abonnement Unibet Coolblue
pi_118608134
Heavy fire in een restaurant in new york
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_118608154
Gaan er nog wat gebouwen instorten of hoe zit het...

Zolang de nieuwsreporters nog gewoon buiten staan vind ik er niets nieuwswaardig aan :{w
pi_118608232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:29 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Gaan er nog wat gebouwen instorten of hoe zit het...

Zolang de nieuwsreporters nog gewoon buiten staan vind ik er niets nieuwswaardig aan :{w
Ik luister alleen naar een aantal politie/brandweer scanners in New York.
Wat die nieuwsreporters doen zou ik niet weten

Maar de omgeknakte bouwkraan hangt er nog...
Verschillende bouwsteigers vliegen door de straten van N.Y.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_118608817
Ik hoor het morgen wel van mijn schoonouders. Die wonen vlak onder Washington DC en zitten in het pad van Sandy.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:52:05 #255
8781 crew  Frutsel
pi_118615212
Denk dat Sandy van de 'namenlijst' van orkanen wordt geschrapt
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 11:14:43 #256
8781 crew  Frutsel
pi_118659545


groot systeem zeg :o
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 11:31:39 #257
8781 crew  Frutsel
pi_118660074
quote:
'Sandy was slechts voorproefje voor wat nog komen gaat'
Het smelten van het poolijs, de opwarming van de atmosfeer, de stijging van de zeespiegel, verandering in de weersomstandigheden: deze factoren vormen een krachtige combinatie die stormen en golven van ongekende intensiteit veroorzaken. We zouden helemaal niet verbaasd moeten zijn over een storm als Sandy, is de mening van klimaatwetenschappers, meldt CNN.

'Superstorm Sandy is slechts een voorproefje van wat er nog komen gaat', vertelt Michael Oppenheimer, klimaatwetenschapper aan de Princeton University. 'De grotere stormen gecombineerd met de stijgende zeespiegel veroorzaken een grotere dreiging.'

Vorig jaar werd de VS door orkaan Irene getroffen. Eerder dit jaar publiceerde Oppenheimer in wetenschapsblad Nature een onderzoek over deze orkaan en concludeerde dat de 'storm van de eeuw' zou veranderen in de 'storm van iedere twintig jaar of minder'.

Intensiteit
In de toekomst zullen die stormen steeds groter en krachtiger worden. 'Door de klimaatverandering zal de intensiteit en omvang van de storm waarschijnlijk toenemen', schreef Oppenheimer. Sandy had een diameter van bijna 1500 kilometer, veel groter dan eerdere stormen.

Maar ook het wegsmelten van een metersdikke ijslaag van de Noordpool in de zomer wordt gekoppeld aan de veranderende weersomstandigheden. De afgelopen drie decennia is het zee-ijs in de Noordelijke IJszee drastisch gedaald. 'Het zee-ijs wat nu overblijft in de zomer, is veel dunner dan vroeger', zegt Walter Meier van de National Snow and Ice Data Center van de Amerikaanse Universiteit van Colorado. 'Het is alsof je de koelkastdeur openhoudt.'

Straalstroom
Onderzoeker Jennifer Francis van het Institute of Marine and Coastal Sciences aan Rutgers University ontdekte dat door de opwarming van de Noordpool de straalstroom (een zeer sterke wind op een hoogte van 10 kilometer) langzamer gaat. Hierdoor slingert de stroom meer, zoiets kan resulteren in een 'weerblok'.

Deze verandering van de straalstroom kan koude lucht van de Noordpool verder naar het zuiden duwen, evenals warme tropische lucht naar het noorden. 'Dat is wat er zo ongeveer deze week gebeurde', zegt Francis, 'een spectaculaire botsing tussen Arctische en tropische weerfronten'.

Maatregelen
Volgens Oppenheimer en anderen is er dringend behoefte aan corrigerende maatregelen - zoals het verhogen van metro-ingangen en het versterken van de onderste verdiepingen van gebouwen - om de gevolgen van stormen als Sandy in de toekomst te beperken.

Door de historisch zware storm hebben miljoenen Amerikanen nog dagenlang last van de omvangrijke schade. Sandy heeft in de Amerikaanse staat New Jersey aan ten minste 39 mensen het leven gekost
Was te verwachten dat we dit weer zouden gaan roepen :P Deden ze bij Irene ook al :P
pi_118660256
Geofysicus Christian Shorey geeft een korte (conservatieve) samenvatting van de wetenschappelijke kennis over de invloed van klimaatverandering op orkanen.

pi_119264920
Wat gaat dit doen in de Indische Oceaan. Invest 98B

pi_119353728
Indische oceaan. TS THREE

pi_119649509
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 09:46:36 #262
8781 crew  Frutsel
pi_119701856


'Major' Hurricane vanaf zondag dus,... oppassen voor die eilandjes daar, verder weinig land in de buurt.
pi_119702747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:46 schreef Frutsel het volgende:

'Major' Hurricane vanaf zondag dus,... oppassen voor die eilandjes daar, verder weinig land in de buurt.
Waarschijnlijk buigt deze net voor de Filipijnen af richting het noord-oosten.
pi_119746734
Waar krijg je die mooie plaatjes vandaan? Ik woon op Mauritius en zie net op de surf forecast dat er volgende week 8 meter hoge golven worden verwacht, Na wat zoeken kom ik er achter dat er een "Severe tropical storm" genaamd "Boldwin" op ons af komt. Mijn weerkaatje voorspelt alleen maar tot 7 dagen... weet iemand waar ik wat beter kan zien wat er volgende week hier gaat gebeuren?
at your service
pi_119754193
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:19 schreef the_butler het volgende:
Waar krijg je die mooie plaatjes vandaan? Ik woon op Mauritius en zie net op de surf forecast dat er volgende week 8 meter hoge golven worden verwacht, Na wat zoeken kom ik er achter dat er een "Severe tropical storm" genaamd "Boldwin" op ons af komt. Mijn weerkaatje voorspelt alleen maar tot 7 dagen... weet iemand waar ik wat beter kan zien wat er volgende week hier gaat gebeuren?
hier kan je veel vinden. http://www.weatheronline.(...)6&BASE=-&WMO=&ZOOM=0
pi_119771189
Bopha gaat recht op de Filipijnen af. Kaartje is voor 5 december.

  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 09:02:45 #267
8781 crew  Frutsel
pi_119772340
Dank u sinterklaaaaaasje :{
pi_119790948
Nog een invest boven de atlantische oceaan. Valerie?

pi_119805913
Bopha is een cat4

pi_119810119
zo wat een monster, ik zag dat die potentiele Valerie ook opgeschaald is naar Medium (40%).
at your service
pi_119818046
50 % nu boven de atlantic.
pi_119821049
benieuwd wat dat wordt...

De lage druk depressie bij mij veranderd met de dag op de zeven daagse modellen....
Gisteren zou deze bijna verdwenen zijn en vandaag staat hij er weer, maar blijft de depressie op dezelfde plek hangen... http://www.surf-forecast.(...)over=none&type=htsgw
Ik kan niet echt een mooi kaartje vinden op die weersite die je gaf Aloa, maar ik snuffel morgen even verder...
at your service
pi_119827890
Wat een monster komt er op de Filipijnen af. Nog steeds een cat 4.

pi_119835539
Palau krijgt bezoek van een categorie 4.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')