quote:
Op woensdag 4 januari 2012 12:51 schreef ComplexConjugate het volgende:[..]
Ik vraag me af wat hamas vind van de onderdrukking van de Koerden? Zelf zijn het toch ook vrijheidsstrijders? Kennelijk maakt het nogal uit wie en waar voor zijn vrijheid vecht.
Palestijnen en vrijheidsstrijder? Laat me niet lachen. Willen enkel het land van de Joden stelen. Palestijnen zijn een bedacht volk, ze bestonden eerst niet. Het zijn gewoon Arabieren uit buurlanden die later gekomen zijn om het land van de Joden (wat ze eerlijk verkregen hebben) af te pakken.
Daarnaast zijn Palestijnen sowieso het ergste soort. Tijdens de Al-Anfal Campagne in de jaren 80, waarbij 200,000 Koerden vergast of levend begraven werden door Saddam Hussein & Ali Chemicali, hingen de Palestijnen vlaggen van Irak uit, zwaaiden met posters/vlaggen van Saddam Hussein en steunen ze hem nog steeds. Ook kwamen veel Palestijnen naar Zuid-Koerdistan toe, om gevangen genomen vrijheidsstrijders (Peshmerga) te martelen.
Turkije heeft het Koerdische volk in het verleden 'vuuraanbidders' en 'ongelovigen' genoemd. Werden niet als apart volk erkend ('Berg Turken').
De algehele Arabische wereld noemen de Koerden 'Joden' en daarom worden de massamoorden op de Koerden volgens hen 'gelegitimeerd'.
Ook Turkije heeft genocide gepleegd op het Koerdische volk. In de jaren 10 van de vorige eeuw (volgens mij) vonden de Dersim Moorden plaats. Daarbij werden 13,000 onschuldige Koerdische vrouwen en kinderen geëxecuteerd.
Ook gebruikt Turkije gifgas wapens op de Koerdische verzetsstrijders en burgers in Noord-Koerdistan. Er zijn beelden van wat er gebeurd is met de burgers na de aanvallen (te vinden op bestgore en soms ook op YouTube).