abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juli 2002 @ 20:15:05 #1
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_5024337
Ja hoor, ik liep dus zaterdag in De Boogaard in Rijswijk en wat doe ik met mijn domme kop? Ik ga de dierenwinkel naar binnen om even naar de puppies te kijken die in de hokken zaten. 4 retrieverpuppies in 2 hokken en nog een paar puppies. Jeetje, de een deed nog beter zijn best om mijn hand te likken dan de ander. Het is dat ik mijn verstand erbij moet gebruiken anders had ik er zo eentje mee willen nemen.

Maar mag je nog honden verkopen in de dierenwinkel? En ik ga me dan ook helemaal weer afvragen wat ze met die puppies doen als ze geen baasje krijgen. Zucht, ik moet gewoon niet meer zo'n winkel ingaan, je wordt meteen verliefd op zo'n klein hondje die vecht om jouw aandacht

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_5024473
een dierenwinkel hoort naar mening gewoon helemaal geen dieren te verkopen. De dieren krijgen vaak niet de opvoeding en aandacht die ze nodig hebben.
pi_5024601
'k was ook laatst in die dierenwinkel in de boogaard. Heb toen ook bij de puppy's gekeken en ze zagen er wel zielig uit in hun hele kleine hokje bedenkt met krantensnippers
Springt een Belg in de lucht, springt ie mis.
pi_5024972
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:15 schreef Muurbloempje het volgende:

... En ik ga me dan ook helemaal weer afvragen wat ze met die puppies doen als ze geen baasje krijgen...


Die pupjes krijgen echt allemaal wel een baasje, het verkoopt juist enorm goed, vandaar dat die dierenwinkels het ook doen. Jij bent namelijk niet de enige die meteen verliefd wordt op zo'n kleintje. Alleen denken de meeste mensen er niet goed genoeg bij na en schaffen vervolgens gewoon een pupje uit de dierenwinkel aan.
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
pi_5025052
Het is echt zielig voor die hondjes hoor, ze moeten geknuffeld worden, des te minder je dat doet als ze jong zijn, des te vervelender ze worden als ze al wat ouder zijn. Gewoon een hondje kopen vanaf dat ie kan lopen enz.
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 15 juli 2002 @ 21:04:02 #6
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_5025082
quote:
Op maandag 15 juli 2002 20:54 schreef Avalonne het volgende:

[..]

Die pupjes krijgen echt allemaal wel een baasje, het verkoopt juist enorm goed, vandaar dat die dierenwinkels het ook doen. Jij bent namelijk niet de enige die meteen verliefd wordt op zo'n kleintje. Alleen denken de meeste mensen er niet goed genoeg bij na en schaffen vervolgens gewoon een pupje uit de dierenwinkel aan.


Ja, ik heb dat ook zo vaak alleen ik denk verder erbij na. Ik heb 2 kleine kinderen en voor hun zou het prachtig zijn maar ik weet gewoon dat een lief hondje veel met zich meebrengt. Uitlaten, veel aandacht geven, en met vakanties moet ie mee of hij moet naar een asiel. Dan maar ff niet meer in die winkels kijken, ik ben er vatbaar voor, als ik naar die vertederde gezichtjes kijk...
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  maandag 15 juli 2002 @ 21:18:15 #7
30488 coolbabe
My little pwny
pi_5025305
Ik kijk ook wel eens in die winkel naar de puppies en moet ook altijd erg mijn best doen om ze niet allemaal mee te nemen. Ik vind het zielig voor die beestjes, ze krijgen wel aandacht van het publiek, maar ze kunnen niet vrij lopen en lekker warm bij mensen op schoot liggen wat puppies wel nodig hebben
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_5025528
Ik heb het nog veel erger in asiels. Van die honden weet je dat ze echt al een tijd op een baasje wachten, terwijl ze in de dierenwinkel binnen de kortste keren een thuis hebben. Ik ben alleen allergisch voor honden, dus hoe groot de verleiding ook is, ik kan er niks mee. Heb het wel heel erg bij tamme ratjes, die zou ik allemaal wel mee willen nemen..
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  maandag 15 juli 2002 @ 22:05:30 #9
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_5026064
Mijn moeder was vorige week vrijdag in de Boogard en toen kwam ze ook thuis met dat verhaal over die hondjes! Ze vond het heel zielig!

Blijkaar gaat het verkopen van die hondjes helemaal niet zo snel, anders waren ze nu echt al wel weg geweest!
Ik zou zowiezo liever een hondje bij iemand thuis weg halen als uit een dierenwinkel!

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  maandag 15 juli 2002 @ 22:07:39 #10
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_5026111
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:05 schreef the shining het volgende:
Mijn moeder was vorige week vrijdag in de Boogard en toen kwam ze ook thuis met dat verhaal over die hondjes! Ze vond het heel zielig!

Blijkaar gaat het verkopen van die hondjes helemaal niet zo snel, anders waren ze nu echt al wel weg geweest!
Ik zou zowiezo liever een hondje bij iemand thuis weg halen als uit een dierenwinkel!


Tja, ikzelf moet gewoon niet meer die dierenwinkel ingaan, ik weet dat ze al jaren hondjes verkopen want toen ik een kind was (way back) toen waren er al puppies die je kon kopen en nu nog steeds. Ik ben er te vatbaar voor, van die snuitjes tegen de tralies en allemaal smeken ze om je aandacht...
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_5026222
Lief zijn ze hé, puppietjes?

