus, uit ze, praat erover en zoek daarna afleiding. Accepteren dat ze erbij horen is (iig voor mij) de allerbeste strategie om ze een plaats te geven. Ik herken het ook wel, ik word ook vaak afgewezen om kleine dingetjes. Luister niet naar mensen die zeggen dat deze gevoelens onterecht zijn of niet productief zijn of anderszins suggeren dat je ze niet mag hebben, anders krop je ze op en straal je ze onbewust uit op je gesprekken.

Voor mij zit het perspectief eindelijk weer in een stijgende lijn. Heb maandag een gesprek. Ik heb daarnaast nog 2 andere sollicitaties gedaan, in beide gevallen heb ik een brief gestuurd.

@Woussie, gefeliciteerd, wat fijn!
pi_106791792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 10:37 schreef Berik1985 het volgende:

[..]

Ik werk nu in de detailhandel (supermarkt, kledingzaken, etc) Ben assistent filiaalmanager dus al leidinggevende capaciteiten en ervaring. Maar ik woon dus in het mooie Limburg, alleen werk vinden hier is NIET mooi (en dat rottige dialect ook niet btw:P).

Ben nu wel bezig met een basisdiploma van LOI (Elektro). Maar of dit me de kans geeft betwijfel ik.

Heb jij hier ervaring mee?:)
Ik woon in Helmond, en mijn vader is elektricien en die heeft ook vaak stagiaires, en mennekes die met een opleiding bezig zijn/klaar zijn :Y
Dus ik weet niet waar in Limburg je woont...maar anders kan ik miss wel even wat navraag voor je doen bij mn vader?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_106791803
een advies van iemand met een baan,,,laat jezelf omscholen tot proces-operator!
barst van het werk en betaald over het algemeen heel prima (alleen wel wisseldiensten draaien..)
heb het zelf jaren gedaan en voor het geld is het prima .
ben nu werkzaam in de IT en dat is toch een stukje minder maarja ook geen wisseldiensten
pi_106794597
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:18 schreef Woussie1987 het volgende:
*O* Aangenomen *O* :):)
Nice, gefeliciteerd! :D
  zaterdag 14 januari 2012 @ 10:44:49 #69
365167 Knuffeltutje
Soms met een rijmpje
pi_106795777
Het probleem is de targetmentaliteit. Recruiters moeten tegenwoordig zoveel kandidaten per uur/dag spreken of behandelen en krijgen daarnaast zelfs een bonus voor het aannemen van "goeie" sollicitanten. Ik wist niet wat ik hoorde, ik ving dit een keer op toen ergens de deur open stond en ik zat te wachten voor een gesprek.

Dus dit verklaart waarom je alsnog wordt uitgenodigd als ze je eigenlijk al niet zo passend vinden, en waarom je dan ook om iets lulligs wordt afgewezen zonder duidelijke reden. Walgelijk en demotiverend concept dat gezeik met die recruiters.
Ik hou van knus, ik hou van knuffelen, ik hou van aan lieve mannen snuffelen en frutselen.
Ik ben geen stomme kloon. Ik ben geen newbie.
pi_106798538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:18 schreef Woussie1987 het volgende:
*O* Aangenomen *O* :):)
dat heb je snel gedaan.... feli.
pi_106803371
Wordt je eigenlijk snel aangenomen als je Callcenter werk wilt gaan doen?
Want het schiet allemaal niet echt op zo, en daarom zit ik eraan te denken om toch maar voor even Callcenter werk te gaan doen.
pi_106804034
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:57 schreef FS1986NL het volgende:
Wordt je eigenlijk snel aangenomen als je Callcenter werk wilt gaan doen?
Want het schiet allemaal niet echt op zo, en daarom zit ik eraan te denken om toch maar voor even Callcenter werk te gaan doen.
Het callcenter waar ik naartoe ging had twee dagen training, eerste dag was alles uitleggen + de mensen met een slechte stem/stemgebruik werden er al gelijk uitgepikt, de tweede dag moest je het echt doen. Dan gingen ze kijken of je met verdere training een goede callcenter agent zou worden. En dan kon je de maandag erna al beginnen.
pi_106805636
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:17 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Het callcenter waar ik naartoe ging had twee dagen training, eerste dag was alles uitleggen + de mensen met een slechte stem/stemgebruik werden er al gelijk uitgepikt, de tweede dag moest je het echt doen. Dan gingen ze kijken of je met verdere training een goede callcenter agent zou worden. En dan kon je de maandag erna al beginnen.
Wat verstaan ze onder slechte stem/stemgebruik? Dat je echt onduidelijk praat en binnensmonds

Moet je dan echt super duidelijk kunnen praten?

Ik kan best vrij duidelijk praten omdat ik al van mezelf vrij hard praat :@ , maar op sommige momenten praat ik wel een klein beetje binnensmonds.

En werd jij snel aangenomen of niet?
pi_106806061
Net maar eens een planning gemaakt om te kijken wanneer werkloos ook dakloos wordt. Dat gaat toch eigenlijk vrij rap. :'(
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:35:19 #75
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106806763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:19 schreef Schuifpui het volgende:
Net maar eens een planning gemaakt om te kijken wanneer werkloos ook dakloos wordt. Dat gaat toch eigenlijk vrij rap. :'(
Heb je geen hulp van het uwv?
Niet dat dat een vetpot is maar voor mij was het voldoende om iig de maandelijkse lasten net te volbrengen.
Nog twee weken en dan krijg ik een beoordelings gesprek. Hoewel ik me niet echt zorgen maak is het wel spannend. :Y
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_106808056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:07 schreef FS1986NL het volgende:

[..]

Wat verstaan ze onder slechte stem/stemgebruik? Dat je echt onduidelijk praat en binnensmonds

Moet je dan echt super duidelijk kunnen praten?

Ik kan best vrij duidelijk praten omdat ik al van mezelf vrij hard praat :@ , maar op sommige momenten praat ik wel een klein beetje binnensmonds.

En werd jij snel aangenomen of niet?
Ik was door maar had een andere tijdelijke functie gekozen.
Slecht stemgebruik - monotoon praten, te verlegen, zacht, stotteren etc. Een accent, ook al ben je prima verstaanbaar, zorgde er ook voor dat je weg moest. Binnenmonds is in het begin niet zo erg, je moet gewoon proberen heel duidelijk de laatste letter van een woord uit te spreken :')
pi_106808291
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:19 schreef Schuifpui het volgende:
Net maar eens een planning gemaakt om te kijken wanneer werkloos ook dakloos wordt. Dat gaat toch eigenlijk vrij rap. :'(
Welke richting heb je gedaan? Toevallig C&S? Ben zelf ook een beetje aan het rondkijken nu en kom in die richting nog wel wat tegen zo af en toe.
Heb zelf dus ook L&R gedaan en heb ook een lange tijd moeten zoeken. Ook dezelfde ervaringen met recruiters, kreeg alleen maar vacatures die totaal niet aansloten aangeboden maar waar ze denk ik zelf veel op verdienden. Wat je kan doen is een keer bij alle YesDelft bedrijven langs gaan, weet niet of je dat al gedaan hebt, maar daar wil soms nog wel wat te doen zijn, al is het maar tijdelijk. Verder voorlopig maar vergeten om in de luchtvaart industrie te werken en op alles wat maar een beetje aansluit reageren. Blijf zoeken naar bedrijven die doen wat je leuk lijkt en schrijf ze aan.
pi_106822918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:16 schreef marcosta het volgende:
een advies van iemand met een baan,,,laat jezelf omscholen tot proces-operator!
barst van het werk en betaald over het algemeen heel prima (alleen wel wisseldiensten draaien..)
heb het zelf jaren gedaan en voor het geld is het prima .
ben nu werkzaam in de IT en dat is toch een stukje minder maarja ook geen wisseldiensten
Wat doet een proces-operator precies?
ADHD-C
pi_106826179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:20 schreef jHack het volgende:

[..]

Welke richting heb je gedaan? Toevallig C&S? Ben zelf ook een beetje aan het rondkijken nu en kom in die richting nog wel wat tegen zo af en toe.
Heb zelf dus ook L&R gedaan en heb ook een lange tijd moeten zoeken. Ook dezelfde ervaringen met recruiters, kreeg alleen maar vacatures die totaal niet aansloten aangeboden maar waar ze denk ik zelf veel op verdienden. Wat je kan doen is een keer bij alle YesDelft bedrijven langs gaan, weet niet of je dat al gedaan hebt, maar daar wil soms nog wel wat te doen zijn, al is het maar tijdelijk. Verder voorlopig maar vergeten om in de luchtvaart industrie te werken en op alles wat maar een beetje aansluit reageren. Blijf zoeken naar bedrijven die doen wat je leuk lijkt en schrijf ze aan.
Heb DAR gedaan, niet echt een richting waarop direct heel veel banen aansluiten eigenlijk. Dat van YesDelft heb ik niet gedaan, ga ik komende week wel eens naar kijken. Dat het in Nederland lastig was om in de luchtvaart terecht te komen wist ik wel, maar ik had toch ingeschat dat het in het buitenland, EADS bijvoorbeeld toch iets makkelijker zou gaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:35 schreef Rucky het volgende:

[..]

Heb je geen hulp van het uwv?
Niet dat dat een vetpot is maar voor mij was het voldoende om iig de maandelijkse lasten net te volbrengen.
Nog twee weken en dan krijg ik een beoordelings gesprek. Hoewel ik me niet echt zorgen maak is het wel spannend. :Y
Nope, enige inkomsten is zorgtoeslag. Heb ook geen huurtoeslag verder. Ben ongeveer 700 euro kwijt voor alle maandelijkse kosten, op zich niet veel, maar zonder inkomsten maken m'n reserves toch een aardige vrije val zo. Ben ook nog <27, dus volgens mij heb ik niet echt recht op iets.
pi_106827016
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 01:46 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Wat doet een proces-operator precies?
Routinematig op knopjes drukken en zorgen dat het proces niet in de soep loopt. Lijkt mijzelf erg saai en eentonig werk. Vooral wanneer je HBO of universiteit hebt genoten.
pi_106827165
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:17 schreef skinflint het volgende:

[..]

Routinematig op knopjes drukken en zorgen dat het proces niet in de soep loopt. Lijkt mijzelf erg saai en eentonig werk. Vooral wanneer je HBO of universiteit hebt genoten.
Als hoogopgeleid proces operator kan ik je vertellen dat het reuze mee valt. Het is nogal afhankelijk van waar je terecht komt. Je ziet bij ons ook dat niet iedere hoogopgeleide proces operator het werk saai vindt. Bij ons word je ook niet altijd ingedeeld om bij het proces te gaan staan, dan kan je dus ook werken aan projecten of niet-routine werkzaamheden gaan doen.

Daarnaast is er een gigantisch verschil in complexiteit van het werk tussen de verschillende afdelingen. Ik stond op een van de meest uitdagende shift-afdelingen. Maar ik moet er niet aan denken om op de simpelste shift-afdeling te komen.

Ik heb het persoonlijk in ieder geval naar m'n zin gehad, ondanks dat m'n contract niet verlengd wordt. Voor mij gold ook sowieso dat het niet iets zou worden dat ik lang zou gaan doen, geen ruimte binnen het bedrijf.

M'n laatste dag komt ook wel erg dichtbij :(
pi_106828059
En nog steeds geen resultaten?
pi_106830841
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:10 schreef skinflint het volgende:
En nog steeds geen resultaten?
Nee, ben al ruim 2 maanden aan het zoeken en ben inmiddels zo'n 10 sollicitaties verder. Vaak word ik wel uitgenodigd, meestal ook wel geschikt geacht, maar de keuze valt steeds niet op mij, omdat ze iemand hebben waarvan ze denken dat die net wat beter aansluit.

Morgen iig weer op gesprek.
pi_106831064
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Heb DAR gedaan, niet echt een richting waarop direct heel veel banen aansluiten eigenlijk. Dat van YesDelft heb ik niet gedaan, ga ik komende week wel eens naar kijken. Dat het in Nederland lastig was om in de luchtvaart terecht te komen wist ik wel, maar ik had toch ingeschat dat het in het buitenland, EADS bijvoorbeeld toch iets makkelijker zou gaan.
In die richting heb ik niet zoveel zicht op het moment helaas. Maar opzich maakt het ook niet zoveel uit welke richting je hebt gedaan, je leert specifieke dingen tijdens je baan en L&R is een studie die een stuk beter is dan vergelijkbare opleidingen in de meeste landen. Helaas zien veel bedrijven dat niet echt, maar ik zou hier graag iemand hebben uit Delft. Heb je al naar de automotive industrie gekeken? Die loopt op dit moment een stuk beter dan de luchtvaart industrie en sluit ook goed aan op L&R.

quote:
Nope, enige inkomsten is zorgtoeslag. Heb ook geen huurtoeslag verder. Ben ongeveer 700 euro kwijt voor alle maandelijkse kosten, op zich niet veel, maar zonder inkomsten maken m'n reserves toch een aardige vrije val zo. Ben ook nog <27, dus volgens mij heb ik niet echt recht op iets.
Pff, dat is wel erg zuur dan, doe je een studie die goed aangeschreven staat kom je in zo'n situatie. Ik had het zelf ook niet verwacht dat toen ik afstudeerde (2008) het zo moeilijk zou zijn om een baan te vinden. Maar ik was ook redelijk kieskeurig, weet niet of jij dat ook bent nu, en dan duurt het wat langer.
  maandag 16 januari 2012 @ 00:16:28 #85
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_106857331
Helaas viel het doek voor mij (en een aantal hardwerkende collega's) bij onze werkgever. We werden ontslagen. De reden was dat ze teveel mensen in dienst hadden.

Ik ben nu al sinds 2 januari aan het speuren naar werk. Valt nog niet mee.

Ik ben 28 jr, geen rijbewijs, alleen ervaring in beveiliging en groenvoorziening, verder alleen in die sectoren diploma's.

Kom ik een willekeurige uitzendbureau binnen, vragen ze wat ik kom doen. :?
- Ik ben zo eenzaam, ik zoek aandacht. Wat denk jezelf, ik kom natuurlijk voor werk.
Wat heb je zoal gedaan in het verleden.
- Groenvoorziening en in de beveiliging.
Daar hebben we helaas geen vacatures voor (dit hoorde ik bij elke bekende uitzendbureau).
- Maar wat heeft u dan qua werk?
In de logistiek, en op een marketing afdeling.
- Nou dat lijkt me wel wat, logistiek.
En heeft u een rijbewijs?
- Nee!
Ja dan heeft solliciteren ook geen zin, rijbewijs is een absolute pré.
- Doe dan maar in de marketing.
Daar moet u wel minimaal drie jaar werk ervaring in hebben, en diverse diploma's.
- Maar die heb ik niet.
Dan houdt het hier op voor u.

