abonnement Unibet Coolblue
pi_106395771
quote:
5s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:36 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Jij hebt het weleens meegemaakt?
Ik ben ooit een vriend kwijtgeraakt, die verongelukt is.
Maar 'verlies' is zo algemeen, we zijn bijna allemaal wel al dierbaren verloren. Dat doet altijd pijn, zelfmoord of niet.
pi_106395793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:37 schreef CherryLips het volgende:
Het lijkt mij verschrikkelijk om te beseffen dat iemand zich zo vreselijk klote voelde dat hij liever helemaal niet meer wilde leven en er dan op gruwelijke wijze een eind aan maakte, hoe wanhopig hij moet zijn geweest, jarenlang, tot in je diepste kern ongelukkig zijn. Ik vind het niet laf. Ik vind het akelig dat iemand geen andere uitweg meer ziet.
Dat. Het is zo makkelijk om iets te benoemen als 'laf' of 'aanstellen'. Attacking what you don't understand.
pi_106395885
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:37 schreef CherryLips het volgende:
Het lijkt mij verschrikkelijk om te beseffen dat iemand zich zo vreselijk klote voelde dat hij liever helemaal niet meer wilde leven en er dan op gruwelijke wijze een eind aan maakte, hoe wanhopig hij moet zijn geweest, jarenlang, tot in je diepste kern ongelukkig zijn. Ik vind het niet laf. Ik vind het akelig dat iemand geen andere uitweg meer ziet.
Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:38 schreef STING het volgende:

[..]

Ik ben ooit een vriend kwijtgeraakt, die verongelukt is.
Maar 'verlies' is zo algemeen, we zijn bijna allemaal wel al dierbaren verloren. Dat doet altijd pijn, zelfmoord of niet.
Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
pi_106395937
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
Misschien sommige mensen (uit kwaadheid) achteraf, als je over de klap heen bent.
pi_106395940
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.

[..]

Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
Je ziet geestesziektes kennelijk niet als een ziekte. Geeft niks zo kom je alleen tot een verschil van inzicht.
Jij noemt het een keuze terwijl het voor andere eerder iets oncontroleerbaar is.
pi_106395960
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.

Hoe bedoel je? Opstaan en naar het spoor lopen?
Tap tap tap
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:45:26 #82
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106396052
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.
Nee, depressie/suïcide is een ziekte. Men kan in zo'n geval niet meer helder en rationeel nadenken, juist als symptoom van die ziekte.

quote:
Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
Ik vind het niet laf, maar kan het wel jammer vinden dat iemand zo ver heen is, waardoor hij/zij geen enkele andere mogelijkheid meer ziet.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_106396056
Drie van een afstand meegemaakt, broer schoonzus thuis gevonden. Vriendin schoonmoeder gesprongen van haar flat, broer schoonmoeder was al ergens in de 60 of ouder, ook thuis gevonden. Op welke leeftijd ook, het is moeilijk te bevatten wat er dan door het hoofd gaat of juist niet (en ook weer niet).
pi_106396092
De zus van m'n oom heeft zelfmoord gepleegd. Naar.
Tap tap tap
pi_106396117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Opstaan en naar het spoor lopen?
Of gewoon instappen en op avontuur gaan. Om maar wat te noemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je ziet geestesziektes kennelijk niet als een ziekte. Geeft niks zo kom je alleen tot een verschil van inzicht.
Jij noemt het een keuze terwijl het voor andere eerder iets oncontroleerbaar is.
Dan is het inderdaad een faal van de maatschappij. Dan heeft zo iemand niet de zorg gehad die hij/zij verdient.
pi_106396138
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.

[..]

Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
uit eigen ervaring:
je brein speelt een spelletje met je op zo'n moment. Het is verrekte moeilijk om dan andere oplossingen te zien en zeker om ze ook te aanvaarden.

Je moet dus A: het besef hebben dat je gedachte niet klopt en B: de wilskracht of de hulp hebben/krijgen om daar doorheen te prikken. Maar als je die wilskracht al hebt, is het denk ik sowieso al minder waarschijnlijk dat de gedachte in je op komt.

laf vind ik dus een heel verkeerd oordeel. Puur een verkeerde combinatie van omstandigheden en persoonlijkheid imo.
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_106396199
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad een faal van de maatschappij. Dan heeft zo iemand niet de zorg gehad die hij/zij verdient.
1: Dat is al heel wat anders dan het laf noemen
2: Net zoals lichamelijke ziektes zijn sommige geestesziektes hardnekkig of niet te genezen.
pi_106396206
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je nog in staat bent voor een trein te springen, heb je echt nog genoeg opties over om iets te maken van het leven.

[..]

Dat neemt toch niet weg dat je het laf kunt vinden?
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Of gewoon instappen en op avontuur gaan. Om maar wat te noemen.

[..]

Dan is het inderdaad een faal van de maatschappij. Dan heeft zo iemand niet de zorg gehad die hij/zij verdient.
Jij moet zeker enorm gelukkig zijn geweest in je hele leven :{ .
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je ziet geestesziektes kennelijk niet als een ziekte. Geeft niks zo kom je alleen tot een verschil van inzicht.
Jij noemt het een keuze terwijl het voor andere eerder iets oncontroleerbaar is.
Dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:47 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

uit eigen ervaring:
je brein speelt een spelletje met je op zo'n moment. Het is verrekte moeilijk om dan andere oplossingen te zien en zeker om ze ook te aanvaarden.

