abonnement Unibet Coolblue
pi_5024478
Deel 1

zat. 13/7 - 8.55 Londen Heathrow

Ja...raar idee, dat ik vanaf nu 11 maanden weg ben. HEt afscheid wat toch
wel erg moeilijk. Maar toch had ik niet het verwachte ' waar ben ik in
hemelsnaam aan begonnen gevoel'. Ik had er echt zin in, voelde echt zo'n
wereldreiziger. Dus ik liep met een big smile en tranen tegelijk richting de
gate.

Geweldig dat boek dat ik heb gehad met allemaal foto's en stukjes van
idereen. Iedereen ontzettend bedankt!!! Werkt wel erg op je gevoel moet ik
zeggen, dus de zakdoekjes uit Sonja's overlevingspakket kwamen (en komen)
goed van pas).

Ik zit nu op een bankje in het uiterste hoekje van Heathrow. Lekker rustig.
STraks nog maar even kijken of ik hier kan bellen/e-mailen, maar eerst het
volgende probleem: naar de WC met twee grote tassen en niemand die er even
op kan letten!

Maar gelukkig tijd zat, want om 11.10 gaat mijn volgende vliegtuig pas!

zat 13/7 - 13.55 - Ergens boven de atlantische oceaan

Het eerste vliegtuig waar ik in zat, zat toch lekkerder. Ik heb hier wat
minder ruimte en zit niet bij het raam. WEl super is dat iedereen zijn eigen
kop telefoon en TV (met 12 kanalen) heeft. Oh, ik krijg nu lunch, dus ik ga
straks wel verder.

zat 13/7 - 14.58 - Nog steeds ergens boven de atlantische oceaan

De lunch was nog best te eten (voor vliegtuigeten dan): kip-kerrie (wel erg
pittig), wat sla, een broodje, een mokkataartje en een kitkat. Rare jongens,
die Amerikanen.

Zo ie zo krijg ik nog niet echt veel hoogte van ze. Die 2 waar ik nu tussen
zit hebben amper wat gezegd. Terwijl ik op het vliegveld tussen de
Amerikaanse vrouwens (mrs. doubtfire types) zat, die allemaal wel een keer
met dat knauwerige (is dat ee nwoord?) engels 'you'll enjoy it' hebben
gezegd. Raar volk, ik ben benieuwd hoe ik er over 11 maanden over denk.

Maarja...ik ga even kijken of ik nog een paar uurtjes kan slapen (je pen
schrijft trouwens wel lekker Lisa!).

zat. 13/7 - 21.21 - Kamer 319, Boston

Ik ben ondertussen op de campus aangekomen. Wat een gedoe bij de Amerikaanse
douane! Weer allemaal formulieren ingevuld en lastige vragen beantwoord
(nee, ik ben niet lid van een terroristische organisatie en hebben ook geen
banden met het vroegere nazi-duitsland).

Toen ik op de campus aan kwam, kwam ik meteen Casandra tegen (de meid die
naar dezelfde school gaat als mij volgende maand) dus dat was wel gezellig.
Vervolgens weer formulieren ingevuld en mijn kamer opgezocht. Ik zit in een
4-persoonskamer samen met een Spanjaard (Paulo), een Duitser (Felix) en een
Zweed (Kent). Wordt vast wel gezellig.

Met mijn Engels red ik het wel aardig. Ook vrienden maken gaat hier niet al
te moeilijk. Iedereen begint gezellig een praatje met elkaar. Zeker van die
Amerikanen overgenomen, want ik heb al tal van dat soort gesprekken gehad.
Toppunt was het wel in het taxibusje, dat ik met wat mensen deelde. Die
wilde echt was alles weten en alles was 'great'. Ook typisch was die
chauffeur van dat busje. Een soort zwarte David Letterman met allemaal
slechte grappen, en het hele busje maar lachen (en ja...ik begreep ze wel
maar vond ze gewoon echt NIET leuk). 'Hello, my name is Anthony G. and the G
stand for I wanna GO home!, hahahahaha'.