Twee waargebeurde sollicitaties in de maand november 2011 (ik wist toen net dat we ontslagen zouden worden).

Bij een groot, niet nader te noemen, mode keten zochten ze vele mensen voor in de magazijn.
Ik solliciteerde en voldeed in principe aan alle eisen. Maar na een gesprek van anderhalf uur gingen de drie personen van dat bedrijf even apart staan praten. Ze kwam terug met de mededeling dat mijn procedure per direct beëindigd zou worden, ik zou wel op de reserve lijst komen te staan. Een week laten solliciteert een goede vriend van mij (paar jaar jonger dan ik). Hij belde mij enthousiast op, IK HEB DE BAAN. Me mond viel open van verbazing. Ik was blij voor hem, maar ik was echt over de zeik.

Ik zat in de taxi, werd gebeld door de filiaalmanager van een supermarkt in de buurt. Ik had gesolliciteerd (ja zelfs vakken vullen vond ik niet erg). Hij reageerde zo enorm opgetogen, hij wilde me graag op gesprek hebben en het liefst de volgende dag. Nou om tien uur 's Morgens had ik de afspraak. Ik was al om kwart voor tien in die supermarkt. Vragen naar die kerel, en na lang overleggen (ik kon hem zien met nog iemand anders door het raampje van de deur), kwam hij naar buiten. Ja sorry, ik weet nergens van. Wij hebben geen afspraken staan met sollicitanten.

Ja daar sta je dan, ik begon aan mezelf te twijfelen, misschien verkeerde supermarkt?
Nee, alles klopte gewoon.

Je maakt rare situaties mee.

Ik wil graag werken, maar als ik overal te horen krijg, je hebt geen rijbewijs, je hebt geen ervaring, je hebt geen diploma's. Aan ervaring kom ik nooit als ik geen werk krijg in die sector. Diploma's kan ik ook vergeten als ik überhaupt geen werk heb. En een rijbewijs kan ik nu niet betalen omdat ik geen werk heb.

Bij het UWV hoef ik niet aan te komen, want die bezuinigen ook op alles. Ik noem het maar een visuele cirkel waar ik in zit.

Ga dan stage lopen, hoorde ik nog een uitzendbureau zeggen. Maar wat zegt mijn 'coach' bij het CWI, stageplekken worden niet gezien als vrijwilligers werk, dus dan stopt je uitkering.

Maandag weer een nieuwe week, dus hele dag de hort op om werk te zoekenn
pi_106857384
Ik zie juist af en toe toch wel vacatures in de beveiliging langskomen hoor. Zoek je ook via algemene vacaturesites zoals Jobrapido, Nationalevacaturebank, Monsterboard etc? In welke regio zoek je?
pi_106857447
Bedankt voor de felicitaties, ik begin deze week :)
pi_106857531
En voor de werkzoekenden hier: veel succes met zoeken de aankomende tijd!
pi_106860728
De 'sollicitatiemarkt' is 1 grote puinzooi. Ik ken maar weinig bedrijven die hun zaakjes op dit gebied in orde hebben. Een paar honderd reacties ontvangen op een gemiddelde vacature is heel normaal. Een ondernemer in Breda die ik ken, kiest er bewust voor om openstaande vacatures alleen op zijn eigen website te vermelden. Argument: iemand die echt geinteresseerd is in het bedrijf en functie reageert dan toch wel. Het heeft in deze tijd geen zin om openstaande vacatures op honderd vacaturebanken te plaatsen met als gevolg dat je een paar honderd reacties ontvangt en vervolgens een paar honderd belabberde afwijzigingen moet versturen. Ik vind dat bedrijven hun werving- en selectieprocedures eens wat strakker moeten inrichten en uitvoeren. Er zijn natuurlijk bedrijven die geen eigen HRM-afdeling hebben en het werven en selecteren uitbesteden. Ik geef ze de kost. Ik zoek zelf ander werk dan dat ik nu doe en het valt inderdaad niet mee.
pi_106860829
Over een halfuurtje een gesprek met iemand van het uvw voor een bijstandsuitkering. Wat een vernedering. |:(
pi_106860894
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 08:37 schreef skinflint het volgende:
Over een halfuurtje een gesprek met iemand van het uvw voor een bijstandsuitkering. Wat een vernedering. |:(
Waarschijnlijk zul je veel moeten en weinig mogen.
pi_106864340
Nou het lukte me maar moeizaam om de interesse van mijn gesprekspartner te wekken. Ik was door file en een lastig te vinden parkeerterrein al 5 minuten te laat. Werd niets van gezegd, behalve dat het bekend is dat het parkeerterrein lastig te vinden is. Okee, mooi dacht ik, kom ik daar even goed weg.

Vervolgens raken we aan de praat over mijn CV. Gaat het over de mensen waar ik mee gewerkt heb en niet zozeer over wat ik gedaan heb. Veel doorvragen was er ook niet bij.

Daarna ging het over m'n verwachting van de functie. Blijkt het toch net iets anders te zijn dan gedacht. Maar dit zag ik aankomen en dus kaatste ik de vraag terug. Hij wilde toch eerst de verwachting weten dus heb ik het maar verteld. En sloeg ik de plank een beetje mis. Okee, ik heb iets te repareren dacht ik want er was nog iets dat me drijft wat de functie wel biedt. Hij vertelde dus een heel verhaal wat me niet helemaal duidelijk was. En dus vroeg ik om een rondleiding. En die kreeg ik.

Tijdens de rondleiding viel er wel een hoop op zijn plaats. Maar nog steeds moest ik zelf het initiatief nemen. Oh, dit is wel gewoon een test! Aah, snel veel details checken, daar ben ik goed in! (met een voorbeeld). Precisiewerk, ook dat kan ik.

Ergens voelde ik wel aan dat er iets niet klopte. En dus vroeg ik ook of hij een goed beeld van me had gekregen. Hij vroeg niets over competenties, zwakke en sterke punten of whatever. En dus vroeg ik of hij een goed beeld van me had gekregen. Hij zei dat hij dat wel had en mensen snel kan doorgronden. Ergens geloofde ik hem niet helemaal, maar okee, ik wil ook geen irritatie opwekken.

Ook wilde hij niet zeggen hoeveel kandidaten er waren.

Ik schat m'n kans wel redelijk, maar niet overdreven hoog in. Met een beetje geluk heb ik mezelf onderscheiden door zelf om de rondleiding te vragen en heeft hij mijn verkooppunten toch opgepikt.
pi_106865985
Als ik het zo lees dan zou ik niet al te hoopvol zijn, maar hopelijk heb je 'm toch weten te overtuigen. Misschien had je door moeten vragen over dat beeld wat hij had van jou. Wat vond je van het bedrijf?

[ Bericht 31% gewijzigd door skinflint op 16-01-2012 12:30:22 ]
pi_106866146
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:23 schreef skinflint het volgende:
Als ik het zo lees dan zou ik niet al te hoopvol zijn, maar hopelijk heb je 'm toch weten te overtuigen. Wat vond je van het bedrijf?
Het bedrijf maakte wel een goede indruk, de sfeer is vergelijkbaar met wat ik nu heb, alleen iets drukker misschien.
  maandag 16 januari 2012 @ 12:44:10 #95
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106866495
Bij 't sollicitatiegesprek vanmorgen bij PostNL helaas afgewezen. Morgen een kennismakingsgesprek bij een organisatie die opereert in mijn doelsector ... !
pi_106866696
Morgen mijn selectie dag bij de GGZ. Van 9.00 tot 15.30 met lunch. Ben benieuwd, heb zo iets nog nooit mee gemaakt.

Dan nog iets leuks, kreeg vorige week ineens een telefoontje als ik nog belangstelling had voor een vacature waar ik 1 maand geleden had op gesolliciteerd. Het was niet de zelfde maar 2 andere soort vacatures maar wel met de zelfde functie.

Die heb ik overmorgen. Het is wel handig om ( backup) te hebben.

Duimen voor me pls !!! *O*
pi_106867711
Hmm ik hoor net van het uzb dat de desinteresse ook gewoon bij m'n gesprekspartner hoort. Wellicht vals alarm, who knows. Afwachten dus.
pi_106869924
Deze week opeens twee sollicitatiegesprekken! *O*
  maandag 16 januari 2012 @ 14:42:38 #99
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106869958
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij 't sollicitatiegesprek vanmorgen bij PostNL helaas afgewezen. Morgen een kennismakingsgesprek bij een organisatie die opereert in mijn doelsector ... !
voor welke functie had je gesolliciteerd?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  maandag 16 januari 2012 @ 15:02:31 #100
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106870684
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:42 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

voor welke functie had je gesolliciteerd?
Bij PostNL? Postbezorger 8-)
pi_106871523
Ik voor postduif.
  maandag 16 januari 2012 @ 15:24:12 #102
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_106871572
Ik heb via LinkedIn een baan gevonden. Als je je profiel echt goed opzet, dan zie je steeds trefwoorden / vacatures op basis van je kennis en expertise.

Suc6 allen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_106876246
Pff waarom heeft TNT geen mensen meer nodig om te sorteren. :@
pi_106876881
Hiervandaan weer even een update-je. Afgelopen week gesolliciteerd op een functie waar ik nog geen reactie op heb gehad, daar nog even achteraan bellen morgen of woensdag. Is een leuke functie, ook al is het 'maar' 20 uur per week, zou het erg leuk vinden om daar te mogen werken.

Daarnaast vandaag weer even de vacaturesites afgestruind. Een handjevol vacatures gevonden waarvoor ik ook wel in aanmerking kom, dus daar ga ik straks brieven voor schrijven om te mailen en dan maar hopen dat het wat wordt. Eén van die vacatures was een beetje kort, dus ik ging naar de website van het uitzendbureau die die vacature had geplaatst.. Staat de vacature daar niet op de site. Nou ja, het zal wel, denk dat ik daar eerst even voor bel voordat ik een e-mail stuur.

Ik moet zeggen dat het nieuwe jaar me nog niet echt goede moed heeft gegeven. Ik word onwijs moe van het continue zoeken naar advertenties, functies en weetikwat en veel van de bedrijven waarin ik geinteresseerd ben hebben geen behoefte aan open sollicitaties. But on we go, want ik wil nou ein-de-lijk wel weer eens een baan!
pi_106877674
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:38 schreef Daph_ het volgende:
Hiervandaan weer even een update-je. Afgelopen week gesolliciteerd op een functie waar ik nog geen reactie op heb gehad, daar nog even achteraan bellen morgen of woensdag. Is een leuke functie, ook al is het 'maar' 20 uur per week, zou het erg leuk vinden om daar te mogen werken.

Daarnaast vandaag weer even de vacaturesites afgestruind. Een handjevol vacatures gevonden waarvoor ik ook wel in aanmerking kom, dus daar ga ik straks brieven voor schrijven om te mailen en dan maar hopen dat het wat wordt. Eén van die vacatures was een beetje kort, dus ik ging naar de website van het uitzendbureau die die vacature had geplaatst.. Staat de vacature daar niet op de site. Nou ja, het zal wel, denk dat ik daar eerst even voor bel voordat ik een e-mail stuur.

Ik moet zeggen dat het nieuwe jaar me nog niet echt goede moed heeft gegeven. Ik word onwijs moe van het continue zoeken naar advertenties, functies en weetikwat en veel van de bedrijven waarin ik geinteresseerd ben hebben geen behoefte aan open sollicitaties. But on we go, want ik wil nou ein-de-lijk wel weer eens een baan!
Je kunt ook alerts instellen als je enigszins gericht zoekt. Ik heb ze bij indeed en trovit en dagelijks ontvang ik per email alle vacatures die overeenkomen met de ingegeven zoektermen. Scheelt een hoop zoekwerk. Van dat zoeken word je knettergek.
  maandag 16 januari 2012 @ 18:18:50 #106
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106878321
Afgelopen weken godnondeju vergeten de taken in de Werkm@p op werk.nl af te vinken, allen 'verlopen'. :X Toch even opgebeld om te polsen of er consequenties waren qua uitkering, maar dat was niet het geval.
pi_106878580
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:00 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Je kunt ook alerts instellen als je enigszins gericht zoekt. Ik heb ze bij indeed en trovit en dagelijks ontvang ik per email alle vacatures die overeenkomen met de ingegeven zoektermen. Scheelt een hoop zoekwerk. Van dat zoeken word je knettergek.
I know, dat heb ik ook geprobeerd, maar helaas blijf ik maar vacatures ontvangen voor een winkelmanager/hoofd kassa voor Dirk van den Broek. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt, want daar heb ik zelfs nog nooit een vacature voor bekeken :P
pi_106899997
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:41 schreef skinflint het volgende:
Deze week opeens twee sollicitatiegesprekken! *O*
Correctie: drie sollicitatiegesprekken! *)
pi_106900973
Ik meld me ook maar eens. Aantal maanden bij een reorganisatie ontslagen tijdens ziekte. Zit nu officieel nog in de ziektewet, maar zal toch ook op termijn weer op banenjacht gaan als ik me weer beter voel.
Tot die tijd opzoek naar vrijwilligerswerk (ik doe al wel wat voor een paar uirtjes) en misschien kan ik (onbetaald) aan de slag bij een bedrijf waar een vriend van me werkt. Kan ik dan met 4 uurtjes beginnen en ligt ook nog een beetje in lijn. Volg nu ook een loopbaantraject.

Anyways, ik hoor hier dus nog niet helemaal thuis, maar lees alvast mee voor de tips :-)
pi_106902406
Mag dat wel: iemand tijdens ziekte ontslaan?
pi_106905463
natuurlijk niet
pi_106905928
Volgens het UWV moet ik op elke baan solliciteren, maar na tien jaar gefuctioneerd te hebben als (financieel) administrateur zou ik eigenlijk niet weten voor welke andere banen ik deze dagen nog in aanmerking kom. Ik zag dat ze zelfs al specifieke, werk en diploma gerelateerde eisen stellen aan banen zoals hovenier en produktiemedewerker...

Ik liep gisteren trouwens hoofdschuddend weer naar huis na het gesprek met zo'n tante van het UWV. Het begon al toen ze op haar scherm mijn werkverleden voor zich had, zich tot mij wendde en vroeg wat ik allemaal voor werk had gedaan. Dat staat toch op je scherm??

Toen begon ze over een schoonmaakbijbaan die ik in 1998 heb gedaan naast mijn school, maar om de één of andere reden als recent verrichte arbeid is neergezet. Ik heb al mijn overtuigingskracht in moeten zetten om haar te overtuigen dat ik dat niet heb ingevuld bij mijn aanvraag, want ze bleef maar vasthouden aan het feit dat hun systeem geen fouten maakt en dat ik het zelf ingevuld moest hebben...

