abonnement Unibet Coolblue
pi_106158441
Het topic voor iedereen met een naaimachine!

Voor het vorige deel klik je handig op het pijltje naast de naam van het topic :s)

Vorige delen:
Naaien tot we erbij neervallen - #17
Naaien tot we erbij neervallen - #16
Naaien tot we erbij neervallen - #15
Naaien tot we erbij neervallen - #14
Naaien tot we erbij neervallen - #13
Naaien tot we erbij neervallen - #12
Naaien tot we erbij neervallen - deel 11
Naaien tot we erbij neervallen - deel 10
We blijven naaien tot we er bij neer vallen, deel 9
We blijven naaien deel 8
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien #6
Wij gaan stug door met naaien #5
Wij gaan stug door met naaien! (deel 4)
Wij gaan stug door met naaien! (deel 3)
We gaan door met naaien!
Ik ga naaien

----------

Naaimagazines:
Knipmode en Knippie: http://www.knipmode.nl/
Burda (Russisch): http://www.burdafashion.com/ru/index.html
Burda (Duits):http://www.burdastyle.de/
Ottobre: http://www.ottobredesign.com/
MyImage: http://www.myimagemagazine.com/

Patronen:
http://www.naaipatronen.nl/
www.patronenwinkel.nl/

Communities:
Burdastyle (Engels): http://www.burdastyle.com/
Sancho: http://www.sancho.nl/

Stoffenwinkels:
Schröder: www.schrodermodestoffen.nl/ (Rotterdam/Den Haag)
De boerenbonthal: http://www.boerenbonthal.nl (Amsterdam/Den Haag)

Stoffenbeurzen:
De stoffenbeurs: http://www.stoffenbeurs.nl/
Stoffen Spektakel: http://www.stoffenspektakel.nl/

Naaimachinewinkels:
Matson: http://www.matson.nl/ (Rotterdam/Utrecht)
Nottet: http://www.nottet.nl/ (Den Haag)

----------

Zoals je ziet heb ik een opzetje gemaakt voor een informatieve OP. Alle aanvullingen zijn welkom!
(Vooral onder stoffenwinkels en naaimachinewinkels staat erg weinig, ik ken alleen wat in mijn eigen regio zit)

[ Bericht 21% gewijzigd door Mry op 29-12-2011 12:04:20 ]
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106159025
Een paar mooie creaties uit het vorige topic: *O*

nicole89 maakt leuke knuffeltjes:


En haar katten zijn ook blij met haar nieuwe hobby:


Fusionfreak heeft heel netjes een jurkje nagemaakt:


Audreyoot maakt prachtige corsetten:




De mooie winterjas van Brighteyes:



En ondanks dat de kerst net voorbij is zijn de kerstsokken van Spiegelei nog steeds erg leuk:


[ Bericht 4% gewijzigd door Mry op 29-12-2011 11:34:51 ]
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 30 december 2011 @ 09:14:23 #3
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106194968
Ik heb een jurkje getekend en toen gemaakt!
pi_106332765
Zoheetik ik zie gewoon nu je post pas :@
Je hebt het patroon dus zelf gemaakt? Echt goed! Mooi jurkje ook :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106333559
tvp

Al staan er voorlopig even gaan naaiprojecten op stapel.. Nou ja zeg bij mij nooit nooit. :)

@ Zoheetik, zeer geslaagd dat blauw/paarse jurkje van satijn O+
pi_106335582
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 december 2011 09:14 schreef Zoheetik het volgende:
Ik heb een jurkje getekend en toen gemaakt!
[ afbeelding ]
Mooi :Y
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_106348463
Ik spiek hier altijd mee en ga misschien wel wat actiever worden, want ik krijg een naaimachine van mijn ouders voor mijn verjaardag O+ super lief! ik wilde er al erg lang 1, ik weet niet wat voor 1 ik krijg, ik ben benieuwd. wel al flink aan het rondspeuren naar leuke, simpele dingen om mee te beginnen. heeft iemand beginnerstips? :-)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:04:17 #8
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106353279
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:31 schreef Mry het volgende:
Zoheetik ik zie gewoon nu je post pas :@
Je hebt het patroon dus zelf gemaakt? Echt goed! Mooi jurkje ook :)
Jup, zelf opgemeten, zelf getekend :). Wel als voorbeeld voor het ontwerp een bestaand jurkje. Maar lekker zelf getekend :P. En dank je!

Njosnavelin: ook bedankt!
Kreeg mezelf niet helemaal op de foto helaas.

Fusionfreak: thanks!! (Het is blauw en zwart)

Er is nu hier in de buurt 50% korting op alle stoffen. Nou... ik moet en zou nog wat maken. Nog een jurk denk ik. Of twee. Maar dan minder ingewikkeld, niet die boord met de strik (strik kan er ook wel los omheen). Die boord was echt een hell om te maken!
Oja en volgende keer neem ik ook andere stof :'). Ik dacht ik neem de makkelijkste stof om mee te beginnen ha-ha-ha.

Nu nog ontwerpen... En dan stof uitzoeken... ben zo slecht in keuzes maken :').

NoralyZ: begin met een tas :) Of een tricot hemdje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoheetik op 03-01-2012 14:22:22 ]
pi_106357526
Ik kan ook eindelijk iets genaaids laten zien!

Ik heb voor mn moeder kussenhoezen genaaid! De opdruk heb ik zelf geborduurd met mn borduurmachine.


  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:37:26 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106357653
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:34 schreef annelotje het volgende:
Ik kan ook eindelijk iets genaaids laten zien!

Ik heb voor mn moeder kussenhoezen genaaid! De opdruk heb ik zelf geborduurd met mn borduurmachine.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil ook een borduurmachine... [/jaloeziemodus]

Tof :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106358645
hahaha ja kan me voorstellen! Ik heb er echt 3 jaar voor gespaard. Die krengen zijn duuuuuurrrr!!! maar wel tof!
Voor mn oom had ik voor kerst een foto van zijn auto omgezet in een borduurpatroon en op een handdoek geborduurd. Viel erg in de smaak
pi_106359147
Oooh Annelotje wat gaaf! Ik kan me voorstellen dat ze allebei erg blij waren.
Kom je volgende kerst bij mij op bezoek? O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106391960
Wat een mooie kussenhoezen annelotje.

Ik zag net bij de Bruna een ontzettend leuk Engels tijdschrift. Niet alleen op naaien gericht, maar vooral het sfeertje spreekt me erg aan. Beetje jammer dat het dan weer ¤12,50 moet kosten en dat je dan het kadootje er nog niet eens bij hebt. Mocht ik ook weer eens in de UK komen, dan neem ik een keer een exemplaar mee.
http://molliemakes.themakingspot.com/magazine
pi_106392022
Supergaaf Annelotje! Oh ik ben echt jaloers... zo'n borduurmachine is wel heel tof!
pi_106392596
thnx voor de complimenten.

Dat tijdschrift ziet er echt leuk uit! Dr zijn wel meer van die britse tijdschriften die zo mooi zijn maar die zijn allemaal zo duur. Erg jammer.
pi_106394343
Uitgave 5, 6 en 8 zijn met een beetje zoeken als PDF te vinden
pi_106396532
Dat magazine lijkt me echt heel leuk!
Ik vind 12,50 alleen ook best prijzig. Als ik een keer echt iets leuks erin zie staan heb ik het er misschien wel een keer voor over.

Ik heb de laatste tijd een hoop kleine dingetjes geknutseld. Hier een paar foto's:
(Met excuses voor de slechte kwaliteit)

Etuis:



Mini make-up etui:


Oordopjes hoesje:


En om niet zelf met alle credits aan de haal te gaan hier linkjes naar de gebruikte tutorials:
Etuis: http://gluegunannie.com/?p=227
Oordopjes hoesje: http://erinerickson.com/2011/11/circle-zip-earbud-pouch-tutorial/
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106398099
schattige dingetjes Mry!

@ Doedoezemaar mag ik heel brutaal vragen of je ze naar mij door wilt sturen? Aangezien jij al het zoekwerk al hebt verricht. :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:06:11 #19
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106425756
Superleuk! Wel priegelwerk :D. Knap.
Die borduursels hierboven zijn ook gaaf zeg!
pi_106478308
Ik heb mezelf op een halfjaarabonnement op Mollie Makes getrakteerd, ben tenslotte bijna jarig ;)
¤40 voor 6 nummers is toch wel een betere prijs dan ¤12,50 per nummer. Half februari komt nummer 11 mijn kant op.
pi_106529487
vond ergens dit topic, heb t/m topic 7 gelezen (nog druk aan t verder lezen), me aangemeld... mag ik me hier nu bij dit topic melden? :)

heb thuis in NL een Pfaff hobbymatic 927 staan (van m'n moeder), heb van vriendlief en "schoonouders to be" een singer promise 1409 gekregen voor kerst :)

maak nog niet echt ingewikkelde dingen (kleding is nog niet voor mij weggelegd), ben voornamelijk aan t uitproberen :)
pi_106529714
Uiteraard ben je hier welkom. :)
pi_106541565
zijn er nog goede naaiboeken te koop? zo ja, welke zijn goed?
zat te kijken naar "The sewing book" van Alison Smith

zijn er nog dingen die voor een beginner handig zijn om te hebben naast t zoommaatje (ik heb een "seam gauge", schuifbare versie??), potloodjes, spelden & speldenkussen, 2x stofschaar, tornmesje, centimeter, extra machine naalden / gewone naalden, rolmes & mat........

ik ga me NIET wagen aan kleding, voorlopig....
pi_106544278
Je hebt al meer dan ik, ik heb niet zo'n seam gauge en ook geen rolmes en mat, al staan die laatste 2 wel op mijn verlanglijstje. Kleding waag ik me ook niet aan hoor. Mijn moeder naaide toen ik kind was bijna mijn gehele garderobe en later ook nog mijn jassen, maar dat talent heb ik niet geërfd (wel de naaimachine ;) ). Ik hou het bij wat dingetjes versieren en kom vast wel verder met leuke kleine projectjes zoals tassen.
Naaiboeken haal ik vooral uit de bieb, overal staat wel iets handigs in.
pi_106551951
mat kost ¤1,69 bij de action :)
ebay.co.uk heb ik mn rolmes besteld, maar vriendlief woont in UK...
seam gauge heb ik ook in UK gekocht, bij www.fabricland.co.uk, kostte geloof ik £1.20 ofzo...
wil nog een passer en een geodriehoek in mn naaimandje hebben...
  zondag 8 januari 2012 @ 09:27:24 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106552082
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb mezelf op een halfjaarabonnement op Mollie Makes getrakteerd, ben tenslotte bijna jarig ;)
¤40 voor 6 nummers is toch wel een betere prijs dan ¤12,50 per nummer. Half februari komt nummer 11 mijn kant op.
Ziet er uit als een superleuk blad! :Y
***
pi_106552242
Ik zit met een vraag/probleempje.

Ik moet zelf een rits inkorten. Nu snap ik wel dat je de stopper en wat van die tandjes eraf moet halen. Ik heb een kunststof rits, en dan vind ik dat ik een trens moet naaien om ervoor te zorgen dat mijn ritsdingetje er niet afloopt. Maar ik heb geen trens steek op mijn naaimachine, en eigenlijk wil ik wel graag verder, en niet hoeven te wachten tot 16 januari. Welke steek zou ik ook kunnen gebruiken?
pi_106552452
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 09:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zit met een vraag/probleempje.

Ik moet zelf een rits inkorten. Nu snap ik wel dat je de stopper en wat van die tandjes eraf moet halen. Ik heb een kunststof rits, en dan vind ik dat ik een trens moet naaien om ervoor te zorgen dat mijn ritsdingetje er niet afloopt. Maar ik heb geen trens steek op mijn naaimachine, en eigenlijk wil ik wel graag verder, en niet hoeven te wachten tot 16 januari. Welke steek zou ik ook kunnen gebruiken?
Mijn machine kan alleen recht en zigzag, dus ik heb gewoon dat ding op zigzag gezet en mn platformpje uit (zodat hij dus niet gaan lopen) en dan heel vaak op en neer, werkte prima :Y
  zondag 8 januari 2012 @ 10:22:54 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106552497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:40 schreef Mikky het volgende:
zijn er nog goede naaiboeken te koop? zo ja, welke zijn goed?
zat te kijken naar "The sewing book" van Alison Smith

zijn er nog dingen die voor een beginner handig zijn om te hebben naast t zoommaatje (ik heb een "seam gauge", schuifbare versie??), potloodjes, spelden & speldenkussen, 2x stofschaar, tornmesje, centimeter, extra machine naalden / gewone naalden, rolmes & mat........

ik ga me NIET wagen aan kleding, voorlopig....
Ik vind zelf de boeken van Knip en Burda erg handig, daar staan veel tips en handigheidjes in. (al is het meerendeel wel kleding-gerelateerd, maar dat zal in elk boek zijn .. In elk geval wel in alle boeken die ik heb gezien).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 januari 2012 @ 10:23:43 #30
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106552506
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:19 schreef Inu het volgende:

[..]

