pi_106408142
registreer om deze reclame te verbergen
Susie, ik had precies hetzelfde met ons KDV. Ik ging er van uit dat wendagen VOOR de ingangsdatum plaatsvonden. Niet dus. In principe was dat voor mij niet zo'n enorm probleem geweest omdat ik toch nog geen opdracht had (detachering) maar ik moest dus wel die dagen ineens op intakes. En het ging dus NIET goed op de wendagen want Hannah weigerde de afgekolfde melk te drinken terwijl het 30 graden buiten was. Ik ben toen na een mislukte intake met leeggekolfde borsten naar het KDV gegaan om een dusdanig overstuur kind aan te treffen dat ze niet eens probeerde aan te happen :'(
Het is wel goedgekomen gelukkig. Ze vindt het nu geweldig op het KDV.
Voor Mia heb ik wel rekening gehouden met de wendagen en haar contractdatum een halve maand eerder gepland dan dat ik weer aan het werk moet. Maar het is gewoonweg handiger als ze dit even goed duidelijk maken bij het aanmelden.

Kan je trouwens ipv bij het KDV niet op je werk iets regelen? Sowieso zijn volle werkdagen direct na je verlof best pittig!
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:37:21 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106408682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik snap dat het vervelend voelt als het niet gaat zoals je wil, maar....

Als het zo in het contract staat en je hebt dat in april vorig jaar al kunnen lezen, vind ik het niet gek dat ze daar een maand van tevoren niks meer aan kunnen doen. Als je op tijd aan de bel had getrokken hadden ze misschien nog wat voor je kunnen betekenen, maar nu vraag je ze eigenlijk of ze op het laatste moment hun planning nog kunnen aanpassen.
En das lastig bij kdvs. Buiten de contractuele vastlegging hebben ze natuurlijk ook nog eens maximale aantallen kindjes per leidster.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Het overviel mij vanmiddag gewoon erg. Met name omdat ik er al over gesproken had met een vriendin en mijn schoonzus, waar de kindjes dus van te voren komen wennen. Het was dus eigenlijk een aanname van mijn kant. Bij dit kdv dus duidelijk niet, het is niet anders. (het even van mij afschrijven lucht altijd aardig op ;) )
Octo; op mijn werk zijn ze redelijk flexibel. Ik heb nu de dag even omgegooid (heb nog geen bevestiging, maar neem aan dat het ok is) en mijn zus ingeschakeld. Ik wil haar toch echt graag zelf naar de wendag brengen. En ja, het zal waarschijnlijk pittig zijn, maar de eerste dagen zal ik waarschijnlijk tig in de macht van 4 mail aan het doornemen zijn ;) Ik ben allang al blij dat ik er nog een maand aan vast heb geplakt, ik had er niet aan moeten denken deze week alweer aan het werk te zijn!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106408713
Bij deze kom ik trouwens lekker het topic binnenvallen met mijn dochter Mia (31-12-2011)
Wil een modje haar toevoegen in de OP?

Mijn oliebolletje is inmiddels 4 dagen oud en doet het hartstikke goed O+ Hoewel we nog een beetje moeite hebben met aanleggen (ze krijgt de borst) en ik :X :X tepelkloven :X :X heb, is de melkproductie onwijs goed op gang en is Mia weer lekker aan het aankomen in gewicht ^O^
Ze heeft helaas wel ontzettend veel krampjes na elke voeding ;(

PC313082.jpg
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:39:45 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106408796
Oh, wat een lieffie! (dat jasje heb ik ook... nooit aangedaan en inmiddels past ze het niet meer :X )

En helemaal over de zwempraktijken van Evan gekeken! Wat leuk!! O+
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:40:59 #280
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106408855
Susie, wat vervelend inderdaad dat je daar nu pas achterkomt :{ , bij ons heeft ze twee keer mogen wennen voordat haar officiële eerste dag was.

Cleany, wat een grote kerel is Evan al! O+ Vergeleken met Olivia (16-6) is hij echt al een stuk groter en wijzer ;) . Wij gaan begin februari naar Centerparcs, moet inderdaad niet vergeten de zwemband mee te nemen, ziet er erg leuk uit!

Octo, wat is Mia een heerlijk grietje en ben helemaal verliefd op haar naam! Helaas kunnen wij die bij een eventuele 2e niet gebruiken, want dan zou het een vernoeming zijn en dat vind ik dan een beetje 'lullig' naar mijn schoonmoeder :@ . Wel vervelend van de kloven en de krampjes, hopelijk wordt dat snel beter! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106408862
Welkom Octo met Mia!! wat een scheetje O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106408878
oh octo wat een heerlijk stippenprinsesje heb je gebakken O+ O+ O+
lijkt ze op Hannah?

zijn voor jou van die medela gelpad-gevallen een idee? ik heb van een kennis begrepen dat zij er heel veel verlichting van had voor haar kloven.