Daarna vroeg ze allemaal dingen die ik ook al uitvoerig beschreven had in mijn bijstandsaanvraag en zat ze al die informatie die ik haar vertelde op een stuk of 5 post-it's te schrijven in plaats van in Word of mijn digitale dossier... Dan denk ik bij mezelf: waarom heb jij werk en zit ik hier te bedelen voor een beetje geld?

Nu mag ik volgende week weer terugkomen om me te laten inlijven door een speciale werkcoach die ongetwijfeld net zo incapabel is als deze tante.
pi_106906400
Ik meld me ook hier... Heb op dit moment een baan bij een grote uitgever in Nederland waar ik het opzich niet slecht heb maar ik voel me gewoon totaal niet op me plek en het werk is ook erg saai aan het worden. Het grote probleem is alleen dat ik niet echt weet maar ik moet zoeken, ik ben tot op heden altijd via via bij bedrijven binnen gekomen, daar wil ik nu dus vanaf omdat ik zelf mijn zaken wil regelen.

Ik sta nu al enkele weken geregistreerd op Monsterboard en Nationale vacaturebank maar krijg echt de meest vreemde job opportunities aangeboden. Verder is alles wat ik op die website vind alleen maar via uitzendbureau's en detacheerders en daar wil ik dus niet via werken, of is dat tegenwoordig bijna onvermijdelijk?

Ik weet in ieder geval niet waar ik verder vacatures tegen kan komen naast deze 2 websites. Wellicht de gouden gids erbij pakken en daaruit verder kijken of er open vacatures zijn..? :/
pi_106906690
Ik ben dus ook werkzoekend al een maand, stuur vijf brieven op een dag, maar krijg nergens een reactie op, ja of dat er ´een stormloop aan sollicitaties´ binnen is gekomen en ik er helaas niet bij zit.

Tja.

Iemand iets in Zeist? Plee schrobben?
zelfde als diginoob
pi_106906855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:19 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben dus ook werkzoekend al een maand, stuur vijf brieven op een dag, maar krijg nergens een reactie op, ja of dat er ´een stormloop aan sollicitaties´ binnen is gekomen en ik er helaas niet bij zit.

Tja.

Iemand iets in Zeist? Plee schrobben?
Het klinkt heel pessimistisch, maar reageren op een geplucieerde vacature is bijna nutteloos. Tenzij je misschien heel specifiek werk zoekt? Anders komt je reactie op een grote berg terecht, en zie dan nog maar eens op te vallen. De kans dat je de loterij wint is groter ;)
pi_106907307
Ik mag me hier ook weer melden als werkzoekende. Afgelopen weken was ik nog aan het genieten van vakantie, maar wil nu toch wel weer wat gaan doen. Dus vandaag maar eens naar het uitzendbureau :)
pi_106907748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:19 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben dus ook werkzoekend al een maand, stuur vijf brieven op een dag, maar krijg nergens een reactie op, ja of dat er ´een stormloop aan sollicitaties´ binnen is gekomen en ik er helaas niet bij zit.

Tja.

Iemand iets in Zeist? Plee schrobben?
Ik denk dat je beter kunt focusen op een paar vacatures ipv alleen maar blind te schieten op heel veel. Dan kun je de tijd wat meer besteden aan bijv nabellen, een betere brief, doorvragen waarom je het niet word of via via binnen proberen te komen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 14:39:41 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106911365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Een paar uur later kreeg ik van een andere organisatie te horen dat ik uitgenodigd ben voor een kennismakingsgesprek.
En eerder vandaag was het kennismakingsgesprek. Verliep mijns inziens redelijk goed, alhoewel ik op een paar punten de plank mis neigde te slaan. Grote minpunt van deze organisatie is dat ze sinds kort geen reiskostenvergoeding meer betalen aan werknemers, wat in mijn geval met 170 km per dag aan woon-werk-verkeer een beetje zuur zou zijn. Dit zou ik tijdens eventuele salarisonderhandelingen kunnen 'doorberekenen', alhoewel het natuurlijk afwachten is hoe dat valt bij de organisatie. Komende vrijdag krijg ik telefonisch te horen of ik doorga naar de 2e ronde.
pi_106911464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Het klinkt heel pessimistisch, maar reageren op een geplucieerde vacature is bijna nutteloos. Tenzij je misschien heel specifiek werk zoekt? Anders komt je reactie op een grote berg terecht, en zie dan nog maar eens op te vallen. De kans dat je de loterij wint is groter ;)
Hee, wat bedoel je precies met geplucieerd?

Heel specifiek werk zoek ik niet, liefst wel iets waarbij ik mensen niks hoef aan te smeren en in de buurt, maar blijkbaar is dat al moeilijk genoeg.
zelfde als diginoob
pi_106911611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:42 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Hee, wat bedoel je precies met geplucieerd?

Heel specifiek werk zoek ik niet, liefst wel iets waarbij ik mensen niks hoef aan te smeren en in de buurt, maar blijkbaar is dat al moeilijk genoeg.
Ik bedoel: zodra een vacature op internet, in de krant etc staat. Je kunt het beste via via ergens binnenkomen. Scheelt een hele berg concurrentie. Er zijn zelfs bedrijven die alleen op deze manier werven omdat ze opzien tegen een procedure met honderden reacties.
pi_106912188
Ik denk dat ik mij hier Ook wel kan melden! Werk nu 4 dagen bij een bedrijf, 4 jaar lang. Maar ik wil wat anders, maar wat weet ik niet ;( haha.

Iemand tips om uit te vogelen wat ik wil??
~ Bonito La Risa ~
pi_106912199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Ik bedoel: zodra een vacature op internet, in de krant etc staat. Je kunt het beste via via ergens binnenkomen. Scheelt een hele berg concurrentie. Er zijn zelfs bedrijven die alleen op deze manier werven omdat ze opzien tegen een procedure met honderden reacties.
Via via probeer ik ook, maar mijn kennissenkring is zeer beperkt (contactgestoorde einzelganger) :P
twitter facebook ik doe echt alles hoor

Tja
zelfde als diginoob
pi_106916555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:42 schreef skinflint het volgende:
Mag dat wel: iemand tijdens ziekte ontslaan?
Dat kan alleen bij een reorganisatie volgens het afspiegelingsbeginsel. Ik dacht ook altijd dat het niet kon en dat zei ook iedereen om me heen, maar het kan dus wel.

Had een goede juriste overigens hoor :)
pi_106916727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:47 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat kan alleen bij een reorganisatie volgens het afspiegelingsbeginsel. Ik dacht ook altijd dat het niet kon en dat zei ook iedereen om me heen, maar het kan dus wel.

Had een goede juriste overigens hoor :)
Was je langer dan 2 jaar ziek?
pi_106917010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:51 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Was je langer dan 2 jaar ziek?
nee, maar dan nog is het mogelijk. Maar goed, dat is gebeurd, ik wil graag weer proberen vooruit te kijken :)
pi_106917386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef Nyota het volgende:

[..]

nee, maar dan nog is het mogelijk. Maar goed, dat is gebeurd, ik wil graag weer proberen vooruit te kijken :)
ahjaaaaaaa, maar kennis delen is ook belangrijk. Jij kwam hier immers ook voor de tips. Voor de nieuwsgierigen: het opzegverbod tijdens ziekte geldt niet in geval:

1. Het ontslag heeft betrekking op een bedrijfssluiting of op sluiting van een deel van de onderneming waar u werkzaam bent.

2. U weigert mee te werken aan redelijke instructies van uw werkgever of de bedrijfsarts gericht op uw re-integratie.

3. U bent in staat passende arbeid te verrichten, maar u weigert deze werkzaamheden te doen.

4. U weigert mee te werken aan het opstellen, evalueren en bijstellen van een plan van aanpak.
pi_106917581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:08 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

ahjaaaaaaa, maar kennis delen is ook belangrijk. Jij kwam hier immers ook voor de tips. Voor de nieuwsgierigen: het opzegverbod tijdens ziekte geldt niet in geval:

1. Het ontslag heeft betrekking op een bedrijfssluiting of op sluiting van een deel van de onderneming waar u werkzaam bent.

2. U weigert mee te werken aan redelijke instructies van uw werkgever of de bedrijfsarts gericht op uw re-integratie.

3. U bent in staat passende arbeid te verrichten, maar u weigert deze werkzaamheden te doen.

4. U weigert mee te werken aan het opstellen, evalueren en bijstellen van een plan van aanpak.
Oh, ik wil best m'n kennis delen, maar ik wilde niet geheel offtopic gaan. Maar als er vragen zijn, wil ik ze best beantwoorden hoor :)

Ik ben dus ontslagen met een reorganisatie: er was geen sprake van een bedrijfssluiting, maar volgens het afspiegelingsbeginsel kwam ik dus in aanmerking helaas ;(

Nu wilde ik eigenlijk al wat anders gaan doen, maar omdat ik ziek was geworden, was dat niet echt het meest handige moment om helemaal uit te zoeken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nu bij dat bedrijf waar die vriend van me werkt wat kan gaan doen. Ik ga er later deze week even langs voor een gesprekje :)
pi_106918070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:13 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oh, ik wil best m'n kennis delen, maar ik wilde niet geheel offtopic gaan. Maar als er vragen zijn, wil ik ze best beantwoorden hoor :)

Ik ben dus ontslagen met een reorganisatie: er was geen sprake van een bedrijfssluiting, maar volgens het afspiegelingsbeginsel kwam ik dus in aanmerking helaas ;(

Nu wilde ik eigenlijk al wat anders gaan doen, maar omdat ik ziek was geworden, was dat niet echt het meest handige moment om helemaal uit te zoeken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik nu bij dat bedrijf waar die vriend van me werkt wat kan gaan doen. Ik ga er later deze week even langs voor een gesprekje :)
Volgens het afspiegelingsbeginsel kan dat helemaal niet. Die werkgever kan wel een vergunning via het UWV aanvragen om jouw contract op te zeggen maar er geldt in zijn algemeenheid een opzegverbod voor iemand die ziek is. Je hebt uitzonderingen, zie boven. Dus iets klopt er niet aan jouw verhaal. Anders moet je je naar de kantonrechter voegen om de hele zaak terug te laten draaien.

Maar goed, ik zie dat je je al aan het orienteren bent op wat anders, dat is positief.
pi_106918542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Volgens het afspiegelingsbeginsel kan dat helemaal niet. Die werkgever kan wel een vergunning via het UWV aanvragen om jouw contract op te zeggen maar er geldt in zijn algemeenheid een opzegverbod voor iemand die ziek is. Je hebt uitzonderingen, zie boven. Dus iets klopt er niet aan jouw verhaal. Anders moet je je naar de kantonrechter voegen om de hele zaak terug te laten draaien.

Maar goed, ik zie dat je je al aan het orienteren bent op wat anders, dat is positief.
Dat is juist: er geldt een opzegverbod, maar dat is geen ontslagverbod. Je kan dan via een vaststellingsovereenkomst of via een rechtsgang toch ontslagen worden. Een vaststellingsovereenkomst tijdens ziekte is natuurlijk helemaal idoot. Mijn zaak is niet via het UWV maar via de rechter gegaan.

En ja, ik wil al die negativiteit achter me proberen te laten. Het is nu een aantal maanden geleden en kan nu eindelijk steeds beter vooruit kijken :)
pi_106921450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:37 schreef Nyota het volgende:

[..]

Dat is juist: er geldt een opzegverbod, maar dat is geen ontslagverbod. Je kan dan via een vaststellingsovereenkomst of via een rechtsgang toch ontslagen worden. Een vaststellingsovereenkomst tijdens ziekte is natuurlijk helemaal idoot. Mijn zaak is niet via het UWV maar via de rechter gegaan.

En ja, ik wil al die negativiteit achter me proberen te laten. Het is nu een aantal maanden geleden en kan nu eindelijk steeds beter vooruit kijken :)
Thx voor de volledigheid.
pi_106938202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:57 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter kunt focusen op een paar vacatures ipv alleen maar blind te schieten op heel veel. Dan kun je de tijd wat meer besteden aan bijv nabellen, een betere brief, doorvragen waarom je het niet word of via via binnen proberen te komen.
@ daboman ik weet dat ze bij mondominerals nog operators zoeken met doorgroei naar ploegleider.
5 ploegendienst en errug interresante arbeidsvoorden. zit alleen in amsterdam havengebied..dus wel auto nodig
pi_106940624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 12:08 schreef Quantic het volgende:
Ik meld me ook hier... Heb op dit moment een baan bij een grote uitgever in Nederland waar ik het opzich niet slecht heb maar ik voel me gewoon totaal niet op me plek en het werk is ook erg saai aan het worden. Het grote probleem is alleen dat ik niet echt weet maar ik moet zoeken, ik ben tot op heden altijd via via bij bedrijven binnen gekomen, daar wil ik nu dus vanaf omdat ik zelf mijn zaken wil regelen.

Ik sta nu al enkele weken geregistreerd op Monsterboard en Nationale vacaturebank maar krijg echt de meest vreemde job opportunities aangeboden. Verder is alles wat ik op die website vind alleen maar via uitzendbureau's en detacheerders en daar wil ik dus niet via werken, of is dat tegenwoordig bijna onvermijdelijk?

Ik weet in ieder geval niet waar ik verder vacatures tegen kan komen naast deze 2 websites. Wellicht de gouden gids erbij pakken en daaruit verder kijken of er open vacatures zijn..? :/
Niemand dus die mij kan vertellen waar je wat minder vreemde vacatures tegenkomt vergeleken met MB en vacaturebank.nl?
pi_106941577
Kijk eens op jobtrack, daar plaatsen wij onze vacatures altijd.
pi_106942485
Net gebeld voor een vacature bij uitzendbureau, bleek nog open te staan (hoera, dacht ik).
Vraag ik: Hoeveel kans maak ik, want ik ben 24 en als jullie allemaal 16-jarigen hebben...
Zegt ze (ietwat verschrikt?) Nee zo werkt het bij ons niet.

Zei ik nou iets heel doms? Ik werd daarna mooi niet uitgenodigd voor een gesprek.
zelfde als diginoob
pi_106942546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:37 schreef diginoob2 het volgende:
Net gebeld voor een vacature bij uitzendbureau, bleek nog open te staan (hoera, dacht ik).
Vraag ik: Hoeveel kans maak ik, want ik ben 24 en als jullie allemaal 16-jarigen hebben...
Zegt ze (ietwat verschrikt?) Nee zo werkt het bij ons niet.