Mijn machine kan alleen recht en zigzag, dus ik heb gewoon dat ding op zigzag gezet en mn platformpje uit (zodat hij dus niet gaan lopen) en dan heel vaak op en neer, werkte prima :Y
Steeklengte op 0 zetten werkt ook ;) (niet alle machines kunnen de transporteur laten zakken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106552898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:40 schreef Mikky het volgende:
zijn er nog goede naaiboeken te koop? zo ja, welke zijn goed?
zat te kijken naar "The sewing book" van Alison Smith

zijn er nog dingen die voor een beginner handig zijn om te hebben naast t zoommaatje (ik heb een "seam gauge", schuifbare versie??), potloodjes, spelden & speldenkussen, 2x stofschaar, tornmesje, centimeter, extra machine naalden / gewone naalden, rolmes & mat........

ik ga me NIET wagen aan kleding, voorlopig....
Ik heb ook niet alle spullen die jij hebt. Ik ben wel heel benieuwd of zo'n mat en rolmes fijn zijn om mee te werken, wil je dat een keer vertellen als je het hebt uitgeprobeerd?

Wat niet in je lijstje staat maar wat ik zelf veel gebruik: kleermakerskrijt en/of een pen om mee op stof te tekenen (ben de naam kwijt :') ) en een grote klos goedkoop garen om mee te rijgen.
Verder is het nog een optie om een kartelschaar aan te schaffen, die worden wel eens gebruikt om na het naaien de naden mee af te knippen (zorgt ervoor dat je de naad minder door de stof heen ziet in het eindproduct en beperkt rafelen).
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106553059
ik heb een wit en een blauw stofpotloodje, dat t zelfde als kleermakers krijt of zo'n pen? weet niet wat t voordeel van t een of t ander is?

rolmes heb ik tot zover gemengde gevoelens over...
(nog niet veel mee kunnen experimenteren, t ligt in NL sinds 19 december en heb tussen toen en tot ik richting UK vertrok de 26e niet veel genaaid...)
snij redelijk makkelijk door 2 lagen fleece heen, maar moet niet te voorzichtig snijden want dan gebeurt er niks..
voordeel vind ik wel dat de lijn recht is!
katoen heb ik t voor gekocht maar dat heb ik dus nog niet geprobeerd :P (maak meestal "beanbags" om mee te jongleren van rechthoekige / vierkante lapjes)

kartelschaar ga ik naar op zoek, staat wel op mn wishlist :)
pi_106553461
Stofpotlood is denk ik kleermakerskrijt in potloodvorm, dus dat heb je dan inderdaad al :)
Zo'n pen verdwijnt vanzelf van de stof na ongeveer 3 dagen of als je het wast. Het blijft wat langer en duidelijker staan dan krijt (kan zowel een voordeel als een nadeel zijn, afhankelijk van wat je maakt). Maar waarschijnlijk kun je voorlopig wel uit de voeten met kleermakerskrijt hoor..

En tnkz voor je rolmes toelichting :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106553689
ik ben de 11e 's avonds terug in NL, dus kan t rolmes dan wat fanatieker uitproberen :)

tot zover zijn mijn "projectjes" met naaimachine trouwens geweest: een matje voor mn naaimachine (2 lagen katoen met wattine ertussen), beanbags, simpel etuitje om te leren rits inzetten, mapjes voor vriend z'n telefoon en camera.. misschien nog meer maar dat weet k ff niet meer ^_^
pi_106558018
Ik heb hier ooit de tip van de kartelschaar van Ikea gekregen, goed betaalbaar.

Een matje voor onder de naaimachine is een leuk idee voor een projectje, ik heb er nu een placemat onder. Wil ook nog een hoes gaan maken, maar misschien ga ik die wel haken als mijn handen dat weer aan kunnen.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:12:47 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106558231
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb hier ooit de tip van de kartelschaar van Ikea gekregen, goed betaalbaar.

Een matje voor onder de naaimachine is een leuk idee voor een projectje, ik heb er nu een placemat onder. Wil ook nog een hoes gaan maken, maar misschien ga ik die wel haken als mijn handen dat weer aan kunnen.
Bij Ikea kost een hele fijne kartelschaar 5,- euro (de gewone stofschaar is ook briljant, zelfs m'n naailerares knipt er graag mee, en die is kritisch...en dan is het geen drama als je hem een keer laat vallen en een nieuwe moet)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106560234
ik moet dus naar ikea :D
alsk de 12e weer thuis ben :P
heb nu een fiskars stofschaar.... wel fijn ding, maar ik word er NIET happy van als ik die moet vervangen...
net een "quilted china keeper" gemaakt (in t klein, op maat voor mn joghurt beker :P )
leek me een leuk projectje :D hij is niet zo mooi geworden als gehoopt, maar hij is zeker niet super mislukt!
pi_106563092
pi_106570287
schattig tasje!

Ik heb vandaag een giletje gemaakt voor een collega. Zal strakjes even een foto maken. Hij is niet zo spectaculair want ze wilde m zwart met zwart haha.
pi_106570651
mn beker past precies in mn mapje :D maar hij is niet netjes afgewerkt, wattine piept er hier en daar uit...
thuis maten opnemen voor de grote versie, dan hopelijk over 2 maanden de grote versie maken.. thuis machine is een fijne machine maar heb voor deze machine alle nodige voetjes en weet niet of ik die voetjes voor de machine thuis nog kan krijgen..
pi_106596925
moet wattine trouwens nog gewassen worden voor gebruik?
katoen voor mn grote versie van mn laatste projectje gaat zo in de wasmachine zodra ik uit heb gevogeld hoe de wasmachine hier in UK werkt :P
pi_106604977
Leuk naaimachinematje en leuk hoesje Mikky!
Zo'n china keeper is dus om servies in te bewaren als ik het goed begrijp? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord...
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106605384
Thanks! :D
yep, naja, volgens de tutorial waarvan ik m heb gemaakt is ie voor een stapel borden :P (china -> porselein geloof ik)
ik zat gewoon wat rond te browsen en kwam die tegen, wil m maken voor m'n kampeerspul :)

kleine versie is van reststofjes :P vond t wel een goed doel voor mn laatste stukjes van die stof :D
pi_106611198
kreeg van iemand op een ander forum de vraag waarom ik mn houdertje niet netjes had afgewerkt.. geen idee hoe X_x
zien jullie nog andere verbeterpunten?
wil er misschien nog een handvat aan maken (zodra ik de grote versie ga maken) weet niet hoe ik dat t best kan doen?
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0008.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0009.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0014.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0015.jpg
  maandag 9 januari 2012 @ 19:32:22 #45
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_106611927
hallo dames (en heren)! een vriendin van mij is 1 februari uitgeteld. Zoals jullie misschien weten in het eind ferbuari carnaval. Omdat haar baby geboren wordt in het jaar van de draak (2012) noemt ze hem vaker drakestijntje. Ik had een idee om een trappelzak in de vorm van een draakje te kopen voor haar,maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan..net alles afgezocht maar dat wat ik vind is te groot, of een andere diersoort. Zijn er hier misschien mensen die mij erbij kunnen helpen? Bv het vinden van een drakentrappelzak of het maken van een drakentrappelzakje? :D Ik weet eigenlijk niet of deze vraag hier zi wel gesteld mag worden, sorry als dit niet de bedoeling is..
pi_106613091
Kun je dat niet heel simpel oplossen door een groene te kopen en daar een rijtje rode driehoeken in een rijtje op naaien?
pi_106613304
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:51 schreef Miendientje het volgende:
Kun je dat niet heel simpel oplossen door een groene te kopen en daar een rijtje rode driehoeken in een rijtje op naaien?
eventueel een staartje er aan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 9 januari 2012 @ 19:55:58 #48
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_106613400
mijn naaimachine is compleet uit balans, de onderdraad wordt niet mooi maar helemaal vol met draden en vervolgens breekt de draad...ik moet daar s iemand naar laten kijken...
pi_106613822
Heb je hem al wel eens schoongemaakt. Toen mijne dat deed zaten er gewoon heel veel pluisjes in.
pi_106614785
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:18 schreef Mikky het volgende:
kreeg van iemand op een ander forum de vraag waarom ik mn houdertje niet netjes had afgewerkt.. geen idee hoe X_x
zien jullie nog andere verbeterpunten?
wil er misschien nog een handvat aan maken (zodra ik de grote versie ga maken) weet niet hoe ik dat t best kan doen?
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0008.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0009.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0014.jpg
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/IMG_0015.jpg
Je had toch een tutorial gevolgd zei je? Staat daar niet in hoe je het kunt afwerken dan?
Ik betwijfel trouwens een beetje of je een handvat stevig genoeg kunt maken, servies is best zwaar... Maar misschien dat iemand anders het weet :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106615275
http://www.sewing.org/html/quilted_china_keepers.html
die tutorial heb ik gebruikt
ik zie niks staan over hoe t best af te werken, denk dat ik volgende keer gelijk zodra t patroon geknipt is afzigzag, en dan pas dingen aan elkaar stik...

ik ga t trouwens gebruiken voor mn camping servies :) dus minder zwaar
  maandag 9 januari 2012 @ 22:26:41 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106622275
Rits dichter tegen de tandjes aanzetten, stof krap afknippen en dan rits doorstikken! Dan ben je langs je rits al een hoop kwijt en zeker het doorstikken ziet er een stuk knapper uit. (overigens staat dit ook in de tutorial..)
Je hebt geen piping gebruikt.. piping zorg er voor dat de randen netjes gaan 'staan'.. Goed uitduwen en strijken kan helpen. :Y

Als je een handvat er aan wilt maken zou ik die tussen de naad uit laten komen. tussen cirkel en zijkant dus.

Verder trouwens de naden idd netjes recht afknippen en gezamelijk zigzaggen, dan is het in elk geval 'dicht' en ziet het er minder rommelig uit. (en sowieso alle losse draden weghalen en afknippen natuurlijk!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106623442
ok, ik heb dus niet braaf genoeg de tutorial gevolgd...
ik heb de neiging niet alles te lezen geloof ik :X

vond het moeilijk de stof dichter op de rits te laten komen... zitten klooien met spelden maar t ging niet echt super..

hoe zorg ik voor mooie piping? snapte dat deel niet echt namelijk...
(had ook niet genoeg materiaal klaar liggen, had dit toevallig aan materiaal liggen, rits wattine en katoen)

ga morgen ff naar winkel voor wat piping materiaal en een rits van 60-80 cm

hoe kan ik t handvat t best maken? moet ik wat "webbing" kopen of gewoon een strook stof 3x dubbelvouwen? en dan dus tussen deksel en piping inzetten?

heb nu alle draadjes weggeknipt :@
  maandag 9 januari 2012 @ 22:56:00 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106623802
rits dichter op de tandjes stikken met een ritsvoetje :) Dan naar binnen vouwen, stof dichtbij je stiksel afknippen en op de goede kant nog een keer doorstikken zodat je rist mooi vlak blijft. Rits spelden is best lastig soms idd :Y
Piping kun je gewoon piping-band voor kopen (dubbel band met een touwtje er in).. wordt ook het mooist met een ritsvoetje (kun je het dichtst tegen het koordje aanstikken).

handvat zou ik zonder wattine doen, maar gewoon een reep stof 4x de breedte doen. Dubbel vouwen en dan de zijjkanten tot de middenvouw invouwen. Strijken en vaststikken aan beide lange zijden. Eventueel vlieseline als het een heel dun stofje is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106625536
vlieseline heb ik ook nog liggen! :D kan dat proberen, heb geloof ik medium dikte vlieseline liggen... of dun...
pi_106625791
heeft t zin om vlieseline in mn katoen te strijken voor t quilten?
om t wat te verstevigen?
pi_106638807
handvat is af :D vlieseline erop gestreken en toen in 6en gevouwen :) 3.7 cm breed :)
stiksel eroverheen gedaan en zijkanten gezigzagd.

lapjes katoen met wattine liggen klaar om vast te stikken, zo maar mee beginnen :)

had trouwens vanmorgen bijna mn machine naar de winkel gesleept, naald zat vast beneden (dus in de stof...), en ik kreeg niks meer in beweging...
draad boven losgeknipt en weggehaald, beneden losgeknipt en weggehaald, niks hielp, uiteindelijk naald los gemaakt en eruit gehaald... na veel klooien bleek er een draadje in t spoelhuis te zitten.... nou doet ie t weer :D
pi_106681252
nieuwe spoeltjes voor mn singer machine! heb 1£ betaald voor 2 spoeltjes zaterdag, maar heb toen gelijk maar een bestelling op amazon geplaatst voor wat eruit zag als de goede maat spoeltjes.... en ze passen! voor 7£ heb ik er nu dus 25 gekleurde + opbergdoosje bij :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:10:02 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106682713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:35 schreef Mikky het volgende:
nieuwe spoeltjes voor mn singer machine! heb 1£ betaald voor 2 spoeltjes zaterdag, maar heb toen gelijk maar een bestelling op amazon geplaatst voor wat eruit zag als de goede maat spoeltjes.... en ze passen! voor 7£ heb ik er nu dus 25 gekleurde + opbergdoosje bij :D
Gekleurde? Met al draad erop dus? Ik heb vaak zo'n 'rare' kleurtjes, dat voorgespoelde spoeltjes niet echt handig zijn... Koop dus liever lege, op de markt, voor bijna-niks :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106684000
nee, gekleurd plastic, geen draad erop :) vond t er wel tof uitzien :D
http://www.amazon.co.uk/C(...)id=1326292713&sr=8-1 die!
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:49 #61
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106684365
Lijkt me heel irritant, dan kun je de kleur van je garen toch veel moeilijker zien door de verkleuring?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106684684
hmm.. zo had ik er nog niet over nagedacht..
vond dit in ieder geval een betere deal dan £0.50 per (normaal doorzichtig) spoeltje....

ik heb trouwens thuis voor mn (moeders) pfaff (heel licht) blauwe spoeltjes, en vind t op zich niet hinderlijk ofzo...
pi_106685025
Ik denk dat het wel mee zal vallen eerlijk gezegd hoor...
Zijn er echt spoeltjes te koop waar al garen op zit trouwens? Dat lijkt me wel echt onhandig!

