abonnement Unibet Coolblue
pi_106427826
Iets wat ik al jaren doe en het telkens meer om me heen zie gebeuren.

Online "shoppen" in het buitenland.

Alleen mijn boodschappen haal ik nog in de supermarkt.

Al het andere bestel ik in het buitenland. Duitslan, Engeland, Japan, China.

Via Ebay of rechtstreeks bij de fabrikant.
Hiermee bespaar ik 25%, 50% en soms 75%, dan wanneer ik hetzelfde zou kopen in een winkel in Nederland.

Ik zie in mijn vriendenkring en op werk dat mensen dat ook meer en meer doen.

Als ik bijvoorbeeld in de binnenstad van Haarlem kijk, valt het volgende me op:
De kleine winkels gaan op de fles en er komt een Etos\Kruidvat etc voor in de plaats.

Ik denk zelf dat dit alleen maar zal toenemen en dat de detailhandel het heel zwaar krijgt de aankomende jaren.
  donderdag 5 januari 2012 @ 07:59:45 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_106427861
Ik koop nooit iets in het buitenland, en ik ken ook geen mensen die dit doen.
Online binnen nederland wel veel. Dat zal de middenstand het meest pijn doen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:00:55 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_106427867
Ik heb sowieso een hekel aan shoppen. Ik koop heel veel via internet van kleding, meubels, de kerstkado's jl. ik vind alleen de bezorgdiensten een crime. In dec heeft Selektvracht een pakket kwijt gemaakt ergens afleverd op een niet bestaand huisnr of ze doen net alsof ze aan de deur geweest zijn en pakket wordt weer teruggestuurd. Kun je weer achter je eigen rotzooi aan gaan bellen. Hier erger ik me wel enorm aan.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_106427894
ik koop de laatste tijd vaker online uit Duitsland en Amerika dan uit NL :@
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_106428224
Ik zie namelijk steeds meer mensen de online weg naar het buitenland ontdekken.

DVD boxen, games, kleding, elektronica enzovoort voor de helft van het geld of zelfs minder, dan wat het in Nederland kost.

Voorbeeld: Een hoop merk\kwaliteits spullen, worden gewoon in China gemaakt.
Daarom bestel ik het online, rechtstreeks in China. duurt bij grotere spullen wat langer, want dat gaat met de boot.

garantie en service is ook vaak beter. Defect artikel terugsturen en een nieuw exemplaar terug krijgen.
pi_106428913
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:42 schreef silenthill het volgende:
Ik zie namelijk steeds meer mensen de online weg naar het buitenland ontdekken.

DVD boxen, games, kleding, elektronica enzovoort voor de helft van het geld of zelfs minder, dan wat het in Nederland kost.

Voorbeeld: Een hoop merk\kwaliteits spullen, worden gewoon in China gemaakt.
Daarom bestel ik het online, rechtstreeks in China. duurt bij grotere spullen wat langer, want dat gaat met de boot.

garantie en service is ook vaak beter. Defect artikel terugsturen en een nieuw exemplaar terug krijgen.
Laatst wat DVD's besteld bij Amazon.... de helft goedkoper, daarna wat boeken besteld bij bookrepository, scheelt ook de helft met bol.com. De Nederlandse retail rekent kennelijk bizar hoge marges.

Ik wil best wat meer betalen maar dan wil ik ook service, iets waar menig Nederlandse retailer gewoon geen boodschap aan heeft. Het valt mij ook op hoe beroerd de productkennis is bij winkelpersoneel. Voor advies kun je vaak beter zelf wat research doen en het product dan online kopen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:49:49 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106429347
Ik koop ook steeds meer online, die afzetters in Nederland bekijken het maar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:21:36 #8
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106430144
Online is alles open op zondag.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106430491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:49 schreef Id_do_her het volgende:
Ik koop ook steeds meer online, die afzetters in Nederland bekijken het maar.
Probleem is natuurlijk de hoge belastingdruk op arbeid en de hoge lastendruk als gevolg van krankzinnig hoge huren van een winkelpandje. Echter... als ze allemaal failliet gaan gaat daar vanzelf een kentering in komen, helaas is dit de enige manier om de markt te hervormen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106430714
Buiten Nederland is alles goedkoper, dus waarom meer geld uitgeven dan nodig? Voor games scheelt het soms makkelijk ¤20......
pi_106430735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk de hoge belastingdruk op arbeid en de hoge lastendruk als gevolg van krankzinnig hoge huren van een winkelpandje. Echter... als ze allemaal failliet gaan gaat daar vanzelf een kentering in komen, helaas is dit de enige manier om de markt te hervormen.
Creatieve destructie.
pi_106430835
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:46 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Creatieve destructie.
Precies... want we moeten flink dokken voor iedereen die niet creatief of productief is.
Nederland zal hoe dan ook moeten hervormen want we zijn geen geisoleerd eiland meer in de wereld.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106431460
Helaas denken sommige rechters daar anders over.