Toch zijn die gesprekjes met iedereen wel leuk, ook al is het natuurlijk
allemaal heel opppervlakkig. Ik moet zeggen dat het je toch wel even een
lekker gevoel geeft. Je voelt je niet zo alleen in een vreemd land.

Maar ik ga eerst maar eens richting mijn bed nu, want ik kwam er net achter
dat ik van de afgelopen 54 uur er maar 3 heb geslapen.

  maandag 15 juli 2002 @ 20:27:13 #2
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_5024533
Leuk! Ik verwacht nu minstens 3 A4'tjes tekst elke dag, 11 maanden lang!

Succes!

I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 15 juli 2002 @ 20:30:14 #3
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_5024582
Cool!...ga je een jaartje in Boston studeren ofzo? Goede keuze dan want Boston is 1 van de leukste steden, misschien wel de leukste stad, van de VS.

have phun en kom maar op met die reisverslagen.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  FOK!fossiel maandag 15 juli 2002 @ 21:26:47 #4
8443 cptmarco
it's captain...
pi_5027865
Deel 2

zon. 14/7 - 18.15 - room 319, Boston

Vandaag mijn eerste echte dag in Boston. Gister was ik al om half 10 in slaap gevallen, dus ik werd vanochtend om half 7 al wakker. Maarja, dat is natuurlijk tegen mijn principes, dus ben ik nog maar 2 uur blijven liggen. DAarna eerst maar even gaan douchen. Jammer dat er alleen gemeenschappelijke douchen zijn, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Daarna wezen ontbijten. Heel keurig 3 broodjes met kaas en wat fruit genomen. Ik had toch niet zo'n heel trek in hamburgers, patat, pannenkoeken, wafels, soep, softijs, cola...Helemaal gek hier!

Vervolgens een paar uurtjes rond gehangen en wat vrienden gemaakt. Ik heb een hele tijd in het zonnetje gezeten met een Canadese meid, een potje gepooled met een Nederlandse gozer en nog een tijd opgetrokken met Jos, ook een Nederlander van mijn leeftijd.

's Middags stond 'downtown' op het programma, het centrum van Boston. We zijn met de hele groep met de metro gegaan en hebben daar vervolgens een rondje gelopen. Die mensen van EF hadden echter niet heel veel interessants te vertellen en uiteindelijk is iedereen opgesplitst.Ik ben met Jos en een paar Duitsers door de winkelstraat gelopen en we zijn daarna lekker in de schaduw in het park gaan zitten.

Wat ik leuk vind aan die Amerikanen, en dat hebben ze toch beter aangepakt dan ons, is dat ze heel veel public places hebben. Parken, zwembaden, sportvelden, tennisbanen. Allemaal vrij toegankelijk en er wordt ook geen misbruik van gemaakt. Je ziet weinig vernielingen, graffiti of zwerfafval.

Vervolgens heb ik mijn eerste MacDonalds Milkshake gepakt en zijn we daarna terug naar de campus gegaan. Ik ga nu maar even eten, ik ben beniuewd wat het vandaag weer wordt!

ma. 15/7 - 12.32 - Buiten in het zonnetje

Heerlijk weer hier nog steeds! Ik hoorde vanmiddag dat er een hittegolf zit aan te komen. Dat wordt nog wat!

Ook 's Avonds is het nog harstikke warm. Gisteravond hebben we tot een uurtje of half 11 buiten gezeten. Leuk is dat je met heel wat verschillende mensen uit verschillende landen praat .Je leert van alles en er worden aardig wat vooroordelen weg gewerkt. 'Zo loop het grootste deel van de mensen in Turkije niet met hoofddoekjes en zijn al helemaal niet streng gelovig. Het beeld dat wij hebben is van de arme Turkse mensen in het binnenland. Die zijn veelal wel streng gelovig. Doordat daar slechte voorzieningen zijn blijven ze arm en leven van de landbouw. Veel mensen proberen weg te komen uit deze 'armoede cirkel' en emigreren naar de rijke westerse landen', aldus een erg gezellig Turks meisje :-)

Vanochtend al vroeg op. Om kwart voor 7 al. Om kwart over 8 had ik namelijk een test om mijn engelse niveau te bepalen. Heel erg simpel, ongeveer brugklas nivea. Daarna hadden we een orientatie bijeenkomst. Wel leuk en ze maakten nog eens duidelijk dat het hier gaat om mensen en andere culturen te leren kennen en Engels te leren praten. En dat gaat het makkelijkst door zoveel mogelijk vrienden te maken en met allerlei activiteiten mee te doen.