En een naald die helemaal muurvast blijft zitten in je stof is echt super irritant. }:|
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106685511
in de naaidoos die ik tijdje terug voor mn verjaardag had gekregen zaten inderdaad voorgevulde spoeltjes... maar die spoeltjes passen niet in mn machine :P
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:18:57 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106685580
Denk ook dat het wel mee zal vallen, mijn naailerares heeft zelfs metalen spoeltjes.

En voorgespoelde spoeltjes kunnen handig zijn. Zo'n setje is vaak goedkoop en er zitten meestal basiskleuren op, zoals als zwart, wit, donkerblauw, bruin, rood, groen, etc... Als je net begint en toch spoeltjes moet aanschaffen kan zo'n setje goedkoper zijn :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106690347
Ik heb een setje met goedkoop naaigaren van de Action en daar zitten ook spoeltjes met alle kleuren bij. Nog niet in de machine getest, want bij mijn geërfde machine zat ook een doosje met een flink aantal spoeltjes.
pi_106731176
zit nou ff te denken, ik heb 2 (waardeloze kwaliteit) hoofdkussens, waarmee ik wat wil doen...
ik ga met enige regelmaat naar jongleerfestivals, en neem dan eigen hoofdkussen en slaapzak (en luchtbed & matrashoes) mee...

ik zat te denken een tas voor om mn hoofdkussen, gewoon een linnentas en daar wat keperband aannaaien zodat ik m dicht kan knopen, maar nu die kussens uitelkaar vallen (laag om de vulling is nog net dicht, paar kleine gaatjes)... zat ik te denken: zelf een kussen ermee maken, en dan een vakje erin waar de tas in (vast?) zit, beschikbaar om t kussen zo weer op te ruimen...

maar weet niet hoe ik dit het best kan realiseren..... iemand een idee?
  zondag 15 januari 2012 @ 09:48:22 #68
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106825997
Kun je voor piping niet ook gewoon stroomdraad gebruiken? Of ben ik nou gek?
  zondag 15 januari 2012 @ 10:01:13 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106826091
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2012 09:48 schreef Zoheetik het volgende:
Kun je voor piping niet ook gewoon stroomdraad gebruiken? Of ben ik nou gek?
Stroomdraad lijkt me veel te stug. Het moet wel gewoon soepel blijven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106832763
kussen is af (paar foutjes gemaakt, paar details die niet goed zijn, maar toch...)
nou t tasje nog... denk dat t een simpele schouder tas word (type boodschappentas) met keperband (2cm breed, 2 banen) als schouderbanden en paar x 40 cm strikken om de tas dicht te houden misschien...
daarna een 2e kussen en tas t zelfde maken (wel verbeteren!), ga meestal samen met mn vriend kamperen en naar die festivals...

voelt wel vreemd om mn (moeders) Pfaff Hobbymatic 927 weer te gebruiken na in UK m'n nieuwe singer te hebben gebruikt.... (als iemand toevallig de handleiding van die machine tegenkomt, online of in een winkel, laat t ff weten??)

rolmes trouwens wat beter uitgeprobeerd:
ook voor katoen, tis super, MAAR, moet wel echt druk erop zetten, anders doet ie niks.
ik ben er wel blij mee :) gaat rechter dan knippen :)
pi_106837918
Ik kan eindelijk foto's plaatsen van mijn creaties!

Een trui voor mijn dochter:




De rest volgt vanavond ;)
pi_106840175
Echt een leuke trui Incognita! En ziet er ook erg netjes uit.
Ik ben benieuwd naar de rest :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:20:53 #73
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106841608
Super die trui!
pi_106842670
leuke trui!
pi_106850437
Dankjullie wel :)

Dit is het kerstsetje dat k voor mijn dochter heb gemaakt:



  maandag 16 januari 2012 @ 09:43:25 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106861946
Toffe rok! Hoe heb je die gemaakt? Die zou ik zelf ook nog dragen... *in iets andere kleurtjes, weliswaar*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 januari 2012 @ 10:15:48 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106862516
Leuk Incognita! :Y
Wat een leuk stofje van die rok :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106862663
Wat een leuke dingen incognita!

Ik had nog geprobeerd om een foto te maken van het giletje dat ik gemaakt heb maar het was een beetje donker en de iphone 3 heeft geen flitser dus de foto's zijn zo slecht dat ik ze niet durf te laten zien!
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 13:36:02 #79
287763 SP22
pi_106868007
Hoi!

Even een vraagje over stof. Denk dat ik dan hier het beste kan zijn.

Ik wil een stuk zwarte (niet glanzende) stof kopen van ongeveer 2.5 x 3 m.

Het gaat als fotoachtergrond dienen en het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Ik had bedacht naar de markt te gaan, maar wat voor een stof is het goedkoopst en aan wat voor een prijs moet ik dan denken?

Dank jullie wel!
pi_106868134
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:36 schreef SP22 het volgende:
Hoi!

Even een vraagje over stof. Denk dat ik dan hier het beste kan zijn.

Ik wil een stuk zwarte (niet glanzende) stof kopen van ongeveer 2.5 x 3 m.

Het gaat als fotoachtergrond dienen en het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Ik had bedacht naar de markt te gaan, maar wat voor een stof is het goedkoopst en aan wat voor een prijs moet ik dan denken?

Dank jullie wel!
Ikea heeft ook standaard zwart katoen bij de stoffenafdeling :) Hoe goedkoper de stof, hoe dunner meestal wel, dus als je wilt dat er niks doorschijnt kun je beter iets dikkere kopen.
  maandag 16 januari 2012 @ 13:43:10 #81
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_106868207
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:36 schreef SP22 het volgende:
Hoi!

Even een vraagje over stof. Denk dat ik dan hier het beste kan zijn.

Ik wil een stuk zwarte (niet glanzende) stof kopen van ongeveer 2.5 x 3 m.

Het gaat als fotoachtergrond dienen en het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Ik had bedacht naar de markt te gaan, maar wat voor een stof is het goedkoopst en aan wat voor een prijs moet ik dan denken?

Dank jullie wel!
Ligt er maar net aan wat ze op de markt hebben liggen wat het goedkoopst is ;) Houd er wel rekening mee dat stof vaak niet breder is dan 140 cm. Bij de stoffenzaken verkopen ze wel gordijnstoffen e.d. die wel breder zijn, volgens mij het dubbele. De prijs ligt daar ook iets hoger. Soms loopt het ook wel bij restverkoopwinkels naar binnen te lopen. In Groningen weet ik er iig 2 die stof verkopen voor ¤ 2,50 p.m. net zoals op de markt bij Henkie (dinsdag) die heeft ook goedkoop stof. En de Ikea verkoopt ook goedkope stof.

Effen katoentjes op de markt zullen tussen de 2 en de 8 euro liggen gok ik.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_106868235
Hier zijn meestal de voile achtige stofjes het goedkoopst, maar nu bijvoorbeeld ook winterstofjes omdat de voorjaarstofjes nu weer komen. Zoals Inu al zegt, dunne stofjes zijn meestal het goedkoopst maar dan zou je ook 2 laagjes kunnen nemen of hem voor een muur op kunnen hangen.

Prijzen op de markt bij goedkope kraampjes liggen meestal zo tussen de 2 en 5 per meter en dan heb je stof van 1,40 tot 1,50 breed. Als je 2,5 of 3 meter breed wilt dan moet je 2 banen aan elkaar naaien of je moet op zoek naar gordijn stoffen, die zijn soms wel breder
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 13:51:30 #83
287763 SP22
pi_106868449
Wow, wat snel! Dank jullie wel!

Groningen is de perfecte stad.. :D

Maar gordijnstof is handiger dus qua formaat? Het komt wel voor een muur te hangen dus de stof hoeft niet heel dik te zijn denk ik.
pi_106868840
Als je perse een stuk wilt kunt je het beste naar gordijnstof kijken, het is waarschijnlijk wel goedkoper om 2 banen aan elkaar te naaien als je dat niet erg vind. Dan 'valt' het alleen minder mooi lijkt mij als achtergrond voor een foto.
Als je in Groningen op de markt wilt kijken kan dat het best op dinsdag, het kraampje tegenover V&D heeft veel goedkope stof van 1,4 meter, ik weet niet of ze ook ergens goedkope brede stof hebben, er staan iig meerdere kraampjes. Zowel op de Grote- als op de Vismarkt. Jan Sikkes aan het Boterdiep is ook niet zo duur als je opzoek wilt naar bredere stof.
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 14:13:14 #85
287763 SP22
pi_106869025
Ik heb zelf geen naaimachine dus dat zou ik dan of met de hand moeten doen of moeten uitbesteden.

Ik ga eens kijken morgen! Bedankt voor jullie tips!
pi_106869165
Dan is stof die gelijk breed genoeg is wel handig idd. Maar ik organiseer ook elke 1e en 3e donderdag van de maand in Groningen een textielcafé waar je gratis gebruik mag maken van de naaimachines. Dus als je toch stof aan elkaar wilt naaien, dan kom je maar langs: http://ccg.nu/nl/textielcafe
  maandag 16 januari 2012 @ 22:33:53 #87
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106892334
Incognita:
Superleuk rokje!
Jasje is mijn smaak niet :P.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:36:46 #88
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_106892519
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:36 schreef SP22 het volgende:
Hoi!

Even een vraagje over stof. Denk dat ik dan hier het beste kan zijn.

Ik wil een stuk zwarte (niet glanzende) stof kopen van ongeveer 2.5 x 3 m.

Het gaat als fotoachtergrond dienen en het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Ik had bedacht naar de markt te gaan, maar wat voor een stof is het goedkoopst en aan wat voor een prijs moet ik dan denken?

Dank jullie wel!
Ik zou een dikke vilt/wolmix kopen. GEEN dunne stof! Dat schijnt door en je blijft aan het strijken. Kreuken blijf je altijd zien.
Inderdaad ook beter gordijnstof!

En anders... budgetoplossing... velours.
  maandag 16 januari 2012 @ 22:40:24 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106892726
Ik ben toch altijd zo jaloers op georganiseerde naairuimtes en bureaus enzo..
Nu ben ik weer een avondje bezig geweest en echt, m'n eettafel is een grote puinhoop! :o
Naaimachine, locker, draadjes-bakje, patroondelen, bakje met 'benodigdheden' (tornmesje, potlood, extra klosje etc). Klein hoekje naast m'n naaimachine om te spelden enzo. Het patroonblad ligt zelfs op de stoel naast me omdat ik 'm anders steeds kwijt ben :')

Naja.. ooit... ooit.. heb ik vast meer ruimte ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106893086
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:40 schreef E.T. het volgende:
Ik ben toch altijd zo jaloers op georganiseerde naairuimtes en bureaus enzo..
Nu ben ik weer een avondje bezig geweest en echt, m'n eettafel is een grote puinhoop! :o
Naaimachine, locker, draadjes-bakje, patroondelen, bakje met 'benodigdheden' (tornmesje, potlood, extra klosje etc). Klein hoekje naast m'n naaimachine om te spelden enzo. Het patroonblad ligt zelfs op de stoel naast me omdat ik 'm anders steeds kwijt ben :')

Naja.. ooit... ooit.. heb ik vast meer ruimte ;)
Dat gevoel van veel te weinig ruimte en veel te veel zooi komt me akelig bekend voor _O-
Maar ik durf te wedden dat al die mooie, overzichtelijke naairuimtes die je in bladen en op blogs ziet, eerst heeeel zorgvuldig zijn opgeruimd en schoongemaakt voordat ze op de foto werden gezet!
Ik doe ook altijd net alsof ik heel georganiseerd ben als ik bezoek krijg :+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106893576
Ik ben nog bezig om een opklapbare tafel in de woonkamer te maken. Die klapt dan straks tegen een kast aan waar je zo alle rommel in kan schuiven. Omdat ie in de woonkamer staat zal ik hem wel op moeten ruimen. Maar de laatste tijd werk ik eigenlijk alleen in mijn tectielcafé. Als het rustig is dan is dat heerlijk, er staan 6 tafels en er is een hele grote vrije vloer, soms heb ik op elke tafel wel wat liggen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:44:40 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_106902455
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:47 schreef Mry het volgende:

[..]

