De jaarwisseling ligt al weer een dikke week achter ons en de veel "Film van het jaar" verkiezingen zijn afgerond/bezig, dus wij kunnen niet achterblijven. Wat was volgens de bezoekers van dit forum de beste film van 2011 (in premiere gegaan in NL in 2011)? Over een tijd weten we het.
Ik heb een voorselectie gemaakt en wel op de volgende manier:
Ik ben eerst door de lijst van
de Volkskrant gelopen en alles waar ik nog nooit van gehoord heb eruit gegooid. Vervolgens heb ik van de overgebleven films de IMDb-score en aantal votes opgezocht, aangevuld met de bekende DVD-releases van dit jaar. Het aantal votes voor Belgische en Nederlandse films heb ik vermenigvuldigt met 100. Daarna heb ik de volgende formule toegepast: [IMDb-cijfer] + ([Aantal votes] - [gemiddelde aantal votes]) / [standaardafwijking aantal votes].
De 128 films die op die manier geselecteerd zijn, zijn:
1. Le gamin au vélo
2. Black Swan
3. Rundskop
4. The King's Speech
5. Harry Potter and the Deathly Hallows - part 2
6. X-Men First Class
7. Rise of the Planet of the Apes
8. 127 Hours
9. Drive
10. Source Code
11. True Grit
12. Thor
13. The Fighter
14. Super 8
15. Limitless
16. Fast Five
17. TRON: Legacy
18. Captain America: The First Avenger 3D
19. Warrrior
20. Pirates of the Carribean - On Stranger Tides
21. Transformers: Dark of the Moon 3D
22. Crazy, Stupid, Love
23. Midnight in Paris
24. Horrible Bosses
25. Jodaeiye Nader az Simin (A Separation)
26. The Adjustment Bureau
27. The Hangover 2
28. Easy A
29. Mission Impossible - Ghost Protocol
30. Senna
31. The Help
32. Rango
33. 50/50
34. Paul
35. Unknown
36. Sherlock Holmes: A Game of Shadows
37. Inside Job
38. The Artist
39. Tropa de Elite 2 - O Inimigo Agora É Outro
40. Kung Fu Panda 2
41. Moneyball
42. The Lincoln Lawyer
43. Blue Valentine
44. Bridesmaids
45. Hasta la vista
46. Incendies
47. The Adventures of Tin Tin
48. Adventureland
49. Tucker and Dale vs Evil
50. Real Steel
51. The Tree of Life
52. Sucker Punch
53. Akmareul boatda (I Saw the Devil)
54. A Torinói ló
55. New Kids Nitro
56. Melancholia
57. Rio
58. Ajeossi (The Man from Nowhere)
59. Never Let me Go
60. La piel que habito
61. Let Me In
62. Jûsan-nin no shikaku
63. The Way Back
64. The Ides of March
65. Contagion
66. The Stoning of Soraya M
67. Insidious
68. De Heineken ontvoering
69. In the Loop
70. Nova Zembla
71. Heaven
72. Tinker Tailer Soldier Spy
73. We Need To Talk About Kevin
74. Biutiful
75. Sonny Boy
76. Life in a Day
77. Animal Kingdom
78. Kari-gurashi no Arietti (Arrietty)
79. Friends With Benefits
80. Armadillo
81. Carnage
82. I Am Number Four
83. The Guard
84. It's Kind of a Funny Story
85. Water for Elephants
86. Shi (Poetry)
87. Gooische vrouwen
88. Jane Eyre
89. Love and Other Drugs
90. Battle: Los Angeles
91. Green Lantern 3D
92. Nanjing! Nanjing!
93. Rabbit Hole
94. Pina
95. Cowboys & Aliens
96. The Mechanic
97. Submarine
98. Hereafter
99. Just Go With It
100. In Time
101. Margin Call
102. The Green Hornet
103. Trolljegeren
104. The Tourist
105. Scream 4
106. Kongen av Bastøy (King of Devil's Island)
107. Barney's Version
108. Tomboy
109. De bende van Oss
110. Conviction
111. Beginners
112. No Strings Attached
113. Kill the Irishman
114. Winnie the Pooh
115. Attack The Block
116. The Devil's Double
117. También la lluvia
118. The Debt
119. Get Low
120. The Whistleblower
121. Puss in Boots
122. Arthur Christmas
123. Trust
124. Immortals
125. Monsters
126. The Conspirator
127. Made in Dagenham
128. Fright Night 3D
En deze niet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou is een formule niet perfect en zijn zeker de arthouse films wat in het nadeel. Daarom kunnen we nu nog lekker gaan vechten welke er toch wel mee moeten doen, en welke toch maar beter niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 25-01-2012 15:25:15 ]