Zei ik nou iets heel doms? Ik werd daarna mooi niet uitgenodigd voor een gesprek.
Nee, vragen wat ze zoeken is toch normaal. Als je dan al buiten de doelgroep valt dan hoef je er geen energie in te steken.
pi_106943888
Ik heb vandaag een intakegesprek bij een uitzendbureau, morgen een sollicitatiegesprek en vrijdag ook. Tevens hoop ik de uitslag te horen van het gesprek dat ik gisteren heb gevoerd. Dat gesprek ging voor mijn gevoel wel aardig, maar ik heb betere gesprekken gehad. Toch zou je denken dat er iets uit deze week moet voortkomen? Alles beter dan de bijstandsmolen in! Maar ik zie mijn redelijk uitzichtloze arbeidssituatie gewoon als een test van God.
pi_106945300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:08 schreef Quantic het volgende:

[..]

Niemand dus die mij kan vertellen waar je wat minder vreemde vacatures tegenkomt vergeleken met MB en vacaturebank.nl?
Ik gebruik dagelijks Jobrapido, dat is een zoekmachine voor vacatures en dat vind ik handig want daarmee vind je dus met één keer zoeken super veel vacatures van verschillende sites (vacaturebanken, uitzendbureaus, maar ook van bedrijfswebsites zelf). Hoop dat je daar iets aan hebt. Verder bestaat er voor bijna elke beroepsgroep wel een specifieke vacaturebank. In welke richting zoek je iets? Je kan ook bedenken bij welke bedrijven je graag zou willen werken en daar open sollicitaties naar sturen als ze momenteel geen vacatures op de site hebben staan.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:27:55 #138
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106945388
En nog een sollicitatie verzonden. Het schiet overigens niet echt op qua (sollicitatie) gesprekken ...
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:58:41 #139
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106946328
Salarisje van mijn korte, 7 uur werkdag, van vorige week ontvangen! Het is natuurlijk nog niet onwijs veel, maar ben er wel blij mee! :D Binnenkort ff verder overleg, hij wilt met mij een bepaald inlooptraject of iets dergelijks doen. Dus gaan we zien! In ieder geval kan ik deze euries goed gebruiken!
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:05 #140
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106946846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:27 schreef MissionPhailed het volgende:
En nog een sollicitatie verzonden. Het schiet overigens niet echt op qua (sollicitatie) gesprekken ...
En afwijzing is inmiddels binnen. De sollicitatie werd om 12:15 uur verzonden, de afwijzing kwam binnen om 13:10 uur. Een tijdsbestek van slechts 55 minuten en hiermee een (voorlopig) nieuw record.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:59 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106946882
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En afwijzing is inmiddels binnen. De sollicitatie werd om 12:15 uur verzonden, de afwijzing kwam binnen om 13:10 uur. Een tijdsbestek van slechts 55 minuten en hiermee een (voorlopig) nieuw record.
wow, zelfs in de pauze dus nog doorgewerkt :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:15:37 #142
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106946903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wow, zelfs in de pauze dus nog doorgewerkt :)
Ja, da's nog eens hart voor de zaak hebben :+
pi_106947155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En afwijzing is inmiddels binnen. De sollicitatie werd om 12:15 uur verzonden, de afwijzing kwam binnen om 13:10 uur. Een tijdsbestek van slechts 55 minuten en hiermee een (voorlopig) nieuw record.
Lekker motiverend vooral als je veel tijd hebt besteed aan een brief.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:25:35 #144
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106947275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:22 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Lekker motiverend vooral als je veel tijd hebt besteed aan een brief.
Die brief is grotendeels een gevalletje copy-paste waarin ik dan enkele subtiele maar cruciale veranderingen aanbreng. Een paar minuten geleden heb ik overigens wederom een sollicitatie verzonden (ook weer copy-paste + enkele wijzigingen), eens kijken of het record van 55 minuten standhoudt. :7
pi_106947660
Als je via een website solliciteerd en er staat een klein vakje voor motivatie, voeren jullie dan ook een korte motivatie in of net zo lang als een echte brief? Perongeluk net een sollicitatie te vroeg verstuurd, wilde naar beneden scrollen alleen de 'verzend' knop zat er gelijk onder :')
pi_106948348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:35 schreef Nezhi het volgende:
Als je via een website solliciteerd en er staat een klein vakje voor motivatie, voeren jullie dan ook een korte motivatie in of net zo lang als een echte brief? Perongeluk net een sollicitatie te vroeg verstuurd, wilde naar beneden scrollen alleen de 'verzend' knop zat er gelijk onder :')
Vraag ik me ook altijd af. Ik houd het meestal kort, een zin of drie. Heb er nu ook weer een, eerst maar eens de brief schrijven.
pi_106948835
Ik heb wel eens in een brief 1 en de enige zin geschreven: ik ben de beste kandidaat. Werd wel uitgenodigd omdat ik opviel. Uiteraard begonnen ze over die brief en vroegen waarom het zo kort was. Ik: ik ben pragmatisch, heb geen zin om mijn tijd aan een nutteloze brief te besteden waar ik de kans klein van acht dat u die uberhaupt gaat lezen. Zij: gelijk heb je.
pi_106949305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:04 schreef DownToEarth het volgende:
Ik heb wel eens in een brief 1 en de enige zin geschreven: ik ben de beste kandidaat. Werd wel uitgenodigd omdat ik opviel. Uiteraard begonnen ze over die brief en vroegen waarom het zo kort was. Ik: ik ben pragmatisch, heb geen zin om mijn tijd aan een nutteloze brief te besteden waar ik de kans klein van acht dat u die uberhaupt gaat lezen. Zij: gelijk heb je.
Meesterlijk, haha. Ik kan het me zo voorstellen.
pi_106950897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Die brief is grotendeels een gevalletje copy-paste waarin ik dan enkele subtiele maar cruciale veranderingen aanbreng. Een paar minuten geleden heb ik overigens wederom een sollicitatie verzonden (ook weer copy-paste + enkele wijzigingen), eens kijken of het record van 55 minuten standhoudt. :7
Daarmee moet je wel oppassen, want een briefaanhef gericht aan mevrouw Jansen terwijl het meneer Pietersen moet zijn, of verwijzingen naar een heel ander bedrijf, levert je meteen een afwijzing op. Het meest schrijnende voorbeeld hiervan ben ik ooit in een krantenartikel over sollicitaties tegengekomen: een uitgeprinte brief met puntjes ter hoogte van de aanhef, waar dan met pen de juiste aanhef was geschreven. :X
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:59:15 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106951008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:04 schreef DownToEarth het volgende:
Ik heb wel eens in een brief 1 en de enige zin geschreven: ik ben de beste kandidaat. Werd wel uitgenodigd omdat ik opviel. Uiteraard begonnen ze over die brief en vroegen waarom het zo kort was. Ik: ik ben pragmatisch, heb geen zin om mijn tijd aan een nutteloze brief te besteden waar ik de kans klein van acht dat u die uberhaupt gaat lezen. Zij: gelijk heb je.
het komt sowieso aan op het CV, niet op de begeleidende brief.
Ik kwam er vandaag achter dat ik gisteren een sollicitatie-email verkeerd gecopy-paste :). Naja als ze me daarvoor afwijzen zijn ze erg kortzichtig ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106951509
Veel grote bedrijven hebben zo'n online sollicitatie formulier, waar je je brief, cv e.d. kan uploaden. Bij een bepaald bedrijf heb ik de optie om op 'direct solliciteren' klikken, maar er staat ook dit in de vacature:

quote:
Meer informatie?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met S van de afdeling recruitment op telefoonnummer xx of stuur je curriculum vitae voorzien van motivatie naar xx@xx.com.
Wat zouden jullie doen? Brief en CV opsturen of toch via dat online uploadsysteem?
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:16:27 #152
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_106951620
Ik heb een hekel aan online formulieren en zou het via de mail doen.

Dan bepaal je ook zelf in welk formaat je e.e.a. verstuurd waardoor je zeker bent van de lay-out (pdf, word document, etc).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_106952309
Ik zou het om de reden die Janena noemt ook rechtstreeks mailen. Misschien val je daarmee ook nog wel iets meer op.
pi_106954517
Pff, de knop moet hier weer even om dat ik echt (gemotiveerd) op zoek moet naar werk. Ik hoef nog niet echt nodig, maar ik wil vooral weer iets te doen hebben. Maar dat is niet echt een goede motivatie :P :')
pi_106956084
Lieve mensjes. Het is cv (kleine letters en zonder punten).

Groetjes D.
pi_106956127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:32 schreef marcosta het volgende:

[..]

@ daboman ik weet dat ze bij mondominerals nog operators zoeken met doorgroei naar ploegleider.
5 ploegendienst en errug interresante arbeidsvoorden. zit alleen in amsterdam havengebied..dus wel auto nodig
Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
pi_106960595
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 18-01-2012 19:33:39 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:18:22 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_106960660
:')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_106963451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:16 schreef Daboman het volgende:

[..]

Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
ik heb er zelf ook gewerkt en een broer van mij is daar teamleider dus als je meer info wilt en/of een kruiwagen laat maar weten.
ik weet dat zij echt zitten te springen om normaal personeel en dat is rond amsterdam bijna niet te krijgen
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:49:20 #160
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_106964658
Rare eisen bij een vacature voor een software developer.

De ideale Software Developer in opleiding laat zich eenvoudig omschrijven:
• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde
• Je bent sterk analytisch onderlegd
• Je hebt de ambitie je te ontwikkelen als Software Developer
• Kennis van software is niet noodzakelijk maar geldt wel als een pré

:')
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:00 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106964806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Rare eisen bij een vacature voor een software developer.

De ideale Software Developer in opleiding laat zich eenvoudig omschrijven:
• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde
• Je bent sterk analytisch onderlegd
• Je hebt de ambitie je te ontwikkelen als Software Developer
• Kennis van software is niet noodzakelijk maar geldt wel als een pré

:')
Klinkt eerder alsof ze een trainee zoeken die ze nog moeten omscholen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106966188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Rare eisen bij een vacature voor een software developer.

De ideale Software Developer in opleiding laat zich eenvoudig omschrijven:
• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde
• Je bent sterk analytisch onderlegd
• Je hebt de ambitie je te ontwikkelen als Software Developer
• Kennis van software is niet noodzakelijk maar geldt wel als een pré

:')
Tja, zolang het maar WO is, waarom zeggen ze dat gewoon niet :')

http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

:')_!!
pi_106980621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:37 schreef diginoob2 het volgende:
Net gebeld voor een vacature bij uitzendbureau, bleek nog open te staan (hoera, dacht ik).
Vraag ik: Hoeveel kans maak ik, want ik ben 24 en als jullie allemaal 16-jarigen hebben...
Zegt ze (ietwat verschrikt?) Nee zo werkt het bij ons niet.

Zei ik nou iets heel doms? Ik werd daarna mooi niet uitgenodigd voor een gesprek.
Wel ´s middags een bericht dat ze nu voldoende kandidaten hebben gevonden. :')
Ik vanmorgen weer gebeld, want de vacature stond open/er had nog niemand gesolliciteerd behalve ik/ik was toch zeker geschikt voor de baan, waarom ik dan niet uitgenodigd ben voor een gesprek.

´Nou de opdrachtgever bepaalt of de kandidaten goed aansluiten bij het profiel.´
En waarom sluit ik dan niet aan bij dat profiel?

Daar moest ik haar collega voor hebben die nu uiteraard net aan de telefoon zit en mij zal terugbellen. JAJA.
zelfde als diginoob
pi_106985455
Pfff, net terug van een tweede gesprek. Enkele medewerkers gesproken, dat ging prima. Toen een gesprek met de algemeen directeur... In het Engels! Daar had ik me dus niet op voorbereid. Probleem is dat ik me minder goed kan uitdrukken in die taal dan in het Nederlands. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, maar ik eerlijk gezegd zegt mijn gevoel wat anders.

Gelukkig morgen nog een sollicitatiegesprek. Na deze moet dat gesprek een eitje zijn.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:53:12 #165
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106987810
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?

Ikzelf kreeg zojuist van een detacheerbureau bericht dat ze me gaan voorstellen bij een organisatie voor een passende betrekking. Voordeel is dat die organisatie opereert in mijn doelgebied, nadeel is dat de betrekking voor slechts 28 uur per week is. :o
pi_106992917
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
pi_106993114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:48 schreef gifkwal het volgende:
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
Officieel niet. Leeftijdsdiscriminatie. Maar goed, ze kunnen het ook niet vermelden, en iedereen die jonger is bij voorbaat al afwijzen. Nu weet je al als je jonger bent dat je weinig tot geen kans maakt.
pi_106993150
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
pi_106993251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:53 schreef gifkwal het volgende:
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
pi_106993350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:56 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
pi_106993491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
Die keuze kun je het beste zelf maken :)
pi_106994392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:53 schreef MissionPhailed het volgende:
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?
De directeur was Engelstalig. Hij heet Fred, dus ik dacht: dat is een Nederlander. Bleek het een Engelsman te zijn die bijna geen Nederlands sprak. Of we het gesprek in het Engels konden doen. Mijn Engels is verder best okee (if not a bit rusty), maar wat betreft mezelf uitdrukken hou ik het korter dan in het Nederlands. Daarbij had ik ook niet zoveel vragen meer voor hem, omdat ik al anderhalf uur met verschillende medewerkers had zitten keuvelen over het werk...

Het bedrijf is erg geschikt voor me qua branche en de job is ook alleraardigst, maar het laatste gesprek had beter gekund mijns inziens. Bovendien begin ik een beetje kriegel te worden van al die eisen die men tegenwoordig stelt aan een toekomstig werknemer. Zelfs via een uitzendbureau zijn 2 a 3 gesprekken aan de orde van de dag, waar je vroeger na 1 gesprek al kon beginnen.

Ik zou nog een gesprek hebben vanmiddag, maar dat ging niet door omdat ze het toch op het laatste moment intern hebben weten op te lossen. Het gaat er om spannen in ieder geval.
pi_106996775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Die keuze kun je het beste zelf maken :)
Ik kijk even of ik vanavond nog energie over heb. Nu eerst even een andere brief afmaken :) Ik heb dit dilemma trouwens wel vaker, dat ik niet aan alle eisen voldoe (bijvoorbeeld het gevraagde minimum aantal jaren ervaring) en dat ik dan tóch graag een brief wil schrijven omdat ik het een toffe job vind en denk het wel te kunnen doen, maar ik word dan toch weer afgewezen en heb ik weer voor niks al die tijd en moeite erin gestoken. Maar ja, blijven proberen toch maar!
pi_106997102
Dan bel je toch even met het bedrijf?
pi_106999992
Nou ik heb net weer een afwijzing binnen, via een recruiter. Goed gesprek, fijn gevoel bij over gehouden maar hij past niet in het team, was de boodschap die ik doorkreeg. De recruiter vond dat ook wel belangrijk en zegt dat het niet aan mij heeft gelegen. Tsja, wat moet je ermee, was mijn gedachte.

Daarop heb ik even mijn frustratie geuit, want (bijna letterlijk inmiddels) 9 van de 10 keer word ik geschikt bevonden en krijg ik zo'n soort "zachte" reden. Echt serieus, ik zit nu op ongeveer 10 keer sinds ik werkzoekend ben, ik ben pas 2 keer niet uigenodigd en van die gesprekken ben ik 1 keer niet geschikt bevonden en dat was de eerste keer.