Dat gevoel van veel te weinig ruimte en veel te veel zooi komt me akelig bekend voor _O-
Maar ik durf te wedden dat al die mooie, overzichtelijke naairuimtes die je in bladen en op blogs ziet, eerst heeeel zorgvuldig zijn opgeruimd en schoongemaakt voordat ze op de foto werden gezet!
Ik doe ook altijd net alsof ik heel georganiseerd ben als ik bezoek krijg :+
Tjah, ieder z'n ding, maar hier is de naaikamer wel echt georganiseerd en opgeruimd, ook al komt er nooit iemand anders dan ik :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_106905579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tjah, ieder z'n ding, maar hier is de naaikamer wel echt georganiseerd en opgeruimd, ook al komt er nooit iemand anders dan ik :)
Als ik niet aan het naaien ben is het hier ook wel netjes. Ik heb geen aparte naairuimte dus als ik niet opruim leef ik de hele dag in een chaos. Maar veel plek heb ik dus niet en als ik wel aan het werk ben dan is het hier heel snel een enorme bende.
Als we ooit groter gaan wonen dan ga ik wel een kamertje opeisen als naairuimte O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_106909166
Ik heb mn hobbyruimte op zolder maar daar moet nog een muur voor worden geplaatst. Ik kom dus een hele wand te kort waar ik kasten tegenaan kan zetten. Het is dus altijd een puinhoop omdat ik te weinig opbergruimte heb.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 13:57:12 #95
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_106909803
Je kan ook een wand van kasten maken natuurlijk ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_107038304
Ik ga een Bina maken...een wat :? .... een bina...dit dus

http://www.binabrianca.com/what-is-the-bina/

Dat moet ik zelfs kunnen. :') Vanmiddag stofje opgehaald en al geknipt, nu zoompjes maken en dan aan elkaar zetten....alles met de hand want ik heb weer hoogoplopende ruzie met mijn naaimachine :( , zoals altijd. :') Ben ik voor een euro of 6 klaar i.p.v. van dik 40 dollar. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 20-01-2012 19:19:30 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107042566
Is het nou een grote jersey rechthoek met twee gaten erin? Het is toch best lastig te zien.
Wat voor ruzie heb je en kom je er een beetje uit? :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107065267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:41 schreef Mry het volgende:
Is het nou een grote jersey rechthoek met twee gaten erin? Het is toch best lastig te zien.
Wat voor ruzie heb je en kom je er een beetje uit? :)
Zoiets ja. :P Mijn ruzie is dat ik gewoon niet goed kan omgaan met een naaimachine zolang ik me al kan herinneren...ik heb gewoon geen talent. :') Ik ben zo'n persoon die op de naaimachine van een rondje een druppelvorm kan maken. :Y)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:14:31 #99
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107065454
_O- Ik heb wel een naaikamer, maar geen naaimachine meer _O-
Maar volgende maand ga ik er een kopen.
Ik twijfel nog tussen een nieuwe Pfaff van 600 euro of een tweedehands Husqvarna :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107065608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Zoiets ja. :P Mijn ruzie is dat ik gewoon niet goed kan omgaan met een naaimachine zolang ik me al kan herinneren...ik heb gewoon geen talent. :') Ik ben zo'n persoon die op de naaimachine van een rondje een druppelvorm kan maken. :Y)
Haha maar rondjes zijn ook gewoon lastig. Ik smokkel vaak gewoon een beetje door dan alleen het handwiel te gebruiken. Toch niemand die het ziet in het eindresultaat O-)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107076853
Hoi,
Ik ben nieuw hier en heb een beetje bekeken wat jullie allemaal maken.
Geweldig zeg, en hoe je elkaar ook helpt met ideetjes en zo.
Kan ik nog wat van leren, erg leuk
pi_107081918
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:57 schreef YskaFredriksson het volgende:
Je kan ook een wand van kasten maken natuurlijk ;)
Hahaha ja dat kan! Maar ik moet echt een muur met een deur zodat de katten niet meer op mn kamer kunnen komen om alles te slopen!
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2012 @ 09:52:52 #103
240917 Mula
pi_107089204
Heeft iemand hier verstand van gordijnen (met haken erin) naaien? Zo ja, dan zou ik het heel fijn vinden als er even meegedacht wordt, want ik snap het niet meer.

De situatie: Er zijn 3 ramen van 85cm breed, 150cm hoog. En er zijn 2 gordijnen van 280cm breed (2x140cm aan elkaar) en 270cm hoog.

De vraag: gaat het me lukken om van deze 2 gordijnen voor alle 3 de ramen gordijnen te maken?

Ik lees overal op internet dat je 1.5x de railslengte (in dit geval 0.85+0.25=110cm) nodig hebt. Dat zou dan neerkomen op 165cm. Is dit per gordijn of de breedte van beide gordijnen samen? Per gordijn lijkt me erg veel stof voor een raam van 85cm breed!
pi_107089620
Dat is per raam/rail.
Als ik je verhaal goed begrijp:
Je hebt 3 ramen, dus 3x165=495 cm. Dan komt er nog ongeveer 3 cm zoom bij per gordijn. 2 gordijnen per raam, dus dat is 6x3=18 cm.
Je zou dan op een totaal komen van minimaal 513 cm breed.
(Ik zou er zelf wat meer bij doen voor de zekerheid.)

Je zou het dan dus niet redden met 280 cm stof.

Op de hema website staat een goede rekenhulp voor gordijnen: http://raambekleding.hema.nl/CombinationEdit.aspx?product=7212473
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2012 @ 11:01:29 #105
240917 Mula
pi_107089993
Dankje Bietel!

Ik heb 2 gordijnen van elk 280cm breed, dus in totaal 560cm! Dan zou het dus wel lukken!
pi_107090344
Ik heb geen verstand van gordijnen maken, maar als ik het verhaal hier boven goed gevolgd hebt dan kun je met het materiaal dat je beschikbaar hebt toch alleen drie gordijnen maken als er in één een naad zit? Vind je dat geen probleem Mula?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2012 @ 11:37:42 #107
240917 Mula
pi_107090666
Nee Mry, dat is niet echt een probleem. Ten eerste omdat het niet mijn gordijnen zijn >:) en ten tweede omdat er nu ook een naad inzit en dat valt eigenlijk helemaal niet op.

De 3 smalle ramen zijn niet de enige ramen in de kamer. Er is namelijk ook nog een heel erg groot raam met een deur ernaast. Ik heb in totaal 4 gordijnen van 280cm breed, dus ook genoeg voor het grote raam. Het zou financieel dus wel erg leuk zijn als het zou lukken met de gordijnen die ik heb.
  zondag 22 januari 2012 @ 12:33:00 #108
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107091972
Nog iemand tips?
Ik ga eindelijk die nieuwe naaimachine kopen.
Nu twijfel ik tussen drie stuks.
Deze, want echt onwijs mooi :') _O-
http://link.marktplaats.nl/522066065
En dat ie een metalen frame heeft spreekt me ook wel aan :P
Of een van deze twee:
http://link.marktplaats.nl/522060388 want dat merk schijnt het best door dikke stof te kunnen meppen en deze kan letters en zo borduren en labeltjes maken is wel handig voor mij.
Of deze http://link.marktplaats.nl/514399109 want dat dubbel transportsysteem schijnt echt fijn te zijn.
Maar die zijn lelijk ende saai :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107102450
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:01 schreef Mula het volgende:
Dankje Bietel!

Ik heb 2 gordijnen van elk 280cm breed, dus in totaal 560cm! Dan zou het dus wel lukken!
Geen probleem :)
Succes verder!
pi_107103205
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:37 schreef Mula het volgende:
Nee Mry, dat is niet echt een probleem. Ten eerste omdat het niet mijn gordijnen zijn >:) en ten tweede omdat er nu ook een naad inzit en dat valt eigenlijk helemaal niet op.

De 3 smalle ramen zijn niet de enige ramen in de kamer. Er is namelijk ook nog een heel erg groot raam met een deur ernaast. Ik heb in totaal 4 gordijnen van 280cm breed, dus ook genoeg voor het grote raam. Het zou financieel dus wel erg leuk zijn als het zou lukken met de gordijnen die ik heb.
Duidelijk! :Y
Succes ermee.

Oh-oh die Singer is inderdaad erg mooi, maar Husqvarna en Pfaff zijn betere merken. Ik zou echt kwaliteit en service boven uiterlijk verkiezen als ik jou was. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107108244
Bedankt allemaal voor de reacties op mijn creaties!

@Tink89: het rokje is naar patroon van Abacadabra 107, alleen heb ik de middelste rok een stuk korter geknipt.
Het zijn in totaal 3 rokken. De onderste en de middelste rok bestaan elk uit 9 delen die aan elkaar genaaid worden tot één rok. De bovenste rok bestaat uit een achterpand (wat weer drie losse delen is) en een voorpand met tien plooien.
Het voorpand loopt van kort in het midden, naar langer naar de zijkanten.
Dan de rokken in elkaar, band erboven en klaar :)

Ik heb al het verzoek gekregen om hem voor mijn schoonzusje te maken, dus als het goed is volgt er ook een 'grote mensen' versie. Wie weet maak ik er ook ooit wel eentje voor mezelf. Ik denk dat ik dan wel een stuk soepelere stof neem, want dit viel erg stug.

@Zoheetik: het jasje is eigenlijk mijn smaak ook niet :P. Haha. Tenminste... niet met deze stof. Nu issie wel erg 'netjes' en 'stijfjes' (als je snapt wat ik bedoel).
pi_107131431
http://i89.photobucket.co(...)gemaakt/DSC00019.jpg
laatste creatie :P een speldenkussen!!
had m vast beter af kunnen werken maar had ik de rust niet voor..
pi_107134291
Hij is leuk!
  maandag 23 januari 2012 @ 13:49:11 #114
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107136749
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 16:58 schreef Mry het volgende:

[..]

Duidelijk! :Y
Succes ermee.

Oh-oh die Singer is inderdaad erg mooi, maar Husqvarna en Pfaff zijn betere merken. Ik zou echt kwaliteit en service boven uiterlijk verkiezen als ik jou was. :)
Ik ga voor de Husq ^O^ *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107168457
zie dat lidl weer een aanbieding heeft voor naaimachine, ook een leuke naaimand! en een vergrootglas met ledlamp :D
pi_107169679
die mand is inderdaad erg leuk!, maar ben al gelukkig met mijn gereedschapskistje :)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:37:15 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107169700
De Husqvarna wordt vandaag mijn kant op gestuurd *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:52:25 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107170042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:22 schreef Mikky het volgende:
zie dat lidl weer een aanbieding heeft voor naaimachine, ook een leuke naaimand! en een vergrootglas met ledlamp :D
Als je in/bij Duitsland woont, is daar bij de Aldi dezelfde machine een tientje goedkoper dan bij de Lidl...De mandjes zijn anders en ook 3 euro goedkoper.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107174355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:37 schreef oh-oh het volgende:
De Husqvarna wordt vandaag mijn kant op gestuurd *O*
*O*
Ik hoop dat de machine bevalt!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107178543
Hallo allemaal!

Na lang wikken en wegen wil ik toch eindelijk een naaimachine aan gaan schaffen, en actief leuke dingen gaan maken. Hebben jullie nog goede tips voor het kiezen van de juiste machine?
Ik wil er eigenlijk vanalles op gaan maken: gordijnen, kleding, theemutsen, enz...
En is er ergens een soort van lijst van wat te maken van welke stof?
Jullie zien, ik zit vol vragen haha...hopelijk volgen er antwoorden van jullie als ervaren naaisters...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:18:52 #121
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107178844
Ik zou zeggen, koop een 'goedkope' machine.. bijv. eentje van de Lidl om te starten. Als je het over 2 jaar nog steeds leuk vind, je machine veel gebruikt en tegen beperkingen aanloopt kun je altijd besluiten om meer geld uit te gaan geven.
En wat bedoel je met 'soort lijst van wat te maken van welke stof'? MEestal staat dat gewoon in de patronen aangegeven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:26:42 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_107179105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:22 schreef Mikky het volgende:
zie dat lidl weer een aanbieding heeft voor naaimachine, ook een leuke naaimand! en een vergrootglas met ledlamp :D
En zoals hier te zien, de lidl heeft hem binnenkort weer in de aanbieding.
Ik heb hem ook en heb er een winterjas op genaaid, prima machientje! :Y
***
pi_107179117
@ET:
Bedankt voor je snelle reactie.
Meestal zie ik nu wel leuke stofjes, maar weet ik niet echt waar ze geschikt voor zijn, dus laat ik ze liggen.Dus ik dacht misschien is er een soort lijstje voor: van deze stof kun je dit of dit heel goed maken enz...of kom ik nu heel dom over? haha ik hoop van niet.
pi_107179218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:27 schreef draakje01 het volgende:
@ET:
Bedankt voor je snelle reactie.
Meestal zie ik nu wel leuke stofjes, maar weet ik niet echt waar ze geschikt voor zijn, dus laat ik ze liggen.Dus ik dacht misschien is er een soort lijstje voor: van deze stof kun je dit of dit heel goed maken enz...of kom ik nu heel dom over? haha ik hoop van niet.
het is vooral logisch nadenken
wil je een shirtje maken dan neem je vaak wat rekbaars zoals jersey
voor een blouse wil je vaak juist dat het niet rekt dus neem je katoen of zo
bij een balonrokje is soepel vallen juist belangrijk

als je gordijnen wil maken wat wil je dan uit je gordijnen? dat ze geen licht door laten? dat ze 'zwaar' vallen zeg maar etc

en zoals al gezegd: bij kleding staat er vaak een stof geadviseerd bij het patroon
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_107179582
Ik ken niet zo'n lijst op internet maar veel handboeken over naaitechnieken hebben volgens mij wel een hoofdstuk over stoffen en stofkeuze. Dus misschien kun je daar eens naar zoeken?
En je kunt het ook altijd vragen aan het winkelpersoneel/ de marktkraameigenaar.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107180024
Bedankt voor jullie reacties. Vind het hier nu al gezellig! ;)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 20:12:08 #127
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_107191969
Ben nu al benieuwd naar je naaikunsten!
(Ik denk, laat ik de druk even wat opvoeren ;)).
pi_107300046
Ik heb net dit patroon besteld: http://www.naaipatronen.nl/mccall-m5525.html
Om een lange trenchcoat van te maken voor in de lente O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:36:53 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107302995
Oeh, vandaag sublieme stof gescoord voor m'n zomerjas en een rokske :D Lang leve Textielstad!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:00:36 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107311628
Oh ik ben echt zo blij met mn husqvarna, wat een fijn ding zeg O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107320889
ben naar de lidl geweest voor die naaimand en die lamp... maar naaimand was toch niet wat ik in gedachten had, en ledlamp zag ik niet :{
naaimachine zag er wel fancy uit voor 70 trouwens :P
maar ik heb moeders pfaff nog goed in gebruik dus heb geen nieuwe naaimachine nodig ^_^

heb trouwens t boekje van m'n (moeders) machine gedownload via een webshop (gratis), erg fijn want nou weet ik weer wat nieuws over die machine, maaar... omdat t van een webshop was staat er op elke pagina in de rechter bovenhoek t logo van hun, 9 vd 10 keer over de nederlandse tekst heen.... (t staat er ook in t spaans en turks, maar helaas, die talen snap ik niet :+ )
pi_107330261
Nog even over spoeltjes en zo:

Ik heb altijd lockgaren ipv duur naaigaren en dan van elke kleur 2 klossen. Als een spoeltje leeg is, zet ik die op de spoeler, neem de 2e klos in de hand er rijg de machine alleen bovenlangs in. En spoelen maar terwijl de naaidraad in de naainaald zit. Dus niet meer steeds de draad in de naald doen.
  zondag 29 januari 2012 @ 17:25:01 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107368175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:13 schreef Mry het volgende:

[..]