Als je hier, zoals ik nu, in het gras zit, of door een park loopt, zie je overal eekhoorntjes. Ik zal van de week eens kijken of ik daar een paar foto's van kan maken (die beesten zijn toch snel!)

Maar ik stop nu weer, want als het goed is heb ik zo meteen mijn eerste 'lecture'. Ik ben benieuwd!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Nerd op 16-07-2002 03:11]

pi_5031037
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:30 schreef Pistol_Pete het volgende:
Cool!...ga je een jaartje in Boston studeren ofzo? Goede keuze dan want Boston is 1 van de leukste steden, misschien wel de leukste stad, van de VS.

have phun en kom maar op met die reisverslagen.


Ik zit nu voor 6 weken in Boston, waarvan 4 weken lang intensieve engelse les om mijn engels op college niveau te brengen. Daarna blijf ik hier nog 2 weken voor vakantie en vervolgens vlieg ik door naar Steamboat Springs, Colorado. Daar ga ik een jaar college volgen.

Boston bevalt inderdaad erg goed! Ik hou jullie op de hoogte

pi_5031069
leuk verslag


ff een bookmark maken, want die verslagen wil ik wel blijven volgen

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 16 juli 2002 @ 07:38:53 #8
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_5031495
* tummeke bookmarkt..

Heb dit idee altijd zelf al in mn achterhoofd gehad Als ik klaar ben met school een jaartje voor de fun in het buitenland studeren.. gewoon om dat ook eens een keer meegemaakt te hebben En als ik dit zo lees komt dat idee al aardig van zn plekkie in mn ACHTERhoofd

  dinsdag 16 juli 2002 @ 08:58:29 #9
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_5031686
keigaaf ik hoop dat je 11 maanden enthousiast blijft schrijven!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 10:42:06 #10
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_5032346
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 03:08 schreef Nerd het volgende:

[..]

Ik zit nu voor 6 weken in Boston, waarvan 4 weken lang intensieve engelse les om mijn engels op college niveau te brengen. Daarna blijf ik hier nog 2 weken voor vakantie en vervolgens vlieg ik door naar Steamboat Springs, Colorado. Daar ga ik een jaar college volgen.

Boston bevalt inderdaad erg goed! Ik hou jullie op de hoogte


Nice! Dat wordt dus lekker veel skieen en/of snowboarden in de winter

Ik heb zelf een half jaartje op een college gezeten in Texas. Dat was echt een geweldige ervaring. Ik denk dat je wel goed veel tijd krijgt om leuke dingen te doen aangezien het niveau van colleges zeer goed te doen is.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:23:50 #11
26341 Mariposa
Telt af...
pi_5032829
Ik heb een tip!

Erg gaaf in de binnenstad van Boston is de 'funity' hall (ik weet niet meer precies de naam was 11 toen ik er was). Dit is een enorme hal, waar allemaal eettentjes vanuit de hele wereld zijn . Je kan er zelfs nederlands eten . Het is heel gaaf een mooi gebouw ook, beetje ouderwets nog. En je kan er heerlijk eten!

Veel plezier, en ga vooral door met je reisverslag!

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:30:31 #12
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_5032910
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:23 schreef Mariposa het volgende:
Ik heb een tip!

Erg gaaf in de binnenstad van Boston is de 'funity' hall (ik weet niet meer precies de naam was 11 toen ik er was). Dit is een enorme hal, waar allemaal eettentjes vanuit de hele wereld zijn . Je kan er zelfs nederlands eten . Het is heel gaaf een mooi gebouw ook, beetje ouderwets nog. En je kan er heerlijk eten!

Veel plezier, en ga vooral door met je reisverslag!