Morgen is mijn laatste werkdag, ik hoop niet dat ik door de werkloosheid het hoge sollicitatie-niveau verlies. Er komt een keer dat ik net even wel dat geluk heb. Verder ga ik misschien maar weer een hobby-project beginnen.
pi_107000239
Ja, die flauwelulreden heb ik nu ook een paar keer gehad. Toch trek je zoiets je persoonlijk aan, al zou je dat niet moeten doen.

Heb je gevraagd waarom je niet in het team zou passen volgens hun?
pi_107009446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:14 schreef skinflint het volgende:
Ja, die flauwelulreden heb ik nu ook een paar keer gehad. Toch trek je zoiets je persoonlijk aan, al zou je dat niet moeten doen.

Heb je gevraagd waarom je niet in het team zou passen volgens hun?
Heb het van tweede hand dus ik heb er niet naar gevraagd. Ik kijk liever naar waar m'n kansen wel liggen. De desbetreffende recruiter bood wel aan om mijn CV extra te verspreiden en een goed woordje te doen bij collega's. Dit biedt perspectief en perspectief is echt het fundament van mijn optimisme. Daaruit put ik de kracht om weerstand te bieden aan de afwijzing, om hem niet te persoonlijk op te vatten. Dat vond ik even belangrijker dan hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
pi_107013169
Uitgenodigd voor een gesprek! JEEEEEEEEEEJ! Overigens wel zo´n sollicitatiebijeenkomst waar meerdere mensen komen, maar vooruit.
zelfde als diginoob
pi_107014663
Ook aan het zoeken hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107023092
Over twee uur mijn laatste sollicitatiegesprek van deze week. Hopelijk ook de uitslag van mijn tweede gesprek van gisteren. Ik hoop dat die het wordt!
pi_107024327
succes
pi_107024455
Succes
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:50:34 #183
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_107025235
Succes.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:22:54 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:39 schreef MissionPhailed het volgende:
En eerder vandaag was het kennismakingsgesprek. Verliep mijns inziens redelijk goed, alhoewel ik op een paar punten de plank mis neigde te slaan. Grote minpunt van deze organisatie is dat ze sinds kort geen reiskostenvergoeding meer betalen aan werknemers, wat in mijn geval met 170 km per dag aan woon-werk-verkeer een beetje zuur zou zijn. Dit zou ik tijdens eventuele salarisonderhandelingen kunnen 'doorberekenen', alhoewel het natuurlijk afwachten is hoe dat valt bij de organisatie. Komende vrijdag krijg ik telefonisch te horen of ik doorga naar de 2e ronde.
En zojuist telefonisch afgewezen. Nouja, met dagelijks 170 km woon-werk verkeer die niet vergoedt wordt kan ik hier niet écht rouwig om zijn. Volgens de gemeente was mijn presentatie zeer goed, maar heb ik te weinig werkervaring in de sector.

Opvallend is dat van de 6 overige kandidaten niemand de baan scoort. :+
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:23:07 #185
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028294
Oja, succes Skinflint ... !
pi_107028604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:22 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En zojuist telefonisch afgewezen. Nouja, met dagelijks 170 km woon-werk verkeer die niet vergoedt wordt kan ik hier niet écht rouwig om zijn. Volgens de gemeente was mijn presentatie zeer goed, maar heb ik te weinig werkervaring in de sector.

Opvallend is dat van de 6 overige kandidaten niemand de baan scoort. :+
Te weinig werkervaring? Bij overheid hebben ze toch van die riante opleidingsbudgetten? Komen ze toch zelf een keer van hun luie reet af om het je te leren. Ach 170 km is wel erg ver. Dan rij je ook heel veel werk voorbij.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:36:44 #187
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:32 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Te weinig werkervaring? Bij overheid hebben ze toch van die riante opleidingsbudgetten? Komen ze toch zelf een keer van hun luie reet af om het je te leren. Ach 170 km is wel erg ver. Dan rij je ook heel veel werk voorbij.
De vette jaren bij de overheid zijn ook voorbij, vrees ik :')
Wordt door een detacheerbureau nog wel bij een andere gemeente voorgesteld , kijken of dat iets wordt.
pi_107029619
Kan je als techneut eigenlijk om W&S/detacheeringsbureaus heen?

quote:
Type werkgever
Direct (37)
W&S (252)
Via nationalevacaturebank.nl als ik de overige opties instel op teckniek, wo e.d. Allemaal dezelfde bureaus, vage omschrijvingen, omdat ze niet willen dat je direct bij zo'n bedrijf solliciteert. Ik kan er echt zo weinig mee. :{
pi_107030131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

De vette jaren bij de overheid zijn ook voorbij, vrees ik :')
Wordt door een detacheerbureau nog wel bij een andere gemeente voorgesteld , kijken of dat iets wordt.
Ja klopt, bij overheid valt weinig meer te halen. Om wat voor functie gaat het?
pi_107030344
Ik dacht gut, laat ik mijn CV op monsterboard eens open zetten. (Software developer, oosten van het land, tevreden met huidige baan)

22 mailtjes in anderhalve dag. Hoe serieus zijn die wervingbureaus? De 1 heeft nog hogere gouden bergen dan de andere :') (Salarissen lopen van 200 euro onder mijn huidige salaris tot 1500 (!) er boven)
pi_107032114
Niet al te serieus nemen dat soort bureaus. De meesten willen alleen je cv in hun database zetten en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Mijn gesprek vandaag ging erg goed. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik door ben naar de 2e ronde. :)
pi_107032232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:56 schreef skinflint het volgende:
Niet al te serieus nemen dat soort bureaus. De meesten willen alleen je cv in hun database zetten en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Mijn gesprek vandaag ging erg goed. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik door ben naar de 2e ronde. :)
80% van de emails heeft een gerichte vacature er in staan, 50% nog redelijk in de buurt ook...

Of is de IT gewoon een goede sector nog?
pi_107035809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:59 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

80% van de emails heeft een gerichte vacature er in staan, 50% nog redelijk in de buurt ook...

Of is de IT gewoon een goede sector nog?
Het is niet gezegd dat die vacature nog open staat hoor. Voor hetzelfde geld zijn er al genoeg kandidaten die op gesprek mogen. ;)
pi_107037008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:13 schreef Wijnbo het volgende:
Ik dacht gut, laat ik mijn CV op monsterboard eens open zetten. (Software developer, oosten van het land, tevreden met huidige baan)

22 mailtjes in anderhalve dag. Hoe serieus zijn die wervingbureaus? De 1 heeft nog hogere gouden bergen dan de andere :') (Salarissen lopen van 200 euro onder mijn huidige salaris tot 1500 (!) er boven)
Ik had laatst een gesprek met een recruiter die suggereerde dat ik me een beetje om zou scholen richting software service support medewerker in de ICT (en eventueel door te leren naar developer etc) omdat je dan hier goud waard bent*. Volgens hem dan. Zoiets was de strekking in elk geval, ik heb het niet helemaal goed onthouden. Dus wat ik ervan begrepen heb, zit je wel goed in jouw sector :s).
*Hij suggereerde het overigens niet alleen maar omdat het daar goed banen vinden is, maar omdat ie uit het gesprek opmaakte dat zoiets wel bij me past en het wel zou kunnen met mijn denkniveau ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door hetzusjevan op 20-01-2012 18:31:26 ]
pi_107037306
Oeps. Quote ipv edit.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:52:21 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107037948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:09 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Ja klopt, bij overheid valt weinig meer te halen. Om wat voor functie gaat het?
Informatiebeheerder (zowel fysiek als digitaal). Maar 't wordt tijd voor een opleiding van betekenis denk ik ... !
pi_107038968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik had laatst een gesprek met een recruiter die suggereerde dat ik me een beetje om zou scholen richting software service support medewerker in de ICT (en eventueel door te leren naar developer etc) omdat je dan hier goud waard bent*. Volgens hem dan.
Mwah, die banen zijn best dunbezaaid. Of het moet een outbound functie zijn, dat zoeken ze wel regelmatig; mensen die op pad gaan en echt met kabels en dergelijke klooien. Maar als je binnen wil blijven en op één plek moet je iets als ict-beheerder gaan doen. Die vacatures kom ik heel vaak tegen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:24:36 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107039049
in de ICT vragen ze vaak heel specifieke kennis, waardoor er maar een paar sollicitanten echt gekwalificeerd zijn. Eigenlijk is dat vrij achterlijk, het zijn ook maar tools die onderling uitwisselbaar zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107061140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:22 schreef skinflint het volgende:

[..]

Mwah, die banen zijn best dunbezaaid. Of het moet een outbound functie zijn, dat zoeken ze wel regelmatig; mensen die op pad gaan en echt met kabels en dergelijke klooien. Maar als je binnen wil blijven en op één plek moet je iets als ict-beheerder gaan doen. Die vacatures kom ik heel vaak tegen.
volgens mij heeft hij het niet over systeembeheerders functies maar werk in de ict op hoger nivo
en daar is genoeg werk op software gebied als programmeur/developer te vinden.
pi_107061298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:10 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

volgens mij heeft hij het niet over systeembeheerders functies maar werk in de ict op hoger nivo
en daar is genoeg werk op software gebied als programmeur/developer te vinden.
Hij heeft het duidelijk over service support medewerkers. Daar valt ontwikkeling van software niet onder. Wel klantenservice en outbound support (naar de klant toe dus).
pi_107073390
Ik zie dat men een vacature waarvoor ik na een gesprek was afgekeurd weer online heeft gezet... Ik was het niet geworden vanwege de teamsamenstelling. Ik denk dat ik van de week maar eens contact op ga nemen om te vragen hoe dit nou precies zit.
pi_107080386
Hebben jullie trouwens nog handige tips mbt Twitter? Welke personen/accounts zijn handig om te volgen tijdens de banenzoektocht?
pi_107080521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:26 schreef gifkwal het volgende:
Hebben jullie trouwens nog handige tips mbt Twitter? Welke personen/accounts zijn handig om te volgen tijdens de banenzoektocht?
Zou dat dan echt werken? Ik heb altijd het idee dat mensen jou moeten gaan volgen en niet andersom...
pi_107080622
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:30 schreef Devv het volgende:

[..]

Zou dat dan echt werken? Ik heb altijd het idee dat mensen jou moeten gaan volgen en niet andersom...
Dat moet ik nog ondervinden, maar het is toch een handige manier om eventuele vacatures of andere ontwikkelingen automatisch binnen te krijgen?
pi_107086958
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat moet ik nog ondervinden, maar het is toch een handige manier om eventuele vacatures of andere ontwikkelingen automatisch binnen te krijgen?
Ik vraag mij alleen af of bedrijven vacatures/HR via social media laten lopen. Nederlandse bedrijven zijn over het algemeen nog niet echt bedreven in social media.
pi_107087096
Vooral recruiters van W&S bureau's werven via Twitter en Facebook. Bedrijven doen het nog via vacaturesites zoals Monsterboard en hun eigen site.
pi_107111915
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:46 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af of bedrijven vacatures/HR via social media laten lopen. Nederlandse bedrijven zijn over het algemeen nog niet echt bedreven in social media.
Er zullen er vast een paar zijn. Ik ken ze alleen nog niet.
pi_107115493
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:54 schreef skinflint het volgende:
Vooral recruiters van W&S bureau's werven via Twitter en Facebook. Bedrijven doen het nog via vacaturesites zoals Monsterboard en hun eigen site.
Recruiters :r
pi_107115826
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:46 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af of bedrijven vacatures/HR via social media laten lopen. Nederlandse bedrijven zijn over het algemeen nog niet echt bedreven in social media.
Op Linkedin gebeurt het dagelijks ;)
pi_107116551
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Op Linkedin gebeurt het dagelijks ;)
Op Twitter trouwens ook wel hoor, een aantal bedrijven dat ik volg zie ik regelmatig een vacature posten. Maar ik ben meer op zoek naar een soort account dat helemaal op vacatures/werk/werkzoekenden gericht is, met nieuwtjes en info en vacatures of zo... als dat dus bestaat? Iemand?
  zondag 22 januari 2012 @ 21:49:49 #211
20758 Stringer
You have a nice day
pi_107117503
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op Twitter trouwens ook wel hoor, een aantal bedrijven dat ik volg zie ik regelmatig een vacature posten. Maar ik ben meer op zoek naar een soort account dat helemaal op vacatures/werk/werkzoekenden gericht is, met nieuwtjes en info en vacatures of zo... als dat dus bestaat? Iemand?
Ik had hiermee wel goede ervaringen . Hebben ook een twitter account geloof ik. Snel aanbod van vacatures via social media, was handig toen ik nog werkzoekende was (2 maanden geleden)
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_107117818
Bedankt, ik ga het eens uitproberen!
pi_107124568
Jobbird is volgens de statistieken de beste vacaturesite, maar ik merk er niks van. Ik heb nog geen enkel aanbod via die site gehad, terwijl ik via Monsterboard deze week al iets van 15 mensen aan de telefoon heb gehad nav mijn cv.
pi_107125431
Jobbird is nieuw en heeft een super groot marketing budget, daarom zijn ze zoveel op tv en op de radio en is het momenteel even één van de grootste (bestbezochte) vacaturesites. Dat zegt nog niet meteen iets over de kwaliteit, dat moet denk ik op den duur nog gaan blijken. Waar zijn die statistieken te vinden die zeggen dat het de beste vacaturesite is? Tot nu toe is het namelijk alleen Jobbird zelf die ik dat heb horen zeggen :P