Je moet dus A: het besef hebben dat je gedachte niet klopt en B: de wilskracht of de hulp hebben/krijgen om daar doorheen te prikken. Maar als je die wilskracht al hebt, is het denk ik sowieso al minder waarschijnlijk dat de gedachte in je op komt.

laf vind ik dus een heel verkeerd oordeel. Puur een verkeerde combinatie van omstandigheden en persoonlijkheid imo.
En dit.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:50:21 #89
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106396241
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan is het inderdaad een faal van de maatschappij. Dan heeft zo iemand niet de zorg gehad die hij/zij verdient.
Dat hoeft niet per definitie aan de maatschappij te liggen. Je kan niet altijd aan de buitenkant zien hoe een ander zich voelt. En zolang zo iemand geen last vormt voor zijn/haar omgeving, kan zo iemand ook niet gedwongen opgenomen worden. En neemt die persoon dan zelf ook niet het initiatief om hulp te zoeken, tja...
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_106396267
quote:
3s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nee, depressie/suïcide is een ziekte. Men kan in zo'n geval niet meer helder en rationeel nadenken, juist als symptoom van die ziekte.

[..]

Ik vind het niet laf, maar kan het wel jammer vinden dat iemand zo ver heen is, waardoor hij/zij geen enkele andere mogelijkheid meer ziet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_106396277
Ik denk juist dat zulke mensen idd heel erg op zichzelf blijven. Hulp zoeken is eng en wordt niet gedaan.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:51:11 #92
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_106396283
quote:
3s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:50 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per definitie aan de maatschappij te liggen. Je kan niet altijd aan de buitenkant zien hoe een ander zich voelt. En zolang zo iemand geen last vormt voor zijn/haar omgeving, kan zo iemand ook niet gedwongen opgenomen worden. En neemt die persoon dan zelf ook niet het initiatief om hulp te zoeken, tja...
Dat dus. Als ze niet willen, dan kun je doen wat je wilt. Maar ze accepteren die hulp toch niet.
pi_106396293
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Of gewoon instappen en op avontuur gaan. Om maar wat te noemen.

[..]

Dan is het inderdaad een faal van de maatschappij. Dan heeft zo iemand niet de zorg gehad die hij/zij verdient.
Het is echt niet zo makkelijk om een knop om te draaien. Een schop onder de kont helpt ook niet. Consequente en constructieve behandeling, je leven lang. Jarenlange begeleiding. Als je echt depressief bent, kun je niks meer. Niet uit bed komen, niet eten, niks. Je kunt letterlijk alleen de lift naar de bovenste verdieping van je flatgebouw nemen.
Tap tap tap
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:51:56 #94
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_106396315
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Tegan het volgende:
Ik denk juist dat zulke mensen idd heel erg op zichzelf blijven. Hulp zoeken is eng en wordt niet gedaan.
Nou ja, volgens mij is het eerder dat ze niet beseffen dat ze een probleem hebben en als het te laat is dan wordt hulp gezien als 'falen'. Je moet echt tig bruggen over voordat je zover bent om die hulp te zoeken en te accepteren.
pi_106396320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is echt niet zo makkelijk om een knop om te draaien. Een schop onder de kont helpt ook niet. Consequente en constructieve behandeling, je leven lang. Jarenlange begeleiding. Als je echt depressief bent, kun je niks meer. Niet uit bed komen, niet eten, niks. Je kunt letterlijk alleen de lift naar de bovenste verdieping van je flatgebouw nemen.
Dat was mij al teveel moeite hoor.
pi_106396333
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Tegan het volgende:
Ik denk juist dat zulke mensen idd heel erg op zichzelf blijven. Hulp zoeken is eng en wordt niet gedaan.
En soms zie je het ook gewoon totaal niet aankomen, bij de één ziet een blinde nog dat de persoon in kwestie doodongelukkig is en helemaal aan de grond zit, bij de ander is iedereen stomverbaasd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_106396340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:52 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat was mij al teveel moeite hoor.
Ook zonde van de stoep in jou geval.
pi_106396374
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nou ja, volgens mij is het eerder dat ze niet beseffen dat ze een probleem hebben en als het te laat is dan wordt hulp gezien als 'falen'. Je moet echt tig bruggen over voordat je zover bent om die hulp te zoeken en te accepteren.
En dan nog is het lastig om dingen te beloven en dan die beloftes waarmaken.
Verplicht dingen ondernemen, mensen opzoeken om uit je isolement te komen. Hoge drempels.
pi_106396398
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nou ja, volgens mij is het eerder dat ze niet beseffen dat ze een probleem hebben en als het te laat is dan wordt hulp gezien als 'falen'. Je moet echt tig bruggen over voordat je zover bent om die hulp te zoeken en te accepteren.
Nouja, niet inzien ben ik het niet mee eens. Misschien niet allemaal. Ik denk dat je wel ziet waar je mee bezig bent, maar het interesseert je gewoon niet meer. Je wil gewoon niets meer voelen, niets maakt uit, alles in het leven doet pijn, het heeft allemaal geen zin meer. De verlossing van alles klinkt veel beter, je ziet niet in hoe het ooit beter kan worden, dus waarom proberen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:54:13 #100
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106396408
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:51 schreef Tegan het volgende:
Ik denk juist dat zulke mensen idd heel erg op zichzelf blijven. Hulp zoeken is eng en wordt niet gedaan.
Klopt, als diegene al zo ver heen is, zal hij/zij niet op eigen initiatief hulp gaan zoeken, want dat is dan gewoon een onmogelijkheid geworden voor die persoon.

Als diegene in een vroeger stadium ontdekt en beseft dat het bergafwaarts gaat en dat hij/zij het niet meer alleen kan oplossen, zou er nog een mogelijkheid kunnen zijn dat diegene hulp gaat zoeken.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')