Ik denk dat je deze bedoelt: Faneuil Hall

[edit] linkje erbij
http://www.faneuilhallmarketplace.com/
[/edit]

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_5037092
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:30 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Ik denk dat je deze bedoelt: Faneuil Hall

[edit] linkje erbij
http://www.faneuilhallmarketplace.com/
[/edit]


Ga ik zeker nog een keer eten deze maand! Want zolang ga ik dat kantine eten hier niet vol houden!!!
pi_5037113
Laat even weten als je richting the South gaat
pi_5055505
Deel 3

din. 16-7 - 23.37 - Main Lounge

Moeilijke keuze...zal ik, als een echte Amerikaan, nu de ´Tonight Show with Jay Leno´ gaan kijken op een big-screen TV? Of zal ik, met Acda en de Munnik op de achtergrond aan dit reisverslag gaan werken? Toch maar het laatste, want ik heb weer erg veel te vertellen over de laatste 1,5 dag.

Oke, waar was ik gebleven? Oja, mijn eerste lecture. Die ging dus niet door. In plaats daarvan hadden we een ´building tour´. Een rondleiding door dit EF gebouw die ik zelf alleen had verkend.

Toch kwam dit eigenlijk wel mooi uit, want de tour duurde maar een half uurtje. Dus tegen half 3 was ik vrij en om half 6 hadden we pas een meeting met de mentor van onze UPS-class (University Placement Service).

Ik heb trouwens wel een leuke klas moet ik zeggen. Jos, Halil (ook een Nederlandse jongen en sinds gister mijn kamergenoot), Casandra, Clemence (ook een Nederlander, alleen eentje die alles beter weet), Kent, Camilla en Louise (een Zweeds en een Deens meisje) en nog een leuk Duits meisje, Isabel.

Ook onze mentor, Joseph, is wel een aardige vent. Hij doet me een beetje denken aan een kruising tussen Overmars en Koch. Die ligt mij dus wel.

Maar in ieder geval, in de drie uur dat ik vrij was zijn we met wat mensen naar Fenway Park geweest. De thuishaven van de Boston Red Sox (honkbal dus). Daar hebben we kaartjes gekocht voor de wedstrijd Red Sox - Tempa Bay. Wordt heel gaaf, want we gaan met 10 man! Nog wel even wachten overigens, want het is pas de 25e.

Daarna snel naar onze meeting gegaan en vervolgens meteen gaan eten (een of andere pasta). Ik had namelijk nogal haast omdat ik had afgesproken om die avond te gaan rugbyen. Eerst kregen we wat basis regels en tactiek uitgelegd en hebben vervolgens een potje gespeeld. In de regen trouwens, want we hadden voor het eerst slecht weer. Toch was het wel erg gaaf!

Het is trouwens mooi dat ik hier internet heb! Ik vind het erg gezellig om op de hoogte te worden gehouden van wat er in Nederland allemaal gebeurd (subtiele hint!). Jammer alleen dat de computers hier af en toe, zeg eigenlijk maar meestal, erg traag zijn. Maarja...ik ben al lang blij dat ik af en toe kan mailen en msn´en!

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen tot een uurtje of 8 (ja, dat is al uitslapen geworden). Vervolgens ben ik met Jos (of Josh zoals ze hem hier noemen) een half uurtje gaan hardlopen. Héél leuk, al die heuvels hier! Maar wel goed voor mijn conditie. We hebben trouwens afgesproken dat we iedere dag even gaan rennen, dus ik ben benieuwd hoe lang we dat volhouden!

Daarna mijn eerste lessen. Public Speaking van Jason (waar ik gister nog mee heb gerugbyd). Wel een aardige vent en ook wel een leuk vak. Het is vooral veel praten en discussieren met elkaar. Kan nog leuk worden dus!

Daarna lunchen, internetten, met huis bellen en vervolgens onze tweede les, Grammar en Writing, van Beth. Ook wel een aardige vrouw. Alle leraren behandelen je hier trouwens behoorlijk als volwassenen en nemen hun vak gelukkig niet al te serieus. Perfect, op deze manier is voor mij een stuk makkelijker om mijn aandacht er bij te houden.