Mn mini stond net een halve minuut los _O-
en waarom, omdat ze met oudste aan de hand liep, en die besloot ineens los te laten :') lekker handig, jongste wist van gekkigheid niet meer wat ze nou moest doen, of ze nou eerst moest huilen en daarna zitten of dat ze eerst moest zitten en daarna huilen, en dus bleef ze heel verbaasd staan :D muppet O+
pi_106408882
img1457395338.jpeg
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106408898
Ik dikke baby's zien, die zijn het schattigst!
...
pi_106408990
octo welkom met je mooie meisje

Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
pi_106409005
MeNicole O+ O+

Octo ik heb met mijn kloven in het begin een tepelhoedje gebruikt :Y na 3 dagen waren ze weg en kon ik gewoon voeden!

ahh mignonne je mini los :o *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106409036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:

Mijn uk heeft luieruitslag. Nou ja ik denk dat dat het is ze heeft allemaal rode bultjes. Ik heb er nu schrale troost van de prenatal opgesmeerd. Iemand nog een tip met een wonder middel?
bepanthen!!
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:44:37 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409052
mini mignonne gewoon los staan! *O*
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:45:50 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:41 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Ik dikke baby's zien, die zijn het schattigst!
U vraagt, wij draaien, voila, dikke baby O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106409168
:D O+
pi_106409445
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:45 schreef Susie het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien, voila, dikke baby O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeee
O+ O+ O+ O+

Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr O+
dikke_baby.jpg

dikke.baby.jpg
...
pi_106409482
Ocot *O* gefeliciteerd met Mia, wat een heerlijk propje zo te zien. Jammer van je kloven, maa dat gaat ook wel over. Laat de kraamverzorgster je zo veel mogelijk helpen en tips geven om je tepels te ontzien.

Ik zit sinds vanmiddag met een heel zielig meisje. Sinds ze aan de pepti zit gaat het met poepen wel beter, maar daardoor heeft ze nu dus enorme volle luiers die voorafgegaan worden door behoorlijk heftige krampen. Ik was er vanmiddag net niet op tijd bij en het zat dus op haar rug en we moesten in bad. Daar hebben we heerlijk een half uur gezeten en mevrouw kwam helemaal tot rust. Na het uit bad gaan was ze echter meteen weer over de zeik, want koud (verwarming stond uit want het was niet echt de bedoeling om boven te zijn vandaag). Ik heb haar snel een luier omgedaan en daarna zijn we samen in het grote bed gekropen. Daar ligt ze nu nog steeds te slapen. (op een voedingskussen, in een dekentje gewikkeld, dus het is veilig. Bovendien staat de baby-videofoon op haar snufferd gericht, dus we kunnen het ook goed in de gaten houden).

Ander nadeel van die pepti lijkt te zijn dat mevrouw ineens aan het spugen is geslagen. En dan geen melk, maar heldere vloeistof. En dat dan uren na het eten. Vlak na de voeding laat ze wel eens een golf melk uit haar mond lopen, maar dit is anders. Iemand enig idee wat die heldere vloeistof is?
Eindelijk mamma van een prachtige dochter
pi_106409600
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:

Hier werkt alleen het afwisselend gebruiken van uierzalf en vaseline tegen luieruitslag. Van bepanthen en zinkzalf/sudo krijgt ze juist pijn aan haar billetjes. Uierzalf werkt ontsmettend en waseline vochtregulerend. Werkt hier als een tiet (in de zeldzame periodes dat ze geen zure ontlasting heeft)
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:00:12 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106409895
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:52 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

ohmyyygossshhhhhhhhhhh ik wil die adopterennnnnnnnnnnn wat een poepieeeeee
O+ O+ O+ O+

Dit word later mijn toekomstige kind mijn kleine sumoworstelaarrrrrrrrr O+
Thanks, maar ze is niet te adopteren, ben zelf flieft op d'r!

En jeetje, dat is wel een hele erge dikkerd hoor!

SB; ik kan je helaas niet helpen, wat vervelend!
pi_106409994
Welkom met je meisje Octo! En hopen dat de krampjes snel minder worden, ik vond dat nog wel het zwaarste aan de eerste maanden.

f_r, ik smeer eigenlijk altijd sudocreme als ik rode bultjes zie, en dat werkt prima...
pi_106410062
Bepanthen hielp trouwens ook met mijn kloven :D
pi_106410199
Dikke baby, check

IMAG0040.jpg

dit was een dag na de geboorte. Het is inmiddels aardig goedgekomen met 'r hoor. Ze ziet er iets minder debielerig uit :s)
pi_106410874
Octo; welkom met je mooie meisje. Purelan helpt ook goed tegen tepelkloven.

Vanavond is de kleine man goedgekeurd bij het cb, 52 cm en 3500 gram, keurig het lijntje volgend dus heel tevreden. Hij kon ook al heel goed volgen met z'n ogen en lachen zit er aan te komen. Ook de inentingen zitten er in, even heel hard huilen en toen was het goed. Mijn kleine held.
pi_106410914
* DJMO hoofd als zeef heeft vanavond (ben druk bezig al m'n programma's te herinstalleren)

ik had even een malle vraag wellicht :') Gisteren ben ik vergeten Geert z'n fruit te geven (want de bananen waren op thuis en hij is helemaal gek van banaan :') ) en hij had gisteren niet gepoept. Nu viel het mij wel vaker op, maar hij kreeg vanmiddag z'n banaan, en binnen tien minuten had hij een overvolle poepluier :X :') waar ik normaal één of twee doekjes nodig heb, had ik er nu een stuk of zes nodig.

Goed m'n kernvraag: ik dacht dat banaan juist stoppend werkte, en niet laxerend zoals het dus bij Geert het geval lijkt te zijn :?
“I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.”
pi_106411156
SB :D hodver, cola op mn scherm!
ik had ook een bollo <3 ik hou er wel van, lekkere spekkies, beetje reserve.
inmiddels is ze geen bollo meer, ik mis die bolle wangen en onderkin wel een beetje hoor :D

DJMO dat banaan stoppend zou zijn is achterhaald. Het verschilt per persoon, en wat voor de een stoppend werkt is voor de ander een trigger tot poepfest. Wij hoeven van de dietisten en kinderartsen bijv. ook absoluut geen banaan te laten staan voor oudste, ondanks al haar obstipatie-problemen.
Kortom, kan best dat het voor Geert juist laxerend is, zolang het niet de spuigaten uit loopt maakt het echt niet uit.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')