Wij konden de verleiding niet meer weerstaan en hebben er nog een retrievertje bijgehaald.

Zie Senna. voor foto's.

#geen
  maandag 15 juli 2002 @ 22:13:53 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_5026231
In spanje zie je dat ook heel veel..

M'n tante had haar hondje laten dekken en kreeg daar 2 puppies van, de deal was dat één puppy naar baas van de reu ging... maar de broer van die baas had een dierenwinkel, dus m'n tante was echt heel bang dat het hondje in de dierenwinkel zou belanden.. Gelukkig heeft ze 'm mogen houden... omdat ze gewoon eerlijk vertelde dat ze de man liever geld wilde geven dan dat het hondje in de dierenwinkel terecht zou komen..

Het breekt m'n hart als ik 4 van die beestjes in een klein hokje zie...

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_5026865
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:05 schreef the shining het volgende:

Blijkaar gaat het verkopen van die hondjes helemaal niet zo snel, anders waren ze nu echt al wel weg geweest!
Ik zou zowiezo liever een hondje bij iemand thuis weg halen als uit een dierenwinkel!


Het kan best dat er al weer nieuwe zaten hoor..als die dierenwinkel al zolang hondjes verkoopt, doen ze dat echt niet omdat het slecht loopt..bovendien komen er zoiezo heel vaak nieuwe pupjes, ookal zijn de vorige niet allemaal verkocht. Als ze wat ouder zijn verkopen ze minder goed namelijk..

En met 'bij iemand thuis vandaan' bedoel je een fokker of gewoon iemand die een nestje neemt?

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  maandag 15 juli 2002 @ 22:45:44 #14
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_5027012
quote:
Op maandag 15 juli 2002 22:39 schreef Avalonne het volgende:

[..]

Het kan best dat er al weer nieuwe zaten hoor..als die dierenwinkel al zolang hondjes verkoopt, doen ze dat echt niet omdat het slecht loopt..bovendien komen er zoiezo heel vaak nieuwe pupjes, ookal zijn de vorige niet allemaal verkocht. Als ze wat ouder zijn verkopen ze minder goed namelijk..

En met 'bij iemand thuis vandaan' bedoel je een fokker of gewoon iemand die een nestje neemt?


Bij iemand thuis uit een nestje denk ik, dan kan je meteen zien hoe ze verzorgd worden en zelf zien hoe zo'n puppy is. Denk dat je dat niet echt kunt zien in een hokje met nog een paar anderen!
Een kleinschalige fokker lijkt me ook niet zo erg. Het moet niet zijn dat er hondjes helemaal doorgefokt worden! Een buurman fokt ook hondjes maar dan op kleine schaal, gewoon thuis! Het lijkt me niets om ze uit een dierenwinkel te halen waar je niet kunt zien hoe ze zijn en waar ze vandaan komen!
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_5027892
Als een fokker wat grootschaliger fokt is het niet meteen zo dat de hondjes doorgefokt zijn hoor Gewoon de stamboom erbij vragen, dan kun je zelf controleren.

Ik vind het toch het beste om eerst in het asiel te kijken. Ik blijf het matig vinden dat er nog steeds zo veel mensen zijn die voor de lol een nestje fokken, terwijl er nog ontelbaarveel hondjes in asielen zitten die ook een baasje willen.

Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
  dinsdag 16 juli 2002 @ 00:57:33 #16
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_5029356
quote:
Op maandag 15 juli 2002 23:25 schreef Avalonne het volgende:
Als een fokker wat grootschaliger fokt is het niet meteen zo dat de hondjes doorgefokt zijn hoor Gewoon de stamboom erbij vragen, dan kun je zelf controleren.

Ik vind het toch het beste om eerst in het asiel te kijken. Ik blijf het matig vinden dat er nog steeds zo veel mensen zijn die voor de lol een nestje fokken, terwijl er nog ontelbaarveel hondjes in asielen zitten die ook een baasje willen.


Ik weet wel dat het dan niet meteen betekent dat ze doorgefokt zijn Maar voor mezelf voel ik er dan denk ik beter bij.

Asiel vind ik trouwens ook een goede oplossing! Maar de meeste mensen vinden die kleine hondjes toch het leukste. Er zijn genoeg mensen die ook naar het asiel gaan maar het zijn er nog steeds erg weinig. Ik vind zowiezo dat mensen goed na moeten denken voordat ze een hond nemen! In het asiel zitten ook genoeg honden van mensen die geen hond meer wilden, geen zin meer hadden om een hond te verzorgen. Dát vind ik pas erg!

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_5034159
Voor zover ik weet mogen er in Nederland geen katten en honden via de dierenwinkel verkocht worden. Dit is in verband met dat het dan een impulsaankoop kan zijn (ach wat een lieverdje etc.) en dit kan schadelijk voor het dier zijn. Bij mij bij de dierenwinkel (waar ik zo'n beetje in de kost lig met al mijn beesten) zeggen ze dat het verboden is...
pi_5034871
Is het volgens mij ook ja, maargoed, wie houd zich er tegenwoordig nog aan? En dat van die impulsaankopen is juist het hele idee erachter, daarom loopt het zo goed en daarom zitten nu al die honden en katten in asielen..
Je doet er alleen zo weinig tegen..
Don't fall so madly in love with the night that you lose your way
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')