*O*
Ik hoop dat de machine bevalt!
Bevalt echt super ^O^
Wat een verademing zeg :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107368828
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 17:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Bevalt echt super ^O^
Wat een verademing zeg :D
Fijn! :)
En wanneer komen de foto's van alles wat je al gemaakt hebt? :P

Mikky dat is ook lekker handig om een logo over de tekst te plakken _O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 29 januari 2012 @ 17:51:42 #135
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107368956
Ik heb eerst wat reparaties verricht, dekbed was opengescheurd aan de onderkant en wat was mn fijne warme flanellen winterdekbed, en een paar gaten in hondenpakken gedicht. En daarna een streepjestrui gemaakt voor 1 hond , gevoerd met fleece, heel dik en warm, en net een pak voor een andere. Zo nog ff twee van die pakken maken en dan maak ik wel foto´s wanneer ze ze alledrie aanhebben :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 29 januari 2012 @ 21:50:04 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107379363
Heb vandaag de mooiste stof ooit gescoord voor een zomerjas:

Wilde hier een linkje naar de stof plakken, maar kan hem niet vinden. Gelukkig heeft dit meisje er een rokje van gemaakt. De bloemenrand zit alleen onderlangs, dus de jas krijgt die onderlangs en onderlangs de mouwen :D

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107512455







Net een hoesje gemaakt voor m'n visitekaartjes :) eigenlijk is rib veel te dik voor zo'n klein projectje maar ik vind hem nog steeds wel leuk, ondanks de scheefheid :P
pi_107518039
gaaf mapje!
pi_107530610
Ikea heeft tegenwoordig ook een naaimachine in het assortiment. Echte Ikea-kleuren:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40211500/
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:35:24 #140
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107531068
:D Lijkt wel speelgoed :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_107548176
zag m inderdaad staan toen ik mn scharen ging halen!
die kartelschaar van IKEA is best fijn, maar ik ben linkshandig, en dan knipt ie (meestal? soms?) niet...
zelfde met de stofschaar :+
ze knippen wel als ik ze rechts vast hou.....

had 1 stofschaar bij IKEA gekocht om mee te nemen naar UK, maar ga denk k toch kijken voor een (goedkope) linkshandige Fiskars schaar voor in UK... heb nu 2 Fiskars scharen hier in NL (grote linkshandige en een kleintje), en die vind ik toch t fijnst...
  vrijdag 3 februari 2012 @ 10:35:54 #142
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_107548559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig ook een naaimachine in het assortiment. Echte Ikea-kleuren:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40211500/
lijkt wel uit dezelfde fabriek te komen als de prut machientjes van singer die je bij de blokker koopt...

de machine werkt vast heel goed voor de gemiddelde ikea klant die de gordijnen aanelkaar naait, maar voor de rest zou ik hem niet willen gebruiken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_107568722
Hahaha die zou ik alleen al willen hebben door de kleuren :p
pi_107673254
heb een hoop ideeën maar geen idee HOE ik t moet maken...
pi_107677539
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:35 schreef Mikky het volgende:
heb een hoop ideeën maar geen idee HOE ik t moet maken...
Wat wil je maken dan?

Andersom denken is misschien minder frustrerend..
Eerst een pagina met veel tutorials zoeken en dan kijken wat je leuk vind om te maken.
Bijvoorbeeld deze: http://sewmamasew.com/tutorials.php
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 6 februari 2012 @ 16:25:01 #146
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_107677742
Ik wil graag een simpele stevige schoudertas maken, zonder rits, nog tips iemand?
:P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 6 februari 2012 @ 16:42:45 #147
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_107678497
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:25 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil graag een simpele stevige schoudertas maken, zonder rits, nog tips iemand?
:P
maak een klep tas van stevig canvas als je voor de sportieve look gaat. Gewoon zelf uittekenen, het is toch niet meer dan een paar vierkanten. Teken het uit op papier en test het uit. De grote laat je afhangen van de voorwerpen die je mee wilt nemen.
De sluiting kun je dan doen met een lus en een knoop.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_107704012
heb iemand gezien met een (schouder)tas voor z'n eenwieler, kan natuurlijk online niet vinden waar ik die kan kopen, en heb geen idee hoe dat ding in elkaar zit dus kan m niet namaken (wil ik dat..)

en ik rij paard, heb een gave deken gezien die ik graag na wil maken, maar geen idee hoe ik moet beginnen...

ik zie overal gave dingen, maar die zijn dan of nergens te koop of te duur...

ik wil graag gebruiksvoorwerpen maken (voor kamperen, jongleren, of paarden) maar ben beetje kwijt wat leuk is en nuttig en voor mij als "beginner" te doen....
pi_107870179
tutorials zijn leuk, maar wil echt nuttige dingen maken, en die zijn lastig te vinden... vind t anders zonde van mn geld (en dus materiaal...)
  zondag 12 februari 2012 @ 19:28:31 #150
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_107902126
Stevige schoudertas heb ik gewoon zelf getekend, inderdaad niet moeilijk. :) Succes.
pi_107934165
Iemand interesse?

http://hobby.marktplaats.(...)click=1#photoGallery

Het is een oud beestje maar hij draait nog prima! Hij is van mijn moeder en die is costumiere! :)
S. 2014
J. 2016
pi_107944000
:W Ik kom advies vragen. Behalve een knoop aannaaien heb ik nooit iets genaaid.
Mijn dochter heeft een scheur in haar broek. Daar heb ik een strijkapplicatie op gestreken. Alleen gaat hij los. Enig idee of je dat vast kunt naaien en moet dat op een bepaalde manier/steek?
pi_107944380
Ik zou het of met de hand doen of als nu nog geen borduurrandje op zit met een hele korte zig-zag. Maar dan moet er wel ruimte zijn dus niet ergens in een pijp, dan kom je er namelijk nauwelijks bij met een machine.
pi_107944605
Ingrid heb je de scheur eerst gerepareerd? Anders gaat de strijkapplicatie denk ik los doordat er steeds spanning op de scheur komt te staan.
Dus eerst de scheur repareren met bijv. reparatiedoek en dan daarna pas de applicatie opstrijken.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107945141
Naaimachine heb ik niet, mijn moeder wel, maar het zit op de knie.
Reparatiedoek nog nooit van gehoord. Maar de scheur is dicht genaaid bedenk ik me net.
pi_107946440
Iemand die mij kan helpen? Ik heb een aantal lagen stof die ik aan elkaar moet stikken maar mijn naald breekt. Moet ik nu juist een dunnere of een dikkere naald pakken?
pi_107946499
Wat is het voor stof? Als het heel stug is zou ik een jeansnaald proberen
pi_107964483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:12 schreef Mikky het volgende:
heb iemand gezien met een (schouder)tas voor z'n eenwieler, kan natuurlijk online niet vinden waar ik die kan kopen, en heb geen idee hoe dat ding in elkaar zit dus kan m niet namaken (wil ik dat..)

en ik rij paard, heb een gave deken gezien die ik graag na wil maken, maar geen idee hoe ik moet beginnen...

ik zie overal gave dingen, maar die zijn dan of nergens te koop of te duur...

ik wil graag gebruiksvoorwerpen maken (voor kamperen, jongleren, of paarden) maar ben beetje kwijt wat leuk is en nuttig en voor mij als "beginner" te doen....
Misschien wat ideeen voor kampeerspullen:
(Allemaal met stap voor stap uitleg en foto's)

Laundry sack:
http://ihavetosay.typepad(...)_tutorial/index.html

Water bottle carrier:
http://pinkchalkstudio.co(...)ater-bottle-carrier/

Storage baskets:
http://www.jcarolinecreat(...)reen=STORAGE_BASKETS

Verschillende toilettasjes:
http://sewmamasew.com/blo(...)e-tutorial-free-pdf/
http://sewlikemymom.com/cosmetic-bag-tutorial/
http://www.purlbee.com/zippered-dopp-kit/
http://www.angelaosborn.com.au/diy-simple-zippered-purse/

Boodschappen tas die je heel klein kunt opruimen:
http://gluegunannie.com/?p=575

En anders weet ik het ook even niet :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_107965149
Ik heb voor kamperen een lakenzak voor in mijn slaapzak van fleece gemaakt maar dat kan natuurlijk ook van een ander materiaal. Ik heb een lap fleece gekocht van iets van 2 meter, dubbelgevouwen, uitgeknipt op de juiste lengte en breedte zodat ik er precies in pas en vastnaait met een festonsteek met de hand. Ik had er ook een soort van capuchon aan gemaakt maar als dat te ingewikkeld is kun je er ook gewoon een rechthoekige lap voor gebruiken, dubbel en klaar.

Ik heb even een schetsje gemaakt van wat ik ongeveer heb uitgeknipt, de kleurtjes zijn aan elkaar genaaid en bovenin had ik ook nog een tunneltje gemaakt zodat ik hem kan dichttrekken met een koord



Verder andere zelfgemaakte kampeer zaken. Een zak voor om mijn drinkzak zodat deze niet zo snel lek gaat en omdat ik er isolerend spul tussen heb gedaan wordt het water ook minder snel warm.

Ik gebruik ook al jaren een zakje dat mijn moeder ooit heeft gemaakt van een stukje tentzeil om de pleerol droog in op te kunnen bergen. Gewoon simpele dingetjes die handig zijn.
pi_107977933
top! daar kan ik wat mee!! :D thanks!! :D
ga vaak naar jongleerfestivals, en eens per jaar kampeervakantie....

heb tot zover een bestekrol gemaakt voor kamperen, voor 2 sets bestek :)
vind t kussen datk heb gemaakt voor kamperen goed, maar niet voor m'n festivals, omdat ik dan gewoon niet oneindig zooi mee kan nemen.. (alsk een lift krijg kan dat tenminste niet :P ) dus moet een kleinere variant maken.. 30x45 cm kussen zou ook nog comfortabel moeten zijn gok ik....
  Milf dinsdag 14 februari 2012 @ 19:42:13 #161
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_107979805
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Iemand interesse?

http://hobby.marktplaats.(...)click=1#photoGallery

Het is een oud beestje maar hij draait nog prima! Hij is van mijn moeder en die is costumiere! :)
Grappig, ik heb precies hetzelfde spoelhouderdoosje. Ook in dezelfde kleur. Is van mijn moeder geweest. Met nadruk op geweest :D!! Nu mag ik hem hebben.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_107980544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:42 schreef nikky het volgende:

[..]

Grappig, ik heb precies hetzelfde spoelhouderdoosje. Ook in dezelfde kleur. Is van mijn moeder geweest. Met nadruk op geweest :D!! Nu mag ik hem hebben.
ik heb die ook :D
pi_108036221
ik ben trouwens op zoek naar GOEDKOOP en GOED lint... dubbelzijdig satijn lint...
maten: 6mm, 10-12mm, 15-20mm
met goedkoop bedoel ik: onder de 0,30¤ per meter
maak paar jongleer dingen bestemd voor verkoop... en dan heeft t geen zin als t net zoveel kost aan materiaal als wat ik voor t uiteindelijke product zou krijgen :P
als iemand wat weet.... hou ik me aanbevolen :)

zo nieuw festival kussen (met tas en kussenhoes) maken alsk m'n stof terug heb gevonden... :P
mn vriend vind m'n vorige poging erg fijn als gewoon hoofdkussen, dus die moeite was in ieder geval niet voor niets :D
pi_108037803
Voor goedkoop lint moet je eigenlijk rond kerst bij xenos zijn. Die hebben het dan in allerlei kleurtjes, ook niet kerstkleuren. Maar daar heb je nu natuurlijk niet zo veel aan.
pi_108038252
ok :) heb ik inderdaad op t moment niet bijster veel aan maar toch :)
maar zoek op korte termijn wat.. heb 1 keer mazzel gehad, 10ct en 18 ct de meter..
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:20:40 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108039175
Webshop van een kennisje:

http://www.vera-plaza.nl/(...)e&group_id=9&lang=NL

Edit: Da's geen reclame toch? Ze verkoopt precies wat Mikky zoekt :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:28:52 #167
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108039418
Ik ga ook ff kijken :P :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:30:07 #168
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108039464
Oh damn, wat een leuke dingen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:35:06 #169
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108039638
:') Ik heb hem weggeklikt anders koop ik alles _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:14:45 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108040837
Heb je de lintjesregen gezien? Da's goedkoop, veel meters, en leuke combi's :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:32:41 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108041329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:14 schreef Tink89 het volgende:
Heb je de lintjesregen gezien? Da's goedkoop, veel meters, en leuke combi's :)

Xx
...maar volgens mij allemaal papieren (krul)lint
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:48:01 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108041790
quote:
6s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:32 schreef E.T. het volgende:

[..]

