abonnement Unibet Coolblue
pi_106409209
Wat is nu eigenlijk Usenet :?
quote:
Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia
Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden :?
quote:
• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
• Een programma op mee te downloaden: Newsleecher (betaald, makkelijk) (handleiding), Grabbit (gratis, veel handmatig werk) (handleiding) of Sabnzbd (gratis, werkt automatisch) (site
• Voor sommige programma's heb je een uitpak- en repareerprogramma nodig: Winrar en Quickpar heb je ook nodig.
Waarom een betaald Usenet account? Ik kan die van mijn provider toch gebruiken :?
quote:
Dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie (hou oude bestanden je kan downloaden) behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider.
Retentie :
quote:
Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.
Okee, doe mij dan maar een betaald usenet account! Waar kan ik deze krijgen :?
quote:
Eweka (¤7.5/mnd (prepaid) 8 deelbare verbindingen, 600+ dagen retantie, 50mbit)
Giganews (¤8-¤15/mnd, max. 50 verbindingen (niet deelbaar), 600+ dagen retentie)
NewsXS (¤5.5-¤9.5/mnd, max. 50 verbindingen, 200+ dagen retentie)
XSNews (gratis 5 dagen proef)
XLNed (gratis 7 dagen op proef)
Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
Easyusenet
Download2day
UsenetXL (7 dagen extra en betalen met sms/wallie)
Powernews
SMSusenet (betalen met sms)
(je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw internetabbo aankan, dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.)
Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar :?
quote:
NZB-bestanden zoeken van wat je wilt hebben:
http://www.nzbindex.com (zoekmachine)
http://www.ftn2day.nl (community)
http://www.altbinz.net/
http://code.google.com/p/sickbeard/ (automatisch downloaden)
Ik snap er nu echt de ballen niet meer van :?
quote:
http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.
Voordelen usenet :?
quote:
Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde 8-)
DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open _O_ _O_
Vorige delen :?
quote:
Zie TT-OP-Reeksding
Belangrijke regel:


OP is gemaakt door Razor21 en PiRANiA
Op is te vinden op de wiki
pi_106409227
Laatste post:

quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:29 schreef Devolution het volgende:
Bij mij worden de series en films naar mijn media center gedownload, en als ik vervolgens een serie of film start zonder ondertiteling dan kan ik mijn media center programma (xbmc) automatisch naar ondertiteling laten zoeken, downloaden en instellen.
Ik kijk rechtstreeks via mijn tv (LG Smart TV) en dat werkt prima. Maar daar draait natuurlijk geen XBMC op. :+
pi_106410685
Ik heb ff een klein vraagje, ik heb nu een alles in 1 pakket, en volgens de specificaties moet ik de 40 Mbit/s halen.
Als ik zo'n "Speedtest" doe komt daar maar 25 à 30 Mbit/s uit, en met downloaden (XS News) haal ik hooguit 4500 KB/s (Gemiddeld 3800 KB/s)
Ik vroeg mij af of dit een beetje acceptabel is want ik had eigenlijk hoger verwacht...
Maakt het aantal connecties overigens ook uit? Heb er nu 12, maar merk geen verschil als ik er 4 doe.

Mijn abonnement is trouwens van XS News, Elite. (Zou een 20Mbit/s abonnement ook genoeg zijn?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:17:22 #4
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106410786
40 Mbit/s halen.
Als ik zo'n "Speedtest" doe komt daar maar 25 à 30 Mbit/s uit, en met downloaden (XS News) haal ik hooguit 4500 KB/s

Klopt precies toch
pi_106410880
Zie hierboven
4500 KB/sec = 36 Mbps, klopt aardig dus.
pi_106410942
Ah oek dank jullie wel voor de snelle reacties.
Volgens mij klopt die speedtest dan niet helemaal maar dat maakt niet uit als de downloadsnelheid wel goed is.
pi_106414433
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:20 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ah oek dank jullie wel voor de snelle reacties.
Volgens mij klopt die speedtest dan niet helemaal maar dat maakt niet uit als de downloadsnelheid wel goed is.
Ik zou deze ff doen: http://speedtest.ziggo.nl
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:32:48 #8
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106414518
speedtest.net is goed
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:06:04 #9
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_106416096
Bij mij nooit, daar haal ik altijd 95Mbit terwijl ik met de Ziggo Speedtest op 116Mbit kom, en via Usenet was mijn max ook 114Mbit ofzo.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_106417798
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef MacorgaZ het volgende:
Bij mij nooit, daar haal ik altijd 95Mbit terwijl ik met de Ziggo Speedtest op 116Mbit kom, en via Usenet was mijn max ook 114Mbit ofzo.
Hetzelfde hier. Met die van ziggo haal ik altijd 35+ Mbit/s en met die van speedtest 25 à 30 Mbit/s.