Daarna mijn laatste les, Communicative Skills, van Joseph. De lessen hier duren trouwens 80 minuten, dus dat is aardig lang. Ook Communicative Skills is vooral met elkaar praten in het Engels over van alles.

Wat met wel opvalt, is dat de leraren, en zo zijn bijna alle Amerikanen volgens mij, erg gericht zijn op punctionaliteit. En dat kan nog wel eens lastig worden voor iemand die zich graag nog even 5 minuutjes omdraait.

We waren vandaag pas klaar om kwart over 5 en moesten daarna meteen gaan eten. Om kwart voor 6 stond namelijk een avondje bowlen op het programma! Heel erg gezellig. Je mist alleen wel dat lekkere biertje erbij op dat soort avonden. Het bleek trouwens uiteindelijk geen bowlen te zijn maar kegelen. Ook leuk om te doen overigens.

Daarna terug met de Metro en dat heeft in totaal toch wel drie kwartier geduurd. Toen miste ik eigenlijk voor het eerst, sinds ik hier in Boston zit, thuis een beetje. Ondanks dat ik mijn draai hier al aardig heb gevonden. Maar ik wordt altijd een beetje chagrijnig als ik lang met hobbelig openbaar vervoer moet. Zeker als ik al moe ben en het warm, druk en staand is! Ook dat constant in het Engels praten was ik op dat moment wel even zat. Ik ben blij dat ik in Colorado af en toe nog gewoon lekker Nederlands kan praten met Casandra!

Maarja...het is nu bijna half een. Jay Leno is bijna afgelopen (nog maar 5 reclames) en ´Hier Zijn´ zit op zijn laatste nummer. Welterusten.

pi_5108975
Wanneer komt er weer een update ??
Want ik lees de verslagen altijd met plezier.
i do not fear computers, i fear the lack of them.
  maandag 22 juli 2002 @ 13:28:45 #17
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5109068
Lijkt een weblog je op een eigen site niet wat?
pi_5109122
wie ? ik ???...
i do not fear computers, i fear the lack of them.
  maandag 22 juli 2002 @ 14:02:09 #19
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5109401
quote:
Op maandag 22 juli 2002 13:34 schreef spoockey het volgende:
wie ? ik ???...
Nee de topic starter
pi_5109481
Cool dat je een jaar in usa gaat studeren!!!

Ikzelf heb 2 jaar daar gewoont en 2 jaar daar high school gedaan, heb dus daar graduation gehad hahaha...
Weet je wel, met die hoedjes en die soort van jurken!!!

Maar daarna ben ik weer terug naar Nederland gekomen omdat ik het teveel miste,
maar goed ik weet dat het rond deze tijd van het jaar zeer HEET kan zijn aan de eastcoast..
Dus geniet ervan,
want in de winter is er veeeeeeeeeeeeeeeel sneeuw!!!!

Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
pi_5111405
Ooh ok,
stupid me
i do not fear computers, i fear the lack of them.
pi_5113006
Deel 4

don. 18/7 - 13.30 - room 319

Zo, ik heb weer even wat tijd gevonden om wat te schrijven. De tijd gaat hier erg snel ik maak ook erg veel mee. Want wat heb ik gister ook alweer gedaan?

Oja, op zich niks bijzonders. Tot 3 uur les gehad, daarna in het zonnetje huiswerk gemaakt, even op internet gezeten, potje stratego gespeeld, gegeten, gepraat, hard gelopen, mijn koffers eindelijk uitgepakt, potje risk gespeeld en daarna gaan slapen. Oja, en tussendoor nog even naar huis gebeld! Leuk om weer die vertrouwde stemmen te horen.

De manier van les geven bevalt me hier wel. Bij Grammar & Writing hebben we de hele les buiten gezeten en wat vertrouw- en beschrijf spelletjes gedaan. Vervolgens moesten we daar een essay over schrijven, wat volgens mij wel aardig gelukt is. De lessen zijn hier erg afwisselend en je wordt er veel bij betrokken. Daarentegen heb je wel veel huiswerk, maar doordat je dat lekker in het zonnetje kan maken is dat niet al te erg.

Maar dit was wel weer genoeg voor vandaag, want ik heb zo weer les.