...maar volgens mij allemaal papieren (krul)lint
Ah, geen idee dat dat niet de bedoeling was ;) Dan zou ik de Op = Echt Op eens checken, een hoop laklintjes enzo :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108043318
Ebay heeft vast wel wat je zoekt, zeker als je voor hele rollen gaat ben je per meter weinig kwijt.
pi_108045574
zoek inderdaad satijn, dus stof, geen papier, sorry :@
maar dank jullie wel dat jullie allemaal meedenken :D

ik maak(te) lint poi, en wil daarvoor mooi satijn lint hebben, in uni kleur, dubbelzijdig glanzend.
in de winkel is zulk satijn lint per meter, vanaf een rol vanaf 75 ct ongeveer (soms heb je mazzel en is de prijs lager, soms niet)
(waarom maakTE? omdat ik ze bijna niet verkocht krijg.. heb toevallig nu paar mensen ontmoet die misschien een set willen kopen of ruilen :) heb ik weer een reden om ze te maken want ik vind t wel leuk om te doen :) )

ebay zit ik inderdaad ook te kijken, maar kom ik voornamelijk enkelzijdig glanzend satijn lint tegen... misschien moet ik gewoon beter zoeken...

zit ook bij engelse shops en webwinkels te kijken. zit met regelmaat in brighton en guildford dus kan ook daar in de shops kijken :)
shop tegen gekomen die of per rol of per meter verkoopt, 3.15£ voor rol van 25 m van 8mm breed, klinkt wel ok :)
pi_108064977
Kruidvat heeft vanaf komende dinsdag weer strijkemblemen:
http://www.kruidvat.nl/do(...)ne.html#/zoompage/9/
pi_108071136
misschien kun je eens kijken op sites waar ze ook kralen verkopen Mikky, mensen die sieraden maken, werken vaak ook met lint namelijk.
pi_108073415
thanks voor de tip :)
ben gewoon aan t googlen op "goedkoop satijn lint"... kom wel goedkope plekken tegen.. maar weet niet of t de moeite is om 100 m te kopen per kleur... :+
zat te denken 2 verschillende kleuren sets (dus 6 rollen, 3 rollen per maat), en dan iets van 20-25 m per kleur..
*piekert even verder*
pi_108128074
Ik laat ook nog eens wat zien:

bodywarmer voor mijn zoontje:



En een broekje:

pi_108128948
't stofje van het stoffenspectakel, of niet?
pi_108129340
Ja, klopt. Het is zo'n leuk stofje! O+
pi_108130774
Heel erg leuk laiveneertiekje!!
Hele stoere stofjes en die streepjes in verschillende richtingen staan echt goed! :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108141273
leuke bodywarmer en leuke broek :D
pi_108193613
lint gevonden!
heb nu een totaal 180m, in 3 verschillende maten :D
pi_108224967
oh ja... trouwens... ik vind die ikea schaar dus niks :+
ik ben linkshandig... en hij knipt (meestal) niet voor me als ik met m'n linkerhand probeer te knippen...
rechterhand doet ie t (meestal) wel... maar dat voelt echt vet verrot als links handig persoon....
kartelschaar heb ik t zelfde probleem. knipt links soms, knipt rechts meestal...
maar bij de kartelschaar vind ik t in zekere zin minder erg... die zijn behoorlijk duurder als ik een "goeie" wil...

iemand anders met dat probleem? een vriendin van me is rechtshandig en heeft 0 problemen met die gewone stofschaar... misschien ben ik gewoon raar in die zin :+
pi_108225158
Ik heb die IKEA schaar niet maar ik kan het me voorstellen dat dat verrot knipt als je links bent. Wij hadden thuis ook een aantal linkshandige scharen omdat mijn broertje linkshandig is. Maar als ik daar mee met links probeerde te knippen lukte dat ook niet.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:49:52 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108225215
Dat buitenste stofje van de bodywarmer, zo leuk O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108225285
ok, tis dus niet helemaal raar dat ik niet kan knippen met een "gewone rechtshandige stofschaar".....
ik zweer echt bij m'n linkshandige Fiskars schaar.........
pi_108229108
Mijn vader houdt altijd een schaar het liefst op zijn kop vast en heeft als rechtshandige nu een linkshandige schaar. Met de meeste scharen is het idd verrot knippen als linkshandige.
pi_108229612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn vader houdt altijd een schaar het liefst op zijn kop vast en heeft als rechtshandige nu een linkshandige schaar. Met de meeste scharen is het idd verrot knippen als linkshandige.
Edit, op de kop maakt voor een schaar toch geen verschil?
pi_108232608
Weet iemand een site waar je patronen van babykleertjes kunt downloaden en dan het liefst in een hele kleine maat, maat 44? Het liefst natuurlijk gratis maar als ik de maat niet hoef aan te passen wil ik er ook best voor betalen.
pi_108237304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:53 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Edit, op de kop maakt voor een schaar toch geen verschil?
Jawel, dan zitten de bladen verkeerd om en knip je dus moeilijker (en soms dus helemaal niet)
pi_108238008
Ik dacht dat ik wel een redelijk ruimtelijk inzicht had. Als je je duim en je vingers omruilt bij een schaar dan blijven de bladen toch op dezelfde manier ten opzichte van elkaar staan? Of bedoel je een andere manier van op de kop? Met de punten naar hem toe ofzo? :?
pi_108239383
Een schaar is zo geslepen (en in elkaar gezet) dat je kracht zet en de schaar stuurt zodat het met je rechterhand klopt. Pak je schaar maar eens andersom of in je linkerhand, dan merk je dat je papiertje waarschijnlijk wegklapt. Bij de ene schaar is dat een groter probleem dan bij de andere en het ligt ook aan hoe jij een schaar kunt hanteren of jij dat op kunt vangen.
pi_108308412
wat kan je nylon band voor gebruiken? 20mm breed?
kan de gemiddelde naaimachine dat aan? meerdere lagen? (heb een pfaff hobbymatic 927...)
wat voor garen moet ik dan gebruiken? is (bijvoorbeeld) goldmann (polyester garen) goed / sterk genoeg?
wat voor naald??

sta op t punt een rol nylon band te kopen.. maar voor ik een hele rol koop ff kijken waar t allemaal goed voor te gebruiken is...
zat te denken t te gebruiken voor m'n poi.. als vingerlussen... (gebruik nu keperband, maar dat bevalt me eigenlijk toch niet helemaal...)
en voor tassen... als hengsel ofzo..
maar dan kom ik misschien door een paar meter heen :+

iemand nog meer ideeën?
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:33:08 #195
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108310736
Nylon band wordt idd meestal gebruikt als tassenband :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:04:02 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108315711
Fotospam!
Dochter werd acht, dus er moest een feest-outfit komen.
een rokje van donkere jeans, met lichtroze alles doorgestikt. De drukknopen zijn ook lichtroze

Omdat we in het jaar van de draak zitten, is het de hele outfit voorzien van draken:

Tuniekshirt

en ook weer draken op de achterkant:

En op d'r verjaardag mocht ze het aan:

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_108320060
Oooh wat leuk E.T. O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:52:01 #198
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108335104
Oooooooh wat afschuwelijk leuk zeg O+
Damn, nu wil ik drakenapplicaties voor alle drie mn chinese naakthondjes :o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108335549
supergaaaaaaf!!!!!!

(afschuwelijk en leuk achterelkaar klinkt grappig :P )
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:10:36 #200
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108345496

2 nieuwe lappen van de eurokraam O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108425467
heb materiaal gekregen om jongleerballen te maken van leer :D
heb een set jongleerballen van een Deen gekocht vorig jaar juni, en hij gaf toen ook een workshop hoe je ze moest maken.
dus heb toen 3 ballen gemaakt........ (nou ja, ik 2 vriendje 1)
nu kwam ik m weer tegen en had hij materiaal voor me meegenomen :D
nou weet ik niet wat een leuk cadeau is om aan hem terug te geven... bij voorkeur iets wat ik zelf kan maken zodat t echt MIJN cadeau is...
zat te denken aan een bestekrol (delftsblauw) met 2 sets bestek erin.... (ook delftsblauw)
iemand anders leukere ideeën?
  zondag 26 februari 2012 @ 23:08:22 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108444450
Heel erg leuk en mooi ET
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108548523
100 m nylon band besteld :P (20mm breed)
en heb m'n laatste dingetjes binnen dus kan weer poi maken :D
zo een bestek-rol maken :) (heb er wel al 1 een keer gemaakt, maar heb een beter "design" in mn hoofd :P )
pi_108575798
Ik ben in Berlijn voor mn werk, kreeg ik deze winkel doorgestuurd van een collega en ik hoef vandaag pas om 2 uur ergens te zijn en ik mag mn koffer inchecken *O*

http://www.website.frautulpe.de/startseite-en.html
pi_108581794
Het is deze geworden, voor een hele toffe en dure pyjamabroek :P


  donderdag 1 maart 2012 @ 13:21:56 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108583416
Hoe duur? Vind het een tof stofje :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108583519
18 euro de meter :@
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:05:23 #208
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108584974
Oooooooooh my O+ O+ O+ O+ O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:06:51 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108585009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:24 schreef Inu het volgende:
18 euro de meter :@
Seriously? Voor een pyjamabroek...? :{
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:07:46 #210
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108585037
Ik zou dat voor hondenpakjes nog wel doen.
Kan ik drie honden van kleden :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108585346
Echt een leuk stofje!

18 euro per meter is wel prijzig, maar voor iets heel leuks kan dat toch wel voor een keer :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:52:04 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108586415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:17 schreef Mry het volgende:
Echt een leuk stofje!

18 euro per meter is wel prijzig, maar voor iets heel leuks kan dat toch wel voor een keer :Y
Daar ben ik het mee eens hoor, maar ik vind een pyjamabroek dan gewoon niet belangrijk genoeg... Ieder z'n ding, ik vind het namelijk wel een geweldig stofje :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_108587313
Ja, k zag niks leuks voor een jurkje en flanel roept pyjamabroek. En ik leef zo ongeveer in mn pyjamabroeken :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:24:35 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108587437
Ah, ik heb niet eens pyjamabroeken dus ik zou het daar ook niet aan uitgeven _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108596036
gaaf stofje!
pi_108615644
wat een super schattig stofje! Maar 18 euro per meter vind ik toch een beetje te veel centjes.
pi_108634448
Leuk! :Y

Ik heb als laatste project een hoes voor mijn naaimachine genaaid. Ik vond het tijd voor iets mooiers dan zo'n wit plastic ding. Heb alleen geen foto's :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108655906
ga vandaag bij een vriendin zitten met naaimachine :)
haar project: naaimachine hoes :D
ik heb een hard plastic koffer over mn machine.. dus voor mij is dat niet nuttig...
denk dat ik er wel 1 ga maken voor in UK, maar weet de afmetingen niet uit m'n hoofd :P
weet nog niet wat ik vandaag ga maken...
pi_108660396
Het heeft misschien niet direct met de SC hier te maken maar er is op de digitale zender ARTE vanaf 20:15 uur dit hele weekend een inkijk in alle bekende modehuizen(Lagerfeld,Fendi,Gaultier,Versace) en hun ateliers en de bijbehorende werkdruk.

Als je ziet hoe daar genaaid wordt en onder welke druk dan wenste je dat je nooit erin terecht kwam.
pi_108791471
Hai! Leuke dingen komen hier voorbij O+

Ik heb sinds een paar weken de naaimachine weer eens uit de koffer gehaald en nu echt de smaak te pakken. Ik heb een bijna 50 jaar oude Bernina, geweldig apparaat die precies doet wattie moet doen. Ik dacht er eerst over om een nieuwere aan te schaffen, maar nu ik er weer even mee aan de slag ben geweest, wil ik 'm echt niet meer kwijt.