Maar goed, kwantiteit gaat ook niet altijd boven kwaliteit... van veel mensen hoor ik dat de contacten naar aanleiding van CV's Monsterboard vaak niet meer zijn dan pogingen van recruiters om nieuwe kandidaten in het bestand te krijgen in plaats van echte carrièrekansen voor de werkzoeker. Wat zijn jouw ervaringen met de contacten die je via Monster hebt opgedaan?
pi_107126547
Recruitmentmatters.nl heeft elke week zo'n grafiekje van de beste vacaturesites. Ik geloof dat ik begin januari op deze site zag waarin Jobbird als beste naar voren kwam.
pi_107128317
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Op Linkedin gebeurt het dagelijks ;)
Dat zijn vaak recruiters/headhunters die zeggen namens een bedrijf te handelen. Die moet je volgens mij juist niet achter je aan hebben.
pi_107134277
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:11 schreef skinflint het volgende:
Recruitmentmatters.nl heeft elke week zo'n grafiekje van de beste vacaturesites. Ik geloof dat ik begin januari op deze site zag waarin Jobbird als beste naar voren kwam.
Naar mijn idee zijn dat niet de beste vacaturesites (qua kwaliteit) maar de best bezochte (kwantiteit dus). Het klopt dat Jobbird in korte tijd enorm is gegroeid maar dat komt volgens mij gewoon door hun enorme marketingbudget (al die reclames ineens op tv en zo) en heeft niet per se iets te maken met hoe goed ze zijn, vanuit het perspectief van de werkzoeker gezien.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 06:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Dat zijn vaak recruiters/headhunters die zeggen namens een bedrijf te handelen. Die moet je volgens mij juist niet achter je aan hebben.
Ik zie vaak genoeg vacatures direct van bedrijven zelf hoor, en natuurlijk via mijn eigen contacten die op LinkedIn laten weten wanneer in hun bedrijf een vacature vrij komt.
pi_107135679
* Meld zich. Ik ben vandaag begonnen met een zoektocht naar werk om de periode tussen twee studies te overbruggen. Over een week mag ik bij een bedrijf op kennismakingsgesprek en krijg ik een rondleiding, hopelijk wordt het wat.
pi_107140443
Hebben jullie ook zo'n hekel aan uitzendbureaus trouwens? Ik heb soms echt het idee dat er alleen maar domme mensen werken :') Als kandidaat moet je zowat perfect zijn, maar wat je dan af en toe voor vragen krijgt...
Het geeft mij altijd weinig vertrouwen, als ik bij een intakegesprek zit. Maar ja, ze schijnen werk te hebben, dus je moet bijna wel.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:40:33 #220
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107140688
Zojuist telefonisch te horen gekregen dat ik donderdag weer 'n gesprek heb bij een overheidsorganisatie hier in de buurt. Het is voor een betrekking binnen mijn doelsector maar met een mager wekelijks urenaantal (28) en of er groeimogelijkheden zijn is natuurlijk de vraag. Ik zie overigens wel reëele kansen in die organisatie.
pi_107142730
Net weer een gesprek gehad. Het was niet zo eenvoudig, omdat ik een erg zwak punt had, het is namelijk eenzelfde soort functie als waar m'n contract niet voor wordt verlengd. Maar ik bleef er heilig in geloven dat ik het wel zou kunnen en dat ik gewoon de omstandigheden niet mee had. Er waren genoeg voorbeelden voorhanden waar dit uit blijkt. Door dit op de juiste manier te vertellen heb ik wel begrip gekweekt. En het lijkt er zowaar op dat ik me onderscheiden heb van de rest op het gebied van de regelgeving en dat ik die serieus neem. Zo ook op het gebied kritiek ontvangen. Regelgeving is in mijn branch erg belangrijk, dus ik denk dat ik wel kans maak dat ik het word.
pi_107142788
Ik heb aanstaande donderdag ook weer een sollicitatiegesprek staan. Jammer genoeg nog niks mogen vernemen van de gesprekken die ik vorige week heb gevoerd.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:20:24 #223
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107144430
Ik heb maandag een gesprek in mijn geboortestad. Alleen woon ik inmiddels aan de andere kant van het land...Maar het is iets!! Het is op ruim anderhalf uur OV reisafstand. Alleen als ik verderop in het jaar ga verhuizen, wordt de reisafstand langer...Dan moet ik 20 minuten fietsen naar het station (of een stoptrein pakken richting een IC station).

Ik ben aan het gesprek gekomen door mijn eigen netwerk. Oud studiegenoten werken daar en die vertelden me dat ze op een andere afdeling op zoek waren naar iemand en al een of ander bureau hadden ingeschakeld. Toch vroegen ze me of ik geïnteresseerd was en of ze mijn gegevens mochten doorgeven. :s) :s) :s)
pi_107144751
Zojuist een afwijzing binnen voor één van de drie gesprekken van vorige week. Ze voelden geen klik en ik zou niet in het team passen. Een beetje teleurstellend, want ik was positief over de functie en het gesprek. Ach ja, fuck 'em. Their loss.
pi_107144932
Hier ook weer afwijzing binnen. Zonde, want het leek me echt zo'n gave functie! Ik kreeg te horen dat ze voor iemand hadden gekozen die meer ervaring had.

*mompelt iets over hoe je in vredesnaam ervaring moet opdoen als niemand iemand wil aannemen zonder/met weinig ervaring*
pi_107149094
Morgen een gesprek, wel via een uitzendbureau. Wat voor relatie/wat vinden jullie van uitzendbureau's en met hun werken..?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_107150331
Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met uitzendbureau's. Het ligt helemaal aan het uitzendbureau.

Zo zijn mijn ervaringen met Creyf's, Trend, Manpower, Tempo-Team en Randstad niet echt goed omdat deze grote jongens je toch vaak meer als een bestand in hun database zien dan dat ze echt iets voor je kunnen doen en zich persoonlijk voor je interesseren.

Als uitzendkracht kunnen inleners je makkelijker de deur wijzen als je niet bevalt en vaak hoeven ze niet eens een reden te geven waarom jij niet geschikt bent. Ook wanneer jij een conflict hebt met bv het bedrijf waar je bent ingeleend zal een uitzendbureau altijd de kant van hun klant kiezen, ook al heb jij gelijk.

Nee, vooralsnog is het beter om gelijk bij een bedrijf in dienst te treden. Dan steken ze vaak ook wat meer moeite in opleidingen en het begeleiden van nieuwe werknemers.

Maar voor bijbaantjes zijn uitzendbureau's ideaal.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 20:16:05 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107151103
quote:
15s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:33 schreef Piles het volgende:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan uitzendbureaus trouwens? Ik heb soms echt het idee dat er alleen maar domme mensen werken :') Als kandidaat moet je zowat perfect zijn, maar wat je dan af en toe voor vragen krijgt...
Het geeft mij altijd weinig vertrouwen, als ik bij een intakegesprek zit. Maar ja, ze schijnen werk te hebben, dus je moet bijna wel.
IK werd juist de hemel ingeprezen... Viel dat ff tegen -O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107152913
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:02 schreef skinflint het volgende:
Maar voor bijbaantjes zijn uitzendbureau's ideaal.
Ik kan anders ook nog niets fatsoenlijks vinden. Enige wat ze aanbieden is magazijnwerk.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:01:44 #230
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107153827
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op Twitter trouwens ook wel hoor, een aantal bedrijven dat ik volg zie ik regelmatig een vacature posten. Maar ik ben meer op zoek naar een soort account dat helemaal op vacatures/werk/werkzoekenden gericht is, met nieuwtjes en info en vacatures of zo... als dat dus bestaat? Iemand?
Probleem met dat soort vacatures is de grote doelgroep die bereikt wordt, je moet dan wel een perfect match zijn om een reële kans te maken heb ik altijd het gevoel.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 22:18:39 #231
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107158883
Twee semi-open sollicitaties de deur weer uitgegooid..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107164096
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:01 schreef 8baan het volgende:

[..]

Probleem met dat soort vacatures is de grote doelgroep die bereikt wordt, je moet dan wel een perfect match zijn om een reële kans te maken heb ik altijd het gevoel.
Klopt, ja... maar daar loop ik in mijn vakgebied sowieso tegen aan.

Mijn ervaring met uitzendbureaus... tja. Sommigen wilden me niet eens inschrijven omdat ik niet in de stad woon waar ik wil gaan werken :') Anderen waren erg enthousiast over me maar lieten echt niks meer horen nadat ik voor functies waarvoor ik was voorgesteld was afgewezen. Hoewel ik het idee heb dat er echt wel goede mensen tussen zitten die je ook echt verder willen helpen heb ik er zelf nog geen profijt van gehad. Ik ben positiever over de kleinere werving- en selectiebureaus, daar lijkt het toch minder alsof je een nummer in het systeem bent zoals bij de grote uitzendbureaus.

Ik heb deze week in elk geval uitzicht op een baantje bij de thuiszorg. Beter dan thuiszitten, zullen we maar denken...
pi_107174944
Ik heb net een contract mogen ondertekenen bij het uitzendbureau. Het enige nadeel is dat het op oproepbasis is en ik nu nog niet zeker ben dat ik straks rond kan komen van dit werk. Hopelijk is er elke week wel aan een uurtje of 32 te komen.

@ Jetfly: Ik heb verschillende ervaringen met uitzendbureaus. Gisteren liep ik bij Timing binnen en nu heb ik al een baan. Ze namen daar echt de tijd voor me en de vrouw die me hielp was erg aardig. Bij Tempo-Team heb ik vaak in zomervakanties gewerkt en dat beviel me ook heel goed.

Met Start People heb ik een minder leuke ervaring: ik werd daar een keer weggestuurd omdat ik volgens hen te 'klein en zwak' zou zijn voor veel functies (ik ben een vrouw met een normaal gewicht en normale lengte) en ze hadden liever sterke mannen (ook voor dingen als orderpicken en schoonmaakwerk). Ze gaven met het idee dat ik niets kon en ze zeiden dat ik veel moeite zou gaan hebben om een baan te vinden. Twee dagen later vond ik zelf een baan. De vacatures waarop ik bij Start People gesolliciteerd had bleven in de vitrine hangen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:50:51 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107180017
Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek :o Ik ben benieuwd!!
Ik krijg nu overigens WW (voor 18uur p/w) en het gaat hier om een 0-uren contract, dus moet even kijken hoe dat dan gaat... Mijn geweldige (kuch) werkcoach zei toen wel dat ik voor de overige uren beschikbaar moet blijven (en moet solliciteren), maar ik weet (denk ik..) van tevoren niet hoeveel ik ga werken...
Iemand een idee hoe dat precies werkt? :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_107180412
ook een leuke ervaring, terwijl ik mijn inschrijving bij het UWV in orde aan het maken ben word ik gebeld of ik weer kan komen solliciteren bij m'n oude werkgever. Kon helaas niet meer onder het slechte nieuws uit van "geen contractverlenging" (anders wordt het praktisch een nogal lastig verhaal), maar de recruiter beloofde zich voor me te blijven inzetten omdat ze duidelijk zag dat ik me ook inzet.
pi_107182515
dat heb ik nou ook,ik verzet mn 1ste afspraak met mn werkcoach steeds omdat ik steeds weer net op tijd tijdelijk werk vind
pi_107183429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:50 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek :o Ik ben benieuwd!!
Ik krijg nu overigens WW (voor 18uur p/w) en het gaat hier om een 0-uren contract, dus moet even kijken hoe dat dan gaat... Mijn geweldige (kuch) werkcoach zei toen wel dat ik voor de overige uren beschikbaar moet blijven (en moet solliciteren), maar ik weet (denk ik..) van tevoren niet hoeveel ik ga werken...
Iemand een idee hoe dat precies werkt? :)
Als jij voor 40 uur inzetbaar bent (dus geen ziekte of handicap hebt die je in het werk beperkt) dan moet je idd voor de overige uren inzetbaar blijven en ook solliciteren voor het behoud van je WW-uitkering.
pi_107183837
Nog meer goed nieuws, ben uitgenodigd voor een soort assessment. Als ik dat haal, word ik aangenomen, want de selectieprocedure is al klaar. Het klonk niet als een overdreven moeilijke test, ik weet iig waar de valkuilen liggen.
pi_107184013
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie hebben wij bekeken of er bij X een geschikte vacature voor u is. Helaas moeten wij u teleurstellen. Wij hebben geen passende startersfuncties beschikbaar die aansluiten op uw opleidingsachtergrond. Ook in de nabije toekomst verwachten wij dat er geen passende vacature beschikbaar komt.
:O

Die laatste zin klinkt als: 'Je bent waardeloos, dus je hoeft verder niet bij ons aan te kloppen.' :{
Heb denk ik al 10 vergelijkbare reacties gehad.
pi_107184491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

:O

Die laatste zin klinkt als: 'Je bent waardeloos, dus je hoeft verder niet bij ons aan te kloppen.' :{
Heb denk ik al 10 vergelijkbare reacties gehad.
Voor zover ze eerlijk zijn (dat kan ik natuurlijk niet beoordelen), zou ik het lezen als "we weten niet goed hoe we iemand met jouw specialisatie moeten plaatsen."

Heb je al eens overwogen om te solliciteren in de maritieme sector? Bijvoorbeeld Huisman, Heerema, Van Oord? Ik neem aan dat je wel wat mechanica hebt gehad, waardoor je misschien voor die bedrijven interessant bent.

Hoe dan ook, noem jezelf niet waardeloos! Dat ben je niet als L&R cum laude afrondt :N.
pi_107185076
Bij mij loopt het momenteel een beetje vaag...

Vanmorgen het verlossende telefoontje gehad dat ik uitgenodigd zou worden voor een arbeidsvoorwaardengesprek en of ik deze middag al zou kunnen. Uiteraard, hoe sneller hoe beter! Word ik vanmiddag, een uur vantevoren, gebeld dat ze door drukte het gesprek moeten verzetten en dat ik van de week wel zou horen wanneer ik mocht komen tekenen.

Ik vind de term 'van de week' wel erg ruim en kennelijk hebben ze dan toch niet zo'n haast met het vinden van een nieuwe medewerker. Daarbij ben ik ook wat onzeker omdat ik al eens eerder heb meegemaakt dat ik een baan toegezegd had gekregen, die toen het puntje bij paaltje kwam, weer werd afgeketst om een vage reden.

Hebben jullie soms nou ook niet het gevoel dat je een speelbal bent voor recruiters, bedrijven, uitzend- en Werving & Selectiebureaus? Ik ben nu al wat maandjes bezig, maar er wordt, naar mijn mening, af en toe ontzettend met je gesold en wanneer je je onvrede laat blijken over de gang van zaken kun je het helemaal vergeten bij zo'n toko.

Die constante onzekerheid is killing voor je gemoedstoestand.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:22:26 #242
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107185245
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:18 schreef skinflint het volgende:
Bij mij loopt het momenteel een beetje vaag...

Vanmorgen het verlossende telefoontje gehad dat ik uitgenodigd zou worden voor een arbeidsvoorwaardengesprek en of ik deze middag al zou kunnen. Uiteraard, hoe sneller hoe beter! Word ik vanmiddag, een uur vanevoren, gebeld dat ze door drukte het gesprek moeten verzetten en dat ik van de week wel zou horen wanneer ik mocht komen tekenen.

Ik vind de term 'van de week' wel erg ruim en kennelijk hebben ze dan toch niet zo'n haast met het vinden van een nieuwe medewerker. Daarbij ben ik ook wat onzeker omdat ik al eens eerder heb meegemaakt dat ik een baan toegezegd had gekregen, die toen het puntje bij paaltje kwam, weer werd afgeketst om een vage reden.

