abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106067700
Beste mensen,

Ik had een vraagje..

Hoe maak je een huisstijl:
- briefpapier
- visitekaartjes
- envelop

Met welke software doe je dat?

Ik heb een foto van internet geplukt, zie hieronder:

Dezelfde persoon heeft ook een ander ontwerp gemaakt:

Hamvraag: Hij doet deze persoon dat??

Alvast bedankt,

Jack V.
"Don't dream your life, but live your dreams"
pi_106067790
Er zijn legio programma's die je daarvoor kunt gebruiken, van The Gimp tot Photoshop, de laatste wordt het meeste gebruikt overigens.

En hoe hij dat doet? Veel oefenen en wat creativiteit hebben ;)
  maandag 26 december 2011 @ 21:34:30 #3
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106067938
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef LompeHork het volgende:
Er zijn legio programma's die je daarvoor kunt gebruiken, van The Gimp tot Photoshop, de laatste wordt het meeste gebruikt overigens.

Eeeh nee, voor huisstijl (drukwerk) wordt niet Photoshop/Gimp gebruikt, maar bijvoorbeeld Illustrator/Indesign.

Photoshop/Gimp is meer voor digitale presentaties. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_106068048
quote:
7s.gif Op maandag 26 december 2011 21:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Eeeh nee, voor huisstijl (drukwerk) wordt niet Photoshop/Gimp gebruikt, maar bijvoorbeeld Illustrator/Indesign.

Photoshop/Gimp is meer voor digitale presentaties. :)
Ah, vanwege het feit dat Illustrator vector-based is of iets dergelijks? :)

Persoonlijk gebruik ik daar wel gewoon Photoshop voor, maar ik ben dan ook geen professional als het op ontwerp en dergelijke aankomt. ;)
pi_106068243
Bedankt voor jullie reactie..

Ik zal eens meer info zoeken over Illustrator/Indesign..

Alleen ben ik nog niet bewust hoe je die huisstijl maakt..
pi_106068681
Nog een paar voorbeelden:

maandag 26 december 2011 @ 21:59:40 #7
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_106068833
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:56 schreef Styloboy123 het volgende:
Nog een paar voorbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja? Wat bedoel je? Je zult toch eerst moeten leren ontwerpen alvorens het ook maar enigszins van belang is welk programma je gaat gebruiken.

Het programma is niet meer dan het gereedschap. De creativiteit, de kennis en het talent moeten uit jezelf komen.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_106069218
quote:
5s.gif Op maandag 26 december 2011 21:59 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja? Wat bedoel je? Je zult toch eerst moeten leren ontwerpen alvorens het ook maar enigszins van belang is welk programma je gaat gebruiken.

Het programma is niet meer dan het gereedschap. De creativiteit, de kennis en het talent moeten uit jezelf komen.
_O_

“Saying a camera takes nice pictures is like saying a guitar plays nice melodies.”
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_106069298
Mocht je een gratis (opensource) alternatief willen om dit mee te maken, kijk dan eens naar Scribus. Draait zowel onder Windows als onder Linux (mogelijk ook wel op een Apple) en is perfect geschikt om lay-outs te creëren. Het kan exporteren naar veel formaten (waaronder PDF), waardoor het bv. op papier gedrukt kan worden door een drukker.
pi_106072700
quote:
10s.gif Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef LompeHork het volgende:

Niet helemaal waar, door professionals gebeurt dat anders, wordt op school ook anders aangeleerd. Illustrator om een logo te maken (Vectoren, kunenn ze oneindig opgeblazen worden), en inDesign voor de huisstijl zelf, dus het ontwerp van de kaartjes, enveloppes en briefpapier.

Trouwens, TS, als ik een huisstijl samen bij elkaar wil hebben om te presenteren, zoals in je tweede post, doe ik dat in inDesign. Ik exporteer dan alle bestanden naar PDF, maak een nieuw inDesign-bestand van A3-formaat, "plaats" alle bestanden (Zodat ze op ware grootte op het A3-tje komen), en schuif er dan lekker mee zodat het er leuk uit komt te zien.
pi_106072792
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:41 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, door professionals gebeurt dat anders, wordt op school ook anders aangeleerd. Illustrator om een logo te maken (Vectoren, kunenn ze oneindig opgeblazen worden), en inDesign voor de huisstijl zelf, dus het ontwerp van de kaartjes, enveloppes en briefpapier.

Trouwens, TS, als ik een huisstijl samen bij elkaar wil hebben om te presenteren, zoals in je tweede post, doe ik dat in inDesign. Ik exporteer dan alle bestanden naar PDF, maak een nieuw inDesign-bestand van A3-formaat, "plaats" alle bestanden (Zodat ze op ware grootte op het A3-tje komen), en schuif er dan lekker mee zodat het er leuk uit komt te zien.
Zie ook mijn post daarna ;), duidelijk in ieder geval, vermoedde al dat het wat te maken had met hetgeen dat Illustrator vector-based is. In ieder geval bedankt voor de uitleg, eigenlijk toch wel erg logisch :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')