Mijn maaksels van de laatste weken:


Makkelijk begonnen met een schortje en hoofddoekje, patroon gewoon uit de losse pols getekend met krijt direct op de stof, heerlijk makkelijk die ruitjes :)


jurkje zonder patroon, afgemeten op de kleuter zelf en gelijk mijn allereerste rits van mijn leven ingenaaid

en vandaag heb ik deze afgemaakt, voor het eerst in mijn leven iets van een patroon (maar wel aangepast naar eigen smaak ;) ) en ik ben hier stiekem toch wel erg trots op:



Volgende projectje wordt een jurk voor mijn 12jarige dochter en dan eentje voor mezelf, ook van patroon.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:17:40 #223
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_108791692
Wow, jij maakt grote sprongen vooruit!! Leuk dat je zelf ook gelijk patronen aanpast, dat is nou juist het voordeel van zelf maken: precies doen zoals jij dat mooi vindt / lekker vindt zitten!
Geluk is een richting, geen punt
pi_108791913
superleuk!
pi_108792272
Ow, die prinsessen jurk O+
pi_108792332
Dank jullie :D

Ik heb inmiddels een flinke stapel knips liggen van een vriendin, eens kijken hoever ik kom :)
De afgelopen jaren ben ik juist heel veel dingen kwijtgeraakt die ik kon, maar fysiek niet meer aankan, het voelt heel erg lekker om iets gevonden te hebben wat ik fysiek wel trek en waar leuke resultaten uit komen in niet te lange tijd :D
Ookal lukt het soms maar 1 uurtje per dag, dan nog is er al vrij snel echt iets af.
pi_108793879
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:29 schreef Miendientje het volgende:
Ow, die prinsessen jurk O+
Ja dat! O+

Dat schort is ook heel erg leuk! En het andere jurkje lijkt me ook leuk maar is wat minder duidelijk te zien op de foto.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108803338
Ik las nog een oude post van scrubnurse en zag zo snel niet dat dat opgelost was met de lussen in de onderdraden?
Spoeltje geeft dan blijkbaar teveel draad, de spanning van die draad wordt bepaald door het schroefje op het spoelhuisje (althans, zo werkt dat bij de oldskool machines die ik ken..)
Dat schroefje moet zo strak zijn dat als je de draad vasthoudt, het spoelhuisje met spoeltje erin langzaam zakt, als dat te snel gaat, is het te los en krijg je dus lussen. Als het helemaal niet gaat, is het te strak en dan gaat de draad trekken.

Hopelijk heb je daar wat aan, het is iets wat ik onthouden heb van textielles op de middelbare school, lang geleden ;)
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:20:35 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108818385
MarMar wat heb je leuke dingen gemaakt, echt heel mooi!

Hier ook de naaimachine weer naar beneden gehaald, heb er nu weer tijd voor en dus komen de kriebels ook weer.
Heb een labelknisperdoekje gemaakt en ben nu begonnen voor een jurkje voor m'n nichtje.

Verder staan er nog glasgordijnen op het programma en een buitenspeeloveral voor Zoon.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:06:52 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108820283
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:20 schreef _Bar_ het volgende:
MarMar wat heb je leuke dingen gemaakt, echt heel mooi!

Hier ook de naaimachine weer naar beneden gehaald, heb er nu weer tijd voor en dus komen de kriebels ook weer.
Heb een labelknisperdoekje gemaakt en ben nu begonnen voor een jurkje voor m'n nichtje.

Verder staan er nog glasgordijnen op het programma en een buitenspeeloveral voor Zoon.
Buitenspeeloveral? *ziet een soort van boerenkiel voor zich*...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:14:46 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108820570
Oh zo een overall zou ik ook wel willen maken voor Thessa. Is dat moeilijk?
MarMar, heel leuk, ik vind vooral dat rode jurkje echt super O+
Jammer dat je daar geen patroon van hebt.
Ik heb vandaag flock besteld :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108820729
Ik kan wel eens kijken of ik wat op papier kan zetten van hoe ik het ongeveer gemaakt heb, maar dan moet je zelf aanpassen naar de maat die je wilt :) heel erg moeilijk was het niet.
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:43:11 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108821772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:18 schreef MarMar het volgende:
Ik kan wel eens kijken of ik wat op papier kan zetten van hoe ik het ongeveer gemaakt heb, maar dan moet je zelf aanpassen naar de maat die je wilt :) heel erg moeilijk was het niet.
Leuk, zoiets wil ik wel eens proberen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108824897
Oke here goes:

Voorpand:


Ik zie dat ik alleen de breedte erbij heb gezet, hoogte is in het midden: 22 cm en van de onderkant mouw tot onder 17 cm.

achterpand:

Ook 17 cm hoog, de plooien in beide pandjes heb ik er later ingezet; binnenstebuiten op de kleuter gepast, afgespeld, daarna nog even netjes nagemeten en gelijk gemaakt en opnieuw gespeld, genaaid, gezigzagd, reststof afgeknipt.

Rok:

De naad doe je aan de achterkant, stukje openlaten en omzomen voor de rits, onderrok is een herhaling, maar dan een paar centimeter langer zodat het er onderuit komt. Ik heb eerst het lijfje vastgezet en daarna de onderrok erin genaaid, zodat de naden tussen de onderrok en de buitenstof weggewerkt worden.

De plooien:

twee brede plooien voor en twee brede plooien achter, kwestie van uitrekenen hoe je dat verdeelt.
Ik had 140 cm omtrek van de koker en dat moest samen 64cm worden, dus per plooi had ik 18.75 cm weg te werken, even afgetekend met kleermakerskrijt, afgespeld, vastgenaaid en voila.

Zoiets geloof ik :)

edit: oeps! ik vergeet de schouderbandjes! Vrij simpel: strook stof dubbel leggen, tunnel ervan naaien, naad afwerken met zigzag, binnenstebuiten keren, op maat knippen, uiteindes afwerken. Ik heb ze een stukje langer gelaten, dan de uiteindes naar binnen gevouwen voordat ik ze vastgezet heb en ze zijn 4 cm breed en 21 cm lang.

De maten zijn van mijn kleuter, die heeft ongeveer maat 122 en ik denk dat dit wel tot 128 gedragen kan (dat hoop ik toch ;) )

[ Bericht 14% gewijzigd door MarMar op 07-03-2012 16:12:05 ]
pi_108825437
Nog een tip: gebruik niet al te soepele stof, dan valt het lang zo mooi niet met de plooien etc.
pi_108854828
Alweer stof besteld voor de volgende jurk, voor de oudste dochter nu :)


deze stof

en het jurkje met de kersen is het model wat ik ga maken voor d'r.
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:09:07 #237
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108855060
Oh dat sterrenstofje O+
Waar heb je die vandaan?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108855358
Die heb ik hier vandaan.

Lief he? :D
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:27:19 #239
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108855550
:D Gelukkig zonder rek, ik moet altijd stretchstof hebben ( voor de honden ).
Ik heb al jaaaaaaaaren van die sterrentjespj's voor ze, die mochten wel eens vervangen worden, die zijn echt helemaal afgedragen eigenlijk, maar te leuk om weg te doen :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108855779
Die rekstof gaat niet werken voor dat jurkje haha! En schattig die hond met zn sterretjespak _O_
pi_108856191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:20 schreef MarMar het volgende:
Die heb ik hier vandaan.

Lief he? :D
Wat een mooie site met geweldige stoffen! Dankjewel!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108856304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:49 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Wat een mooie site met geweldige stoffen! Dankjewel!
En ook erg erg leuke jurkjes trouwens! erg mooi gemaakt. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108856781
oh-oh wat een lieve foto!!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:14:02 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108856880
Thnx :D
Ik heb nu heerlijk zacht army stof, daarmee wil ik precies zulke pakjes maken, met zulke brede boorden, want dat zit heel fijn onder andere pakken of jasjes :P
En dan applicaties erop maken.
Ik heb flock besteld gisteren *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108856903
Thx :) Het rode jurkje is vandaag voor het eerst in de wasmachine geweest, haha, toch best spannend :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:16:40 #246
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108856976
Goed gegaan?
Gisteren was toevallig het meisje op bezoek waarvoor ik het jurkje wilde maken.
Maar die wil geen jurkjes aan these days :') _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108857192
Zo te zien wel :) kleuren zijn niet verlopen en het hangt nu netjes te drogen.

De naden zijn allemaal wel dubbel gestikt, dat blijft wel zitten :)
Mijn oudste dochter is een ontzettend jurkjes en rokjes meisje, heeft ze van d'r mama denk ik ;) ik heb veel meer jurken dan broeken en niet eens 1 gewone spijkerbroek :P
pi_108857340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:16 schreef oh-oh het volgende:
Goed gegaan?
Gisteren was toevallig het meisje op bezoek waarvoor ik het jurkje wilde maken.
Maar die wil geen jurkjes aan these days :') _O-
Dat heb ik ook :')
Ik maakte vaak jurkjes voor mijn nichtje, maar die wil tegenwoordig alleen nog maar stoere kleding aan.
Wel jammer want ik vond het echt leuk om van die schattige meisje-meisje jurkjes te knutselen! Vooral omdat ik die zelf ook niet draag.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:33:48 #249
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108857501
Ja, ze wil alleen nog maar skinny jeans aan en zwarte truitjes.
4 jaar is ze _O- _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108872353
woei! ben weer in UK!
heb daar wat nylon band besteld.... en net wat ermee uitgeprobeerd op m'n singer machine :D
4 lagen band zonder problemen! met een 90 naald :)

wat zijn trouwens goede garen? ik gebruik in NL meestal goldmann (en tot voor kort hema... nu niet meer), en in UK meestal Coats Duet.... gutermann is me net een tandje te duur... of hou ik dan mezelf voor de gek?
pi_108873268
Ik heb wel guterman, lijkt duur, maar ey eigenlijk maar anderhalf tot 3 cent (afhankelijk van welk garen) per meter, zolang je er geen gordijnen mee maakt kom je een eind met een klosje.
pi_108873518
good point...
misschien moet ik toch maar minder miepen dat t duur is.. maar ben tot zover door behoorlijk wat klosjes garen heen gegaan met t maken van jongleerzakjes....
pi_108873630
die van de hema heb ik es een assorti doosje van gekregen.. ik haat het als draad knapt om de paar centimeter naaien :P
pi_108874895
Ik gebruik ook overal Gutermann garen voor. Maar ik maak ook vooral kleding en dan heb je gewoon echt stevig garen nodig (als je niet ineens ergens in je ondergoed wilt staan :') ). Ik weet niet hoe sterk die jongleerzakjes moeten zijn, je kunt natuurlijk altijd per project beoordelen hoeveel geld je in het garen wilt steken. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108875583
true, voor kleding heb je echt goed goed garen nodig..
ik merk meestal dat mn stof t eerder begeeft dan mn draad :+
maar las ergens dat 'goedkoop draad' ook slecht is voor je naaimachine??
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:13:10 #256
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108875773
Wat een hoop stoffen hebben ze op stoffen.net! :) Tnx for thé tip :Y

Heeft er iemand nog een tip waar ze (veel) gecoat katoen hebben?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:15:16 #257
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108875885
Garen heb ik trouwens van alle merken en soorten. Ik gebruik ook veel lockgaren trouwens. Ik merk weinig verschil tussen de verschillende soorten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_108880750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:09 schreef Mikky het volgende:
true, voor kleding heb je echt goed goed garen nodig..
ik merk meestal dat mn stof t eerder begeeft dan mn draad :+
maar las ergens dat 'goedkoop draad' ook slecht is voor je naaimachine??
Misschien omdat het meer pluist en stofjes achterlaat?

En graag gedaan van de site :D
pi_108893196
quote:
6s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:15 schreef E.T. het volgende:
Garen heb ik trouwens van alle merken en soorten. Ik gebruik ook veel lockgaren trouwens. Ik merk weinig verschil tussen de verschillende soorten.
Ik gebruik ook heel vaak lockgaren om te naaien, volgens mij is dat ook veel steviger dan Gütermann garen. Ik rol het garen over op twee spoeltjes en gebruik dat. Alleen heb je dan niet zoveel kleurkeuze.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108893239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Ja, ze wil alleen nog maar skinny jeans aan en zwarte truitjes.
4 jaar is ze _O- _O_
Heerlijk toch, die eigen meningen? :D

Een vriendin van me vond het altijd zo leuk om leuke rokjes en jurkjes te naaien voor haar dochtertje. Ze werkte destijds in een kledingzaak en had het er vaak over dat ze niet begreep hoe ouders zo over zich heen konden laten lopen door hun kinderen. De ouders bepalen toch zeker wel wat hun kind aantrekt en niet het kind zelf?!

Ondertussen is haar kleine meid een echte raubauer geworden en wil zeker geen jurkjes of rokjes aan. Vindt haar mama niet zo leuk. Ik wel. Is dat heel erg? :X
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108895456
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:18 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Heerlijk toch, die eigen meningen? :D

Een vriendin van me vond het altijd zo leuk om leuke rokjes en jurkjes te naaien voor haar dochtertje. Ze werkte destijds in een kledingzaak en had het er vaak over dat ze niet begreep hoe ouders zo over zich heen konden laten lopen door hun kinderen. De ouders bepalen toch zeker wel wat hun kind aantrekt en niet het kind zelf?!

Ondertussen is haar kleine meid een echte raubauer geworden en wil zeker geen jurkjes of rokjes aan. Vindt haar mama niet zo leuk. Ik wel. Is dat heel erg? :X
Whehehe! Ik laat juíst de kinderen zelf beslissen, met dan wel veto als iets echt te koud is of te klein oid.. Ik heb gewoon mazzel dat ze van rokjes en jurkjes en roze houden O+ maar zouden het skinny jeans zijn, dan was het ook goed, al denk ik dat ik dan af en toe toch een jurkje erdoor zou proberen te krijgen ;)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:00:07 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108899694

Mn flock is er *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108913279
Wauw, je hebt flink ingeslagen! Heb je al concrete plannen voor wat je gaat maken?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_108913873
Mooie kleuren oh-oh en idd, weet je al wat je gaat maken?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:50:16 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108915559
Wauw! Nice stash!

Ik deed een poging tot even een trui in elkaar flansen, is ie te krap en te kort... En ik heb niet meer van die lekkere dunne fleece om er nog eentje te maken.

De modeshow...