Vrij. 19/7 - 19.00 - TV room

Vanochtend was het opstaan wel moeilijk moet ik zeggen. Terwijl het gisteravond toch niet heel laat was. We hebben trouwens wel erg gelachen want het was Giant Twister Night! Een grote Twister vloer, heel erg leuk. Ben alleen toch niet al te lenig ontdekte ik! Vanochtend moest ik om 8 uur nog ontbijten, terwijl ik al om kwart over 8 les had. Kwam gelukkig nog net op tijd.

Grammar & Writing was trouwens wel mijn enige les vandaag. Vanmiddag heb ik nog wel 2,5 uur in een bloedhete zaal gezeten om de TOEFL-test te maken (Test Of English as a Foreign Language). Hij was erg goed te doen maar wel heel erg vermoeiend. Ben nooit heel goed in 2,5 uur op een plek zitten. Maarja...ook dat hoort er bij.

Daarnaast heb ik vandaag voor het eerst gewassen!!! Wat een gedoe zeg. Witte was, bonte was, niet in de droger, wel in de droger, hoeveel poeder moet erbij, hoe moet ik zoiets opvouwen, wat moet ik wel strijken en wat niet, hoe moet ik strijken (dat heb ik trouwens nog steeds niet gedaan, komt morgen wel). Maar met zijn allen zijn we er nog aardig uit gekomen! Ik heb mijn witte was gedeeld met Marleen en Casandra en een gekleurde was met Jos. Ik ben best wel trots, en er is maar 1 shirtje een beetje gekrompen! Voor de volgende was hoef ik me trouwens niet druk te maken want die doet Marleen voor me als ik haar schoen maak!!

Tijdens de lunch hebben we trouwens afgesproken om volgend weekend naar New York te gaan. Wordt gezellig, want we gaan met zijn achten (Oyku, Chello, Clemence, Jos, Halil, Casandra, Isabel en ik). Om de kosten een beetje te drukken regelen we alles zelf dus ik ben benieuwd! New York lijkt me een prachtige stad!

In diezelfde lunch hebben we trouwens ook kaarten gekocht voor een feest vanavond dus dat wordt vast heel gaaf! Mijn eerste student-party. Ik ben benieuwd hoe het daar met de drank gaat!

Maar ik stop er weer mee. Ik ga nog even e-mailen, naar de CBS (supermarkt) en me daarna voorbereiden op het feest!

Ik hou jullie op de hoogte!!!

pi_5128976
Deel 5

zat. 20/7 - 16.05 - computer lab

Het feest gister van te gek! Er was goede muziek, gezellige mensen en drank! Tenminste, dat heb ik van iedereen gehoord. Ik heb het feest zelf namelijk gemist.

Het begon allemaal al lekker. Niemand wist waar het precies was, we hadden alleen een straatnaam. Dus wij met zijn allen in drie taxi's. Twee stonden er al klaar en de derde kwam eraan. Uiteraard kwam ik, samen met Clemence en Anna, in de derde taxi tericht. Maar we hadden het adres dus geen probleem zou je zeggen. Echter wel als iemand het adres verkeerd overschrijft. Dus wij hebben een kwartier gezocht naar een Chesestreet, terwijl het feest ergens op Cheerstreet was.

Maar, we hadden ons helemaal voorbereid op een feest, dus we zouden naar een feest gaan ook. Dus zijn we met zijn drieen naar een of andere club gegaan dan zouden we het alsnog gezellig hebben.

Positief was in ieder geval dat ik binnen kwam (je moest 19 zijn). Ook leuk was dat de entree 20 (!) dollar was, dat je voor 5 dollar een of andere smerig limonadedrankje kreeg en zeker geen bier omdat je ik nog geen 21 was! Toch heb ik me daar nog wel een beetje vermaakt en hebben we nog een hele tijd gedanst (voor 20 dollar blijf ik natuurlijk niet de hele avond stil staan).