Ik heb nog één vraagje:
Wat is het nu het nut van die "Threads/Verbindingen/Lijntjes" kan er nu namelijk max 20 "Gebruiken", maar ik merk niet dat het downloaden sneller gaat i.p.v 4.
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:29:20 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106422926
Wauw, deel 20 al :D.
pi_106429618
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:37 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]

Ik heb nog één vraagje:
Wat is het nu het nut van die "Threads/Verbindingen/Lijntjes" kan er nu namelijk max 20 "Gebruiken", maar ik merk niet dat het downloaden sneller gaat i.p.v 4.
Dat wil ik ook wel eens weten!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:13:51 #13
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_106429969
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:37 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Ik heb nog één vraagje:
Wat is het nu het nut van die "Threads/Verbindingen/Lijntjes" kan er nu namelijk max 20 "Gebruiken", maar ik merk niet dat het downloaden sneller gaat i.p.v 4.
Ben geen expert, maar in mijn beleving zorgen meer 'Lijntjes' voor meer stabiliteit in de snelheid.
Stel je hebt een 50Mbit verbinding (download), en elk lijntje kan max 12,5 Mbit (volledig uit de lucht gegrepen, puur als voorbeeld) aan, heb je 4 'Lijntjes' nodig om je verbinding optimaal te gebruiken.

Echter bij het begin van het bestand loopt je snelheid van 0 naar 12,5, bij het eind van een bestand gebeurd dit andersom. Dus als je 4 lijntjes hebt, 1 lijntje begint net aan een nieuw bestand en 1 lijntje is bezig met het laatste deel van een bestand, dan gebruik je maar iets meer dan 50% van je verbinding (2 Lijntjes @100% + 2@ 10%, = 240/4 = 60).

Des te meer lijntjes je gebruikt des te minder snelheidswisselingen zijn er, 2 van de 20 lijntjes geeft al minder schommeling dan 2 van de 4.

Nogmaals ik moet opzoeken wat gebruikelijk is qua snelheid per 'Lijntje', dus bovenstaande getallen zijn puur ter indicatie. Mocht ik ergens de mist in gaan (goed mogelijk) dan hoor ik dat graag.
dus...
pi_106444935
Sickbeard, is dat wat voor een beginner?
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:11:58 #15
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106445239
om in te stellen of wat ??

Mischien leuk als je 20 verschillende series kijkt maar verder...

Ik zie t nut er niet van in iig
pi_106445367
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sickbeard, is dat wat voor een beginner?
Ik ben een totale noob met nieuwsgroepen, ik gebruik het pas sinds een paar maanden en ik ben direct begonnen met SickBeard, Couchpotato en Sab op een NAS en dat draait best lekker op het moment.

Dus vanuit mijn oogpunt moet ik 'ja' zeggen. :)
pi_106445515
Ik gebruik nieuwsgroepen enkel voor films, en af en toe een losse aflevering van een serie die ik eigenlijk nog moet afkijken. Download geen hele series of wat
pi_106445689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik gebruik nieuwsgroepen enkel voor films, en af en toe een losse aflevering van een serie die ik eigenlijk nog moet afkijken. Download geen hele series of wat
Tja, ik volg ook maar een paar series, maar SickBeard geeft gewoon enorm veel gemak. Een keer instellen (zoals elk ander programma) en je geeft aan welke serie hij moet bijhouden (welke afleveringen, welke kwaliteit e.d.). Alles geautomatiseerd; maandagavond in de VS is de serie op tv, dinsdag overdag heeft hij 'm gecategoriseerd op m'n NAS staan inclusief banner/metadata enz.
Er is zelfs (automatische) ondertiteling mogelijk, maar dat is wat meer gevorderd.

Eenmaal geïnstalleerd is het noob-proof.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:24:13 #19
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106445824
Teveel moeite voor een enkele aflevering.

Ik download wanneer ik wil en wat ik wil en tis toch zo binnen...
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:30:08 #20
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_106446125
Met meer dan 3 series tegelijk is SickBeard de moeite waard ^O^.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:33:33 #21
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_106446278
Dan wel ja
pi_106450668
Aha oke dan, dan is het duidelijk :Y
En waar halen jullie je nzb bestanden? Ik weet dat ik tot een half jaar geleden een forum gebruikte waar betrouwbare nzb's gepost werden in BR en HD kwaliteit maar dat forum is opgedoekt ;(

En met nzbindex enzo zoeken vind ik vaak zoeken in een hooiberg
pi_106450829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aha oke dan, dan is het duidelijk :Y
En waar halen jullie je nzb bestanden? Ik weet dat ik tot een half jaar geleden een forum gebruikte waar betrouwbare nzb's gepost werden in BR en HD kwaliteit maar dat forum is opgedoekt ;(

En met nzbindex enzo zoeken vind ik vaak zoeken in een hooiberg
Binsearch en vervolgens zoekterm "1080p nl". Dan kom je qua films een heel eind.

Voor series moet je SickBeard gebruiken ^O^
pi_106450930
Ik heb mijn usenet account laten verlopen, tevaak bagger naar binnen gesleept. Ik ben nog beter af met torrents tbh.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:30:37 #25
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_106451464
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:18 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Binsearch en vervolgens zoekterm "1080p nl". Dan kom je qua films een heel eind.

Voor series moet je SickBeard gebruiken ^O^
Dat werkt wel goed ja (of x264 ipv 1080p zodat je ook 720p vindt), anders bij binsearch-advanced search of NZBIndex minimum size op 6000MB instellen voor HD-films. Handige van NZBIndex is dat je een default query kan instellen, daar heb ik "-german -french -xxx" ingesteld samen met minimaal 5MB file size, zo heb je die 170KB-spam niet en geen dubbed german spul.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')