De basis is van Knippie (moet mt 104 zijn), de ronde zak is zelf verzonnen.
Kind draagt 98/104, dus hij valt heel klein op het lijfje. -O- Mouwen zijn wel goed...

Mss dat ik er nog wel een rode rand onderaan kan maken, maar dat is het ook net niet...
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:56:26 #266
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108915818
Heb je niet nog van datzelfde als waar je de zakken van gemaakt hebt?
Hij is wel heel leuk verders O+
Ik heb gewoon zo een setje flock gekocht :P
Ik denk aan regenboogjes, cupcakes, ijsjes ed, op armypakkies voor de honden *)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:00:50 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108916042
Ja, dat heb ik wel, maar is dikkere fleece en het rood is echt vrij dun, dus ik weet niet of dat mooi is... Ik ga eens prutsen...
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:04:05 #268
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108916220
Ik vind m er niet echt krap uitzien trouwens, hooguit wat kort mss?
En dat zou gewoon een zwarte rand onderlangs wel fijn op kunnen lossen toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108917501
Ik vind ook niet dattie er te strak uitziet! Anders kijken of je een couponnetje fleece op de kop weet te tikken voor de rand, of een mooie brede rode boordrand erop zetten ofzo?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:15:28 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108920027
Done! Thanks voor het zetje! *O*
Eerst tot 2 keer toe een stuk rood verklooit dus toen is het toch blauw geworden. ;)
Heb nog geprobeerd de cirkel in het rood af te maken, maar het is echt babyfleece, dus heel slap en het vervormde enorm onder de lockmachine.

Je ziet hier ook dat het heel erg door de lock heen komt:



Het eindresultaat:



*O*

Oh, en krap viel idd wel mee bij nader inzien. ;) :Y
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:19:01 #271
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108920204
^O^ Ziet er sowieso veel strakker uit zo, leuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:24:30 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108920462
:Y de onderkant van dat dunne spul zwabberde enorm. :Y
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:25:59 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108920537
Leuk labeltje heb je trouwens, waar haal je zoiets?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108920705
Mooi opgelost! :Y
Ik vind de trui zelfs iets leuker met die extra rand denk ik.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:31:32 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108920786
Ja ik ook, ik zou t ook aan de mouwen maken :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:34:36 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108920960
Dat labeltje is een stukje lint dubbelgevouwen. Zag ik Mignonne ooit eens doen en heb het idee gepikt. ;)

Ja, ik zat ook al over de mouwen te twijfelen, maar was er even klaar mee. Mss morgen alsnog. ;)
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:35:55 #277
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108921027
Oh, die ga ik ook pikken, van dat lint, want ik maak altijd hetzelfde voor drie en net iets andere maatjes, dus ik moet vaak 2 keer een hond aankleden voor ie het goede pakkie aan heeft :+
En ik heb echt meters lint liggen waar ik niks mee doe :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108921063
Goed opgelost!! :D en idd, soms werkt zoiets zelfs beter dan het originele plan, ik vind het helemaal hip!
En dat idee van het lintje dubbelvouwen ga ik dan denk ik ook jatten, leuk idee!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:36:35 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108921066
Hey, da's helemaal slim dan! :Y
***
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:37:09 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108921083
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hey, da's helemaal slim dan! :Y
Ja, gebruik ik gewoon per hond een vast soort lint :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:38:20 #281
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108921146
Hmmmz, nu moet ik rood lint met duiveltjes of zo zoeken voor Sjon :D
Ik heb gele cupcakes voor Chico en groene panda´s voor Billeke :P

Ook dankzij Mignonne en dr stomme linkjes _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108925646
Ik heb vandaag zo'n leuk cadeau voor mijn verjaardag gekregen. Ik heb uit mijn oma's erfenis de oude spulletjes gekregen van toen ze de naaischool deed. Schriftjes met patronen, een getuigschrift van de 3e klas uit 1941 (71 jaar oud!) en nog het leukst allemaal kleertjes op schaal van de patronen uit de schriftjes. Die kleertjes waren op schaal gemaakt vanwege de oorlog. Ik zal er binnenkort eens even wat foto's van maken.
pi_108932839
Hebben jullie wel eens iets met transferpapier gedaan? Ben nu bezig met een broekje en in het patroon staat dat je er met dat spul een plaatje op kan maken. Werkt dat een beetje en blijft het zichtbaar na wassen?
Broekje is voorlopig nog niet klaar, maak hem op naailes en kan wel een stuk thuis doen, maar snap nog niet van alles hoe het werkt. En op les staan lockmachines, die heb ik thuis niet (hebben hebben hebben, maar zijn duur zeg!)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_108932876
Wat een leuk topic! Het is lang geleden dat ik op fok was en toen heb ik dit topic compleet gemist. Wat maken jullie mooie dingen. Altijd goed om te zien wat anderen maken om weer inspiratie op te doen.

Ik naai al lang en ook best veel. Vooral kraamcadeautjes maken vind ik leuk, maar ook cadeautjes voor volwassenen. Tegenwoordig maak ik er een sport van om niks meer te kopen, maar dingen zelf te maken. De meeste mensen vinden het erg leuk dat je de moeite hebt genomen om er tijd in te steken.

Hieronder een aantal links naar spulletjes die ik heb gemaakt. Helaas krijg ik de foto's zo niet geplaatst.

Knuffels
http://mrs-busy.blogspot.com/search/label/Knuffel
Mijn eigen ontworpen knuffels Daz en Caz
http://mrs-busy.blogspot.com/search/label/Daz
Tissuehoezen van tafelzeil
http://mrs-busy.blogspot.(...)rkt-en-neem-mee.html
Meer tafelzeil
http://mrs-busy.blogspot.com/2011/06/tafelzeil.html
Een quilt voor mijn petekind
http://mrs-busy.blogspot.com/2012/02/doopcadeau-voor-lieke.html
Tutorials voor schattige babymutsjes, goed te doen voor beginnende naaisters
http://mrs-busy.blogspot.(...)tsje-met-rafels.html
http://mrs-busy.blogspot.com/2011/12/babymutsje-met-knopen.html
Geborduurd knuffelmonstertje
http://mrs-busy.blogspot.(...)uffelmonstertje.html
Stokpaardje
http://mrs-busy.blogspot.(...)-1-flotta-lotta.html

Ik heb nog veel meer op mijn blog staan. Als je het leuk vindt, kun je er eens op neuzen.
http://mrs-busy.blogspot.com/
Bij bijna alles wat ik maak staat of een beschrijving of een verwijzing naar het patroon/handleiding. Hopelijk breng ik je op ideeën!

Gisteren heb ik een strokenrokje van tricot gemaakt. Ik heb er nog geen foto van gemaakt, maar die zet ik binnenkort op mijn blog met een beschrijving erbij. Ik ben er zelf wel blij mee.
Hoewel het een eenvoudig rokje is, ben ik er toch nog best lang mee bezig geweest. Het is altijd een heel gedoe om de maten en afmetingen te bepalen voordat je gaat knippen. En verder ben ik qua naaien een beetje een perfectionist: het moet goed of anders niet. Ik haal het net zo lang uit tot het naar mijn zin is.
Groet,
Miriba
http://mrs-busy.blogspot.com/
Give-away tot 11 oktober 2012
pi_108940257
wat maak jij een leuke dingen miriba!

En BE Leuke trui!

Ik heb net stof gekocht om een trenchcoat mee te maken. Ik wilde heel graag een gele trenchcoat maar vind die van Mart Visser een tikje te duur. Ik ben nu voor 20 euro klaar ipv 160. Nu nog kijken of het me lukt natuurlijk!
Ik ga maar eens aan de slag met het patroon :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 15:56:47 #286
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108941120

1 pakje af, met labeltje :D
Nu nog bedenken wat ik er op ga flocken :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108942602
schattig!! Misschien botjes ofzo?
pi_108942796
Miriba wat een leuke spulletjes! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:23 schreef annelotje het volgende:
Ik heb net stof gekocht om een trenchcoat mee te maken. Ik wilde heel graag een gele trenchcoat maar vind die van Mart Visser een tikje te duur. Ik ben nu voor 20 euro klaar ipv 160. Nu nog kijken of het me lukt natuurlijk!
Ik ga maar eens aan de slag met het patroon :)
Leuk! Welk patroon ga je gebruiken?
Ik heb zelf ook een trenchcoat op de planning staan. Maar ik wil eerst nog wat jurken en kinderkleertjes maken dus misschien dat ik de jas doorschuif naar het najaar.
20 euro is trouwens wel heel goed gevonden voor een hele jas!!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108943788
Het is een patroon uit de simplicity nr 2. en dan model 23. Ik heb al zitten googlen maar krijg m niet gevonden..

Ja ik was het meeste geld kwijt aan de voering! De buitenkant was maar 2 euro per meter! Echt een koopje dus.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:02:38 #290
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108949836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:51 schreef annelotje het volgende:
schattig!! Misschien botjes ofzo?
Nee dat is te cliche haha.
Pakje aan:

Met cupcake labeltje B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108953562
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:33 schreef annelotje het volgende:
Het is een patroon uit de simplicity nr 2. en dan model 23. Ik heb al zitten googlen maar krijg m niet gevonden..

Ja ik was het meeste geld kwijt aan de voering! De buitenkant was maar 2 euro per meter! Echt een koopje dus.
Uit het magazine van simplicity is dat? Dat kon ik laatst ook niet op internet terugvinden...
Ik hoop dat ik zo'n koopje tegen kom als ik ga shoppen voor mijn trenchcoatstof!

Oh-oh leuk! Ik zou er helemaal niet op flocken eigenlijk.
Maarja ik hou wel van basic en dat geldt misschien niet voor iedereen. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:54:39 #292
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_108953969
Jamaar jamaar ik heb een heel pakket flock besteld :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_108955389
Hahaha ja botjes liggen wel voor de hand ja!
Dit is ook al een bedrukt stofje misschien leuker om op effen stof te doen. Misschien gewoon cupcakes. Matcht met de label.
pi_109008997
machine vind me niet aardig vandaag... probeerde een reeks vingerlussen te maken.... zegt die machine een paar keer BANG! ups.... maar hij doet t nog wel???
daarna af kunnen maken... zonder dat ie t weer bang deed :S
  maandag 12 maart 2012 @ 15:14:57 #295
319308 Tink89
To live is to dance
pi_109012292
Wat heb je voor machine? Wat is een vingerlus? Hoe bedoel je 'BANG'? *sorry veel vragen, maar dit is een beetje een vage omschrijving*

Mijn machine zegt vooral BANG als de stof te dik is en de naald er niet door wilt. Meestal los ik dat op door een hele dikke of juist een superdunne, hele scherpe naald te nemen *afhankelijk van de stof* of als de naald breekt...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_109012608
Ik zit echt weer op hete kolen, al heb ik de rust wel ff nodig, ik wil mijn stofjes, ik wil los!! haha!
Ergens deze week komt het binnen O+
pi_109012867
machine = singer promise 1409
vingerlus
bang = knal, geluid alsof er iets stuk gaat... maar naald is intact... is de machine stuk? X_X
ik zag niks maar ben nou wel bang dat ik m heb gesloopt....

mijn vingerlussen zijn behoorlijk minder "fancy" trouwens :P
pi_109015582
nou bij mij ging het ook niet zo lekker van het weekend!

Eerst bleek dat ik te weinig stof had voor een trench coat. Ik had het laatste op de rol gekocht en het bleek dat 2,75 meter niet voldoende was.
Weer terug. Gelukkig was er nog een rol en kon ik gewoon omruilen.
Daarna patroontekenen. pfffff Er stonden wel 100.000 lijntjes op het patroonblad. Maarrr het was gelukt. Dacht ik...
Gisteren begonnen met het in elkaar zetten. Bleek dat ik toch 1 deel verkeerd had getekend. Gelukkig had ik nu extra veel stof meegenomen en kon ik dat deel nog een keer uitknippen maar dan goed.
De jas zit nu half in elkaar maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik twijfel over de kleur, over de stof en over de pasvorm!
Als ik straks nog wat energie heb dan wil ik weer achter mn naaimachine om te kijken of ik er nog iets van kan maken...
pi_109019204
Dank je Annelotje en Mry!

Mikky, succes met je machine. Klinkt alsof jouw machine eens nagekeken moet worden.

In de eerste post werd gevraagd voor dealers en stoffenzaken.

Stoffenzaken:
http://www.greef.nl/ (geen internetwinkel, wel veel filialen)
http://www.stoffenshop.eu/

Naaimachinewinkel:
http://www.rijkersnaaimachines.nl/
Groet,
Miriba
http://mrs-busy.blogspot.com/
Give-away tot 11 oktober 2012
pi_109019408
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:23 schreef miriba het volgende:
Dank je Annelotje en Mry!

Mikky, succes met je machine. Klinkt alsof jouw machine eens nagekeken moet worden.

In de eerste post werd gevraagd voor dealers en stoffenzaken.

Stoffenzaken:
http://www.greef.nl/ (geen internetwinkel, wel veel filialen)
http://www.stoffenshop.eu/

Naaimachinewinkel:
http://www.rijkersnaaimachines.nl/
Bedankt voor de toevoeging :)

Ik kan inmiddels de OP niet meer editten dus misschien wil degene die het nieuwe topic opent zo lief zijn om ze erbij te zetten?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109021220
nu al? hij is nog geen 2 weken in gebruik... (heb m gekregen in UK als kerstcadeau, heb m toen 1 week gebruikt, nu een paar keer afgelopen week....)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')