quote:
Rechter: webwinkel mag niet zomaar op elke locatie

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 4 januari 2012 17:01
Submitter: Bender, views: 46.362

Een webwinkel mag niet zomaar op elke locatie gerund worden, omdat het detailhandel betreft, vonnist de rechtbank van Den Bosch. Een webwinkel op een industrieterrein in Schijndel was strijdig met het bestemmingsplan.

Op een industrieterrein in Schijndel was het bedrijf Limoncello.nl gevestigd, dat drank levert die online is besteld. Branchevereniging Slijtersunie vond dat deze activiteit de belangen van haar leden schaadde en eiste van de gemeente Schijndel dat ze de vergunning voor het exploiteren van een slijtersbedrijf introk. Onder andere werd als reden opgevoerd dat webwinkels de leeftijd van klanten niet kunnen controleren.

De gemeente weigerde handhavend op te treden en verklaarde niet gemachtigd te zijn omdat geen sprake zou zijn van detailhandel als bedoeld in het geldende bestemmingsplan. Op de locatie werden producten niet rechtstreeks aan klanten over de toonbank verkocht, betoogde de gemeente. Uit een uitspraak van de Raad van State Raad van State zou op te maken zijn dat er geen sprake is van detailhandel als er sprake is van opslagruimte van waaruit goederen naar klanten die via internet bestellen, worden verstuurd.

De Slijtersunie was het niet eens met de gemeente en stapte naar de rechter. Die stelde de brancheorganisatie in het gelijk. Er is in dit geval wel degelijk sprake van detailhandel, bepaalt de rechter in zijn woensdag gepubliceerde vonnis. "Op de locatie worden via webwinkels goederen ter verkoop aan particulieren aangeboden, de via deze webwinkels gedane bestellingen worden geaccepteerd, de betaling van deze goederen wordt gecontroleerd, de bestelde goederen worden verzameld, verpakt, verzendgereed gemaakt en ter verzending aangeboden. Daarmee is sprake van detailhandel."

Webwinkels kunnen dan ook alleen gerund worden vanuit woonwijken, industrieterreinen en andere locaties als het bestemmingsplan bepaalt dat daar detailhandel is toegestaan, volgt uit het vonnis. Daarmee kan de uitspraak verstrekkende gevolgen hebben.

Bron:[url=ttp://tweakers.net/nieuws/79134/rechter-webwinkel-mag-niet-zomaar-op-elke-locatie.html]Tweakers.net[/url]
pi_106431540
Ik zal hier geen namen van bedrijven sites plaatsen.

Maar ik zit gemiddeld op zo'n 60 a 70% goedkoper dan wanneer ik het in Nederland koop.
Dat is inclusief verzendkosten vanuit China, Japan, Amerika, UK en Duitsland.

Dan ben je niet goed bezig als je dezelfde producten in Nederland koopt.

En een beter garantie en service.

En binnenkort wordt het nog leuker, want dan kan een vriend van me rechtstreeks, vanuit China de produchten naar me versturen. :P
pi_106431543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:11 schreef Terrorizer het volgende:
Helaas denken sommige rechters daar anders over.

[..]

nou, dat kan nog leuk worden. In de praktijk doet het vooral pijn voor de kleine webwinkels, want de grote zullen gewoon splitsen: het officiele verkooppunt ligt in een gebied met detailhandelbestemming (formaat muurkast) en de 4000 m2 spullen liggen ergens op een industrieterrein met als benaming 'afdeling logistiek'.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:21:23 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_106431740
Herkenbaar, ik peins er niet over om noem eens wat voor een game 60 euro te betalen terwijl ik hem via het internet voor 40 of minder kan krijgen.

Maar aan de andere kant, laatst een nieuwe televisie gekocht en de goedkoopste aanbieder was een grote electronicawinkel in Maastricht die naast zijn fysieke winkel ook een webwinkel heeft.

Denk dat het ook een kwestie is van aanpassen aan nieuwe marktomstandigheden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_106431853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:21 schreef Klonk het volgende:
Herkenbaar, ik peins er niet over om noem eens wat voor een game 60 euro te betalen terwijl ik hem via het internet voor 40 of minder kan krijgen.

