Hier lijkt de blauwe plekkenperiode weer even voorbij. Ruben valt nu niet meer om bij het lopen en is nog niet zo ver dat hij gaat klimmen in zijn eentje. De bank komt hij alleen met hulp op, en dan zitten wij er dus bij. Hij doet dan wel pogingen om over de leuning te duiken (de bank staat midden in de kamer en er achter is zijn speelplek), en laat zich ook tegen de rugleuning, of tegen ons aan vallen. Maar ik laat hem niet alleen achter op de bank.
De salontafel is vrij hoog, daar zie ik hem nog niet op klimmen.
Nou ik berichtjes lees over een stoeltje voor de dreumesjes, lijkt me dat een goed idee, hoeft hij niet meer altijd te staan met zijn neus in de tv

Alleen weet ik niet of hij zou blijven zitten, maar dat zien we dan wel weer. Wat voor stoeltjes hebben jullie?
Dat van die regels bij jezelf en anderen: het lijkt mij idd vooral voor de kinderen verwarrend dat iets niet mag, behalve als de ouders van x er zijn, dan mag x het wel. Als kind zou ik er dan niet echt meer iets van snappen (ook niet, of misschien wel vooral niet als ik kind x was, trouwens). Wij proberen de basale regels van het kdv ook thuis toe te passen (bijv eten en drinken doen we alleen aan tafel), zodat dat voor hem logisch is. Maar wel tot op zekere hoogte hoor, als hij netjes kan drinek en op de bank kan zitten, doen we dat denk ik. Maar zover zijn we nog niet!
Over kleertjes, momenteel zit meneer weer in een groeispurtje, dus een hoop is opeens te klein. Hij loopt daardoor wel eens iets langer in een beetje smoezelige kleren dan ik fijn vind

. Van het weekend maar even naar de stad, grotere kleertjes scoren. Is het nog uitverkoop?
Hier trouwens wel vrijwel altijd een slab om, hij pakt hem zelf als ik zeg dat we gaan eten
enneh, niet zo veel typen als ik een berichtje aan het maken ben, de helft is alweer achterhaald

Ik typ niet zo snel, of maak veel te lange berichten...