Hebben jullie soms nou ook niet het gevoel dat je een speelbal bent voor recruiters, bedrijven, uitzend- en w&s bureaus? Ik ben nu al wat maandjes bezig, maar er wordt af en toe ontzettend met je gesold en wanneer je je onvreden laat blijken over de gang van zaken kun je het helemaal vergeten.
Je bent inderdaad de speelbal van bureau's. Ik heb in het verleden eens een "jaarcontract" getekend bij een van de grote bureau's. Ik heb iets van 6 maanden voor ze gewerkt en toen hun opdrachtgever besloot iemand anders aan te nemen voor mijn functie ben ik daar gestopt. Ik had dus het idee dat ik een jaarcontract had, maar 1,5 maanden nadat ik daar stopte en dus nog 3,5 maanden in mijn jaarcontract hoorde te zitten, stopten ze met betalen. Ik kon op zoek naar wat anders...
pi_107185791
Zo willen een aantal uitzendbureaus mij al niet meer bemiddelen omdat ik geen onbeschoft gedrag (bv: zeggen dat je terugbelt en dat dan niet doen, meerdere keren!) en vage afwijsredenen accepteer. Vooral niet van opgeschoten huppelkutjes die, nog nat achter de oren, denken dat ze mij met mijn twaalf jaar werkervaring wel even kunnen vertellen hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt. Behandel mij met respect, dan doe ik hetzelfde.
pi_107186382
Ik krijg zo de schijt van al die afwijzingsmailtjes met de strekking 'andere kandidaten passen beter in het profiel' ofwel 'je hebt niet genoeg werkervaring'. Geef me gvd eens de kans om op gesprek te komen -_-'. Zo vind ik toch nooit een baan op niveau en zo doe ik al helemaal nooit ervaring op :r.

Baggerzooi. Ik heb het echt helemaal gehad ;(. Baaldag.
pi_107187601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:18 schreef skinflint het volgende:
Bij mij loopt het momenteel een beetje vaag...

Vanmorgen het verlossende telefoontje gehad dat ik uitgenodigd zou worden voor een arbeidsvoorwaardengesprek en of ik deze middag al zou kunnen. Uiteraard, hoe sneller hoe beter! Word ik vanmiddag, een uur vantevoren, gebeld dat ze door drukte het gesprek moeten verzetten en dat ik van de week wel zou horen wanneer ik mocht komen tekenen.

Ik vind de term 'van de week' wel erg ruim en kennelijk hebben ze dan toch niet zo'n haast met het vinden van een nieuwe medewerker. Daarbij ben ik ook wat onzeker omdat ik al eens eerder heb meegemaakt dat ik een baan toegezegd had gekregen, die toen het puntje bij paaltje kwam, weer werd afgeketst om een vage reden.

Hebben jullie soms nou ook niet het gevoel dat je een speelbal bent voor recruiters, bedrijven, uitzend- en Werving & Selectiebureaus? Ik ben nu al wat maandjes bezig, maar er wordt, naar mijn mening, af en toe ontzettend met je gesold en wanneer je je onvrede laat blijken over de gang van zaken kun je het helemaal vergeten bij zo'n toko.

Die constante onzekerheid is killing voor je gemoedstoestand.
Speelbalgevoel is zeer herkenbaar.

BTW, heb morgenochtend sollicitatiegesprek, ik hoop heel erg dat dat ´m wordt.
zelfde als diginoob
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:35:06 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107187751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik krijg zo de schijt van al die afwijzingsmailtjes met de strekking 'andere kandidaten passen beter in het profiel' ofwel 'je hebt niet genoeg werkervaring'. Geef me gvd eens de kans om op gesprek te komen -_-'. Zo vind ik toch nooit een baan op niveau en zo doe ik al helemaal nooit ervaring op :r.

Baggerzooi. Ik heb het echt helemaal gehad ;(. Baaldag.
Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen die mensen zonder ervaring aan moeten nemen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107188911
Natuurlijk niet, maar het is wel heel frustrerend om steeds weer afgewezen te worden op iets waar je niets aan kunt doen, ironisch genoeg juist doordat je steeds wordt afgewezen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_107188972
Net nog maar even twee sollicitaties gestuurd... wel min of meer open sollicitaties bij schoonmaakbedrijven.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:08:25 #249
6941 APK
Factual, I think.
pi_107188985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:35 schreef skinflint het volgende:
Zo willen een aantal uitzendbureaus mij al niet meer bemiddelen omdat ik geen onbeschoft gedrag (bv: zeggen dat je terugbelt en dat dan niet doen, meerdere keren!) en vage afwijsredenen accepteer. Vooral niet van opgeschoten huppelkutjes die, nog nat achter de oren, denken dat ze mij met mijn twaalf jaar werkervaring wel even kunnen vertellen hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt. Behandel mij met respect, dan doe ik hetzelfde.
Ah, een verzuurde oudere met een attitude :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:09:28 #250
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107189019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:06 schreef pussywillow het volgende:
Natuurlijk niet, maar het is wel heel frustrerend om steeds weer afgewezen te worden op iets waar je niets aan kunt doen, ironisch genoeg juist doordat je steeds wordt afgewezen.
Er zijn ook bedrijven die bewust mensen zonder ervaring zoeken. En het salaris is er dan ook naar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:13:01 #251
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_107189138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik krijg zo de schijt van al die afwijzingsmailtjes met de strekking 'andere kandidaten passen beter in het profiel' ofwel 'je hebt niet genoeg werkervaring'. Geef me gvd eens de kans om op gesprek te komen -_-'. Zo vind ik toch nooit een baan op niveau en zo doe ik al helemaal nooit ervaring op :r.

Baggerzooi. Ik heb het echt helemaal gehad ;(. Baaldag.
join my club
hoelang zoek je naar werk?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:24:03 #252
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107189631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:51 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik krijg zo de schijt van al die afwijzingsmailtjes met de strekking 'andere kandidaten passen beter in het profiel' ofwel 'je hebt niet genoeg werkervaring'. Geef me gvd eens de kans om op gesprek te komen -_-'. Zo vind ik toch nooit een baan op niveau en zo doe ik al helemaal nooit ervaring op :r.

Baggerzooi. Ik heb het echt helemaal gehad ;(. Baaldag.
Op wat voor niveau zoek jij dan, wat voor soort van functie?
pi_107192432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:35 schreef skinflint het volgende:
Zo willen een aantal uitzendbureaus mij al niet meer bemiddelen omdat ik geen onbeschoft gedrag (bv: zeggen dat je terugbelt en dat dan niet doen, meerdere keren!) en vage afwijsredenen accepteer. Vooral niet van opgeschoten huppelkutjes die, nog nat achter de oren, denken dat ze mij met mijn twaalf jaar werkervaring wel even kunnen vertellen hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt. Behandel mij met respect, dan doe ik hetzelfde.
Zijn inderdaad letterlijk huppelkutjes.
pi_107193430
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:08 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, een verzuurde oudere met een attitude :P
Je raakt inderdaad op een gegeven moment verzuurd van al die bullshit. Attitude? Nee, maar ik ben wel direct. Als ik iets vind dan zeg ik dat ook en ga ik niet om de hete brij heen zitten lullen. Dat uitzendtrutjes zich meteen aangevallen voelen wanneer ze eens een keer wat gas tegen krijgen van een werkzoekende zegt imo al genoeg over de houding van dat uitzendbureau ten opzichte van de klant.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:47:44 #255
6941 APK
Factual, I think.
pi_107193931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 20:38 schreef skinflint het volgende:

Je raakt inderdaad op een gegeven moment verzuurd van al die bullshit. Attitude? Nee, maar ik ben wel direct. Als ik iets vind dan zeg ik dat ook en ga ik niet om de hete brij heen zitten lullen. Dat uitzendtrutjes zich meteen aangevallen voelen wanneer ze eens een keer wat gas tegen krijgen van een werkzoekende zegt imo al genoeg over de houding van dat uitzendbureau ten opzichte van de klant.
Ik snap jou wel hoor, maar je moet er helaas af en toe mee leven en gewoon proberen geduldig te blijven.
Met een beetje mazzel en hard werken maak je kans op een contract en heb je niks meer met die meiden te maken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_107194651
Het zijn echt inderdaad huppelkutjes (de goeden daargelaten), hebben geen enkel besef waar de sollicitant zich in verkeerd.
pi_107196135
Ik ben ook steeds bezig om bijbaantjes te vinden, maar het wil helaas maar niet vlotten.
Steeds weer die bullshit van, ja je past er niet in of we hebben al iemand anders gevonden, word daar echt gek van.

Mij maakt het echt even niet uit wat voor werk ik doe, ook al is het callcenter werk. Maar daar krijg ik al vaak te horen van dat ik niet aan de eisen voldoet. :{w }:|

Echt 2012 en 2013 worden volgens mij echt zware jaren qua werk vinden (en behouden).
pi_107196305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:35 schreef skinflint het volgende:
Zo willen een aantal uitzendbureaus mij al niet meer bemiddelen omdat ik geen onbeschoft gedrag (bv: zeggen dat je terugbelt en dat dan niet doen, meerdere keren!) en vage afwijsredenen accepteer. Vooral niet van opgeschoten huppelkutjes die, nog nat achter de oren, denken dat ze mij met mijn twaalf jaar werkervaring wel even kunnen vertellen hoe het allemaal werkt op de arbeidsmarkt. Behandel mij met respect, dan doe ik hetzelfde.
Het is een apart raar slag mensen die uitzendtypes die idd het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Heb me altijd kunnen beheersen maar zat er soms echt net tegen aan. Grote praatjes waar je aan moet voldoen en zelf helemaal niks presteren. Ooit gesolliciteerd of een simpel administratief baantje en zo'n doos belt op met de medeling dat ze mij niet voldoende kwaliteiten vond hebben voor de functie. Heb een diploma op HBO niveau en dan beldigt zon figuur je gwoon ffies, want dat is wat ze doen gewoon lomp zijn en beledigen.
pi_107196642
Ik kan in ieder geval wel wat goed nieuws gebruiken morgen. Ik ben dat vage gekonkel van zowel werkgevers als uitzendinstanties strontzat.

Na alles wat ik heb meegemaakt zou het me niets verbazen als ik, na een sollicitatiegesprek, een tweede gesprek/meeloopdag en een toezegging voor een arbeidsvoorwaardengesprek, straks alsnog met lege handen zit.

Het zou fijn zijn als werkgevers een keer stil zouden staan bij in wat voor een problemen ze hier de sollicitant mee kunnen brengen. Voor hetzelfde geld heb je al je lopende sollicitaties al afgezegd en dan krijg je te horen: 'Ja, eh, sorry, maar het gaat toch niet door want [>>>kutsmoes<<<]!'. Gelukkig heb ik dit al eens meegemaakt dus zo dom ben ik niet meer om dat te doen.

Maar volgens minister Kamp zijn alle werklozen steuntrekkers die elke hondenbaan aan moeten nemen en alles aan hunzelf te danken hebben dat ze in die situatie zitten, dus moeten we alles maar met een grote glimlach op ons gezicht slikken wat we over ons heen krijgen.
pi_107196846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:30 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het is een apart raar slag mensen die uitzendtypes die idd het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen. Heb me altijd kunnen beheersen maar zat er soms echt net tegen aan. Grote praatjes waar je aan moet voldoen en zelf helemaal niks presteren. Ooit gesolliciteerd of een simpel administratief baantje en zo'n doos belt op met de medeling dat ze mij niet voldoende kwaliteiten vond hebben voor de functie. Heb een diploma op HBO niveau en dan beldigt zon figuur je gwoon ffies, want dat is wat ze doen gewoon lomp zijn en beledigen.
Terwijl ze zelf een mail versturen vol met simpele spel- en taalfouten van basisschoolniveau. De mails die ik af en toe onder ogen krijg... :{ Maar ook vacatures staan vaak vol met domme fouten waarbij ik dan ontzettend de neiging krijg om ze daar op te wijzen (en dat doe ik ook wanneer ze me met een stomme reden afwimpelen).
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 22:03:20 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107198104
Kort berichtje op de voicemail, of ik morgen na 9:00 weer terug wil bellen. Altijd als ik in de auto zit ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107198595
Terugbellen naar wie?
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 22:12:58 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107198650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:11 schreef skinflint het volgende:
Terugbellen naar wie?
Een bedrijf :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107200276
Worden jullie er soms niet compleet moedeloos van.

Ik heb het gevoel in een uitzichtloze situatie te zitten, ik heb geen goede diploma's en ben wel opzoek naar een baan. Maar dat is vrijwel onmogelijk, ik snap dat diploma's belangrijk zijn. Maar.. ik ben ook mens.. ik wil ook mee doen.

Ik ben nu opzoek naar administratieve functies omdat ik daar enige ervaring in heb, maar het wil maar niet lukken.

Van de ene kant wil ik opgeven en dan maar ergens in een fabriek gaan werken, maar ik ben bang dat ik met DIE achtergrond nooit meer aan een andere baan kan komen. Want tja..waarom zouden ze een productiemedewerker op de administratie aannemen?

Ik wordt er echt gek van, en ja ik wil weer een opleiding gaan volgen maar ik moet alsnog die minimaal 2 jaar overbruggen.
pi_107203208
Ben in de running voor een aantal vacatures. Niet mijn eerste keuze, maar goed je moet ergens beginnen deze tijden.
pi_107203973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef jobbb het volgende:
Worden jullie er soms niet compleet moedeloos van.

Ik heb het gevoel in een uitzichtloze situatie te zitten, ik heb geen goede diploma's en ben wel opzoek naar een baan. Maar dat is vrijwel onmogelijk, ik snap dat diploma's belangrijk zijn. Maar.. ik ben ook mens.. ik wil ook mee doen.

Ik ben nu opzoek naar administratieve functies omdat ik daar enige ervaring in heb, maar het wil maar niet lukken.

Van de ene kant wil ik opgeven en dan maar ergens in een fabriek gaan werken, maar ik ben bang dat ik met DIE achtergrond nooit meer aan een andere baan kan komen. Want tja..waarom zouden ze een productiemedewerker op de administratie aannemen?