Maar aan de andere kant, laatst een nieuwe televisie gekocht en de goedkoopste aanbieder was een grote electronicawinkel in Maastricht die naast zijn fysieke winkel ook een webwinkel heeft.

Denk dat het ook een kwestie is van aanpassen aan nieuwe marktomstandigheden
Diverse winkels houden naast hun reguliere winkel er een webstore op na, slimme opzet.

In Harderwijk zit het hoofdmagazijn van Scheer en Foppen, daarnaast zitten allemaal webwinkeltjes die witgoed aanbieden, die rijden zo met hun heftruck het magazijn van S&F binnen. Handel is handel en natuurlijk wil je een zo'n hoog mogelijke marge maar je bent gek als je niet probeert van iedere ontwikkeling een graantje mee te pikken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106432095
Winkels zullen niet verdwijnen, wel veranderen, ik voorspel dat er feitelijk 3 soorten winkels zullen zijn:

-Winkels die je dagelijkse benodigdheden verkopen (vers, toiletartikelen, etc)
-Experience winkels, zaken waar je niet direct je product koopt of afhaalt, maar je laat voorlichten over de producten van een bepaald merk
-Niche winkels, winkels die niet direct concurreren op prijs, en waar je gewoon lekker wilt rondneuzen

Overigens denk ik dat de reden dat de meeste winkels over de kop gaat een paar andere redenen hebben:

-Winkelruimte is belachelijk duur in Nederland
-Veel te veel regels voor kleine zelfstandigen
-Winkels leven nog in veronderstelling dat ze 80 uur per week open moeten zijn (met duur personeel)
-Ondernemers hebben vaak weinig commercieele kennis (hobby winkeleigenaren)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106432516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:32 schreef raptorix het volgende:

-Experience winkels, zaken waar je niet direct je product koopt of afhaalt, maar je laat voorlichten over de producten van een bepaald merk

Dat zijn nu dus ongeveer alle winkels in de stad. Passen / uitproberen in de winkel, en dan thuis online bestellen. :7
pi_106432980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:45 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat zijn nu dus ongeveer alle winkels in de stad. Passen / uitproberen in de winkel, en dan thuis online bestellen. :7
Nee, denk meer aan winkels zoals de iStore, het doel van dit soort winkels is ook niet verkopen, maar merkbeleving en informatievoorziening.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:59:07 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_106433020
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:32 schreef raptorix het volgende:
Winkels zullen niet verdwijnen, wel veranderen, ik voorspel dat er feitelijk 3 soorten winkels zullen zijn:

-Winkels die je dagelijkse benodigdheden verkopen (vers, toiletartikelen, etc)
-Experience winkels, zaken waar je niet direct je product koopt of afhaalt, maar je laat voorlichten over de producten van een bepaald merk
-Niche winkels, winkels die niet direct concurreren op prijs, en waar je gewoon lekker wilt rondneuzen
Waar ergens plaats je bouwmarkten en tuincentra? Volgens mij zou je die nog een eigen categorie kunnen geven: winkels met producten die je niet handig online kunt bestellen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_106433083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waar ergens plaats je bouwmarkten en tuincentra? Volgens mij zou je die nog een eigen categorie kunnen geven: winkels met producten die je niet handig online kunt bestellen.
Dat is inderdaad nog wel een goede, ik denk dat ze nog meest passen in de eerste categorie, hoewel je ziet dat dit soort zaken ook steeds meer inspelen op impulsaankopen, de trend is nu al om met veel van dit soort winkels vlakbij elkaar te zitten, zodat het een "uitje" wordt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106433491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, denk meer aan winkels zoals de iStore, het doel van dit soort winkels is ook niet verkopen, maar merkbeleving en informatievoorziening.
Natuurlijk zijn die winkels er wel om te verkopen, dat ze een andere aanpak hebben als de supermarkt doet daar niets aan af.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106433573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waar ergens plaats je bouwmarkten en tuincentra? Volgens mij zou je die nog een eigen categorie kunnen geven: winkels met producten die je niet handig online kunt bestellen.
Ik heb voor een laatste verbouwing nog een gigantische boel aan elektraspul online gekocht. Scheelde ook minstens 25% tov de hornbach (Die dan relatief tov de gamma etc weer stuk goedkoper is)
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:12:27 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106433574
Ik ben wel benieuwd waar TS dan die zogenaamde 70% minder betaald dan in Nederland.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')