Maar na 1,5 uur hadden we het daar toch wel weer gezien, dus wij weer weg. Op zoek naar een karaoke bar want daar wilde Anna graag naar toe (en ik vond het stiekem ook wel leuk). Toen we uiteindelijk een 'Chinese Karaoke Bar' hadden gevonden bleek dit net te gaan sluiten. Ondertussen hadden we aardig honger gekregen, maar nee hoor, niks was meer open. Zelfs de MacDonalds niet! Toen zijn we uiteindelijk maar terug naar huis gegaan.

Onderweg naar huis, kwamen we echter met een 'geweldig' idee om deze grotendeels mislukte avond te redden. We moesten iets doen wat we niet zo snel zouden vergeten. Zo zouden we toch nog goede herinneringen aan deze avond over houden!

Zoiets als zwemmen in het meer zouden we niet zo snel vergeten, maar eenmaal daar aangekomen lekker het ons toch niet zo'n geweldig plan. Dus eerst maar terug naar huis en we zouden dan wel wat bedenken.

iToen kwam ik denk met mijn slechste idee ooit. Een filmmarathon (het was ondertussen al half 3 en we waren al kapot). Maarja, voor al dat geld dat we hadden uitgegeven moesten we perse een goede herinnering hebben dus wij gingen een filmmarathon houden.

Ik denk niet dat we slechtere films hadden kunnen kiezen. EDtv, the Wedding Singer en Save the Last Dance. Verschrikkelijk! Wat ook leuk was, was dat er tussen de films door nog wat (dronken) mensen langs kwamen om te vertellen hoe leuk het feest wel niet was. Uiteindelijk hebben Anna en ik het nog tot 9 uur 's ochtends volgehouden, Clemence was na de eerste film al afgehaakt.

Maarja...vanavond beter. En misschien was het toch nog wel een beetje een memorabele avond, after all!!!

ma. 22/7 - 14.35 - buiten in de schaduw

Zaterdag heb ik aardig rustig aan gedaan. Ik was nog behoorlijk kapot van die filmmarathon. Casandra en ik hebben ruim 3 uur buiten gezeten en echt over van alles gepraat. Was heel gezellig. 's Avonds hebben we nog met zijn allen een film gekeken, Don't Say A Word.

Daarna als een blok in slaap gevallen om de volgende morgen om 11 uur wakker gemaakt te worden met de mededeling dat we naar het strand zouden gaan. Snel douchen en ontbijten dus.

Het strand was erg lekker. Mooi weer, lekker water en voor de rest gewoon gezellig. Jammer alleen dat je ruim een uur moet reizen voordat je er bent. Ook op het strand heb ik nog even een uurtje slaap ingehaald.

Toen we terug kwamen waren we helaas net te laat voor het avondeten, dus heb ik mijn eerste Amerikaanse pizza besteld. Smaakte goed!!!

Die avond had ik toch al weer aardig wat energie, dus zijn we wezen stappen. Ik alleen met drie meiden (Chello, Marleen en Casandra). Ik voelde me net zo'n klein jongetje die door zijn grote zussen voor het eerst mee gaat naar de kroeg. En toen ik zelfs nog bier kon halen (het was al een wonder dat ik was binnen gekomen) voelde ik me net zo'n klein jongetje die op zijn 10e stiekem een slokje bier van zijn vader neem. Maar wat smaakte die goed! Wat de avond helemaal perfect maakte, was dat het karaoke avond was in de Ierse pub. Dus Marleen en ik hebben heel romantisch 'Eternal Flame' gezongen.

Op de terug weg volede ik trouwens net een grote broer die zijn 3 kleine zusjes voor eerst mee naar een kroeg had genomen. Die meiden hadden hem aardig zitten, dus ik heb nog aardig wat gelachen op de terug weg (en vandaag, want we hadden om kwart over 8 al weer les). Maar ik ga weer, want als het goed is gaan we zo Slip & Sliden (een zelf in elkaar geknutselde zeephelling)!!!

pi_5129114
doen ze daar erg moeilijk om een glas bier?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5129308
Hey Nerd,

wat geweldig leuk die verslagen van jouw ervaringen in Amerika!

Blijven schrijven hoor, ik lees ze met veel plezier

* wenst Nerd een heel fijne tijd in Amerika toe

#geen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')