Ik wordt er echt gek van, en ja ik wil weer een opleiding gaan volgen maar ik moet alsnog die minimaal 2 jaar overbruggen.
Zeker wel. Maar ik vind altijd hoop in het feit dat ze me bleven uitnodigen. En dus solliciteer ik stug door, ze hoeven je maar 1 keer aan te nemen en als je elke keer een serieuze kans weet af te dwingen moet het kwartje een keer in je voordeel vallen, daar blijf ik in ieder geval in geloven. Betekent natuurlijk niet dat ik me nooit down voel na een afwijzing, maar ik beschouw dat als een onderdeel dat erbij hoort. Natuurlijk mag ik me rot voelen na een afwijzing en dan praat ik erover. Ik heb zelfs een keer om een tweede gesprek gevraagd om wat dieper op mijn afwijzing in te gaan.
pi_107207076
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef jobbb het volgende:
Van de ene kant wil ik opgeven en dan maar ergens in een fabriek gaan werken, maar ik ben bang dat ik met DIE achtergrond nooit meer aan een andere baan kan komen. Want tja..waarom zouden ze een productiemedewerker op de administratie aannemen?
Ik denk dat die vrees onterecht is. Als je de competenties hebt en ze zoeken iemand, dan kijken ze echt niet altijd naar je vorige baan (tenzij bewezen werkervaring een vereiste is).
En met alle respect denk ik dat de drempel om over te stappen van productiemedewerker naar administratief medewerker niet per definitie onoverkoombaar is.
pi_107210023
Meh, nog niks gehoord van het bedrijf. Ik heb een heel naar en rusteloos gevoel, alsof alles ieder moment in duigen kan vallen. Dacht ik eindelijk een goeie baan te hebben gevonden, krijg je dit... :'(
pi_107210033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef jobbb het volgende:
Van de ene kant wil ik opgeven en dan maar ergens in een fabriek gaan werken, maar ik ben bang dat ik met DIE achtergrond nooit meer aan een andere baan kan komen. Want tja..waarom zouden ze een productiemedewerker op de administratie aannemen?

dat denk ik niet, voor simpel administratief werk hoef je ook niet altijd een diploma te hebben, denk aan data typiste werk
pi_107210505
ik ben net gebeld en ik heb morgen het arbeidsvoorwaardengesprek. Ik mag dus al een beetje juichen. Maar echt feest vieren doe ik nog niet zolang mijn krabbel nog nergens onder staat. :P
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:41:36 #271
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107212263
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef jobbb het volgende:
Worden jullie er soms niet compleet moedeloos van.

Ik heb het gevoel in een uitzichtloze situatie te zitten, ik heb geen goede diploma's en ben wel opzoek naar een baan. Maar dat is vrijwel onmogelijk, ik snap dat diploma's belangrijk zijn. Maar.. ik ben ook mens.. ik wil ook mee doen.

Ik ben nu opzoek naar administratieve functies omdat ik daar enige ervaring in heb, maar het wil maar niet lukken.

Van de ene kant wil ik opgeven en dan maar ergens in een fabriek gaan werken, maar ik ben bang dat ik met DIE achtergrond nooit meer aan een andere baan kan komen. Want tja..waarom zouden ze een productiemedewerker op de administratie aannemen?

Ik wordt er echt gek van, en ja ik wil weer een opleiding gaan volgen maar ik moet alsnog die minimaal 2 jaar overbruggen.
Deeltijd opleiding? NCOI? Wellicht kun je op kosten van een volgende werkgever een volgende opleiding in administratieve richting volgen, maar helaas zijn werkgevers wat betreft betaalde cursussen/opleidingen nogal terughoudend tegenwoordig.

Ikzelf heb ook geen diploma's van betekenis in mijn doelsector, maar daarintegen wel enkele jaren werkervaring. Werkgevers hebben dan weleens de neiging een gebrek aan diploma's door de vingers te zien heb ik de indruk. Ben overigens wel van plan een serieuze, relevante opleiding te volgen in de nabije toekomst (liefst in 2012) :+
pi_107214811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:42 schreef skinflint het volgende:
ik ben net gebeld en ik heb morgen het arbeidsvoorwaardengesprek. Ik mag dus al een beetje juichen. Maar echt feest vieren doe ik nog niet zolang mijn krabbel nog nergens onder staat. :P
Fijn, om wat voor baan gaat het?
pi_107215231
Ik denk dat ik mij hier ook maar meld :) Ik studeer momenteel nog en verwacht in juni af te studeren, maar heb van de week mijn eerste échte sollicitatiebrief + cv + cijferlijst op de bus gedaan naar het bedrijf van mijn keuze. Heb nog 4 á 5 bedrijven die ik een brief wil sturen, maar ik wacht eerst een reactie af. Heb geen zin om te wachten tot juni en dan pas te starten met solliciteren.. fingers crossed :)
pi_107215233
Financieel administratief medewerker. Iets waar ik naar op zoek was. :)
pi_107215267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:15 schreef Thrilled het volgende:
Ik denk dat ik mij hier ook maar meld :) Ik studeer momenteel nog en verwacht in juni af te studeren, maar heb van de week mijn eerste échte sollicitatiebrief + cv + cijferlijst op de bus gedaan naar het bedrijf van mijn keuze. Heb nog 4 á 5 bedrijven die ik een brief wil sturen, maar ik wacht eerst een reactie af. Heb geen zin om te wachten tot juni en dan pas te starten met solliciteren.. fingers crossed :)
Je hoeft je cijferlijst niet mee te sturen hoor. Of gaat het om een stageplek?
pi_107215471
Nee geen stageplaats, 'gewoon' een fulltime job, maar aangezien ik nog studeer leek het mij voor het bedrijf wel handig/interessant om mijn resultaten mee te sturen om te zien waar ze mee te maken hebben.
pi_107217499
Hallo allemaal,

Even voorstellen: Ik ben niet op zoek naar werk maar denk dat ik misschien wel mensen kan helpen hier. In mijn functie bij een onderwijsinstelling ben ik behalve verantwoordelijk voor de opzet en inhoud van de opleidingen ook verantwoordelijk voor loopbaanbegeleiding en persoonlijke ontwikkeling van de studenten. Dit loopt dermate goed dat we nu overwegen om baangarantie te geven aan studenten die het hele traject goed afleggen. Op het moment dat onze studenten aan het werk zijn blijven wij ze nog tot minimaal een jaar na afloop van de opleiding ondersteunen om ze te helpen zich verder te ontplooien in hun vak.

Qua studenten zijn we overigens vrij verwend, allemaal erg gemotiveerd. We werken alleen met studenten die ouder zijn dan 17, gemiddelde leeftijd is 26. Op dit moment is de jongste deelnemer 17 (uitzondering ivm motivatie) en de oudste 52. Beiden zijn nu al aan werk gekomen met onze begeleiding. Ik moet wel zeggen dat deze begeleiding alleen mogelijk is omdat we een maximale groepsgrootte hebben van 16 (meestal 10). Dit maakt begeleiding en ondersteuning op individueel niveau mogelijk.

Waar kan ik mee helpen?

- Tips voor CV en motivatiebrief
- Online profielen (Monsterboard, Stepstone, Linkedin)
- Loopbaanadvies
- Netwerk advies
- Hoe presenteer je jezelf

Wanneer er iemand echt serieus is kan ik best een keer met iemand persoonlijk in gesprek gaan, dan zal diegene echter wel richting Den Haag moeten komen. Vragen stellen via PM mag ook.

Waarom doe ik dit? Ik heb er zelf ook veel aan. Hoe meer mensen ik hiermee kan helpen hoe beter ik mij kan ontwikkelen in dit deel van mijn vakgebied. Neem me verder niet kwalijk wanneer het even duurt voor ik reageer, mijn "normale" werk krijgt altijd voorrang. Ik ben benieuwd of ik iets kan betekenen voor jullie :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:44:42 #278
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107229171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:37 schreef skinflint het volgende:

Het zou fijn zijn als werkgevers een keer stil zouden staan bij in wat voor een problemen ze hier de sollicitant mee kunnen brengen. Voor hetzelfde geld heb je al je lopende sollicitaties al afgezegd en dan krijg je te horen: 'Ja, eh, sorry, maar het gaat toch niet door want [>>>kutsmoes<<<]!'.
BS, baan opzeggen zonder nieuwe contract slaat nergens op.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen handelen, niemand anders, ook geen bedrijf.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:49:41 #279
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_107229397
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:41 schreef skinflint het volgende:

[..]

Terwijl ze zelf een mail versturen vol met simpele spel- en taalfouten van basisschoolniveau. De mails die ik af en toe onder ogen krijg... :{ Maar ook vacatures staan vaak vol met domme fouten waarbij ik dan ontzettend de neiging krijg om ze daar op te wijzen (en dat doe ik ook wanneer ze me met een stomme reden afwimpelen).
Jij steekt volgens mij veel te veel energie in niet-relevante zaken, terwijl je je gewoon moet focussen op het vinden v/e baan.

Mensen wijzen op taalfouten is gewoon triest en komt erg calimero over IMHO.
pi_107233888
Ehm... weet iemand hier welke bijbanen site een groene layout heeft? Groen en lijkt ietswat gedateerd. Ik raak hem zelf telkens kwijt.
pi_107233972
http://www.studentenvacature.nl/

Google is your friend :)
pi_107235465
Aaah, dat is hem!
Ik werd moe van het klikken na de eerste 25 banensites ;)
pi_107235487
het was de 6e hit ofzo na het googelen van 'bijbanen' :P
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 22:17:09 #284
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107236932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:03 schreef Renesite het volgende:
Kort berichtje op de voicemail, of ik morgen na 9:00 weer terug wil bellen. Altijd als ik in de auto zit ;(
Eeeeeeen het was een afwijzing.

Wel weer twee nieuwe vacatures gevonden O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107238926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:49 schreef 8baan het volgende:

[..]

Jij steekt volgens mij veel te veel energie in niet-relevante zaken, terwijl je je gewoon moet focussen op het vinden v/e baan.

Mensen wijzen op taalfouten is gewoon triest en komt erg calimero over IMHO.
Heb jij werk?
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:31:34 #286
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107241254
Morgen dan 't gesprek bij de overheidsorganisatie die ik als de grootste kanshebber tot dusver beschouw. Volgende week ligt de zoektocht naar een nieuwe baan tijdelijk stil vanwege vakantie in het buitenland, maar telefonisch blijf ik voltijd bereikbaar ... !
pi_107247413
@ MissionPhailed: Succes!

Niet te geloven dat ik straks mijn luie studentenleven een half jaar moet missen en productiewerk ga doen. Het moet wel, want dan heb ik tenminste straks genoeg stufi over om mijn bachelor te halen op de Uni.
  donderdag 26 januari 2012 @ 11:04:08 #288
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_107250824
Meneer van het uitzendbureua zou vorige week vrijdag meer informatie krijgen over een inlooptraject, we zijn bijna een week verder en geen belletje/mailtje niets! Nu zelf maar een mail gestuurd met het bericht dat ik toch gauw eens wat actiever aan de slag wil gaan!
pi_107250964
Woensdag voor het eerst een sollicitatiegesprek!
Mijn eerste sinds ik werkeloos ben geworden.

Ik ben zooooo super zenuwachtig nu!

Hahahahahaha 8-) *O* *O* *O*
pi_107255091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Meneer van het uitzendbureua zou vorige week vrijdag meer informatie krijgen over een inlooptraject, we zijn bijna een week verder en geen belletje/mailtje niets! Nu zelf maar een mail gestuurd met het bericht dat ik toch gauw eens wat actiever aan de slag wil gaan!
Niet mailen, maar bellen!
pi_107255197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:44 schreef 8baan het volgende:

[..]

BS, baan opzeggen zonder nieuwe contract slaat nergens op.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen handelen, niemand anders, ook geen bedrijf.
Ok en dan heb je een contract met proeftijd en zeggen ze het op dag 1 op.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_107259382
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:08 schreef charmed_angel het volgende:
Woensdag voor het eerst een sollicitatiegesprek!
Mijn eerste sinds ik werkeloos ben geworden.

Ik ben zooooo super zenuwachtig nu!

Hahahahahaha 8-) *O* *O* *O*
Succes alvast! :W
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_107260422
waar kan je nog productiewerk in de omgeving van rdam vinden ?
pi_107263081
Op 1 Februari maar even meelopen in een Callcenter, dus ben benieuwd wat dat gaat worden.
Eigenlijk wil ik dit totaal niet, maar moet gewoon werk hebben nu anders kom ik wel in de shit qua geld.

Productiewerk is nog best moeilijk te vinden merk ik, want zelf ben ik daar ook nog naar opzoek. Maar je moet meestal of een aantal jaar al ervaring hebben en een bepaalde achtergrond hebben.
pi_107263219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef FS1986NL het volgende:
Productiewerk is nog best moeilijk te vinden merk ik, want zelf ben ik daar ook nog naar opzoek. Maar je moet meestal of een aantal jaar al ervaring hebben en een bepaalde achtergrond hebben.
ik merk ook dat het overal wat stil is gevallen ;( dan toch maar een uitkering aan gaan vragen ? ;(
pi_107263303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:51 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

ik merk ook dat het overal wat stil is gevallen ;( dan toch maar een uitkering aan gaan vragen ? ;(
Als je nu geen werk hebt sowieso doen, dat is ook voor je sociale premies belangrijk.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_107264911
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:53 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Als je nu geen werk hebt sowieso doen, dat is ook voor je sociale premies belangrijk.
Zou je dat toe kunnen lichten? Die snap ik niet helemaal namelijk.
pi_107265668
quote:
7s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Zou je dat toe kunnen lichten? Die snap ik niet helemaal namelijk.
Ik haal wat dingen door elkaar geloof ik :P Toen we het ziekenfonds nog hadden was het belangrijk om je in te schrijven, had je geen inkomen dan kreeg je alleen ziekenfonds wanneer je deel uitmaakte van een gezin met een kostwinner. (iets van die strekking). Dat is nu inderdaad niet meer van toepassing, ben je werkloos betaal je alleen de nominale premie en het werkgeversdeel is gewoon niet van toepassing.

Ik ben zelf een paar jaar gekort op de AOW (niet dat die nog bestaat als ik er gebruik van kan maken :') ) vanwege werken in het buitenland.

Mentos, mijn opmerking mag je negeren dus ;) Maar als je recht hebt op een uitkering en denkt daar gebruik van te moeten maken kun je maar beter zo snel mogelijk zijn. Een vriendin van me is 20% gekort omdat ze er pas na 3 maanden achter kwam de uitkering toch nodig te hebben.

Loopt die aanvraag die je had gedaan nog steeds? Dat is denk ik wel belangrijk.. en als je dan toch weer werk vind voor je eerste gesprek is dat alleen maar mooi toch? :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:18:45 #299
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107270474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:31 schreef MissionPhailed het volgende:
Morgen dan 't gesprek bij de overheidsorganisatie die ik als de grootste kanshebber tot dusver beschouw. Volgende week ligt de zoektocht naar een nieuwe baan tijdelijk stil vanwege vakantie in het buitenland, maar telefonisch blijf ik voltijd bereikbaar ... !
Het lijkt erop dat ik de baan scoor. Het zal aanvankelijk een contract van 3 maanden zijn voor slechts 28 uur per week, terwijl de huidige WW-uitkering voor meer uren geldt. Geen vetpot dus en ik blijf officiëel deels werkloos, maar 't is een begin ... !
pi_107273756
Denk dat het voor iedereen van belang is om een baan te vinden om de crisistijd door te komen. Als het straks weer wat aantrekt kun je makkelijker overstappen en wellicht een baan van je keuze 'nemen'.
pi_107305167
Dicht!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')